După accident – consideraţii şi idei

Adăugat de zoso
Raportează ca șters! 92

Povestea de după accidentul de vineri:

  • loganul lovit era dintr-o coloană de 3 maşini (cel care a trecut primul şi cel de după el). imediat după au sărit pe mine 4 bărbaţi, să mă înjure şi să îmi explice mie cum sunt un nenorocit şi un criminal. mi-am păstrat calmul şi le-am zâmbit.
  • şoferul loganului era cel mai calm dintre ei. l-am întrebat ce facem şi a spus că mergem la poliţie (din care am înţeles că amiabila iese din discuţie). am zis ok şi am refuzat să părăsesc locul accidentului, cerând deplasarea unui echipaj. a venit un poliţist, a spus că ştie zona şi că ne aşteaptă la secţie.
  • în timp ce îl aşteptam pe poliţist, o colegă de-a lui ne-a dat să completăm o foaie cu accidentul.
  • între timp, nenea cu loganul mi-a cerut 10 milioane ca să cădem la amiabilă. m-a bufnit râsul, i-am spus că nu are cum să coste atât reparaţia la un logan (avea carcasa farului spartă şi aripa îndoită), mi-a replicat că sunt impertinent şi că e carnetul meu în joc. celălalt ins care era cu el mă tot îndemna să spun eu o sumă. i-am zis că 10 e mult şi că, chiar dacă aveam banii ăştia, nu îi dădeam. mi-a zis că asigurarea nu îi repară lui maşina.
  • şoferul a continuat să fie tare în gură şi să îmi explice cum voi rămâne fără carnet pentru că sunt impertinent şi mai şi ţin ochelarii pe ochi (eram afară, era prânz, era soare).
  • a venit poliţistul, s-a uitat la maşini, a citit ce am scris, ne-a luat actele şi a plecat să facă procesul verbal. mă aşteptam la ridicarea carnetului pentru 30 de zile.
  • a revenit şi l-a luat pe loganist. l-a întrebat dacă a dat semnal. a zis da. l-a întrebat cum trebuie să ne asigurăm când schimbăm direcţia de mers. pentru că loganistul tăcea, ne-a zis că din faţă şi din spate. l-a întrebat dacă s-a asigurat din spate şi pentru că ăla tăcea i-a spus că n-are cum să zică da, pentru că altfel m-ar fi văzut, că aveam lumini aprinse (faza scurtă şi semnal, specificate în procesul verbal).
  • i-a mai spus că, din ce se vede pe maşini, el m-a lovit pe mine, deci 280 lei amendă şi 4 puncte penalizare. din procesul verbal: “nu s-a asigurat corespunzător la schimbarea direcţiei de mers spre stânga şi a intrat în coliziune cu autoturismul marca Renault Megane care se afla în depăşire regulamentară”.
  • i-a fugit pământul de sub picioare. nu mi-a părut rău de el, deşi vina nu era numai a lui (explic mai jos), dar mi se părea amuzant cum tupeul şi dorinţa de a face un ban grămadă dispăruseră (îmi tot cerea bani chiar şi când poliţistul a intrat în secţie, fără să ştie că pornisem deja reportofonul la telefon şi înregistram).
  • teoretic, vina e a mea că nu am ghicit că face stânga. se vede pe filmare cum am încetinit când a făcut primul stânga. practic, vina a e a drumarului, că nu a pus linie continuă.
  • mă bucur că nu a fost mai grav şi că nenea cu loganul a învățat o lecţie preţioasă. prea mulţi şoferi care uită că sunt şi alte maşini pe drum.

Am învăţat două lecţii preţioase:

  1. un proces verbal cât mai complet te salvează de la multe. al meu avea viteza cu care mă deplasam, permisiunea depăşirii, trei schiţe complete.
  2. politeţea e o armă. eu n-am protestat, n-am ridicat vocea, am vorbit frumos şi cu el (şi gaşca lui de agitaţi) şi cu poliţistul. el vorbea ca şi cum ar fi fost pe câmp. poliţistul schimba tonul când mi se adresa, eu eram “domnul”, el era “matale”.

Cum zicea poetul, it’s not what you know, it’s what you can prove.

Ce mai caută lumea:
  • dak am fost intro depasire si cineva a virat la stanga fara sa semnalizeze si fara sa se asigure cine e de vina
  • mergind cu masina am semnalizat dreapta dar in spatele meu soferul a frinat si cel din spate la atins usor cine este de vina?
  • trafictub3 accident cine e de vina depasire

101 comentarii

  1. dupa cum spuneam, singura vina a lui vali e ca pus filmul pe TT 😛
    sper ca restul sa inteleaga ca trebuie sa te asiguri ori de cate ori schimbi directia de mers!

  2. Sunt curios ce mai spun acum toti handicapatii cretini care sustineau sus si tare „depasirea vitezei”, „depasirea coloanei”, „depasirea in intersectie” samd.

  3. 😛

  4. Felicitari! Eu acum am vazut toata povestea si am zis din prima ca nu are de ce sa te scoata pe tine vinovat.

  5. Tare 😀 E foarte important sa stii cum sa tratezi situatia, sa nu te sperii, sa nu te agiti, conteaza mult 😛
    Cei care erau cu copilul au zis ceva pana la urma, sau doar s-au bucurat ca n-au fost implicati?

  6. Danaila Iulian Nicu

    Ai avut noroc sincer ca ai dat si peste un politist cu toate tiglele pe casa. Ti-am zis, intro situatie 95% identica, prietenul meu care ar fi fost in locul tau s-a tarat vreo 5 ani de zile cu ei prin tribunale ca l-au scos pe el vinovat.

  7. Deoarece nu mai pot comenta unde ai pus clipul, voi comenta aici:

    Dragilor, incercati sa comentati clipul in discutie si nu clipurile lui zoso in general.

    Zoso, desi ai intrat in depasire inainte de indicatorul ce-ti permite depasirea (0.06 vs 0.08) acest lucru nu influenteaza cu nimic derularea evenimentului in discutie.
    Daca administratorul drumului ar fi marcat printr-o linie continua intersectia cu un drum fara prioritate nu ai fi avut nicio scuza, dar asa esti doar o victima a marcajelor deficitare.
    + pt (acest) clip

    ma bucur ca acel carucior nu a aparut pe schita accidentului.

  8. @vali – bine ca nici unul din cei implicati n-a vazut ca ai inceput depasirea taind banda continua 🙂 Nu ca ar fi avut vreo importanta in cazul in sine – greseala a fost clar a Loganului. Imi place ca ai sesizat si care a fost vina ta (desi n-o poti numi vina) – ai fi putut ghici ce vrea sa faca si mai ales CAND o va face ala cu Logan-ul.

