It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Adunate de pe drumuri #41: Intrebari …

Adăugat de GeluCJ
32

Compilatie cu diverse faze de pe tot felul de drumuri, episodul nr. 41.

Fundal sonor: Blarax & ANIK – Eclipse.
Music provided by FreeSongsToUse:
https://www.youtube.com/channel/UCPSX-g40Ti1c5C7sbGNtGzA

Ce mai caută lumea:
  • accident pe a2 14 12 2016

28 comentarii

  1. Q.E.D et Q.E.F.

    HG 1391/2006
    Art. 120
    (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
    b) în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusă sub 50 m;
    c) în curbe şi în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m;

    Min. 1:50
    Min. 1:58

    In rest, plus.

    • La ce clip te-ai uitat? Depasire la 1:50 si la 1:58? Raman la ideea ca te-ai uitat la alt film, decat sa zic ca nu sti ce e aia depasire.

    • Q.E.D. et…
      1. Vorbesti serios ?
      2. Sper ca n-ai permis. Daca ai, fa-ti un bine si depune-l !
      3. Ai stat sa cauti un articol de lege ca sa ne arati ce ? ca esti paralel cu soferia ?

    • Ducu TT asculta-l pe pug. 🙂

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @Ducu TT
      @pug

      S-a stabilit in comentariile unui alt clip ca trecerea de pe o banda pe cealalta atunci cand ajungi din spate un vehicul, este depasire.
      Daca ei asa au stabilit, atunci e depasire.

      Mentionez ca eu (si inca vreo 2) am fost impotriva, dar majoritatea a hotarat ca e depasire, asa ca nu va luati de mine ca nu stiu conduce, ca nu am permis, etc.
      Cititi pe aici si veti vedea ca e depasire: http://www.trafictube.ro/scurte-enerveaza-1/
      Tot la comentariuile acelui clip veti gasi un raspuns al politiei care spune ca e depasire, si inca doua raspunsuri ale politiei care spun ca nu e depasire.
      Sper ca nu incep iar dezbaterile pe acest subiect.

    • @QED
      Da, avem manevre de depasire, DAR nu cred ca se pune problema vizibilitatii in nici una dintre situatii.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @Zippo
      Min. 1:50
      Min. 1:58
      Tu vezi dupa curbele respective?
      Legea zice clar ca daca nu ai vizibilitate nu depasesti.
      Legea nu face diferenta intre vizibilitatea de pe B1 si/sau B2, intre curba la stanga sau la dreapta, ci simplu: nu ai vizibilitate, nu depasesti.
      Asta daca e sa ne luam strict dupa lege si strict dupa cei care spun ca atunci cand treci pe B2 e depasire chiar daca urmeaza sa virezi la stanga peste 200-300 metri.
      Daca vor interpretare stricta, atunci stricta sa fie.
      Eu sunt de acord ca manevrele din clip sunt corecte, dar unii spun ca legea e lege si trebuie respectata.
      Pai sa o respectam atunci, iar manevrele din clip sunt interzise.
      Ei au hotarat, nu eu.

    • @ Q.E.D. … Nici nu contest ca nu este depasire. Ideea este ca nu exista nimic care sa interzica acest lucru. Sunt doua benzi, nu se trece peste linia continua, nu se intra pe contrasens, nu exista semn care sa interzica manevra. Atunci despre ce vorbim ?

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @pug
      Ai vizibilitate 50 de metri in curba?
      Nu ai.
      Atunci conform legii e interzis sa depasesti.

      „Atunci despre ce vorbim ?”
      Repet: Parerile mele sunt altele, aici interpretez strict pe lege asa cum au dorit unii care au spus ca depasirea este schimbarea de banda atunci cand ajungi un vehicul din spate, indiferent ca tu schimbi banda sa te incadrezi pentru viraj la stanga la prima intersectie.
      Deci tu, pug, mergi pe B1 si ajungi din spate alta masina.
      Peste 100-200-300 metri vrei sa virezi la stanga pe o strada.
      Vei trece pe B2.
      Se considera depasire de catre unii, altii spun ca e incadrare.
      Cei care spun ca e depasire, au pus texte de lege.
      Acum am pus si eu text de lege, depasirea interzisa cand nu e vizibilitate 50 metri, iar in clip nu e vizibilitate 50 metri.
      Da, stiu, e o adevarata nebuloasa, dar asta este.

