1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Cine are prioritate?

Discussion in 'Legislație Auto' started by Dio, 11 April 2017.

?

Cine are prioritate?

  1. Banda 1

    1 vote(s)
    100.0%
  2. Banda 2

    0 vote(s)
    0.0%
  1. Dio

    Dio șofer

    Salutare, ma tot contrazic cu cineva in legatura cu cine are prioritate de mers inainte dintre aceste doua benzi (vezi poza mai jos) persoana cu care ma contrazic spune ca banda 2 (stanga) are prioritate si ca Politistii i-au spus ca are prioritate, intrebarea e de ce? Banda 1 din dreapta se vede clar ca are marcajul facut spre drum.
    Logic vorbind, de pe banda din stanga 2 (stang) poti face stanga spre pod, iar de pe banda 1 nu poti face dreapta pentru ca e sens unic, unde sa mergi? doar inainte? prioritate de dreapta?

    [​IMG]

    Geotag: https://goo.gl/maps/FponqGq6QRC2
     
  2. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Din geotag, ai voie la stanga de pe ambele benzi si inainte la fel de pe ambele. Sunt marcaje de delimitare a benzilor deci nu e vorba de circulatie pe randuri ca sa aibe voie doar cel din stanga la stanga si nu sunt indicatoare sau marcaje de obligare. Asta a fost ca sa contrazic sagetile pe care le-ai desenat pe screenshot.

    Argumentul aluia - articolul de mai jos ii da prioritate celui de pe B2:
    Art. 106 – (2) Pe drumul public cu mai multe benzi, conducătorii de autovehicule care circulă pe o bandă care se sfârşeşte, pentru a continua deplasarea pe banda din stânga trebuie să permită trecerea vehiculelor care circulă pe acea bandă.

    Eu nu sunt de acord in continuare cu argumentul pe care l-am dat, ca atata timp cat nu ai marcaje sau indicatoare, sau o geometrie evidenta despre ce banda se termina nu ai cum sa zici ca banda din dreapta e cea care se termina.

    Raspunsul corect la intrebarea ta dupa mine e: bunul simt, regula fermoarului si cine are botul mai in fata :) In acelasi timp trebe atentionat administratorul drumului pentru situatia creata. Strict in situatia din imaginea ta, as zice ca ori B1 are prioritate din geometrie (prelungesti linia continua dintre benzi observi ca ramane doar B1 inainte) ori ca drumul din fata e suficient de larg sa incapa 2 vehicule fara stresuri, deci nu trebuie sa se pna aici problema de prioritate, ci mai in fata unde sunt masini parcate pe dreapta. E mult mai lata banda aia decat o bretea la care mi s-a adus argumentul ca sunt 2 benzi pe ea desi 2 dube nu incap pe ea :)
     
    anukoi likes this.
  3. anukoi

    anukoi șofer

    De acord cu @RebounD11 : administratorul drumului trebuie sa adauge mai multe elemente/marcaje pentru a elimina dubiile. Chiar daca aplici art. 106, logic ar fi ca, dupa intersectie, sa fie tot B1, pentru ca B2 nu ar avea sens pe un drum cu o singura banda. Dar, pana la clarificarea situatiei, mare atentie! :)
     
  4. ing.tudor

    ing.tudor șofer


    Dacă era permis si la dreapta, ambele benzi erau și pt. dreapta?

    Părerea mea e ca cel care schimba direcția de mers e vinovat. E simplu, se uita la indoituri și gata PV.
     
  5. Bestia

    Bestia șofer

    Parerea mea e ca sunt politisti care interpreteaza selectiv articolele din legislatie. Sunt si ei, in majoritate, ca orice alta categorie de oameni, adica afoni.
    Cat timp nu exista marcaje si/sau table care sa specifice care banda dispare mie mi se pare logic ca banda 2 nu are cum sa mearga inainte, ci doar la stanga.
    Pe un drum cu marcaje, chiar daca o banda este suficient de lata cat sa incapa 2 randuri de masini, nu se circula pe 2 randuri, pentru ca ai marcajul de banda care este superior ca ierarhie circulatiei pe 2 randuri de pe un drum nemarcat. Drumul poate sa fie mai lat din diverse motive in anumite zone, de exemplu daca sunt vehicule lungi care circula acolo sau din prostia administratorului drumului, sau nepasare sau lipsa de fonduri pentru o amenajare adecvata.
    Din pacate situatiile astea pot duce la incidente cu rezultat dubios, din cauza ca si militia are o gramada de oameni slab pregatiti, care interpreteaza articolele selectiv, fara a le incadra intr-un mod obiectiv in context. Nu trebuie sa fie judecator militianul ca sa incadreze in context o situatie din trafic. El nu judeca, nu ia in calcul intentiile si faptele soferilor ci trebuie sa incadreze obiectiv situatia in (toate) articolele din lege.
     

Share This Page