Ghid achizitie camere video auto

It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Bai, Fat-Frumos, fii mai serios!

Adăugat de andrei
25

Cu ocazia sarbatorilor de iarna …  Cu ocazia sarbatorilor de iarna aglomeratia din Ploiesti devine sufocanta, in special pentru masini. Asa ca mersul pe bicicleta face piciorul frumos, ca si in cazul lui Fat Frumos (din imagine), mergand pe mijlocul drumului, pe linia dubla continua fara s-o depaseasca, in cautarea marii iubiri pe care deja o cunoastem: Ileana Cosanzeana!

17 comentarii

  1. cristy sb

    Ca-n bancul cu Fat-Frumos cel rapcigos si Ileana Cosanzeana:
    Ileana Cosanzeana arunca verigheta in lac si ii zice Fatului ca daca i-o da, se marita cu el . I-a dat-o si sus si jos si au trait fericiti pana la adanci batranete 🙂 +

  2. @andrei 0:23 Era perfect incadrat pedalistul pentru virajul la dreapta 😆 +

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Si cum ar fi trebuit sa se incadreze? 🙂

    • @Q.E.D et Q.E.F. Undeva poate putin mai aproape de marginea din dreapta a drumului, pe sensul lui de mers? 😆
      P.S. Sa nu mai zic si de obligatia de-a semnaliza cu minimum 25 de metri inainte intentia de a schimba directia de mers 🙂

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @GeluCJ
      E pe marginea din dreapta a benzii lui http://prnt.sc/do9tiq
      Cat despre semnalizarea cu 25 metri inainte (poate a dat din aripa, dar n-am vazut noi de masinile care trec prin fata autorului), parca aici nu era obligatorie:
      http://www.trafictube.ro/hipsterasul-viteaz/
      http://www.trafictube.ro/hipsterasul-viteaz/#comment-418503
      🙂

    • @Q.E.D et Q.E.F. Marginea aia din dreapta „benzii” lui de circulatie cred ca trebuia sa fie ceva mai apropiata de marginea din dreapta a drumului pe sensul lui de mers 😀 Incadrarea spre axa drumului se face doar in vederea executarii unui viraj la stanga (art. 161, (1), p) ).
      Stop-cadru la 0:24. Tipul se inscrie direct in virajul la dreapta cu ambele maini pe ghidon si inclinat putin spre dreapta. Ma indoiesc ca exact atunci a mai intins mana (in plan orizontal) sa se oboseasca sa semnalizeze si oricum, trebuia sa o faca inainte, atunci cand era vizibil pe filmare 😉

      P.S. De acord, nici autoturismul din fata pedalistului (0:07) n-a procedat bine si s-a dus ca un bou direct inainte fara nicio intentie de a respecta macar indicatorul de ocolire, insa nu el era eroul principal al filmului.

      Localizare:

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @GeluCJ
      Conform legislatiei rutiere e cum spui tu, daaar..
      Imagineaza-ti o hotarare locala care spune ca biciclistii au dreptul sa circule pe benzile transportului in comun (avem si la Cluj o asemenea hotarare).
      Biciclistul va vira de pe banda tramvaiului.
      Cam asta se intampla cand primariile emit hotarari locale care contrazic sau fac exceptii de la legislatia rutiera.
      http://prnt.sc/do9rxc Parca lipseste marcajul sageata de pe B3. Oare nu fiindca e banda tramvaiului si deci e logic ca va merge inainte fiindca asa sunt sinele? Dar daca apoi se permite circulatia biciclistilor pe acolo? Atunci ei vor vira dreapta de pe acea banda fiindca nu exista marcaj sageata ptr. inainte.
      Amendeaza-l daca poti.
      Nestiute sunt cararile administratorului drumului 🙂

      Un exemplu din zona pe care o cunosti:
      https://goo.gl/maps/8df7VfpYyN72
      – Cand transportul in comun are verde ptr. inainte, pietonii de pe trecerea paralela din stanga au verde (trecerea de pietoni peste care a trecut duba alba), iar masinile care vin din fata si vireaza dreapta spre Pta Mihai Viteazu au verde intermitent. Biciclistul va vira stanga de pe banda mijloacelor de transport in comun.
      – Banda transportului in comun are verde si cand cei din fata (Audi si Loganul rosu) au verde ptr. inainte.
      Biciclistul va vira stanga, altfel blocheaza mijloacele de transport in comun care au verde si pe banda carora se afla.
      Amendeaza-l daca poti.