    • Asta e, probabil, o interpretare personala a codului rutier, ori discutie de dragul discutiei. Daca pui mana pe codul rutier o sa ramai surprins de ceea ce zice la Art. 45, aliniatul 3 : „(3) Atunci când prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire.”
      Deci acel articol ce zice de 50 de metri face referire la acest aliniat, vine in completarea lui, stabilind concret ce si cum. Iar acea limita de vizibilitate este insotita (intodeauna !) de linie continua + semn cu depasirea interzisa.
      „Participantii la trafic trebuie sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier, precum si semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera, în urmatoarea ordine de prioritate:
      a) semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier;
      b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevazute la art.32 alin.(2) lit.a) si b);
      c) semnalizarea temporara care modifica regimul normal de desfasurare a circulatiei;
      d) semnalele luminoase sau sonore;
      e) indicatoarele;
      f) marcajele;
      g) regulile de circulatie.”

      Acum revin si zic: ai vreun indicator, vreun marcaj care iti interzice depasirea ?
      Din punctul meu de vedere consider discutia incheiata pentru ca deja este mult prea mult.
      Daca o interpretezi mereu Ad literam, ai grija, vreodata daca iti zice cineva trage usa dupa tine, sa nu faci ca Pacala…

    • Si ce este atunci devansarea si prin ce se deosebeste de depasire. Pentru ca el nu schimba directia de mers, este pe aceiasi directie.

      Legea interpretata de tine qed este gresit, deoarece ar presupune ca in curbe precum cele din clip sa fie interzisa circulatia pe B2, nu?!

    • QUED vrei sa zici ca tu nu depasesti in situatia de mai jos? Stai numai pe B1?

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @pug
      Citez – „Daca pui mana pe codul rutier o sa ramai surprins de ceea ce zice la Art. 45, aliniatul 3 : „(3) Atunci când prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire.”
      Deci acel articol ce zice de 50 de metri face referire la acest aliniat, vine in completarea lui, stabilind concret ce si cum. Iar acea limita de vizibilitate este insotita (intodeauna !) de linie continua + semn cu depasirea interzisa.”

      Raspuns –
      HG 1391/2006
      ART. 120
      (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
      b) în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusă sub 50 m;
      c) în curbe şi în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m;

      Iar tu imi citezi art. 45 si spui ca vine in completare.
      Ei bine, de ce nu vine art. 120 in cpletarea art. 45?
      Fiindca asa ai hotarat tu?

      Citez – „Acum revin si zic: ai vreun indicator, vreun marcaj care iti interzice depasirea ?”
      Raspuns – Mergi pe un drum de munte, marcajul e sters sau nu a fost trasat, indicatoare nu sunt si nu au fost niciodata.
      Depasesti in curba si in panta fiindca nu sutn indicatoare si marcaje?
      Tocmai tu ai citat un articol mai sus, il redau si eu:
      „Participantii la trafic trebuie sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier, precum si semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera, în urmatoarea ordine de prioritate:
      a) semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier;
      b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevazute la art.32 alin.(2) lit.a) si b);
      c) semnalizarea temporara care modifica regimul normal de desfasurare a circulatiei;
      d) semnalele luminoase sau sonore;
      e) indicatoarele;
      f) marcajele;
      g) regulile de circulatie.”
      Bun, deci daca nu avem marcaje sau indicatoare care sa interzica, atunci avem LITERA G „regulile de circulatie” si anume:
      ART. 120
      (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
      b) în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusă sub 50 m;
      c) în curbe şi în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m;

      Asa ca respecta textul legii nu ma lua cu „Acum revin si zic: ai vreun indicator, vreun marcaj care iti interzice depasirea ?”

