It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

De ce NU e bine să depășești pe dreapta

Adăugat de razvanbb
76

PS Detaliile despre depășirea pe dreapta versus „devansare” le găsiți aici.

Ce mai caută lumea:
  • Bec ars oprit intrafic schimbare la fata locului

34 comentarii

  1. CraiovaTube

    Frumos Logan ai!

  2. si pana la urma cine era de vina daca faceau accident ?

    • Nu ai permis, asa-i?

    • Cati ani ai ?????

    • am permis domnule dar eu zic ca ar fi culpa comuna pentru ca in momentul cand tu te bagi de pe b2 pe b1 trebuie sa te asiguri ca e libera banda daca ala de pe drumul secundar i-a murit motorul si era pe avari cu jumate de masina in strada tot el era de vina ? nu prea cred.

    • @MrCristian – ca sa-ti moara brusc masina, si sa ramai pe avarii cu botul scos pe jumatate de banda in intersectie presupune sa te fi dus deja in pozitia aia, cat timp masina mergea, ceea ce e ilegal.
      E posibil sa ai o defectiune tehnica in timp ce incerci sa intri in intersectie, dar probabilitatea e mica si trebuie probata, eventual in instanta. Daca e asa, vinovat e cel care schimba banda si ignora un vehicul imobilizat, care nu e oprit voluntar.
      Nu e cazul in clipul de mai sus. Deci comentariul tau e pur ipotetic.
      Ideea clipului e alta: iata de ce nu e sanatos sa incerci sa depasesti pe dreapta. Caz concret: in apropierea unei intersectii.

    • Prioritate se acordă celor care circulă pe drumul cu prioritate nu doar celor care circulă pe prima bandă.
      Din punct de vedere legal, nu ai voie să pătrunzi pe drumul respectiv dacă se apropie alte vehicule pe celelalte benzi tocmai din cauza situaţiei prezentate în acest clip.
      Această regulă este valabilă şi la plecarea de pe loc.

  3. Cel care intra de pe drumul secundar.

  4. Sunt curios ce comentarii vor urma referitor la „depasirea pe dreapta”! 🙂
    Mai ales ca exista si link-ul catre o foarte buna explicatie a diferentei „depasire-devansare”.

    • Dar nu depăşea pe dreapta. Respecta obligaţia de a folosi banda din dreapta când aceasta era liberă sau poate dorea să vireze la dreapta. 😃

  5. Passat B6

    Intelijentul care intra de pe drumul secundar si acorda prioritate doar celor de pe banda 1 e de vina…

    • A? Trebuie sa dai prioritate si celor de pe banda 2 ca sa intri pe banda 1? Cum vine asta ? Ala de pe drumul secundar a intrat pe banda pentru ca idiotul cu audi nu a semnalizat schimbarea benzii

    • Da, trebuie sa dai prioritate tuturor celor care circula pe drumul cu prioritate, indiferent de banda, sens de mers… tocmai pentru a evita situatii de genul asteia.
      Ca a depasit prin dreapta nu mi se pare asa important, si cand depasesti prin stanga risti sa iti iasa careva de pe un drum secundar, bazandu-se ca „pe banda mea nu vine nimeni”.

    • @Dan-Da,tocmai de asta zice la „cartea sfanta” :
      Art. 135 – Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:a) la intersecţia nedirijată atunci când pătrunde pe un drum naţional venind de pe un drum judeţean, comunal sau local;(din:Regulament de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a
      Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice).E cazul din clip.
      Deci nu scrie nicaieri ca trebuie sa acorde prioritate celor de pe o anumita banda.Deci acorzi prioritate la tot ce misca pe drumul cu prioritate.Asta inseamna obligaţia oricărui participant la trafic de a nu-şi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să-şi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească.

    • @Dan – Da, trebuie sa dai priorirate tuturor care circula pe drumul prioritar, pe sensul corect, cand vrei sa intri de pe unul secundar, atata vreme cat celalat e situat pe o banda si pe o traiectorie legala. Chiar daca schimba banda fix in fata ta. Are voie sa foloseasca ce banda vrea el pe drumul cu prioritate, pe sensul lui de mers, atata vreme cat ii e permis legal sa le schimbe.
      Daca nu sennalizeaza, el isi va lua amenda doar pentru nesemnalizare la schimbarea directiei de mers, dar tie ti se ridica permisul pentru neacordare de prioritate.
      Nici vorba de culpa comuna, in materie de daune.

