It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Doi imbecili

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 172

Doi imbecili intalniti in drumurile prin tara.

Primul ori e doar extrem de prost ori a atitpit la volan. La intrarea pe autostrada A1 de la Lancram langa Alba-Iulia, mergand inspre Deva am vazut camioneta in oglinda, cam de cand apar in raza vizuala incepe sa accelereze si desi parea ca o sa se traga pe B2 sa ma ajute un pic sa ma inscriu doar a tras vag stanga. Am zis ca e doar singur pe drum in momentul ala si am continuat sa accelerez. Cand am semnalizat ca il depasesc a inceput sa alunece pe B2. Personal nu am inteles de ce. Cand am trecut de el parea treaz… dar din ce am vazut e posibil sa fi atipit un moment.

Al 2-lea in schimb e cretin cu acte (daca nu are acte linistit poate sa si le faca). Imi semnalizez intentia si incep sa ma asigur, ies apoi de pe banda, iar el aproape deodata cu mine. A parut ca o sa revina pe banda ca m-a observat ca is in depasire, dar supriza a scos o mana pe geam si aproape m-a scos de pe drum. Semnalul l-a pus doar dupa claxon. Evident ca nu am mai putut sa trec de el decat ~10 minute mai tarziu, cand i-am mai claxonat o data parerea mea despre el. Nu am vrut sa evidentiez pe clip, daca observati bine daca nu nu pierdeti nimic, dar reactia lui a fost un clasic semn al „pacii”. Clipul nu l-am lasat pentru acel semn, ci pentru a se auzi si parerea mea despre metodele de educare aplicabile pe acesti „oameni”, anume mai dure… claxoanele au fost pentru refulare nu pentru ca sunt „justitiar”.

ATENTIE: Ar putea contine injuraturi, daca nu, sigur este claxonat din belsug.

32 comentarii

  1. Vezi că te-a desconspirat timestamp-ul – între depășirea camionului și depășirea dubei trece fix 1 minut (nu 10, cum ai scris în descriere). 😉

  2. @vineri12: Nu m-a deconspirat nimic… a fost o problema cu timestampu’… am pus-o in descriere, dar am zis ca nu e importanta. 4 clipuri de 5 minute si inca 1 de 1 minut au acelasi timestamp in derulare. Intre 17:57:13 si 18:02:13. La primul EMREC de la o groapa sau denivelare a continuat, doar ca camera din fata a ramas cu ~21 de minute in urma fata de cea din spate. Nici nu am observat ciudatenia pana acuma.

    P.S.: Si in TotalCommander imi apar 5 clipuri consecutive create „deodata”. Mai am niste montaje pe teava, probabil o sa se vada la alea… daca ai rabdare pana ajung acasa o sa iti fac screenshoturi daca nu ma crezi. 🙂

  3. @R11 – nu am nevoie de dovezi, „atenționarea” mea era amicală și se dorea a fi amuzantă. Nevermind.

  4. @vineri12: amuzanta e… si cred ca ai vazut-o inaintea mea 🙂 eu doar cand am revazut clipul de la postare am observat. Eu nu folosesc butonul de „panica” sa salvez momentele importante de pe drum. Revad filmarile mai mult sau mai putin pe FF si aleg de-acolo. La timestamp nu ma uit niciodata, dar cum stiu ca un clip are 5 minute, iar prima faza se intampla/incepe in clipul VICO0302, momentul 0:10 iar a 2-a in clipul VICO0304, momentul 4:15, pot estima ~10 minute… Sincer cred ca ceva undeva in firmware o luat-o razna (o fi o chestie de aia care se intampla o data la miliarde de tacte 🙂 ) dar si-o revenit, pe moment.

    @GiGiMoKa: eram la kilometrul 600 in ziua aia pe toate felurile de drum… mi se suprascrisese prima treime de drum pe card de cat timp inregistra camera, eram foarte putin calm dar total fara chef de a irosi mai multa energie pe nervi. Cand simteam ca cresc, dadeam un claxon 🙂 Oricum era evident ca nu cresc nervii singuri, tre sa fie cineva sa ii cauzeze asa ca am avut cui sa ii dau claxonul 🙂

  5. „Vita” aia cu duba albastra a folosit clasicul semnal al egiptenilor, pentru depasire. EXACT ASA isi arata intentia de manevra egiptenii zilelor noastre. Pe cand scoaterea penisului zbarcit pe geam, pentru a arata ca soferul este impotent vis a vis „driving laws”? Damn!

  6. Stop cadru la 1:32. Ala cu mircobuzul, de venea din fata era cu rotile din dreapta peste linia continua de la margine. Se ferea deja de istetul din fata voastra.

