Ghid achizitie camere video auto

It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

123 comentarii

  1. Andrei Ciocan

    E intersectia DN cu Priveghetorilor ? Esti vinovat 100 %. Cedeaza trecerea se refera strict la intersectia intre bretea si pod. Priveghetorilor e cu 80 m mai incolo. Ai schimbat banda fara sa te asiguri, la schimbarea benzii iti pierzi prioritatea.
    Cedeaza trecerea aia se refera cand ai acolo randuri, nu benzi. Mai studiaza ce inseamna unrand si ce inseamna o banda. Succes

    • Andrei Ciocan

      Asa, si ca si continuare, vezi ca ai inca un semn, obligatoriu inainte . El ( semnul ) se refera tot la aceeasi intersectie ( breteaua cu podul, la care intersectie se refera si cedeaza de pe bretea ). Dupa aceea se respecta alte regului, adica trebuie sa dai prioritate daca schimbi banda. Te-ai ars !!!!!!!!!

    • Ai dreptate Andrei, acum am văzut semnul de obligatoriu înainte. Ai perfecta dreptate. Însă Audi avea cedează, tine cont de asta

    • audi castiga prioritate fara ca macar sa o cedeze intai? logica si spiritul acestui gen de intersectii este de a fluidiza cat mai mult circulatia, nu de a o ingreuna, insa fara a schimba sensul termenului de prioritate. Filip24 avea prioritate, iar audi trebuia sa faca asta: „La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza şi să se asigure că pe drumul prioritar nu circulă autovehicule, şi abia apoi poate să pătrundă în intersecţie. Dacă pe drumul prioritar circulă alte autovehicule, conducătorul auto este obligat să oprească pentru a le acorda prioritate.” nimic despre schimbat de benzi, ci despre reducerea vitezei si chiar oprire.

    • La intrarea pe orice autostrada, pe banda de accelerare este semnul de cedeaza. Conform cu ce se zice mai sus, daca cel de pe autostrada intra peste tine pe banda de accelerare, esti vinovat ca nu ai cedat? Este cedeaza pentru a intari faptul ca te asiguri la schimbarea benzii, pentru intrarea pe drumul principal.

    • liviu, nu exista banda de accelerare pe autostrada fara ditai linia continua.

    • @Body, la un moment dat linia aia devine discontinua, asa ca speta ramane deschisa. Cel de pe autostrada poate intra peste cel de pe banda de accelerare pe motiv de prioritate?
      Observa marcajele si devine evident ca nu este prevazuta schimbarea directiei la dreapta pentru cei care vin de pe pod. De altfel acel indicator de ‘obligatoriu inainte’ e destul de explicit. Cel cu audi era obligat sa-i acorde prioritate lui Filip daca acesta isi continua directia inainte, pe drumul cu prioritate. Dar pe banda lui (care e continua, nu este intrerupta in ‘intersectie’ cu semn de cedeaza pe asfalt) nu are nimeni altcineva prioritate. Andrei Ciocan are dreptate, autorul se face vinovat de nerespectarea semnificatiei indicatorului ‘obligatoriu inainte’ si neasigurare (daca putem spune asa) la schimbarea benzii.

    • Autorul este, intr-adevar, vinovat pentru ca atunci cand coboara de pe pod are, in afara semnului de Prioritate, si semnul de Obligatoriu Inainte! Cel cu Audi are Cedeaza pentru intrarea pe DN1! Daca autorul dorea sa mearga spre Aleea Privighetorilor trebuia sa opteze pe breteaua de langa pasarela! Sper sa nu interpretez gresit filmarea! Ganduri bune si fara incidente!

    • @Alladin. Codul rutier precizeaza ca exista intersectii intre drumuri prioritare si drumuri fara prioritate. Unde se termina aici drumul cu prioritate, la banda din dreapta lui Filip? Unde e intersectia atunci? Ce sens are cedeaza trecerea atunci pentru cel cu Audi-ul? Drumul acela cu 5 benzi e drum prioritar, in prelungirea celor 3 benzi de unde incepe toata actiunea, Audi-ul neacordandu-i prioritate autorului clipului. Ca era suficient ca acesta sa ridice piciorul de pe acceleratie cu 3 sec inainte, mai ales ca urma sa vireze si ne lipsea de obiectul polemicii, e partea a doua.

  2. Aici ar merita sa trimiteti frumusel un mail la administratorul drumului (sau la Politie?!) si sa-l intrebati cine are prioritate.
    Pentru ca potrivit situatiei de mai sus eu inteleg ca autorul are prioritate doar ca vad trei comentarii gresite….
    Daca cel din dreapta voia sa mearga inainte trebuia sa semnalizeze stanga si sa se incadreze pe banda autorului, dand prioritate.
    Daca voia sa mearga dreapta, trebuia sa pastreze prima banda.
    Pana una-alta, ala schimba benzile fara semnalizare, o taie ca pe tarla pe unde-l duce curu’ (ca cu capu’ nu cred ca judeca)….

    • Q.E.D et Q.E.F.

      „Aici ar merita sa trimiteti frumusel un mail la administratorul drumului (sau la Politie?!) si sa-l intrebati cine are prioritate.”
      Nu sa intrebe cine are prioritate, ci sa le puna in vedere sa semnalizeze mai coerent drumul.
      Degeaba se primeste raspuns cu cine are prioritate, fiindca va stii doar cel care a primit raspunsul, alte mii de soferi vor fi expusi riscurilor in continuare 🙂

      „Daca cel din dreapta voia sa mearga inainte trebuia sa semnalizeze stanga si sa se incadreze pe banda autorului, dand prioritate.”
      Poate nu voia sa mearga inainte, ci la dreapta pe b2.

      „Daca voia sa mearga dreapta, trebuia sa pastreze prima banda.”
      De ce, b2 e degeaba? 🙂

  3. DA DA DA baga-l in decor, sange, morti … DA DA DA ajungeti in P ca rusi aia idioti la care condusul preventiv este zero … si tu si boul ala sunteti soferi de doi bani care la un moment dat o sa omoare pe cineva sau o sa se omoare singur.

  4. Eu recunosc, am greșit, nu aveam voie sa fac dreapta acolo. Îmi cer scuze pentru greșeala majora

    • asa cum spune andrei ciocan, obligatoriu inainte se refera strict la emergenta bretelei de unde vine audi. alte semne de interdictie de a vira pe privighetorilor lipsesc (indicatoare, eventual marcaj dublu cu linie continua spre tine si discontinua spre cel cu audi), nu inteleg unde ar fi greseala.

  5. Daniel2Fast

    Filip_24 nu ai gresit, ai voie sa faci dreapta acolo, si cel cu audi are cedeaza… trec in fiecare zi pe acolo.
    Cei ce vin pe langa podul de la academia de politie au cedeaza trecerea daca vor sa intre pe DN1.
    Cei care vin pe pod au prioritate si pot sa faca dreapta… daca observi ai linie intrerupta pentru a putea face dreapta si pentru a putea intra pe DN1 cei ce vin pe langa pod. (dupa ce cedeaza trecerea).

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Treci in fiecare zi pe acolo ignorand indicatorul de obligatoriu inainte?

    • Linia intrerupta e pentru cei care vin pe langa pod, pentru a putea intra pe DN. Sub pod e si un giratoriu, cei care vin pe acolo nu au alta posibilitate de a intra pe DN.
      Cred ca Daniel e prea fast ca sa mai vada ce e desenat pe semnul ala. Apuca doar sa vada ca e albastru.