      Uita-te putin prin lege sa vezi si care e definitia termenului „neacordare de prioritate”.

      Nu e suficient sa intri repede si sa te incadrezi pe b1 inaintea celui care vine oe drumul prioritar tot pe b1, daca manevra ta il obliga pe celalalt sa opreasca, sa incetineasca sau sa-si schimbe directia de mers. Daca l-ai obligat sa faca cel putin una din astea 3, se cheama ca nu i-ai acordat prioritate.

      Pe de alta parte:
      @BOL – nu, nu e indiferent de sensul de mers. Cel care merge pe sens interzis sau se afla in depasire pe linie continua sau a coloanei oprite la semafor nu are niciun fel de prioritate. Prioritatea se acorda celor care sunt in drept sa se afle acolo unde sunt. Daca nu ar fi asa, atunci orice masina care patrunde inaintea tuturor pe trotuar sau pe pistele de biciclete ar avea „prioritate” fata de pietoni sau, respectiv, fata de biciclisti.

      Prioritatea e o conventie de trecere, nu un drept absolut de genul „am intrat inaintea ta, nu conteaza cum si unde, deci am priorirate”.

    • @Kor +1 pentru prima parte a comentariului. Daca se poate proba ca celalalt n-a semnalizat, atunci poate primi si el o amenda, insa altfel ramane in picioare doar neacordarea de prioritate.

      Pentru a doua parte, trebuie sa repet ce-am scris aici: 😉
      http://www.trafictube.ro/accident-live-6/#comment-399655
      Completez cu ideea ca stabilirea prioritatii de trecere nu este direct conditionata de nerespectarea unei reguli de circulatie.

    • @GeluCJ: Chiar daca reluam o discutie mai veche, parerea mea este ca prioritatea, conform definitiei din Codul Rutier, chiar este conditionata de respectarea regulilor de circulatie, asa cum spune si @Kor. Am avut acum ceva vreme, un coleg cu un astfel de caz: el vira stanga pe o strada de pe un drum european, doar acolo fiind marcajul intrerupt, in rest era linie continua. Desi erau masini in spatele lui care asteptau, tot s-a gasit un sofer mai grabit care depasea tot si a iesit cu poc. Politia l-a amendat pentru ca nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers, dar, in instanta, acest lucru a fost anulat, vinovat ramanand doar cel care depasea ilegal.

    • @anukoi Nicio problema, nu ma deranjeaza sa mai discutam despre asta, daca nu se supara moderatorul si nu considera discutia off-topic aici 😀

      Am sa-ncerc sa dau un exemplu simplu (si pentru dl @Kor pentru care am toata stima). Sa zicem ca ne intalnim undeva in oras seara/noaptea (dupa ce se intuneca) intr-o intersectie in cruce in care eu am indicator „Cedeaza trecerea” sau „Oprire”, iar tu ai indicator de prioritate sau poate chiar n-ai nimic (nu conteaza, intersectia este tot dirijata).

      Cazul A
      Strada este bine luminata si dintr-o regretabila eroare cauzata de neatentie, graba, oboseala etc. am uitat sa aprind luminile de intalnire si circul doar cu pozitiile.
      Tu vii pe drumul cu prioritate, insa doar cu farul din dreapta in functiune, deoarece cu foarte putin timp in urma s-a ars becul farului din stanga si n-ai avut unde sa opresti sa-l schimbi sau n-ai avut un bec de rezerva la tine.
      Ajungand la intrarea in intersectie, cine trece primul prin ea?

      Eu n-am dreptul sa trec inaintea ta nu pentru ca nu respect o regula de circulatie, ci din cauza semnalizarii rutiere de la fata locului. Pe de alta parte, tu ai dreptul sa treci inaintea mea prin intersectie desi incalci o alta regula de circulatie, acest drept fiind oferit de aceeasi semnalizare rutiera existenta acolo.

