It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Fente uzuale

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 49

Una pe care nu o inteleg… daca ai o masina de scoala in fata TREBUIE sa treci de ea.

Una care iti economiseste maxim 1 minut.

Ce mai caută lumea:
  • se numeste depasire daca nu trec axa drumului

52 comentarii

  1. pinguinu nuclear

    masina de scoala si dacie berlina (nu si alea cu motor cu injectie).

  2. Sanatosi sa fim ca de astea o sa mai vedem 😀

    +

  3. Eu am in familie pe cineva care nu suporta sa aiba masina in fata, la semafor. Exemplu: 2 benzi/sens + linie de tramvai. Pe cele 2 benzi cate o (una!) masina, semaforul rosu. El se pune pe linia de tramvai, chiar daca el merge inainte si eventual cel de pe B2 o sa faca stanga 🙂
    Nu a reusit sa ma lamureasca de ce face asta. La fel ca si cel din clipul tau. Dar daca-i intrebi pe ei, toate au o logica (numai de ei stiuta).

  4. Nu cred ca e vorba de economie de timp…mie de exemplu nu imi place sa stau in spatele unuia mai lent pentru ca tind sa ma tot apropii de el ca sa imi ating „viteza de croaziera” 🙂
    Plus ca unul/una cu scoala poate sa faca manevre imprevizibile, sa iti franeze brusc…
    In cazul de fata nu mi se pare ca cel care a devansat masina de scoala a incomodat pe cineva, desi a calcat linia continua.

    • In cazul de fata nu, dar am vazut multe situatii in care cei care fac schimbarea asta de banda nu se asigura deloc.

      Chiar si asa nu inteleg de ce ti-ai risca carnetul pentru cateva secunde? Si intreb asta pentru ca in ultima vreme stau foarte des si mult echipaje de rutiera pe la toate intrarile si iesirile din intersectia aia.

  5. Ala cu golful o fi calcat linia continua, dar tu ai depasirt masina scoala pe trecerea de pietoni…eu zic ca greseala ta e mai grava.

    • I do believe you are in error, kind sir!

      Serios acuma, am schimbat banda inaintea liniei continue dinaintea trecerii de pietoni pe care zici tu ca am depasit masina de scoala, deci nici macar atata nu poti sa imi imputi… dar ai uitat 2 aspecte:
      1. Scoala semnaliza dreapta si a oprit in statia de autobuz… doar a cules un alt elev, deci nu o consideram oprire pentru ca nu a incurcat traficul.
      2. Cel mai important aspect: trecerea de pietoni era semaforizata, iar eu aveam verde, asa ca nu era nici un pericol sa calc pietoni decat daca erau sinucigasi.

      Spune-mi te rog unde e depasirea pe trecerea de pietoni?

    • Mea culpa, abia dpa ce am pus comentariul am vazut ca erau 2 benzi pe sens.

    • ahahahahaha, deci daca eu schimb banda cat inca e linie intrerupta, dar trec pe langa tine in dreptul trecerii de pietoni, se cheama depasire pe trecerea de pietoni? :)))))) de unde apareti bai fratilor?!

    • @costinm: Mi-am recunoscut greseala. Nu stiu de ce am avut impresia ca e doar o banda pe sens…ceea ce n-ar fi fost OK.

    • Ha! Good point!

      Asta imi aminteste…
      Parca @ics spunea ca exista depasire si cand se circula pe benzi. Din cate imi amintesc din descrierile lui, asta se incadra la depasire dupa parerea lui. Era ceva cu 50m , chestii :). Nu mai stiu daca nu cumva si @GeluCJ sustinea acealsi lucru. Sunt curios cum vad ei aceasta „depasire”!

      Eu personal exclud orice fel de notiune de depasire in circulatia pe benzi… Dar mi-am amintit ca erau/sunt voci pe TT care o sustin…

      Cat despre ajunsul din urma pe cineva care a depasit mai mult sau mai putin legal… este doar o intamplare. Nu ai de unde sa tii la momentul cand initiezi manevra ca peste 1-2-3 sute de metri o sa te opresti la alcelasi semafor ca cel din spatele tau, deci mai bine nu o faceai. Uneori tu treci de semafor si cel din spate nu, deci castigi… But hindsight is 20/20.