  7. @Ursul Grizonat: am vazut, eu nu depasisem inca banda, si din ce se vede nici balanganel dar cred ca si-a luat cel de pe contrasens masuri de precautie din timp 🙂

    @Dorin: macar egiptenii dau un semn, evreii au aer conditionat si nu deschid geamu’ … si nici nu ajung la manetute 🙂

  8. E din ce în ce mai mare discordia pe drumurile țării! 😀

  9. @RebounD11 Legat de prima faza, faptul ca te ajuta sa intri pe autostrada trecand pe B2, e doar un gest de curtoazie, nefiind obligat sa o faca. Se pare ca nu era foarte hotarat sa fie amabil. Cat despre alunecarea spre B2, poate fi un moment de neatentie la volan, verificarea like-urilor pe FB, joaca cu radio/CD etc. In orice caz foarte neplacut pentru cel care vine din spate.

    Al doilea, dubistul cu platforma dupa el, e genul de sofer idiot care nu stie ca trebuie sa se asigure prima data in spate la o depasire. Daca s-a lansat deja altcineva in depasire, sau chiar numai a semnalizat intentia, stai frumos la locul tau.
    http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art118
    Art. 118 – Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:
    a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precede nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau stânjeni circulaţia din sens opus;

    +

  10. @GeluCJ: legat de ajutorul de la prima faza, stiu ca nu e obligatoriu, dar ultimul lucru care te astepti de la cineva care sta lipit de banda lui in loc sa faciliteze intrarea altora e sa alunece de pe o banda pe alta. Omu’ o fi avand dubla personalitate… am prins eu exact momentu; cand schimba de la una la alta 🙂

    Legat de bou’ cu platforma, nu e primul si nu cred (desi vreau) ca e ultimul care mi-a facut asta, macar de data asta nu a reusit cu scoaterea mea de pe drum. 😐

  11. @GeluCJ Referitor la art 118 citat, aplicara in practica a acesuia e urmatoarea: Eu dau de unul pe care vreau sa-l depasesc. Ma asigur din spate, pun semnal, 1, 2, 3… ochiul la oglinda …. individul din spate da ping 1 data si tasneste. Livrez carne, depasesc si eu daca se mai poate.
    Faza cu semnalizatul cu 50-100m inainte de a incepe manevera e o poveste pe care unii au invata-o la scoala, dar nu prea au chef sa o si aplice. Pentru cei 50 -100m eu pun 5 secunde.

    Daca are cineva experienta despre comportamentul unei platforme goale, tractate la 100+ Km/h , sa bage. Ma refer la stabilitate, dans.

  12. @Ursul Grizonat In cazul asta, n-ai ce-i face. Daca omul nu cunoaste regulile sau mai rau, nu vrea sa le respecte, la fel nici semaforul pe rosu nu poate sa-l opreasca, nici indicatoarele de „Cedeaza trecerea” / „STOP” sau in cazuri extreme nici macar barieriele coborate de la trecerea la nivel CF 🙁

  13. @ursul Grizonat: legat de distanta: 6 secunde = 100m la 60 la ora deci aritmetica ne zice ca la 100 la ora 3.6 secunde acopera 100m. Oricum nu e cazul sa nu fi semnalizat din timp aici la mine, se aude clinchetul melodios al semnalizatorului destul de clar 🙂

    Legat de platformele respective, atata timp cat nu sunt gropi singura problema e ca au o mica intarziere la revenirea pe banda fata de vehiculul care le trage. Nu am tractat astfel de platforme dar am fost scos de pe drum de una cu mai mult de jumate de masina… am si luat o creanga foarte mare in grila si in scutul de dedesubt pentru ca desi masina din fata a tras dreapta intr-un final, remorca a tras un pic mai tarziu ,suficient cat sa imi vad viata prin fata ochilor. Am mai spus, acea faza a fost singura care m-a scos din minti suficient cat sa blochez pe drum pe celalalt participant si sa ma dau jos la el. Omul a stat cu usile inchise si bine a facut ca probabil regretam si azi, dar tot a luat o flegma pe parbriz.

  14. Rebound, inchide gura femeii. Spune-i sa taca 😆

  15. @Iuda: dorm foarte adanc (chiar daca putin) si tin la viata mea 😀

  16. @Mqwerty: 😆 x1337

    Mi-i rusine de mine ca abia acuma m-am prins de comentariu tau 😆

  17. „-De ce l-ai claxonat?
    – Sa stie ca-i retardat…”
    Cam asta-i :)))) … Claxonul e la fel ca tacerea…spune multe!