    • Daniel2Fast

      Daca era asa, linia intrerupta trebuia dublata de o linie continua pe partea lui Filip_24… e o chestie ciudata acolo, marcajele si indicatoarele se contrazic…
      In cazul de fata… daca nu ai voie sa faci dreapta… de ce exista 2 indicatoare cu cedeaza trecerea ?
      Cedeaza trecerea cei care vin pe langa pod si fac dreapta pe privighetorilor ? Cui cedeaza… daca cei ce coboara de pe pod nu au voie sa faca dreapta?
      In ultima vreme pe trafictube e mai rau ca la acces direct… sau maruta…

    • Am raspuns si mai jos, initial acele indicatoare de cedeaza nu existau. Doar obligatoriu inainte pe pod. De ce nu au tras o linie continua acolo, pe partea podului, nu stiu. Dar un drum cu prioritate, care ar face si dreapta, ar fi fost trasat cu totul altfel. Benzile celor care vin pe langa pod ar fi fost intrerupte iar B1 de pe pod ar fi mers inainte si la dreapta. Eu unul inca nu am intalnit un caz in care cel de pe banda alaturata sa aiba prioritate fata de mine la patrunderea pe banda mea.

    • Oameni buni , din moment ce acolo este Semn de obligatoriu Inainte , nu mai conteaza ca e linie intrerupta sau continua pentru ca indicatorul are pirotate peste marcaje. si linia aia discontinua e pentru cei care fac stanga pe DN.

      Daca la iesirea de pe o strada secundara intalnesti indicatorul „interzis virajul la stanga” , dar pe strada este marcajul discontinuu , inseamna ca ai voie sa faci stanga ? Mai cititi ordinea prioritatilor

    • linie continua paralel cu o linie discontinua se marcheaza doar intre sensurile de mers…nu intre benzile aceluias sens de mers.

    • @Roby2007 :)) Mai citește:

  6. Şi totuşi de ce nu ai trecut prin spatele lui? Oricum trebuia să încetineşti, el intra cu viteză ok pe DN, toată lumea îşi vedea de drum fericită. Aşa, v-aţi măsurat un pic penisurile şi ce-aţi rezolvat?

  7. @Filip24 – cauti senzationalul la faza asta esti un mare……(pune tu ce epitet crezi ca ti se potriveste):

    1. Aveai posibilitatea sa te incadrezi in spatele lui. Ai fortat intr-o situatie interpretabila
    2. In situatia data trebuia procedat astfel: Audi daca intra pe DN trebuia sa cedeze trecerea celor aflati in trafic pe benzile aferente DN-ului iar tu trebuia sa te asiguri si sa acorzi prioritate celor aflati pe benzile acelei bretele (2 la numar) deoarece tu ai schimbat banda si directia de mers!.

  8. De la sec . 2 pana la sec. 5 se vede un semn de Cedeaza trecerea, apoi de la sec. 6 pana la sec. 9 un al doilea semn, pentru a le readuce aminte, tot pentru cei ce vin de pe drumul din dreapta. Asadar Audi-ul era obligat sa-ti dea prioritate. Fara discutie. Totusi, zic ca te-ai hazardat, daca el a fost dobitoc puteai sa-l lasi sa treaca. In al doilea rand, cred ca nimic nu-ti interzice sa faci dreapta, asa cum spunea @Daniel2Fast, nu exista semn sau linie continuaspre tine si intrerupta pentru el, deci semnul obligatoriu inainte este pentru a interzice sa intri imediat dupa pod la dreapta, adica acolo unde se termina balistrada.

    • al doilea semn de cedeaza e cu panou aditional sub el, nu disting exact dar pare sa fie de avertizare, cu cedeaza in 100m

  9. Atunci unde se aplica acel semn de obligatoriu înainte? Eu cred ca e interzis virajul la dreapta, ca altfel nu ar avea sens sa fie montat acolo semnul

    • doctor faust

      NU este. Si eu merg aproape zilnic spre Pipera ori pe acolo ori pe.la podul anterior, langa metro, aceeasi situatie.
      Nu stiu ce cauta semnul ala pe pod, la podul anterior nu e si lumea cedeaza, de obicei, altii vin ca vitele prin cedeaza, full speed.
      Tehni, dupa poze, e gresit, practic eu zic ca e de lamurit.
      Poate n.ai voi dreapta decat de pe jos…masura are logica, sa nu faci coada pe pod.
      Vrei pe Privighetorilor, ia o pe jos de dinainte.
      O iei pe sus, faci flux continuu fara franat, coloana, etc.
      Da mail la rutiera, adp si veiz ce zic

    • doctor faust

      Si cs continuare, ca nu se pupa ce am zis, NU STIU, daca e sau nu, mai precis, pebtru ca n ultima vreme am si rarit drumurile si am si luat o pe la metro….ultima oara cand am coborat pe acolo semnul nu era sau nu l am vazut.
      De lamurit

    • Marcajul pe asfalt ar fi fost cu totul altul daca cei de pe pod ar fi putut face dreapta iar cei de pe bretea ar fi trebuit sa le cedeze trecerea in acest caz. Iar tu, pe banda 1 de pe pod, ar fi trebuit sa ai un marcaj de „inainte sau la dreapta”.

    • Obligatoriu inainte este pentru cei care ar vrea sa mearga inapoi pe langa pod, de unde venea audiul.

  10. Q.E.D et Q.E.F.

    Probabil ideea cu indicator de obligatoriu inainte a fost ca sa nu vireze careva dreapta sa mearga pe contrasens pe bretea. Se putea pune indicatorul interzis la dreapta sau indicator de inainte si dreapta-oblic (cel care arata cam asa |/ ). Daca au pus indicator de obligatoriu inainte, inseamna ca nu e voie pe traseul autorului. Autorul un mare bizon, exact ca in toate clipurile sale, clipuri violente. Plus ca schimba banda pe trecerea de pietoni si linie continua la min. 0:11 Autorul crede ca o camera video il transforma in justitiar sau ca daca are camera, automat are si dreptate.

  11. Andrei Ciocan

    Stimati colegi, haideti sa discutam cu atentie acest aspect pentru ca ( cel putin in Bucuresti ) cu aceasta situatie ne intalnim la toate pasajele rutiere din oras.
    Semnul „cedeaza” / si „drum cu prioritate” se refera strict la intersectia dintre bretea si pod in cazul lipsei marcajelor rutiere sau când ele nu se văd ( sunt acoperite de zapada de exemplu ) Când lipsesc marcajele rutiere / nu sunt vizibile se cunoaste ca indiferent de latimea drumului exista numai 2 randuri / sens de mers ( daca drumul este destul de lat ). Pentru ca pe bretea sunt 2 benzi si pe pod 3. In lipsa marcajelor cand cele 2 drumuri se intalnesc vorbim de numai de 2 rânduri in total , asta indiferent daca de pe pod se vin cu 2 rânduri si pe bretea tot cu 2.
    Ok, nu e vorba de rânduri ci de marcaje pentru ca ele sunt vizibile.
    In continuare ce avem ?
    De pe pod se vine pe 3 benzi, de pe bretea pe 2. Nu dispare nici o banda, dupa intersectie sunt 5 benzi.
    Din cele 5 benzi in continuare 2 fac la dreapta ( pe Privighetorilor ) si 3 inainte. Cine schimba banda trebuie sa cedeze trecerea celor care nu si-o schimba. E limpede.
    Cel de al doilea semn cu cedeaza si panoul aditional nu stiuce e cu el, dar e valabil pentru toate 5 benzile, nu numai pentru primele doua. Eu n-am intalnit in legislatie ca pe un drum cu 5 benzi semnele din dreapta sa se limiteze numai la primele 2 benzi de circulatie.
    Eu va ridic o alta problema echivalenta, pasajul Unirii la iesirea spre Marasesti. Este acelasi lucru. Cât timp estge valabil semnul de cedeaza ? Va spun de acum, fix la intersectia bretelei cu pasajul. Acolo sunt si niste linii continui de fapt. ( sau la pasajul Muncii iesirea spre Vatra Luminoasa ). Daca o masina iese din Pasajul Unirii ( Muncii ) si vrea sa faca dreapta pe Marasesti ( schibând benzile ) trebuie sa cedeze trecerea pentru ca schimba benzile.
    Cât priveste filmarea, scuzele de rigoare, dar eu intelesesem ca masina din dreapta ( de pe bretea ) vrea sa faca dreapta pe Privighetorilor.
    Semnul de obligatoriu inainte se refera strict la intersectia bretea cu podul.
    Sper ca nu am suparat pe nimeni cu acest comentariu neutru.