    • @Bobby, conform Articolului 45 din ordonanta ce zicea @ics in amintirile tale si ale mele e perfect valabil. Treaba e totusi destul de clara, ca nu eram in depasire cand am trecut peste trecerea de pietoni, pentru ca nu am trecut in fata lui. Doar am schimbat banda in momentul ala, fara intentia de a trece in fata lui. Cand ajunsesem in fata lui el era deja iesit de pe drum (in statia de autobuz). 🙂

      Singurul motiv pentru care am schimbat banda inapoi a fost ca sa il ocolesc pe cel cel cu VW taietor de benzi 🙂

    • Ți-am demonstrat și atunci și îți mai pun și acum:

      Germania, autostradă, indicator depășirea interzisă. Cu siguranță nu se referă la saltul peste parapet, pe sensul opus.

      http://i.imgur.com/qHkAUq3.jpg

      http://i.imgur.com/7HAExX9.jpg

      video: http://goo.gl/U0gORu

      http://i.imgur.com/7HAExX9.jpg

      Iar în România indicatoarele ăstea se referă fix la depășirea când sunt 2 benzi.
      Poți să mai cauți și în alte țări europene o să mai găsești.

    • Deci, aici depasire pe trecere de pietoni, nu? Sau, ramane treaba cu „fara intentie” deci nu depasire, sau „inca in spate cand pe trecere” deci nu depasire pe trecere, cum spune @Rebound?

      Nu mi-ai demonstrat nimic nici atunci, nici acum, stai linisitit.
      Ai doar o parere. Nu sunt de acord cu ea nici acum.

      Germania, indicatoare care se refera la camioane… Pe langa discutia de fata, total si complet: masini „mici” prin Romania 😉

    • @Bobby: Manevra in sine de schimbat de banda cum am facut-o eu si trecerea pe langa alt vehicul, poate fi considerata depasire. Se incadreaza in definitie. Sanctiunea e foarte greu de aplicat in situatii de astea (2 benzi pe sens) deoarece si manevra de schimbare a directiei de mers (banda in cazul de fata) implica acelasi lucru. E greu de demonstrat ca cine face o asemenea manevra o face ca sa depaseasca sau doar ca sa schimbe banda. Iar prevederea cu interzisul depasirii – chiar si de acest tip prin schimbare a benzii, nu neaparat prin trecerea pe contrasens – pe trecerea de pietoni e foarte buna. Cand schimbi banda te asiguri in spate deci atentia ta nu e la trecerea de pietoni, iar daca tocmai ai schimbat banda si ai oprit sa dai prioritate pietonului deja e posibil sa il fi obligat pe cel din spate sa (mai) franeze brusc.

      Acuma la situatia de fata eu zic ca
      1) nu e depasire pentru ca in momentul cand am trecut in fata/pe langa cel „depasit” el nu mai era pe drum. E ca si cum ai zice ca daca cel din fata ta face dreapta intr-o intersectie nedirijata sau iese de pe carosabil si opreste, inseamna ca l-ai depasit.
      2) daca ar considera-o asa din motive de periculozitate pentru pietoni ar fi o greseala. Acolo e trecere semforizata. Legal vorbind, orice pieton care trece pe rosu preia intreaga vina a accidentului daca e lovit.

      @ics: de ce ti-ai sters postarile? 🙁 Erau multe foarte bune ca referinte sau discutii si altele chiar interesante fara un merit special educativ sau informativ.

    • @Bobby, nu m-am uitat la clip. Nu l-am văzut. Eu am răspuns fix la asta:

      „Eu personal exclud orice fel de notiune de depasire in circulatia pe benzi… Dar mi-am amintit ca erau/sunt voci pe TT care o sustin…”

      În legislație nu există definiție a depășirii pentru autoturisme și camioane. (așa cum greșit pui tu problema: „Germania, indicatoare care se refera la camioane… – masini „mici” prin Romania”). Există definiție a depășirii executată de orice vehicul. Existența indicatoarelor „Depășirea interzisă” pe autostradă implică faptul că există depășire și când sunt 2 sau mai multe benzi și nu așa cu „excluzi tu”.

      Oricum tu te contrazici indiferent că ai sau nu dreptate. Și fără argumente. Dacă cineva îți va spune că ai dreptate tu sigur vei veni să-l contrazici.

      Rugămintea mea este: lasă-l pe @ics în pace. Nu-l mai pomeni.

      @RebounD11: i-am lăsat pe alții să se umple de succes. 🙂

    • Iarasi o luam de la capat cu asta.

      @Bobby: „Eu personal exclud orice fel de notiune de depasire in circulatia pe benzi… Dar mi-am amintit ca erau/sunt voci pe TT care o sustin.