      Cazul B
      Amandoi circulam cu luminile in regula si nu incalcam astfel nicio regula de circulatie. Ajungand la intrarea in intersectie, cine trece primul prin ea?
      Tu treci primul, eu al doilea, in baza aceleasi semnalizari rutiere.

      In ambele cazuri rezultatul este acelasi, chiar daca in primul caz am incalcat amandoi reguli de circulatie, iar in a doua situatie … am fost in regula amandoi 🙂

      Acum hai sa scoatem din ipotezele de mai sus indicatorul „Cedeaza trecerea” / „Oprire” si intersectia devine astfel nedirijata. Daca tu vii din dreapta mea, cine trece primul, indiferent ca suntem (cazul B) sau nu (cazul A) cu luminile in regula si mai ales … de ce? 🙂

    • @GeluCJ Am inteles ideea ta, dar nu cred ca genul acesta de exemple este relevant, ci, asa cum spune si @Kor „Prioritatea se acorda celor care sunt in drept sa se afle acolo unde sunt”. Daca eu, prin incalcarea unei reguli de circulatie cauzez un accident, chiar daca sunt pe drumul cu prioritate, am partea mea de vina, poate chiar in totalitate. Dar, totul este in functie de situatie si de probele existente.
      Si raspunsul la intrebarea ta: daca intersectia este nedirijata, se aplica regula prioritatii de dreapta, deci, cu sau fara becuri in regula, tot asa trecem. Dar daca schimbi putin datele problemei, eu merg fara becuri, iar strada nu e luminata, tu treci, facem poc, atunci nu cred ca poti fi acuzat de „neacordare de prioritate”.

    • @anukoi Dimpotriva, pentru ca un exemplu sa fie usor de inteles, el trebuie sa fie cat mai simplu 🙂 Aici am luat in discutie doua nereguli destul de banale. Circulatia pe interzis, depasirea pe linia continua etc. reprezinta alte cazuri de incalcari ale unor reguli de circulatie, sanctionabile in functie de gravitatea apreciata prin diferite clase de sanctiuni.

      Legat de „Prioritatea se acorda celor care sunt in drept sa se afle acolo unde sunt”, nu e chiar asa. Legea spune deocamdata putin altfel si asta poate crea o oarecare confuzie:
      26. prioritate de trecere – dreptul unui participant la trafic de a trece înaintea celorlalţi participanţi la trafic cu care se intersectează, în conformitate cu prevederile legale privind circulaţia pe drumurile publice;

      Prevederile acestea legale care stabilesc prioritatea de trecere sunt alcatuite dintr-un ansamblu complex de masuri cu caracter rutier (indicatoare, marcaje + semnificatiile acestora) completate cu numeroase reguli de aplicare de tipul:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art43
      (2) Conducătorul de vehicul care circulă pe banda situată lângă marginea părţii carosabile trebuie să acorde prioritate de trecere vehiculelor care efectuează transport public de persoane numai atunci când conducătorii acestora semnalizează intenţia de a reintra în trafic din staţiile prevăzute cu alveole şi s-au asigurat că prin manevra lor nu pun în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art56
      Art. 56. La apropierea de o intersecţie conducătorul de vehicul trebuie să circule cu o viteză care să îi permită oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participanţilor la trafic care au acest drept.

      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art57
      Art. 57. (1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreaptă, în condiţiile stabilite prin regulament.
      (2) La intersecţiile cu circulaţie dirijată, conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificaţia indicatoarelor, culoarea semaforului sau indicaţiile ori semnalele poliţistul rutier. […]

      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art59
      Art. 59. (1) În intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere vehiculelor care circulă pe şine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectuează virajul spre stânga sau când semnalizarea rutieră din acea zonă stabileşte o altă regulă de circulaţie.

      (2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreaptă.

