Camera auto 70mai Omni 360 Dash Cam, filmare 360⁰, 64GB, detectie AI miscare, GPS&ADAS, control vocal, X200

Produs din oferta Xiaomag.ro

1.099,00 lei

1.099,00 lei

Vezi detailii

E sau nu e acostament?

Adăugat de mccdrive
Raportează ca șters! 78

Drumul National DN 1C

Vizualizare hartă mărită

De ce trebuie noi sa fim cu mult simt civic si sa ne dam din calea grabitilor pe acostament, chiar daca avem deja destul peste limita legala?

Daca va grabiti, faceti-o pe contrasens si nu mai incercati sa abuzati de bunul nostru simt. Nu suntem obligati sa ne dam la o parte si nu avem voie sa circulam pe acostament.

 

Contraexemplu:

Drumul National DN2 cu regim special de circulatie pe acostament : http://ro.wikipedia.org/wiki/DN2

cu 2 adrese oficiale contradictorii:

http://www.criserb.com/blog/se-interzice-circulatia-pe-acostamentul-drumului-si-nu-vorbim-de-autostrazi.html

vs.

http://www.trafictube.ro/politia-rutiera-circulatia-acostament/

Ce mai caută lumea:
  • https://www trafictube ro/acostament/
  • acostament consolidat
  • acrosament

38 comentarii

  1. Ursa_Mare

    Daca ne uitam in DEX ( http://dexonline.ro/definitie/acostament ) vom vedea ca acea jumatate de banda nu corespunde acestei definitii de acostament, iar in momentul in care observam ca aceasta este lata cat o masina (se vede si in filmare), intelegem ca e o inventie tipic romaneasca ce nu a putut fi ridicata la rang de banda datorita latimii un pic prea reduse (vezi standardele UE). Astfel, e o strutocamila folosita de soferii normali la cap si fara frustrari inutile pentru a nu incurca traficul si pe soferii grabiti (treaba lor daca sunt grabiti sau nu, justitiari dusi cu capul sunt destui in tara asta). Nu uitati, nu suntem in Vestul Salbatic. Suntem oameni evoluati si cu capul pe umeri. Si in niciun caz nu conducem tramvaie…

  2. E clar acostament acolo, dar din pacate prea multi s-au invatat sa i lase pe vitezomani, circuland ei pe acostament.
    Pe acolo daca mergi regulamentar si nu te bagi pe acostament(chiar daca ai o viteza mare), iti umpli frigiderul de carne de la idiotii ce iti dau flash-uri.
    Ca idee, de faceau drumul cu jumatate de metru mai lat in fiecare parte, puteau face 2 benzi fara nicio problema, da na…

  3. ESTE acostament.
    Legal nu esti obligat sa te retragi pe acostament dar nu cred ca e bine sa fim mai catolici decat papa tot timpul… sau mai ales cand spatiul si timpul ne permit. 🙂

  4. @Ursa_Mare,

    Tu cand vrei sa afli regulile si legile de circulatie te uiti in DEX? Nu te ghidezi dupa legi si reglementari?

    Uite ce zice dex-ul pentru „stop” – „basta!, destul!, gata!, isprăvește” 🙂 😀

    Acea linie continua este un marcaj de delimitare a partii carosabile, deci ce e dupa e acostament (consolidat cum le place autoritatilor sa spuna ca sa justifice de ce e asfaltat si nu pietris, pamant etc.). Oricum, rularea pe acea portiune e interzisa si se pedepseste cu 6-8 puncte de amenda.

    Eu in 90% din cazuri facilitez trecerea chiar daca ma retrag temporar pe acostament dar mai este cate un idiot caruia ii demonstrez ca nu are dreptate.

