1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Din nou accidente

Discussion in 'Accidente' started by icsulescu, 16 June 2011.

  1. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

  2. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

  3. incepatorul

    incepatorul șofer

    As fi tare curios, "Pasagerul în vârstă de 31 de ani, de pe bancheta din spate a autoturismului", care "este în stare gravă", avea centura sau nu?
    Ca mie mi se par tare aiurea chestiile gen faci accident la o viteza mica, dar pentru ca un pasager nu are centura si da cu capul de ceva, isi rupe gatul si moare si dupa aia in loc sa fii anchetat pentru un accident minor ajungi la omor din culpa si alte alea.
     
  4. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Aici numa' viteza mica nu o fost. E posibil sa fi avut centura si de aia e in stare grava si nu bucatele. A fost lovita in spate si aruncata masina tare in lateral. Eu am fost lovit asa in spate, cu viteza mai mica de catre o masina similara ca gabarit si greutate ca SMURD-ul si nu aveam pasager. Dar daca aveam era si el grav ranit cu sau fara centura... si asta in conditiile in care eu am plecat cu masina mea de la locul accidentului, pe cand aici nu se pune problema. Eu am dat cu capul in geamul lateral fara sa fie lovitura in partea mea de masina si nefiind destul de puternica sa imi sara airbagurile (si am cam cum are acel BMW).

    Cand faci accident cu multe tone de masina, la orice viteza, ar trebui sa speri la cei mai bine dar esti vinovat si pentru ce-i mai rau.
     
  5. jgyprime

    jgyprime șofer

    http://www.libertatea.ro/stiri/stiri-interne/accident-mortal-galati-1608240
    si locul accidentului:
    https://www.google.ro/maps/@45.4281...4!1sSJj7_uA3PAu5zGZ5f7jLIw!2e0!7i13312!8i6656
    in acea zona de foarte multe ori era sa am si eu accidente din cauza unora ca cel cu seat-ul care pur si simplu nu acorda prioritate si se baga la ciupeala (lasa ca nu m-o lovi ala).
    intersectia e semaforizata de foarte mult timp.

    legat de accidentul de mai sus, am vazut zilele astea o ambulanta smurd trecand pe rosu (daca eu aveam verde si pietonii care circulau la trecerea respectiva in acelasi sens cu mine aveau tot verde, el sigur avea rosu) fara sa aiba gram de semnal luminos (nici macar pozitiile aprinse si era aproape intuneric) si printre pietoni (mai sa loveasca un batranel care abia se misca pe trecere).
    legea le da prioritate vehiculelor speciale (politie, pompieri, ambulanta) dar ar trebui sa le dea prioritate pana la un punct, si acel punct este EVITAREA ORICARUI PERICOL.
    poate eu nu aud sau nu vad ambulanta (care de multe ori in misiune are viteza mult peste cea legala) din cauza faptului ca vine dintr-o directie asupra careia nu am vizibilitate, sau din cauza lipsei de experienta nu pot sa opresc la timp sa evit ambulanta...
    plus ca uneori prin orase cel putin ambunaltene cand sunt cu semnalele acustice pornite par sa vina din toate directiile, dar e posibil sa circule pe un drum paralel cu cel pe care circul eu si nici sa nu ma intersectez deloc cu ambulanta...
    soferii de ambulante pun in pericol mai multe vieti: a soferului autoturismului condus regulamentar si "nu i-a acordat prioritate" (ex: autoturismul venind de pe drumul cu prioritate si ambulanta de pe cel fara prioritate), a pacientilor si medicilor din familie sau chiar si a lui (sofer de ambulanta).
    oare conteaza atat de mult sa ajunga cu 10 secunde mai devreme la spital (dar mai grav decat l-a luat) sau sa intarzie 10 secunde si sa ajunga cu pacientul in siguranta la spital?
     
  6. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Doar cand au si girofar si sirene pornite. Altfel legea nu le da nimic in plus decat drreptul de a incalca regulile fara sanctiune, nu si prioritate fata de cei care circula regulamentar.