    Si, da, autoritatea locala ar fi trebuit sa deseneze o banda continua acolo, tocmai pentru a preveni incidente de acest gen. Si poate ca ar trebui si tu de acum inaninte sa te gandesti de doua ori inainte de a lungi la nesfarsit o depasire, mai ales in localitate. 🙂

    • @Kor: asta imi place la noi, că nu putem vedea pădurea de copaci. dacă porneam depăşirea 2 secunde mai târziu sigur n-aveam şapcă.

  9. Eu nu am vrut sa intru in polemici cu ceilalti care sustineau ca esti de vina,singura ta vina este ca ai intrat in depasire pe linia continua cu x metri pina sa inceapa cea discontinua,in rest…

  10. Acum ne arati si clipul cu sunet?:-)

  11. Intr-adevar politetea e foarte importanta in situatiile de gen. Nu inteleg de ce trebuie sa te tiganesti pentru o tabla putin indoita.

  12. Ai început manevra de depășire de pe linia continuă (evident că polițistul NU avea cum să vadă/știe asta). Greșeala a fost inițial a ta.

    1. Uită-te la 00:07 și vezi ce se întamplă. Apoi mergi la 00:10. Dacă porneai depăşirea cu 3 secunde mai târziu, ai fi văzut că vrea să facă stânga și ai fi avut timp să intri la loc în coloană 😉

    2. Teoretic tu n-ai nicio vină. Vita nu s-a asigurat și nu s-a uitat in stânga, așa cum ar fi trebuit => a plătit.

  13. @vali – pai de aia nici n-am luat serios in considerare capatul ala de linie continua taiat. N-avea nici o relevanta in accident.

    Ala cu Loganul a mai facut o greseala. De incepator, as zice. Cand initiezi un viraj de 90 de grade, intorci si capul in directia spre care virezi, ca sa fii absolut sigur ca nu ai pe nimeni in spate, eventual in unghiul mort.

  14. @amatoru… pt ca asa-i romanul. A zis ca a prins ocazia sa faca si el un ban „cinstit”. Cum sa rateze o asa sansa?

  15. paraschivs

    asa si premiul ?

  16. paraschivs

    nu conteaza ca este valoare 0 ( ca si amenda luata ) dar este premiu. HA HA HA

  17. „prea mulţi şoferi care uită că sunt şi alte maşini pe drum”… esti unul dintre ei. Daca erai cu motorul acum erai schilod. Smecher si schilod.
    „Am învăţat două lecţii preţioase:” – cele scrise de tine demonstreaza ca n-ai invatat nimic.
    Partea proasta este ca asta iti va da curaj sa faci si alta data 🙁

  18. @zoso: conduci destul de aventuros chiar daca in momentul accidentului nu incalcasei nici o regula.
    1: ai inceput depasirea cand inca era linie continua
    2: e riscant sa depasesti coloana (nu pentru ca asa e scris undeva ci pentru ca pe ala din fata ta il poti anticipa dar pe ala cu 4 masini mai in fata, nu – doar daca esti superman si vezi prin metale)
    conduita preventiva chiar se aplica in acest caz.

  19. Intr-adevar, este vina Loganului: A semnalizat intentia de a face stanga, s-a asigurat in spate si a vazut, in 50m in retrovizoare ca 5 masini din spatele sau stau frumos ca el sa-si efectueze manevra! Dar bineinteles ca soferul Loganului trebuia sa coboare din masina, sa isi ia un binoclu si sa se uite ca vine un smecher, cu prioritate de smecher, pe contrasens, depasind o coloana de mai multe masini, bineinteles depasirea fiind initiata pe linia continua ca asa prevede legea! Eu ma intreb, cat poti sa te asiguri in „spate”: vezi ultima masina, ultimele 2, hai 3-4? Dar daca Vali pornea depasirea din Oradea si venea tot pe contrasens pana in Bucuresti (ca legea nu prevede cate masini poti depasi …) soferul Loganului mai avea voie sa vireze la stanga? Nu desigur, doar circula smecherul pe drumul public, initiind depasiri pe linia continua, dar si depasind o gasca de fraieri care asteptau preventiv ca Loganul sa-si termine de efectuat manevra. Vali a iesit „invingator” (bine ca nu a omorat pe nimeni … desi daca o facea este genul de om care nu are nici un regret) doar fiindca a stiut cum sa-l pacaleasca pe tablagiu. Daca tablagiul ii intreba si pe martorii care stateau in spatele loganului, oare ei ce ar fi spus? Iar soferul loganului a fost mai „fraier” (nu smecher ca vali) si nu a stiut cum sa-i explice corect tablagiului situatia! Pacat ca este plina rromania de smecheri care considera ca pot depasi pe orice prosti de oameni normali, iar apoi noi ne plangem ca nu exista respect in trafic in tara asta…

    • @Ioanis: de la 0.07 la 0.11 s-a asigurat de s-a rupt. ce faci, te asiguri o singură dată când pleci din localitate şi apoi mergi aşa, că doar te-ai asigurat acum o jumătate de oră, nu? îmi pare rău să ţi-o spun, dar e gândirea tipică de daciot, convins că toate maşinile au motoare de 1.4, ca acum 30 de ani,şi n-are cum să vină din spate cineva cu viteză mai mare.

  20. @max – e la fel de valabil si pentru ala cu Loganul – daca era pe motor acu era schilod. Neatent si schilod. 🙂

  21. @vali: Pana la urma sunt oasele tale, tu decizi.
    Am o intrebare: daca erai in locul celui cu Loganul? Ai fi avut aceeasi atitudine?

  22. Din toata povestea asta reiese ca sunt 3 vinovati si unul singur care a platit. Nu uitati de conducerea preventiva si analizati toate aspectele inainte sa faceti orice manevra in trafic.

  23. @vali: Sunt exercitii nu presupuneri. Fa un exercitiu. Iti va fi util. Si ne va fi si noua. Exact cum am mai scris, sa-i faci manevra asta lui Tolea Ciumac sau vreunui smecher local. Iti vei reconsidera pozitia cu siguranta.

