It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Accident live cu neasigurare și viteză (2 martie 2015)

Adăugat de big.ursu
Raportează ca șters! 228

ATENTIE: Contine limbaj injurios!

Cam asa se intampla cand ochii sunt indreptati in alta parte. Eu zic „Multumesc” ca nu am fost si eu altoit…

Ce mai caută lumea:
  • accidente 2015
  • viteza 45 care va fi linia de frinare
  • accidente arad airbaguri

71 comentarii

  1. UTI poc!

  2. Nu prea inteleg ce a vrut sa faca ala cu Citroenul ..ori sa intoarca, ori a plecat de pe loc direct pe banda a2a (genius).

  3. Nu stiu ce o fi vrut…fatuca de conducea utilitara UTI tremura din toate incheieturile. I-am dat telefonul daca ii trebuie filmarea sa ma sune.

    • O sa aiba nevoie. Daca ala nu recunoaste e lovitura din spate

    • Ciudata manevra a facut cel cu Peugeotul, asta in conditiile in care in zona aceea, de altfel extrem de circulata, e riscant sa intorci aiurea, mai ales ca zilnic exista cate un echipaj de politie prin preajma.
      Cat priveste fatuca, probabil nu stie ca acolo e zona „preferata” de radar…

  4. e Peugeot nu Citroen. El vroia direct pe B2 ca pe acolo e cool sa mearga

  5. ala cu peugeot-ul a declarat cumva ca el circula legal si cel cu loganul e vinovat?

  6. Călare pe frână (doar) și exagerat de târziu …
    Cel cu Peugeot un cretin de b2.

  7. Bogdan Albu

    gagica, din cauza asta nu l-a evitat :)) putea fi evitat fara probleme, a avut timp berechet

    • Timp a avut, dar nu a avut instinct. Sincer, as prefera sa faca asa decat sa incerce sa traga de volan fara sa se uite in oglinzi.

    • Adrian Ilie

      adevarat

  8. Da’ sa bagat si ala, parca a cautat-o cu lumanarea (farurile) stinsa.

  9. A iesit ca sarpele-n drum vara.

  10. REactionat foarte tarziu + lipsa ABS.

    • Ce legatura are ABS-ul in situatia data?

    • ABS-ul scurta distanta de franare.

    • Sunt multe discuții despre distanța de frânare (eu unul sunt de părere că o scurtează însă alții mă vor contrazice) însă un lucru e clar, putea păstra controlul și să se ducă pe banda 1 (nu știu dacă ar fi avut prezența de spirit, dar eu am evitat vreo 2 accidente așa, uitat scurt în oglinda din dreapta și schimbat banda în frânare)

  11. a vrut sa intoarca peste dubla continua, acolo… in 10m de unde a pornit, in loc sa mai inainteze 40m si sa opreasca pe B2 cu semnal, unde putea sa efectueze corect virajul. niste scarbe… daca nu ai filmari la genul asta de accidente cazi de papagal

  12. Daca avea ABS impactul era evitat.(cred)

    • ABS-ul n-are nici o legatura cu distanta de franare. ABS-ul este doar pentru a nu bloca rotile la viraje. Atata tot. ABS-ul in rest, n-are nici un efect asupra franelor

    • animalux, glumesti? http://youtu.be/mKiTAcXK6M4?t=2m13s daca vrei uita-te la tot filmuletul. In concluzie ABS ajuta sa mai poti vira chiar cu franele la podea si normal ca scade si distanta de franare.

    • piani, ABS-ul nu a fost creat pentru asta, a fost creat pentru a nu bloca rotile in viraje, sa poti lua virajele. Distanta de franare poate fi afectata si la o masina cu ABS daca blochezi rotile sau nu. Daca s-ar face un test cu o masina care nu are ABS si apasa frana in asa fel incat sa nu blocheze rotile, veti putea observa o diferenta uriasa. Acelasi lucru e si aici. Doar ca sistemul ABS nu lasa rotile sa blocheze, atata’ tot..

  13. Stau si ma minunze… din 15 comentarii, 5 oameni considera ca fatuca aia trebuia sa il evite, sau ar fi putut sa il evite daca avea instincte mai bune, frane mai bune pe masina de firma, etc.
    A facut si ea ce a putut in momentul in care un idiot i-a iesit direct pe b2, fara faruri, fara sa se asigure, fara sa ii dea prioritate.

