It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Mea culpa (2)

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 67

Un accident grav care putea avea urmari tragice, cauzat integral din prostia mea. Stiu drumul foarte bine, dar m-a furat linia intrerupta si viteza de ~70 la ora pe drum european a domnisoarei.

Nu imi caut scuze pentru ca nu am, am avut noroc ca toate daunele sunt plasticul de la bara ei infundat (se vede pe clip) si nimeni nu a fost ranit sau speriat pana la un atac de panica sau mai rau.

Dupa ce se intampla pe filmare am iesit sa intreb daca toata lumea e in regula, desi domnisoara a fost mai rapida la iesit si vizibil suparata (are si motiv). Apoi am tras masinile cat mai pe dreapta si am pus un triunghi in spate (la vreo 50m) inainte de curba sa ne vada si ocoleasca cei care circulau.

Ea a refuzat amiabila pentru ca spune ca a patit cu amiabila la Euroins (eu am la Asirom) sa ramana si cu dauna si fara banii de reparatie… la fel a sfatuit-o si prietenul ei la telefon – care era un pic cam nervos la modul inutil.

Am ajuns in final la Politie in Faget unde am stat cam o ora si jumatate pana am completat toate formularele si suflat in fiola. Eu m-am ales cu ‘nerespectarea distantei de siguranta’.

Locatie: DN68A, intre Faget si Dumbrava, directia spre Dumbrava.

P.S.: Imi cer scuze inca o data domnisoarei si sper sa inteleaga ca a fost un accident si nu intentie si sper ca a invatat una-alta din patanie pe plata mea, lucruri ca putina legislatie rutiera si procedura de la Politie in caz de accident.

P.P.S.:Nu vreau sa fie asta scuza sau cautare de scuze, pentru ca scuza nu am. Sunt doar niste observatii la rece, un fel reprosuri celorlalti, fara drept din partea mea, dar consider ca merita mentionate. Din nou ca observatii, nu ca reprosuri:
– domnisoarei, cand vezi ca cineva vrea sa se replieze in spatele tau, chiar daca e un idiot (ca mine in imagini) si a depasit sau a vrut sa depaseasca periculos, incearca sa ii faci cat mai mult loc, daca poti si ai spatiu accelereaza putin. Aici se putea evita daca pur si simplu nu frana.
– dubistului de pe contrasens, cand vezi idioti in depasire in fata, recte eu, pot accepta la o prostie asa de mare sa fiu orbit si blituit, dar incetineste putin nu, cred ca se sparge cev in duba la o apasare usoara a franei. Nu a franat ca nu am vazut apriznadu-i-se stopurile nici pe viu nici pe filmare, nici pe camera din spate.

P.P.P.S.: Nu vreau sa vad voturi pozitive. Nu vreau sa aud scuze pentru mine sau incurajari. Sunt constient de ce am facut, stiu cu ce am gresit, stiu si eu sa imi gasesc scuze (vezi mai sus) si daca as fi ipocrit as putea sustine si ca sunt nevinovat – dar nu e cazul. Astept pietre si apelative ca aia merit… daca nu primesc ce merit, dezactivez comentariile.

NOTA: Nu am primit acordul domnisoarei de a posta clipul, dar nici nu a protestat categoric, asa ca am blurat numarul si clipul nu contine secvente in care a fost filmata in persoana ca sa nu existe suparari.

 

Ce mai caută lumea:
  • dn68a e673 incident

89 comentarii

  1. + Pentru ca nu te-ai speriat, doar sa calci frana si sa ti drept de volan ( frontal cu dubistul ), cred ca toti de aici am facut depasiri proaste, oricum +pentru reactie si ca ai incercat sa eviti pe cat posibil. Parerea mea

    • Ce zic eu in descriere, cum suna primu’ comentariu 😐

      Evitatul nu a fost prea reusit… trebuia sa evit prostia de a intra in depasire. In 100m era linie dreapta, in 10km maxim era autostrada.

    • Daca isi baga dracu´coada… putea sa iasa urat, intorcand-o pe tanti spre stanga in fata dubei. Daca se intampla asta…. se lasa cu morti.

    • @TraficMadrid: la diferenta de viteza din momentul impactului, la unghiul loviturii si la viteza de deplasare trebuiau niste conditii de drum in care nu imi puneam problema depasirii nici pe linie dreapta ca sa se intampla asa ceva… so o diferenta mare de gabarit intre masini. Dracul avea nevoie de o coada mare, groasa si rigida sa se lase cu morti.

    • Daca cel cu duba era mai aproape de tine, tu trageai violent de volan si era destul. Recunosti? 🙂 E normal, o sa tragi spre cel care merge in aceeasi directie cu tine, nu sa faci un frontal.

    • Daca duba era mai aproape nu intram in depasire ca o vedeam.

      Nu imi plac scenariile cu daca si cu parca. Se ajunge la situatii mult diferite judecate dupa actiuni observate in conditiile date.

      Sper sa nu aflu cum ar fi daca… Mai ales cand e vorba de morti.

      P.S.: Pari un pic dezamagit ca nu ii cu morti si nerabdator sa fie. Mi se pare sau e doar legat de autor… Sau e legat de tine?

    • „P.S.: Pari un pic dezamagit ca nu ii cu morti si nerabdator sa fie”
      Ba dimpotriva! Ma bucur ca nu au fost victime. Desi comentariile mele pot fi destul de acide, nu tin cu ursul (nu ma refer la ursul grizonat). Am zis un nevinovat DACA si intr-adevar ar fi fost mai grav…

      „Mi se pare sau e doar legat de autor… Sau e legat de tine?” De aici ce sa inteleg?

  2. Ba …ghinion. Tu te-ai cam prea lansat, iar ea a franat degeaba. Imi pare rau, e foarte stupida situatia. Noroc ca ati scapat cu asa putin.

    • Pe scurt si elegant, e exact cum spui tu.

