1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Jurnal de bord - Audi A3 / S3 S-Line

Discussion in 'Mașinile noastre' started by DinTraficCulese, 16 January 2015.

  1. De curând m-am despărțit de Seatul meu care m-am servit 3 ani. :)
    A fost o mașina buna, dar consumul era destul de mare când nu schimbai la 2000 de ture.
    A fost un benzinar de 1,6, 16v cu ~105CP. An fabricație 2001. Mașina a fost foarte sprintena... atunci când erai singur. Când aveai si pasageri și bagaje, nu mai era asa sprintena. Se simțea cum pierde din putere.

    Câteva poze :

    http://imgur.com/w9SCVwg

    [​IMG]

    http://imgur.com/Qf61TDA

    [​IMG]

    M-a servit pana anul trecut prin decembrie.
    Dar sa trecem la masina pe care o detin acum. :D :D


    Este vorba de un Audi A3 din 2002, diesel cu motor de 1.9 și 130CP.
    O am de putina vreme, dar deși o dețin de puțin timp, m-a cucerit. :)
    Am mai condus mașini TDI cu motor mare, dar toate erau grele și își arătau puterea abia după 25000-3000 de ture. A3-ul, fiind mic și ușor cu un motor mare este extrem de sprinten. Își arata puterea de pe la 1500 de ture. Plecările de pe loc le pot compara cu ale unui benzinar. :) Poate exagerez sau doar mi se pare, dar țâșnește de pe loc.
    Confortul este un alt lucru care îmi place la aceasta mașina. Deși sunt înalt ca bradul... :D (1.97) încap foarte bine într-o mașina asa mica. (Ce e drept, dacă mai ai unul ca mine care vrea sa stea în spatele șoferului, mai bine o ia pe jos. :)) ) Felul cum se tine și se comporta pe drum este extraordinar. Tinzi sa crezi ca e instabila pe drum (mașina fiind mai mica) dar ramai surprins la cum se descurca. Nici bine nu am cumpărat-o ca a doua zi a trebuit sa ma feresc de un berbec la o viteza destul de măricica... Nu credeam ca e asa stabila... In fine... Ar mai fi multe de spus, dar poate v-as plictisi.
    Aici aveți câteva poze cu masinutza :

    imgur.com/a/RKlAM#3

    [​IMG]

    (poze făcute cu telefonul)

    Planuri de viitor?
    - aranjarea si recondiționarea jantelor
    - umblat pe la becuri (led pe poziție fata, xenon pe lupa LEGAL :) )
    - înlocuirea diverselor componente, upgrade-uri etc etc :)
     
  2. steffan

    steffan șofer

    Sa o stapanesti sanatos si fara incidente in trafic :D .Cati km are?
     
  3. Pe bord arata 170k. :) Nu stiu daca sunt reali sau dati inapoi. Oricum, eu tind sa cred ca sunt reali.
    Interiorul arata asta. Scaunele, volanul, elementele care se uzeaza pe la usi au uzura normala. Pe cand la seat, erau mult mai uzate la "150k". :)
     
  4. steffan

    steffan șofer

    Daca isi face banii pe care i-ai dat pe ea atunci e ok :d
     
  5. Da, pentru banii pe care i-am dat, e perfecta. :)
     
  6. LaTenT

    LaTenT șofer

    Nu pot vedea pozele cu A3-ul.

    P.S. Gata am rezolvat. Frumos sa il stapanesti sanatos fara incidente
     
  7. Frumoasa! Pup-o din partea mea :D
     
  8. Revin cu un update :

    1. Am rezolvat problemele cu martorii din bord. (ABS si ESP) Am schimbat senzorul de pe fata dreapta iar martorul ABS s-a stins de la sine.
    Odata cu stingerea ABS-ului s-a stins si cel de ESP. Acum il pot activa/dezactiva cand doresc.
    2. Problema cu displayul care statea stins tot timpul s-a rezolvat printr-o diagnoza. Acum imi arata temperatura exterioara tot timpul.
    3. Masina are 170.000 km 100%. Tot in urma diagnoezi, am vazut si kilonetrii reali ai masinii. Pe ceas sunt 170 si pe ECU tot 170. :) Asta ma bucura.