      Te priveste. Pe drumurile cu mai multe benzi pot fi efectuate depasiri regulamentare sau nu si/sau asa numitele devansari. Nu pentru ca asa spun niste voci pe TT, ci pentru ca asta se intelege din interpretarea corespunzatoare a modului in care e definita manevra de depasire in
      codul rutier actual.
      (BTW, am mai auzit tot aici pe TT pe unele posturi ca depasire nu e daca nu treci peste axa drumului sau ca nu exista depasire pe dreapta. Ha-ha, fals).

      In plus, acest aspect e si mai clar precizat chiar intr-un articol de lege. Daca o autostrada are cel putin doua benzi pe sens:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art6
      5. autostradă – drumul naţional de mare capacitate şi viteză, semnalizat special, rezervat
      exclusiv circulaţiei autovehiculelor, cu sau fără remorci, care nu serveşte proprietăţii
      riverane, prevăzut cu două căi unidirecţionale, separate printr-o zonă mediană sau, în mod
      excepţional, prin alte modalităţi, cu excepţia unor locuri speciale sau cu caracter temporar,
      având cel puţin două benzi de circulaţie pe sens şi bandă de urgenţă, […]

      si exista art. 170:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art170
      Art. 170 – Circulaţia autovehiculelor destinate transportului public de persoane sau de mărfuri
      se desfăşoară pe banda din partea dreapta a autostrăzii, cu excepţia cazului în care se
      efectuează depăşirea
      sau semnalizarea rutieră existentă instituie o altă reglementare de
      utilizare a benzilor.

      ce manevra efectueaza atunci un astfel de autocar sau camion, in cazul in care sustineti ca nu exista asa ceva, depasire pe un drum cu doua sau mai multe benzi pe sens?

    • @ics, mentionez pe cine vreau. „Vocea” ta a spus ceva despre depasire, si am reamintit. Am spus ca sunt curios ce parere au acele voci care sustin depasirea pe benzi deapre situatia aceasta din acest clip. Raspunsul a fost despre orice numai despre asta nu! PE-NI-BIL!

      Macar eu nu te atac.
      Tu ma ataci cand spui ca ma contrazic fara argumente. Te consider un om mic pentru asta. Pentru ca am adus argumentele in discutia de atunci, la momentul respectiv.

      @GeluCJ asta cu „se intelege din” lege este tot o parere. De fapt asa intelegi tu, nu eu. Asta nu inseamna ca tu ai dreptate.

      Dar sa lasam chestiile generale…
      A facut RebounD11 depasire aici sau nu?
      Da – de ce?
      Nu – de ce?

      Repet, sunt doar curios de cum vede cineva ca tine asa ceva. Nu este obligatie sa imi raspunzi. Daca tot ai raspuns la ce am spus, era mai util sa o faci pe situatia de aici, nu pe autostrada cu camioane/autobuze si generalitati.

    • Bogdanm46

      Faptul ca o depasire se poate realiza si fara a trece peste ax rezulta si din cuprinsul art 45 alin. (3) OUG 195 „Atunci când prin manevra de depăşire se trece peste axa care separă sensurile de circulaţie, conducătorii de vehicule trebuie să se asigure că din sens opus nu se apropie un vehicul şi că dispun de spaţiu suficient pentru a reintra pe banda iniţială, unde au obligaţia să revină după efectuarea manevrei de depăşire”.

      Interpretand ce zice acest aliniat rezulta ca o depasire se poate face si atunci cand sunt mai multe benzi pe sens, fara a trece de axul drumului.

    • @Bobby Nu e numai parerea mea si altii cunosc bine asta. Bineinteles ca nu sunt obligat sa raspund. Insa daca tot am facut-o, da-mi voie sa apreciez eu la ce mi se pare mai util sa raspund, motiv pentru care am inceput in acel mod comentariul de mai sus:
      http://www.trafictube.ro/fente-uzuale/#comment-329470

      Ti-am indicat art. 170 din legislatia rutiera, pentru ca acolo scrie negru pe alb, depasire, pe un drum cu mai multe benzi pe sens. Nu mai e nevoie sa-ti bati capul cu interpretarea art. 45 pentru diverse tipuri de vehicule si situatii. Din acest punct de vedere, conteaza mai putin ca e vorba acolo de camioane, autocare, autostrada s.a.

