1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Ford Focus 1, 1.6, hatchback

Discussion in 'Mașinile noastre' started by Ameriknu, 8 April 2015.

  1. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Cenzureaza-le :)

    Glumesc... inteleg situatia, dar tine-o acolo de arhiva :D
     
  2. Ameriknu

    Ameriknu șofer

    O tin, o tin, nu e asta o problema. :D

    Dar na, ma cam oftic pentru ca am de alergat si cand o vad lovita parca imi pare rau putin.
    Culmea, cu o zi inainte schimbasem bateria si in dimineata cu poc-ul am plecat mai rapid putin pentru ca a pornit masina usor si eram bucuros. 30 secunde mai devreme sau mai tarziu si inca ma puteam lauda cu fordache. ^^
     
  3. Ameriknu

    Ameriknu șofer

    Si pentru ca, iar, Fixed Or Repaired Daily nu este atat de departe de adevar, necazurile se tin lant de acest Focus pe care, sincer sa fiu, nu stiu daca voi reusi sa-l scot la liman vreodata.
    Ma uit in stanga, in dreapta, la cei cu Focus si se intampla doua chestii: masinile lor merg brici si schimba doar consumabile sau masinile lor merg dubios si le schimba cu totul.

    Dupa necazul de vineri in care o masina a decis ca nu mai este fan Dinamo si cum a ochit o masina fan Universitatea Craiova s-a facut fan Steaua (rosu + albastru), s-a trezit si musiu Murphy sa urle cat il tin plamanii ca "O problema nu vine niciodata singura!", basca ca a si stranutat pe masina.
    Astazi intru si eu pe facebook sa vad daca a mai incercat vreun american sa imi sparga contul (Los Angeles mai exact) si vad ca merge. Totul bine si frumos, ma uit la notificari si vad ceva scris de un membru al grupului TT legat de Astra asigurari.
    Dau clic sa ma uit, pentru ca sunt direct interesat si noroc ca eram pe scaun pt ca m-ar fi lasat genunchii altfel, intr-un link pus de Zoso zice ca Astra intra in faliment. "Fu***i de masina! Cine o repara acum ?"...
    Mai jos scrie ca Astra e la randul ei asigurata si o companie al carui acronim l-am si uitat, zice ca va onora toate platile catre clientii Astra. Eh... sa speram ca nu va fi o birocratie excesiva si sa ma apuce ninsoarea cu usa stramba sau vopseaua sarita, pentru ca din retusare de prag va fi inlocuire si banii vor fi dati de... cine ? Ca, constatarea zice usa si bandouri de inlocuit, prag, aripa si usa fata pentru retusat. In fine...

    Asa, sa facem o lista cu ce a reaparut si nu pare sa mai plece:
    1. Masina nu mai porneste la prima cheie. Fu**i de masina!
    Asta ma duce cu gandul la vremurile cand o "ardeam" smechereste cu Lada 1200 din '82, rosie ca focul, pe GPL, cu alarma, inchidere centralizata si senzori de parcare, de care ma rugam sa porneasca si sa nu moara cand ii venea pranzul inapoi. Asta dupa ce ii uram viata lunga si sanatate multa, de fiecare data cand ma frigeam la degete de tija schimbatorului de viteze. Stiu ca suna de parca as fi Florin Piersic fara banii, faima sau talentul de povestitor, dar asta e.
    Ca detaliere, pun contactul si astept sa se stinga bordul, dau la automat si invarte cateva ture foarte frumos si rapid (bateria e noua, ce papucii mei), porneste motorul si merge atat de prost ca zici ca e o ciocanitoare care scoate insecte cu picamerul. Opresc motorul, dau iar la automat si pleaca "la sfert"... pompa de benzina sau circuitul de alimentare nu mai este etans si intra aer in instalatie probabil. Si, inainte sa zica cineva, nu merge smecheria cu pus contactul de doua ori si nu, nu este inecat motorul pentru ca pornitul cu acceleratia calcata nu are nici o diferenta. :)

    2. Nu mai trece automat pe gaz. Fu**i de masina!
    Porneste pe benzina, merge pana ajunge la temperatura de trecut pe gaz, initiaza procedura de schimbare iar motorul ramane fara carburant si sare inapoi pe benzina. Incercarile ulterioare de trecut pe gaz se soldeaza cu esecuri. Abia dupa 9-10 incercari trece pe gaz.

