It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Accident live: Vaca si Corsa

Adăugat de keloo
Raportează ca șters! 279

Prima postare.
Data si ora prezente in filmare sunt eronate.

1. Un mosulica care nu stie cum sta treaba cu benzile.
2. Soferi fara pic de creier … daca nu mori, restu’ ce mai conteaza.
3. O baba sinucigasa … „Cat de mic poate fi un camion mare?” si totusi sa nu il vezi!
4. Smecherasu din Corsa a vrut sa ne demonstreze ca e mai rapid … pana a dat de o vaca.

P.S. Nu am oprit la accident pentru ca nu a fost cazul. Vaca mergea OK, soferul era putin panicat, iar masina ceva avarii la capota si far din ce am vazut.

Ce mai caută lumea:
  • vaca bou blocat in stalp
  • acident motor cu vaca
  • corsa c la franare puternica spatele nu se duce sanie

90 comentarii

  1. Referitor la „smecherasul cu corsa”, cred ca totusi avea voie sa depaseasca in zona respectiva si vina este totusi a stapinilor vacilor care si-au lasat animalul in mijlocul drumului national pe unde circula, culmea, masini care se pot lovi de vacile lor.

    N-am inteles niciodata de ce nu au grija de animalele lor. Uneori vacile alea reprezinta tot ce au si este singura sursa de venituri/mancare. Acum au si o vaca ranita si de platit avariile corsei.

  2. Clar e vina vacii

  3. Vlase Radu

    De acord cu razvanbb
    Cel cu Corsa nu e nici cocalar, nici nesimtit…e doar un sofer in trafic angajat intr-o depasire. Am incercat sa ii gasesc nod in papura, dar nici macar localitate nu mi se pare sa fi fost. In niciun caz nu este vina celui cu Corsa. Nici chiar a vacii…ci a „vacii” de stapane care in loc sa-si tina animalul era atenta la cu totul altceva.

  4. Ce inseamna tata sa nu ai abs

  5. imi place ca vacile si cetatenii lor pleaca linistiti mai departe, fara niciun stres. tovarasii astia se presupune ca se trag din homo sapiens?

  6. Avea voie sa depaseasca acolo. 🙂

  7. mariusikk

    Vaca e de vina…cea cu 2 picioare nu cea cu 4

  8. +1 razvanbb.

    keloo,puteai sa te uiti la linia intrerupta de pe carosabil,ca sa vezi ca nu-i asa smecher precum crezi tu…

  9. @ keloo, bine ai venit.
    Singura greseala a celui cu Corsa este ca a blocat rotile si s-a dus ca saniuta.In rest, depasirea a facut-o regulamentar.Toata treaba asta se putea termina extrem de urit pentru cel din masina.
    http://www.youtube.com/watch?v=mYZRUCMNBdI
    +

  10. Vlad Tepes

    @Constantin Andrei-Călin – din cate cunosc ABS-ul te ajuta sa ai control asupra directiei nu neaparat sa franeze masina mai rapid. Intradevar daca avea ABS, vedeam mai bine accidentul pt ca nu mai iesea fumul ala din roti!

  11. boxter911

    @Constantin Andrei-Călin abs-ul franeaza mai prost pe asfalt uscat decat servo-frana si in cazul de fata era asfalt curat , daca avea abs lua vaca mai rau.

  12. Pentru replicile tale incorecte legat de cel cu Corsa (avea voie sa depaseasca, nu va incomodase cu nimic, etc.) si pentru faptul ca nu ai oprit macar sa intrebi de sanatate (cum face un OM), ma abtin cu greu in a comenta asa cum imi vine „la gura”…

  13. ce nu inteleg eu este de ce a dat ala ca „vaca” in frane drept si n-a schitat si el un gest…
    in rest noi sa fim sanatosi ca e plin de babalai care merg cu 40 unde poti depasi sau merge mai bine si apoi scaneaza cu radarul in ochi inconstienti care depasesc cu 70-80 sau 90 unde e permis…ca si martorii pietoni la accidente rutiere.

  14. De ce e ala cu corsa cocalar? Ca mergea mai repede decit voi? Cit o fi fost limita?
    Daca lua un meteorit pentru ca mergea mai repede ca voi, si nu o vaca, tot cocalar era? Vad ca depasirea a facut-o regulamentar.
    Mi se pare doar ca a avut ghinion, lucruri care se mai intimpla cind apar chestii pe sosea care nu ar fi trebuit sa fie acolo.