      La fel si dupa intersectie:
      https://goo.gl/maps/T4A4qQc3v8C2
      Oare cum vireaza biciclistul la stanga pe str. Constanta? 🙂
      – Cand transportul in comun are verde, si cei din sens opus au verde, deci biciclistul se va intersecta cu ei daca vireaza stanga spre str. Constanta.
      – Cand cei din sens opus au rosu fiindca e verde la pietonii din fata lor, au verde masinile din stanga biciclistului.

      Cam asta se intampla cand administratorul drumului, in speta primaria, se apuca sa faca hotarari locale privind circulatia vehiculelor. Da, primaria aia care habar n-are cum se amplaseaza o baliza directionala 🙂
      Acum amendeaza-l pe biciclist, indiferent ca e cel din Ploiesti sau cel din Cluj, ambii circuland dupa hotararile locale care contrazic si fac exceptii de la legislatia rutiera.

      Imagineaza-ti ca in locul biciclistului din clip era un taxi, care ar fi virat dreapta de pe B3 🙂
      Sunt orase unde taxiurile au voie pe banda transportului in comun, o spune si legea taximetriei „Taxiurile pot circula in localitati pe pistele special amenajate pentru mijloacele de transport auto in comun, fara a perturba circulatia acestora.”

      Conform legii e cum spui tu, conform administratorului drumului, e cum vrea el 🙂
      Nu e de ajuns sa cunosti legislatia rutiera, trebuie sa cunosti toate hotararile locale ale zecilor de orase prin care treci.
      Nasol, dar ce sa facem, c’est la vie en Roumanie.

      P.S. https://www.youtube.com/watch?v=DWRacMb59lU

    • @Q.E.D et Q.E.F.
      Am pus ghilimele mai sus la din dreapta „benzii” lui de circulatie 🙂 Nu vad sa fie acolo propriu-zis vreo B3, ci o linie de tramvai amplasata langa axa drumului, separata prin marcaj discontinuu (care nu serveste pentru semnalizarea vreunei benzi de circulatie) de restul partii carosabile destinata circulatiei altor vehicule, inclusiv biciclete. Nici nu e nevoie de vreun marcaj-sageata suplimentar pentru ca pe-acolo trebuie sa circule doar tramvaiul care merge evident inainte.

      S-au mai discutat de multe ori aici pe TT astfel de situatii in care banda de circulatie pe care se afla amplasata linia de tramvai poate fi folosita si de catre alte vehicule. De exemplu, vezi te rog comentariul de aici:
      http://www.trafictube.ro/road-rage-2-by-limit/#comment-379737
      Ca o caracteristica comuna unor astfel de cazuri, linia de tramvai e amplasata pe o banda de circulatie, nu linia de tramvai reprezinta banda de circulatie! 😆

      Pe de alta parte, sunt de acord ca exista cazuri in care o banda speciala, rezervata mijloacelor de transport in comun, poate fi folosita si de catre biciclisti. Insa pentru a nu se crea confuzii cu situatiile obisnuite prevazute in legislatia rutiera si pentru a se evita posibilitatea generarii unor interpretari gresite, in astfel de cazuri trebuie sa fie amplasate indicatoare / marcaje / panouri aditionale corespunzatoare ca si in exemplele date de tine mai sus sau ca aici:

      ori

      etc.

      Comisia de sistematizare a circulației a decis ”permiterea circulaţiei bicicliştilor pe strada Dragalina, pe banda dedicată transportului în comun între Piaţa Horea, Cloşca şi Crişan şi strada Mamaia. Această măsură va avea caracter general şi se va aplica la toate benzile dedicate transportului în comun”.

      Comform acestei decizii, vor fi montate indicatoare suplimentare pe benzile dedicate transportului în comun.
      Nota: „Comform” nu-mi apartine, e de la ei 😆

      O hotarare la nivel local este un act normativ emis la un nivel inferior al structurii administrative care trebuie sa respecte, sa transpuna in practica si sa completeze daca este nevoie prevederile unui act normativ de rang mai inalt cum este o O.G. sau H.G. De aceea, trebuie sa se cunoasca si sa se respecte in primul rand precizarile generale privitoare la circulatie (sau daca nu se respecta macar sa se stie care ar putea fi consecintele 😆 ) si apoi in functie de diverse necesitati, categorii de activitati, momente de timp s.a. in plus alte reglementari de interes la nivel local.