    • Domnisoara nu a franat degeaba. Te-a vazut in oglinda ca ai intrat in depasire si mi se pare ca franeaza odata cu tine (stop cadru sec. 12)

    • Eu franam din secunda 11, dar nu cu pedala pana la capat… greseala mea. Oricum ea nu avea de unde sa stie ca eu franez.

  3. Vina e a ta, dar tot nu înțeleg ce e în capul unora ca ea, care frânează aiurea.
    Era sa o pățesc și eu de Crăciun când am intrat într-o depășire legal, dar din cauza ceții nu am văzut că vine din față. Am frânat să mă repliez, și depășitul a pus frână, noroc că ale mele au fost mai bune, că ăla din față a frânat și că eu am fost inspirat să nu trag înapoi pe bandă instinctiv… La fel am pățit și acum doi ani, doar că atunci am ajuns oprit cu depășitul în paralel, deși legea zice să-și mențină viteza constantă…

    Cred că de vină sunt ciobanii care intra în depășire pe principiul lasă că frânează prostul…. Și toți au început să prindă frica asta…. Tot sper să pun mâna pe un din ăla (unu mi-a arătat odată și m**e când ma băgat în șanț să depășească el, noroc că era pe contrasens și mârțoaga nu avea decât 70cp)…

    Oricum, prost obiceiul domnișoarei….

    • „Vina e a ta”
      Asa scrie si pe PV 🙂

      „tot nu înțeleg ce e în capul unora ca ea, care frânează aiurea.”
      Am mai zis si eu si altii… pe scurt instinctu’ de conservare. A crezut ca voi forta si mi-a facilitat depasirea… nu avea de unde sa stie ca renuntasem la ea… sau nu avea timp sa constientizeze.

      „Era sa o pățesc și eu de Crăciun când am intrat într-o depășire legal, dar din cauza ceții nu am văzut că vine din față.”
      Aia nu e o depasire legala.

      „noroc că ale mele au fost mai bune”
      Noroc ca nu ai ajuns in paralel cu el ca atunci trebuiau sa fie muuult mai bune, sau mai exact sa fie ale lui mult mai praf.

      „deși legea zice să-și mențină viteza constantă… „
      Pentru a tzashpea oara: nu zice asa ceva legea.

      „Oricum, prost obiceiul domnișoarei….”
      Continuarea era dar „mai prost al tau” (adica al meu)… chestia ii ca nici al meu nu ii obicei nici al ei nu ai de unde stii ca ii obicei, asta pe langa faptul ca e mult mai putin periculos al ei.

      „Cred că de vină sunt ciobanii care intra în depășire pe principiul lasă că frânează prostul. Și toți au început să prindă frica asta”
      Astia sunt peste tot, si e normal sa incerci sa il lasi, ca viata ta e mai importanta ca prostia lor… cu putin noroc, selectia naturala si capetele de pod ne scapa de ei. Frica asta e sanatoasa.

  4. Ady_TheStig

    Cel mai probabil domnisoara a franat pentru ca a crezut ca tu vei continua depasirea, nu avea de unde sa stie ca tu nu ai vazut duba si ca vrei sa intri la loc.

    • Semnalizam dreapta deja. Cand am vazut duba am schimbat semnalizarea, era inaintea franei ei. La cald nu avea intr-adevar de unde sa stie si nu i-am reprosat acel lucru, i l-am aratat a 2-a zi pe post de ‘experienta pe viitor’. Data viitoare poate va gandi altfel situatia, sau va lua si asta in calcul… pe principiu: ‘poate o sa fie mai inspirata decat ii dobitoc celalalt’.

      La fata locului doar am vrut sa fiu sigur ca toata lumea e OK, ca nu riscam sa ne agate altcineva si sa rezolvam amiabil daca se poate, daca nu oricum cat mai repede posibil. A durat 1-1.5 ore.

    • Ady_TheStig

      Ce ar fi putut sa faca si ar fi fost mai bine decat franatul si orice altceva, era sa traga dreapta cat de mult. Din pacate nu a facut asta si chiar mi se pare ca trage putin spre stanga(daca te uiti la 0:12 si apoi la 0:13 la distanta intre masina ei si linie, la 0:13 pare mai mica).

    • Discutabil… se schimba perspectiva si o lovesc in stanga spate care poate (in conditii mai violente) sa ii schimbe traiectoria spre stanga. Tind sa zica ca nu o tras in nici o directie, o franat si o tinut de volan.

  5. Nu se pune frana cand esti depasit

    • Serios? Cine spune?

    • Nu se accelereaza.
      Art. 119 – Conducătorul de vehicul care urmează să fie depăşit este obligat:
      a) să nu mărească viteza de deplasare;

    • @ReboundD11 bine ca n-ai fost paralel cu ea :|. @GeoV are „dreptate”. Codul rutier nu zice ca trebuie sa franezi cand esti depasit, nici nu interzice, dar te obliga(„sa nu maresti viteza de deplasare” – inteleg sa mentii viteza constanta atunci cand esti depasit). Ma bucur ca totul s-a terminat cu bine!

    • @traffictime: Nu am spus ca nu are dreptate… am spus ca nu are dreptate in orice situatie si nici nu e interzis.

      Legea e clara: „nu maresti viteza”, asta include si mentinerea ei constanta si reducerea ei (prin frana sau frana de motor). Daca intelegi doar ca mentinerea ei constanta, inseamna ca intelegi gresit.

    • Inteleg perfect. 😉 Chiar tu ai dat o situatie cand poti frana: „Eu nu prea franez cand ma depaseste careva… doar cand e in fata mea si vad ca are probleme de repliere (stau sa ma gandesc ca nu am prea fost depasit cu drum liber in fata… de cele mai multe ori confundau cei din spate distanta de siguranta cu loc de repliere).”

    • zau ? unde scrie ca nu se pune frana ?? :)) la lege scrie ca nu se accelereaza! iar frana celui depasit e buna in situatiile in care berbecul care depaseste nu are distanta mare de inaintare pe contrasens pana depaseste pt ca ar veni vreo masina de pe contrasens.

