previous post: Neacordare de prioritate + bonus next post: Greșeala mea!!

Legislaţie rutieră: Sensul giratoriu

VN:F [1.9.13_1145]
Voturi: 153 pozitive și 11 negative

În situaţia prezentată în schiţa de mai sus care dintre autoturisme are prioritate şi va trece primul:

  • autoturismul verde
  • autoturismul portocaliu
Legislaţie rutieră: Sensul giratoriu, 87% based on 164 ratings Ce mai caută lumea:
  • legislatie rutiera sens giratoriu
  • prioritate sens giratoriu
  • sens giratoriu prioritate
Roviniete online - plata online si activare pe loc

172 comentarii

  1. @pelealexandru Putina rabdare, te rog. Nu ma pot misca mai repede decat o face YT pana-l proceseaza :(
    Intrebarea este in comentariul din link-ul de mai sus.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0

  2. @pelealexandru nu te opresti ci ocolesti inca o data giratoriul plasandu-te regulamentar de data asta.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  3. @pelealexandru, că la ieșire este o bandă, că sunt 2,3,5, este aceeași situație.
    La fel ca pe un drum normal, când schimbi direcția de deplasare (şi o schimbi, pentru ca ieși din sens, chiar dacă mergi “înainte”), trebuie întâi să te asiguri că nu încurci pe nimeni.

    “, TEORETIC, nu ar avea ce sa caute vreo masina careia sa ii cedezi prioritatea in dreapta ta (asta tinand cont ca de pe banda I poti merge doar inainte sau la dreapta).”

    Dă-mi articolul de lege care spune că pe banda 1 poți merge doar înainte sau la dreapta. (nu cu”recomandat”).

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  4. Pingback: Anticiparea iti salveaza tabla! » trafictube.ro

  5. @GeluCJ: desigur. pai, cred ca sti care ar fi raspunsul meu :D nu dau inapoi, chiar si daca e vorba de obligatie.

    @ics: da, asta este solutia evidenta. doar ca autovehiculul portocaliu este incadrat regulamentar. aici chiar nu poti sa spui ca nu este asa.

    Intre timp am mai gasit un clip pe YT cu cateva scenarii mai elocvente:
    http://www.youtube.com/watch?v=CCJvOol0SHY&feature=player_embedded
    Cine sunt vinovatii? :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  6. Gata, avem clipul aici: http://www.trafictube.ro/anticiparea-salveaza-tabla/

    @pelealexandru Nu, n-am de unde sa stiu, nu pot sa ghicesc ce raspunsuri se vor da :) Si nu e vorba de a da inapoi, ci doar de a accepta realitatea lucrurilor.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  7. GeluCJ: Hm, ciudata treaba. Stiu ca o sa sune ciudat ceea ce urmeaza sa spun, pentru ca ar fi normal sa abordezi toate sensurile la fel, indiferent de configuratia acestora…

    In clipul tau tind sa iti dau dreptate. Cam fortata iesirea tipului din stanga si intr-adevar, daca ai iesit de unde ai iesit tu nu prea aveai cum sa te incadrezi altfel. Pe de alta parte, daca sensul giratoriu ar fi fost asemeni celui din imaginea de mai sus (cu o iesire mai larga, pe doua benzi) as fi spus ca e problema ta ca nu ai avut cum sa te incadrezi si ca urmare daca te deplasezi pe B1 pentru a treia iesire va trebui sa circuli cu grija, dand prioritate celor care vor sa iasa din B2. Imi dau seama ca nu suna bine ce spun :D Pentru ca nu e nici o uniformitate…
    Eu locuiesc in Oradea si in sensurile noastre nu am intalnit niciodata o asemenea situatie in care sa nu ai de ales. Sensurile sunt mai conventionale, daca vrei, asemeni celuia din imagine si de cand ma stiu nu tin minte sa fi vazut pe cineva ca face stanga din B1. Asa circula toata lumea, dupa regulile enuntate de mine. Lumea iese frumos din sens pe B2 fara a incurca pe nimeni la mersul inainte…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  8. referitor la ce spune GeluCJ: “Si nu e vorba de a da inapoi, ci doar de a accepta realitatea lucrurilor.”
    Uite în momentele astea îmi place TT cel mai mult.
    Când poţi să ai o discuţie civilizată, chiar dacă părerile diferă.
    Şi eu (şi mulţi alţii, sunt sigur) am învăţat lucruri noi sau am corectat greşeli cu ajutorul site-ului.
    Şi da, nu e vorba de a da înapoi, nu mi se pare ruşnios să recunosc că am greşit.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  9. Nici mie nu imi e rusine sa recunosc ca gresesc… ma consider un bun cunoscator al teoriei, avand in vedere ca inca reusesc sa obtin in mod constant 25/26 puncte la proba teoretica (simularile de pe drpciv). Inca nu sunt tocmai convins ca gresesc… cazurile prezentate de Gelu, dar si de tine sunt (cred ca e safe to say) mai atipice.