      (3) În intersecţiile cu circulaţie dirijată prin indicatoare de prioritate, regula priorităţii de dreapta se respectă numai în cazul în care două vehicule urmează să se întâlnească, fiecare intrând în intersecţie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeaşi semnificaţie de prioritate sau de pierdere a priorităţii. […]

      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art72
      […]
      (2) Pietonii au prioritate de trecere faţă de conducătorii de vehicule numai atunci când sunt angajaţi în traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate şi semnalizate corespunzător, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor. […]

      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art64
      „Art. 64 – Indicatoarele instalate pe drumurile publice sunt: […]
      b) de reglementare, care pot fi:
      1. de prioritate; […]

      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art129
      Art. 129 – (1) Vehiculul care circulă pe un drum public pe care este instalat unul din indicatoarele având semnificaţia: „Drum cu prioritate”, „Intersecţie cu un drum fără prioritate” sau „Prioritate faţă de circulaţia din sens invers”, are prioritate de trecere.
      (2) Când două vehicule urmează să se întâlnească într-o intersecţie dirijată prin indicatoare, venind de pe două drumuri publice unde sunt instalate indicatoare cu aceeaşi semnificaţie, vehiculul care vine din dreapta are prioritate.

      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art134
      „Art. 134 – La ieşirea din zonele rezidenţiale sau pietonale, conducătorii de vehicule sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere tuturor vehiculelor cu care se intersectează.”

      „Art. 135 – Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii: […]”
      etc.

      Si acum despre sanctiuni:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art100
      (3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier sau tramvai a următoarelor fapte: […]
      c) neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor care au acest drept;

      Care drept? E vorba de dreptul de a trece inaintea altora, dat de indicatoare, marcaje, reguli de circulatie ca mai sus si variante combo, nu de dreptul unuia sau altuia de a fi acolo sau a nu! 😉

      In momentul in care intalnesti un indicator de tipul „Cedeaza” sau „Oprire” ai niste obligatii. Tu daca le respecti, indiferent ca cel care are dreptul de a trece inaintea ta, adica prioritate de trecere, respecta sau nu o regula de circulatie, accidentul nu are loc. Chiar daca celalalt respecta toate regulile si tu nu acorzi prioritate, accidentul se produce 🙂 si ajungem la acelasi rezultat.
      Diferenta este ca in cazul in care celalalt nu respecta o anumita regula si asta se poate demonstra prin diverse probe, poate fi culpabilizat si sanctionat.

      In unele cazuri, pot exista intr-adevar anumite circumstante care sa modifice rationamentul de mai sus facut pentru situatiile intalnite in mod obisnuite. Insa atunci nu se pune problema ca „ala nu trebuia sa fie acolo, deci nu avea prioritate„, ci pornind de la necesitatea acordarii prioritatii se studiaza de ce nu s-a putut acorda prioritate.

      Pornind de la ideea ta de a schimba datele problemei, daca vii fara nicio lumina in functiune si se poate proba fara niciun dubiu ca datorita tuturor conditiilor in care s-a produs accidentul, era imposibil de a mai acorda prioritate de trecere, atunci nu mai poti fi acuzat si culpabilizat pentru neacordare de prioritate.

    • Gelu, sa ne intelegem. Una e sa nu ai luminile aprinse noaptea, sau sa nu ai centura pusa, si alta e sa circuli pe contrasens.
      Repet: e vorba de pozitia masinii si de manevre, nu de lumini si umbre.
      Cine circula pe sens interzis, cu sau fara lumini nu are prioritate fata de niciun alt vehicul, cu sau fara lumini. Lipsa luminilor e o chestie separata si poate fi amendata ca atare.
      Dar prioritatea, conform legii, nu are legatura cu luminile, centurile, vorbitul la telefon, lipsa ITP-ului, starea tehnica a masinii, etc.
      Inca o data: prioritatea este o conventie, nu un drept. Fiind o conventie, o regula conjuncturala, legata de intersectii, directii si sensuri de deplasare, nu poate fi considerata incalcata sau respectata in afara cadrului legal legat de legile care stipuleaza circulatia in intersectii, pe direcii sau sensuri.
      Mie mi se pare foarte clar. Nu inteleg de unde atatea dubii.

      Sa inteleg ca eu, care circul noaptea pe sens unic fara lumini, nu am prioritate fata de un altul care intra pe sens interzis cu lumini? Mi se pare absurd. Eu voi fi amendat pentru lipsa luminilor, iar lui i se va ridica permisul daca nu pentru neacordare de priorirate, atunci macar pentru circulat pe contrasens. Oricum, eu nu pot fi acuzat ca n-am acordat prioritate.