      Faptul ca se permite circulatia biciclistilor ca mai sus poate fi privita ca o facilitate in plus acordata acestora, nu ca o invitatie la a eluda regulile de circulatie care sunt facute in principal pentru asigurarea sigurantei deplasarii in trafic. Asta se vede destul de bine si de-aici:
      Utilizatorul, atunci cand circula pe drumurile publice pe care ii este permis accesul, trebuie sa respecte prevederile Codului Rutier Roman in vigoare, precum si celelalte prevederi legale referitoare la deplasarea pe bicicleta in siguranta pe drumurile publice sau pistele special amenajate.

      Legat de taxiuri, e altceva. E-adevarat, au ei niste derogari de la anumite reguli de circulatie, insa acestea nu trebuie sa primeze in detrimentul sigurantei traficului.
      ART. 20 „[…]
      (4) Pentru îmbarcarea sau debarcarea unui client, taxiurile pot opri şi pe drumurile publice cu restricţii privind oprirea, cu excepţia locurilor periculoase, cu condiţia să nu fie perturbată circulaţia prin această manevră.

      ART. 21 „[…] taxiul poate opri şi circula în regim special în zone unde circulaţia este restricţionată, fără a afecta siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.
      s.a.

      P.S. Referitor la:
      (5) Taxiurile pot circula în localităţi pe pistele special amenajate pentru mijloacele de transport auto în comun, fără a perturba circulaţia acestora.
      Dap, nu e prea fericit aleasa formularea aceasta cu „pistele”, fiind vorba practic de benzi care sunt „special amenajate pentru mijloacele de transport auto în comun”.
      In orice caz, e vorba de mijloace de transport auto, nu de tramvaie 🙂 Tramvaiul nu este considerat autovehicul (art. 6, 6.), iar un taxi circuland acolo pe linia de tramvai si-n plus virand direct la dreapta … in mod normal nu este in regula 😆

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @GeluCJ
      Imi plac explicatiile tale, mai ales ca inserezi linkuri si argumentezi ca la carte.
      Cat despre faptul ca s-au montat sau nu indicatoarele, conteaza mai putin, atata timp cat exista hotararea.
      Hotararea spune ca e permisa circulatia biciclistilor pe acolo, deci ei vor circula si daca exista indicatoare, si daca nu exista.
      E la fel ca atunci cand viteza in localitati e 50 km/h si daca exista indicatoare, si daca nu exista.

      „Ca o caracteristica comuna unor astfel de cazuri, linia de tramvai e amplasata pe o banda de circulatie, nu linia de tramvai reprezinta banda de circulatie!”
      Banda de circulatie e dedicata mijloacelor de transport in comun: pe acea banda vor circula tramvaiele, iar uneori (cum e la Cluj in zile de sarbatoare sau cand se lucreaza la liniile de tramvai) pe acolo vor circula autobuzele in locul tramvaielor 🙂
      A se vedea si marcajele (intrerupte si sagetile) din clip.

      „De acord, nici autoturismul din fata pedalistului (0:07) n-a procedat bine si s-a dus ca un bou direct inainte fara nicio intentie de a respecta macar indicatorul de ocolire, insa nu el era eroul principal al filmului.”
      As zice ca mai degraba autoturismul e eroul principal, biciclistul teoretic avea voie pe acolo, insa autoturismul nu 🙂

      Chestia asta cu hotararile locale e un mare bullshit.
      Patania mea:
      Parcat duba pe o strada, mers la somn.
      Dimineata amenda 800 lei pe parbriz.
      Motiv: Hotarare locala – Pe teritoriul mun. Cluj-Napoca e interzisa parcarea si stationarea mijloacelor de transport persoane sau marfa cu o capacitate maxima admisa mai mare de 2000 kg – doua mii ! (WTF ?!?!!?)
      Cautat hotararea locala, surpriza, exista (cred ca si in prezent).
      Surpriza, in unele orase nu exista, in altele da.
      Concluzie: Inainte de intrarea in fiecare oras, trebuie sa studiezi „legea locala” de parca ai intra in alt stat sau in alta tara 🙂

      Eu as zice ca in cazul de fata e o antinomie, asa ca nu are rost sa ne contram 🙂

    • @Q.E.D et Q.E.F. Merci 🙂 Cred ca asa e cel mai bine, sa fie pe cat posibil cat mai clare 🙂

      Cu ocazia montarii semnalizarii corespunzatoare (indicatoare/marcaje), vor afla mai multi biciclisti c-au voie si ei pe-acolo (oare cati stiu in prezent de aceasta decizie?) si vor circula mai in siguranta, acoperiti de lege si „la vedere”.