    Ok, ea nu are instincte de super-sofer-de-duba-cu-experienta-de-zeci-de-ani. DAR… intrebarea mea e: Ea a respectat regulile, dar ala cu Peugeotul merita privilegiul de a conduce pe drumurile publice?

    • ala cu masina albastra nu merita nici sa respire in zona volanului ca poate se ia prostia…

    • Hai să fim și mai catolici decât Papa acum, dacă zici că ea circula regulamentar: ai idee cât este acolo limita de viteză? Dacă o respecta îți garantez că nu ieșea POC.
      Nu, nu mă iau de limita de viteză, ci de inconștiența unora de a goni fără să aibă habar de ceea ce fac.
      Fătuca era foarte atentă la drum … NU: la 0:14 putea să anticipeze traiectoria ăluia, ori ea abia la 0:16 frânează.
      Ptr. a răspunde la întrebarea ta, niciunul dintre ei nu ar trebui să aibă drept de a circula pe drumurile publice:
      -șoferul de Peugeot – clar (și nu, nu are legătură că nu avea faruri, dar asta e altă discuție)
      -șoferița, pentru că este o IRESPONSABILĂ. Se deplasa cu o viteză mult prea mare pentru velitățile sale (nu poate nimeni să-i ceară „instincte de super-sofer-de-duba-cu-experienta-de-zeci-de-ani” dar dacă știe că nu le are, să stea în banca sa, sau măcar să fie atentă la drum).

    • Nici duduia nu e cu toate oalele la cap, iubitoare de b2 non stop, viteza cu mult peste limita legala (daca este limita de 50 ea avea pe putin 60-70 dupa ochiometrul meu, timpi de reactie intarziati din cauza vitezei excesive.)
      PS: a se vedea torpila golf de la final.
      pentru autor + la clip dar pentru duduie 2 oale peste cap.

  14. Nu-i iau apararea bizonului care s-a bagat ca musca in lapte.

  15. Ai + de la mine, dar banda 1 nu-ti place ?

  16. @animalux – vb degeaba si prost

    „Sistemul ABS este un sistem pentru vehicule motorizate ce previne blocarea roților în timpul frânării. Aceasta prezintă două avantaje: permite șoferului să păstreze controlul direcției în timpul frânării și scurtează distanța de frânare.”

    • up! :))

    • @Scatman, se pare ca nu m-am facut inteles. ABS-ul nu a fost conceput pentru a micsora distanta de franare. El a fost conceput pentru a nu bloca rotile la franare..Dupa cum spuneam, si o masina fara ABS poate ajunge la aceasi distanta de franare daca nu blocheaza rotile.. Testeaza in realitate inainte sa spui teorie.

      PS: Am patit ca si in linie dreapta, cu ABS-ul pornit, sa se blocheze rotile..nu ma bazez pe ABS si nu sugerez nimanui sa se bazeze pe el ca v-ai doamne, sigur I ajunge lui ori ce distanta pentru a frana.

    • Paul Frațila

      animalux cum poti sa spui asa ceva? orice om oricat de rapid ar fi tot nu poate sa apese pe pedala de frana in asa fel incat sa nu blocheze rotile. ABS-ul actioneaza de cateva ori pe secunda, pe cand un om poate maxim sa apese 1 data pe secunda pe pedala asta in cazul super bun.

  17. Cel cu Peugeotul: 1-initial semnalizeaza dreapta dupa ce se pune in miscare(sec.7-sec.9). 2-Sec.10:semnal pus pe stanga si este deja in unghi fata de axa drumului. 3-Sec13:a calcat cu roata stanga fata linia de demarcatie intre B1 si B2. 4-Intre sec.12 si sec.15 e cu roata pe linia de demarcatie intre B2 si B3.Unghiul lui e de cca.45 de grade faxa de axa liniei. 5-Intre sec.16 si sec.17,cand are loc si impactul,el deja e pe B3 , incercand sa se alinieze pe banda.Asta e pt el.Ea acum,pe timpii lui de mai sus. 2-)Ea e la cca 150 de metri. 3-)Cca 90 de metri pana la impact. 4-)40 de metri. 5-) Peste 2 sec.e impactul ! Deci:parcurge cca 40 de metri in 2 secunde,adica avea cel putin 70 Km/h ! Judecati acum,stimati colegi.Plus pt.clip.

