1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Doua situatii

Discussion in 'Legislație Auto' started by RebounD11, 19 January 2017.

  1. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Ambele in Timisoara si singurul moiv pentru care le prezint e pentru ca Politia are o abordare neconsecventa cand e vorba de sanctiunile acordate in caz de accident in cele 2 situatii.

    Prima situatie
    Mi-am adus aminte de ea dupa postarea colegului @anukoi de aici. Am zis ca avem si noi in Timisoara o intersectie similara unde Politia se pare ca a inventat prioritatea de "mai departe de indicatorul de cedeaza".

    Intersectia este aceasta de aici: https://goo.gl/maps/egXpoPfiPMD2

    O schita foarte aproximativa a ei ar fi:
    [​IMG]

    Unde e partea neconsecventa la deciziile Politiei? In imagine avem 2 autoturisme verzi, unul portocaliu si un tramvai. Am fost martor la 2 accidente in acea intersectie:
    - unul intre autoturismul verde care venea de pe strada din dreapta si autoturismul portocaliu care venea din jos
    - altul in care autoturismul verde care venea tot din dreapta si dorea sa mearga conform traiectoriei verzi si tramvaiul (cu mov)

    In ambele cazuri, autoturismul verde a fost scos vinovat, iar motivatia in ambele cazuri a fost ca nu a respectat indicatorul STOP. Nu stiu ce s-a scris de fapt pe P.V., am intrebat un politist de la fata locului cine e vinovat de curiozitate si nu am stat sa conversez aiurea sa ii tin de la munca, mai ales ca era vara si cald afara.

    Dar daca cel verde e vinovat, inseamna ca rondul e considerat drum de sine statator si sunt de fapt 4 intersectii intre drumurile care intra in rond si rondul propriu-zis si in fapt inca 2 intre rond si linia de tramvai. Iar masina portocalie era deja inscrisa pe drumul cu prioritate, in conceptia politistului. Daca acesta este cazul, nu avea tramvaiul prioritate pentru ca circula pe sine, nu pentru ca cel verde are STOP in al 2-lea caz? Daca se considera ca aici avea STOP, de ce nu s-a considerat si ca cel portocaliu avea cedeaza trecerea la accidentul anterior?

    Voi cum credeti ca ar fi prioritatea in intersectia aia?

    (Ca mentiune, 'localnicii' circula acolo dupa regula giratoriului peste care vine prioritatea de tramvai, oricine incearca altfel, daca scapa cu tabla intreaga e claxonat si colectioneaza carne)

    A 2-a situatie
    Inspirata din clipul acesta, in locatia asta: https://goo.gl/maps/jWmnmb4VYt32

    Un fost sens giratoriu a fost modificat astfel:
    - de la 2 benzi in rond s-a redus la una singura;
    - banda 1 de pe fiecare intrare a fost separata cu o "bordura" de cauciuc si transformata in banda de obligatoriu dreapta;

    Pentru ca o imagine face cat 1000 de cuvinte, asta e intersectia:


    Intrebarea mea, din informatiile de pe clip e daca ce am facut eu aici:

    e fapta buna ca am cedat pe prioritatea mea sau oricum eram obligat sa ii cedez trecerea?

    Ca bonus, am lasat clipul al 2-lea sa arate si ce nesimtit sunt ca am depasit pe dreapta :)
     
  2. anukoi

    anukoi șofer

    Desi sunt de parere ca situatiile se aseamana, imi spun parerea despre ele, pe rand:
    1. Mi se pare cel putin ciudata decizia politistului daca tinem cont de indicatoarele de la fata locului. Daca ar fi existat un panou aditional care sa arate faptul ca rondul e drum separat si e cu prioritate (dupa cum spui si tu) atunci poate era discutabil. Daca eram in locul soferului din autoturismul verde, mai mult ca sigur contestam decizia politistului, cu instanta si tot tacamul.
    2. Si aici mi se pare ca tot prioritatea de dreapta ar trebui aplicata, dar nu stiu daca asta a fost intentia autoritatilor. Iar faptul ca tu l-ai lasat sa treaca pe cel/cea cu scoala a fost o fapta buna (+), acolo era vorba despre schimbarea benzii, actiunea nu mai era in intersectia anterioara.
    Si ca o nelamurire: din ce se vede pe google: https://goo.gl/maps/xeVZUM4ebE92 sa inteleg ca inainte de reconfigurarea intersectiei nu aveai voie sa mergi inainte?