    Planuri de viitor :

    1. De montat un calculator de bord. Asta implica, la masina mea, schimbarea ceasurilor, instalarea unei manete cu niste butoane si configurarea calculatorului cu masina. Procedura este una mai complicata, asa ca nu stiu cand voi avea timpul necesar (si banii) in realizarea acestei operatiuni.
    2. Sa trec de la halogen, pe xenon pe faruri si LED pe stopuri/semnalizari. Deja am montat LED-uri pe pozitii, portbagaj, habitaclu si numar spate.
    3. Montarea si achizitionarea a mai multor elemente de S Line de la audi. :) Chiar daca modelul este din 2002, exista grile/volan/praguri etc pentru masina mea, dar varianta S Line de la audi. :) Arata superb.
    4. Resoftare. Masinuta are acum 131cp iar dupa resoftare se ajunge la 165. :) Daca voi schimba si turbina si injectoarele, pot ajunge lejer la 180cp+... dar asta mai pe viitor. :)

    Cam astea ar fi planurile de viitor. Sper cat de curand sa ajung sa fac aceste modificari. Va tin la curent! :)
     
  9. fum.77

    fum.77 șofer

    Salut. Pentru 180 de cai nu ai nevoie de injectoare schimbate. Sunt destul de potente injectoarele tale, fac peste 200 de cai lejer, asta impreuna cu alte upgrade-uri. Eu am scos peste 180 de cai din injectoarele de 1.9 tdi de 105, care sunt mai mici ca ale tale.

    Grija mare la cine iti faci softul, multi stiu, putin se pricep. Neaparat sa fie facut pe dyno.
    Pentru cai mai multi, baga-i o turbina mai mare, un intercooler de s3, da-i jos catalizatorul si tobele, un soft bun, si reusesti mai mult de 180 de cai, asta safe.
    Sa ai grija de masinuta, si ea de tine, nu-i da blana cu motorul rece si sub 2000 de ture, iar dupa fugareala las-o sa se raceasca la relanti.
    Drumuri bune sa aveti !
     
  10. Multumesc pentru sfaturi. Da, stiu ca resoftarea trebuie facuta de cineva care se pricepe.
    Am deja pe cineva de la reprezentanta care face asta. Am si intrebat si ma costa cam 220 euro la ei. Dar decat sa dau mai putin si sa se faca prost, mai bine dau niste banuti si stiu o treaba.
    Daca dau catalizatorul si tobele jos, nu o sa am probleme la urmatorul ITP?
     
  11. fum.77

    fum.77 șofer

    Pff... cate povesti stiu cu reprezentante, ingineri de reprezentante care fac softuri ... Nu mai zic sa aiba si dyno ...
    Si oricum, un soft pleaca de la 250 euro plus 50 euro testarile dyno.
    In Romania, as merge la CompleteChip Iasi, Dio Performance Bucuresti, sau Powertech Buzau. Cei mai buni de la noi din tara pentru TDI.
    Cu itp-ul, oricum teoretic trebuie sa lasi ceva pentru o folie, pentru o janta mai mare, pentru xenon, daca nu-l ai din fabrica. Deci noxele sunt ultima grija.

    Oricum, incepe cu un soft banal, iar restul vin de la sine, daca te prinde boala.
     
  12. Si in Timisoara nu stii pe nimeni? :D Nici gand sa merg pana in Buzau, Iasi sau Bucuresti doar pentru asa ceva.
    Nu e musai cu turbina si celelalte chestii. Resoftarea e prioritara si dupa.. poate dura ceva pana sa schimb turbina etc..
     
  13. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    ...si mira-te ca ii plouare in orasele tarii.
    @DinTraficCulese daca dai jos catalizatoru' si toba castigi fix pix la putere... neglijabil. Daca vrei sa sune mai agresiv mai bine it pui o toba (mai) sport care sa si arate bine decat sa faci balarii de astea.

    Cum drac am trecut prin 5 ITP-uri fara sa las nimic niciodata? Mentalitate de rahat asta... si ne miram ca avem pe strada numa fumigene, bombe cu ceas si carute care stau sa se dezmembreze conduse de "schumacheri" care cred ca is pe circuit cu masina de F1.
     
    ghitaCJ likes this.
  14. Si eu am trecut ITP-ul fara sa las nimic niciodata.
    Chestia cu catalizatorul si toba nu ma prea incanta. De aceea am si intrebat. Daca chiar vrei mai multi caluti, faci resoftari si schimbi anumite piese. :)
    Xeonx nu am. Dar m-am mai gandit putin la asta si nu vad neaparat o necesitate. Vad foarte bine si cu becurile cu halogen.

    @RebounD11 Nu, nu vreau o toba mai sport. Asta inseamna zgomot si cam atat. Nu imi place zgomotul ala fortat. Vreau resoftarea si pe urma mai vedem.. restul implica o cheltuia mai mare si deocamdata nu imi permit.
     
  15. fum.77

    fum.77 șofer

    @RebounD11 , ai perfecta dreptate, dar ...
    - la diesel, sa-i pui toba pentru ce ? Doar sa atenueze din zgomot. Un motor turbo diesel functioneaza total diferit fata de unul pe benzina
    - vorbim despre performanta, unde o motorina turbo are nevoie sa evacueze gazele cat mai repede, nu are nevoie de contra presiune ca la benzina
    - ai dreptate, nu castigi cai doar din eliminarea catalizatorului si a tobelor, dar cand vorbim despre upgrade de turbo, de intercooler, alt soft, ai nevoie si de o evacuare goala, nu atat de restrictiva de catre catalizator si tobe. Repet, la TDI
    - vrei sa arate bine ? teava de inox din turbo pana in spate, iar sub bara un tips discret.
    - cu ITP e discutabil. Cand intr-o masina din 2007 (nu cazan), bagi bani reprezentand inca o data valoarea ei de piata, pentru fiabilitate si performanta (incluzand frane de 312 mm), cred ca nu e mentalitate de rahat, ci doar diferita.