  18. @VasileB – voiai asa sa crosetez benzile, ca nu inteleg. Care-i problema cu banda 3 ?!

  19. eu nu înțeleg de ce înjuri tu. adică…nu te-a lovit, care e treaba?

    • Din plictiseala in principal. Cand scapi asa, la cativa cm, ca sa nu acumulezi nervii le mai dai drumul…Incepusem sa uit de ce nu am mai postat pe aici, multam ca mi-ai amintit. Fratilor, ceva e in neregula si jur ca nu e de la mine 🙂 Auzi, de ce injur … e o tara libera !?, sunt in masina mea !? – suficiente motive ? Pfff….Nu te cunosc, dar sincer si fara suparare, cred ca e una dintre cele mai stupide intrebari adresabile vreodata in contextul asta. De ce am masina neagra nu e o curiozitate ? De ce am si una albastra ?

    • @ big.ursu: exact, asa mai „descarci” din tensiune.
      Daca aveai ghinion si era putin alta dinamica evenimentului >>> il proiecta pe sensul tau de mers, iesea destul de urat dintr-un context care aparent nu „promitea nimic” rau.
      Urata faza!

      @ zoso: ciudat ca tocmai tu sa te miri de injuraturi la volan.

    • n-am zis că mă mir de înjurături la volan, am intrebat de ce a injurat când el nu avea nici o treabă.

    • @ zoso, ai dreptate si nu-mi pot explica de ce a oprit in mijlocul drumului. Sa dea filmarea? :)))))))))))))))))))))))))) sau sa o faca de accident in lant?

    • Cum naiba nu avea nicio treaba. Daca ala cu peugeotul nu apuca sa indrepte rotile era proiectat in autor. La sec. 18 se vede ca are ambele roti din stanga pe linia dubla continua.

      +

  20. Intrebare suplimenatra la autor: Vreunul dintre cei 2 berbeci avea centura de siguranta ? Airbag sarit la uiti ?

    Ca era sa iasa hiper-nasol sa-l culegi pe unul de sub botul tau , nu mai zic.
    De admirat ca ai tras de volan cu prudenta. Asta arata experienta indelungata, ceea ce nu e cazul la protagonisti.

    • aia nu a fost lovitura sa sara airbagurile.

    • Referitor la centura…fatuca a avut-o… pe ea am observat-o mai bine 🙂 Airbag-ul insa nu a sarit. Poate merita precizat faptul ca soferul Peugeot-ului avea vreo 65 de ani, poate mai bine si a inceput sa se ratoie la mine cand l-am intrebat „Unde te uiti ma nene ?!”. Au mai coborat inca 2 flacai din masina, pasnici dealtfel – fatuca tremura toata. I-am lasat nr de telefon daca considera ca are nevoie de filmare la politie, moment in care nenea s-a linistit de tot, si mi-am continuat drumul.

    • @Scatman, aia chiar a fost lovitura la trebuia sa sara airbagul. Problema este ca la majoritatea Loganurilor, panglica de sub volan se intrerupe dupa un anumit timp si aproape nimeni nu isi bate capul sa inlocuiasca o piesa care costa intre120-150 lei + manopera, pe motiv ca merge si asa. Desi la prima vedere, Loganul nu pare foarte deformat, iti garantez ca in momentul in care se deschiede capota, problema se schimba radical.

    • @Huffy – Accidentul meu fara airbag, problema relativ rezolvata la airbag, senzor usa defect, martor bec stins dar cu eroare stocata.
      http://postimg.org/image/aip1fihyx/
      http://postimg.org/image/kgi5ies1l/
      Lovitura pe marginea botului, centura pirotehnica s-a dus, strans frumos in scaun si scos tot aerul din piept 😀 …

  21. N-a sarit airbagul pentru ca lovitura s-a produs cumva pe marginea „botului” de UTI.

  22. Dupa cum ziceam, airbag-ul poate sari si la o viteza de 15-20 de km/h, indiferent de lovitura ca e pe bot ca e pe margine, daca calculatorul de airbag „simte” ca trebuie sa moara moare, nu trebuie sa iti lovesti 100% senzorii pentru a declansa praful de pusca.

