It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Derapare pe polei

Adăugat de TraficCluj
187

Cu sistemele de siguranta (ABS, ESP + controlul tractiunii) si cauciucuri de iarna o curba in care s-a format polei m-a luat prin surprindere si am „reusit” sa derapez.

La secunda 12 masina incepuse sa se redreseze, dar am lasat-o eu sa mearga catre marginea drumului ca soferul de pe contrasens sa ma poata ocoli in cazul in care nu apuca sa franeze.

Filmulet EDUCATIV (de urmarit comentariile) – ASA NU.

Ce mai caută lumea:
  • cum franam pe gheata polei
  • cum reactionezi cand derapeaza masina
  • la cate grade se formeaza poleiul

40 comentarii

  1. Ouch! Se pare ca s-a mai dus cel putin unul pe trasa aia 🙁
    ATENTIE LA PODURI! Ochii cat cepele 😯 si evitati sa bruscati frana sau volanul. E riscul cel mai mare sa se formeze polei.
    P.S. Am muscat-o si eu anul trecut cu intoarcere la 180°. Am avut noroc ca nu venea nimic de pe contrasens. 😀

  2. restulecancan

    nush ce sa zic , eu nu as fi intrat asa tare acolo mai ales ca banuiesc ca iti arata in masina cate grade sunt afara.btw se mai vad si alte frane spre contrasens pe ghetusul ala

  3. Din cate pot vedea in filmulet, nu as fi intrat cu viteza ta in acea curba. As fi intrat mult mai incet.

    In fine, noroc ca l-a dus capul si pe ala care cobora, ca altfel era alt tip de filmulet.

  4. Cand am vazut celelalte urme de franare era prea tarziu.
    Da, corect cu viteza, trebuia mai incet, dar pana la curba aceea (alte zeci de curbe) tot drumul a fost uscat si nu parea sa fie probleme.

  5. doubleghee

    sub pod trece apa, apa se evapora, vaporii formeaza polei

  6. TraficTubeVL

    Mare atentie la poduri in sezonul rece ! Nu am permis de prea multi ani, dar mereu mi-a spus fratele meu sa fiu atent la poduri pe sub care trece un rau, un parau, un fir de apa…

  7. „ABS, ESP+controlul tractiunii” Oricate sisteme de siguranta ar avea o masina, cel mai bun sistem este condusul preventiv. A zis Titi Aur ceva care mi-a placut, cand a fost invitat sa comenteze accidentul lui Huidu, si anume: poate daca in locul lui Huidu, era un amarat cu o dacie din ’90, nu se intampla nimic, fiindca ala mergea cu 25 la ora in curba aia, stiind ca nu are ca meleu’ abs,esp,vrc,trc s.a.m.d., asa cine are masina de o suta de mii, se crede regele soselelor

  8. Alexandru Buhan

    @TraficCluj
    Trebuia sa franezi inainte de curba pe acea suprafata uscata sa reduci viteza si altfel ai fi abordat intrarea pe pod unde era gheata.
    Ca din filmulet se vede ca ai derapat destul de urat era sa te duci putin si in sant.
    Si eu am permisul de un an dar este bine sa fii atent mai ales acuma cand este vreme rece si sa nu bruschezi comenzile masini.

  9. @Alexandru Buhan: poate nu se observa pe filmare, dar eram in franare pana in momentul in care am intrat in curba.
    Nu era pericol sa ma duc in sant, am lasat eu masina sa mearga cat mai spre margine, altfel puteam sa o redresez pe la secunda 12: se aude si se vede pe filmare ca masina incepe sa se indrepte catre dreapta (am zis in descriere de ce am facut asa).

  10. crisuper1

    Daca mergea omu un pic mai incet cu 5 sec si derapa,il nimerea pe ala de pe contrasens :)))).Deci tot noroc :))).Acolo trebuia sa mearga cu 5km /ora ca sa nu derapeze :))

  11. crisuper1

    Iarna trecuta am trecut peste o astfel de portiune si am oprit mai sus ca sa pun ceva nisip de pe margine.Era o cutie pe marginea drumului special ptr polei.Mi-am primit la injuraturi de la cei care treceau.Aia credeau ca sunt de la drumuri si ca de ce pun numai un pic de nisip :))

  12. ce masina ai ?

  13. pinguinu nuclear

    la faze din astea te dai cu rotile in sus (la propriu) cu 30 la ora.
    Pana la urma asta e unul dintre motivele pentru care punem filme pe trafictube, ca sa mai invatam cate ceva. Noi, astia, soferii imperfecti. :-)))

  14. Periculoase podurile se se pare ca cineva a piscat frana bine inaintea ta. Frana de motor mai des, motorul cat mai putin turat. Oricum sistemele alea smechere de siguranta n-au ce face cand ai pierdut aderenta pe gheata…

  15. AragazCuBuleDeAer

    Din cauza curentilor de aer si a umiditatii ,SUB +4 grade sunt conditii de formare a poleiului , mai ales pe si sub poduri.