      @Ducu TT
      AM SCRIS MAI SUS DE CATEVA ORI CA ALTII AU INTERPRETAT ASA, NU EU!!!
      UITE —> „Mentionez ca eu (si inca vreo 2) am fost impotriva, dar majoritatea a hotarat ca e depasire, asa ca nu va luati de mine ca nu stiu conduce, ca nu am permis, etc.” … „Eu sunt de acord ca manevrele din clip sunt corecte, dar unii spun ca legea e lege si trebuie respectata.” … „Se considera depasire de catre unii, altii spun ca e incadrare.”

      Rebound a spus ca „Iar la link-ul cu strada frunzisului, ai fix o curba in care nu ai vizibilitate si in care nu ai voie sa depasesti, acolo treci de un vehicul lent cu rabdare, dupa curba aia ai voie, la fel si inainte de la sensul giratoriu pana la acea curba.”
      Linkul a fost pus de mine, linkul este asta: https://www.google.com/maps/@46.7555519,23.565521,3a,75y,77.25h,92.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sq73iLqBUESm2uRGB88KzCQ!2e0!7i13312!8i6656

      Jur ca ati luat-o razna!

      Revenind:
      Rebound si altii au spus ca atunci cand ajungi din spate un vehicul si treci pe B2, se considera depasire indiferent daca te incadrezi pe B2 fiindca peste 200-300 metri vrei sa virezi la stanga.
      Si uite asa discutia a ajuns la depasirea din geotagul pus in acest post, iar restul comentariilor sunt in linkul postat in comenmtul meu de mai sus.
      Dar voi NU stiti citi desi am spus de cateva ori ca asa interpreteaza altii, si spuneti ca asa interpretez eu!
      Invatati sa cititi!

    • @Q.E.D et Q.E.F.:
      „Rebound si altii au spus ca atunci cand ajungi din spate un vehicul si treci pe B2, se considera depasire indiferent daca te incadrezi pe B2 fiindca peste 200-300 metri vrei sa virezi la stanga.”
      ‘Rebound’ si altii au spus ca actunci cand ajungi din spate un vehicul si treci pe B2 si treci inaintea lui (conceptul asta de inaintea cuiva iti da batai de cap) e depasire chiar daca nu revii pe B1 fiindca in 2-300 de metri virezi stanga. O mica parte esentiala ai ratat dar nu-i nimic… e de asteptat de la tine.

      Sa revenim la ce ai spus tu. Ce face @GeluCJ la 1:50 si 1:58 e depasire, sunt sigur ca nici el nu o sa conteste asta, mai ales ca el a spus asta catre tine si nu ai priceput-o:
      „Daca schimbi banda de circulatie direct din spatele lui (sau undeva la mai putin de 50 m) si treci apoi in fata, e depasire.”

      Tu citezi acolo 2 subpuncte care zic explicit de 50m vizibilitate. In caz ca nu stiai, marcajele de delimitare a benzii intrerupte au 3m lungimea liniei si 6m spatiu intre ele in localitate si in zonele cu restrictii de viteza, respectiv 9m intre ele in afara.

      Drumul din clip pare din afara localitatii, ceea ce inseamna ca daca vezi mai mult de 4 linii in fata poti considera ca ai vizibilitate de ~50m (4*(3+9) = 48). La 1:58 deja e in zona de restrictie de viteza deci trebuie sa 6 linii sa aibe sigur vizibilitate peste 50m. Tinand cont ca pe camera totul pare mai indepartat datorita unghiului si ca benzile negre mascheaza exact unde e botul masinii, din screenshot la momentele mentionate de tine, eu zic ca avea vizibilitatea necesara sa execute depasirile din clip fara loc de interpretare.

      Uite si screenshotu’, cu numararea, ca vad ca trebe tot ca la gradinita cu tine:
      http://i.imgur.com/ymoD1y4.png

    • In mod ciudat (pentru mine) secventa respectiva a generat atatea comentarii 🙂 , insa intentia n-a fost de-a aduce in discutie depasirea ca manevra, ci faptul ca merita prezentat ca daca se vrea, se poate circula si folosi fara probleme prima banda a drumului atunci cand e libera, circulabila si nu sunt alte restrictii.

      Daca ar fi sa ne punem problema de vizibilitate … probabil nu e cazul fiindca vizibilitate cel putin 50 de metri, acolo unde era nevoie de ea, exista asa cum se vede din imagini.