  23. adevaru este ca …daca nu-I trageai o injuratura la sfarsit … nu erai om ce naiba….

  24. Ce aveti oameni buni cu soferita? Cine s-ar fi gandit ca berbecul tasneste direct in B3??? Cand a realizat, a incercat sa-l ocoleasca prin dreapta, dar a fost prea tarziu ……

  25. Fara filmare, ramane buna de plata soferita de pe MCV. Cu filmare…chiar sunt curios cui i se atribuie culpa. MCV-ul ca era pe B3, plus ceva viteza (dar nu sunt radar, asa ca nu vreau sa vorbesc cu pacat), cel cu Peugeot a iesit la plesneala direct pe B3, iar mie mi se pare ca in prima faza a vrut sa intoarca.
    Daca il proiecta pe contrasens, aveam si un frontal de toata frumusetea.

  26. Astharoth

    Unu nu se asigura unu doarme pe el egal poc rusesc.
    Pentru mancatorii de ABS: fara cauciucuri bune nu te opresti pe ce era pe jos, indiferent de ABS. Conduc o masina fara ABS si va garantez ca franeaza f bine in orice conditii.

    • Sustin ceea ca ai scris mai sus. Gume bune + dozarea corespunzatoare a franei in combinatie cu o manevra de evitare facuta corect si doar atunci cand nu exista alte riscuri, te poate scoate din belea. Eu conduc o masina fara sisteme din 3 litere. In anumite situatii si pana la anuimite viteze, „testul elanului” se poate face fara probleme, dar asta inseamna sa cunosti limitele tale, ale cauciucurilor si ale masinutei + ceva experienta in situatii asemanatoare. Una din situatiile in care am fost nevoit sa evfectuez testul elanului(de fapt al bradului), de poate vedea aici: http://www.trafictube.ro/testul-bradului/ . In cazul in care ar fi venit ceva din fata, nu imi ramanea decat sa ma catar pe frane si sa tin masina pe banda.

  27. In momentul in care gandim la rece, avem tendinata sa zicem ca se putea face altfel, ca putea sa anticipeze si sa-l evite prin dreapta, ca putea sa mearga putin mai incet, ca situatia era alta daca avea ABS si fel de fel. Adevarul este ca la orice ora prefer o reactie de genul volanul drept si catarat pe frana, cu riscul de a intra in „desteptul” care taie calea, in locul unei evitari nesigure, care se poate termina cu un derapaj necontrolat si o incolacire pe pom, stalp sau alta masina care vine din sens opus. Exista riscul ca adevaratul vinovat sa scape neatins, iar cel care evita sa se trezeasca condamnat pentru vatamare corporala sau mai rau, de omor din culpa. Sa nu uitam ca Loganul respectiv nu are nici un fel de sistem destept din 3 litere. Domnisoara/doamna respectiva putea face multe, inclusiv sa stea acasa, dar si cel cu Peugeotul putea sa se asigure si sa ramana pe B1, sau pur si simplu sa nu se nasca. Dupa unghiul in care a plecat cel cu Peugeotul, pot sa pun pariu ca a vrut sa intoarca pe linie continua, iar cand a realizat ca nu are timp sa faca manevra, a incercat sa indrepte masina pe B2. Toata stima si respectul pentru doamna/domnisoara care a luat cea mai buna decizie in ultima fractiune de secunda. Orice alta reactie de ultim moment ar fi avut in loc sa calce frana, se putea termina tragic. Daca va uitati la cateva clipuri cu testul elanului, cele mai multe masini fara sisteme din 3 litere, nu fac fata testului, chiar daca soferii aflati la volan, au experienta cu carul si stiu exact la ce sa se astepte. https://www.youtube.com/watch?v=yAPa3flxuG8

    • Sau si mai simplu, sa nu calce in halul ala pedala de acceleratie… crezi ca ajungi mai rapid daca te deplasezi 500 de metri cu 80 de km/h si opresti la urmatorul semafor fata de unul care circula cu 60 km/h si urmatorul semafor „il va prinde” verde?