    Observ ca pentru multi ABS-ul este un mister. ABS-ul te ajuta intr-adevar sa mentii controlul asupra directiei pe perioada frinarii dar pe asfalt uscat te ajuta si sa frinezi mai repede. Fara ABS odata ce s-a rupt aderenta pneul ia foc pe suprafata de contact (din cauza frecarii) si aderenta scade semnificativ. In momentul in care se blocheaza rotile frinarea nu mai are loc intre pneu si asfalt, ci intre un amestec de cenusa, pneu si asfalt. Diferenta creste si mai mult odata cu viteza sau distanta de frinare, pentru ca pneul se incalzeste din ce in ce mai mult din cauza frecarii.

  15. Urata treaba cu vaca. Cel cu Corsa n-a avut nici o vina, poate i-a lipsit putina conduita preventiva dar, din cauza configuratiei curbei nu cred ca a vazut „vaca” si nu ma refer aici la patruped. In rest depasire regulamentara, poate omul cunoaste foarte bine drumul . Am avut si eu surprize din astea pe drumurile de munte sa fiu depasit in tromba de localnici pe drumuri virajate si recunosc ca nu prea am avut curaj sa ma tin dupa ei . Pentru faptul ca n-ai oprit, macar sa te asiguri ca-i ok, si sa-i lasi nr de telefon pentru a-i trimite filmarea in caza ca avea nevoie ( asigurator, politie, etc) nu comentez. Si ma abtin de la vot.

  16. Baba putea să intre dacă o făcea atunci când începe să îşi bage botul, chiar dacă şi atunci puţin cam riscant. Dar a mai stat 3 secunde şi apoi s-a aruncat în faţa tirului. Sinucigaşă.

    Cel cu Corsa s-a înfipt în frâne şi atât. Cred că avea loc sa o evite. Pe lângă că a frânat târziu, desi vaca se vedea pe sensul celalalt el nu începuse să frâneze decât după vreo 2-3 secunde (la 1:45 el sigur vede vaca), probabil că a crezut că nu se bagă şi o ocoleşte pe stânga.

  17. Clar e vina vacii…a vacii blonde cu pantaloni 3/4.

  18. @boxter911 & Vlad Tepes

    Mai baieti, samsarul care v-a vandut masinile asa v-a pacalit? ABS-ul este superior nonABS-ului in 99% la suta din situatii atat pe asfalt uscat cat si pe umed, atat la control cat si la distanta de franare.

    Singurul caz in care ABS-ul era sa ma bage in rahat a fost cand am franat puternic la o trecere de pietoni si am lovit un canal denivelat, moment in care ABS-ul s-a decuplat si m-am oprit la 3 m dupa trecerea de peitoni transpirat tot…

  19. rezistenta vaca!

  20. Cum frate sa iti continui drumul asa fara nici o jena? Si aia? Alerga dupa vaca sa vada daca e bine in loc sa iti dea rca-ul. Remarcile aduse celui cu, corsa nu isi au rostul, nu stiu ce legislatie ai citit tu dar era perfect regulamentar ce a facut.

  21. Cel cu Corsa nu numai ca i-a lipsit conduita preventive, ci a incalcat legea de-a binelea:


    Art. 123 – Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:

    e) la trecerea pe lângă animale care sunt conduse pe partea carosabilă sau pe acostament;

    Si vacile alea erau vizibile bine de tot, de la distanta, mai ales din pozitia in care se afla soferul Corsei. Stop cadru 1:44. vacile sunt vizibile chiar din masina lui @keloo. Soferul Corsei, care initiase depasirea, le vedea chiar si mai bine.

    Conduita preventiva, ioc. Cunoasterea regulamentului, nexam. A gasit ce a cautat.

  22. Vlad Tepes

    @Cipper bai fecior! (ca sa-ti raspund cum ai raspuns tu) daca faci referire la o postare de-a mea macar citeste tot ce am scris (nu printre randuri). Am scris ca principalul avantaj al ABS (pentru care a fost introdus la masinile de serie) este mentinerea controlului asupra directiei nu neaparat al reducerii spatiului de franare. Spatiul de franare cu ABS nu este intotdeauna mai mic decat fara ABS. Si ca sa fac o supozitie cum ai facut tu: daca tu ti-ai cumparat tot timpul masini second (in cazul in care ti-ai permis si second) crezi ca toti isi cumpara masini de la samsari?
    Nu-I asa ca poate am gresit afirmand ca nu-ti permiti masini noi?