  18. Nu-i bai! Poate-am fost prea subtil. 😀
    Oricum, dacă până acum discordia era mai puțină, mai mică, mai cu fereală, acum se afișează cu nerușinare, pe față, cu tupeu. :/

  19. @Astra GC: nu era vorba ca esti sofer roman daca poti purta o conversatie exclusiv din faza lunga, avarii si claxoane? 😀

    @Mqwerty: oi fi fost tu subtil… dar e pe thumbnail-u’ clipului ditamai discordia sa nu zic ca am facut capturi, zoom si decupat de clipuri cu ea in fata… deci clar am ramas fara fise 🙂

  20. eu nu inteleg de unde graba asta de a efectua depasirea inaintea celui care e primul in spatele unui vehicol lent… e clar din pozitionare, ca omul vrea sa se bage si nu imi povestiti de semnal, am fost de prea multe ori in situatia de a astepta cu semnal stanga de sute de metrii un moment sa execut manevra si sa ma trezesc cu un gigel cu 1.9tdi cum se lanseaza de la 100m in spate, fara semnal si orbeste in depasirea a 3-4 masini, inutil sa spun… cateodata s-au bagat aiurea si fraierii care asteptau civilizat se dau peste cap sa-i faca loc sa se replieze

  21. autofidel

    @florin, te rog frumos sa nu te legi de 1.9 tdi, cred ca procentul de trafictubisti cu 1.9tdi trece de 25%, asa ca nu ne baga pe toti in aceiasi oala. Si pe deasupra 1.9tdi e si cel mai bun motor de pe planeta, asa ca daca te depaseste 1.9tdi te rog sa faci loc si eventual sa arunci petale de flori in fata grabitului. 😉

  22. era doar un exemplu, manevra ma deranjeaza si mentalitatea aia de am 40 de cai si cuplu mai mare… ma bag repede si dupa aia claxonez si flashuiesc ca „nu s-a asigurat”

  23. @florin -de aia semnalul e sfant. Fara semnal, nimic nu e clar. Suntem pe sosea, nu pe tatami unde judec intentia adversarului dupa „pozitionare”.

  24. autofidel

    @Kor, am observat ca bucurestenii prefera sa nu semnalizezi dar sa te bagi repede decat sa semnalizezi dar sa intri normal. De multe ori semnalizarea ii bulverseaza pe bucuresteni. 😉

  25. @kor – daca mai eram copil, credeam afirmatia ta, dar sunt prea multe situatiile unde si cu semnal tot esti scos vinovat sau culpa comuna. (PS: si de aici exclud „nevinovatii” care fac dreapta peste cate un biciclist)

  26. Esti sigur ca-i mergeau semnalizarile la platforma? Poate tocmai de aia a scos crengile pe geam……

  27. @Dieter -asta nu e o scuza, ba chiar e un lucru grav daca circuli fara semnal si stii ca nu-l ai. E ca si cum ai cirula fata stopuri si, noaptea, fara faruri. In plus, daca stii ca nu-ti merg semnalele, nu te repezi sa depasesti cand ai o masina in spate care face acelasi lucru.

  28. @ Kor – Bineinteles ca nu e o scuza ……. doar ca eu sunt mai paranoic si ma astept ca in 99% din astfel de cazuri sa nu le mearga semnalizarile

  29. ala primul eu cred ca pur si simplu asa e el. am mers cu 2 persoane care asa circulau pe autostrada, aveau senzatia ca e un drum cu o banda larga de 10 metri, in care nu te uiti decat in fata si poti sa balansezi din stanga in dreapta cum ai chef.
    oameni care nu stiu ce inseamna autostrazi, au circulat doar in orase mici si pe drumurile tarii, unde nu prea exista 2 benzi pe sens si nu ‘trebuie’ sa te asiguri si din spate, pt ca ‘aia din spate oricum te vad’

    ala al doilea era asa de lipit de masina din fata ca era clar ca o sa se bage indiferent de conditii.

  30. @mst: de al 2-lea asa am zis si eu… de aia la primele ocazii de depasire l-am lasat pe el sa treaca, adica nu am schitat nimic ca as vrea sa depasesc desi as fi putut. Doar cand chiar mi-am semnalizat intentia atunci o sarit… semnalele pe care le-am primit de la el or fost contradictorii.

    Oricum ar fi, tot imbecil ramane 🙂

  31. @RebounD11, eu chiar sunt in stare sa pariez ca precum soferii romani nu mai sunt altii in aceasta lume :))

  32. @Astra GC: fara sa vreau sa iti stric optimismul, dar noi nu suntem exceptie fata de Europa… ba chiar in multe locuri e muuuult mai rau 🙂

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!