  24. Da, buna idee vali: daca ai masina „tare” atunci poti sa te bagi unde poti si cat poti! In oras limita e 50kmh (daca nu e semnalizat alceva) si cand faci manevre in oras, te asiguri corespunzator pentru asemenea viteze. Adica atunci cand te uiti in spate (oglinda, intorci capul etc) te uiti pe distante mici fiindca nu te astepti ca toata coloana sa fie depasita de unu care are cateva sute de cai si se crede shumi. Deci tu spui ca veneai cu viteza mare acolo? Imi cer scuze ca am mentalitate de daciot si ma astept ca, cel putin in oras, sa nu vina un viteaz care depaseste 5 masini de odata, fara sa se asigure, desi vede ca ceilalti ai semnalizat stanga si se pregatesc sa faca manevrele corespunzatoare, tu ai insistat in depasire, desi puteai sa te retragi. Dar nu, ai insistat sa fii smecher, riscand sa omori niste oameni nevinovati (care stateau pe marginea drumului deoarece nu era trotuar – stiu ce nesimtire sa iesi din casa fiind pieton). Nu te inteleg, din filmele tale esti foarte foarte agresiv cu unii care gresesc mult mai putin (tu nu ai gresit niciodata? – de ex depasesti pe linia continua) dar faptul ca aici nu te-ai asigurat in deparirea luuuuunga din oras, nu ai condus deloc preventiv, ba chiar deosebit de agresiv si nesimtit, nu te simti macar putin vinovat ca: 1. puteai sa eviti accidentul daca respectai pe ceilalti participanti la trafic, 2. puteai sa omori niste oameni deoarece ai mai multi cai putere decat ceilalti. S-a dat vreo lege intre timp ca cei cu mai multi cai putere au voie sa mearga cu viteza pe contrasens in oras?

    • @Ioanis: dorinţa de a fi prost primează in faţa logicii şi faptelor. ne putem uita de două ori la clip şi observa că, odată ce a devenit evident că ăia nu dădeau semnal pentru a depăşi, am redus viteza şi am tras de volan pentru a evita. dar nu, la naiba, eu trebuia sa ghicesc diferenţa dintre semnal stânga pentru depăsire şi semnal stânga pentru schimbat direcţia de mers. continuă aşa, că faci bine.

  25. Asa cum spune si Alex mai sus, daca nu ai fi inceput depasirea peste linie continua, ai fi avut timp sa ii vezi intentia. Chiar daca legal vina e a celui cu Logan, sincer mi se pare lipsa de bun simt, respect fata de ceilalti participanti la trafic si conduita preventiva sa depasesti pe linie continua, sau sa incepi depasirea inainte de terminarea ei.
    Sa zicem ca cel cu Loganul nu ar fi facut stanga – poate si cel din fata ta ar fi vrut sa depaseasca, doar ca el astepta legal linia discontinua iar tu l-ai fi incomodat, venind din spate si incepand depasirea inainte de punctul in care legea iti permite.

    Spui ca speri ca cel cu Loganul sa-si fi invatat lectia (si eu sper acelasi lucru, e clar ca a gresit), dar tu, tu ti-ai invatat lectia? Intelegi ca deranjezi si ii pui in pericol pe ceilalti cu astfel de manevre?

    • @cris.g: eu mă asigur când depăşesc. de repetate ori, chiar. tu, cu chestii de genul „poate voia şi gigel să depăşească şi l-ai incomodat depăşind tu primul” ne arată că şi tu ai probleme cu măsurarea deciziilor şi asigurarea.

  26. Ah, si inca ceva: daca va uitati la film, in fata loganului este unul care tocmai a terminat manevra la stanga. El semnalizase manevra cu mult inainte de a face tu depasirea, deci tu ar fi trebuit sa te repliezi in coloana deoarece el era cel care isi anuntase „o iau la stanga” inaintea ta….

  27. @vali: E greu sa astepti impreuna cu ceilalti „fraieri” cu care imparti soseaua? Dacioti, renoioti, mitsuboti, ce-or fi ei?

    • @max: teoretic, nu. practic, când 50% dintre şoferi sunt proşti sau tâmpiţi şi nu funcţionează după aceleaşi norme ca şi restul da. de exemplu, braşovenii ies pe DN1 la plimbare şi ii doare in cur că ţin după ei zeci de maşini intre predeal şi braşov, ei circulă cu 60, că ei merg până la prima. orice om care are de ajuns la oradea,cluj sau oriunde se enervează. dar nu şi ei. pe ei ii doare in cur. ştiu ce inseamnă să stai după toţi moşcăiţii, inte 4 şi 6 ore in plus la un drum de 600km.

  28. foreverlost

    Bine ca au fost scutite persoanele dupa margine sa apara in schita.
    Bine ca nu ai patit nici tu si nici nenea cu loganul nimic.
    Si pentru multi „soferi” care au comentat doar un mic-mare „OF!”

  29. Nu vali, dorinta mea de a fi prost primeaza in fata tupeului, nesimtirii, arogantei si ideii de smeceher cu masina mai puterinca decat a mea: „convins că toate maşinile au motoare de 1.4, ca acum 30 de ani,şi n-are cum să vină din spate cineva cu viteză mai mare”.
    „continuă aşa, că faci bine” – intr-adevar, eu continui, tot asa: nu ii incurc pe ceilalti participanti la trafic, nu-i fortez sa faca tot felul de manevre numai ca sa se dea la o parte din fata mea, daca depasesc, ma asigur ca nu incurc pe nimeni, nu trebui sa franeze violent nimeni din cauza mea, si in general incerc sa-i respect pe toti participantii la trafic, mai ales pe cei care merg incet sau preventiv. Imi cer scuze ca existam si noi, cei cu mentalitate de dacioti care merg preventiv, nu merg cu viteze de autostrada prin orase si, in general ne gandim la consecintele noastre.

    • @Ioanis: nu uita să te asiguri când schimbi direcţia de mers. că de obicei aşa se întâmplă. te uiţi o dată in oglindă acasă şi crezi că tot drumul e liber.

  30. Ti-as mai sugera un al 3-lea punct la capitolul „am invatat” si anume
    „am invatat ca lipsa conduitei preventive te baga in c****uri de genul asta”
    Sincer, pe mine nu m-ar multumi cu nimic ca as avea dreptate intr-un accident: atat timp cat stai cu masina prin service, iti faci nervi, doamne fereste stai prin spital ori mai ranesti si alte persoane nu e deloc placut.
    Cum as fi procedat in situatia ta: din momentul in care observam intentia Loganulu(semnalul stanga)i de a schimba directia de mers franam bine si dadeam cateva claxoane de avertizare sa ma asigur ca m-a vazut. Cei mai multi soferi nu se asigura temeinic din spate la o asemenea manevra, deobicei sunt cu ochii lipiti in fata si se bazeaza pe faptul ca au semnalul pus si ca ii depasesti pe dreapta ori astepti in spatele lor.

    • @Nepotu’: am făcut astea (se vede pe clip că frânez), dar clipul n-ar mai fi avut farmec cu sunet 😀

  31. @vali – pe undeva si oamenii astia au dreptate. Tu ai fi putut evita accidentul daca pur si simplu n-ai fi intrat intr-o depasire atat de lunga.

    Nu ti-ai pus nici o clipa intrebarea: oare de ce au incetinit toti astia din fata mea? Poate ca primul sau primii din coloana vor sa faca stanga, ar fi putu fi raspunsul.