    Majoritatea masinilor modificate cu cap, de pe strada, se afla intr-o stare tehnica net superioara fata de celelalte stock. De ce ? Pentru ca sunt conduse de pasionati, de oameni care au habar despre fenomenul auto cat si despre intretinerea acestora cu piese de calitate. Despre felul in care le conduc, nu vreau sa discut, nu e problema mea...


    In Timisoara parca este un punct de lucru al celor de la REVO. Ai putea sa le faci o vizita, sa ti formezi o idee despre ei. Dar punctul lor forte nu este reprezentat de motoarele TDI.
    In Romania, cea mai rapida masina diesel din campionatul national de raliuri, alearga cu soft Dio Performance (de la el am si eu)
    La drag racing, campioana la diesel are soft Completchip Iasi.
    Restul masinilor TDI care merg bine si tare, au de la Buzau (am avut in trecut soft de la ei).

    Alegerea iti apartine. Dar nu exista o firma, care sa faca cele mai buna softuri pentru absolut toate motoarele.

    PS: daca nu vrei evacuare stock fara tobe si catalizatoare, dai de la 300euro in sus, si iti faci o evacuare dedicata pentru motorul tau, care e aproximativ la fel, doar ca e full inox, tot fara catalizator, dar mai mare ca si diametru. Daca te deranjeaza zgomotul, pui o intermediara cu mai putine site.

    Despre fumigene nu stiu ce sa spun, depinde de starea motorului si de calitatea softului.
     
  16. RebounD11

    RebounD11 șofer activ

    @fum.77 se pot schimba si catalizatorul si tobele cu unele mai putin restrictive nu trebuie sa renunti la ele. Parerea mea ii ca in cazul lui nici macar nu trebuie schimbate chiar daca schimba turbo. Nu o sa il limiteze, cel putin nu in marja de putere cu care vrea el sa imbunatateasca.

    Nu intotdeauna. Inseamna doar alt sunet. Mai agresiv nu inseamna deranjant sau neaparat mai puternic. :)
     
  17. fum.77

    fum.77 șofer

    Aici ai dreptate, pentru 180 de cai din 131 stock, nu e nevoie de alta evacuare.
    Dar ar fii pacat sa se opreasca la acel prag de 180, mai ales daca este dispus sa bage niste bani in ea, iar masina poate, pastrandu-se fiabilitatea.
    Un catalizator si 2 tobe sport, costa o galagie de bani, mai mult decat un turbo mai mare.
    De asta am spus ca nu se justifica investitia, si cel mai la indemana la un moment dat este renuntarea la ele.

    Eu merg de peste 2 ani cu o evacuare goala. Deja de la 140 km/h incepe sa fie deranjant uneori. Dar la cate autostrazi avem noi, pentru mine momentan se merita compromisul.

    Numai bine !
     
  18. CatalinKata

    CatalinKata șofer

    Ai grijă de ea.
    Niciodată să nu compari seat,peugeot, etc cu un Audi chiar dacă este el "trecut prin viaţă". O să fi surprins şi dacă conduci un cozonac A2 2001.
    Dacă eşti din Bucureşti îţi recomand Pak Racing pentru recondiţionarea jantelor (sablat, vopsit electrostatic s.a.m.d), oamenii se bazează doar pe treaba asta.
    Ai grijă cu kit-ul xenon-ul de unde îl achizitionezi, droserele sunt foarte proaste, îţi recomand ceva mai scump, am avut probleme cu unele in jur de 350 ron care îmi ardeau becurile din săptâmână în săptămână.

    Aşa vreau so văd, grile, jante,oglinzi tot s-line

    [​IMG]
     
    Last edited: 30 January 2015
  19. Pana sa ajunga asa, va mai trece multa apa pe bega. :D :D Dar cam asa imi imaginam si eu masina la final.
    Deja am gasit grila S-Line. (S3 si totul asa cromat frumos.) :) Jantele le aranjez la un prieten. Face asta de o viata. (thinicigeriu)
     
  20. Urmeaza sa intru in posesia acestor frumuseti. :D
    Stiu ca nu e mult, dar incet, incet voi achizitiona cam tot ce se poate monta "S-Line" pe masinuta mea.
    Primul pas.. siglele.
    Urmeaza volanul cel mai probabil, presuri si oglinzi.
    To be continued...:)


    [​IMG]
    [​IMG]
     

Share This Page