      Insa inainte de a aduce in discutie daca exista sau nu vizibilitate pe un astfel de drum (nu oricare), trebuie sa ne punem problema in primul rand daca merita sa o aducem in discutie in contextul depasirii si apoi de fapt de ce este interzisa depasirea in curbe (sau in apropierea unor varfuri de rampa) in care vizibilitatea este redusa sub 50 de metri 😉

      @Q.E.D et Q.E.F.
      Ref: http://www.trafictube.ro/adunate-drumuri-41-intrebari/#comment-417509
      Eu am pus un comentariu aici:
      http://www.trafictube.ro/scurte-enerveaza-1/#comment-417394
      dar poate s-a pierdut printre cele 200+ de acolo 🙂
      In rest, merci 🙂

      Ref: http://www.trafictube.ro/adunate-drumuri-41-intrebari/#comment-417541
      S-a stabilit in comentariile unui alt clip ca trecerea de pe o banda pe cealalta atunci cand ajungi din spate un vehicul, este depasire.
      Daca ei asa au stabilit, atunci e depasire.

      Am precizat aici:
      http://www.trafictube.ro/scurte-enerveaza-1/#comment-417394
      si repet ca:
      „Schimbarea de banda nu e depasire. Schimbarea de banda (ca si schimbare a directiei de mers) impreuna cu trecerea inaintea unui alt vehicul/obstacol, cand aceasta manevra a fost singura care a necesitat asigurare + semnalizare + schimbarea directiei de mers este depasire.”

      Cred ca se vede destul de clar si din acest film scurt:

      Apoi, mai apare o usoara diferenta de nuanta 😉 Nu „noi” am stabilit, ci acestea sunt prevederile legale in vigoare la ora actuala, iar „noi” am incercat doar sa dam / expunem / prezentam o interpretare corespunzatoare si cuprinzatoare a lor.
      Este pacat sa ne impartim in „noi” si „voi”, cand de fapt ar trebui sa fim doar „noi”. Din nefericire asta se vede cel mai bine insa uneori pe drum, cand suntem pusi in situatii similare, iar unii procedeaza ca niste „noi”, iar altii le vad si actioneaza ca niste „voi”.

      @Ducu TT
      Ref: http://www.trafictube.ro/adunate-drumuri-41-intrebari/#comment-417562
      A fost depasire 🙂 Explicatii detaliate in privinta diferentelor au fost date de mai multe ori pana cum si se gasesc poate cel mai bine sintetizate aici:
      http://razvanbb.ro/2015/04/lamurire-oficiala-depasire-versus-devansare.html

      @Zippo Asa cred si eu 🙂

      @Soferu
      Ref: http://www.trafictube.ro/adunate-drumuri-41-intrebari/#comment-417564
      Daca este nevoie, eu da 🙂

      @RebounD11 Daca manevra se inscrie in / are caracteristicile precizate in definitia depasirii, asa cum este ea facuta A.D. 2016, atunci e depasire: prin stanga, prin dreapta, pe un drum cu o singura banda pe sens, pe un drum cu doua sau mai multe benzi pe sens, pe autostrada etc. sau in unele cazuri chiar pe aceeasi banda daca e loc (de exemplu un biciclist care depaseste un obstacol pe B1 sau o masina „parcata”).
      Secventa respectiva este filmata pe DN1/E60, intre localitatile Valcele si Martinesti: drum cu doua benzi pe sens, portiune de curbe cu parapet separator de sensuri.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @ RebounD11

      Degeaba incerci sa te scoti, ai zis-o si asa ramane:

      Q.E.D et Q.E.F. – „Daca nu iti convine geotagul acela, iti dau unu din oras: https://www.google.com/maps/@46.7555519,23.565521,3a,75y,77.25h,92.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sq73iLqBUESm2uRGB88KzCQ!2e0!7i13312!8i6656
      RebounD11 – „Iar la link-ul cu strada frunzisului, ai fix o curba in care nu ai vizibilitate si in care nu ai voie sa depasesti, acolo treci de un vehicul lent cu rabdare, dupa curba aia ai voie, la fel si inainte de la sensul giratoriu pana la acea curba.”