  28. reactii intarziate… terminati cu prostiile, daca arunci o privire mai atenta in retrovizoare, laterala, dai sa schimbi postul de radio sau sa pornesti climatizarea, secunda aia in care tu nu esti atent in fata poate sa faca diferenta.
    Ursule, bag-o pe aia cu semnal 50m, cu trecere succesiva de pe o banda pe alta, cu asigurare si semnal… aici se potriveste.

    • Dacă trebuie să îți iei ochii din parbriz ptr a schimba postul de radio sau a porni climitizarea ȘI o faci când nu poți anticipa traficul ești un șofer slab, chiar prost. Tipa a înțeles-o pe barba ei. Cine e deștept învață din greșelile altora cine nu, le repetă.

      Ai curaj să-i spui mamei de aici (http://www.trafictube.ro/accident-suceava-21-iulie-2014-imagini-camera-supraveghere/) ceea ce ai spus mai sus?
      Oare ce este așa de greu de înțeles că volanul presupune o MARE RESPONSABILITATE.

    • Daca tu nu esti in stare sa faci diferenta intre situatia de la Suceava si faza de aici nu stiu de ce discutam. Aici e vorba ca femeia e pe banda 2, vede o masina care se pune in miscare si intra pe banda 1, atat… nu suntem Ursu si compania, care presupun ca daca o masina da semnal stanga, o sa bage marsariere si o sa faca dreapta. Si eu unul as fi apreciat ca omul merge inainte pe B1, nu ca e un cretin si intoarce peste dubla linie continua…
      Si o sa va mai spun ceva chiar si in accidentul ala de la Suceava, sunt momentele alea cand cade drobul de sare si ORICARE sofer poate sa nu fie atent… daca altul imi spune ca nu a patit-o, sa fie neatent o secunda si sa fie aproape de accident, e un ipocrit notoriu. Important e ca aceste momente sa fie minime si in viata unui sofer, pentru ca in unele conjuncturi pot genera drame.

  29. Offtopic:
    Nu stiu de unde scot unii asta cu scurtarea distantei de franare la ABS, zau.(in cazul expus in clip)
    Oare pentru ca nu au condus decat masini cu ABS?
    Sau daca au condus si fara ABS, apasau frana la podea?
    ABS este, in majoritatea cazurilor, pentru controlul directiei la franare. Multi argumenteaza ca mareste o idee distanta de franare in favoarea controlului directie, in anumite conditii.
    Exista doua suprafete in care ABS poate reduce cu putin distanta de franare: asfaltul ud sau gheata/polei.

    Ca sa nu debitam in continuare prosti, cititi http://www.nhtsa.gov/cars/problems/equipment/absbrakes.html
    In cazul in care va intrebati, NHTSA = National Highway Traffic Safety Administration.

  30. Cat mai e limita de viteza pe Calea Severinului ?

    • 50 KM/h

      Și mai mult chiar în zona aceea mai mereu este câte un echipaj de poliție (cu radarul). Fătuca nu cunoaște drumul dar asta nu contează pentru ea.

  31. Un_aradean

    Hai sa va povestesc o intamplare: In urma cu vre-o 6 ani opresc intr-o intersectie din Arad, ma asigur, masina ce venea pe drumul cu prioritate era suficient de departe ca sa pot trece intersectia in siguranta si fara stress, plec de pe loc, il vad ca se apropie periculos de repede (cred ca avea vre-o 80, poate mai bine), accelerez maxim, el incetineste si toata treaba se termina cu bine. La cateva zile intalnesc un echipaj de la Politia Rutiera, ii abordez si le povestesc intamplarea in ideea sa aflu cine ar fi fost vinovatul in caz de accident. Stiti care a fost raspunsul lor ? Eu, pentru neacordare de prioritate. Mi-au spus ca nu avea nici o importanta viteza de deplasare a celuilalt.

    • Trebuia să întrebi un polițist cine era vinovat în caz de accident…. !?
      Mda…. parca mai bine așa decât un instructor.

    • Normal !
      Niciunde in Codul Rutier nu se face referire la pierderea prioritatii daca depasesti limita de viteza.
      Este asemanator cu o intamplare pe care am vazut-o acum vreo 2 ani.
      Ieseam ca pieton din parcarea unui supermarket, in dreptul meu un Passat voia sa iasa in strada pricipala care este un bulevard cu scuar la mijloc. Deci sa faca dreapta… „Normal” s-a asigurat numai din stanga, stiind ca din dreapta nu poate sa vina nimc. In acest timp un taxi, care probabil ratase intrarea mergea in marsarier, practic venea pe contrasens, pe b1 din dreapta. Inevitabil s-au sifonat.
      A doua zi povestind intamplarea unui amic politist mi-a raspuns clar: vina e a celui care iesea in drumul principal, trebuia sa se asigure si din dreapta.