    Si n-ai depasit pe dreapta, doar ai schimbat banda ca sa devansezi. :)
     
  3. incepatorul

    incepatorul șofer

    In clipul al 2-lea, la secunda 12 vad pe stalp (greu, dar exista) un indicator "Cedeaza trecerea". Nu imi dau seama din imagini daca mai are si un aditional gen (100 m) sau nu. Daca nu, sau trebuie luat indicatorul ala jos, sau mutat mai aproape de intersectie.
    Alta varianta (daca tot vor sa fluidizeze traficul): dupa intersectie sa puna pe X metri linie continua nu intrerupta.
     
  4. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Ai dreptate, cred ca din cauza marcajelor si a obisnuintei cu a 2-a nu am observat ca nu se stie nici acolo daca rondul e alt drum sau doar o intersectie.

    Si mie, mai ales pe directia aia.

    Atunci e destul de clar ca e cum zice politistul. Doar ca as fi super curios cum arata indicatorul aditional si mai ales unde ar pune indicatorul cu drum cu prioritate :)

    Dupa cum am spus, nu stiu ce s-a scris in P.V. si ce s-a intamplat mai departe, am fost doar curios si am pus o intrebare :)

    Nici eu nu stiu care e intentia autoritatiilor. Am o petitie la Primarie legata de semnalizarea intersectiei si se muta intre ADP si Siguranta Circulatiei de luni bune... dar macar sunt tinut la curent cu locatia in care ajunge :D
    Daca drumul se imparte in 2 zone carosabile diferite, acel cedeaza de pe stanga trebe pus in dreapta benzii 2 si acel "cedeaza peste 50m" sa fie sub forma de indicator de informare doar pentru B2, ca eu nu mai am acel semn pe B1. Iar acolo unde ma intersectez cu cel cu Scoala, e alta intersectie, dar tot intersectie. Daca eu vroiam pe B2, tot prioritate de dreapta aveam, desi sunt sigur ca in cazul fericit o castig in instanta :D

    Aveai voie. Doar ca Street View e din perioada cand in fata era santier. Doar riveranii aveau voie sa iasa pe acel bulevard nu sa si intre :)

    Eu zic ca am depasit, dar hai sa lasam discutia aia pentru alte topicuri ;)

    E acelasi stalp ca in primul clip... primul e pe zi si se vede mai bine de aia l-am pus. E un cedeaza cu 50m sub el. :)
    Legat de varianta aia, da, e o varianta. Dar ramane ce am zis mai sus cu prioritatea de dreapta... linia continua duce la o culpa comuna daca eu fac dreapta pe B1 si merg pe B2 :)
     
  5. florin

    florin șofer

    In prima situatie, autoturismul verde care are intalneste semnul de STOP trebui sa cedeze trecerea celor care merg prin rond, si are prioritate fata de cei care vin pe strada paralela cu linia de tramvai. Intersectia aia se asimileaza unei intersectii clasice in cruce, in care drumul prioritar vireaza la stanga (asimilat directiei rondului), cu strada din dreapta si din fata semnalizate cu doua indicatoare de cedeaza. Regula prioritatii de dreapta aplicandu-se tinand cont de unde vin autoturismele, NICIODATA in functie de cine a intrat primul in intersectie.
    A doua situatie, amenajarea aia rutiera transforma b1 la intrarea intr-un giratoriu intr-o bretea de dreapta, intotdeauna bretelele sunt semnalizate cu indicator cedeaza... asa cum ai fi avut obligatia sa-i acorzi prioritate in giratoriu, la fel ai obligatia sa-i acorzi prioritate, inclusiv la schimbarea de banda cand semnalizeaza, in zona de unificare. Bretelele alea se fac pentru fluidizare si confort, fara a elimina obligatiile.
     