      Acum explica userilor ca e interzis sa depasesti in geotagul de mai sus si in clipul lui GeluCj.

      @GeluCJ
      Eu zic ca nu e de ajuns doar linkul postat de tine http://razvanbb.ro/2015/04/lamurire-oficiala-depasire-versus-devansare.html
      Ar trebui postate si aceste 2 linkuri ale lui bLaDeMVP care contrazic raspunsul din linkul postat de tine:
      1 – https://postimg.org/image/9dj0b8zsn/
      2 – https://postimg.org/image/t7slr3noj/

    • Legat de cele doua raspunsuri ale Politiei la care faci referire mai sus, corect ar fi sa spunem ca de fapt au fost trei, toate primite la aceeasi solicitare facuta 😉
      Asa cum am mentionat si dincolo:
      http://www.trafictube.ro/scurte-enerveaza-1/#comment-417050

      din pacate datorita unei deficiente in formularea solicitarii, care poate da nastere unei anumite interpretari a acesteia:
      http://www.trafictube.ro/scurte-enerveaza-1/#comment-416574 (din comm-ul tau)
      Mai exact vă întreb dacă se consideră depășire (sau în ce condiții ar fi) atunci când pe un drum cu mai multe benzi pe sens, eu circul pe banda 2, iar din spatele meu, de pe aceeași bandă, un autovehicul trece pe banda 1 sau pe 3?
      si raspunsurile sunt asa cum le vedeti.

      Nu vreau sa-l acuz in niciun fel pe dl @bLaDeMVP, dansul a avut cu siguranta bune intentii si este de apreciat efortul facut pentru lamurirea problemei. Tot aici consider ca este imbucurator totusi faptul ca intr-unul dintre cazuri, raspunsul a fost corespunzator si potrivit cu ceea ce s-a cerut, l-am mentionat deja:
      http://www.trafictube.ro/scurte-enerveaza-1/#comment-416681
      si-l mai repet inca o data aici pentru cei care nu l-au citit dincolo:
      În considerarea prevederilor legale de mai sus, situaţia ipotetică prezentată de dumneavoastră nu este considerată depăşire, întrucât vehiculul care circulă pe banda nr. 2, în spatele unui alt vehicul, aflat în acelaşi sens de circulaţie, deşi schimbă direcţia de mers pe o altă bandă, nu trece înaintea vehiculului din faţa sa.

      La limita, desi destul de vag si poate mai putin usor de inteles este si raspunsul din link-ul #2 postat de tine:
      Asadar, pe un drum cu mai multe benzi de circulatie, cand un vehicul dupa ce schimba banda de circulatie, circula mai repede ca un alt vehicul de pe alta banda de circulatie, nu se considera ca efectueaza manevra de depasire.

      Poate fi adevarat, daca se precizeaza in plus si modul in care se face aceasta schimbare de banda, mod care am precizat aici:
      http://www.trafictube.ro/scurte-enerveaza-1/#comment-417394
      ca face de fapt diferenta intre cele doua tipuri de manevre.

      Este cam ceea ce-am scris, poate putin mai explicit aici:
      http://www.trafictube.ro/scurte-enerveaza-1/#comment-417040
      1. Depinde de modul in care executi manevra. Daca de exemplu ai schimbat banda de circulatie cu cel putin 50 de metri in spatele lui @RebounD11, mergi inca 50 (sau real 50+) metri pe banda alaturata, il ajungi din urma si treci in fata fara ca in acest interval de timp:
      – Sa fie nevoie sa te asiguri;
      – Sa fie nevoie sa semnalizezi;
      – Sa schimbi directia de mers;
      iar apoi parcurgi restul pana la locul unde virezi la stanga, nu e depasire.