    Au reguli cand trec pe rosu: au obligatia sa incetineasca si sa se asigure desi au prioritate si dreptul de trecere. Partea cu majuscule de la tine e prea subiectiva. In plus pune responsabilitatea doar pe ei nu si pe restul, iar in cazul unor servicii de urgenta nu ar trebui sa fie asa. E cam ca atunci cand te accidenteaza cineva din vina lui si incearca sa mute vina zicand ca 'nu l-ai evitat' sau ca 'nu ai circulat cat sa poti sa il eviti'.

    Cel mai sigur e, cand auzi, sa te uiti in toate partile pana o vezi si sa circuli cu atentie si suficient de incet sa o poti feri... dar tu trebuie sa faci asta, nu ambulanta, ca ambulanta teoretic are o urgenta reala.

    In ambulanta se lucreaza la pacient... greu sa ajunga mai rau decat a fost luat din vina soferului, in afara cazului in care face accident din vina lui. Iar alea 10 secunde pot sa fie diferenta intre o poveste palpitanta la nepoti si o pomana.
     
  7. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

  8. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    @DinTraficCulese Nu e chiar acelasi lucru:
    - fetita cu castile in urechi traversa linia de tramvai fara sa se uite dreapta sau stanga
    - baiatul de la tine din clip avea trecerea de pietoni blocata de unul cu Ford, care cand s-a pus in miscare de pe trecerea de pietoni nu s-a uitat un pic sa vada daca incurca pe cineva. Mai mult baiatul ala desi a trecut in fuga a mers pana la trecere, nu atraversat de unde l-a lasat taica-su cu masina.

    La varsta lui, baiatul mi se pare sa are totusi ceva notiuni de educatie rutiera, in plus e copil. Cand treci pe langa un spital de copii si o gradinita si scoala cum e acolo te uiti dupa copii. Fetita de 12 ani trebuia sa aibe mult mai multa educatie rutiera si rabdarea sa mearga pana la trecere... sa nu zic de bunul simt de a se uita macar dupa tramvai, fara sa zicem de muzica in casti :)

    Compari un comportament normal de copil cu urme de educatie rutiera in conditii de idioti in trafic cu un comportament total gresit la momentul nepotrivit combinat cu o ambulanta, fara ca vreun sofer implicat sa fie in ilegalitate sau idiot.
     
  9. jgyprime

    jgyprime șofer

    mie mi se pare ca a trecut strada exact la fel de corect cum a oprit tac-su sa-l lase...
    in diagonala...
    oare nu putea trece prin spatele fordului?
    la urma urmei daca se grabea nu-l mai ajungea colegul care a filmat la urmatoarea intersectie chiar daca in zona se circula cu viteza melcului turbat...
     
  10. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Ti-am raspuns la clip... tac-su nu o gresit cu nimic cand o oprit acolo.
     
  11. jgyprime

    jgyprime șofer

    pai nu a gresit, dar totusi copilul a trecut pe langa trecerea de pietoni (la vreo 4-5 metri de dansa) si alergand...
    putea sa treaca odata cu domnul care a trecut prin fata colegului, incet si fara sa alerge...
    eu dau vina aici pe sistemul de rahat (daca te uiti putin, trecerea aia de pietoni nu se termina intr-un trotuar accesibil ci intr-un gard pus pe bordura din cauza unei lucrari) si pe faptul ca trecerile de pietoni sunt de ornament, fiecare trece cand si pe unde-i crapa capul si ce e si mai grav, trece aiurea cu copilul de mana...
     
  12. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Nu-i masina aia asa lunga. A trecut la 2m maxim de trecere.

    Trecerea a fost acolo inaintea lucrarii, iar lucrarea taraganeaza pentru ca constructorul a dat faliment... acolo trebuie sa fie trotuar.

    Asta e valaibila si pentru multi soferi care nu vad mai departe de botul masinii lor si se baga pana in curu' aluia din fata fara sa lase libere trecerile de pietoni sau intersectiile desi nu au unde sa inainteze. Daca te uiti la clipul lui @DinTraficCulese se vede imediat dupa trecere pe trotuar o masina parcata, iar in conditiile in care acolo e spital de copii tu nu ai loc sa treci ca pieton pe trotuar in sir indian. Hai sa nu ne luam de un copil suficient de educat pentru varsta lui cat sa mearga pana la trecere sa traverseze ca nu a mers pe ea care era blocata si ca a fugit printre masini care stau pe loc. Sincer din clipul ala copilul care trece cum se vede e cea mai mica problema si cu siguranta nu e o problema generala in zona.
     