  23. magnnum_paul

    Vad ca lumea nu stie ce efecte are ABS-ul in legatura cu distanta de franare asa ca sunt nevoit sa las un comentariu. Pe suprafete normale, nu extrem de alunecoase (asfalt, asflat ud, beton, etc) el reduce din distanta de oprire. Efectul se vede cel mai bine pe suprafete ude dar este sesizabil si pe cele uscate. Abs-ul mareste distanta de oprire pe suprafetele foarte alunecoase (zapada, gheata, etc) si pe nisip.
    In cazul de fata daca avea abs se reducea umpic distanta de franare, el avand mai mult timp de reactie si putea sa traga dreapta zic eu. Nu stiu daca evita complet impactul totusi.

  24. Bre, nu va mai certati atata. Depinde si de tipul de ABS implementat de constructorul masinii. Na-va o prezentare concisa (sa ne traisca Wikipedia)


    Eficiență

    Pe suprafetele cu aderență mare, uscate sau ude, majoritatea mașinilor echipate cu ABS obțin distanțe de frânare mai bune (mai scurte) decât cele fără ABS. Un șofer cu abilități medii pe o mașină fără ABS ar putea, printr-o frânare cadențată, să atingă performanțele unui șofer începător pe o mașină cu ABS. Totuși, pentru un număr semnificativ de șoferi, ABS îmbunătățește distanțele de frânare în varii condiții. Tehnica recomandată pentru șoferi într-o mașină echipată cu ABS, într-o situație de urgență, este să se apese pedala de frână până la fund și să se ocolească eventualele obstacole. În asemenea situații, ABS va reduce semnificativ șansele unui derapaj și pierderea controlului, mai ales cu mașinile grele.
    Pe zăpadă și macadam, ABS-ul mărește distanțele de frânare. Pe aceste suprafețe, roțile blocate s-ar adânci și ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Unele modele de ABS reduc acest efect mărind timpul de ciclare, lăsând astfel roțile să se blocheze în mod repetat, pentru perioade scurte de timp. Avantajul ABS-ului pe aceste suprafețe este îmbunătățirea controlului mașinii, și nu frânarea, deși pierderea controlului pe astfel de suprafețe rămâne totuși posibilă.
    Odată activat, ABS-ul va face ca pedala sa pulseze. Unii șoferi, simțind acest efect, reduc apăsarea pe pedală și astfel măresc distanța de frânare. Aceasta contribuie la mărirea numărului de accidente. Din acest motiv unii constructori au implementat sisteme de asistență la frânare ce mențin forța de frânare în situații de urgență.

    Controlul tracțiunii

    Echipamentul ABS poate fi folosit și pentru a implementa controlul tracțiunii la accelerarea unui autovehicul. Dacă, la accelerare, cauciucul pierde aderența solului, ABS-ul poate detecta situația și poate aplica frânele pentru a reduce accelerarea pentru recăpătarea aderenței.
    Constructorii vând de obicei aceasta ca pe o opțiune separată, chiar dacă infrastructura controlului tracțiunii este în mare parte împarțită cu cea a ABS-ului. Versiuni mai sofisticate pot controla accelerația și frâna simultan, rezultând ceea ce Continental Teves și Bosch numesc Electronic Stability Control, respectiv Electronic Stability Program…

    @Thomas – ai masurat tu cu okiometru’… 🙂

  25. ok….sa va explic dc i-am zis cocalar smecher….

    1.El stationa in momentul in care am trecut pe langa el…. si apoi lam vazut grabinduse sa vina dupa noi.
    Ma ajuns si statea lipit de mine turand motorasu de corsa…:))… eu fiind la momentu ala tot cu un corsa.
    2. Stiind ca esti intr-o zona cu animale mergi mai prudent/viteza redusa.

  26. magnnum_paul

    O greseala din cate am observat. ESC nu controleaza acceleratia deloc. Nu iti accelereaza anumite roti. El doar franeaza roti individuale pentru a face masina sa urmeze trasa dorita de sofer. Curba la stanga si masina supravireaza el franeaza roata fata dreapta.

  27. – Nu e cocalar.

  28. @Thomas: nu e vorba cu nu opresc la un accident daca soferu e bine … vaca si baba la fel de bine plecau… ce aveam da facut sa alerg dupa baba si dupa vaca ?? Am vazut ca sunt toti bine si am considerat ca nu am nimic de facut asta e tot … cred ca exagerezi acum.
    Cat despre depasirea lui da e regulamentara daca ne uitam la, linia discontinua dar viteza cu mult depasita + zona cu animale.