      Compara te rog cele doua formulari si spune care ti se pare acum mai clara 😉

      Atunci cand cererea pentru a fi expus un punct de vedere oficial a fost altfel formulata, precizand mult mai clar datele problemei care sa fixeze corespunzator situatia, raspunsul a fost fara niciun dubiu, in acord cu prevederile actuale ale legislatiei si cu realitatea de pe drumuri:
      http://www.trafictube.ro/scurte-enerveaza-1/#comment-417050
      […] pentru a fi considerata depasire, vehiculul care trece inaintea altui vehicul trebuie sa iasa de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial, indiferent daca acesta revine pe banda de circulatie sau isi continua deplasarea pe banda pe care a efectuat depasirea„.

      Avand in vedere cele precizate mai sus, nu putem afirma ca in prezent am avea vreo „egalitate” in privinta raspunsurilor primite din partea Politiei Rutiere: doua raspunsuri pro si doua contra. Poate cel mai bun si clar raspuns de pana acum se gaseste in postul dlui RazvanBB:
      http://razvanbb.ro/2015/04/lamurire-oficiala-depasire-versus-devansare.html
      alaturi de care sunt date si explicatii detaliate privind diferentele dintre cele doua manevre (pentru cine doreste sa le citeasca si sa le accepte).

      Situatiile in care depasirea pe un drum cu doua sau mai multe benzi pe sens este interzisa din diverse motive:

      – Urmeaza o ingustare a drumului:

      – Se trece de la circulatie pe doua benzi pe sens la circulatie pe o singura banda pentru crearea unei benzi de acumulare pentru virajul la stanga:

      sau

      – Este interzisa depasirea camioanelor:

      si altele asememanatoare trebuie si in cele mai multe dintre cazuri sunt semnalizate corespunzator prin indicatoare si/sau marcaje ori se aplica reguli de circulatie potrivite, cum ar fi interzicerea depasirii pe trecerile pentru pietoni (nu conteaza ca drumul are o singura banda sau mai multe benzi pe sensul de mers).

      Bineinteles, pot fi si cazuri in care lucrurile stau invers. Depasirea sa fie interzisa pentru sensul curent de mers:

      iar apoi cand putin mai incolo cand se trece la o portiune cu doua benzi pe sensul de circulatie, aceasta restrictie sa fie anulata: 😉

      Ca sa iau un exemplu simplu din oras, o curba fara vizibilitate in care depasirea este interzisa prin regula amintita de tine legata de vizibilitate (plus marcajul de drum) este mai jos, cand pentru sensul curent de mers se trece de la circulatie pe doua benzi la o singura banda pe sens:

      iar in legatura cu interzicerea depasirii in varf de rampa, va las sa apreciati singuri manevra idiotului de aici:
      http://www.trafictube.ro/depasiri-3-alegeti-campionul/, ultima faza din secventa 2:28-3:02.

      Uite de ce-am spus ca nu e bine sa ne impartim in „noi” si „voi”:
      http://www.trafictube.ro/nebun-a2-taximetristi-alti-prosti/ (0:07-0:10).
      Probabil stapanul inelelor facand parte din a doua categorie si-a zis ca nu face nimic nepotrivit, el doar schimba banda de circulatie B2->B1 (0:08), trece apoi inaintea celui cu Volvo si doar n-a executat nicio depasire, ci numai l-a „devansat” pe cel de pe B2.
      Se vede usor ca nu i-a iesit prea bine „devansarea” aceea cand cel de pe B2 s-a hotarat sa traga brusc de volan spre el (0:09), fara sa se asigure sau poate chiar fara sa-l vada acolo.
      In plus, ceea ce-am scris si eu si altii, faptul ca atat Audi cat si Volvo au schimbat acolo directia de mers / banda de circulatie fara sa semnalizeze, nu face ca manevra lor sa nu fie o schimbare de banda! 😉

      Ca sa inchei acest comentariu prea lung chiar si pentru mine 🙂 , poate ca n-am fost fost nici eu prea clar inainte si de aceea nici n-am primit vreun raspuns, desi am expus acel filmulet scurt de doua ori pana acum in ultimul timp:
      http://www.trafictube.ro/adunate-drumuri-41-intrebari/#comment-417654
      Ce manevra este efectuata de masina din care s-a filmat?
      Multumesc 🙂

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @GeluCJ
      Eu citesc comentariile, chiar si cele lungi.
      Fac parte dintr-o generatie care citea carti multe, altceva nu exista pe vremea aia, asa ca daca conteaza chiar si aprecierile putine (dintre care fac parte si eu), nu te sfii sa scrii mult (daca ai timp si chef) fiindca intotdeauna vor exista persoane care sa le citeasca.