    • Daca ne uitam pe google street view, in 2012 nu existau acele indicatoare de cedeaza, ci doar cel de prioritate si obligatoriu inainte de pe pod. Cred ca s-au adaugat suplimentar pentru a-i atentiona pe cei ce vor sa intre pe DN, cam cum se pun si indicatoarele de cedeaza la intrarea in sensurile giratorii desi doar indicatorul de sens giratoriu e suficient pentru a stabili prioritatea. Dar ar fi interesant de stiut ce panou aditional este sub cel de-al doilea.

  12. Andrei Ciocan

    Daca vrei sa intri pe DN de pe bretea trebuie sa schimbi banda…automat cedezi. Repet, semnele acelea sunt puse acolo daca din diverse motive avem rânduri si nu benzi…
    Si da, la sensgiratoriu cedeaza trecerea e un pleonasm sa spun asa, daca e semnul de sens obligatoriu e prioritate de stanga…
    Continui sa nu inteleg ce e cu cel de al doilea cedeaza ( secunda 0:08 ) si cu semnul aditional care e atasat. Dar acolo deja avem un drum cu 5 benzi de circulatie, nu avem 3 + 2 benzi…

    • Mda. Uite si geotagul.
      https://goo.gl/UnF4UC
      Mi se pare evident ca nu ai cum continua la dreapta de pe B1 pod. Pentru asta trebuie sa te inscrii pe B2 bretea, cu tot ce implica o schimbare de banda. Asta daca nu ar fi acel obligatoriu inainte.
      LE: totusi e ceva timp de cand trecu google pe acolo, poate marcajele alea nu mai sunt trasate asa?

  13. Andrei Ciocan

    Marcajele si semnele sunt clare, vezi clipul, e totul clar acolo. Ce ma baga in ceata e semnul de cedeaza ( al doilea ) de la sec 0:08 si semnul aditional. Habar nu am la ce foloseste. Poate totusi trece cineva pe acolo si studiaza problema.
    Oricum cel de al doilea cedeaza este pus cand soseaua are de ceva timp 5 benzi, nu se refera la benzile din bretea. E clar acest lucru, m-am uitat cu foarte mare atentie.

  14. Comentariul acesta mi-a făcut seara mai bună!

    Autorul … are, in afara semnului de Prioritate, Cel cu Audi are Cedeaza pentru intrarea pe DN1!

    DAR

    Autorul este, intr-adevar, vinovat

  15. 16. intersecţie – orice încrucişare, joncţiune sau bifurcare de drumuri la nivel, inclusiv spaţiile formate de acestea;

    și avem
    1:
    Bretea cu DN
    – poza de la film.
    2: DN cu Privighetrorilor

    Mai departe:

    Inainte
    Indicatorul se monteaza cu cel mult 15 m inainte de o intersectie, obligand conducatorul auto sa circule pe directia indicata de sageata. Daca actioneaza asupra unei singure benzi, atunci se va instala deasupra benzii respective. Acest indicator actioneaza doar in intersectia inaintea careia este instalat.

    Cred că este destul de clar că indicatorul nu se referă la intersecția cu Privighetrorilor

    Mai departe Audi are cedeaza. Autorul are prioritate. Autorul are dreot să schimbe banda în fața Audi-ului . Cam asta scrie la lege.

    Și mai departe, o posibilă nerespectare a unei obligativități din partea autorului nu duce la pierderea priorității.

    Deci:

    Verde se oprește acolo unde se termină marcajul continuu și așteaptă ca portocaliul să treacă.

    • La fel este şi în intersecţia de la Plaza. Cei care fac dreapta să ocolească pe deasupra pasajului au prioritate faţă de cei care au făcut dreapta de pe Timişoara înaintea semaforului.

    • Diferenţa este că, dacă opreşti unde se termină marcajul continuu, s-ar putea să intre cineva în tine pentru că toţi „prioritarii” care vor să intre în parcare, trec peste marcajul continuu.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @T.C.
      „intersecţie – orice încrucişare, joncţiune sau bifurcare de drumuri la nivel, inclusiv spaţiile formate de acestea;”
      „Acest indicator actioneaza doar in intersectia inaintea careia este instalat.”
      „Cred că este destul de clar că indicatorul nu se referă la intersecția cu Privighetrorilor”
      Dar la care? Probabil ceva imi scapa.

    • Îți scapă, probabil, faptul că breteaua respectivă este drum public?

    • @Q.E.D et Q.E.F. – bretea cu DN, conform TC
      @TC, totusi e riscant sa fie cum zici tu. Chiar situatia din video, eu daca merg pe B2 bretea paralel cu unul de pe B1 pod, habar n-am ca ala vrea sa faca dreapta. Poate respectivul nu semnalizeaza, vitezele sunt apropiate, accidentul aproape inevitabil. Marcajele ar fi trebuit sa fie cu totul altele (B1 pod sa urmeze cu marcajul din dreapta o linie paralela cu cea albastra pe care ai desenat-o), breteaua sa aiba o intrerupere unde sa se opreasca cei care circula pentru a ceda trecerea. Prioritate la schimbatul benzii, fara niciun ghidaj pe asfalt, nu cred ca am intalnit; de obicei drumul prioritar e trasat iar cele fara prioritate ‘se opresc’ in el.
      Prioritate de trecere au cei care circula PE drumul prioritar, dar in momentul in care vrei sa parasesti acest drum? Mai era un clip pe undeva cu cineva care facea stanga de pe drumul prioritar si se astepta ca cel ce astepta regulamentar pe drumul secundar, pe banda proprie, sa dea inapoi pentru ca el are prioritate si banda pe care urma sa intre era ocupata de o masina parcata.

    • aladdin, nu pot să te contrazic. Marcarea zonei este foarte … neinspirată.

      Ceea ce este cert este că Audi ul nu avea niciun gând să se asigure că acolo ar trebui să dea cuiva prioritate pentru că are cedează.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @T.C.
      „Îți scapă, probabil, faptul că breteaua respectivă este drum public?”
      Nu, ar fi chiar culmea 🙂
      De ce ar avea voie sa se incadreze pe banda celui cu Audi daca are indicator de obligatoriu inainte?
      Asta imi scapa.

    • Ptr. că indicatorul obliga la pastrarea directiei de mers inainte. Mai exact nu are voie sa vireze la stânga sau la dreapta.