    • @keloo: Persisti in „logica” de a nu opri la un accident. Mai ales ca ai si camera. Dar asa e cand te „bucuri” ca un asa-zis „smecher” a facut acccident si-l pui pe net.
      Plm.

  29. darkblade

    In ce zona este filmata faza cu vaca ?

  30. @keloo, daca nu te-ai oprit pentru a vedea starea soferului, puteai sa o faci macar de curiozitatea de a vedea exact ce daune sufera o masina care loveste o vaca,iar cu ocazia asta vedeai si ce este cu soferul, pentru ca, in cazul in care nu purta centura de siguranta se putea lovi destulde rau.Eventual puteai sa-i dai si filmarea ca sa o foloseasca la CASCO sau ca simpla amintire.

  31. Am si eu o intrebare .. la prima faza de pe B3 se face dreapta acolo la voi .. nu de pe B1 ?:-?

  32. @Vlad Tepes

    Mai bine schimbi id-ul, e pacat de rezonanta numelui. Stiu foarte clar ce am citit si inteleg uimitor de bine cand citesc, mai ales in romana. ABS-ul scurteaza foarte mult distanta de franare. In cazul de fata aproape sigur nu ar mai fi lovit nicio vaca dat fiind faptul ca intre locul impactului si cel unde s-a oprit complet sunt maxim 3 metri.
    Cat despre ce imi permit sau nu, are relevanta fix 0.

  33. A franat tarziu. Nu este vina lui.

  34. Cel cu corsa a procedat corect, bine ca n-a tras de volan ca se putea intampla mult mai rau. Ai luat-o in fata asta e, plateste stapanul.

  35. Marius Buz

    Seamănă cu drumul spre Vatra Dornei, OP poate să dea mai multe detalii despre loc.

  36. Trebuia totusi sa-i dai un nr. de tel. sa poata obtine filmarea de la tine… Eu asa as fi facut.

  37. Gabriel88

    Biata vacuta 🙁

  38. accidentul cu vaca putea fi evitat

  39. @paul: deocamdata si de pe banda 3.

    Asa arata zona : http://goo.gl/maps/fcl3B

    Inainte de constructia giratoriului lucrurile erau clare: 6 benzi pe Bulevardul Kogalniceanu, 3 cu obligatoriu la stanga, 3 la dreapta. Giratoriul a fost construit ca parte a unei sistematizari care va permite constructia unui centru comercial (ce altceva?!? in locul unei foste uzine – Hidromecanica). Deocamdata giratoriul este doar rar utilizat (doar de cei care vin dinspre centrul vechi si vor sa se intoarca in acea directie – toata aceasta zona a Brasovului fiind circulata in regim de sens unic – destul de bine gandit) si se perpetueaza cutuma de a vira spre dreapta si de pe banda 3. Probabil ca, odata cu deschiderea centrului comercial lucrurile se vor schimba.

    Tot la acea faza, in afara de Dacia cea veche si neinfricata, unul din lucrurile care m-au enervat ani de zile, cat am lucrat in Centrul Civic: iesirea din parcare direct spre Centrul vechi, ignorand semnul de obligatoriu la stanga si linia continua.

  40. ShadowGreywolf

    Nu e cocalar deloc. A avut ghinion si probabil ca nu a fost maxim de atent , altfel poate reusea sa evite. Oricum, vina maxima e a „doamnei” in doua picioare. Si de la aia…nu stiu sincer daca o sa reuseasca sa scoata vreun ban…offf …

  41. @keloo nu vad unde e zona cu animale, nu stiu daca este sau nu in localitate etc. Atat timp cat nu te sinchisesti sa arati zona unde s-a intamplat, sa vedem daca era sau nu localitate etc. Chiar daca soferul parea panicat, nu ai de unde sa stii ce s-a intamplat, oricine din masina putea sa aibe vreun soc, intelegeam daca erau dea cateva masini oprite etc, dar aici nu ai nici o scuza.
    Iti doresc sa nu fie cazul sa ai nevoie de cineva si sa considere cineva ca esti ok, probabil esti vreun doctor sau mediu de iti dai seama daca omul e ok sau nu dintr-o privire. Nu inteleg problema cu viteza, nu vad indicatoare de restrictie/limitare de viteza/Atentionare de animale etc, marcajul ii permitea sa depaseasca, nu iti inteleg frustrarile si concluziile trase.
    Pana la noi lamuriri si tu si cel din fata care va continuati drumul sunteti…..
    ps: Este cireada nu gireada.