    Depasindu-i pe toti ceilalti, ce-ai facut? Ai facut misto de ei. Si ai impiedicat masinile din coloana sa treaca, pentru ca, nu-i asa, nici cei din fata nu puteau vira stanga pentru ca tu veneai tare in depasire. Altfel spus, cu o singura manevra ai blocat un sens de trafic. Te-ai gandit si la versiunea asta?

  32. vali – multumesc de sfat, o sa ma sigur cat pot, oricand sunt foarte multi smecheri la noi in tara care isi inchipuie ca ceilalti trebuie sa-i fereasca pe ei, si toata lumea trebuie sa se dea la o parte din calea lor cand merg ca nebunii (cu viiiteza, pe contrasens) prin oras! Sunt curios, oare o asmenea manevra ai fi incercat-o intr-un oras din anglia (sa spunem?) adica ai fi depasit o coloana de 5 masini, cu viteza mai mare decat limita legala, fara sa te asiguri, manevra incepand-o pe linia continua? oare daca acest caz se intampla in anglia, crezi ca tablagiul nu ar fi luat in calcul si comportamentul tau?
    PS: ca si idee de civilizatie – un prieten de-al meu avea o dacie papuc (in conditii bune, trecea RARul fara nici o problema) si s-a dus, incarcat de marfa, in austria deoarece dubita cu care facea acest transport se defectase. Mi-a povestit ca, pe un drum comunal/european (whatever) din austria cu o banda pe sens, nu putea depasi 70ora, iar in spatele lui s-a format o coada de cateva zeci de masini. NICI UNUL NU L-A depasit sau nu i-a dat flashuri, au stat linistiti in spatele lui, pana s-a retras el intr-o parcare, de rusine (abia dupa 10 minute a realizat ca ceilalti nu vor sa-l depaseasca). Dar toti ceilalti nu au facut manevre aiurea, au mers pe principiul: daca cel din fata merge incet, poate are un motiv. La noi, daca cineva are probleme si merge mai incet decat limita maxim legala, imediat este flashuit, injurat, claxonat etc, depasit agresiv (ca vai doamne incurca traficul si noi, smecherii, nu ne putem arata caii putere).

  33. @Kor: cum sa nu vada ca acea coloana se oprea? a vazut chiar ca o masina facea stanga si mai mult ca sigur a vazut-o si pe a doua dar nu se astepta ca ea sa plece.
    n-are a face cu depasirea unei coloane.
    dar adevarat ca putea evita atingerea daca frana mai din timp si poate mai violent. dar asta e, accidente se intampla si bine ca nu a fost grav.
    vina este in exclusivitate a loganului si a drumarilor pentru nemarcarea corecta a drumului(linie continua sau indicator depasirea interzisa).

  34. Stiu – legea zice ceva de coloana oprita la culoarea rosie a semaforului. Dar, daca un sir de masini care merg mai incet sau stationeaza pentru ca in fata se intampla ceva, ei bine, daca acest sir de masini nu e o coloana, atunci ce e? 🙂

    Poate sunt eu mai de moda veche, dar pentru mine depasire corecta inseamna sa depasesti una, hai maximum 2 masini prin aceeasi manevra. De la 3 masini depasite in sus, eu consider depasire de coloana si, daca nu e chiar ilegala, in mod cert este o manevra foarte riscanta. Du-te in Forum, in sectiunea „Cu ce se mai lauda vecinii rusi” si o sa vezi nenumarate accidente de acest gen, atata doar ca acelea sunt, in majoritate, soldadte cu morti si raniti.

    Daca era mai scrupulos, nea politistul il amenda si pe vali pentru ca nu a efectuat depasirea in perfecta siguranta, adica nu s-a asigurat ca are destul spatiu si timp pentru repliere in cazul in care pe sensul opus apare ceva. Faptul ca acel ceva era un sofer care a virat stanga fara sa se asigure nu e chiar foarte relevant.

  35. @vali: Poate nu ai inteles ce am vrut sa spun, nu ma refeream la actiunea care a dus la accident, ci la o situatie ipotetica in care si tu si cel din fata vreti sa depasiti si va asigurati: incepand manevra pe linie continua il fortezi pe cel din fata sa astepte dupa tine, cu toate ca el avea dreptul sa depasasca iar tu nu. Nu contest catusi de putin ca cel cu Loganul nu s-a asigurat, asta e cat se poate de clar.

    Te mai intreb o data: tu ai tras ceva invataminte din povestea asta, referitor la mersul preventiv (si legal)? Parerea ta, sincera, daca tu faceai manevra 100% legal, crezi ca se putea evita accidentul?
    Si, repet, faptul ca ai incalcat linia aia contiua inseamna sfidare si lipsa de respect fata de ceilalti participanti la trafic. Asa, hai sa nu mai respectam niciunii nicio regula, nu?

  36. cum masurati voi soferii experianta la volan? in mii de km sau in mii de km fara evenimente de nici un fel – adica care e mai bun cel care are 200.000 km condusi, sau cel cu 50.000km fara nici un eveniment, amenda etc., ma gandesc ca pe undeva trebuie sa apara acel factor de condus preventiv, @zoso stie ce este condusul preventiv dar in ultimii 3 ani aplica mai putin.

  37. @vali,ai fi putut evita accidentul si aveai numai plusuri pe aici si ridicari in slavi de cat de preventiv stii sa conduci DACA te-ai fi repliat dupa masina alba(peugeot).chestia cu „nu stiam ce vrea sa faca” e puerila…din secunda 10,sunt 2 masini care semnalizeaza stanga,prima neavind nimic in fata deci nu putea depasi niminc.mai raminea virarea la stanga! daca te repliai din timp…era ok. gandeste-te ca o lua la stanga un camion.tu vedeai semnalul dar „nu stiam ce vrea sa faca” si depaseai in continuare. daca se intimpla asa,noi nu mai stiam despre tine si accidentul tau decat de la tv. Doamne fereste.
    ai grija mai multa cand depasesti.
    PS:daca ai fi plecat ,in depasire,ciu 2 sec mai tarziu,loveai (sau nu) masina de dupa logan :))

    • @spike10: niciodată nu se va intâmpla asta. oamenii caută motive să te facă de căcat. uite, aici, după ce am stat in curul ăluia, am ajuns un nenorocit incoştinet si posibil criminal, ca am schimbat banda pe trecerea de pietoni. la fel, la clipul ăsta, am pornit depăsirea mai devreme.d dacă nu asta, sigur n-am dat semnal. dacă am dat semnal, sigur n-aveam faza scurtă aprinsă.

  38. in filmul cu accidentul ai spus ca platesti ca premiu amenda care ai luato….insa in descrierea de aici ai omis sa spui contraventia care tia fost aplicata tie…..daca ai scapat basma curata si iti vei repara masina pe asigurarea celui cu loganul imi vine greu sa cred asa ceva pentru ca tu ai fost vinovat 65% din toata intamplarea…si inca ceva politistul a vazut filmarea ?..

