It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Depasiri inutile si riscante

Adăugat de ITstu
76

Locul depasirii:

Daca depasindu-ma pe mine a castigat posibilitatea de a circula cu 60 Km/h pentru inca 1 Km (accept, dintr-un anumit punct de vedere, aceasta varianta), depasindu-l pe cel din spatele coloanei  la intersectia cu Silver Mountain nu a castigat absolut nimic.

Viteza de deplasare ramane aceeasi pana la depasirea tuturor masinilor din coloana. Asadar, daca destinatia este aproape (cum e si cazul aici), depasirea partiala a masinilor din coloana este irationala si inutila.

Evident, orice depasire vine cu riscurile aferente, cu atat mai mult in conditii de carosabil acoperit cu zapada. Asadar, soferul masinii galbene a luat decizia de a risca fara sa castige absolut nimic.

Ce mai caută lumea:
  • 17 2 2017 depasire riscanta

20 comentarii

  1. Eu nu ii inteleg pe cei care fac rahaturi de astea pe uscat… sunt fara cuvinte fata de cei pe care ii mananca si pe zapada.

    +

  2. ITstu, am observat si eu ca majoritatea nu vor sa aiba pe cineva in fatza, chiar daca ei insisi merg cu viteza mai mica. De ce oare? Poate din cauza vizibilitatii (exemplu: cei cu folie fumurie, sau cei cu dubitze). Noaptea eu, unul, prefer pe cineva in fatza, caci vad drumul mai bine decat daca as avea faza lunga. + pt video.

    • Când e vreme de-asta de ra*💩t, și eu prefer sa depășesc unde am posibilitatea sau să incetinesc pana avem cca 100m distanță între noi, și asta din câteva motive:
      1) Mâzga asta e ridicată foarte ușor de rotația anvelopelor celui din față, și te trezești cu ea pe parbriz. Dacă mai ai și parbrizul încălzit, nu apucă ștergătorul să o șteargă pe cât de repede se usca, și te trezești ca rămâi fără lichid de parbriz mai repede decât rămâne un BMW fără lichid de semnalizare odată ieșit pe porțile fabricii.
      2) Ai mai mult spațiu de manevră în cazul în care mașina ta decide că e sanie și o ia pe unde vrea.

    • Deci, Tipu. Inseamna ca exista un motiv intemeiat, date fiind exemplele tale. Merci.

    • Apropo de motiv intemeiat, masina galbena statea in spatele meu la maxim 3 metri de la Belvedere (deci de vreo 2 Km). Daca franam nu stiu cat de rapid ar fi reactionat.
      Pe de alta parte, daca stai la 100 metri in spate, nu poti „prinde” astfel de portiuni unde sa poti depasi.
      Concluzia? Iarna-i greu 😉

  3. Si majoritatea sunt si mai inutili ca nu le ajunge 90 de km/h cu cat circula coloana constant, nu nu nu nu. Ei vor sa depaseasca 10 masini sa ajunga in capul coloanei care probail are vreo 100 de masini si la final de drum te intalnesti cu el peste 100 de km la primul semafor dintr-o localitate… felicitari cap patrat, ai castigat foarte mult prin cele 100 de depasiri inutile

    • asta spui tu… altul spune altfel.
      apropos, prin cele „100 de depasiri” ai castigat enorm, nu „foarte mult”. poate mai iesi si tu la drum lung sa vezi ce inseamna sa stai dupa cineva care merge doar un pic mai incet decat tine si trebuie sa stai atent la fiecare manevra, sau cineva care franeaza pe fiecare curba (zapada sau nu).

    • Eu ies din oras… fac 20k+ doar extern pe drumurile patriei… ia spune nene cat castigi daca mergi ca un descreierat? Daca nu scoti media de viteza cu peste 30 de km/h fata de noi astia care mergem constant in coloana nici isi mai are rost discutia.

    • Daca pentru o distanta de 2 ore eu castig 30″, sunt chiar multumit. Nu mai spun de trasee mai lungi, sau care implica zapada. E ok, poti sa mergi sa iti fie confortabil, fara sa incurci pe ceilalti – noi ceilalti doar te vom depasi.