    • @T.C. Sunt si eu curios sa vad ce va raspunde. Ce te impiedica din punct de vedere legal sa franezi in timpul unei depasiri, mai ales daca e una nereusita si cum este sanctionabila legal aceasta reducere a vitezei de deplasare?

    • Exemple de frana atunci cand depasiti, chiar aici pe trafictube: http://www.trafictube.ro/nu-mai-ajutati/! Min. 1:30. Citez pe colegu’ @razvanbb: „Nu mă mai ajutați!” 🙂

    • @traffictime: in situatia lui @razvanbb cel de pe contrasens a franat pana aproape de oprire, altfel era exact situatia mea cu 2 diferente:
      1. Passat nu Jetta
      2. Avea pe cineva in spate aproape, putea iesi in 3 accidentu’.

      Oricum merci, stiam clipu’ nu mai stiam cum ii zice ca vroiam sa fac o comparatie, dar am renuntat cand nu l-am gasit.

  6. M-am uitat de 3 ori la clip. Ce pot sa spun? Graba? Neatentie? Neasigurare foarte – foarte buna? Imi pare rau pentru tine ( si pentru soferita )

    Parerea mea: Nu prea conteaza voturile. Se poate invata ceva din acest video ( din greseala ta )

    Toate cele bune !

  7. Concluzia cea mai important nu am vazut-o… Vad de multe ori noaptea soferi care nu depasesc atunci cand au liber multe sute de metrii dar se vad luminile in departare, si se arunca in depasire cand se vede „negru” in fata (si prin asta considera ca e liber) cand de fapt se vede „negru” doar fiindca o curba obtureaza restul soselei…

    In ce consta concluzia care o asteptam? Diferenta intre „nu vad nimic deci soseaua e libera” si „am vazut ca soseaua e libera”.

    Si da, e dovada de ipocrizie sa cauti scuze (dubistu n-a facut, blonda a dres…) Fiecare cu viteza lui de reactie… Dubistul a vazut de cand i-ai aparut in drum ca sari in dreapta, deci nu vad de ce te-ai fi asteptat sa fie cu piciorul pe frana inclusiv dupa ce trecea de tine ca sa ii vezi tu luminile in camera din spate, iar pe blonda ai speriat-o..

    Am uitat. – pentru ca:
    – nu iti recunosti greselile (nu vad nimic scris de neatentia ta. Duba se vede prin parbrizul femeii inainte de a iesii de tot pe contrasens. Tu nu ai vazut-o pe acolo.
    -Concluzii si invataturi pentru altii (a.k.a don’soara din fata, dar nu pentru tine…

    • 1. Concluzia aia e doar a ta. E dreptul tau sa crezi ce vrei, aici esti off-topic. Nu sunt genul ala de sofer si vad foarte bine noaptea. Stiu sa estimez distanta pana la cel din fata. Aici a fost un moment de prostie din partea mea, recunoscuta.

      2. Am spus si repetat ca sunt observatii la rece. Nu le reprosez nimic: nici ei, nici dubistului.

      Ma asteptam sa vad frana la dubist si cand venea spre mine, si dupa accident asa ca reactie umana, ‘accident oare-s bine?’… nu am vazut si oricum nu ma intereseaza prea mult; nu pot sa zic ca mie imi pasa mai mult de cei care depasesc cum am facut-o eu si oricum repet a 10-a oara, nu e o scuza pentru ce am facut.

      Pentru ea am facut observatia a 2-a zi abia, la rece, ca sa nu fie interpretata cum o faci tu, ci ca sa fie luata ca ‘inspiratie pe viitor’, pentru ca idioti aruncati in depasire o sa mai fie si sa evite ea impactul daca alalalt e prea prost. Ea a inteles mesajul, tu nu.

      3. Invataturile mele le stiu… si mi se pare ca sunt cel putin subintelese prin simplul fapt ca am postat clipul si mi-am recunoscut greseala:
      – nu intra in depasire fara sa fii sigur ca e liber… Nimic nou, nimic mai mult, dar a urcat mult actiunea asta pe scara atentiei din partea mea.

      Ce spui tu acolo ca dubistu’ se vede prin parbriz e degeaba si neadevarat. Camera e mai in fata, mai in dreapta si mai sus decat ochii mei. Eu nu il vedeam decat pe dupa masina. Daca camera il vede nu inseamna ca il vad si eu… sau nu in acelasi timp si din aceeasi perspectiva. In plus reactia e de 20 de cadre intre momentul in care duba iese de dupa masina si masina mea incepe sa franeze (ABS, pedala la podea)… eu zic ca 2/3 secunde timp de reactie e decent.

    • „Ce spui tu acolo ca dubistu’ se vede prin parbriz e degeaba si neadevarat. Camera e mai in fata, mai in dreapta si mai sus decat ochii mei.”
      Din orice punct al parbrizului tau se vede luneta tipei din fata. Si perspectiva este aproximativ aceeasi.
      Doar ca nu te uitati acolo, te uitai in stanga masinii…
      aerofun.ro/Capture.JPG
      aerofun.ro/2.JPG
      aerofun.ro/3.JPG

    • Tu nu pricepi. Uita-te unde ii camera: http://i.imgur.com/DGJ3oej.jpg (acuma e mai sus si mai in dreapta langa zona aia neagra de deasupra oglinzii, nu sub ea cum e in poza).

      Si pentru ca vezi si volanu’ in poza si stii ca am 1,87m inaltime iar scaunul e la minim de jos gandeste-te unde e capul meu si spune-mi daca am aceeasi perspectiva ca si camera.

      Daca camera vede intr-un anumit fel, nu inseamna ca si eu vad exact la fel. Aceeasi diferenta de perspectiva si aici (prima faza), cand se pare ca trebuia sa vad duba din timp dar l-am vazut mult mai tarziu decat camera.

      „Din orice punct al parbrizului tau se vede luneta tipei din fata.”
      Doar ca eu nu stau lipit de parbriz.