      Schimbarea de bandă nu inseamna schimbarea direcției de mers.
      Este o alegere mai nefericită dar legală a interzicerii intrării pe bretea din sens invers.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @T.C.
      „Ptr. că indicatorul obliga la pastrarea directiei de mers inainte. Mai exact nu are voie sa vireze la stânga sau la dreapta.
      Schimbarea de bandă nu inseamna schimbarea direcției de mers.”
      Probabil asta mi-a scapat, 99% de acord.
      Aveam in minte o chestie asemanatoare care nu se prea pupa cu cele de mai sus, dar nu reusesc sa gasesc locatia pe google.
      Pentru ca nu gasesc locatia, ramane cum ai spus tu.

    • Autorul este, intr-adevar, vinovat pentru ca atunci cand coboara de pe pod are, in afara semnului de Prioritate, si semnul de Obligatoriu Inainte! Cel cu Audi are Cedeaza pentru intrarea pe DN1! Daca autorul dorea sa mearga spre Aleea Privighetorilor trebuia sa opteze pe breteaua de langa pasarela! Sper sa nu interpretez gresit filmarea! Ganduri bune si fara incidente!

    • @T.C. Poza si explicatiile tale nu au relevanta in cazul de fata. Daca configuratia drumului din clip era identica cu cea din clipul tau, singurul vinovat era cel cu Audi-ul.

      Insa in cazul de fata, DN-ul continua TOT pe 3 benzi ca inainte de intersectie. Nu se creaza o alta banda ca in imaginea ta. Din acest motiv, ceea ce face Pilif nu este o pura schimbare de banda, ci o schimbare de directie pentru ca breteaua in care intra Pilif duce fie inapoi in DN ( deci tot acolo de unde a plecat Pilif, caz in care nu are logica o schimbare de banda ), fie in Aleea Privighetorilor ( adica acolo unde s-a dus Pilif ).

    • caramizi.online

      Din cate vad eu, in „lege” nu scrie nimic despre distanta amplasarii indicatoarelor de obligare, ci doar cele de avertizare. Chiar pe site-ul http://e-drpciv.ro/indicatoare-rutiere.pdf gasesti exact ce spune „legea” despre el: Indicatorul acţionează în intersecţia înaintea careie se afla instalat şi ai obligă pe conducătorii de vehicule care-l intalnesc, să circule numai pe direcţia înainte.

      T.C. esti invitatul meu sa aduci legea in care scrie „copy-paste-ul” pe care il sustii – Eu nu gasesc nimic mai mult, decat ce scrie despre Indicatoarele de avertizare in codul rutier – Art. 66, pct (4).

      Puteti gasii mai multe detalii numai aici:
      http://politiaromana.ro/ro/structura-politiei-romane/unitati-centrale/directia-rutiera/informatii-utile/legislatie-rutiera
      http://e-drpciv.ro/indicatoare-rutiere.pdf

    • caramizi.online, am spus de la bun început: SR-1848-2011

  16. Ai ajuns sa devii cel mai antipatic om de pe acest site , crede-ma ca te-am vazut de cateva ori si esti un frustrat , iar daca ai face asa tu pe „barbatul” cu mine in trafic ai ajunge cu masina guler la prima mica greseala a ta , doar pentru a vedea ce inseamna ca cinva sa caute râcă din orice

    • Salut, mulțumesc de părere. Ne vedem în trafic. Sa Îți las nr de înmatriculare?

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Acuma la modul serios, de ce nu poti avea un temperament mai „moale” si chiar sa pui un altfel de titlu, ca de exemplu „Uite cum se urca peste mine” in loc de „… fraiere” ?
      De ce sa nu fie ceva constructiv in loc de distructiv?

    • Pai de fapt titlul ar fi fost ‘Uite cum ma urc pe el’ 🙂

  17. robwin_75

    Sunt doua semne de cedeaza !!!

  18. wolfy_vali

    Eu vad in felul urmator lucrurile:
    Semnul de obligatoriu inainte practic interzice sa virezi dreapta aduca pe contrasens pe directia celor care intra pe autostrada,cu toate ca in locul lui era mai indicat sa fie interzis viraj dreapta.
    Cei care intra pe autostrada au cedeaza cand vor sa intre pe autostrada,dat fiindca nu intra pe autostrada si isi mentine prima banda,autorul este vinovat pentru ca trece peste linia continua
    Daca fiecare isi vedea de banda lui totul era minunat

  19. Aveai obligatoriu inainte!

  20. Andrei Ciocan

    E o problema aici.
    La Pasajul Muncii ( spre Vatra Luminoasa ) linia continua are 100 m ( pana la trecerea de pietoni de la statia de tramvai ).
    Adica cel care vine din pasaj poate sa-mi taie mie calea peste 100 m ca eu aveam cedeaza cu 100 m inainte ? Si daca vrea sa schimbe banda dupa 200 m ? Si o sa spuna ca eu am avut cedeaza cu 200 m inainte.
    La iesirea din Pasajul Unirii spre Marasesti linia continua are 50 m. Aceeasi intrebare.
    Unde scrie in regulament pe ce lungime de drum actioneaza indicatorul cedeaza pentru ca eu nu tin minte sa fi invatat asa ceva.
    Pareri ?

    Completare :
    Eu nu tin minte sa fi invatat ca delimitarea unei intersectii ( unde se aplica restrictii de prioritate ) sa fie folosite liniile continue ale benzilor de circulatie.

    • Care crezi că este scopul indicatorului „Cedează trecere” în situaţiile enumerate de tine?

    • Ia în calcul şi situaţiile în care marcajul nu există sau nu este vizibil din cauza zăpezii.

  21. Andrei Ciocan

    Daca ai citi tot asta am spus de la bun inceput, semnul de cedeaza este valabil cand benzile nu mai sunt, deci cand se circula pe randuri si nu pe benzi. Despre circulatia pe randuri se invata din prima lectie la scoala de soferi.
    http://www.trafictube.ro/decor-fraiere/#comment-420151
    Am pus o intrebare mai sus, cun procedam la Piata Muncii / Piata Unirii cand linia continua are 100 respectiv 50 m lungime. Mai e valabil semnul cedeaza dupa 100 / 50 m ? Unde scrie asta in regulament ?

    • Scuze, dar pe ce te bazezi cand spui ca semnul de cedeaza e valabil doar in anumite situatii? Am vazut comentariul tau (benzi, randuri), dar nu mi-e clar de unde reiese acest lucru.

  22. Andrei Ciocan

    16. intersecţie – orice încrucişare, joncţiune sau bifurcare de drumuri la nivel, inclusiv spaţiile formate de acestea;
    TC, in cazul nostru care este spatiul format de acestea ? Defineste-l conform unei legi oarecare, nu asa cum iti imaginezi tu.

    • Breteaua respectivă este drum public.
      Cei care circulă pe DN au prioritate – au indicator și chiar dacă nu aveau, e drum de categorie superioară.
      Cei care vin de pe bretea au un indicator de cedează.

      Citește obligațiile celor care întâlnesc semnul de cedează … and do the math.

      Restul gen, indicatorul nu se respectă decât în anumite condiții … acelea sunt rodul imaginației – mai exact, indicatorul de cedează trecerea NICIODATĂ NU ESTE CONDIȚIONAT.
      Că tu acolo îi dai talpă că ai banda ta nu înseamnă că nu greșești.

      Să îți răspund și la întrebare. În filmare, AUDI trebuia să se oprească (atâta timp cât autorul semnaliza dreapta) acolo unde se termină scuarul, dar el , (ca și tine) nici măcar nu a încetit – pentru că el avea banda lui.