  16. Pe langa poduri (chiar si fara apa, se formeaza polei si de la curentii de aer ce circula pe sub, cum zice @AragazCuBuleDeAer) mai exista (ca si surprize) si zonele acoperite de copaci (sau sub pasarele / poduri peste sosea), adica mergi „pe camp/uscat” si pe marginea soselei e un copac ce se intinde deasupra soselei, exista riscul de a fi umed/polei sub el.

    (re)Recomand „Arta de a conduce automobilul” a lui Petre Cristea (livechat pt. cine nu o (mai) gaseste si o vrea)

  17. cand derapezi nu se pune frana deoarce toata greutatea se duce pe fata si te trage pe exterior. doar frana de motor si ajutat din volan. se vede pe filmare ca ai lasat-o pe stanga cand ai prins aderenta sa te ocoleasca celalalt. plus pt film. sper sa-l vada cat mai multi si sa constientizeze pericolul asta.

  18. [TraficCluj]Chiar vroiam sa te intreb..ai franat de la inceputul derapajului sau spre final, dupa ce ai prins aderenta?

  19. c amionagiu

    prea repede intrat, trebuie sa ne gandim ca dupa zona aceea de vizibilitate vine un tir

  20. Care a fost viteza de intrare in curba, daca nu e cu suparare?

  21. @Florin: nu mai stiu exact ce am facut in momentul ala, dar tind sa cred ca am franat de la inceputul derapajului.

    @lichu: daca e sa ma iau dupa cum am mers in restul drumului (maxim 60 km/h) as zice ca la intrarea in curba aveam maxim 40 km/h.

  22. daca doar de la atat sa derapat i-ti dai seama la mai mult polei…

  23. restulecancan

    chiar asa …”i-ti” dai seama 😐 …

  24. asta e motivul pentru care nu plec cu masina la drum in weekend, prea lung pentru conditiile de drum.
    +

  25. eu plec maine la busteni. ma astept la ceata si polei.
    vroiam doar sa ma laud :))

  26. catalinu siru de margele

    wow, cum s a dus ca bolovanuuu :))

  27. Alexandru Buhan

    Dovada ca si cu cauciucuri de iarna derpaezi pe gheata.
    Din cauza asta trebuie sa aplicam conducerea preventiva.
    Ati vazut ce s-a intamplat pe A3 cu poleiu ca s-au ciocnit aia de si-au facut praf masinile.

  28. parerea mea ,ai procedat bine dar soferu de pe sens invers dak te evita pe dreapta cred ca avea aceeas soarta ca tn

  29. BuGabriel

    Dacă și cu cauciucuri de iarnă se derapează, atunci de ce au pus ăștia condiție ca să se dea amendă în condiții de polei dacă n-ai gume de iarnă?

  30. eu m-am intors cu masina 180 de grade in intersectie, iarna, fara abs si esp. cei drept. Norocul a fost ca nu a fost nimeni in intersectie.

  31. Data viitoare, cum incepe sa patineze, indrepti volanul si frana maxim (daca ai abs), pana la o viteza potrivita sa iei curba in conditiile alea, apoi dai drumul la frana si iei curba. Eventual ridici si piciorul de pe ambreiaj cand incepi sa iei curba, daca ai inca viteza mare.

  32. @TraficCluj Neplacuta senzatie ai atunci cand aluneca masina asa sub tine. Destul de greu de controlat un astfel de derapaj. E usor de comentat din fata monitorului, dar asa ca o parere personala, daca totusi masina se redreseaza, e bine sa fie ajutata sa revina din nou pe directia de mers (cum zice @catalin mai sus, frana de motor daca mai apuci si rotit din volan).
    Interesanta solutia s-o lasi sa mearga in stanga, dar asta inseamna sa te lasi aproape de tot la mana celui care vine pe sensul opus si nu toti sunt la fel de atenti sau reactioneaza ca si soferul din clip (care opreste pe dreapta).
    + pentru amandoi

  33. Sanie cu zurgălăi
    Frumoşi sunt căluţii tăi
    Dar mai frumoşi sunt ai mei
    Că le dau apă cu mei
    Si zboară ca nişte zmei

    🙂 Vin sarbatorile 😀

  34. Intotdeauna pe poduri din cauza condensului se formeaza umezeala ,iar cand mai e si frig rezultatul e poleiul.

  35. lfskflsfs

    Aveai viteza mult prea mare. Eu cand dau de o curba la munte intre 90-180 de grade si unde apoi trebuie sa urc brusc, nu am mai mult de viteza a doua pentru ca oricum iti trebuie putere imediat dupa curba. Nici ESP-ul si cauciucurile nu te scot dintr-o greseala din asta.

    De curiozitate ce marca de cauciucuri de iarna ai ? De cate ierni le folosesti ?

  36. @lfskflsfs: Pirelli W190 Snowcontrol de 2 ierni (sub 5000 km parcursi).

  37. Neadaptarea vitezei de deplasare la conditiile de drum

  38. Mergi si tu mai incet in curbe frate. Mai intri si in oameni nevinovati.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!