      „Si perspectiva este aproximativ aceeasi.”
      Fizica te contrazice.

      Cat despre uitatul prin stanga ei, pe unde sa ma uit daca eram in stanga ei? In plus daca farurile dubistului se vad asa de aproape de plafonul ei pe camera, din unghiul mei iti dai seama ca erau mascate de plafon total.. sau poate nu si oricum pana nu imi pun si filmare din ochelari (presupunand ca o sa am nevoie de ochelari la un moment dat in viitor) tot nu o sa ma crezi, nici atunci probabil.

    • Fizica ma contrazice doar fiindca spui tu. O sa fac maine cateva poze cu situatia data ca sa vezi ca geometria nu tradeaza! Tinand cont de distante unghiul dintre cele doua perspective e mai mic de 2 grade . Si intre ele nu intervine nimic care sa le bage intr-un unghi „mort”.

      P.S. Acum am vazut bradutul de la oglinda. Daca nu te deranjeaza sa se balangane ceva in permanenta in partea dreapta a campului vizual mi se pare si logic sa ai probleme cu ce apare din partea dreapta … Bine ca te lauzi cu „mea culpe” dar cand conduci nu privesti numai in fata…
      P.S. Tanti din prima mea culpa nu vine tot din dreapta ?

    • Bradutul nu mai e acolo demult… a fost inlocuit, oricum pietonul nu l-am vazut la primul „mea culpa” de stalpul din dreapta si de neatent… am explicat, santier pe stanga, semafor nefunctional, nu ma gandeam ca o sa vrea dineva sa treaca pe acolo si era sa o comit.

      „O sa fac maine cateva poze cu situatia data ca sa vezi ca geometria nu tradeaza! Tinand cont de distante unghiul dintre cele doua perspective e mai mic de 2 grade . Si intre ele nu intervine nimic care sa le bage intr-un unghi „mort”. „
      Pentru ca de ce sa ma crezi cand poti sa faci experimente irelevante. Nu stii cum stau in masina mea, nu stii ce masina am (sau poate stii, ca nu e greu de aflat) si nu stii distantele de la fata locului… dar „faci maine cateva poze cu situatia data”. Te si vad in curba aia oprit cu masina facand poze 😐

      P.S.: Alea 2 grade pot fi diferenta intre complet acoperit si perfect vizibil, pentru ca „la distantele alea” si obiectele sunt mai mici.

  8. O singura observatie (ca toti gresim). Nu prea e bine sa depasesti in curba la dreapta… in rest se poate spune si ca domnisoara franeaza brusc, fara motiv, si nu iti mai lasa spatiu pentru repliere…

    • Se poate spune orice, aia nu inseamna ca are vreo valoare. Obligatia domnisoarei e sa nu accelereze si sa circule cat mai pe dreapta. Noapte fiind, nu o sa aiba nimeni vreo pretentie sa mergi pe buza drumului/marcajului din dreapta.

      Iar faptul ca toti gresim e o chestie, cum gresim e alta.

    • @Danton Nu a fost o frana brusca fara motiv. A crezut probabil ca poate ajuta, insa din pacate s-a inselat.

  9. Passat B6

    Concluzia la acest clip e clara: cand cel din fata franeaza, franati si voi. Puneti-va ulterior problema de ce (a franat)…

    • Mai conteaza si distanta intre botul celui din spate si fundul celui din fata. Aici era negativa cand am inceput sa franez eu 🙁

  10. pinguinu nuclear

    singurul plus din video este pt. dominisoara, pt. ca a stiut sa tina volanul cum trebuie. Iar tu ai putea sa iti scoti degetul din nas, ca sa nu mai lacrimezi si ca sa vezi drumul.

    (asta a fost pt. ca ne-ai parasit aseara prea repede 🙂 )

    • Ce macabru suna „v-am parasit”… partea buna e ca nu era prea mult trafic. Partea proasta e ca am prins un marfar la calea ferata si mergea ‘la pas’. Data viitoare sper sa nu am sedinta in timpul intalnirilor.

    • Buna asta :))
      PS: Pana la urma ai pus accidentu`.
      +

  11. L-am vazut si ieri seara.. asta e. Data viitoate sa ai mai mare grija. 😉

  12. cred ca as fi avut aceeasi reactie ca a ei…s-a intamplat prea repede ca sa-si dea seama ca vrei sa intri in spate…sunt mult mai dese cazurile in care cei care sunt in situatia ta continua sa accelereze in speranta ca au loc, sau li se face…

    • Eu nu prea franez cand ma depaseste careva… doar cand e in fata mea si vad ca are probleme de repliere (stau sa ma gandesc ca nu am prea fost depasit cu drum liber in fata… de cele mai multe ori confundau cei din spate distanta de siguranta cu loc de repliere).

      Dar cu spuneam, au fost concluzii la rece, nu poti decat sa speri ca nu se mai intampla si daca se intampla sa ai mai multa luciditate si timp sa reactionezi/judeci situatia. Nimic nu i se poate imputa altcuiva decat mie.

    • din experienta mea de sofat cred ca peste 90% din depasirile aiurea pe care „mi le-am luat” s-au soldat cu trecerea razant pe langa bot decat cu replierea in spatele meu…si aceeasi situatie a fost si cand m-am intalnit cu o depasire d’asta…cred ca asta m-a „format” sa fiu mai rezervat in apasarea acceleratiei in situatii de genul

    • exista si posibilitatea sa ai ganduri bune incercand sa faci loc in spate…dar sa dai se un schumacher care accelereaza odata cu tine si apoi te trezesti vinovat de accident pentru ca ai accelerat in timpul depasirii…e si asta o posibilitate

  13. ungadrian

    domana/domnisoara s-a speriat …a pus frana si duba …tractiune spate ,carosabil umed,probabil incarcat, curba…..nu-s conditii optime de franare si cum a mai scris cineva …mult prea rapida faza …

    in tot raul hai sa vedem si binele …ai scapat cu o „julitura” …

    Drumuri bune !

