It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Legal sau ilegal?

Adăugat de TimBikeTrafic
Raportează ca șters! 33

Calitatea pistelor de biciclete din Timișoara lasă de dorit. Un bun exemplu este pista de pe B-dul Cetății, „amenajată” pe un trotuar îngust și plin de obstacole. Dacă merg pe pistă risc să accidentez pietonii sau chiar pe mine, iar, dacă merg pe carosabilul larg și nu cu multe mașini, este ilegal. Voi ce varianta alegeţi? Aştept răspunsurile voastre.

31 comentarii

  1. La inceput mergeai pe contrasens pe pista si la minutul 1 pe o pista viitoare, inca nemarcata. Nu asta e important oricum in discutie.

    Pe Cetatii cel mai bine e pe carosabil. Loc este sa te ocoleasca soferii fara sa calce pe alta banda si nici nu risti sa accidentezi pe cineva sau pe tine. Cand am iesit de la analize de la Bioclinica era sa ma ia un Lance wannabe venind pe contrasens si imi explica ca ii pe pista, eu fiind cu o mare cantitate de sange si implicit simt de orientare lipsa in momentul ala… asa ca din partea mea daca primesti vreo amenda ca mergi pe carosabil contest-o si mi-o asum eu 🙂 (adica o platesc daca va fi cazu’ impreuna cu taxa de contestatie).

    Iti dai seama cat de prost gandita ii din faptul ca majoritatea pistei nu e suficient de lata nici pentru marcaju’ in forma de bicicleta.

    P.S.: Sesizare la Primarie… si 20 daca trebe. Am observat ca batutul la cap functioneaza la institutiile publice din Timisoara 🙂

    • La minutul 1 ce era să fac? Să devin pieton? Dacă aș coborî de pe bicicletă la fiecare porțiune nefinalizată aș ajunge mai repede unde am nevoie pe jos. Multe piste se opresc în stațiile de autobuz, în chioșcurile de ziare, etc. Legal, acolo ar trebui să devin pieton. Merg 100 de m, apoi cobor, mai merg încă 100 de m, apoi cobor din nou și tot așa. Este absurd ce ne obligă să facem autoritățile.

      Tot la minutul 1, ăștia-s nebuni dacă fac acolo pistă. Bicicliștii pe trotuar și pietonii pe spațiul verde sau pe gard…

      Dacă primesc amendă că merg pe carosabil îi voi pune pe polițiști să folosească și ei pista și să se lămurească singuri de ce „încalc” legea. Să îi amendeze pe cei care „amenajează” pistele ilegale din oraș, nu pe cei care țin la viața lor și a pietonilor.

    • Nu fii asa defensiv, ca nu am bagat de vina 🙂

      Chiar iti inteleg problema… de aia am zis ca tre sa bagi o sesizare minim la Primarie.

    • Am înțeles cei ai spun și îți dau dreptate. Eu doar am spus ce penibil este să tot te dai jos de pe bicicletă. În astfel de situații chiar nu mai pot respecta legea.

      Voi trimite o sesizare Primăriei. Sper să închidă pistele ilegale din oraș. 🙂

    • Eu sper sa le refaca legale. Or taiat copacii din locuri in care nu or castigat nimic, iar alte zone „verzi” sunt gropi de noroi in care parcheaza ghertoii cu jumate de masina pe trotuar sau in strada dupa caz. In loc sa stramteze sau anuleze zonele alea verzi si sa faca loc pentru benzi de biciclete decente sau parcari normale langa trotuare decente langa drumuri care in mare sunt decente. 🙂

    • Au avut ei loc destul pe malul canalului Bega să facă piste și trotuare largi + locuri de parcare. Ei ce au făcut? Un metru pentru pistă, unul pentru trotuar și e destul. Iar parcările pe pistă sau pe spațiul verde. Nu cred că în viitorul apropiat se vor schimba lucrurile în bine.

    • AugustinTM

      @RebounD11: Oricum cred ca degeaba face sesizare la Primarie, deoarece sunt fumati :)))) ( cred ca sti stirea cu etnobotanicele in primarie 😀 )
      @OnTOPIC: Subscriu ce spune RebounD caci ai mers pe contrasens, dar nu e important acest lucru, eu sincer cu atatea obstacole si la ce latime are acea pista de biciclisti, probabil ca as alege v. 2
      +

  2. Si la voi isi bat autoritatile joc cu asemenea „piste”…

    • Din pacate da, si or inceput promitator… adica sunt multe piste de la bune in sus, dupa aia or inceput cu hei-rupu’

  3. Stai putin: e ilegal sa mergi pe carosabil acolo unde exista pista de biciclete punct? Fara nicio derogare?

    Daca e asa, am incurcat-o.

