1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Dashcam 4K

Discussion in 'Camere Video' started by RebounD11, 22 March 2017.

Tags:
  1. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Am vazut ca sunt multe topicuri de cerut sfatri de achizitionare de dashcam, asa ca am deschis altu' sa nu polez un coleg.

    Cele 2 Vico TF2+ ale mele incep sa dea semne de oboseala... probabil condensatoarele sunt pe moarte si le voi schimba. Daca imi iese le voi da, daca nu le schimb oricum. As vrea sa fiu la curent cu tehnologiile, dar in acelasi timp sa fac o investitie tot de 4 ani cum a fost cu aceste camere... de aceea le vreau 4K (fata-spate) dar in ca sa largesc paleta de optiuni acceptate sunt si 4K (fata) - 2K (spate) si 2K (fata-spate) daca pretul e bun.

    Singura cerinta e sa aibe condensatori nu baterie ca alimentare, ca eu nu le dau jos din parbriz decat n caz de forta majora :)
     
  2. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Joovuu X are 2560x1080 sau 1296p (2304x1296 parca ii asta). La fel si M4 plus (care are senzor de 4 MPx, deci 4K nu poate sigur si din experienta mea cu senzorii, nu scoti video bun la rezolutia maxima a senzorului). Mobius 2 ii faina dar e doar 1080p (a, si Joovuu X e faina ca seamana ca forma si dimensiune cu Mobius).

    Opia 2 e 2K, se califica, doar ca 2x Opia 2 inseamna peste 2000 de lei, si daca ii sa ajung la preturile astea, vreau sa fie 4K macar 1 din ele... adica iau 2 Xiaomi Yi 2 4K cu ~2500 de lei si filmeaza chiar foarte misto. :)
     
  3. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Nu stiu, nu am incercat nici nu am cautat... (stiindu-mi capabilitatiile sigur pot) dar nu as vrea sa imi modific camera daca nu e nevoie :)

    Daca stiam exact cu nume ce caut nu intrebam pe Forum, chiar vreau niste alternative, si merci pentru ele :D
     
  4. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Nu am nici o graba :)
     
  5. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Nu e cea mai mar eproblema ca e cu baterie... stiu camera aia de la reviewu' lui Techmoan si pare buna si cu rezolutie video 2K.
     
  6. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Nu. Daca era destul nu puneam 4K in titlul topicului.

    Daca nu vreau sa fac crop? Sincer nu ma deranjeaza faptul ca formatul e asa de lat, dar eu vreau sa decid daca fac crop... mai ales ca ni prea fac pe lateral niciodata doar de sus si jos.
     
    Last edited: 27 March 2017
  7. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Care parte din:
    Nu o reiesit clar din comentariu meu? :)

    Si uite asa vorbim doar de camere 2K :D

    Daca in titlu scrie 4K si de condensator zice doar in descriere... eu zic ca 4K e mai important. Nu de alta, dar sunt perfect capabil sa inlocuiesc o baterie Li-Ion cu unul (sau mai multi) condensatori. Daca vine din fabrica asa e un bonus cautat.

    La asta nu pot sa iti rasund.

    P.S.: Am deja o camera de actiune 4K si o camera de actiune 2K, ambele cu mod dashcam, eram curios daca exista camere de bord dedicate (de unde si cerinta fara baterie) la calitatea respectiva. Eu nu prea imi dau jos camerele din parbriz, iar camera de actiune ar trebui sa o tot frec de pe parbriz pe alte locuri unde o folosesc, de aia nici nu o pun in parbriz cat timp Vico-urile traiesc. :D
     
  8. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Apreciez :) O sa incerc s alistez si prioritatiile data viitoare.

    La care la 2K sau la aia 4K? De fapt, nu am prea multe detalii...

    Aia 4K e Xiaomi Yi 2, filmeaza foarte fain si ziua si noaptea, ai toate detaliile tehnice in reviewu' lu' Techmoan.

    Inainte de asta am avut un SJ5000 pe care nu l-am folosit deloc si ca atare l-am dat cadou unui verisor parasutist :) Motivul pentru care nu l-am folosit e ca am primit cadou din UK alta camera de actiune (de la cineva care si-a luat un Yi 2 4K si un Yi simplu de backup):
    Turnigy 2K HD Camera "Black Edition" pe care am folosit-o doar ziua si e comparabila cu SJ la calitate. Nici prea-prea, nici foarte-foarte putin mai clara la detalii datorita rezolutiei. Bitrateu' ii micut pentru 2K - ~20Mbps - dar suficient. e mai mare decat le salveaza Youtube.