  39. @danbalan eu dau mai mult: 68%!

  40. AngelDust

    @nairdarian Sa-ti dea D-zeu sanatate ca minte nu ti-a dat.Nu am sa inteleg niciodata fiintele bipede care jignesc sa se afle in treaba.

  41. Logic ca politistul nu a vazut filmarea. Altfel cu siguranta era altfel deznodamantul. Asa cum am zis si in celalalt clip vali a scapat ieftin in legatura cu amenda (adica chiar 0lei ) , de ce ? Simplu….Polititstul nu are de unde sa stie in ce conditii a facut vali depasirile si atunci politistul a facut ce e mai logic in situatia in care a fost pus , stiind doar niste detalii care il avantajeaza pe vali : neasigurare penru cel din logan.

  42. Ursul Grizonat

    Rugaminte la Vali. Pune si tu omule un link GoogleEarth cu locul cu pricina. Sa bagam la puncte negre sa nu se mai happenduiasca again.

  43. Totul e bine când se termină cu bine.

    Sunt mirat totuși de existența unor polițiști normali la cap.
    Eu personal n-am întâlnit nici unul până acum.

  44. ce rau imi pare ca ai scapat fara amenda si permis suspendat poate asa erai si tu mai calm la volan

  45. „oamenii caută motive să te facă de căcat. […] la clipul ăsta, am pornit depăsirea mai devreme. dacă nu asta, sigur n-am dat semnal. dacă am dat semnal, sigur n-aveam faza scurtă aprinsă.”

    Esti de acord ca putea fi evitat, daca erai mai atent si mergeai preventiv (chiar daca vina a fost a Loganului ca nu s-a asigurat)?
    Daca, Doamne fereste, ricosai in pietonii de pe stanga si iesea mai nasol, ai fi dormit bine noaptea, chiar si prin prisma faptului ca legea iti da dreptate? Personal, eu asta am incercat sa subliniez. E o intrebare la care trebuie sa iti raspunzi in primul rand tu singur, nu noua.

    Eu unul prefer sa evit situatiile periculoase, sau altfel spus sa-i feresc pe prosti, decat sa ajung in situatii d-astea, chiar daca legea e de partea mea. Iar pe de alta parte, sa-i respect pe ceilalti participanti la trafic.
    Atat am avut de comentat.

  46. In procesul ala verbal i-ai scris si ca cei din fata aveau semnal pe care tu probabil nu l-ai vazut pentru ca erai prea in spate? Ai scris si ca depasirea nu ai facut-o neregulamentar pentru ca nevazand intentiile participantilor la trafic din fata i-ai pus pe ceilalti in pericol? Nu cred. Deci nu are rost sa mai discutam de ce a zis si verdictul politistului.

    Este adevarat ca cel cu loganul probabil nu s-a asigurat, este un idiot pe fapta asta si nu pentru ca a incalcat o regula ci pentru ca neasigurandu-se si-a pus viata sa si a celorlalti in pericol, dar dupa cum ai recunoscut si tu, nu era singurul vinovat.
    Oricum nu are nicio importanta ce crede fiecare, deznodamantul nu depinde de noi si nici de legi. Depinde de politist si de cum interpreteaza acesta.

  47. V-am spus eu ca logan-ul este vinovat. Ce ma deranjeaza cel mai mult este ca au fost multi care au zis ca logan-ul avea prioritate (au fost foarte multi, multi, multi…). Acum imi d-au seama cati prosti sunt in trafic. Foarte tragic. Putem muri din cauza lor. Puneti mana si invatati, asta daca nu sunte-ti analfabeti s-au aveti carnetul luat la Pitesti.

  48. @Octav tu nu cred ca stii sa mergi pe strada….dar cu masina !?

  49. gms80sixtreme

    Politetea intotdeauna e o arma,eu am scapat prin politete de a mi se lua de 2 ori carnetul pe buna dreptate…si nu numai!Dar asta nu inseamna ca n-ai fost vinovat…poate ai avut ce invata de aici la fel ca si loganistul!

  50. Concluzia e una singura: asigura-te de 3 ori inainte sa faci o manevra.

    Daca nu belesti ochii, belesti p#^a!

    • @VladCatalin: prima oară in laterală, apoi in retrovizoare şi apoi iar in laterală când iniţiez manevra. ăsta e motto-ulmeu.

  51. @Octav
    Sper c-ai fost ironic …

    „Puneti mana si invatati, asta daca nu sunte-ti analfabeti s-au aveti carnetul luat la Pitesti.”

  52. Vezi ce inseamna sa ai viteza.
    Pentru ca un analfabet sa te inteleaga incearca sa vorbesti pe limba lui.

  53. Felicitari pentru calm. Nu stiu daca te considerai vinovat sau nu atunci, imediat dupa accident, dar a fost bine ca ai fost calm. Atitudinea asta e cea mai buna, la accidente, mai ales ca asta.

    Dupa parerea mea decizia luata este gresita. Daca legea ar tine cu tine in situatia asta (ceea ce eu cred ca nu, este doar viziunea acelui politist, care poate fi atacata in instanta), atunci trebuie schimbata.

    Si tie, si la ceilalti care te sustin pe tine, va spun: let’s agree to disagree. Pe mine nu ma va convinge niciodata cat traiesc eu ca in aceasta situatie tu nu ai vina. Vina Loganului este minuscula, poate ca nu era mai spre axul drumului.

  54. AngelDust, imi cer scuze ca te-am jignit! Tu ce ai sustinut, depasirea coloanei, a vitezei sau in intersectie? Ori toate 3?

  55. Art.6. În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:
    16. intersecţie – orice încrucişare, joncţiune sau bifurcare de drumuri la nivel, inclusiv spaţiile formate de acestea;

    Nu se vede nici un semn de circulatie acolo, pe nici o parte!

    Art. 120 – (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
    a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată;

    Neclaritati? Mai simplu de atat nu se poate. Politistul probabil nu cunostea exact zona…daca-i aratai filmarea ramaneai fara permis.

    Chiar sa fi avut voie sa depasesti, chiar niciun pic de preventie? Observi masini incetinind, masina care face stanga, alta care semnalizeaza stanga…., iar tu ii depasesti pe toti cu viteza aia si sa nu-ti treaca prin cap ca poate ala nu se asigura ori nu se gandeste ca trece vreun nebun prin intersectie??!!!

    E ca si cum ai tinut neaparat sa faci accident. Inconstienta fara margini.

  56. @Dadi: era intersectie dirijata:

    http://goo.gl/maps/HqCv

  57. AngelDust

    @nairdarian depasirea coloanei / culpa comuna.