      Raspunsul din PM e cel corect 🙂

  2. Legat de pietoni, pe multi nu-i intereseaza. Masina sa aiba prioritate. Fuck! Poate a avut noroc ca nu l-a vazut politia, dar… ulciorul nu merge de multe ori la apa. Orice sofer este pieton dupa ce coboara din masina. E posibil sa le placa atunci cand o alta masina nu le da prioritate. E greu cu inertia, mai ales cand trebuie sa pui masina in miscare. Asa ca mai bine mergi constant si nici nu uzezi placutele de frana. Deci, ramai cu bani in buzunar. LOL.
    Iar legat de faptele bune din trafic, sunt bine venite! Mai ales cand viteza de deplasare este mica, nu strica sa ii lasi pe altii sa isi continue drumul ca in imagine. In alte cazuri, soferii care fac fapte bune, dand o mana de ajutor altora, sunt injurati. + pt video

    • @andrei Era cam aerian tipul, taia si curbele destul de rau. In plus, opreste cel cu duba de pe sensul opus (2:37) care n-avea nicio obligatie (frumos gest din partea lui), ca sa vina asta sa dea peste pietoni. Dap, nu-i strica o scurta pauza pentru reflectii rutiere pe margine pentru asta.

    • @GeluCj…. Ce sa faci? N-ai ce sa le faci. Unde nu-i cap.. vai de picioare (nu ale lui… ale altora!)

  3. Gelu,la min 0:25 ai o neacordare de prioritate trecere pietoni 🙂

    • @ Soferu si la 3:24 🙂
      @GeluCj ciudat este ca din Brasov ma asteptam sa ai mai multe aventuri prin giratorii +

    • @ungadrian Daca la 0:25 e discutabil (personal consider ca pietonul care se asigura este angajat in travesare, deci trebuie oprit), la 3:24 nu este cazul, pietonii nu sunt pe acelasi sens.

    • @Soferu Unde? 🙂 Dna simpatica cu bicicleta statea pe trotuar si probabil s-a hotarat sa traverseze numai dupa ce-am trecut (din pacate nu pot confirma, nu m-am uitat in spate).

      @ungadrian Dupa ce-am vazut filmele voastre, ma asteptam la tot felul de intamplari 🙂 Spre surpriza mea, recunosc ca n-am prea avut probleme in sensurile giratorii din Brasov. Probabil n-am umblat prea mult pe unde trebuie sau am prins niste momente mai calme 🙂
      La 3:24 in acel moment indicatoarele pentru benzile reversibile aratau o singura banda pentru sensul nostru de mers si doua pentru sensul opus. Pietonii au ajuns pe sensul nostru de mers dupa ce-am trecut de trecere.

      @anukoi Pietonul trebuie sa fie angajat in traversare. Daca doar sta pe trotuar, se uita in stanga/dreapta/jos/sus, in telefon sau dupa alte lucruri interesante (pentru el) si asteapta, dar nu e hotarat sa traverseze, nu cred c-ai putea fi acuzat de o eventuala neacordare de prioritate. De cate ori nu vezi pe cate unul in preajma trecerii ca sta cu telefonul la ureche, asteapta pe cineva sau pur si simplu din diverse motive asteapta sa treaca toate masinile si abia apoi pune piciorul pe trecere.
      La 3:24 am mentionat mai sus detaliile.

    • @GeluCJ Poate nu am fost destul de explicit: nici eu nu cred ca e cazul sa se suspende permisul pentru asa ceva (pieton asigurandu-se pe trotuar), doar ca asa procedez eu (cand ii observ la timp). Este adevarat ca sunt si din aceia care doar isi „gasesc de treaba” pe langa trecere; in cazul asta le transmit ceva urari si … asta e.

  4. Q.E.D et Q.E.F.

    GeluCJ ti-am dat un PM.
    Trebuie citit cu atentie, si doar cand ai timp suficient.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!