    • cat timp poti vedea masina care circula pe drumul cu prioritate, trebuie sa ii acorzi prioritatea. e treaba ta cand te asiguri sa estimezi si viteza cu care se deplaseaza, nu sa arunci ochii la 2 metri si sa pleci instant.
      si da, cand intri in drum te asiguri si in directia cealalta.

    • Un_aradean

      Ideea era sa subliniez faptul ca doamna/domnisoara putea sa circule si cu 300km/h. Pentru ca unii o dau cu eternul text: „Da, dar ea ce viteza avea ?”. Ei, uite ca nu conteaza deloc ce viteza avea!

      @Trafic Craiova: Crezi ca toata lumea stia chestia asta ? Eu unul daca nu stiu ceva prefer sa intreb decat sa traiesc in continuare cu impresii gresite. Si prefer sa impart mai departe din experienta mea chiar daca e sa fiu aratat cu degetul si o sa mi se spuna ceva de genul: „Tu atata n-ai stiut?”. Da, n-am stiut, stiu de vre-o 6 ani si acuma stiu si altii.

    • @un_aradean: „Ei, uite ca nu conteaza deloc ce viteza avea!” – gresit. In cazul unui accident cu victime se fac masuratori si se iau in calcul toate elementele posibile, inclusiv viteza. Daca expertiza determina ca viteza excesiva a celui care circula pe drumul prioritar inlatura posibilitatea de a se asigura a celui care patrunde pe acel drum, se poate ajunge (cel putin teoretic) si la o vinovatie exclusiva (sau la una comuna impartita procentual).

    • @Un_aradean: si au dreptate. Viteza lui intra in discutie daca e accident cu victime si dupa expertiza tehnica se ajunge la concluzia ca nu puteai sa il vezi in timp util cat sa ii si acorzi prioritate.

    • Un_aradean

      @Cip: perfect punctat: in cazul unui accident cu victime. Primul lucru cand suni la 112 te intreaba daca nu sunt victime. Daca nu sunt victime atunci ti se spune sa faci constat amiabil. Deci cam pa si pusi expertize daca nu se deplaseaza Politia la fata locului sa faca masuratorile necesare.

  32. Viteza intra in discutie in toate situatiile nu doar cand este accident cu victime. Doar ca atunci cand nu sunt victime costul expertizei este mai mare decat cel al pabugei asa incat e mai simplu pentru toata lumea fara…
    In cazul de fata, experitza ar arata ca masina avea vita mai mare decat legala insa acea viteza nu a cotribuit _semnificativ_ la producerea accidentului: In conditiile in care masina ar fi circulat cu viteza legala ar fi fost in continuare necesara franarea violenta pentru a _incerca_ evitarea accidentului, ori asta inseamna fix definitia neacordarii de prioritate.

    • Un_aradean

      Ca sa poti face o expertiza trebuie facute si masuratorile la fata locului. Cum se pot determina vitezele daca nu se fac masuratorile imediat dupa accident si cu pozitia exacta a masinilor ?
      Ulterior se poate face o expertiza asupra pagubelor rezultate, daca ele au fost produse in urma evenimentului rutier si eventual diferenta de viteza dintre autoturisme in momentul coliziunii. Dar, in acest caz, nu vad cum se poate stabili viteza automobilului A si viteza automobilului B.

  33. @big.ursu Bine ca totusi nu l-a aruncat in tine din pozitia in care era Peugeot-ul albastru la 0:17-0:18. Imi face impresia ca dra de la volanul MCV-ului s-a pierdut putin cand i-a iesit ala in fata pe B2 (0:14). De aici probabil reactia usor intarziata de franare si eventual lipsa unei incercari de evitare pe dreapta, avand B1 libera la dispozitie. Eventual, pentru ca altfel se vad lucrurile la analiza post-accident decat pe viu la fata locului.
    +

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!