      Nu pot să îți răspund la întrebare pentru că nu știu zonele și nu vreau să vorbesc prostii.
      Pe maps nu pare actualizat
      https://goo.gl/maps/fsFGcg2hpcz

    • Am pus eu mai sus geotagul.
      https://goo.gl/UnF4UC

  23. Andrei Ciocan

    Ba indicatorul de cedeaza este conditionat, iti dau un exemplu clasic. Daca la Muncii nu cunosti, la Universitate cunosti cu siguranta. Cand functioneaza semafoarele cedeaza si drum cu prioritate de la Universitate isi pierd din semificatie, nu mai reprezinta absolut nimic. In cazul in care nu mai functioneaza semafoarele trebuie respectate.
    Ok, nu cunosti Muncii dar ai toate elementele necesare, linia continua are fix 100 m. Raspunde la intrebare si nu mai ocoli raspunsul, dupa 100 m de linie continua se mai aplica regula cu cedeaza trecerea ?
    Ti-am dat absolut toate elementele, nu trebuie sa cunosti intersectia. Astept raspunsul. Si cu paragraful respectiv din lege. Ok, nu cu citatul exact daca nu ai legea, dar cum e formulata stii cu siguranta. Eu n-am gasit asa ceva in lege.

    • Andrei Ciocan

      Cedeaza trecerea ( prioritatea ) se refera la intersectia in cauza. Defineste pe baza legii cat dureaza intersectia respectiva. Include in rationament si ce ti-am spus mai sus la Muncii, repet, linia continua are 100 m. Dupa 100 m se mai poate vorbi despre intersectia pasajului cu breteaua ?

    • Andrei Ciocan, legea definește intersecția strict ca „orice încrucişare, joncţiune sau bifurcare de drumuri la nivel, inclusiv spaţiile formate de acestea”. Codul rutier precizează în mod expres obligațiile conducătorilor auto și distantele de la care acestia trebuie sa se conformeze (unde nu a voie sa oprești, sa depășești, etc). Într-o situație ca cea prezentata de tine, cedează trecerea se refera strict la intersecția drumurilor. Din acel punct 0 de intersecție, acele 2 drumuri devin unul singur. Cazul de fata difera, fiindcă aici cele doua benzi ale bretele se transforma în benzi ale drumului prioritar în momentul în care se alătură celorlalte 3 benzi deja existente. Asta este un punct 0 al intersecției. Un alt punct 0 este locul unde este amplasat indicatorul cu cedează trecerea cu semn adițional. Dacă intre cele doua puncte 0 se trasează o linie imaginara, vei desluși clar o intersecție în care Filip nu o poate lua în dreapta, pe bretea, conform indicatorului „obligatoriu inainte”, iar cei care vin din dreapta lui (de pe bretea) sunt obligați sa cedeze trecerea. Asta inseamna „spatiile formate de acestea”. Intrarea de pe prioritar pe privighetorilor apartine drumului prioritar(scuze de repetiția cuv), chiar dacă constructiv, cum e firesc, s-a realizat în prelungirea bretelei respective. Dacă Audi intra pe traiectoria lui Filip în demersul acestuia de a se deplasa pe Privighetorilor, era vinovat de neacordare de prioritate fiindcă intrarea lui în intersecție era ilegala, cam ca și cum unul ar intra brusc se pe o colaterala în fata ta, situație în care nu ai fi tu vinovat dacă l-ai lovi în spate, chiar dacă acesta ar fi deja pe drumul prioritar.

    • Andrei Ciocan, google it: SR-1848-2011. Scrie clar acolo unde se ampleasează și ce obligații ai. Din obligații se deduce ușor unde trebuie cedată trecerea.
      Tot acolo scrie și despre indicatorul despre care menționezi eronat că se aplică la intersecția cu Privighetorilor.

      Situația din filmare este clară. Audi intră pe drumul prioritar fără sa acorde prioritate. După cum am mai zis … nu își pune problema că acolo nu mai e drumul lui și că trebuie să dea prioritate.

      În rest, odată trecut de intersecție se numește că circului pe drumul cu prioritate.
      P.S. Nici la Universitate nu știu cum e marcajul.

    • Ploiestean

      – Situația din filmare este clară. Audi intră pe drumul prioritar fără sa acorde prioritate. ..scuze, unde vezi tu in filmare ca audi schimba banda sa intre pe DN ? eu vad ca autorul schimba banda ..daca te uiti de la secunda 6 incep claxoanele ..ceva de genu „da-te fraiere ca vin eu si fac dreapta”

    • ploiestene, breteaua aia de se prelungeste cu iesirea cum figureaza pe harta, ca e drum secundar paralel cu drumul principal? voi aveti asa, putina logica si respect fata de lege incat sa nu va ia ochii un rahat de marcaj longitudinal? sunt doua intersectii distincte, din si in drumul pe care se deplaseaza filip24, marcate corespunzator cu indicatoare, pe care legea (art 31) iti cere sa le respecti inaintea marcajelor rutiere. Ce sa mai continuam, noi conducem, nu gandim si ne doare in paispe de prioritate, cata vreme avem prioritate de banda de bretea 🙂

    • Ploiestean

      Body…multam de lamurire….ca sa ma feresc de cei ca voi care se uita dupa indicatoarele rutiere ale altora in loc sa le respecte pe ale lor… obligatoriu inainte nu este ptr a nu face dreapta pe „bretea” (care idiot ar face dreapta peste un scuar)..este obligatoriu inainte si atat….administratorul drumului trebuia cel putin da marcheze corespunzator obligativitatea indicatorului rutier Obligatoriu inainte….

  24. Sa vezi ce interesant e la coborarea de pe Pod Basarab si trebuie sa faci dreapta pe Bd. Alexandru Ioan Cuza
    https://goo.gl/8j25Zd
    Nu de putine ori am fost claxonat sau efectiv a trebuit sa franez sa evit unul sau mai multi „soferi” care au cedeaza dar ei merg drept pe banda… si imi revine mie, ala de pe drumul principal responsabilitatea sa opresc sa treaca ei, in imbecilitatea lor sinistra e ceva normal sa opreasca toata banda 1 care vine de pe pod sa mearga ei de pe o amarata de bretea inainte.

    De aia suntem unde suntem, ca unii vin cu argumente de genul, „daca schimbi banda pe drumul prioritar pierzi prioritatea”… degeaba au citit codul rutier, ca nu au inteles nimic.

    • Ploiestean

      Sunt cazuri diferite…acolo unde zici tu chiar este marcata intersectia cum trebuie…ca sunt unii fara discernamant care nu repecta legea este altceva…

    • Tocmai ca nu sunt cazuri diferite, diferenta este ca semnalizarea rutiera este alta in functie de vitezele pe respectivul sector de drum. Pe podul Basarab e limita de 50km/h, pe alte poduri si pasaje 40km/h (pentru cine le respecta) si de aici lipsa marcajelor prelungite de separare a benzilor, in zonele cu viteza crescuta se prelungesc marcajele din motive de siguranta rutiera, sa fie masinile cat mai paralele ca boul care vine de pe bretea cu indicator cedeaza sa-l vada in oglinda laterala stanga pe ala de pe drumul si sa-i acorde prioritate.
      Si daca ala de pe principal are de mers 100m dupa semnul de prioritate, si ala pe cedeaza 100m, in momentul cand se termina linia continua tot cel de pe principal are prioritate, chiar daca schimba banda.

    • Florin, gând la gând. Și eu voiam să dau exemplu acea intersecție. La fel se întâmplă. Vino cu tupeu spre ei, că se potolesc.