      Ca sa nu zici ca sunt chiar asa de rau, iti propun sa urmaresti un film cu depasiri si devansari, toate pe drumuri cu mai multe benzi pe sens, in localitate si in afara localitatii, cu imagini mai vechi si mai noi, din tara si din strainatate:

      P.S. In legatura cu acea intrebare cu raspuns Da/Nu de mai sus, nu mai e cazul sa insist. Sunt convins ca stii raspunsul 😉

    • @GeluCJ, și tăcerea e un răspuns 🙂

      Să eviți cu atâta „măiestrie” o întrebare banală…Lol.

      Exemple? Clip de-al tău? Hahaha. Nici nu m-am uitat, e degeaba.

    • @Bobby Chiar daca tu n-ai vrut sa-l vezi, clipul nu e chiar degeaba, te cam inseli 😉
      E si pentru altii care poate inca mai cred ca nu exista manevra de depasire pe-un drum cu mai multe benzi pe sens, dar accepta sa se mai gandeasca apoi putin la asta, eventual in final chiar sa-si schimbe niste idei sau conceptii gresite .
      Ce-am avut de spus aici, am spus. Ne vedem (poate) pe alte posturi.

    • Omule, e o situatie. Aici. Ai o parere despre ea? Tu vorbesti in generalitati si cu ALTE exemple. ALTE clipuri. Asta este degeaba, pentru ca nici macar nu ti-ai spus parerea pe situatia de aici!

      Tu ce zici, cand am fost ieri sa luam paine, si mi-a vorbit vanzatoarea urat, cum ti s-a parut? Si tu raspunzi: bai, in general nu e frumos sa vorbeasca cineva urat. LOL. Stofa de politician. (Si asta nu e nici pe departe un compliment. ci dimpotriva, pentru ca este reteta clasica pentru politicieni de oriunde de a nu da un raspuns direct de frica sa nu spuna vreo prostie!)

      Vorbim discutii, zau. Da, exista notiunea de depasire pentru autocare si camioane pe autostrada. Nu am permis pentru acea categorie, deci nu ma intereseaza. Inteleg logica ta: daca exista notiunea acolo, inseamna ca exista peste tot. Nu o accept. Este similara cu a lui @Bogdanm46. Logica insa este gresita.

      Dar, nu are importanta. V-ati legat de „exclud depasirea pe benzi”. Da, am gresit, sunt exceptii (camioane si autobuze pe autostrazi). Dar ma asteptam la un raspuns pentru situatia de aici. Nu l-ai dat si ai pierdut vremea de pomana cu ce ai spus pana acum.

    • @Bogdanm46, logica gresita. Acel paragraf se poate referi si la depasiri pe o sigura banda de mers, cand depasesti o bicicleta, spre exemplu, fara a fi nevoit sa treci de axul drumului, pentru ca este suficient loc pe banda.

      Deci: acel paragraf singur nu implica faptul ca exista depsire cand se circula pe benzi.

    • Bogdanm46

      @bobby, dimpotriva logica nu e deloc gresita, ci e o interpretare destul de simpla, iar daca ar fi cum spui tu s-ar fi specificat concret si nu s-ar fi lasat la „voia interpretarii”. daca tu asta intelegi e strict treaba ta.

      Dar daca vrei sa mergem pe rationamentul tau, ce concluzie tragi tu din art 45 coroborat cu acel art 170?

    • Tu ai citit tot articolul 45 sau te-ai oprit la paragraful 3?
      Ia vezi ce scrie la 4. Fara „implica”, fara nimic. Direct, ce inseamna circulatie pe benzi si depasire.

      Scrie acolo direct ceva, dar voi ingnorati asta si mergeti pe genoflexiuni logice in colaborare cu alte articole.

      Tu? Ce parere ai la faza de aici? A fost depasire? Nu? De ce?

    • @Bobby:
      „Acel paragraf se poate referi si la depasiri pe o sigura banda de mers”

      Asa-i. Dar se poate la fel de bine referi si la depasiri pe mai multe benzi de mers. Faptul ca nu se mentioneaza explicit acest lucru, inseamna ca se aplica in toate situatiie care indeplinesc conditiile de aplicabilitate. Pe scurt, daca manevra se incadreaza la articolul 45, aliniatul (1), e depasire, indiferent ca schimbi banda sau nu, treci pe contrasens sau nu. Daca ai iesit dintr-un sir de vehicule si ai trecut inaintea unui vehicul inseamna ca ai depasit. Nu zice nicaieri de revenire pe banda sau in sir cum ca acest lucru ar fi obligatoriu. De aceea „inainte” nu e acelasi lucru cu „in fata”. Singurul loc in care zice ca esti obligat sa revii pe banda initiala e atunci cand depasirea se face pe contrasens, conform articolului 45, aliniatul (3).