    @Thomas,
    Si asta, cu o zi inainte, tot pe European/DN2. Omul era baut si mergea haotic dar pe acostament (in articol ei zic carosabil pentru ca nu stiu sa faca diferenta)

    http://www.desteptarea.ro/barbat-spulberat-de-o-masina-pe-e-85/

  5. Exact prin zona filmata, inainte de o curba usoara la dreapta, un sofer a vrut sa fie amabil si s-a retras pe acostament ca sa-l pot „depasi”. Cum din fata veneau alte masini pe 1.5 siruri, nu m-am simtit confortabil cu spatiul de manevra si nu m-am bagat. Dupa 5 secunde amabilul era inapoi pe banda, evitand la mustata un grup de 4 pietoni de pe acostament.
    PS: a fost initiativa lui, nu dau flash-uri si pastrez si o distanta suficienta fata de cei care circula in fata mea.

  6. Thomas eu nu ma refeream la asa ceva. Adica eu nu i-am zis omului „mah circula pe-acolo ca e bine” pentru ca si eu circul in zona si stiu foarte bine cum e.
    Este exact acelasi lucru care s-a intamplat si in Floresti (ics, gelu, s.a. au pus destule filme pe tema asta). Este exact acelasi lucru care se intampla si in in Gilau. Si exemplele pot continua.
    M-am referit la faze de genul celei de la 0:44 unde ai vizibilitate maxima si ai putea sa faci un pustiu de bine sa te tragi 5 secunde sa-l lasi pe ala agitat sa treaca. Si stii de ce?
    Pentru ca am asistat mai de mult la o faza asemanatoare care s-a terminat urat din cauza orgoliului. Cel care a mers regulamentar s-a gandit sa-i dea o lectie celui care-l devansa pe acostament si l-a strans la parapet…. Ghici ce s-a intamplat? 3 masini avariate(ei doi plus cel de pe contrasens). Pentru ce? Doar ca sa te bati cu pumnul in piept ca tu n-ai fost de vina si-ai circulat regulamentar?
    Sau la 0:25 de ce n-a tinut drept de volan si s-a bagat pe acostament(ai incalcat legea dom’ne!)? Doar alalalt era de vina, nu?

    E dreptul fiecaruia sa decida daca vrea sa fie indulgent sau nu la faze din astea, nu contest asta, dar cred ca daca toti am fi mers ad literam ne vedeam mai mult prin service-uri si spitale.

    • @Soferu’: Te rog, explica-le tu asta celor care au avut accidente PE ACOSTAMENT. Da, poti depasi si pe linie dubla continuua pe principiul „da ma, e pusa prost, ca eu vad” , insa macar ai bunul simt SA NU TE LAUZI si SA NU TRAGI SUS SI TARE CA SE POATE. Din 2 motive: partea legala si partea morala a acestor actiuni.

  7. Thomas nu inteleg la cine te referi cu trasul sus si tare…
    Asa cum ti-am explicat mai sus daca vrei te tragi daca nu nu. Ce e asa de greu?
    Si am scris destul de clar „sa te tragi” nu „sa circuli”. E o mica mare diferenta. Fii mai atent te rog.

    La partea cu moralul si legalul iti dau si eu un contraexemplu.. Legal motociclistii n-au ce cauta printre benzi la semafor dar moral apreciaza soferii care le lasa/fac loc.

    • @Soferu’: Facem pariu ca au ce cauta si ca nu ii amendeaza nimeni, fiind scapare din lege ? Nu o da in curu’ motociclistilor acum, plecand de la sustinerea SUS SI TARE ca poti sa te bagi pe acostament, ca nu faci nimic rau. Repet, poti calca si dubla continuua, insa nu te apuci sa „faci public”

  8. Normal ca e acostament. Si pentru ca e acostament si nu banda, trebuie tratat ca atare.

    @Ursa_Mare – E o premiera pledoaria in favoarea depasirii pe acostament. Iti urez bafta cu teoria cu dexul si in fata agentului.