  42. Trebuia sa opresti… mai ales ca se intamplase sub ochii tai!

  43. O singura remarca: e cireada (grup de animale) si nu gireada (stog de grau, paie, etc). In rest, +

  44. ace vaca putea sa fie evitata daca dupa o scurta frinare ridica piciorul dupa acceleratie si vira usor dreapta avea spatiu destul

  45. @chelu, chiar daca (ti s-a parut ca) soferul nu are nimic, in caz ca vaca-n 2 picioare disparea subit din zona (cum se intampla de regula), filmarea (si, eventual, marturia ta) ar fi ajutat politia sa identifice proprietarul animalului (care-i bun de plata).

    Pana la urma, cat iti lua sa opresti si sa intrebi „totul ok?” si sa lasi un numar de telefon?

  46. stefan ion

    Este legala este manevra celui cu corsa ca a depasit 2 masini deodata? Eu nu cred. Cu toata linia lui discontinua.

  47. @stefan putea foarte simplu sa depaseasca un tir.
    @pilotul daca lua piciorul de pe frana poate. E simplu de judecat din fata monitorului cum putea fi evitat, problema e ca atunci pe moment probabil asta a fost cea mai buna solutie, daca evita putea ajunge sa o ia pe tanti care alerga dupa vaca, putea iesi in decor, etc. In multe cazuri e mai bine sa te urci pe frana si sa strangi din buci sperand ca se v-a termina totul repede si cat mai bine.

  48. @stefan ion, depinde de ţări. În România este permis. (din moment ce nu e coloană în aşteptare)

  49. Iulian, exista o tara in care e interzisa depasirea a doua masini consecutiv(ca in aceasta situatie)? Daca da, e foarte, dar foarte proasta aceasta lege. Se gasesc doi pr*sti sa mearga cu 50 km/h unul in curul altuia si mai depasesti la pastele cailor si in plus de asta, un TIR este mult mai lung decat 2 masini.

    @stefan ion – din comentariul tau cred ca nu ai depasit niciodata. 🙂

  50. @zuker, da, Belgia.
    Dacă drumul are o singură bandă pe sens, ești obligat să revii pe bandă după fiecare depășire.

    (Traducere din legislația belgiana)

    16.6. Daca depasirea se face pe stanga, soferul trebuie sa reia locul in dreapta cat mai repede posibil, fara sa incurce, dupa ce a semnalizat corespunzator. Semnalizarea trebuie oprita cand deplasarea laterala s-a incheiat.

    Totusi, nu este obligat sa revina daca vrea sa inceapa direct alta depasire.
    1. Pe drumurile cu doua sensuri impartite in patru benzi sau mai mult, cu conditia sa foloseasca doar benzile de pe sensul sau.
    2. Pe drumurile cu sens unic.

  51. CristianDrive78

    Minus pentru ca nu ai avut omenie sa opresti si sa te asiguri ca este ok

  52. E interpretabil.. Cel putin asa o vad eu. De exemplu:
    Vin tare(nu neaparat) din spate si sunt 2 masini care merg cu o viteza net inferioara mie si cu o distanta intre ele insuficienta pentru a depasi cum zici tu, iar eu incep sa le depasesc pe ambele(incep depasirea cu acest gand, nu ma gandesc s-o depasesc pe prima si dupa aceea imi dau seama ca vreau s-o depasesc si pe urmatoarea) o sa revin pe banda mea cat mai repede posibil, fara sa incurc, dupa ce am semnalizat corespunzator abia dupa ce le-am depasit pe ambele.
    In concluzie, cred ca ai interpretat gresit legea sau o interpretez eu gresit. Nu scrie nicaieri ca se depaseste masina cu masina.

  53. Posibil.
    Eu aşa înţeleg „Totusi, nu este obligat sa revina daca vrea sa inceapa direct alta depasire….”. Adică dacă vrei să depășești alt vehicul.

    Oricum, cred că văd mai puțin de 10 depășiri pe contrasens pe an aici. 😀
    Majoritatea depășesc doar când sunt cel puţin două benzi pe sens, chiar dacă este linie discontinuă şi depășirea este permisă.
    Dar cam deviem… 😛

  54. Esti un rebel wargasm. 😀

  55. o biscuite

    a depasit pe pod, dar mai boi sunt aia care mana vacile aiurea. abs lipsa… cam grav.