  58. @Mihaela – aha, deci Sinaia, deci E60, deci soseaua pe care au loc cele mai multe accidente, mai ales in weekend, pentru ca din 10 soferi se gaseste cel putin unul care sa depaseasca coloana, grabindu-se spre nicaieri. Uneori spre cimitir.

  59. Eu m-am tot uitat in link-ul de pe goagal maps:http://goo.gl/maps/HqCv
    Singurul semn de dirijare este STOP pentru cel care vine de pe drumul secundar. Sa nu spui ca ai vazut acel semn atunci cand ai inceput depasirea coloanei de masini, ca deja prea bagi din top! In schimb, pe sensul tau NU se vede nici un semn de prioritate, dirijare in intersectie ….
    Deci, din punctul de vedere al sensului tau, intersectia nu este dirijata! Repet, oare cum s-ar comporta un politist din anglia, daca acest accident avea loc in anglia nu in ro!
    PS: vali, vad ca jignesti cam multe persoane care nu sunt de acord cu tine („@Dadi: cap mic, minte puţină. trist.”, mie mi-ai spus direct ca sunt prost ca am masina mai slaba ca a ta – Fabia 2, noua, 60CP) … esti sigur ca ai trecut examenul psihologic cu bine?

    • @Ioanis: imi displac oamenii care refuză să inţeleagă argumentele, logica sau faptele. şi cea mai bună şi cea de pe urmă armă e jignirea.

  60. Adica la unii oameni le prezinti faptele, harta, indicatoarele, articole din lege, le povestesti si decizia politiei si ei tot insista cu aberatii?
    E tragi-comic, desi la prima vedere e enervant… Ingrijorator la a doua vedere, tinand cont ca probabil is si ei in trafic.

  61. poate s-a mai pus intrebarea asta:
    Ce sanse ar fi avut logan-ul sa vireze stanga atata timp cat voi sustineti ca toti care erau in spatele lui ar fi trebuit sa il depaseasca prin stanga iar el trebuia sa le acorde prioritate?
    Raspuns: nici o sansa, sau poate dupa vreo n ore.
    Cum se aplica regulile de conducere ale autovehiculelor incat sa iti poti da seama ca cel din fata ta vrea sa vireze la stanga iar tu sa il depasesti prin dreapta?
    Sa fiu in locul celui cu logan-ul as face contestatie si nu m-as lasa pana cand fie zoso, fie administratorul drumului mi-ar plati reparatia, ca doar de aceea exista si avocati.

  62. @MihaiM – eu chiar as hiberboliza putin situatia: sa zicem ca eu vreau sa virez stanga acolo dar:

    1. – cata vreme vin masini pe celalat sens, nu pot, ca tre sa acord prioritate de dreapta
    2. – cand se elibereaza putin celalalt sens, iar nu pot, pentru ca zoso, zoso1, zoso2, etc… pana la toti cei din spatele meu se angajeaza, pe rand, sau toti, sa ma depaseasca, ca doar e liber din fata, nu?
    3. dupa care ciclul se repeta, iar eu raman vesnic in acea pozitie de „pat”.

    Rezulta ca daca toti ar proceda ca zoso, nimeni n-ar mai putea vira la stanga pe un drum cu o singura banda pe sens.

  63. Vali unde mai stai, tot in Brasov ?

  64. @Cristi Cristi – Nu e vorba de stop sau intersectie dirijata, e vorba ca @vali a incalcat si el un articol de lege, articulul 120 din Hotarare, litera k

    Art. 120 – (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
    […]
    k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloană de vehicule în aşteptare, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulaţie.

    Culpa comuna, parerea mea.

  65. art 45 (5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta.

  66. @liviu_ asta am si eu, asta au zis toti de-aici. Vali petcu cand a vazut ca ala semnaliza stanga, trebuia sa se bage prin spatele lui sa-l depaseasca prin dreapta.
    mai citeste si tu comentariile din urma…

  67. Salutare tuturor !!!
    Cred ca sunt singura persoana , care a trecut prin asemenea momente(din pacate mult mai grave 🙁 cu vatamare corporala) Singura diferenta este ca in intersectia mea nu era nici indicatorul stop de pe straduta laturalnica , care dupa parerea politistului acea dirijeaza intersectia si in acest fel permite depasirea.
    In cazul meu e vb despre o intersectie nedirijata simpla T intre drumul european si o straduta pietruita dintr-o comuna. Eu fiind invinuit pentru acest eveniment nefericit !!!(vatamare corporala si distrugere din culpa).
    in urma acestor acuzatii am inceput sa studiez codul rutier si regulamentul auto. Si gasind multe article care invinuie defapt administratorul drumului !!! (cod rut.art.5alin.1 si alin.6; art.30alin.5 ; reg.auto art.3alin.2; art.79alin.2punct1; art 124(recomand sa cititi apoi art.123).
    In aceste articole se vad obligatiile clare a administratorului si daca aceste obligatii erau indeplinite cred ca si noi ne puteam indeplini obligatiile cerute !!!!
    Din pacate in aceste situatii statul nu se mai autosesizeaza !!!
    Citind aceste articole personal imi permit sa sfatuiesc persoanele implicate sa se sustina si ambii sa dea in judecata administratorul drumului, indiferent pe cine scoate politia vinovat !!!
    Eu cred ca avem dreptul sa ne cunoastem drepturile , doar de aceea am vrut democratie !!!

  68. p.s.
    Tin sa mentionez ulterior ca in cazul meu , eu am intrat in depasirea a 2 masini si cand eram in spatele masinii din fata coloanei aceasta a pus semnalizarea concomitent cu virajul !!!

  69. kor, Liviu si stai-acolo: desi „vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta” si „Art. 120 – (1)” sunt valabile in rromania, nu uitati ca prioritatea de jmecher le anuleaza. Nu uitati ca acela cu loganul are o minte de daciot si, deoarece are mai putini cai putere sub capota, pierde prioritatea celui care depaseste pe linia continua deoarece acesta are mai multi cai putere, deci e mai smecher, deci i-a facut pe fraierii care stateau in coloana, circulau legal si preventiv! Condusul preventiv este doar pentru cei cu minte de dacioti, nu si pentru cei cu mintea moderna, care isi asuma riscuri fiindca „au cu ce”!
    oricum, daca semnul ala uitat de lume, cu stop, ascuns dupa o casa, poate dirija circulatia in aceea intersectie, eu nu inteleg la ce mai dam banii pe atatea semne de circulatie pe drum (semafoare, curba periculoasa, depasirea interzisa, drum cu prioritate etc etc etc), ci mai bine punem in toate intersectiile un semn stop la drumul cu pierderea de prioritate si gata, am rezolvat toate situatiile, descurcati-va!