  9. Ursa_Mare

    @logum – cred ca m-ai inteles gresit. Nu laud niciun moment depasirea pe acea semi-banda. Am spus doar ca acel „acostament” este atat de lat incat sa incapa o masina pe el.
    @ochifaradioptrii – bineinteles ca ma ghidez dupa DEX. Si legile sunt scrise tot in limba romana. Spre deosebire de cei care nu au ce face si gasesc interpretari proprii unor cuvinte, sau denumesc niste obiecte conform placului personal…
    Inca o data fac apel la caracterul uman al nostru, al tuturor. Din cate imi aduc aminte, nu este permisa nici circulatia carutelor pe DN si nici a pietonilor, deci nu vad utilitatea postarii exemplelor de accidente. Aceste accidente au loc si pe drumurile normale (cu 2 benzi si acostament) si tot din vina betivilor sau carutasilor, de cele mai multe ori.
    Iar marcajele din tara asta tot de Dorei sunt aplicate, nu sunt verificate de nimeni (ca nu le pasa), iar noi stam si ne certam pe niste tampenii. Va dau un exemplu, si anume cel al vibratoarelor din apropierea curbelor periculoase, care in foarte multe locuri sunt aplicate atat pe banda celor care se indreapta spre curba, cat si pe banda celor care tocmai au iesit din curba (cei care circula mult prin tara stiu despre ce vorbesc). De ce ar avea nevoie sa incetineasca cei care ies din curba ? Nu este acesta un model clar de „Dorelism” tipic romanesc ?

  10. Da, este acostament. Acostament consolidat pe un drum european, spatiu care nu este destinat circulatiei autovehiculelor (nu ma refer aici la cel cu regim special). Cati dintre cei care fac triplari din fata stiu acest lucru? Cati dintre cei care depasesc pe dreapta pe acostament stiu acest lucru?

    @mccdrive Raspunsul e simplu: multi nu-nteleg ce-i cu „banda” aceea acolo. Altii care stiu, ignora pericolele generate de circulatia pe acostament. Pana odata cand o iau in freza sau mai rau, nenorocesc si pe altii.
    +

    P.S. Personal, nu ma retrag pe acostament decat in situatii de urgenta (evitarea frontalului, autovehicule cu regim de circulatie prioritar in fata/spate, probleme mecanice etc.) Daca te grabesti si vrei sa ma depasesti, n-am nimic impotriva. Fa-o acolo unde si cand se poate, prin stanga. Daca procedezi altfel e problema ta si-ti asumi riscul aferent.

  11. @Ursa_Mare,

    Utilitatea postarilor cu accidente este urmatoarea, simpla de altfel:

    Daca accidentezi un pieton care circula pe carosabil, iar tu esti curat (alcool, viteza, adaptarea vitezei la drum etc. si actiunea de franare) rezulta neinceperea urmaririi penale.

    Daca se intampla aceeasi situatie dar tu accidentezi pietonul care este pe acostament – esti vinovat 100%!

  12. Thomas nu cred ca despre chichite legislative discutam, nu?
    Daca vrei sa intelegi ce-am spus bine daca nu iarasi bine.

  13. @Ursa_Mare – vibratoarele sunt puse transversal pe toata strada pentru a descuraja pe meseriasii care le ocolesc pe contrasens. Intr-o vreme se puneau numai e sensul impricinat si am prins multe slalomuri facute de dementi, asa ca inteleg logica pentru care le fac acuma in modul asta. E o logica specifica aplicata de romani pentru romani.

  14. Inseamna ca dupa parerea unora dintre voi, eu impreuna cu toti cei depasiti de la ~0:25 suntem o adunatura de nesimtiti, ca nu ne dam 7 secunde la o parte ca sa treaca unul grabit. 🙂 Dar daca in spatele tau vin nu unul, ci 10-20 de grabiti? Sa te dai la o parte pana trec toti, nu? Acesti toti – majoritatea – au 5-10km/h in plus fata de tine. Si atunci din 30 de km, 25 ii petreci „dandu-te” la o parte si aratand o galeata de bun simt, nu? Daca avem atata bun simt pe lumea asta, pentru ce mai exista legi? Sa fie incalcate? 😀
    Ah, si sa nu uitam de surprizele care te asteapta prin cate o localitate, unde brusc se termina acostamentul, si atunci ce faci? Pui frana, nu, ca doar nu o sa-l dai la o parte pe grabitul din stanga ta, ca sa intri inapoi pe banda de circulatie. 😉

    @Soferu’ De ce m-am bagat pe acostament? Ca am avut de ales intre asta si sifonarea masinii (si nu numai). De ce nu m-am retras la 0:44? Pentru ca aveam multi in spate, nu doar pe el, si asa cum a spus @GeluCJ, daca vrei sa ma depasesti, fa-o cand doresti si unde se poate.