    3. Directia este "peste tot".
    Celebra directie de pe Focus 1, laudata de foarte multi oameni si reviste de profil, nu este si pe masina mea daca drumul are denivelari oricat de mici.
    Mergi in linie dreapta ca un betiv pe role iar curbele se iau cu o ajustare permanenta. Basca ca am fost nevoit sa franez mai tare la semafor iar masina a tras stanga puternic. Franele puternice ulterioare, de proba, nu au mai avut acelasi efect.

    4. Relantiul e ca un om cu hipotensiune.
    Relantiul este... simplu spus, cum vor muschii lui. Cand motorul are putina sarcina la relantiu, pe gaz sau benzina, masina are un tremurat finut iar in mers, la calcarea ambreiajului, acesta cade ca din pod si uneori moare motorul.
    Inainte sa schimb bateria am rezolvat relantiul prin utilizarea procedurii pentru reinvatarea acestuia, dar de cand am schimbat bateria am incercat acelasi lucru de doua ori si de ambele dati a fost fara succes. Ma intreb, cum Murphy asta este american, masina americana, se aplica oare faza cu "a treia oara-i cu noroc ?"... Hmmm, cred ca maine dimineata iar vor vedea vecinii pe cineva suit pe motor la 6 dimineata. :)

    5.
    Ce, credeati ca urmeaza si un 5 ? Imi ajung si mie atatea probleme. Dar daca mai stati pe aici va urma si un 5, si un 6, si un 7, pt ca motive si pentru ca planete. :D
     
  4. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Legat de 1, 2 si de 4... cred ca ti se trage de la faptu' ca ai vrut/pus si ai si gaz pe ea. Alegerea ta, eu nu sunt un fan de GPL, mai ales cand nu e pus pe o masina gandita din fabrica pentru el. Stiu pe cineva care a pus GPL pe un Ford Sierra, de 2 litri. Dupa ~5 ani a inceput sa aibe manifestarile de le descrii aici: pornit greu, sarit aiurea intre gaz si benzina si ralantiu haotic chiar cu omorat de motor. Chestia ii ca masina lui nu era cu injectie directa, si era cu spre 15 ani mai batrana ca a ta :)

    Legat de 3, in functie de drumurile pe care circuli, la cateva sute de mii de km caseta de directie incepe sa faca figuri... la unele, chiar si pompa de servo incepe sa "miorlaie" sau mai rau si sa piarda ulei. Una din cele 2 Focus 1 din familie a avut probleme cu pompa de servo.
     
  5. Ameriknu

    Ameriknu șofer

    Nici nu stiu ce sa mai cred, @RebounD11 . Se zice ca GPL e in regula, ca nu "omoara" masini dar se si zice ca iti "termina" motorul, banuiesc ca in functie de experientele fiecaruia.
    La mine suspectez pompa de benzina ca fiind afectata cumva, dupa doi ani de GPL. Din cate am citit pe internet, unele instalatii GPL opresc pompa de benzina cand merge masina pe gaz, dar altele nu o opresc si aceasta merge constant, mentinand presiune in instalatia de benzina. Si cum pompa se raceste cu benzina care trece prin ea... care cand mergi pe gaz nu trece, de aici si problema, probabil. Nu stiu nimic sigur acum, doar suspectez una sau alta.

    Pompa de servo nu miorlaie... atat ii mai trebuia, ca-i puneam funda si o duceam la fier vechi.

    O sa ma duc la o inspectie, la un mecanic in care am incredere, sa-mi zica ce si cum s-a dus de la directie. Avand in vedere ca pivotii sunt noi si au putin peste o luna, ii scot din calcul iar cum problema este intermitenta, cred ca sunt niste bucse rupte.
    Dupa ce schimb ce e nasol pe la directie, sunt curios cum va reactiona tipul de la geometrie cand va vedea masina cu "tuning" pe o parte si geometria fugita. :D
     
  6. Ameriknu

    Ameriknu șofer

    Patru bune, una rea.