  14. furia rosie turbo

    Plus ca ai pus filmarea si atat,minus pentru restul.Poti fi catalogat ca toti ceilalti care au fost criticati pentru greseli,”de la criminal la unul care nu merita sa aibe carnet pe viata”citate din TT. Nu te scuza cu nimic faptul ca iti faci „mea culpa” si in loc sa te gandesti ca ala nu a franat sau aia a franat,mai bine te gandesti la ce se inampla daca acum va ridicau rudele cadavrele de la morga,pe tine si pe doamne fereste altii. Grija mare pe viitor ,tu esti singurul care iei deciziile la volan si atunci cand le iei,trebuie sa tii cont ca nimeni in trafic nu este pregatit pentru ce urmeaza sa faci tu.

    • „Plus ca ai pus filmarea si atat,minus pentru restul.”
      Nu cred ca ii un plus filmarea… sau oricum nu cred ca e plusul pentru mine.

      „Poti fi catalogat ca toti ceilalti care au fost criticati pentru greseli,”de la criminal la unul care nu merita sa aibe carnet pe viata”citate din TT.”
      La asta ma si asteptam.

      „Nu te scuza cu nimic faptul ca iti faci „mea culpa” si in loc sa te gandesti ca ala nu a franat sau aia a franat,mai bine te gandesti la ce se inampla daca acum va ridicau rudele cadavrele de la morga,pe tine si pe doamne fereste altii.”
      Nu incercam sa ma scuz, dar refuz sa ma gandesc la chestii asa de negative. Prefer sa ma gandesc la „bine ca am scapat” si sa inteleg mai bine unde am gresit si ce se poate face in viitor in situatii similare de ambele parti ale vinovatiei ca sa evit accidentul.

      „Grija mare pe viitor ,tu esti singurul care iei deciziile la volan si atunci cand le iei,trebuie sa tii cont ca nimeni in trafic nu este pregatit pentru ce urmeaza sa faci tu.”
      Sunt de acord cu asta in contextul dat. Sunt doar partial de acord la modul general, dar aici e perfect valabila.

  15. vina e clar a ta. nu dau nici + nici –
    ca sfat: chiar daca ai linie intrerupta, nu depasi cand drumul este curbat spre dreapta, decat daca ai vizibilitate cat mai mare.

    • Sincer nu cred ca am depasit de prea multe ori in situatia asta. Imi aduc aminte doar cateva situati: una in care in dreapta soselei e hau si se vedea ce urmeaza dupa curba cand am depasit dar si acolo rar… sau chiar pe drumul asta la iesire din Cosava unde e o curba la dreapta si o linie dreapta de cativa km pana la Margina, unde nu am depasit niciodata in curba aia desi e similara poate chiar mai usoara ca asta.

      Ce am facut in clip e o prostie atipica mie si foarte grava… bine ca nu a fost si ultima.

    • @Rebound11 Sa speram ca a fost ultima … intr-un context anume :))

    • @MihaiS: si asa se poate spune 🙂

  16. Ca sfat – pastreaza-ti parerile de mare sofer pentru tine , pana una alta mai bine cu trenul . De grabiti crispati ca tine sunt pline strazile . Depasirile la limita sau fara vizibilitate sunt dovada de prostie , ca si parerile legate de ceilalti soferi participanti . Una e sa te grabesti fara sa pui in pericol pe nimeni si alta e sa te grabesti haotic . Pana la urma este vorba de siguranta altora .

    • Dreptul la opinie nu mi-l dai tu, iar partea cu de mare sofer e de la tine citire, eu nu ma consider.

      Grabit nu sunt, crispat nu sunt… deci nici a 2-a propozitie nu are sens sau fundament real.

      „Depasirile la limita sau fara vizibilitate sunt dovada de prostie”
      Cu asta sunt de acord… adica cred ca am spus-o de 100 de ori despre mine doar la clipu’ asta.

      „ca si parerile legate de ceilalti soferi participanti”
      Aici revin la ce am zis la inceputul comentariului. Fiecare are voie sa aibe o parere, chiar daca e gresita. Pana una-alta nu cred ca m-am batut cu caramida-n piept despre parerile mele, doar le-am argumentat si deocamdata au fost mai mult aprobate.

      „Una e sa te grabesti fara sa pui in pericol pe nimeni si alta e sa te grabesti haotic .”
      Nu ma grabeam (nici o secunda pe drumul ala pana la accident, in timpul lui sau dupa el nu am depasit viteza legala, nici chiar in localitati), si daca plecam de la premisa ca o faceam nu am facut-o haotic. Nu am tras brusc de volan in nici o directie, nu m-am blocat, nu am reactionat din impuls… nu stiu ce ii haotic. A fost doar o prostie sa vreau sa depasesc acolo si atunci.

    • „pana una alta mai bine cu trenul”
      Nu e. Am mers de multe ori cu trenu’ pe ruta asta si daca ignor faptul ca un drum de 2 ore cu masina e facut in 4 ore de tren, mai am la activ:
      – de 2 ori o luat foc trenu’
      – de 2 ori am mers pe scara din lipsa de loc desi aveam bilet cu loc
      – de 3 ori era zapada si gheata mai mare in tren decat afara
      – de 2 ori s-a defectat si oprit la 6 km de gara, kilometri pe care i-am facut pe jos
      – de vreo 4 ori a fost anulat trenul si nu au dorit sa imi returneze banii ci mi-au oferit bilete pe ziua urmatoare.

      Si e vorba de un trenuri CFR rapide si accelerate (inter-regio mai nou) nu de personale sau trenuri de la companii private. Pe scurt, nu e nici mai bine nici mai sigur.

  17. FerraryTm

    + …. se poate intampla oricui asa ceva, greseala e omeneasca, si din greseli invatam.

    • Nu sunt de acord. Se intampla doar idiotilor… chiar daca temporari sau permanenti.

      O spus cineva bine, ca si prostia ii omeneasca dar nu trebe iertata.