      Hai sa luam o situatie concreta:
      – Gigel merge in fata lui Dorel pe B1. B2 fiind libera. In fata undeva e un semafor rosu.
      – Dorel, semnalizeaza se asigura si schimba pe B2.
      – Fiind libera accelereaza si ajunge la semafor pe B2 inaintea lui Gigel.
      Se indeplineste conditia de depasire conform art.45 (1)? Iesit de pe banda – check; trecut inaintea unui vehicul – check => da e depasire, chiar si pe un drum cu mai multe benzi pe sens.

      Acuma raspunsul inca o data la intrebarea ta legata de situatia din clip. Am iesit de pe banda – check. Am trcut inaintea masinii de scoala – NU. De ce nu? pentru ca masina de scoala iesise de pe drum inainte sa trec de el. Deci nu am depasit… Daca ar fi ramas, da conform legii l-as fi depasit, dar asa am ramas fara obiectul depasirii.

      Tu o sa zici ca de fapt tot ce am facut eu sau Dorel din exemplu e manevra de schimbat banda, apoi intrand in vigoare aliniatul (4) al art. 45 (adica ceea ce in popor se cheama devansare). Tot ce as putea raspunde e ca, da se poate interpreta si asa… era discutia aia veche pe care ai pomenit-o cu distantele. Aici zona aia in care am voie sa schimb banda e de cam 20m… va trebui sa ma crezi ca o manevra de genul celei pe care am facut-o e mai usor de interpretat ca depasire decat ca devansare, dar in acelasi timp nu cred ca o asemenea depasire oriunde ar fi ea executata va fi sanctionata atata timp cat schimbarea de banda se face corect si unde e permis… cel putin nu in traficul din orase.

    • Bogdanm46

      @Bobby, ma imi vine sa rad :)) mi-a luat-o rebound inainte cu explicatia, care e una foarte limpede si pe intelesul tuturor.

      Referitor la art 45, tin sa iti precizez ca un text de lege nu se interpreteaza cu ochelari de cal, focusandu-ne pe un singur al. al unui articol sau pe un sigur articol, ci in intregimea lui, iar,daca e cazul, coroborat cu altele care vin in completarea lui, ori care iti indica modul in care a gandit, si ce a vrut sa spuna legiuitorul(vezi regulamentul).

      In situatie de fata e o simpla schimbare de banda si atat, care se produce la limita liniei continue, fara a fi incalcata.

    • @RebounD11
      Daca ai iesit dintr-un sir de vehicule si ai trecut inaintea unui vehicul inseamna ca ai depasit. Nu zice nicaieri de revenire pe banda sau in sir cum ca acest lucru ar fi obligatoriu.

      Cum spuneam, se formeaza curente de opinie aici, pe TT.
      Ce spui tu este EXACT IDENTIC cu ce a spus @ics. Si este gresit.

      Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006
      Art. 118 – Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:
      […]
      d) să reintre pe banda sau în şirul de circulaţie iniţiale după ce a semnalizat şi s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiţii de siguranţă pentru vehiculul depăşit şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

      Esti obligat sa reintri in sirul initial. Aceea este depasire. Daca nu reintri in sirul intial inseamna ca nu respecti obligatiile depasirii. Iar cand circuli be benzi uneori te intorci pe banda initiala, uneori nu. Deci nu este depasire, cand te intorci este doar o coincidenta! Tu spui exact ce a spus @ics, cu inainte si inapoi nu inseamna neaparat pe aceeasi banda, in acelasi sir. Conteaza, spunea el si vad ca sustii si tu, doar sa iesi din sirul intial si sa treci in fata unei alte masini. Imi amintes ca am spus si atunci: esti pe B3 in spatele unei masini de pe B1, iesi din sir intri pe B2, treci inaintea masinii de pe B1 si ramai acolo. Conform definitiei voastre voi spuneti ca ai depasit masina de pe B1. (Ai fost in spate, ai iesit din sirul initial, ai ajuns inainte).

      Pe benzi nu este depasire, pentru ca schimbi banda. (Exceptie acea autostrada, camioane si autocare, despre care nu dezvolt aici pentru a nu incurca prea mult comentariul).

    • @Bogdanm46

      Joke’s on you mate, you are the one that only reads parts of the text.