    • @florin
      Exact la situatia de la Basarab ma gandisem. Eu veneam de pe Grivitei si urma sa fac dreapta spre bdul A.I. Cuza, trecusem de indicatorul Cedeaza. De pe pasaj venea o masina care facea si ea dreapta. Am oprit sa ii dau prioritate, iar cel din spatele meu a inceput sa faca spume ca de ce l-am lasat pe cel care venea de pe pasaj.

    • Uite ca e bun exemplul. Un caz identic cu cel din clip dar in care e prevazuta in mod explicit schimbarea directiei spre dreapta pentru cei de pe pod. Ei, cam asa m-as fi asteptat sa arate marcajele si semnele si in clip. Se observa ca pe B1 pod e marcat inainte sau la dreapta pe cand in clip avem obligatoriu inainte. De ce nu au „obligatoriu inainte” pe pod, ca in clip?!? In schimb este plantat un „accesul interzis” pentru cei atat de idioti care cica ar vrea sa faca dreapta pe langa pod. De asemenea, cei ce vin pe langa pod au marcaj clar unde sa opreasca sa cedeze (e marcata patrunderea pe drumul cu prioritate), marcajul delimiteaza clar intersectia si, dupa cum se vede, nu avem marcaj simplu de separare a benzilor de circulatie ca in clip.
      Sincer, nu imi este clara in clip prezenta acelor indicatoare de cedeaza (tinand cont si de faptul ca ele nu existau inainte, a se vedea google maps). Avand in vedere distanta foarte mica (50-60m) eu consider ca in cazul de fata trecerea de pe B1 pod pe B2 bretea e echivalent cu schimbarea directiei de deplasare. E ciudat ca o asemenea intersectie sa nu aiba marcajele corecte.
      In fine, bine ca nu circul pe acolo.

  25. Băieți, am ajuns din nou azi pe acolo, la al doilea cedează nu e semn adițional, ci e montat un număr de înmatriculare , probabil și l-a pierdut cineva.
    Nu se vedea foarte bine pe videoclip.
    Deci nu e niciun semn adițional sub acel cedează

  26. Andrei Ciocan

    Ok, si al doilea cedeaza la cine se refera ? Ca acolo nu mai avem bretele si nebretele, avem un DN la 5 benzi. Sau gresesc ?

    • DN1 n-are 5 benzi ! DN-ul vine pe 3 benzi, 2 benzi alcatuiesc breteaua de acces. B1 a bretelei teoretic are obligatiriu dreapta pe Privighetoarei, B2 are dreapta si inainte in B1 din DN1.

  27. In_a_state

    De ce nu ma mira ca autorul e colegul Filip? Inca un accident evitat multumita celorlalti participanti la trafic.
    Te-ai incadrat gresit, trebuia sa iesi de pe pod putin inainte. E adevarat ca Audi-ul trebuia sa cedeze trecerea dar tu nu aveai dreptul sa faci dreapta. E ironic ca te concentrezi pe semnele de circulatie pe care trebuie sa le respecte ceilalti mai mult decat la cele pe care trebuie sa le respecti tu.
    Asa procedezi tot timpul sau e prima data cand treci pe acolo? Trebuia sa iti continui drumul pentru ca mai sunt cai de acces catre Alee putin mai incolo.

  28. Filip iarasi conduci cu nervi? Nu reactionezi bine deloc mai omule..

  29. Sa lamurim niste aspecte, foarte grele pentru foarte multi de pe aici:
    1. DN1 pe acel sector de drum are 3 benzi, cele doua benzi din dreapta sunt ale drumului secundar de acces in DN1 sau pe Aleea Privighetorilor.
    2. Accesul din DN1 catre Aleea Privighetorilor se face prin parasirea DN1 inainte de pod si continuare pe breteaua de acces ( alea doua benzi dreapta ).
    3. Autorul nu respecta semnificatia indicatorului ” Obligatoriu Inainte „.
    4. Cei care vin din breteaua de acces au Cedeaza trecerea la incadrarea in B1 a DN-ului. Daca isi continua drumul pe Privighetorilor nu au cui sa cedeze trecerea. Vezi punctul 3.
    5. Indicatoarele pot fi amplasare si inainte de intersectie, caz in care, trebuie respectata semnificatia acestora in prima intersectie.

    • 1. te iei dupa marcaje dar ignori semnele de circulatie.
      2. zici tu ca exista 1. intersectie dn1-bretea si 2. bretea-aleea privighetorilor. de ce nu exista cedeaza trecerea adresat celor de pe dn1 la intersectia cu superbreteaua lui peste?
      3. pai nu tu insinuezi la 2 ca intersectia 1 e cea dintre dn si bretea iar acel obligatoriu inainte se limiteaza la acea intersectie?
      4. cui se adreseaza cele doua cedeaza trecerea?
      5. te contrazici cu 3

    • 1. Care indicatoare ?! Semne sunt alea de le faci cu mainile, cu ochii etc.
      2. Pentru ca ai indicator care iti interzice sa virezi dreapta in bretea si in Privighetorilor. Cum sa cedezi trecerea atat timp cat nu ai voie DREAPTA ?!?! Mergi inainte pe drumul prioritat si atat.
      3. Obligatoriu inainte se adreseaza doar celor care vin de pe pod ( DN1 ) si nu au voie sa vireze dreapta. ( vezi explicatiile de la 2 )
      4. Celor care vin de pe bretea si vor sa intre in DN1.
      5. Adica ?! Aici m-ai pierdut !

    • Leon, vreun articol din lege care să susțină ceea ce scrii tu ?

      E bine că s-a găsit să lămurească lucrurile unul care <b>habar nu are </b> semnificația indicatorului acela rotund albastru, cu o săgeată pe el …

    • @T.C: HTML 1 vs 0 T.C

      Sa revenim la subiect.

      Semnifica obligativitatea conducatorilor auto de a isi continua drumul pe aceesi directie. Interzice intoarcerea, virajul la stanga/ dreapta.

      Oare ce a facut Pilif ?! a schimbat banda ?!

    • OK, Sa dai mail la rutieră sa amendeze administratorul drumului ca a pus cedează undeva unde nu ai cui ceda.
      🙂

    • Pai ai cui ceda in cand intrii in DN1. Ca banda aia a 2-a a bretelei, cea pe care e Audi-ul se termina si trebuie sa te incadrezi in B1 a DN-ului, aia pe care e Pilif inainte sa vireze dreapta.

      Daca Pilif mergea inainte catre Otopeni, avea prioritate fata de Audi.

    • 1.semn de circulatie = indicatoare+panouri+marcaje RUTIERE …macajele de-acolo sunt estetice mai degraba, fiiindca dpdv rutier nu fac decat sa duca la accidente…nu te da destept cand nu e cazul, mai ales ca nu conteaza in economia discutiei aspectul asta. Ma rog, e si asta o tehnica, sa eviti raspunsul.
      2. „ai indicator care iti interzice sa virezi dreapta in bretea si in Privighetorilor” -deci acel obligatoriu se refera la doua intersectii ale dn
      3. tu spui ca filip trece printr-o intersectie cu breteaua, iar apoi continua cu aleea privighetorilor in mod ilegal, ca acel obligatoriu inainte ii interzice accesul pe alee. gresit. ii interzice acccesul pe bretea.
      4. nici la gimkhana nu reuseste unul care vine de pe bretea sa ajunga de langa al doilea cedeaza trecerea pe dn.
      5. ma refeream la acel obligatoriu inainte…e ok, pus inainte de prima intersectie, cei de pe dn nu o pot lua pe bretea, dar tu nu, ca batman, e si pt intrarea pe aleea privighetorilor.
      Zona aceea trebuie sa aiba un al marcaj rutier, de ghidaj, pt cei care vinde pe dn. in felul asta nu s-ar mai supraincalzi creierele celor care nu respecta indicatoarele rutiere.