  13. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

  14. anukoi

    anukoi șofer

    Eu am impresia ca nu prea se mergea cu 50 km/h. Uite declaratia unuia: "Era şi ceață, până într-o sută aveam, că mergeam încet, chiar mă depășeau". Daca se adapta viteza la conditiile de drum, nu cred ca se ajungea la asa ceva.
     
  15. verdenpom

    verdenpom șofer

    El mergea incet. Pana intr-o suta... bwahahahhaha
     
  16. jgyprime

    jgyprime șofer

    am auzit o chestie:
    cica accidentul ar fi fost cauzat de un autoturism care circula cu mai putin de 50 de km / h pe banda a 2-a pe autostrada (daca tin bine minte, pe A2 sunt semne care obliga viteza minima de 80 km/h sau ceva de genul pe banda a 2-a).
    o a 2-a masina care venea din spate si cu viteza mai mare a observat tarziu prima masina care mergea incet si a franat. cel din spatele masinii a 2-a nu a mai avut timp sa opreasca si l-a lovit pe al doilea, al doilea ricosand in primul.
    apoi urmatorii au lovit masinile accidentate.

    si inca o chesite:
    cica o parte dintre victime au fost lovite de alte masini in momentul in care erau iesiti afara din masini (probabil evaluau daunele masinilor).
     
  17. BuGabriel

    BuGabriel șofer

    Deci dacă ai vizibilitate sub 50 metrii sau mai rău tu circuli cu peste 80 la oră?!?!
    Parcă văzusem la TV declarația șoferului ”vinovat”, fiind primul din coloană, a intrat într-o perdea densă de ceață și a zis că a încetinit punânând avariile.
     
  18. Bestia

    Bestia șofer

    Deci avariile daca sunt pornite incetinesc masina? :)
     
  19. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    @BuGabriel "metri" are un singur "i" :)

    Orice se spune pana acuma referitor la a cui e vina e mai mult sau mai putin speculativ. Problemele din ce se stie sunt multe:
    - ca ala era instructor si mergea pe B2 pe autostrada cu 20-30 la ora. Sa nu imi zica ca la viteza aia depasea ca nu cred. Daca nu vezi nimic in fata stai pe B1.
    - ca ala se pare ca nu are RCA.
    - ca altii la vizibilitate scazuta mergeau cu viteze de aproape 100 la ora. Matematic vorbind, 90 la ora inseamna 25m pe secunda. La vizibilitate de 50m asta e viteza maxima absoluta la care vizibilitate in fata de 2 secunde si ai in cazul fericit timp sa vezi obstacolul si sa reactionezi, fara garantia ca poti evita, dar macar sa scazi intesitatea si gravitatea impactului. S-au vehiculat si vizibilitati de 20-30 de metri, ceea ce inseamna ca la 50 la ora deja erai la limita, dar de la 50 la ora opresti in 10m maxim, pe cand de la 90-100 opresti in minim 30 in conditii ideale cu o masina cu frane bune (realist vorbind opresti in 40-50 de metri de cand ai apasat frana).

    Problema grava in situatia asta pe care o mai observ e ca presa ori dezinformeaza ori reporterii citesc legislatia in diagonala:
    - Digi24: "Potrivit legii, viteza minimă pe autostradă este de 50 de kilometri pe oră."
    - Moise Guran (la Romania in Direct - undeva la minutul 4:00 zice prostia): "daca mergi in localitate cu mai putin de 40 km/h, Politia tre sa te-amendeze"

    Eu stiu ca nu ai voie sa intri pe autostrada cu o masina care nu prinde constructiv 50 la ora, nu ca trebuie sa circuli cu minim 50 la ora. Viteza minima se marcheaza cu indicatoare din alea albastre, rotunde cu un numar alb scris pe ele (si/sau marcaje similare pe asfalt)... iar amenda daca nu o respecti incepe de la circulatul cu mai mult de 10 km/h sub aia fara motiv... iar ceata densa mi se pare un motiv foarte intemeiat sa nu respecti o limita minima, nu si sa mergi pe B2 aiurea cu 30 la ora.
     
    Bestia likes this.

Share This Page