      Ca idee, o banda de circulatie special dedicata mijloacelor de transport in comun trebuie semnalizata corespunzator, cu indicatoare specifice, marcaje si/sau alte semnalizari rutiere (indicatoare de interzicere, stalpisori etc.) care nu permit altor tipuri de vehicule sa circule pe-acolo. Zile de sarbatoare in care se suplimenteaza mijloacele de transport in comun, lucrari de mentenanta sau reabilitare a liniei de tramvai sau altele asemanatoare sunt niste evenimente ocazionale in care pot sa apara unele exceptii.

      Nu orice marcaj cu linie discontinua are aceeasi semnificatie. Concret, in clip poti vira la stanga sau intoarce peste linia de tramvai, dar nu sa circuli pe ea.
      Atunci cand se permite circulatia altor tipuri de vehicule pe linia de tramvai (amplasata in general langa axa drumului), ca urmare a amenajarii caii de rulare ca si banda de circulatie, acest aspect e pus in evidenta prin marcaje logitudinale de separare a benzilor, de exemplu aici la noi:

      In acest context, in clip nici auto si nici biciclistul n-aveau ce cauta pe-acolo, avand in plus si indicator de ocolire a refugiului de tramvai. Mai ales biciclistul, care urma sa vireze la dreapta putin mai incolo 🙂

      Legat de HCL, mda … cam asa e. Daca nu esti in domeniu, uneori afli de acestea dupa ce se intampla ceva, in general rau din pacate 🙁

      P.S. Cred ca mai sus ai vrut de fapt sa zici antinomie, probabil a fost o typo 😉

  3. Q.E.D et Q.E.F.

    Un mare minus ptr. clip.

  4. @Qed et qef: Din experienta ta … vasta si nemarginita… ti se pare ok ca biciclistul sa nu respecte indicatorul ocolire montat pe refugiul statiei de tramvai?? Sau ala e doar pt fraierii de soferi? Intreb si eu, caci vad ca pt tine e ok ceea ce a facut… si te mai si lauzi ca dai minus pt clip. Nu de alta, ca nu postez video pt puncte, dar asa ca fapt divers!

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Experienta mea e vasta, dar bineinteles ca nu e corecta 100%. Asa ca daca ai scris chestia aia cu o anumita conotatie.. pacat.
      Da, mi se pare ok sa nu respecte acel indicator, dar nu mi se pare ok faptul ca autoturismul n-a respectat indicatorul.
      Si nu, nu ma laud ca dau minus.. oricum nu se poate da minus, dar tu daca ai vazut ca am scris „minus”, ai fi putut sa cauti ceva ce iti scapa in loc sa ma mustruluiesti.
      Indiciu: http://prnt.sc/do9rxc

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Greseala mea, si ma refer la „Un mare minus ptr. clip.”
      Trebuia doar „minus” fara „mare”.

    • Da, Qed et qef, chiar ai o experienta vasta si nemarginita, iar eu nu am cum sa te ajung din urma. 🙂 Fiecare o sa ajunga la un moment dat la o experienta de viata care sa-i permita sa se apere singur indiferent de situatie. Si inca o data, chiar nu ma afecteaza expresia „minus”, ca nu postez pt puncte. Nu o sa-mi ofere nimeni vreun premiu sau sa-mi ridice vreo statuie. Parerile sunt impartite si fiecare poate sa scrie ce doreste. Deci, o zi buna iti doresc.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Si din nou n-ai inteles nimic, chiar daca ti-am lasat un print cu indiciu.
      Si din nou nici un comentariu despre cel cu autoturismul.
      Focuseaza-te in continuare pe acel „minus”.
      Succes!
      C’est la vie.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!