  70. ioanis, cu dreptul de smecher iti dau dreptate !!! Dar nu stiu cat se aplica si in cazul acesta ?!?!?! Intradevar ca omul a inceput depasirea pe linia continua, dar din cate imi dau seama putea reveni in coloana dupa depasirea celei dea 2-a masini , DAR din motine de nesemnalizare sau semnalizare incorecta a intersectiei (eu considerand-o zona periculoasa!!!) poate nu si-a dat seama ca urmeaza o intersectie, ori nu a vazut-o (de obicei acorzi mai multa atentie celui depasit , ca sa vezi daca poti reveni pe banda ta in caz ca e nevoie!!!)
    Si consider ca acest accident putea fi evitat daca era o linie continua inaintea-dupa intersectie 5-10m(aici clar depinde si de smecher !!!), dar nici administratorul nu mai putea fi tras la raspundere !!!

  71. Cristi Cristi

    Nu cred ca cele 3 masini, doar ptr ca au incetinit, au format o coloana in asteptare.

    Este trist ca un indicator pe o straduta laturalnica poate guverna regulile depasirii un drum european.

  72. @Cristi Cristi – coloana in asteptare nu inseamna coloana perfect imobila 🙂 Cei din fata au oprit, cei din mijloc au incetinit, cei din spate de-abia incep franarea – dinamica cozii nu e un proces simultan, pentru ca intr-o coloana masinile nu opresc toate deodata si nici nu pornesc toate in acelasi timp.

  73. Aviz pentru „cunoscatori” !!!
    O intersectie nedirijata nu este egal cu o intersectie nesemnalizata !!!!!!!!!!!!!!!
    Recomand „cunoscatorilor” sa citeasca legislatia putin , mai exact :
    Art. 123
    Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h in localitati sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:
    – la trecerea prin intersectiile cu circulatie nedirijata;
    – in curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau in care vizibilitatea este mai mica de 50 m;
    – la trecerea pe langa grupuri organizate, coloane militare sau cortegii, indiferent daca acestea se afla in mers sau stationeaza pe partea carosabila a drumurilor cu o singura banda de circulatie pe sens;
    – la trecerea pe langa animale care sunt conduse pe partea carosabila sau pe acostament;
    -cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata, zapada batatorita, mazga sau piatra cubica umeda;
    -pe drumuri cu denivelari, semnalizate ca atare;
    -in zona de actiune a indicatorului de avertizare „Copii” in intervalul orar 7, 00-22, 00, precum si a indicatorului „Accident”;
    – la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;
    – la schimbarea directiei de mers prin viraje;
    -cand vizibilitatea este sub 100 m in conditii de ceata, ploi torentiale, ninsori abundente.

    Art. 124
    Administratorul drumului public este obligat ca in locurile prevazute la art. 123 sa instaleze indicatoare de avertizare si sa ia masuri pentru realizarea de amenajari rutiere care sa determine conducatorii de vehicule sa reduca viteza de deplasare.

    Concluzia fiind : in cazul semnalizarii corecte(indicatoare si/sau linie continua) a intersectiei respectiive(fie aceasta dirijata sau nedirijata) , acest eveniment putea fi evitat !!!
    Art.5alin.6
    In cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a starii tehnice necorespunzatoare a drumului public, a nesemnalizarii sau a semnalizarii necorespunzatoare a acestuia, precum si a obstacolelor ori lucrarilor care se executa pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor raspunde, dupa caz, administrativ, contraventional, civil sau penal, in conditiile legii.

    Dupa aceste 2 articole Administratorul drumului este vinovat !!!

  74. verdenpom

    avand in vedere p.v. lui vali inseamna ca la fiecare sofer care face stanga si nu e linie continua si eu sunt in spatele sau, cand el semnalizeaza si se incadreaza corect pentru virarea la stanga eu pot sa tasnesc din spate si sa intru cu bolidul meu in usa lui si tot el va fi de vina, hmz ce promitator suna, iar eu im voi cumpara un far nou(acesta fiind zgariat) si o bara noua ca mna nu strica niciodata

  75. Intersectia aia a fost marcata de un Dorel, care la fel ca politistul care ti-a intocmit procesul verbal a uitat de articolul 120, cel cu depasirea in intersectii (la care s-a referit Dadi).

    Normal ar fi fost ca inainte de acel drum secundar, pe partea ta de mers, sa ai linie continua pe vro 50 de metri. Pentru ca sunt zeci de situatii in care cel care iese de pe drumul secundar se asigura in stanga si face dreapta fara a se mai uita daca ii vine cineva din fata, pe banda lui de mers (in cazul de fata tu, in depasire), pentru ca e oarecum contraintuitiv sa iti imaginezi ca cineva merge pe contrasens. In 90% din cazuri cei care ies de pe drumul secundar se asigura stanga si intra pe banda lor. Adica fix in fata ta.

    Stiu, o sa zici ca in regulament scrie ca trebuie sa te asiguri in ambele parti samd. Insa eu iti zic de ce se intampla in realitate. Scopul pentru care exista marcaje si indicatoare este sa reduca la minim posibilitatea unor astfel de accidente. Un sofer bun nici nu are nevoie de ele pentru ca el deja simte deja locurile cu risc, si iti pune pune indicatoarele lui, in functie de cat de „paranoic” e. Iar pe soselele Romaniei cu cat esti mai „paranoic” cu atat mai bine. Nu fara motiv.

    Recunoaste ca nu ti s-a intamplat niciodata sa patesti o faza de genul celei de mai sus (un Dorel care sa iasa din curte FARA sa se asigure si in dreapta lui – adica sa iasa tocmai in fata ta, cand depasesti), si asta e. Omul cat traieste invata. Bine ca n-a patit nimeni nimic.

  76. Ceva similar: http://russia.prochan.com/dash_cam/t/7a9_1338572574

    Ar trebui sa le luam pe rand:
    – asigurarea la schimbarea directiei de mers
    – neinceperea depasirii cand vehiculul din fata semnalizeaza intentia de a depasi/vira la stanga

    In ambele filme (zoso si motociclistul) cel care depasea o facea legal intrucat isi incepusera depasirea inainte de semnalizarea celui din fata. Poate moral au gresit ca depaseau mai multe masini o data, poate aveau si viteza dar legal nu.

    E ca si cand tu ai fi in depasire si ala pe care il depasesti da semnal si se baga in fata ta sa depaseasca si el la randul lui cand de fapt ar trebui sa astepte sa iti termini depasirea si apoi sa se bage si el. Si nimic nu il scuteste de la asigurarea fata-spate.

  77. nuconteaza

    La politist i-ai zis ca depasirea ta a fost in toate felurile numai regulamentara nu?