  18. Salut – nu inteleg de ce esti atat de aspru cu tine. Am patit o faza asemanatoare doar ca eu am avut noroc si nu s-a intamplat nimic. Este o tampenie si imi pare rau ca o spun dar specifica femeilor care se sperie si i-au decizii de cele mai multe ori gresite in trafic din acest motiv. Cel depasit are OBLIGATIA doar de a nu accelera in momentul in care este depasit si eventual (nu obligatoriu) daca drumul permite sa faciliteze depasirea tragand masina cat mai aproape de marginea drumului. Toata responsabilitatea o are cel care depaseste – sa se asigure, sa se replieze in caz de nevoie, etc. Ea a zis ca franeaza ca sa ai tu timp sa o depasesti, Gresit – nu are cum sa evalueze situatia neaflanduse la volanul masinii tale. Treaba ei era sa isi continue drumul. Era strict problema si vina ta daca o acrosai sau o loveai sau o depaseai.

    • 1. Nu sunt aspru, sunt corect… cu toate ca unii deja au zis ca sunt si ipocrit si ca ar trebui sa las condusu’.

      2. Nu cred ca doar femeile iau decizii mai putin fericite cand se sperie. La fel cum nu cred ca a facut vreo tampenie ea… singura tampenie am facut-o eu.

      „nu are cum sa evalueze situatia neaflanduse la volanul masinii tale.”
      Nici nu trebe si nici nu ii cere nimeni, trebe sa se fereasca ea cu crede mai bine pt ea.

      „Treaba ei era sa isi continue drumul. Era strict problema si vina ta daca o acrosai sau o loveai sau o depaseai.”
      Dar era viata ei. E mai important sa te auto-conservi decat sa mori cu dreptatea in mana.

    • @Adi37 „Cel depasit are OBLIGATIA doar de a nu accelera …
      Nu. Cel depasit are obligatia de a nu mari viteza, ceea ce inseamna mai mult decat de a nu accelera. Poate pastra viteza constanta (nu accelereaza) sau poate sa o micsoreze!
      A scris si dl @RebounD11 mai sus. Inca o data:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art119
      Art. 119 – Conducătorul de vehicul care urmează să fie depăşit este obligat:
      a) să nu mărească viteza de deplasare;
      b) să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a părţii carosabile sau a benzii pe care se deplasează.

  19. Fara suparare (desi te vei supara ca esti genul coleric), eu am spus-o de mai multe ori, ca la tine un accident era iminent. Bine ca a fost doar atat. Esti prea nervos in trafic, desi in ultima vreme se vedea o imbunatatire. Punctul meu de vedere e ca ai scos maximul ce era de scos din situatia aia. Nu se pune problema de evitat accidentul odata ce ai intrat lansat in depasirea aia.

    • Coleric nu, impulsiv uneori. Nu ma supar asa usor pe cat crezi si pana acuma nu am avut nici un accident sau incident nervos fiind (cel putin nu eram nervos dinainte, am fost enervat de situatie). O dau in bara cand totul e calm si relaxat.

      Sincer acuma punctele noastre de vedere sunt aproape la fel. Eu sunt mai optimist, cred ca se poate si mai bine aproape intotdeauna, iar situatia nu e exceptie. Dar sunt, sa zicem, multumit ca e doar atata (ca multumit nu sunt… tre sa fi rau picat in cap sa fii multumit cand faci o prostie).

  20. @RebounD11 Din pacate nimic nu a mers bine atunci si acolo dupa 0:10 🙁 Depasirea a fost una ratata, cea din fata a vrut sa te ajute sa treci, dar a inrautatit fara sa vrea situatia prin franare si micsorarea distantei de repliere si apoi … n-au mai fost prea multe de facut.
    Lucrurile s-au succedat foarte rapid si nu cred ca poate fi acuzata de ceva. Nu a avut timp sa realizeze ca in loc de a forta trecerea (si poate ca totusi a fost mai bine asa), ai ales varianta replierii in spate. Ea franeaza la 0:12 cand apropierea celui de pe sensul opus incepea sa devina critica si pocul se produce deja la 0:13. In medie timpul de reactie al unui sofer este cca 1 sec. care s-a scurs intre cele doua momente.

    Nici dubistul de pe sensul opus n-are vreo vina. Putea sa reduca putin intr-adevar cat sa se asigure ca nu mai esti pe sensul lui de mers sau la limita sa nu va atingeti, insa in momentul inceperii replierii de la 0:12, nu mai parea a fi necesar. N-avea de unde sa prevada ca va urma un poc acolo.

    Am dat + filmului pentru c-ai dorit sa impartasesti aceasta experienta neplacuta (puteai foarte bine sa nu postezi nimic), din care se pot invata destule si in primul rand cum sa nu depasesti, mai ales noaptea, intr-o curba la dreapta cu vizibilitate redusa.
    N-am uitat de asemenea nici de autocritica destul de dura (insa meritata) din descrierea clipului 😉

    • „Lucrurile s-au succedat foarte rapid si nu cred ca poate fi acuzata de ceva.[…]Nici dubistul de pe sensul opus n-are vreo vina.”
      Departe de mine gandul sa acuz pe altcineva sau sa mut vina.

      „Am dat + filmului pentru c-ai dorit sa impartasesti aceasta experienta neplacuta”
      Vroiam sincer si sa il folosesc ca o supapa de refulare a antipatiilor unora fata de mine… I failed. Are prea multe plusuri pentru simplu motiv ca am postat ceva in scop semi-educativ semi-terapeutic, cand merit 2 perechi de palme dupa cap si click pe butonu’ descris la final in clip.

      In rest, cam ce am spus si eu 🙂

  21. robwin_75

    Minus pentru fapta si ca n-ai fost atent la drum ci la discutiile din masina !!!

    • „Minus pentru fapta si ca n-ai fost atent la drum”
      Asta e exact la ce ma asteptam… fapta a pornit de la neatentia la drum.