    • Acum am inteles despre ce vorbesti tu si lucrurile s-au simplificat.

      DN-ul NU se intersecteaza cu Aleea Privighetorilor. DN-ul se intersecteaza DOAR cu breteaua.
      DN-ul are 3 benzi in zona respectiva si NU 5 asa cum probabil ai impresia.

      Ca sa intri pe Privighetorilor trebuie sa intri intai in breteaua cu 2 benzi. Indicatorul de Obligatoriu inainte se refera la intersectia DN – bretea ( asa cum ai spus si tu ), automat nu ai cum sa ajungi in Privighetorilor legal.

  30. caramizi.online

    Hai sa-mi dau si eu cu parerea, dupa cum spunea Andu… ala o taie ca pe tarla pe unde-l duce curu’ si dl. autor nu s-a deranjat sa citeasca regulamentul auto inainte de a posta… dar dealtfel ala nici nu stim cine e… dl. autor isi bate cuie in cap 🙂

    In Regulamentul rutier al ROMANIEI zice asa: (bla, bla, bla) ceva despre semne si de care sunt… iar la Articolul 66, punctul 4 avem urmatoarea formulare:

    (4) Indicatoarele de avertizare se instalează înaintea locului periculos, la o distanţă de maximum 50 m în localităţi, între 100 m şi 250 m în afara localităţilor, respectiv între 500 m şi 1000 m pe autostrăzi şi drumuri expres… dar poate vreti sa cititi si voi…

    http://politiaromana.ro/ro/structura-politiei-romane/unitati-centrale/directia-rutiera/informatii-utile/legislatie-rutiera – Hotărârea Guvernului nr.1391/2006

    Art. 66. – (1) Semnificaţia unui indicator este valabilă pe întreaga lăţime a părţii carosabile deschise circulaţiei conducătorilor cărora li se adresează.
    (2) Când indicatorul este instalat deasupra benzii sau benzilor, semnificaţia lui este valabilă numai pentru banda ori benzile astfel semnalizate.
    (3) Semnificaţia indicatorului de avertizare începe din locul unde este amplasat. În cazul indicatoarelor care avertizează sectoare periculoase, zona de acţiune a indicatoarelor este reglementată prin plăcuţe adiţionale.
    (4) Indicatoarele de avertizare se instalează înaintea locului periculos, la o distanţă de maximum 50 m în localităţi, între 100 m şi 250 m în afara localităţilor, respectiv între 500 m şi 1000 m pe autostrăzi şi drumuri expres. Când condiţiile din teren impun amplasarea la o distanţă mai mare, sub indicator se instalează un panou adiţional „Distanţa între indicator şi începutul locului periculos”.
    (5) Pe autostrăzi şi drumuri expres, în toate cazurile, sub indicator este obligatoriu să se instaleze un panou adiţional „Distanţa între indicator şi începutul locului periculos”. În situaţia când lungimea sectorului periculos depăşeşte 1000 m, sub indicator se montează panoul adiţional „Lungimea sectorului periculos la care se referă indicatorul”.

  31. Exact nu interzice schimbarea de bandă.

    • Prin parasirea drumului principal nu se considera schimbare de directie ?! intram in polemica cu prioritatea de drum drept ?!

      Facem totusi o discutie intr-o singura postare … ? Ca devine greu de urmarit !

    • Si ca o completare obligativitatea se termina după prima intersecție.

      Mai apoi vezi ca in definiția lui cedează se face referire la drum nu la banda.

      Plus ca exista un art. separat pentru cazul cand ti se termina banda

  32. Scriu de pe telefon.

    Parasirea drumului principal se face abia in intersecția cu Privighetorilor nu cand intră peste Audi.

    Audi trebuia să oprească acolo unde se termina scuarul sa acorde prioritate celor care circulă pe dn. Chit ca aia de pe dn schimba banda sau taie marcajul continuu sau intră pe interzis sau părăsesc drumul cu prioritate… etc. Asta e legea.

  33. Andrei Ciocan

    T.C. te contrazici singur, daca breteaua si Privighetorilor fac parte din aceeasi intersectie atunci semnul de tot inainte e valabil si la bretea si la Privighetorilor, deci cei care vin de pe pod nu au dreptul pe Privighetorilor.
    Daca sunt doua intersectii distincte atunci defineste spatiul pe care-l ocupa prima intersectie, de cine e delimitata. ( breteaua cu DN ).
    Numai in acest spatiu actioneaza semnul de cedeaza si de tot inainte. Cele 2 semne actioneaza in tandem, atat cat actioneaza cedeaza actioneaza si tot inainte.

    • Asta înțelegi tu.
      Repet. Sunt 2 intersecții acolo.
      Indicatorul de obligare se instalează cu max 15m inainte de intersecție deci clar nu ptr. Privighetorilor. Ti -am făcut referire la stas.
      Tot in stas la definiția lui cedează găsesti ca trebuie sa te opresti acolo unde breteaua străpunge DN ul. Acolo unde se termina scuarul.
      Prin definitie se aplica la drum nu la bandă.
      Ca un exercitiu, imagineaza-ti brteaua ca un drum cu sens unic paralel cu Privighetorilor.
      Cum e ? Sunt aceleasi indicatoare diferă doar unghiul de intalnire al drumurilor.
      Unghi care nu afecteaza acel cedează. Audi insa are prioritate de drum drept.

      Eu am făcut unsubscribe la acest post acum.

  34. Revin….T.C. mi-a zis sa mai citesc….nu am nevoie sa citesc. Pentru ca stiu sa imi folosesc creierul. M-am uitat decat cu un km inainte pe DN si este indicator in care iti explica cu trebuie sa procedezi ca sa ajungi pe Privighetorilor.

    https://www.google.ro/maps/@44.5088242,26.0823664,3a,15y,27.76h,89.53t/data=!3m9!1e1!3m7!1sJbKfrCQR9XfztJNjsGJBCA!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i37?hl=ro

    • Lolol asta fu maximă.

      Da, îți mai spun iar, mai citeşte.

      Nu e vina şoferilor ca zona nu este corect semnalizată.

  35. Ploiestean

    ca sa vada toti participantii la trafic…de unde se face dreapta pe Aleea Privighetorilor https://www.google.ro/maps/@44.5150585,26.0800922,3a,75y,1.59h,87.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOBY66ThiuyYmFSDLZWaUAQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

  36. Andrei Ciocan

    Nope, indicatorul acela e pentru cei care vin de pe Jandermeriei.
    T.C., insist, ai un mod curios de a privi lucrurile. Inca nu mi-ai spus – cu citat din lege – pe ce distanta actioneaza semnul de cedeaza trecerea ( primul semn ). Nici nu ai lamurit ce-i cu al doilea semn de cedeaza trecerea.
    Nu te baza ca ai multe postari / filmari, si pe motivul acesta ai avea dreptate.
    Insist, intersectia dintre bretea si DN. De unde si până unde tine intersectia asta ? Unde scrie in lege ? Asta care vine de pe DN o sa spuna ca si peste 100 m are prioritate, cum e la Pasajul Muncii. Pâna nu definesti – conform legii – pana unde tine intersectia nu faci decat sa ataci persoane cum ca numai tu stii legea. Dar nici tu nu o stii, dovada ca nu raspunzi la intrebare.
    Repet, de unde stiu eu unde se termina intersectia intre bretea si DN, dupa 1 m, dupa 10, dupa 20 ? Cat tine intersectia asta ? Unde scrie ?