      Vezi mesajul catre @RebounD11. Mai sunt texte despre depasire in lege, cu ochelari de cal eu le vad…

    • @Bogdanm46: „tin sa iti precizez ca un text de lege nu se interpreteaza cu ochelari de cal”
      Din pacate, in multe situatii ar fi bine sa se detalieze in asa fel incat cu sau fara ochelari de cal sa fie aceeasi interpretare. Daca o situatie se poate incadra la mai multe articole nu e bine pentru claritate.

      @Bobby:
      Ce citezi tu acolo e din regulamentul de aplicare al ordonantei. Adica cum se aplica ce scrie in lege. Depasirea ca manevra nu e definita ca „iesirea de pe banda sau din sirul de vehicule, trecerea inaintea vehiculului si revenirea pe banda sau in sir”, din contra revenirea e mentionata ca obligatorie doar cand treci pe contrasens.

      Articolul pe care l-ai citat nu poti sa il iei doar ca partea bolduita si nu poti sa il interpretezi separat de ordonanta la care se refera acel regulament. In ordonanta zice ca trebuie sa revii doar daca ai trecut pe contrasens, in regulament iti zice ca esti obligat sa o faci dupa ce ai semnalizat si te-ai asigurat ca poti sa o faci. Nu zice ca esti obligat sa revii punct. Nu cred ca poti citi articolul ala astfel: „Dupa depasire esti obligat sa revii pe banda ta. Cand revii pe banda esti obligat sa semnalizezi si sa te asiguri ca poti sa o faci in siguranta.” ci astfel:Cand revii pe banda sau sirul din care ai iesit esti obligat sa semnalizezi si sa te asiguri ca poti sa o faci in siguranta.”.

      P.S.: As putea sa fiu si mai expansiv cu explicatiile si sa zic ca oricum ai circula pe o banda superioara in afara de momentele cand mergi spre stanga, o faci ca sa depasesti, pentru ca legea te obliga sa revi pe B1 de cate ori acest lucru este posibil, deci daca ai ajuns pe B2 iesind de pe B1, esti obligat la un moment dat sa revii si atunci devine depasire cum o intelegi tu 🙂 Dar asta ar fi deja supra-interpretare si nici eu nu cred in ea cand ai articole mai la obiect care iti descru situatia… deci ca tot vine vorba, mai pentru ochelari de cal.

    • Nu interpretez nimic separat. Nu mai sugera asta.

      Regulamentul se aplica pentru depasire, nu pentru depasire peste axul drumului. Vezi urmatorul articol, 46.

      Art. 46. Obligaţiile conducătorilor vehiculelor care efectuează depăşirea şi ale conducătorilor vehiculelor care sunt depăşite, precum şi cazurile în care depăşirea este interzisă se stabilesc prin regulament.

      In regulament este capitol care se numeste „depasirea”. Ce am citat eu se refera la depasire in general, nu doar la cea de pe contrasens – de unde ai dedus tu asta? Nu iau doar ce este bolduit, ci subliniez ce am bolduit, ca sa iasa in evidenta ceva anume. De „luat”, „iau” tot textul si din ordonta si din regulament. Asa se face 😉

    • @Bobby: „Regulamentul se aplica pentru depasire, nu pentru depasire peste axul drumului. Vezi urmatorul articol, 46.”
      Unde am zis eu ca se aplica doar pentru depasirea peste axul drumului? Am zis ca obligatia de a reveni pe banda/in sir se aplica doar cand depasesc trecand peste axul drumului… si aia zice ordionanta in art. 45, nu regulamentul. Regulamentul nu poate sa oblige la ceva care nu e stipulat in ordonanta… cel putin asa as intelege eu un regulament de aplicare. Depasirea e definita zic eu destul de clar in ordonanta.

      Hai sa iti dau o situatie ipotetica, nu din trafic ci de stabilire a unor termeni si actiuni si a unui regulament de aplicare si folosire a lor, sa zicem intr-un sediu de firma, si sa imi spui tu ce intelegi din asta:

      Definitii (echivalentul ordonantei):
      – Se numeste iesire din camera actiunea angajatului de a trece prin usa acestei camere cand te afli in interiorul acesteia.
      – Daca prin aceasta iesire din camera se iese si din sediu, angajatul este obligat sa inchida usa dupa ce iese.

      Regulament:
      – Cand iese dintr-o camera angajatul este obligat sa:
      a) se asigure ca alti angajati din fata lui nu si-au semnalizat intentia de a iesi prin deplasarea spre aceeasi usa si ca poate sa o faca fara sa ii incomodeze
      b) inchida usa dupa ce s-a asigurat ca prin aceasta manevra nu incomodeaza angajatii din spatele lui care ies.