    • Da, asa e… din pacate nu se mentioneaza si cat de practicabila trebuie sa fie. 😐

    • adyneamtu

      Art. 161. – (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
      a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia “Accesul interzis bicicletelor” ;
      c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
      i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;

      Au facut si-n Craiova o pista pe trotuar pe Strada Caracal. De obicei fac 15 min de acasa pana la facultate, daca o iau pe pista cu obstacole, masini parcate, statii de autobuz care musca din trotuar plus treceri de pietoni la care trebuie sa ma dau jos fac minim 25 de min. Pai eu folosesc bicicleta ca alternativa rapida la autobuz, nu pentru cursa cu obstacole. Pana nu apare semnul de „Acces Interzis Bicicletelor” eu voi ocoli zonele cu obstacole si o iau pe carosabil.

    • Cat este amenda? 🙂

    • @satori:
      Art. 98.
      (4) Clasele de sancţiuni sunt următoarele:
      c) clasa a III-a – de la 6 la 8 puncte-amendă;

      Art. 101. (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
      8. nerespectarea normelor privind circulatia bicicletelor;

      Pe scurt, intre 585 si 780 de lei 🙂

  4. Sagetile sunt puse doar pt a consuma vopseaua?Adica urmeaza sa faca si pe partea cealalta de drum alta pista pt sensul celalalt de mers?

    • Există și pe cealaltă parte de drum pistă pentru celălalt sens. Acolo trotuarul este mai larg. Încap două persoane și o bicicletă.

    • Concluzia… daca te grabesti du-te pe celalalt trotuar (asa macar nu ai fi mers pe „contrasens”). Cunosc situatia si sunt de acord 😛

    • Daca mergi pe trotuarul de vis-a-vis, unde era pista pe sensul lui, era si mai minunat. Acolo jumate de pista e acoperita de boturile masinilor din parcare.

  5. Alea nu sunt piste de biciclete, sunt o bataie de joc pe bani publici.
    Poate se uita edilii nostri la filmuletul din link, sa vada cum trebuie sa arate si, mai ales, cum trebuie gandite aceste piste.
    https://www.youtube.com/watch?v=XuBdf9jYj7o

  6. La varianta „ilegala” ai bagat si 2x viteza cumva? pentru efect dramatic 😛

    on topic: este stupid ce se intampla – nu din vina ta, evident… sa pui in pericol integritatea pietonilor sau a ta, chiar daca esti pe asa zisa pista de biciclete…

    • La varianta de pe carosabil este 3x, dar nu pentru dramatizare, ci pentru a mai scurta din durata montajului, pentru a nu fi plictisitor.

  7. Pista de biciclete se semnalizeaza cu marcaj si/sau indicato( un cerc albastru si simbolul unei biciclete http://www.regalauto.ro/indicatoare/116.gif ). Acea „pista” nu este semnalizata ca pista deci nu este legal sa fie folosita de biciclisti.

  8. Se poate incerca si o varianta de genul asta: https://www.youtube.com/watch?v=bzE-IMaegzQ

  9. N-as merge pe contrasens pe pista, in niciun caz.
    „Pista” e mult spus, la ce ai aratat acolo, abia e loc de doua persoane, nu imi dau seama cum au putut gandi pista de bicicleta pe acel trotuar.

  10. alexd3rek

    Si-au batut joc si de voi se pare. 🙁 Eu zic sa faci direct reclamatie la politie si Televiziune (ca sa se evite amenzile aiurea).

    poti sa le spui asa:
    – distanta minima fata de obiectele din afara pistei (copaci, cladiri, scari de la magazine, banci, etc) nu e mai mare de 50cm. (primul motiv pt care e ilegala)
    – continuitatea care nu exista a pistei este deasemenea ilegala.
    – banuiesc ca nici latimea pistei adica (1 metru pt un singur sens si 2 pt dublu sens) nu e respectata, deci ilegala.

  11. Cate sute de mii de euro o fi costat?! Cred ca a fost prea prost gandita…

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!