    Relantiul si pornirea la rece si-au revenit dupa ce am curatat MAP-ul si am reinvatat relantiul.
    Problemele la directie sunt de la o geometrie aiurea iar bieletele antiruliu sunt muci, deci "subtire" la bani.
    Trecutul pe gaz s-a rezolvat cu 15 lei la un service specializat, curatatul unei electrovalve.

    Dar, cand m-am vazut cu alternatorul dat jos, am zis sa ma uit la cureaua de distributie... care era fisurata destul de rau, pe toata suprafata.

    Masina e in service pt schimbat distributia si bieletele antiruliu. Cand iese ii fac geometria si cam asta e. Aparent mai are multi kilometri in fata, din moment ce am detectat din timp o problema si am scapat-o de un viitor "atac de cord". :)
     
  7. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    @Ameriknu ma bucur sa aud. Distributia daca nu ma insel la a ta (care ii cu facelift) se schimba la 90k km. Bieletele antiruliu la drumurile nosatre sunt din pacate aproape consumabile. :)
     
  8. Ameriknu

    Ameriknu șofer

    La mine distributia ar fi fost schimbata pe la 120.000, daca ma incred in eticheta gasita pe la motor.
    Acum am ajuns pe la 172.000 si se cam fac acei 50-60.000 km in care se cere schimbatul distributiei aftermarket.

    Oricum, avand in vedere ca motorul nu consuma ulei aproape deloc (cam 4-500ml in 15000 km) si asta dupa ce am trecut-o inapoi pe 5w 30 cand am luat-o, ea venind cu 10w 40, chiar ma bucur ca am gasit distributia la timp.
     
  9. Baily.

    Baily. șofer


    Ai avut noroc, daca se rupea cureaua nu era foarte ok.

    Cat despre geometrie, n-ai mai facut-o de cateva ori?
     
  10. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    Distributia la mine e unul din lucrurile pe care le iau originale nu after-market cat timp se gasesc. A mea are 75k km si arata ca in prima zi :)

    cand trece de 90k km o sa o mai verific si probabil schimb.

    Eu imi fac geometria dupa fiecare schimbare de roti (iarna/vara si vice-versa)... cateodata si mai des (cand mai schimb un pivot, o bucsa etc.). Maximizez durata de viata a cauciucurilor si minimizez consumu'. Nota pentru aia care ziceau ca farurile aprinse consuma combustibil: geometria aiurea consuma mai mult.
     
  11. Baily.

    Baily. șofer

    Hmm, n-am luat in calcul schimbarea rotilor, eu prefer roti de iarna si vara, astfel nu stau sa le schimb in functie de sezon, cand se uzeaza, altele noi.
     
  12. Ameriknu

    Ameriknu șofer

    Pana acum am mers pe Gates la curea si role, asta dupa ce am vazut ca foarte multi recomanda aceasta marca, inclusiv mecanicii din strainatate. Pompa de apa o alegeam mai buna, cand aveam alte masini, la Focus am pus nici prea-prea, nici foarte-foarte, pentru ca nu are nici o rola pe ea si merge schimbata separat de distributie.

    Am mers intr-un an cu cauciucuri de iarna pe timp de vara si nu mi-a placut deloc. Vara sunt prea moi, pentru ca sunt facute sa-si mentina elasticitatea pe timp rece, ceea ce inseamna consum marit, directie dubioasa, zgomot mare, distanta de franare mai mare si uzura prematura.

    Cat despre geometrie, sa zicem ca anul trecut, dupa ce am schimbat pivotii, a trebuit sa ma duc inapoi de doua ori la cel care mi-a facut geometria pentru ca nu o nimerea deloc. Deci am facut-o de trei ori pana a iesit bine.
    Acum ma duc direct in alta parte sa o fac, pentru ca nu-mi arde sa tot o refac.
    La mine se produce incurcatura la valorile de reglaj din cauza ca Focus-ul meu e generatia 1 si fabricat in 2004, an in care a fost fabricat in paralel si Focus 2. Iar in acele sisteme folosite de cei de la geometrie nu este o delimitare clara intre ele, de aici si circul. :)
     
  13. TeoLdinIasi

    TeoLdinIasi șofer

    Cred ca se refera la cauciucurile alea "all season"... Asa are si tata, ca daca ar sta sa le inlocuiasca... pfiuuu
     
  14. Baily.

    Baily. șofer

    Sincer eu n-am sesizat nici o diferenta de directie / distanta de franare, probabil mai sunt si alti factori. Stiu ca nu sunt cele mai bune pe timp de vara, dar merg. M-am gandit sa imi iau all-season, dar nu stiu cum se descurca la iarna.
     