      Tu intelegi ca din orice camera iesi trebuie sa inchizi usa? Si daca o camera nu are usa, ce faci? (N.B.: Pariez ca o sa raspunzi „Da” si „administratorul sediului e de vina” 😆 )

      „In regulament este capitol care se numeste „depasirea”.”
      La fel se numeste si capitolul din ordonanta… nu incerc sa te mai conving mai mult de atat ca nu pot. Doar atat spun: obligatia respectiva de la art. 118 din regulament se refera la asigurare si semnalizare, la fel cum tu spui ca ce zic eu e gresit la fel pot sa spun si eu ca ce zici tu e gresit.

    • Bogdanm46

      @Bobby, ia uita-te tu putin si la art 119 Conducatorul de vehicul care urmeaza sa fie depasit este obligat:
      b) sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile sau a benzii pe care se deplaseaza. Care e explicatia ta pentru acel „sau a benzii pe care se deplaseaza”? Pentru ca din interpretarea mea rezulta ca sunt mai multe benzi pe sens in momentul cand e depasit.

      De asemenea si din art 120 al(1) lit k) din OUG putem trage ceva pentru ca spune in felul urmator: (1) Se interzice depăşirea vehiculelor k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloană de vehicule în aşteptare, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulaţie. La fel, ce intelegi tu prin „daca se intra pe sensul opus”? Pentru ca nu cred ca se refera la fatul de a se crea doua randuri de masini pe o singura banda.

      Incearca sa faci o stransa legatura intre art 45 si 120 din OUG si cele din regulament(118, 119, 170) si vezi care e rezultatul.

      O zi faina sa ai!

    • In loc sa faci tot felul de analize pe text cu ce implica ei cand spun altceva, mai bine spune ce intelegi tu din asta:

      „(4) Nu constituie depăşire, în sensul alin. (1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.”

    • Bogdanm46

      Eu nu fac analize pe text cu „ce implica ei cand spun”. Iar din acel paragraf inteleg exact ce scrie, X circula pe B1, Y pe B2, iar unul din merge mai repede, fara a schimba banda. Daca tu te limitezi la doar la asta e strict treaba ta.

    • Deci sunt pe B1. In fata am masina. Ma mut pe B2. Trec pe langa masina de pe B1, deplasandu-ma mai repede. Legea spune ca daca merg mai repede pe B2 fata de masina de pe B1 nu e depasire. Nu spune de cat timp trebuie sa fiu pe B2 ca sa nu se aplice aceasta regula.

      Eu nu sunt oaie, sa ma iau dupa toti de pe TT care vor sa faca codul rutier mai complicat decat deja este.

      Nu ma limitez doar la asta. Dar asta este o propozitie directa. Voi o ignroati pe asta si alegeti sa „deduceti” din ceea ce descrie anumite situatii in codul rutier. Aa, pai daca in cazul ala spune asa, deduc ca exista depasire pe benzi, asta este ganderiea voastra. Dar o propozitie clara este ignorata, si apoi intoarsa.

      Sigur, gandesc ce vreau. Si tu la fel. O zi frumoasa si tie. Si scuze de pe acum daca nu mai raspund. Ma dezabonez de aici ca pierd vremea.

  6. Eu nu am nimic cu astia cu scoala, dar efectiv mor cand ii vad cum o ard „hai pe cola” cu 20 de km/h in orele de varf. Si eu incerc sa trec de scoala dar pe cat posibil legal si de ce? Simplu, treapta 2 25-30 de km/h consum 10-11%, treapta 3 45-60 5-6%, este o mica diferenta + ca nu tot frec pedalele si merg linistit in treaba mea.
    Sunt si eu constient ca nu ajung mai rapid la destinatie dar pe x distanta e mai econom.
    Mai vad si eu oameni nervosi prin oras care o ard cu 80-100 si la urmatorul semafor ii prind daca nu cumva ii „fentez” pe b1 (un caz ipotetic in care amandoua benzile merg in fata) ca ei sunt si iubitori de b2 pe deasupra. Daca tot vrei sa o arzi mai reisareste prin oras, la giratoriile mari unde este posibil crosetarea FA-O. De ce? Simplu, un giratoriu il poti croseta cu 50-60 cu b1-b2-b1 pe cand b2-b2/b2-b1 nu prea poti cu 50-60 fara sa manci gumele… bla bla bla prea mult vorba.
    PS: in oradea e santier, la ora 17 am scos media de viteza de 7 km/h si ghici ce? In 30+ de minute am intalnit 3 masini de scoala… tu crezi ca elevul invata ceva daca merge 5 m si 5 minute sta? Pana una alta unii instructori nu isi merita licenta, pacat ca pe ei nu ii poate acuza nimeni de malpraxis.