    • onn.gede – eu daca scot 70 de km/h media generala prin localitati si merg constant cu coloana 80-90 ext si 70-90 in localitati tu vii sa imi spui mie ca vei scoate o medie de 100-120 km/h fara autostrada? Haide. Revino cu picioarele pe pamant te rog frumos

    • @verdenpom: sau te intalnesti cu el pe prima autostrada unde probabil merge cu 110 ca sa nu consume 🙂 Majoritatea pe care i-am vazut ca fac balarii de astea erau eco cand ajungeau pe autostrada… si in general sunt aceeasi care nu stiu sa foloseasca banda de accelerare.

      Eu fac Deva – Timisoara (162 de km) cu o medie de 80-90 la ora in functie de trafic. Adica 80 ii media cand dau de coloane de TIR-uri care urca cu 40 la ora daca esti norocos pe serpentine si fac asta mergand cu 60 in localitati pe alocuri (gen zone de padure in localitate cu limita 50, dar fara case prin zona) doar ajungand la 70. Medie mai mare scoti deja cu riscuri inutile sau daca esti efectiv norocos si singur pe drum. Inca nu l-am gasit pe tembelianul care depasea ca spartul desi coloana avea ceva km in fata si nu castiga ipotetic decat cateva secunde care sa si ajunga in Timisoara inaintea mea 😀

      @onn.gede: daca pe o distanta de 2 ore castigi 30 de minute, inseamna ca mergi cu 20% mai repede ca cel fata de care castigi. Daca e o coloana lenta si merge cu 60 la ora inseamna sa ai medie de 75 la ora, ceea ce mi se pare ciudat, ca o coloana cu 60 la ora nu merge asa neintemeiat si daca ai cum sa depasesti nu se formeaza o coloana prea lunga, deci nu o sa stai 2 ore in ea. Daca e o coloana care merge cu 90 inseamna sa ai 108 media care e utopica daca nu ai macar 1/3-1/2 din drum autostrada, caz in care din nou, e greu sa stai in coloana in mod normal.

    • Eh, hai ca nu suntem chiar începători (cel puțin din ce spune fiecare aici).
      Ideea nu era despre coloana sau limita de viteza, ci daca stam după cei care merg încet pe zapada si înghițim mizeria lor si ritmul impus de ei.

      Rebound, si eu fac des tm-deva… Daca te si grabesti un pic (fără sa faci prostii pe drum) si nu mergi chiar 50 in localități, ajungi in 90 de minute. Daca stam după tiruri si coloane ajungi in 120 minute. Anyways…sa fim conștienți de ce anume facem la volan!

    • Salut!

      Lucrez de 6 ani la interventii tehnice la teren, din Suceava pana in Tm, deseori cu urgente, am facul la jobul asta in 6 ani vreo 400k km.
      Foarte des cu porniri la 3-4 AM, initial cu Skoda Fabia TDI de 90CP, ulterior cu Duster de 109CP.
      Niciodata nu am reusit sa trec de 100km/h media, recordul absolut e de vreo 94-95, de la Cj la Brasov, asta cu viteze constante de 150-160 in afara localitatilor.
      Cu duster nici de 90km media ma apropii.
      Cum faceti voi mediile astea?? Teach me master!!!!! Cu masini de oameni simpli, nu cu 2xx cai si girofar…

      TM-Deva e 150km pe autostrada, intre Cosava si Sacamas faci ora in timpul zilei, cu medie de 40 …, de la TM la Faget o ora (daca mergi legal), restul le pierzi de la Sacamas pana la Deva – tot o ora + pana iesi din oras + semafoare.

    • @ata2k6: da, pe autostrada e mai aproape Timisoara de Deva, trebuia sa zic mai clar ca drumul in ultima vreme e Simeria – Timisoara, dar din parcarea de la Simeria pana la destinatie in Timisoara sunt in bord 162 de km.