    De fiabilitate, ambele au luat trante dar nimic grav si nici nu au patit mare lucru. Nu le am de foarte multa vreme deci nu pot sa zic multe de durabilitate.
     
    ionelmc likes this.
  9. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    E foarte buna... daca nu te deranjeaza sa pornesti si sa opresti manual inregistrarea. Cica se poate modifica sa plece singura inregistrarea, dar asa cum e camera, nu porneste decat din buton.
     
  10. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    E o solutie... nu stiu de ce am stiut ca Viofo ala ii 1080p :)
    Dar Viofo e la limita 2K-ului cu dimensiunea senzorului, nu ma astept sa castige calitate prea mult de la 1080p la 2K. Pana si Vico are senzorul putin mai mare (3MP) pentru 1080p (2MP). Numarul mai mare de pixeli la un senzor ajuta la chestii gen ajustarea automara a expunerii sau a sensitivitatii. In plus daca ai de unde sa faci un crop sau o supraesantionare poti sa adaugi din soft optiuni gen stabilizare a imaginii electronica sau sa maresti dimensiunea unui pixel (vezi tehnologia de la HTC cu Ultrapixel) care duce la imagine mai buna noaptea. La Viofo nu te poti nici macar astepta la asa ceva. Deja si-a atins limita.

    Or bagat Apple compresie H.265 in iPhone, deci ma astept sa inceapa sa o suporte tot mai multe dispozitive si sa apara acceleratoare hardware ieftine pentru formatul asta. Probabil ca in cateva luni o sa inceapa sa rasara tot felul de gadgeturi care sa foloseasca H.265, care isi arata avantajul la rezolutii >=2K, si ma astept sa le foloseasca pentru 4K.
     
  11. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Atunci e posibil sa fi stiut de asta :)

    Acuma ca zici si m-am uitat, da e acelasi senzor. Deci aiurea, inseamna ca potentialul la capitolul calitate al imaginii e la fel la Opia 2 ca si la Viofo A119. :)

    1. Vreau sa fie suficienti pentru 4K :) (deci 8MP)
    2. E bine sa fie putini din unele puncte de vedere, nu e bine din altele. Pentru sensitivitate buna a pixelului e bine sa fie mai mare deci mai putini pe senzor, pentru claritate mai buna a imaginii e mai bine sa fie mai multi. Cand ai mai multi ai si posibilitatea sa faci ceva cu ei (vezi stabilizarea de imagine, zoom digital fara pierderi de calitate sau cu pierderi mult mai putine etc.) Deci e un punct acolo in in care tre sa stii care ti-i scopul si sa alegi senzorul pe dimensiunea si rezolutia corecta.
    Ultrapixel e vorba englezului "wank word". Nu e cu nimic diferit senzorul de la HTC care are Ultrapixel cu cel care nu are. Tehnologia aia e la nivel de software/driver. Foloseste mai multi pixeli fizici pentru a captura un pixel din imagine. La fel facea si Nokia cu senzorul ala a lor (PureView sau cum ii zicea) de 41 de megapixeli, care scotea fotografii de 5, dar avea un mod de zoom digital aproape lossless si era net superior in conditii de iluminare slaba unde nu aveai optiunea sa salvezi imaginea de 41 MP, doar cea de 5.

    Eu vreau camera 4K, cu posibila concesie de 2K pentru luneta. Dar, daca ii sa fie 2K sa imi dea macar impresia ca un update de firmware poate aduce facilitati noi la capitolul imagine. Viofo A119 si Opia 2 nu imi dau senzatia de asa ceva.
     