    • In aglomeratie invata cel mai bine sa foloseasca ambreiaju’. Atat bunica-miu cat si instructorul mi-or zis ca: „orice prost poate sa mearga tare, soferii adevarati is aia care stiu sa mearga incet”. Acel stiu se refera si la cand si la cum.

      Oricat ar fi mers un elev prin poligon, e alta mancare de peste in oras si e foarte bine sa circuli in cele mai variate conditii.

      In alte ordine de idei, eu nu sunt de acord cu a blama in nici un fel un elev cu masina de scoala pentru nici o greseala si incerc cand sunt in preajma unei masini de scoala sa circul cat mai corect, sa nu fiu dat de exemplu negativ sau mai bine sa fiu un exemplu de asa da.

    • Chiar si incepator daca iti ia mai mult de 2 zile sa inveti ambreiajul nu ai avea ce cauta la volan, iar sa tii un elev 30 de minute pentru 1-2 km amarati nu il inveti nimic decat cum sa stea la coloana.
      Eu sunt de acord cu tine, eu mai nou o ard cu 50, am redus limita de la 60. De ce? Oboseala acumulata si mi se pare ca la 60 nu reactionez la fel de prompt in caz de x si y, dar la 50 se schimba dinamica MUUUUUUUUUUUUUUULT, si cand zic MUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULT chiar este foarte MULT.

    • Unii prind mai repede altii prind mai greu. Un instructor trebuie sa se adapteze elevilor lui si sa ii invete ce trebuie sa stie pana stiu. Pun pariu ca tie iti ia mai mult de 2 zile sa te obisnuiesti cu o masina noua. 🙂

  7. Nici vorba, o ora doua de plimbat si deja sunt obisnuit cu pedalele. Eu cand am facut scoala am stat o sedinta prin parcare invatand „simturile” pedalelor, dar sa bagi tu un elev in trafic sa piarda jumatate din sedinta stand pe loc nu e bine, sunt si alte zone cu trafic mai moderat unde poate invata ambreiajul. De exemplu il duci intre blocuri unde are o mie si o suta de stopuri + obstacole 😀 . Un fel de 100 de metri pedale :)) .

  8. Bogdanm46

    am muscat-o si eu venind dinspre Constructii pe Parvan, imediat dupa ce s-a trasat dubla contiuna, am vazut-o cand eram calare pe ea, obisnuit fiind sa se faca stanga acolo. De multe ori se intampla sa circulam cutumiar si din reflex prin interesctii pe care le stim. Dar evident ca asta nu e o scuza :))

    • Intotdeauna o fost linie dubla continua acolo. In ultimul an de cand e santierul la Michelangelo aveai voie stanga… pentru simplu motiv ca nu mai aveai unde sa mergi la dreapta.

      Dovada:
      – 2011:

      – 2012:

      Mi se pare foarte tare cat de usor se formeaza un reflex si cat de greu se sterge. Si da, nu e deloc o scuza, iar cei care se urca prin giratoriile noi sunt un exemplu de cat de periculos poate fi un asemenea reflex, la fel si cei care cauzeaza o ciocnire frontala pentru ca a taiat curba… din reflex.

    • Bogdanm46

      Stiu bine cum era, spuneam doar ca din 2012-2013 de cand cu lucrarile, facand des stanga acolo, fara sa vrei te obisnuiesti. Intre ceea ce zic eu si ce zici tu e o diferenta, si anume faptul ca o curba/giratoriu se vede din timp, iar ce am zis eu ca am facut, am facut-o dupa ce m-am asigurat in prealabil, nicidecum nu m-am bagat ca berbecu.

  9. cel care a fentat masina de scoala, daca se misca cu putin maimult talent, prindea verdele de la urmatorul semafor 🙂

    • Ala o fentat masina de scoala doar pentru ca era de scoala. Elevul a plecat foarte bine de la semafor si cred ca s-ar fi dus si mai tare ca aia de pe B1 daca era lasat. A accelerat pana la 50 si cred ca instructorul la temperat un pic ca a lasat-o cam la 45 pe ceasul meu (care cu cauciucuri de iarna e cam 45 real). Golful nu cred ca a trecut de 55.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!