  78. sofer vechi

    E vinovat si ala cu loganul dar si TU.La secunda 10 se vede deja ca loganul rosu asteapta in intersectie(deci era clar ca e o intersectie).daca ala facea dreapta(lui)( si intra pe banda lui de mers pe care depaseai tu?? A cui ar mai fi fost vina?Si mai stiu ca atunci cand unul din fata face la stanga il depasesti prin dreapta daca e posibil, daca nu, astepti linistit in spatele lui Plus ca ai vazut clar ca unul din fata loganului „in culpa” face la stanga deci clar trebuia sa reduci sau mai bine sa reintri pe banda ta si sa reduci (mai ales ca aveai loc destul),dar tu ai continuat ca „Inecatu” sa depasesti.Eu cand am facut scoala de soferi DEPASIREA ERA INTERZISA IN INTERSECTII.Si daca zici ca nu ti-ai dat seama ca e o intersectie atunci ori ai probleme cu vederea ori reactiile tale sunt prea incete si ar trebui sa te lasi de sofat.Sa iti mai spun ca erai in LOCALITATE??Sau pentru tine limita de viteza in localitate e pusa doar asa de prosteala ca sa folosesc termeni la „moda”?Am vazut sute de accidente pe Europeana ba sariti in porumb,ba tiruri busite pt ca unul din ei nu s-a asigurat cand a trecut de pe o banda pe alta etc.Aici nu e vorba doar de a cui e vina ci de condus PREVENTIV si de minim RESPECT pentru ceilalti participanti la trafic, fie ei betivi,nebuni,orbi,copii etc.Doar ca unii nu au auzit de asa ceva.O gramada de „copii „teribilisti cu masini „tari” mor zilnic in astfel de accidente si mai grav omoara pe altii nevinovati.Te-ai gandit ca poate ala cu loganul s-a uitat odata in oglinda si nu a vazut pe nimeni pentru ca tu nu intrasei in depasire si pt. ca ai avut viteza mare , in momentul in care a virat ajunsesei deja in unghiul lui mort?Sau poate omul a considerat ca are timp si ca tu erai departe si mergeai cu o viteza legala?Sau poate are probleme mari cu vederea?Te-ai intrebat daca era un tir in locul loganului care vireaza mult mai greu(si asa cum zicea cineva de tiristi rusi ca nu se asigura cand schimba banda sau directia de mers e perfect adevarat si e valabil si la majoritatea tiristilor nu doar a celor rusi) ce s-ar fi intamplat? Dar daca ar fi sarit un copil sau un betiv in strada?Adica nu te bagi ca un „inecat”in depasire zicand”trebuie sa ma vada aia din fata si trebuie sa opreasca ca asa e legea,si nu are voie sa sara nici un copil in strada si daca trec peste el nu-i problema ca e vina lui” ci sa fii sigur ca ceilalti participanti la trafic ti-au inteles intentiile,si nu exista nici un pericol si in cazul in care apare ceva neprevazut tu poti sa faci ceva(sa franezi din timp sau sa iesi pe camp de ex. ca tot am vazut la televizor recent un accident mortal zilele trecute unde un sofer de camion a iesit pe camp si a evitat cele 2 masini care s-au ciocnit violent in urma ciocnirii rezultand si asa destule decese) sa eviti o tragedie chiar daca nu a fost vina ta! Sper doar ca ai invatat ceva din acest accident fericit spun eu,si intreaba si invata ce e ala CONDUS PREVENTIV!
    P.S.cum de se filma in momentul accidentului?Se „turna”cumva un filmulet pentru YOUTUBE? „Gica” cu 180km/h pe strazile Romaniei???Nu m-ar mira!

  79. sofer vechi

    „Am învăţat două lecţii preţioase:
    1.un proces verbal cât mai complet te salvează de la multe. al meu avea viteza cu care mă deplasam, permisiunea depăşirii, trei schiţe complete.
    2.politeţea e o armă. eu n-am protestat, n-am ridicat vocea, am vorbit frumos şi cu el (şi gaşca lui de agitaţi) şi cu poliţistul. el vorbea ca şi cum ar fi fost pe câmp. poliţistul schimba tonul când mi se adresa, eu eram “domnul”, el era “matale”. ”
    NU AI INVATAT NIMIC.Clar politistul nu a vazut filmarea.Iar tu nu ai avut nici o reactie atunci cand cel din fata loganului a virat la stanga.Se vede ce teste psihologice se fac de o vreme incoace pe la noi.Reactii 0 viteza cat se poate dar tu ai invatat doar 2 lucruri.Pacat.Oare ce se va intampla la viitorul tau accident?Vei scapa?Dar ceilalti implicati???

  80. sofer vechi

    Cum zici tu!Decat agitat in trafic mai bine aici!Ce nu ai mai zis e ca sigur i-ai zis politistului ceva de genul „Asa s-a intamplat, am si filmat,pot sa va arat filmarea”,ala crezand ca esti cine stie de pe unde, probabil a zis” nu e nevoie” si nu s-a uitat pe filmare din pacate!
    Iar chestia cu „matale” si „domnule” e la mintea cocosului nu si a ta din pacate.Omul era din zona si politistul il cunostea.Dar tu poti sa te simti un „domn”.Un domn inconstient dar „domn”.
    In locul tau as sterge filmuletul nu de alta dar poate il vede cineva mai „Luminat” din politie si te cheama sa-ti dea macar o amenda.
    In cazul tau probabil era mai buna o corectie din partea celui/celor cu loganul cum zicea cineva pe aici.

  81. verdenpom

    bun bun vali si castigatorul este?

  82. @vali: Sunt cativa oameni pe aici care au avut indrazneala sa nu iti dea dreptate (partial sau complet). Tu in loc sa iti pastrezi acel „calm” cu care te-ai laudat, sari repede la replici de-a dreptul puerile. Privind din afara toata discutia eu zic ca unii dintre ei nu sunt chiar de ignorat. Dar tu alegi cum vrei… Oricum ar fi, incearca sa iti tratezi partenerii de discutie cu mai multa consideratie si lasa-o balta cu aprecieri gen „minte putina” si altele. Nu faci decat sa ne arati ca nu esti in stare sa porti o discutie decenta.

  83. Vali, doar atat intreb: cate masini ai voie sa depasesti inainte sa te repliezi?? cate ai depasit tu??? Doar trei, si loganul era a patra, nu? Cum se depaseste o masina care a semnalizat intentia de a vira la stanga? AAA…prin dreapta, nu? pe unde ai depasit-o tu? Unde ai inceput depasirea era regulamentar executata aceasta manevra? Ai avut noroc de un politist pe care nu l-au interesat asftel de detalii, altfel nu cred ca te scotea nevinovat. Parerea mea e ca putea sa dea CEL PUTIN culpa comuna lejer!

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!