  6. anukoi

    anukoi șofer

    Nu spun ca nu ai dreptate, dar, pentru un sofer care trece prima data pe acolo, ce indicatoare/marcaje ii explica acest lucru?

    Acolo nu e zona de unificare, pentru ca atunci ar fi fost clara situatia (si cel cu scoala nu prea ar mai fi avut motiv sa treaca pe B1). Si mi se pare ciudat ca un indicator "cedeaza trecerea" sa aiba aplicabilitate la schimbarea benzii. Sau, daca asta a fost intentia, zona ar trebui semnalizata mai bine cu ceva panouri aditionale. Daca imi aduc bine aminte, a postat @DinTraficCulese un clip cu o strada care se ingusta si unde trebuia sa cedezi trecerea numai tramvaiului, tot prin Timisoara.
     
  7. 1. Aia e o intersecţie semnalizată ca la carte, chiar şi un începător se poate descurca.
    2. În primă am scris ca ai făcut o faptă bună, dar am dat edit. Erai obligat sa-l laşi. E indicatorul vieţii, cel adițional ascuns în copacii de pe stânga sub cel de cedează. Scrie pe el că cedezi în 50 metri, deci după trecerea de pietoni. Dacă e zăpadă pe jos, eu mă ghidez aproximativ așa: o semiremorcă de TIR (cel format din cap tractor și remorcă) are între 12-15 metri lungime. De la indicator până la "giratoriu" e distanță cât un TIR, deci nu sunt 50 metri cum scrie pe adițional. Dacă marcajele sunt vizibile, atunci știi că ești pe bandă "turbo" delimitată de marcaj continuu, deci e clar că nu e voie să treci nici tu nici ceilalți peste marcaj rezultând că nu ai cui să cedezi trecerea, așa că vei ceda trecerea după ce se termină marcajul, deci după trecerea de pietoni. Și ca o paranteză, acolo ori trebuie tuns copacul pentru a se vedea mai bine indicatorul, ori mai trebuie montat unul. Fiind în curbă, dacă te uiți puțin în retrovizoarea stângă, e posibil să nu bagi de seamă că ai avut cedează trecerea și faci poc. Și fără glumă, poate chiar strănuți în clipa aceea și închizi ochii și nu-l vezi. http://www.trafictube.ro/permis-episodul-6/ Min. 0:11 au pus aia semafoare pe ambele părți, să fie ptr. orice eventualitate (poate bate soarele și unul nu se vede cum trebuie, etc.)
     
    Last edited: 20 January 2017
  8. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Cu asta sunt de acord.

    Asta nu mai inteleg... daca rondul e intersectia si zici ca nu se da prioritate in functie de cine a intrat primul in intersectie cum zici ca trebuie sa cedeze trecerea celor care circula in rond? Mi se pare ca putin te contrazici.

    Cine ma obliga sa ii dau prioritate? Eu am doar un indicator ca o sa am cedeaza peste 50m... iar peste 50m nu am decat o trecere de pietoni. Si unde zice ca orice bretea are cedeaza?

    O afirmatie ca si autorul ei: inutila. Nu ai spus nimic cu asta.

    Pentru ca? Din nou, inutil.
     
  9. - La punctul 2 am dat edit între timp, probabil aveam amândoi deschise ferestrele în același timp și ai postat mai rapid. Nu e nici o problemă, se mai întâmplă.
    - Cât despre punctul 1, util sau inutil, semnele de circulație le cunoaștem toți, ce rost are să zic că indicatorul cutare semnifică cutare lucru, sau ce rost are să dau copy/paste unor texte de lege, vei spune că acele texte le interpretezi altfel. Nici la al 2-lea punct nu trebuia să spun de ce eşti obligat să cedezi trecerea, este acolo indicator de cedează trecerea, indicator care presupun că știi ce semnifică. Ce trebuia să spun? "Trebuie să cedezi trecerea fiindcă aşa spune indicatorul"? Singurul considerent ptr. care am dat o explicaţie, a fost acela că iniţial scrisesem că ai făcut o faptă buna, apoi am vizionat atent clipul şi am văzut indicatorul. M-am gândit că între timp vreun user o fi văzut faptul că am scris că ai făcut o faptă bună și că am scris că ai un plus, și că din moment ce am dat edit, ar fi necesar să explic.
    -Sunt consternat de faptul că tu circuli pe drumurile publice și ai nelămuriri cu privire la niște situații atât de simple.