    • @Kor 😀
      Bineinteles ca sunt niste lucruri diferite, insa in acest cadrul legal pe care l-ai amintit reprezinta in esenta tot niste incalcari ale unor reguli de circulatie, sanctionabile cum am scris anterior in functie de gravitatea abaterii.

      prioritatea, conform legii, nu are legatura cu luminile, centurile, vorbitul la telefon, lipsa ITP-ului, starea tehnica a masinii
      Sunt de acord, modul in care un vehicul trece inaintea altuia e stabilit pe alte baze.

      Prioritatea de trecere este un drept acordat unora dintre participantii la trafic, in diverse locuri si situatii, stabilita prin lege, tinand cont in principal de modul in care a fost conceput sa se desfasoare traficul in anumite zone.
      Nu este nici obligatia, nici dreptul si nici macar n-ar trebui sa-si bata capul un participant la trafic sa aprecieze daca altul are sau nu dreptul sa fie acolo, pentru ca apoi legat direct de asta, sa judece daca sa-i acorde prioritate sau nu.
      Regret ca nu te-a convins exemplul simplu de mai sus cu luminile, dar cred ca merita sa mai fac o incercare cu un alt scenariu 🙂

      Sa zicem ca te intalnesti intr-o seara cu un prieten/coleg si dupa ce discutati diverse, ceva mai suparat iti spune ca si-a pierdut permisul de conducere si acum e pe bara.
      A doua zi insa, va intalniti din nou, de aceasta data in masini, intr-o intersectie in T/cruce etc. unde ai indicator „Cedeaza trecerea” / „Oprire” si el are indicator de drum cu prioritate.

      Recunosti masina, recunosti persoana de la volan, stii foarte sigur ca are permisul de conducere suspendat, incalca flagrant prevederile legii si comite nu o simpla contraventie ca cele amintite anterior, ci chiar o infractiune:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art86
      Art. 86. […]
      (2) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai de către o persoană al cărei permis de conducere este necorespunzător categoriei din care face parte vehiculul respectiv sau permisul i-a fost retras sau anulat ori căreia exercitarea dreptului de a conduce i-a fost suspendată sau care nu are dreptul de a conduce autovehicule în România se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.

      si intr-adevar, in realitate n-ar avea ce cauta acolo.

      Totusi e prezent la volanul masinii, in acel loc (in spatiu) si moment (in timp). Acum intervine urmatoarea dilema si trebuie sa alegi intre doua variante de actiune:
      A. Spui ca pentru ca n-are dreptul sa fie acolo, n-are nici dreptul la prioritate, risti producerea unui accident ca si cum n-ar fi nimeni acolo si incerci sa intri primul in intersectie inaintea lui.
      B. Respecti semnificatia indicatorului de pierdere a prioritatii existent la fata locului, care ti se adreseaza direct tie si acorzi prioritate de trecere, intrand in intersectie dupa el.
      Hmm … ce ai alege? 🙂

    • Gelu – iar nu si iarasi nu. Faptul ca un sofer are permisul suspendat, sau n-are permis de loc, n-are nicio legatura cu prioritatea. Nici un biciclist n-are permis. Si poate n-are nici faruri, nici vesta… Dar daca are prioritate, conform legii, are. Daca nu, nu. Pentru ca nu el are prioritate – sau nu are – ci vehicolul pe care il conduce.

      Prioritatea nu are nicio legatura cu starea celui care conduce un vehicul, cu starea sau dotarile vehiculului, cu permisul, cu actele necesare, cu legalitatea teansportului, etc, etc..
      E vorba strict de conventia de trecere, si de traiectoria legala pe care o are un vehicul cand circula sau cand schimba directia de mers.
      Atat si nimic mai mult. Fizica si geometrie simpla. Traiectorii si viteze si atat. Cu asta lucreaza conceptul de prioritate. Cu vehicule abstracte, nu cu soferi. Soferul nu are prioritate. Soferul nu e parte a conventiei prioritatii. Vehicolul condus de el are sau nu prioritate.