      Recordul absolut pe drumul asta e de 1 ora si 40 de minute (+/- 2 minute, pana am gasit loc de parcare in Timisoara), iar de la Deva e de 1 ora si 35 de minute, din fata blocului de la cei vizitati pana in fata blocului la mine. Pe autostrada media mea e de 160 la ora… cam pe orice autostrada pe care am fost ma reusit sa scot media asta, cu exceptia uneia din Germania unde am scos cam 50 la ora, pentru ca „Stau”. Sacamas – Cosava scot cu medie de 60 (+/- ceva), singurele zone chiar aiurea unde nu poti depasi sunt de la Ohaba pana la Cosava, cu o zona chiar buna inainte de Cosevita, iar bucata pe care mergi cu medie de 40 la ora e destul de scurta daca ai noroc de trafic lejer pe sensul celalalt. Iar DN7, oricat de aglomerat ar fi sub 70 la ora nu am avut media de la Sacamas la Simeria.

      @onn.gede: 90 de minute de la iesirea din Timisoara pana la intrarea in Deva, ca daca nu pleci de la aeroport, Jumbo sau de pe Calea Lugojului sau Dorobantilor, fara sa pleci cu noaptea-n cap (foarte devreme sau foarte tarziu) primul sfert de ora minim si optimist e prin Timisoara. Iar in localitati eu merg cu 60 la ora, exceptie fac linia dreapta din Braznic unde sunt case doar pe o parte si destul de rare si zona din Vetel dinaintea iesirii inspre Timisoara, care nu are case deloc, doar padure stanga dreapta… si unde le place la ‘militieni’ sa stea cu radarul sa previna speriatul pasarilor din padure, unde merg chiar si cu 80 la ora. Am vazut prea multe accidente in localitatiile de pe drumul asta care puteau fi evitate daca se circula cu 60 in loc de 70-80-90 cat merg unii mai grabiti.

  4. Cind te-a depasit pe tine care mergeai cu 45 desi se putea merge in siguranta cu mai mult nu avea de unde sa stie ca va mai da peste o coloana in fata in care unii mergeau cu aceeasi viteza. E simplu sa judeci dupa si da, pentru unii care merg asa incetisor e cumva o situatie victorioasa cind ajung la urmatorul semafor sau la urmatoarea coloana cu „nebunii” aia care „s-au chinuit atita” sa-i depaseasca. La fel de bine era posibil sa nu-l mai ajungi in veci, si el sa ajunga linistit unde avea de ajuns.

    • El a mers cu 60, eu cu 45. Din acel punct pana in Poiana mai erau cel mult 6 Km. Eu i-am parcurs in 8 minute, el in 6.

      A meritat diferenta de 2 minute un posibil accident, derapaj sau un permis suspendat daca venea politia de pe contrasens?

      Nu sunt de acord cu tine ca nu avea de unde sa stie ca e coloana. Dimineata in jurul orei 9 drumul de Poiana e aglomerat in sezonul rece din cauza celor care schiaza. Similar, in jurul orelor 5-6 e la fel de aglomerat la coborire din acelasi motiv.

      Cat despre faptul ca se putea merge mai tare de 45 in acele conditii.. daca am drum acoperit integral cu zapada merg mai tare, cand e un strat fin de zapada si se mai vad urme de asfalt prefer sa stau in banca mea, fiind patit cu un derapaj care m-a proiectat pe contrasens (fara tamponare, doar sperietura).

  5. Eu recunosc ca sunt unul din cei care in ceea ce priveste drumurile in afara orasului m-am convins ca in 90% din cazuri nu te ajuta sa ajungi mai repede , dar in oras am un exemplu care pentru mine conteaza, adica daca il depasesc pe vechinu la semafor , da prind ultimul loc disponibil de parcare din zona dupa ora 18 daca nu il depasesc ma parchez unde apuc adica la cel putin 100m de casa dar atat cam asta ar fi singurul motiv ramas in picioare pentru mine pentru a a depasi chiar si in oras si sincer e frustrant sa nu ai loc de parcare sau sa il cauti 15 minute.

  6. Spui: ”Decid sa nu accelerez, sa-l las sa treaca” , apoi, imediat zici: ”Depasire ilegala pe linia continua.”
    Adica…te ajut sa gresesti dupa care te arat cu degetul. E corect ?

    • Eu sunt de vina, intr-adevar :)) Tu ce ai fi facut in locul meu, accelerai?

  7. Am gresit link-ul Google Maps, depasirea s-a facut in curba anterioara:

    https://goo.gl/maps/CWXWr5BUq8U2

    Nu mai pot edita descrierea, ma poate ajuta un admin cu inlocuirea link-ului?

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!