    • Andrei Ciocan

      Ok, cel care vine de pe DN semnalizeaza dreapta, dar nu-si paraseste banda. Cât il las sa treaca in fata mea ( eu venind de pe bretea ) 10m, 20, 50, 100 m ? Unde scrie in lege ? Tu nu vezi ca ne aburesti cu niste fraze care de fapt nu raspund la intrebare ?

  37. Am zis de.mai.multe ori. Unde se termina scuarul acolo se da.prioritate. Acolo trebuia.cel.cu.Audi.sa se opreasca. Nu peste 50m sau 100.
    Si am mai zis ceva… Chit ca e continua dacă eu o calc si schimb bandă spre dreapta tu esti vinovat de neacordare de prioritate.

  38. Cam asa trebuia semnalizata zona

    B3 se termina dar b1 Si b2 se continua

  39. A mai fost discutia asta pe Forum, adica nu chiar asta, dar despre o situatie similara, iar raspunsul acesta al unui instructor auto, desi nu am fost 100% de acord cu el, cred ca este cel mai avizat.

    Cat despre obligatoriu inainte, mi se pare ca e tot pentru intersectia unde are cel cu Audi cedeaza. Unde a facut dreapta @Filip_24 e dupa mine alta intersectie, deci acel obligatoriu inainte si-a pierdut valabilitatea.

  40. Andrei Ciocan

    Daca e alta intersectie si acel drept inainte isi pierde valabilitatea, isi pierde valabilitatea ci cedeaza…Si oricum al doile cedeaza ( min 0 :09 ) inca nu ne-am lamurit ce-i cu el. Cărei benzi i se adreseaza ? Conform legii, tuturor celor 5 benzi… Pentru ca de la intersectia bretea cu DN si intersectia DN cu Privighetorilor avem DN cu 5 benzi. Asta dac a cele 2 intersectii sunt distincte.
    Daca nu sunt distincte, drept inainte e valabil si pentru DN cu Privighetorilor…

    • Andrei Ciocan

      T.C. , da, ai dreptate cu poza, asta e o semnalizare corecta si care e foarte limpede si nu da loc la interpretari. Inclusiv cu benzile 1 si 2 de pe b-dul Victoriei care se continua. Poza nu pare a fi din Bucuresti. Inseamna ca nici tu nu esti din Bucuresti, de aceea nu cunosti intersectiile de la Universitate si de la Muncii.

    • Garantat e alta intersectie. Prima e uniunea intre bretea si DN, unde are cedeaza cel cu Audi si obligatoriu inainte autorul. A 2-a e bifurcatia DN in benzile care continua pe DN si Privighetorilor. Acel cedeaza de la 0:09 e ciudat plasat, dar are un semn aditional, ceea ce ma face sa cred ca doar avertizeaza ca va urma sa cedeze trecerea dupa o distanta X… ca nu vad ce scrie pe acel semn aditional.

  41. Andrei Ciocan

    S-a comentat, a vazut unul din colegii de aici, nu e un semn aditional, e un numar de masina pus acolo. L-o fi pierdut cineva.
    Alta intrebare :
    Intre cele 2 intersectii putem vorbi de un DN cu 5 benzi ? Aceeasi intrebare, intre cele 2 poduri de pe DN de acolo, avem un DN cu 5 benzi sau benzile 3,4,5 mai speciale decat benzile 1 si 2 ?

    • Daca nu e indicator aditional aunci da, cedeaza se aplica pentru urmatoarea intersectie, pentru toate cele 5 benzi… problema e ca din ce imi dau seama din clip, urmatoarea intersectie e o bifurcatie, adica cea cu Privighetorilor, deci nu prea ai cui sa dai prioritate.

      Am vazut ca a spus chiar autorul ca e un numar de inmatriculare, dar sincer nu imi arata pe filmare ca unu’… poate asa o fi, nu pot sa combat fara dovezi clare pe cineva care zice ca a fost la fata locului.

      Alta interpretare ar fi ca sunt de fapt 2 drumuri: unul fiind DN cu 3 benzi si altul fiind breteaua-Privighetorilor cu 2 benzi, iar cele 2 fac o uniune apoi se despart din nou (cumva tot 2 intersectii, fara sa se transforme intr-un singur drum de 5 benzi), si avem un cedeaza pentru cei de pe bretea – primul, apoi inca un cedeaza pentru cei care vor sa mearga de pe benzile cele 2 din dreapta pe DN sa stie ca trebuie sa dea prioritate si celor care vor de pe DN sa mearga pe Privighetorilor. In cazul asta in schimb, intre benzile cele 2 din dreapta si cele 3 din stanga trebuia sa fie un marcaj de delimitare a partii carosabile (ala cu linie intrerupta scurta: 1m linia – 1m spatiu, poate chiar dubla astfel de linie ca sa nu fie confundat cu marcajul de ghidare).

      Acuma, abordatea asta cu uniune de drumuri urmata imediat de o bifurcatie a acelorlasi drumuri pentru a permite schimbarea intre ele, iar un drum are prioritate fata de celalalt am mai vazut-o… nu in Romania, dar la fel ca aici erau pe drumul din dreapta 2 indicatoare de cedeaza trecerea, unul la uniune altul la bifurcatie pentru a informa ca cei de pe drumul din stanga au prioritate, dar semnalizarea era mai completa, iar acel cedeaza era doar pentru cea mai din stanga banda a drumului din dreapta.

  42. Este foarte clar cum trebuie abordata acea iesire de pe DN1 catre Privighetorilor. Inainte de acel pod trebuie facut dreapta. Doar ca astia de aveti impresia ca sunteti GURU legislatie nu vedeti padurea de copaci…sau nu vreti sa vedeti. Omul a gresit si aia e…nu ii taie nimeni gatul, nu ii ia nimeni caii de la bicicleta!

    • Creierul pe care zici că-l folosești îți spune că un indicator INFORMATIV îl anulează pe cel de cedează şi impune o obligatie. :/

      Dar e OK, e cum zici tu … nu ai nevoie să mai citesti nimic. Ai dreptate.

      PS
      Cred stiu unde este problema. Chiar tu ai pus punctul pe I.
      Este evident că aceia care văd pădurea circula ca-n codru.

    • Vroiam sa spun ca daca te uiti pe acel indicator unde esti informat cum sa ajungi pe Privighetorilor si tinand cont si de indicatoarele de pe pod si de pe bretea totul este logic. Daca treci de pod esti obligat sa mergi inainte, iar cedeasa de pe bretea este pentru cei ce vor sa intre pe DN. Voi aici dezbateti un lucru simplu transformandu-l in ceva complicat doar pentru faptul de a demonstra unul altuia care e mai „destept” si cunoscator de legislatie. Semnele de cedeaza sunt 2 pentru ca inainte sa se delimiteze sensurile de pe DN cu bordura si ulterior cu balustradele alea, puteai face stanga pe Privighetorilor daca veneai dinspre Ploiesti. Practic primul cedeaza este pentru intrarea pe DN a celor de pe bretea iar al doilea pentru acordarea prioritatii celor ce intrau de pe DN dinspre Ploiesti pe Privighetorilor, adresandu-se celor de pe bretea care doreau sa intre pe Privighetorilor!
      Pe Google Maps se vad si acum marcajele!

      https://www.google.ro/maps/@44.5177335,26.0786136,3a,75y,125.52h,67.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjC0twqB2-eRwe96M8D-W4w!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

  43. Andrei Ciocan

    Bingo, ai dreptate, s-a lamurit ce e cu cedeaza de la minutul 0:09. E un semn uitat acolo din antichitate.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!