      Asa e interpretata legea la nivel de instante de judecata. Din pacate nu si la nivel de Politie. Un sofer cu permisul suspendat, dar al carui vehicol are prioritate, si care e lovit de un altul care nu respecta legile prioritatii, e considerat, in prima faza, vinovat 100%. Wrong.

      Nu e logic, si te asigur ca o instanta judecatoreasca impartiala ii va declara pe ambii vinovati, fiecare pe prostia lui. Cum ramane cu desoagubirile, e greu de spus. De la caz la caz.

    • @Kor 😀 Da si iarasi da 🙂
      Bineinteles ca era vorba mai sus de prioritatea acordata vehiculelor (fara suparare, nu vehicole), nu neaparat persoanelor, cu exceptia cazului cand sunt pietoni.

      Legea stabileste niste obligatii pentru toti. Unii le respecta, altii nu. Cei care nu le respecta pot fi sanctionati folosind acelasi cadru legal care le stabileste si obligatiile.
      Faptul ca unii nu le respecta din diverse motive: prostie, neglijenta, tupeu, durere la banana, o simpla greseala, din cauza unei semnalizari rutiere defectuoase ori din cauza ca uneori sunt nevoiti sa o faca datorita unor conditii mai deosebite prezente la fata locului, nu anuleaza obligatiile celorlalti privitoare la acordarea prioritatii de trecere.

      Dar daca are prioritate, conform legii, are. Daca nu, nu.” De acord 🙂

    • Gelu – vehicol = typo. Tastatura pe mobil e inghesuita, si mai ies litere aiurwa . Pardon aiurea 🙂

    • @Kor Nicio problema, se poate intampla oricui 🙂

  6. Intotdeauna exista un anumit risc in momentul executarii unei treceri prin dreapta, indiferent ca e o depasire sau o devansare. In cele mai multe dintre cazuri se intampla ca cel de pe banda superioara se trezeste exact in acel moment sa treaca pe o alta banda.
    Aici insa apare o cu totul alta situatie, asemanatoare cu aparitia brusca a unui obstacol in fata celui care depaseste. Spre deosebire de ce s-a intamplat in filmul dlui Razvan, panoul de pe B1:
    http://www.trafictube.ro/audi-a6-vs-panou-indicator-2/ (0:17-0:21)
    n-a avut nicio sansa 🙂
    +

  7. Am avut un incident acum o luna cu bicicleta si d-nul politist caruia ii dadeam declaratia a tinut foarte ferm sa imi explice ca pe un drum cu 2 benzi nu exista depasire, si oricum ai trece de un vehicul se numeste devansare. Degeaba am incercat sa ii explica ca nu are dreptate, el era sefu’ la circulatie …

    • Exista si defintie a depasirii in legislatie.

      Domnul politist nu e omul legii. El e doar un agent constatator, nu da sentinte. Nici macar probatoriul nu-l face politistul, ci procurorul.

      Omul legii , ala cu sentinta, e judecatorul.

      Treaba politistului e sa previna, sa impiedice, si sa constate incalcarea legii. Eventual sa stranga probe preliminatorii. Si atat.

    • @MihaiS Roaga-l sa citeasca cu atentie si apoi sa proceseze atat raspunsul colegilor din Politia Rutiera cat si comentariul care urmeaza, indicate in descrierea filmului.
      Poate pana acum n-a avut posibilitatea sa faca asta 😆

    • Kor si Gelu, aveti dreptate, dar e insista pe idea ca trebuie sa iesi de pe sensul tau de mers ca sa se considere depasire. M-a mirat foarte mult ceea ce zicea, cu atat mai mult cat avea 3-4 trese (sau cum le zice) pe umeri. M-o fi vazut ca doar un biciclist si un si-a batut capul mai mult. Sper sa nu aplice asta si in alte cazuri.

    • MihaiS – cred ca voia sa zica „directia” nu „sensul” de mers. 🙂 Iar directia de mers e data de benzi, daca sunt trasate, iar daca nu, de sirurile de vehicule. Asa zice la lege, nu zic eu 🙂
      Dar daca „organul” confunda sensul cu directia, ce pretentii poti sa mai ai de la el?

    • Dl politist a cam ramas probabil in urma cu actualizarile Codului Rutier 🙂

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!