  56. ce a zburat vaca:)))))))))))

  57. Referitor la depasirea „multipla”, stiam ca s-a mai discutat dar nu mai gaseam unde:

    http://www.trafictube.ro/asa-stiu-romanii-sa-conduca/comment-page-2/#comment-11442

    Reluand de acolo,

    am intrebat “Este permisa sau nu depasirea a 2-3 masini (aflate in miscare, deci nu o coloana in asteptare) fara a reveni pe banda initiala dupa fiecare (adica dintr-o singura manevra)? ”

    la circulatie [at] politiaromana.ro si raspunsul a fost

    Legiuitorul nu a prevazut in mod expres interdictia de a depasi mai multe vehicule in acelasi timp, insa manevra trebuie sa fie efectuata cu respectarea tuturor prevedirilor legale in materie

    iar raspunsul (il mai pun si aici): http://i.imgur.com/vMRNw.png

  58. Vaci , boi si alte animale !!!

  59. RoadRunner

    Sistemul ABS (Antilock Braking System) a fost creat pentru a ajuta conducatorul auto sa mentina controlul directiei si sa impiedice vehiculul sa derapeze in timpul franarii.
    Aceasta s-a numit ESP (Electronic Stability Program) adica in traducere = Program Electronic de asigurare a Stabilitatii. In conditii de functionare normala ESP ar trebui sa mentina stabilitatea si manevrabilitatea autovehiculului în cazul în care acesta ar intra în derapaj. Prin folosirea functiilor deja oferite de ABS si TCS (Traction Control System) ESP realizeaza ceea ce putini soferi ar putea sa faca singuri, si anume: sa redreseze masina si sa o puna pe traiectoria dorita dupa ce aceasta a inceput sa derapeze.
    nu va mai incurcati in stiinte 🙂 daca nu stiti un lucru decat sa spuneti o idiotenie mai bine taceti

  60. RoadRunner

    in legatura cu acel sofer nu vad unde a gresit , linia e discontinua , semnalizarea e pusa ( in legatura cu turatul motorului , unele masini cu motoare mici , in depasire daca apesi putin ambreajul ( cat sa prinda jumatate :)) (il distrugi stiu) ) si apesi si acceleratia are un cuplu mai puternic) semne de „atentie drum cu animale ” nu am vazut asa ca tipul nu prea avea vre o restrictie singura lui prostie e ca nu si-a verificat sistemul de franare inainte de a pornii la drum (rotile din stanga au franat cu circa 10 m (frana incepe la 1:47 si la 1:48 rotile din stanga se blocheaza si el pierde 1 secunda , la 1:49 se blocheaza dreapta fata )

  61. 1. ABS mareste distanta de franare dar mentine directia masinii.
    2. TCS mentine directia masinii prin controlul separat al rotilor in timpul mersului nu are legatura cu franarea.
    3. Nu inteleg cum puteti suporta statiile alea in masina. Cred ca as arunca-o pe geam dupa primele trei minute, e prea galagioasa. Nu mai zic daca cumva esti cu familia in masina si incepe un „coleg” sa-si bage si sa-si scoata…..

  62. George Botezatu

    Mama ce de fum a scos…nici cand faci focul nu iese asa 😀

  63. @Adican
    Bai nene nu mai scrieti tampenii. Citesc poate si altii care va cred. In 1% din cazuri si alea probabil neintalnite de marea majoritate a soferilor vreodata in viata, ABS mareste distanta de franare. Inclusiv pe gheata ABS asigura o distanta de franare mai mica! Nu mai zis de cazul de fta, adica drum uscat.

  64. Suna mai corect titlul:”un Bou da peste o vaca”
    🙂 🙂 🙂

  65. Aceeași mașină:
    frânare cu ABS
    frânare fără ABS

    Mai ziceți că ABS-ul crește distanța de frânare?