  15. @logum Corect. Chiar si asa, tot mai exista cazuri de meseriasi care daca au ocazia, ocolesc cum/unde/cand pot limitatoarele de viteza, facand tot felul de manevre. De exemplu, pe o strada unde exista acestea, fiind si parcare pe laterala, atunci cand este o „gaura” intre masini pe-acolo o iau ocolitorii. Ca la slalom 🙂

  16. @mccdrive Regretele mele pentru exprimare, acel P.S. nu te viza in niciun fel personal, era o reflectie cu caracter de ordin general, un „tu” nenominalizat. Fiind multitasking acum, n-am remarcat cum suna 🙁

  17. @GeluCJ Nu era pt mine, stiu. 🙂 Never mind…..

  18. mccdrive eu nu am zis ca tu ai fi gresit in vreun fel in filmare, nici la 0:25 si nici la 0:44. Deloc! Si eu procedez la fel ca tine doar ca nu aveam de unde sa stiu ca tu mai aveai inca 10-20-30 in spatele tau, intelegi? 🙂
    Eu ma retrag cand e vreun caz izolat de disperat cu flashuri, claxoane tot tacamul si-l las sa se duca in lumea lui. Niciodata un prost din asta nu va intelege de ce tii tu banda si o va lua personal ( sicane, frane, intimidari… stim cu toti ce pot face astfel de specimene). Vorba aia… E inutil sa inveti magarul sa faca vocalize. Nu faci nimic altceva decat sa pierzi timpul… si stresezi si magarul. 🙂

  19. @mccdrive : „Dar daca in spatele tau vin nu unul, ci 10-20 de grabiti? ” daca se intampla asta inseamna ca ai o problema.
    Din proprie experienta consider ca nu trebuie sa mergi integral pe acostament, poti folosi jumatate din acostament sau 1/3 din acostament. Este foarte important sa ajuti soferii din spate sa te depaseasca, sa le „largesti” vizibiliatea.

  20. @Soferu’ Bine, amice. 🙂

    @Lucian Am o problema, stiu, ce sa-i faci? La tati ni-i greu. Multumesc pentru aprecieri. 😀

  21. Are legatura cu discutia noastra? Da-ne mai multe detalii te rog.

  22. Thomas, la 1:54-1:55 se vede clar ca autoturismul se afla pe sensul opus, nu era nimeni pe acostament.

    • @xyz: Doar ca autocarul nu avea loc sa se retraga pe acostament din cauza dubei care ii facilitase inaintarea. De aceea s-a si dus stanga autocarul si nu dreapta, cum e orice evitare „normala” cand vezi ca vine unul pe contrasens.

  23. si ca sa fiu pe topic:
    acela e acostament, nu trebuie sa se circule pe el

    …dar, cand acostamentul e lat (ca aici) sau e vorba de banda de urgenta (E85), intotdeauna trec pe el/ea pe perioade scurte pt a facilita altora depasirea (mea) si intotdeauna am multumit celor care s-au dat din fata mea.
    insa nu am pretins niciodata asta, nu am dat flashuri, claxoane sau alte degete celor care nu s-au dat si, in astfel de cazuri, am depasit cand a fost posibil, incalcand axul drumului.

  24. Nu cred ca este un exemplu bun accidentul cu autocarul. Cred ca sunt mai putine accidente daca ai acostament lat decat daca ai avea cate o banda pe sens si un acostament de 20 cm.

  25. Thomas eu nu cred in explicatia ta. 😀
    Din ce vad autocarul a tras stanga pe franare deci tind sa cred ca avea o problema la frane. Cel mai probabil frana pe stanga prindea mai tare ca cea de pe dreapta.
    Faza cu duba si acostamentul iarasi nu este plauzibila. De ce? Pentru ca si daca erau 2 benzi situatia era aceeasi. Ala cu Loganul tot pe contrasens era si autocarul tot nu putea trage dreapta ca era duba pe B1.