      „ci la discutiile din masina !!!”
      Sa facem abstractie de faptul ca eram doar 2 in masina si nici unu’ nu vorbim singuri, cum ai dedus ca eram atent la discutiile din masina cand eu nu am scos nici un sunet in tot clipul? 🙂

  22. Nu vreau sa fiu rau @RebounD11, dar la cat ai fost de „lup moralist” in atatea commenturi in care criticai si cautai nod in papura, pentru evenimente ne-intamplate ci doar evitate, na ca tu chiar ai comis-o.
    Imi vine asa, sa ma intorc, sa recitesc comenturile tale mai vechi si sa ma amuz. 🙂
    „La tine preventia e 0, respectul e 0.” – http://www.trafictube.ro/viata-franele-mele/#comment-350647

    In orice caz, iti donez un „+” asa, cu aroganta, pentru toate minusurile tale date aiurea de-a lungul timpului, lol 🙂

    • Nu am fost niciodata „lup moralist”, am fost doar corect si sincer si o sa fiu in continuare.

      Treaba aia cu „La tine preventia e 0, respectul e 0.” ramane in picioare. Eu spre deosebire de tine nu am dat vina pe altii pentru prostiile mele (cu final evitat sau neevitat), asta refuzi tu sa pricepi.

      „In orice caz, iti donez un „+” asa, cu aroganta, pentru toate minusurile tale date aiurea de-a lungul timpului, lol :)”
      Nu am dat nici un minus aiurea. Toate au fost pe merit dupa mine… inclusiv asta pe care mi l-am dat mie.

    • Poate ca o fi cum zici tu, nu-mi dau seama exact care e perceptia celorlalti despre mine aici in online, dar clar tu, spre deosebire de mine esti incredibil de ipocrit, asta am dovedit-o si in commenturile de pe postul meu si se dovedeste si aici, cu aceasta „mea culpa” exagerata, spargandu-ti singur sticla goala de cap, ca sa nu dai ocazia altora s-o faca.
      Chiar daca vrei s-o faci sa para altfel acuzandu-te singur si auto-flagelandu-te pana la penibil, eu asa o vad.
      Si mai e o vorba care cred ca ti se potriveste de minune, „Daca taci risti sa pari prost. in schimb daca vorbesti, inlaturi orice dubiu”

      Disclamer: S-ar putea in viata ta reala sa fii super ok, un baiat de milioane (in anturajul tau, cu prietenii tai, etc) dar perceptia pe care o lasi unor oameni educati, aici in online, de cele mai multe ori arata contrariul.

    • Arthur, ipocrit nu sunt, nu am fost niciodata si nu voi fi niciodata. De „spart sticla goala in cap” nu e vorba… doar imi recunsc greselile… sau stai, daca imi recunosc greselile sunt ipocrit sau cum? Daca sunt constient ca am facut o ditamai greseala inseamna ca ma „auto-flagelez pana la penibil”?

      Ai dreptul sa crezi despre mine ce vrei, la fel cum am si eu dreptul sa cred despre tine ce vreau. In principiu mi se rupe de parerea multora. Sunt destul de putini oameni a caror parere conteaza pentru mine si in general sunt oameni pe anumite ‘domenii de activitate’ sa zicem in care am incredere cand e vorba de domeniul respectiv. Acestea fiind spuse, cand am o discutie cu cineva incerc sa inteleg punctul lui de vedere, dar nu ma simt obligat sa i-l impartasesc sau sa fiu de acord cu el. Am niste fixuri de la care poate sa imi sara tandara mai usor, dar probabil ca toti avem puncte sensibile.

      Daca tu crezi despre mine ca las impresia aici ca is prost, e treaba ta, si conteaza prea putin pentru mine. Sunt unii de pe aici care mi-au confirmat ca nu las o asemenea impresie pentru ei si asta in conditiile in care cu multi nu m-am vazut deloc fata-n fata si sunt si altii ca tine care m-au facut in toate felurile.

      Eu consider ca tu esti un cocalar cu impresii care nu e in stare sa isi recunoasca si asume o greseala… chiar daca la fel de bine poti fii un baiat super OK in viata reala.

  23. Stii care a fost singura ta greseala? Cred ca o faci destul de des daca ai atata curaj sa te lansezi la (am estimat eu) 8 metri in spatele altuia. Se mai intampla, dar daca te angajai in depasire cu 20 metri mai in spate (ceea ce era normal si recomandat in conditiile avute atunci), puteai sa te repliezi relaxat.
    PS: Tanti a procedat bine, pentru ca s-a temut pentru viata ei si, cum de obicei se duce la bun sfarsit depasirea… la asta s-a asteptat si „ti-a facut loc”- un paradox :))
    PPS: Iti spun sincer si fara nicio rautate: NICI EU nu as fi schitat vreun gest de franare, daca eram eu pe contrasens…pentru ca NU, exceptie facand situatia in care mi-as da seama ca nu a fost vizibilitate sau ca a fost o greseala de manevra.
    PPPS: Pe de-o parte te invidiez, macar ti-ai lovit masina in trafic. In schimb… eu o aveam parcata la bloc (in Madrid) si cand sa ma duc la munca dimineata vad ca e pocnita zdravan pe stanga spate. Intelegi unde bat? :)) Crap de ciuda…

    Ma intreb: daca nu aveai restrictie de depasire, nu erai in localitate, se mergea cursiv/fluent, nu te impingea nimeni de la spate…. De ce nu te-ai angajat din timp? Nu te-a presat nimeni sa faci cascadoria asta… De ce? Te rog sa incerci sa imi dai un raspuns logic (desi stiu ca nu exista, a fost momentul nepotrivit).
    PS FINAL: Pastreaza distanta de siguranta!!!
    Iti dau + pentru ca stiu sigur ca ai invatat ceva din asta.