  12. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    In primul rand, faptul ca nu devin in mod obligatoriu nu e sinonim cu nu pot deveni. Sunt 3 motive proprii si personale pentru care as vrea 4K:
    1. Am TV 4K, am nevoie de scuza sa imi iau un comp care sa poata reda si edita 4K :)
    2. Cand filmez simt cateodata nevoia de zoom. De fiecare data cand am pus unghiul la camera sa fie mai mic, am pierdut chestii interesante de pe marginea imaginii. De fiecare data cand am lasat unghiul larg la zoom se strica calitatea (evident). Vreau sa pot edita cu zoom si sa ramana imaginea cat de cat clara. Deocamdata nu ma lasa inima sa fac zoom pe editare mai mult de 2x ca devine ciorba... si TF2+ desi e veche era buna la vremea ei :)
    3. Claritatea aia de care zici ca e conditionata de durata expunerii. Duarata expunerii e doar un factor. Deocamdata orice peste 30 de cadre pe secunda sunt relativ inutile in 99% din scenariile de editare din capul meu, nu am prea facut slow-mo si nu ma vad facand pe viitor cel putin nu cu filmari din trafic. Claritatea e data si de unghiul de filmare. Daca ai unghi de 160 de grade si rezolutie X, tre sa inghesui mai multe detalii in aceeasi rezolutie fata de un unghi de 140 de grade. Eu vreau sa vad si detaliile pe care le-as vedea la 120 de grade la 1080p sau 2K si vreau sa am si campul larg ca la 160 sau 170 de grade.

    (cele 3 motive in final sunt 2 - ca unghiul mai ingust e echivalent cu zoom in :D)

    Dar cand din senzor de 41 MP scoti imagine de 5 MP practic folosesti informatia de la 8 pixeli pentru 1 din imaginea finala. Dimensiunea finala a pixelului astfel e de ~3x 1.12um :) Cand faci asa ceva ai si mai mare imunitate la zgomot de imagine. Ca sa incheiem discutia asta:
    - pixel mai mare fizic => mai sensibil in conditii de iluminare slaba => mai putin zgomot per pixel
    - pixeli mai multi din care scoti statistic si nu numai valoarea unui pixel din imaginea finala => mai putini sensibili in conditii de iluminare slaba => mai mult zgomot per pixel individuali, mai mare imunitatea la zgomot per pixel final.

    E treaba de beneficii versus la ce renunti. Vrei sa renunti la rezolutie pentru poze mai bune in lumina slaba? Sau vrei sa pierzi mai mult timp (sau bani datorita complexitatii senzorului si a controllerului lui) cu procesarea imaginii in camera si sa ramai cu rezolutia flexibila in functie de conditii?

    P.S.: Ultrapixel de la HTC, repet, nu e senzor cu pixelii fizici de 2um (cel putin nu la toate telefoanele care se lauda cu Ultrapixel, e posibil ca sa fi existat si fizic dar nu stiu eu de el), e un senzor de 12MP (~1.4-1.5um pixelul, probabil de la Sony) daca tin minte bine care poate sa emuleze un senzor de 4MP cu dimensiunea de 2um a pixelului. Am lucrat cu o echipa care dezvolta controllere de senzori, inclusiv pentru HTC si alti producatori de telefoane dar si pentru producatori de senzori ca Sony si Omnivision, controllere care trebuiau sa stie sa faca in hardware (controlabile din si ajutate de soft) prelucrari de genul celor de care tot am zis aici.
     
  13. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Vorbim de camere de bord... cate stii tu ca poti regla mare lucru? :) Ne uitam si la specificatii de diafragma eventual sa avem o idee de cat de buna ar fi lentila aia de plastic noaptea, dar in final tot pe baza de calitatea imaginii din mostrele video alegem camera. Daca punctul de focus e aiurea si ai clare doar mustele de pe parbriz PSF camera :D Distorsiuni optice pot fi corectate in post-procesare daca chiar te deranjeaza, personal imi place efectul de fisheye. Iar deocamdata aberatii cromatice nu am prea vazut la camere de bord, sau nu le-am bagat in seama.

    E logic si normal, dar la fotografie sportiva cat ii obiectivu' si cu ce camere se face? Parerea mea ii ca si camerele de bord isi ajusteaza expunerea cand ii prea multa lumina la ceva destul de rapid, pentru ca pot vedea numerele celor de pe contrasens pe drum european in zi insorita la stop-cadru. In plus in trafic ori vine spre tine subiectul ori merge in aceeasi directie cu tine (viteza relativa mic), la fotografia sportiva stai pe loc fata de subiect care se misca, in general haotic relativ fata de tine.

    Trafic si peisaje pe unde ajung cu masina (chestii de alea turistice). Pentru sport am deja un action cam si un DSLR :)

    Singurul loc in care am folosit cu un scop slow motion https://www.trafictube.ro/flash/ iar noaptea majoritatea camerelor care au 60 cadre pe secunda trec singure in mod de 30 deci nu cred ca mi-ar fi folosit... daca adaugi efectul de rolling-shutter care se vede si ar fi fost doar putin mai putin pronuntat la 60 de cadre, nu castigam mare lucru.
     

Share This Page