    Mai bine inutil decât un retardat ca tine care nu știe care e stânga și care e dreapta http://www.trafictube.ro/forum/threads/stanga-a-ramas-stanga-sau-stanga-e-dreapta.2609/
    Înainte să insulți ar trebui să te gândești că ești cel care a rămas în istoria siteului ptr. faptul că habar nu are care e stânga și care e dreapta.
     
    Last edited: 20 January 2017
    Bobiță likes this.
  10. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Eu am notificari la posturi... ai scris comentariul ala la 20 de minute inainte sa raspund eu, cand cel mai probabil dormeam inca. Daca ai ceva de completat, ceva mai consistent, recomand sa nu editezi un post ci sa scrii altu' nou, ca cei abonati la postari sa vada completrile.

    Conform Google Earth sunt mai mult de 50m de la indicatorul de cedeaza peste 50m pana la trecerea de pietoni. Sunt putin peste 45m de la proiectia indicatorului cu cedeaza peste 50m pe marcajul de delimitare a sensurilor pana la acel cedeaza de pe stanga daca tii banda 2. Mai mult, eu stiu ca e putin obligatoriu sa puna si acel cedeaza unde am cedeaza daca m-au anuntat ca o sa trebuiasca sa cedez peste 50m, nu crezi? Ca nu ma apuc sa ma dau jos din masina si sa scot ruleta sa vad unde tre sa dau prioritate.

    De acord cu tine cu tunsul copacilor, dar chiar si asa se vede binisor... iar daca e in curba si ar trebui sa fie mai bine vazut, din nou, e treaba administratorului sa il faca mai vizibil, aici sa puna si urmatorul cedeaza daca chiar am obligatia aia.

    Nu voi spune nimic... doar vroiam sa vad daca doar mie mi se pare trasa de par logica politistului sau e corect ce a zis. Iar raspunsul tau a fost si este inutil si pleaca de la o premisa proasta. Am mentionat cum se circula pe-acolo, recunosc ca m-am adaptat tocmai ca sa nu fac accident. Daca vrei sa contribui la discutie spune-ti cu argumente pe cat posibil parerea, daca nu, mai bine nu contribui in nici un fel.
     
  11. Da, l-am scris apoi am dat edit. Cel mai probabil eram cu fereastra deschisă pe edit. Nu am ce să-ți reproșez la faza aceea, ci doar la cea cu "inutil". E una când spui că postul e inutil, și e alta când spui că autorul e inutil.

    Florin a explicat o treabă:
    Dar tu:
    WTF?!

    După cum am spus, trebuie aproximat.
    Dacă distanţa era să zicem dublă, în loc de 50 metri erau 100, atunci într-un eventual proces instanţa ţi-ar da dreptate, dar când tu pui măsurători din google şi reiese că de fapt e doar o marjă de eroare de vreo 4-5 metri.. nasol..

    În cazurile în care semnalizezi cu 50 metri înainte de a schimba direcția sau de a te încadra, cobori din mașină să măsori cu ruleta?!
    Aproximezi cei 50 metri?
    Atunci aproximează și aici.

    HG 1391/2006
    Art. 65
    (2) Indicatoarele pot fi însoţite de panouri cu semne adiţionale conţinând inscripţii sau simboluri care le precizează, completează ori limitează semnificaţia.