  66. ShadowGreywolf

    Citesc si ma minunez. De unde naiba scot unii atatea tampenii si le mai spun si pe un aer doct. ABS -ul masii !!! Cu abs scade distanta de franare considerabil, exceptie face pe zapada sau pietris, unde poate fi mai lunga decat fara abs, dar ramane un control mai bun al masinii…cremenali sunt unii…:)))

  67. Margelatu

    @RoadRunner Bre eu zic sa mai citesti definitiitle alea inainte sa inveti pe altii. Google are resurse, foloseste-le.
    Replica ta de final e pentru tine probabil, citez: „nu va mai incurcati in stiinte 🙂 daca nu stiti un lucru decat sa spuneti o idiotenie mai bine taceti”

  68. Imi place ca de la 0,40 la 1,20 -ne arati ce frumoasa e tara noastra,si ce bine se circula pe la noi……. 🙂 ,+ pentru clip,- pentru montaj->meci nul.

  69. RoadRunner

    @Margelatu ceea ce am scris este copiat de pe google ( limbajul meu tehnic este de balta eu pot sa zic doar ca franezi, nu se blocheaza rotile si spatiu de franare ii mai mic , masina nealunecand , iar la esp ( am la o masina) te ajuta sa redresezi masina cand aceasta e in derapaj , sau chiar nu te lasa sa derapezi ( pe zapada daca ai esp si accelerezi ca un bou rotile nu se v-or invartii in gol ) )

  70. off Doamne daca am fi asa destepti pe cat ne dam…

    @keloo, daca a oprit si dupa ia dat talpa ca sa va ajunga, eventual sa va depaseasca…nu inteleg de ce este cocalar? tu crezi ca toata lumea are ceva personal cu tine?

    Oricum nici eu nu as fi opit, banuiesc ca e major din moment ce conduce…ce naiba trebuia sa opresca sa.i stearga urmele de pe capota? si asta cu camera iar n.o inteleg, da’ poate n’o avea…ce conta oricum vaca nu avea RCA mai mult ca sigur

  71. @cipper Hai sa vedem ce face ABS-ul ala. Cand ai ABS si apesi frana puternic, in clipa in care roata aluneca ABS-ul lasa roata sa se invarteasca un pic pentru a nu pierde directia. Cine a condus o masina cu ABS stie ca acesta intra doar cand roata franata aluneca. Este ca un tacanit care se aude in timp ce franezi tocmai din cauza ca roata se invarte un pic in timpul franarii, il si simti in pedala. In general ABS-ul intra iarna pe zapada, pe ploaie sau la o frana foarte puternica pe sosea uscata atunci cand masina se duce sanie cu rotile blocate de frana. Daca ai condus vreodata masina cu ABS este imposibil sa nu observi ca distanta de franare este un pic mai mare insa masina isi mentine perfect directia, nu derapeaza din franare. Daca nu ai ABS si franezi puternic, la blana, masina se opreste mai repede dar nu stii niciodata in ce directie te poate duce.

    TCS, controlul tractiunii intra in lucru iarna pe zapada cand rotile aluneca si atunci TCS-ul controleaza rotatia pe fiecare roata separat astfel incat sa nu pierzi directia si implicit sa nu derapezi, in mers de data aceasta, nu in franare. Cine a condus o masina cu TCS stie ca daca esti inzapezit cu masina trebuie sa anulezi pe moment TCS-ul ca sa poti iesi din zapada, abia apoi il deschizi, pentru drum.

  72. Emergency braking, o chestie buna de implementat ca dotare standard sau macar optionala la toate masinile:
    http://www.youtube.com/watch?v=Pl1UMfxa_r4

  73. Prietene, abs nu are cum sa creasca distanta de franare…
    Probabil tu ai condus tico fara abs si tuareg cu abs.
    Fa testul pe aceeasi masina, pe acelasi drum, de la aceeasi viteza. Scoti siguranta de la abs si faci testul.
    Daca nu ai abs, la o frana brusca, rotile se blocheaza si masina se transforma in sanie. Nu directie, nu control.
    Daca ai abs, rotile fata nu se opresc, ai control asupra directiei si franarea e mult mai eficienta, deoarece roata nu aluneca pe sosea. Chiar crezi ca daca nu era eficent mai devenea echipare de serie obligatorie pe masini?

    Cat despre TCS, si la ala vorbesti din cartile de desene animate.
    TCS actioneaza doar cand o roata se invarte mai repede decat cealalta, si anume la demaraje bruste, pe zone cu aderenta diferita (o roata pe asfalt si cealalta pe gheata).
    Cel care tine masina pe sosea in situatii extreme (curbe la viteza mare, derapaje necontrolate) este ESP-ul.