  26. GoguAfumatu

    @soferu’: cand esti cu orice masina (de la TICO la TIR) si-ti intra un obiect (in cazul de fata un Logan) in roata stanga fata blocand-o, masina ta va trage stanga, independent de vointa ta… Violenta deplasarii spre stanga (ca in cazul de fata) depinde strict de viteza ta initiala si de eficienta cu care obiectul respectiv iti blocheaza roata. Parerea mea…

  27. @goguafumatu
    Eu vorbeam de dinamica premergatoare impactului. Dupa impact e simplu sa ne dam seama ce s-a intamplat.

  28. thomas, plauzibil ce spui.
    soferu’, acolo e o singura banda pe sens, ceea ce vezi tu ca b1 e, de fapt, acostament. si era ocupat de masini (in miscare)

  29. xyz asta am vazut deja ce spui tu dar Loganul era pe contrasens iar autocarul trecuse de dubita. Impactul e la 0:32 iar dubita intra in cadru la 0:35 deci nu tine faza ca nu a avut cum sa se duca pe acostament.
    Oricum nu vad de ce am ajuns sa dezbatem un accident pe contrasens (depasire pe linie continua) la un filmulet despre acostament. Pe acostament nu s-a intamplat nimic in filmuletul asta.

  30. @mccdrive esti din CJ, deci stii destul de bine ca ala e acostament. Se circula pe el pentru o asa zisa „fluidizare”. Cei din zona, cunosc situatia. Eu ori de cate ori merg la CJ din BN prefer in afara localitatilor sa stau o idee mai pe dreapta. Nu ma bag de tot pe acostament. Doar atat incat sa nu ma poata depasi nimeni prin dreapta, si cat de cat sa ofer spatiu de depasire pentru cei din spate. Pana la urma, daca se intampla ceva in timp ce vine un inconstient lansat prin dreapta mea, poate fi pusa in pericol si siguranta mea. Asa ca deaia nu ii las prin dreapta, dar stau cu rotile din dreapta pe linia continua doar sa nu auba vreun destept spatiu sa ma depaseasca pe acolo. Oricum, cine nu a condus pe acolo, nu intelege. Se conduce haotic, si nu doar o data am vazut aproape poc-uri din cauza ca pe fiecare sens se trezeste cate un destept sa depaseasca in acelasi timp.

  31. Daca te grabesti pleci mai devreme cu 10 minute dar nu-I obligi pe ceilalti sa mearga pe acostament ca asa vrei tu.
    Asta cu acostamentul daca nu cumva a devenit deja cu siguranta va deveni o obisnuinta la fel ca situatiile in care esti in depasire iar cei care circula cu o viteza superioara in spatele tau au pretentia sa renunti sa treaca ei… mai exact devine o obisnuinta pentru maimute pentru ca nu au coeficientul de inteligenta prea ridicat si se invata cum le obisnuiesti. Daca te dai din fata lor se vor obisnui asa.
    Vom sa ajungem sa ne dam pe banda de urgenta pe autostrazi sa depaseasca grabitii.

    Sa nu mai spun ca am facut un calcul la drum lung la mers in limite / sub limite si peste limitele de viteza si am ajuns la concluzia ca ar trebui sa am o viteza mult prea mare daca as vrea sa scutesc un timp important, ceea ce ar creste simtitor riscul si nu ar merita.
    Diferenta in cazul unui traseu cu depasiri, mers „in priza” dar depasit viteza maxima doar in depasiri a fost de cateva minute fata de acelasi traseu parcurs fara depasiri si in limitele de viteza.

  32. Pentru mine treaba e simpla. Nu circul nicodata pe acostament. Cine vrea, n-are decat sa me depaseasca pe stanga. Punct. Dar il pot folosi, pe cativa metri sau pentru cateva secunde ca sa evit un posibil accident, in cazul in care masinile care depasesc din fata sau din spate nu par avea suficient loc. Dupa care revin pe banda. Si atat. Ce atata dezbatere fara sens? 🙂

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.