    În caz de poc, cu puţin efort scapi pe motiv de eroare şi rămâne în culpă administratorul drumului, dar asta numai în instanţă (şi acolo depinde cât de open mind e judecătorul, altfel câştigi abia în apel unde sunt judecători mai experimentaţi).
    Poliţistul clar că nu va da vreo culpă administratorului drumului, fiindcă pe lângă procesul verbal ar trebui (dacă sunt victime) să se autosesizeze şi ptr. neglijenţă în serviciu din partea administratorului drumului, iar aia e caz penal, hârţogărie, dosare, umblătură, etc :)
     
    Last edited: 20 January 2017
  12. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Ce treaba are explicatia lui @florin pe care ai citat-o care vorbeste de prima situatie, cu ce am zis eu in ce m-ai citat care se refera la a 2-a situatie? Iar amesteci aiurea subiectele... sau ai dat citatele gresit.

    Eu i-am raspuns lui @florin punctual, am inteles ce vrea sa zica, dar e cel putin contraintuitiv pentru cineva care circula prima data pe-acolo... mai mult mi se pare si putin contradictoriu in exprimare, dar i-am scris asta lui.

    Ok, recunosc ca am exagerat cu inutilul... am facut ce nu imi place sa fac, am pornit de la o premisa pe baza discutiilor anterioare. Dar vezi ca nu am zis niciodata ca ai scris dupa mine, am zis:
    Spuneam doar de editari... daca sunt consistente, mai bine pui comentariu nou si faci referinta la ce completezi.

    Dar in acelasi timp daca merg pe B2 am un indicator de cedeaza peste 50m.

    E un pic diferit. Cand semnalizez trebuie sa o fac de la minim 50m... aici e un indicator care imi spune ca peste 50m se intampla ceva. Ma astept ca indicatorul sa fie un pic mai precis decat aproximarea mea, ca nu l-au montat dupa ureche. Adica daca vad ca mai am 10km pana la urmatorul oras, parca nu as vrea sa fie 15, sau 50...

    Corect, dar daca eu schimb directia pana la semnificatia lui? Adica eu vad presemnalizare de 50m, vad ca exista semnalizare pe banda aialalata la ce consider ca e 50m, dar eu nu ma intersectez cu acel drum... presupun ca nu mi se adresa mie. Asta daca intelegi confuzia cauzata, mai ales ca erau inainte indicatoare de cedeaza pe ambele parti iar in alte intersectii or stiut sa puna indicator dupa ce s-a bifurcat primul drum si inainte sa se uneasca cu al 2-lea.

    P.S.:
    @florin spune-mi daca am inteles corect ce ai zis tu legat de prima situatie:
    [​IMG]
    Sunt 4 intersectii:
    - cele 2 albastre, nedirijate cu linia de tramvai, iar tramvaiul are prioritate
    - cele 2 galbene, dirijate in care se aplica prioritatea de dreapta, iar daca intri in intersectia galbena din zona albastra ai prioritate fata de cei care au cedeaza sau stop
    ?
     
  13. Nu ai voie să schimbi banda fiindcă e marcaj continuu, iar în cazul în care nu se vede marcajul, ai două indicatoare, câte unul ptr. fiecare bandă.
    În situaţia din clip aveai obligaţia să cedezi trecerea.
    Drumul se poate semnaliza mai bine, exact cum am spus mai sus (îmi dau quote):
    Iar în caz de poc (iar îmi dau quote):
    Asta e situaţia în linii mari.
    N-am zis că ai greşit, ci doar că aveai obligaţia să cedezi trecerea.

    Apropo, ai putea trimite o sesizare prin care să-i rogi să semnalizeze mai bine drumul (să mai pună un indicator de cedează aşa cum ni se pare normal amândurora, şi sper că şi altora).
     
    Last edited: 20 January 2017
  14. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Am trimis deja:
    Concluzia mea e ca suntem pe aceeasi lungime de unda, mai putin la acel cedeaza, unde eu zic ca ii expira valabilitatea si tu zici ca nu. Dar nu admit ca detin adevarul absolut si inteleg rationamentul tau si al lui @florin, pare logic mai ales ca de pe B2 conform marcajelor de obligare nu ai voie sa faci dreapta din rond.
     