  74. Am condus din 2000-2006 mai multe Dacii (1310, 1410, Super Nova, Solenza) fara ABS. Din 2006 am condus numai masini cu ABS. Stiu foarte bine ce vorbesc. In plus ultima masina cumparata nu are motor puternic, dar am insistat sa aiba toate airbagurile posibile, ESP, ABS, are chiar si XDS si Hill Hold si ce mai vrei tu, mai putin Radar cum e pe Mazda 6 sau BMW de exemplu, dar poate urmatoarea cand ma fac si mai mare…

  75. ai facut comparatia perfecta. dacia 1300 (care cantareste undeva sub 1 tona) cu o masina super dotata (care cantareste foarte probabil peste 1,5 tone).

    ia fa un test:
    mentine masina pe pilot automat la o viteza constanta si in dreptul unui stalp pune frana brusc. deseneaza o linie unde s-a oprit masina.
    apoi scoate siguranta de la ABS si fa acelasi test.
    vei vedea ca a 2-a linie este mai departe decat prima.
    Garantat.

  76. Nu vad de ce ala cu Opel Corsa e cocalar/bou. Omul va depaseste si apoi are ghinion de lumea a III-a: o vaca traversa soseaua nationala.
    Nu ii poti reprosa decat ca nu e pregatit pentru realitatile romanesti si ar trebui sa emigreze…
    PS. @jgyprime
    Va rog, incetati cu demonstratiile legate de ABS si alte sisteme. La un moment dat cineva mi-a spus ca tabla de pe masinile noi e mai subtire decat pe alea vechi si ca atare masinile nu te mai protejeaza la fel de bine. E inutil. Nu inteleg evidenta si sunt parte dintr-o minoritate care nu o va intelege niciodata. Da, ii poti face o demonstratie matematica in care sa-i explici cum e cu coeficientul de frecare cand roata e blocata si cand este libera. Dar are sens? Sunt clipuri pe youtube cu demonstratiile facute de diversi. Nu conteaza, sunt fake-uri. Asa ca las-o balta si multumeste-te cu faptul ca ABS e obligatoriu si noi toti suntem mai in siguranta.

  77. @zuker, dacă mai citești comentariile clipului ăsta, am întrebat pe forumul polițiștilor de aici despre depășirea „multiplă”, cum îi spune @carco.
    Este permisă și pe drumurile cu doar o bandă pe sens, dar doar dacă distanța între cele două vehicule depășite nu-ți permite să te bagi la loc pe bandă. Dacă ai avea loc să te bagi la loc între ei, ești obligat să o faci și să inițiezi altă depășire după.

  78. @jgyprime

    And your point is? Ai citit din 3 in 14 sau cum? Eu ce afirm in toata discutia asta?

  79. Pai nu stiu exact ce vrei sa zici deoarece expui opinii incomplete…
    Spui ca ai condus masini Diverse ca raspuns la afirmatia mea ca daca ai abs masina se opreste mai repede. Tu ce ai intelege? Eu am inteles ca ma contrazici…

  80. Vezi vreun @jgyprime in comentariul la care te referi?

    Era raspuns la discutia mea cu @Adican

    Daca ai observat ca nu are substanta comentariul de ce nu ai citit un pic mai sus?

  81. Da, ce e drept e drept. Ar fi fost buna o chestie gen raspuns la comment-ul x…
    Insa nici tu nu ai precizat cui raspunzi. Si ma refer la postarea ta care se afla intre 2 postari de-ale mele.
    Eu am crezut ca-mi raspunzi mie atat timp cat nu ai mentionat pe altcineva…
    Eu imi cer scuze pentru replicile la adresa ta…

  82. AragazCuBuleDeAer

    ABS-ul micoreza distanta de franare pe suprafete uscate cu aderenta marita(asfalt,beton),in cazul in care din varii motive(apa,praf,noroi)aderenta pneului cu solul este redusa, acesta mareste distanta de franare.Asa cum a punctat cineva intr-un comentariu anterior,abs-ul a fost dezvoltat pentru a pastra controlul asupar directiei,se face o mare confuzie mereu pe acest subiect ABS legat de rolul sau.

  83. mircea_glontzu

    minus.. pt ultimul comentariu. de ce e cocalar? pt ca intrat in depasire? vizibilitate era, linie intrerupta era.. care e problema?

  84. @Iulian – Ok. 🙂

  85. Andrei Florin

    eu nu inteleg ce cauta vacile alea acolo asa libere .. nelegate .. netinute.. nimic… doar manate de la spate … ce sa-i faci .. Romaina tata !!!!

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!