    • M-am lansat cam la 10m. Daca ma lansam la 20 nu rezolvam nimic ca nu vedeam mai bine dupa colt… in plus dupa cum am spus, in localitatea dinainte am fost la o masina in spatele ei si mergea si acolo incet, dar cel dintre noi a iesit la stanga si a oprit ca sa dea prioritate, asa ca a ramas distanta intre noi. Practic lansareamea a inceput cu suta/sute de metri inainte, atunci doar am prins-o.

      Sper ca raspunde asta la acel „de ce?”… pentru ca nu eram langa ea inainte si cand eram aveam restrictie de tipul trafic din fata si localitate. 🙂

      P.S.: As prefera sa votezi cum simti cand vezi clipul, dar votul tau treaba ta 🙂

  24. Era cat pe-aci sa-i faci o „manevra pit” …

  25. OBSERVATOR

    Nu am citit integral……. dar am vazut clipul.
    Sunt de acord cu modul in care ai votat si tu…….

  26. Mnoah bine-i amu? Dar si dorel a busit-o rau de tot la marcaje… depasire permisa vizibilitate redusa… Eu dadaui plus desi sincer ti-as da 2000 de minusuri daca nu te-as cunoaste, dar ai noroc ca te cunosc 😆 . Rca sau ii platesti duduiei reparatia?

    • Nu ma cunosti prea bine daca ai votat in vreun fel pentru ca ma cunosti 😛

      Legat de intrebare… ce crezi daca am fost la Politie? Sau nu ai citit descrierea? 🙂

    • Mi s-au rupt ochelarii marti, ultimul lucru care as vrea sa il fac este sa citesc o tona de text 😀 .
      PS: diseara in care pat dormi? 😆

    • Re: P.S.: In al meu… cand o vazut filmarea reactia sotiei a fost:
      „Da’ de ce o franat asa de tare?”

      Concluzie: totusi tine si cu mine din cand in cand… chiar daca nu atunci cand trebe 😀

  27. ai gresit cu accelerarea aia fara sa te asiguri (mai ales ca noaptea e usor sa vezi masinile din fata, vezi farurile…)

    daca ieseai pe sens opus fara sa accelerezi si vedeai ca e liber ii dadeai abia atunci blana. Cand vedeai duba te bagai la loc si gata.

    frana pusa de VW nu te-a ajutat deloc, dar e vina ta ca ai „provocat-o” (femeia cand a vazut ca o depasesti si ca vine duba mare din fata a crezut ca o sa iasa un mare accident si a franat panicata)

    clipul asta trebuie sa ne aduca la toti aminte cat de usor e sa mori in accidente rutiere… toata faza care se putea termina fatal dureaza circa 4 secunde (de cand ai accelerat) !

    P.S. ma mir ca pasagera ta nu a inceput sa tipe ca isterica

    • Tipa doar cand cel din fata/spate/dreapta/stanga face ceva neprevazut… vezi aici… cand fac eu tine in ea pana ajungem la destinatie si atunci imi aud eu 🙂

      P.S.: A se observa ca nu iau in calcul situatia cand nu ajungem, ca atunci nu mai conteaza.

  28. @RebounD11 mai uita-te si tu la clipurile mai vechi 🙂 (1:20) http://www.trafictube.ro/nu-mai-ajutati/
    Se intampla asta e bina ca nu a fost mai rau.

  29. Iti mai gasesc eu o scuza: curba aia ar trebui semnalizata cumva. Probabil in realitate se vede nitel mai bine (desi nu stiu cat de mult) decat pe filmare, dar ar trebui semnalizata.
    Ai cam fugarit-o 🙂 Pana la urma ati mers la politie?
    Ai vrut comentarii urate asa ca nu o sa iti zic ca am dat + pt evitare si pt ca ai recunoscut

    • Curba in sine e usoara si larga… daca ar fi o competitie pe o pista lata cat o banda acolo ai putea lua curba cu acceleratia in podea. Marcajele sunt trasate probabil cu imaginea drumului fara boscheti pe margine, deci cu vizibilitate pe toata curba.

      De fugarit nu am fugarit-o, chiar mergeam mai incet decat merg de obicei pe acolo. Iar la Politie am mers pentru ca fata vroia ori mai multi bani decat erau amenda + cresterea de RCA si nu vroia amiabila (desi amiabila implica doar actul, constatarea, si puteam sa ii dau eu banii de reparatie ca sa nu imi creasca prima). Daca avea macar o minima idee despre ce presupune mersul la Politie… sau functionarea masinii sau de legislatie in general terminam la jumate din timpul pierdut acolo si stia si ea ca nu raman fara carnet.

  30. speedygonzalez

    Frate, greseala recunoscuta e pe jumatate iertata .
    Pe langa vina care o ai (clar), iti gasesc cateva motive extra pentru care nu meriti sa fi mega-blamat.
    1. marcaj aiurea , de multe ori sunt linii discontinue alandala in care zic nu depasesc acum si bine fac la 3-4 secunde apare ceva la orizont | la capatul opus, uneori sunt linii continue in camp cu vizibilitate 500-1000m ; atunci se nimereste si cineva in fata care merge cu 40% sub limita legala.
    2. daca eram eu cel depasit (se intampla rar 😀 cand sunt plictisit sau fac vreo mica activitate conexa) , nu s-ar fi intamplat nimic, in genere nu franez cand sunt depasit, NICIODATA nu accelerez (daca tin neaparat sa fiu in fata, depasesc eu iar pe urma regulamentar, se intampla si asta, am 200cp sa duc sarcina la bun sfarsit in cea mai mare siguranta), de cele mai multe ori mentin viteza constanta, uneori cand participantul are nevoie de un mic ajutor, ridic piciorul de pe acceleratie. In situatia de fata cred ca luam piciorul de pe acceleratie, ceea ce nu te-ar fi luat prin surprindere, si ai fi avut loc sa te repliezi in siguranta
    3. curba nesemnalizata
    4. poti inchide comentariile ca vad ca primesti incurajari 😀 (glumesc)
    Bine ca toata lumea e bine, fierul este fier si atat, putea sa iasa mai rau tinand cont de circumstante.

    Drive safe !

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!