  15. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Completare:
    Marcajul continuu incepe cativa metri dupa indicatorul cu cedeaza peste 50m si indicatorul ala cu cedeaza peste 50m e inainte de separarea drumului in 2, deci se aplica teoretic pe toata latimea lui. Daca ar fi pentru fiecare banda cate un semn ar fi deasupra benzi, si nu e e in lateral, iar pe B2 ai si 2 marcaje pe jos cu cedeaza trecerea pe cand pe B1 nu ai nici unul, chestie care face si mai ambigua toata treaba.

    Ca nota secundara, sunt extrem de curios cum s-ar comporta o masina autonoma in situatia asta :D
     
  16. florin

    florin șofer

    @rebound - hai sa excludem situatia cu tramvaiele, ca e 100% clar ca au prioritate de trecere
    Da, se desfasoara si reduce rondul la 2 intersectii... rondul e drum cu prioritate la stanga, adica pe desenul ala al tau prelungesti portinea albastra in sus, iar cele doua strazi de la ora 6 si ora 3 au cedeaza, intre ele aplicandu-se regula prioritatii de dreapta. DACA era semnalizat ca giratoriu indiscutabil cel care venea de la ora 6 avea prioritate fata de cel care vine de la ora 3.
    Cine trece prima data prin intersectia aia are obligatia sa treaca incet si sa gandeasca modul de aplicare al prioritatii de dreapta atat timp cat nu este semnalizata ca giratoriu.
    Breteaua aia cu indicator cedeaza implica aceleasi obligatii ca daca era o banda 1 care mergea in giratoriu si tu aveai intentia sa faci dreapta. Daca in giratoriu circula o masina pe banda 2, tu te bagai repede pe banda 1? ca vrei la dreapta? si daca ala in timp ce tu te bagai schimba si el banda 2>1 ca sa poata sa iasa... faceati poc, erai vinovat. Hai sa-ti dau un exemplu de situatie, o masina ca aia de la scoala de soferi trece prin giratoriu si are nevoie sa execute un viraj la dreapta pe prima strada... dar e incadrat pe banda 2. Tu si coloana din spatele tau de pe banda 1 nu ii acordati prioritate ca de, voi sunteti pe banda voastra, aveti semn de cedeaza dar fiind pe o bretea CUI acordati prioritate? ca din cate stiu eu o trecere de pietoni nu se semnalizeaza cu semn de cedeaza. Daca sunteti 50 de masini care faceti dreapta si mergeti pe banda 1, ala opreste si blocheaza traficul pe banda 2, mai mult ca sigur si giratoriul din spate.
    Sunt niste chestii de logica in fluenta traficului, NICIODATA nu o sa vezi semnalizare rutiera care o sa duca la blocarea traficului pe o banda superioara ca sa treaca cei de pe banda inferioara.
    https://goo.gl/9CthPv
    Ce rost ar avea semnul asta aici? si in alte zeci de mii de situatii... doar sa-ti spuna ca esti vinovat daca te duci direct in banda 2? In poza asta, la nici 30m e intrarea in sediul Politiei Transporturi Feroviare... daca unul vrea sa faca dreapta de pe banda 2 acolo, o sa ajunga sa blocheze traficul ca sa acorde prioritate unei bretele cu indicator cedeaza?
     
  17. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    E clar, dar nu vreau sa le excludem, ca nu poti trata o situatie intr-o intersectie cu o premisa si alta cu alta premisa.

    Daca drumul cu prioritate in orice intersectie curbat, parerea mea e ca administratorul drumului trebuie sa semnalizeze treaba aia. Daca vine prima data cineva in intersectie sa zicem de la ora 6, vede ca cel care vine de la ora 9 are cedeaza, ce face considera ca are prioritate de dreapta? ca dupa cum zici tu, ala de la 9 are prioritate ca e pe drumul cu prioritate care curbeaza la stanga... Singurul care poate nu vede ce are cel din stanga lui ca indicator e cel care vine de la ora 12 ca sunt copaci in drum, dar altfel toti vad ce indicator au ceilalti. Iar daca tot rodunl e intersectie, tramvaiul are prioritate ca nu are nici un indicator.