  15. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    All-season sunt mai bune vara ca alea de iarna si mai bune iarna ca alea de vara :) Nu merita si mai mult, daca prinzi un control iarna, risti amenda.

    Daca circuli cu cauciucuri de iarna vara, le termini mai repede. Poate tu mergi foarte linistit, dar eu in cele 2 saptamani de caldura relativa care m-or prins cu cauciucurile de iarna, aveam tendinta de a pleca de pe loc cu scartait de roti chiar daca nu plecam tare sau nu intentionam sa bruschez. Mai mult la drumuri mail lungi, mi-a crescut consumul. Daca ai directia bine reglata nu simti la tinuta de drum, decat daca circuli pe serpentine sau mergi mai sportiv... cand o sa te simti ca la raliu cu cauciucuri de iarna pe timp de vara :)

    La distanta de franare simti diferenta la viteze mari. La alea mici tot ce simti ii ca intra ABS in situatii in care nu tineai minte sa fi intrat alta data.
     
  16. Ameriknu

    Ameriknu șofer

    @TeoLdinIasi eu am doua seturi de roti de cand ma stiu si chiar nu sunt probleme cu schimbatul lor. 4 roti de vara si 4 de iarna. Cele de vara sunt frumoase, din aliaj, cele de iarna sunt din tabla.
    Le sui pe bancheta cand vine frigul si le fac baietii la vulcanizare boboc.
    Cand vine caldura fac invers, plec cu cauciucuri de iarna si ma intorc cu cele de vara.

    @Baily. diferentele intre cauciucurile de vara si cele de iarna pe timp cald se simt daca mergi mai agitat, cum a spus @RebounD11 . Eu cum merg mai agitat, simt diferentele intre ele.
    De asemenea, depinde si pe ce masina le pui. Pe Fiesta am avut cauciucuri de iarna pe timp cald si a fost cat de cat OK. Dar cand am mers cu Focus-ul cu cauciucurile de iarna pe timp cald a fost mult, mult mai nasol.
    Diferenta intre masini este de 1-200 kg, marime si cuplu motor. Cele de iarna pe Focus rupeau aderenta imediat.


    Cat despre distributia mea... sa zicem ca masina e plina de surprize. M-a sunat mecanicul ca nu iese un surub si se chinuie de azi-dimineata sa-l scoata cu pistoale pneumatice, spray penetrant, tot tacamul.
    Aparent, zice el, cand au schimbat nemtii distributia au pus si un fel de adeziv, sa nu se slabeasca surubul... iar acum e distractie. :)
     
  17. Baily.

    Baily. șofer

    E urat cu suruburile care nu ies... eu am avut probleme cand am vrut sa schimb discurile de pe spate, n-au iesit decat cu bormasina si facut filet iar.
     
  18. TeoLdinIasi

    TeoLdinIasi șofer

    Da, dar uneori vreama te pacaleste si, cum tata face taximetrie, nu e asa simplu sa le schimbe de 3 ori pe luna x 2 ori pe an :D
     
  19. Ameriknu

    Ameriknu șofer

    Noi discutam din perspectiva unui posesor de masina, utilizata pentru drumurile noastre zilnice, nu in scop comercial. :)

    Si cred ca vrei sa recitesti ce ai scris legat de cate ori le schimba tatal tau pentru ca-mi da cu virgula, rau. :D
     
  20. TeoLdinIasi

    TeoLdinIasi șofer

    ok :)
    Posibil, desi eu am scris ce voiam:
    sa le schimbe de 3 ori pe luna (pt nefericitul caz in care prima data le schimba prea devreme) si de 2 ori pe an (in cazul foarte nefericit in care le schimba prea devreme si inainte de iarna si dupa iarna)
    ma bucur ca te-am amuzat :D
     

Share This Page