    De unde pana unde implica automat o bretea aceleasi obligatii ca si cadnas merge in giratoriu?

    Aia e cheia... "aveti semn de cedeaza", doar ca nu avem. Avem un semn care ne spune ca o sa cedam peste 50m... iar peste 50m, avem acel semn doar pe banda cealalta care s-a desprins din drumul nostru (banda pe care e un semn de cedeaza si pe jos (si inainte si dupa trecerea de pietoni ca sa le fie clar) pe cand pe B1, nu e nici semn nici indicator dupa acea presemnalizare.

    Poate ca nu, dar eu as zice ca mai si sunt :) (nu stiu cat de intentionate.

    Cat despre geotag, si noi avem uniuni de astea de drumuri. Unele cu cedeaza, iar altele fara. Si exemplele astea sunt ambele pe banda superioara.

    Ca sa fie clar, inteleg logica acelui cedeaza, stiu ce inseamna o intersectie, zic doar ca daca exista, e una, daca nu exista e alta. Nu poti merge pe principiu se stie, sau dupa logica de fluenta, mai ales cand vezi cum "fluidizeaza" unii sau altii traficul.
     
  18. Ar face scurt circuit.. dacă ar ajunge până acolo şi n-ar face scurt circuit în alte intersecţii pe parcurs :)
    Şi eu mă gândeam la asta când am pus clipurile mele cu balize, şi îmi trecea prin minte că alţii fac sateliţi, construiesc tot felul de clădiri complicate, inovează ştiinţa, etc, iar ai noştri nu-s în stare nici măcar să amplaseze o baliză, să tragă un marcaj sau să amplaseze un indicator.
    Trist, România.
     
  19. jgyprime

    jgyprime șofer

    Din punctul meu de vedere decizia asupra vinovatiei masinii verzi este corecta in ambele cazuri.
    in primul caz, masina galbena este deja in intersectie si masina verde intra, masina galbena a acordat prioritate si a trecut de intersectia in care trebuia sa dea prioritate, in locul unde intra masina verde este tratata ca o alta intersectie.
    in al doilea caz, tramvaiul nu are cedeaza trecerea si nici masina, dar tramvaiul are prioritate. nu am gasit legea dar parca tin minte ca era ceva cum ca in conditii de egalitate tramvaiul are prioritate.. plus ca nu te pui cu tabla care merge pe tabla...

    PS: noi in Galati avem un sens giratoriu care e taiat in 2 de o linie de tramvai
    https://www.google.ro/maps/@45.44035,28.0287545,493a,20y,5.81h/data=!3m1!1e3
    in gmaps e o situatie mai veche a intersectiei, acum cativa ani era o intersectie dirijata, masinile circulau inainte pe unde e linia de tramvai si doar daca trebuia sa te abati de la strada cu linia de tramvai il tratai ca un sens giratoriu...
    intre timp, s-a transformat in sens giratoriu (semnalizat corect) dar cand vine tramvaiul toata lumea se opreste, chiar daca tramvaiul vine si are cedeaza trecerea...
     
  20. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Pe mine ma deranjeaza mai mult explicatia contradictorie pentru vinovatie pe care am primit-o.

    E o interpretare... si e cea conforma cu credinta "populara" si cu modul de a circula in zona :)

    Asta cautai:
    Art. 59. (1) În intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere vehiculelor care circulă pe şine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectuează virajul spre stânga sau când semnalizarea rutieră din acea zonă stabileşte o altă regulă de circulaţie.

    Ciudat sens giratoriu daca tramvaiul merge direct prin el :)

    Avem si in Timisoara o intersectie ca aia, dar au fost deja multe discutii despre ea pe aici pe Forum dar si la clipul de la care a pornit discutia pe Forum, iar raspunsul Politiei a fost aproape ca si cum nu ar fi fost :)
     

Share This Page