    Sunt convins ca daca pui intrebarea (cu imaginea de mai sus) instructorilor auto, 99% vor spune ca prioritatea ii apartine masinii portocalii si ca individul cu verde e pierdut in spatiu.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  10. @pelealexandru, Iar după, cere-i să-ţi arate în carte/legislaţie că are dreptate. :D

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  11. Eh, mi-ai mai cerut si tu trimiteri din legislatie si intr-adevar sunt constient ca nu exista asemenea reglementari. Pai, ce sa mai spun.. uite ca la sfarsitul zilei pot spune ca “my whole life was a lie”, ca intradevar nu le interzice nimeni celor din B1 sa faca stanga si ca aveti dreptate.

    Dar macar cu atat puteti fi deacord cu mine: pentru o mai buna desfasurare a circulatiei ar fi bine ca atunci cand este posibil sa se evite manevra efectuata de vehiculul verde :D

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  12. @pelealexadru eu zic ca pentru o mai buna desfasurare a circulatiei ar trebui evitata manevra facuta de vehiculul portocaliu. ca eu daca-s in spatele lui trebuie sa astept dupa el ca sa-mi continui drumul. Frumos era sa se incadreze din timp sau sa mai faca o tura, daca nu putea sa se incadreze. Sau nu asta inseamna fluid/miscare? Sau te refereai doar la fluidizarea vehiculului portocaliu?

    PS: afirmatie de zilele trecute a unui taximetrist, apropo de “sensuri”:
    “de pe b2 poti face ce vrei, ai prioritate”.
    Nu ca m-as fi asteptat la alt raspuns, dar asa.. ca idee. :D
    Incep sa cred din ce in ce mai mult ca ar trebui o reexaminare teoretica la preschimbarea permisului (vai, voi, bucurestenii, ce trafic lejer ati avea!). Multi merg dupa ce li se pare lor logic, fara nicio sustinere legislativa.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  13. Ma bucur si eu ca am avut parte de o discutie civilizata, sper ca am lamurit aceste chestiuni si poate, cu aceasta ocazie, am mai castigat o persoana de partea adevarului. Nu e nicio rusine sa recunosti daca ai gresit cu ceva/candva/cumva, important este ca ai mai invatat ceva (ma includ aici, cu ocazia activitatii pe TT).

    In Scoala de soferi poti invata multe, daca ai parte de un instructor bun, insa nu ti se poate arata totul in cele 30 de ore (sper ca nu gresesc) de conducere. Realitatea strazii uneori difera de ceea ce inveti acolo si este necesar un efort suplimentar, personal, pentru a o intelege mai bine si a evolua, atat d.p.d.v. teoretic cat mai ales practic.

    O mentiune legata de acel traseu recomandat in imaginea DRPCIV. De ce este recomandat? Pentru ca permite realizarea manevrei de viraj la stanga in siguranta, fara a avea puncte de conflict ale traiectoriilor cu alti participanti la trafic care se pot gasi, in acel moment, in sensul giratoriu. Insa e o diferenta enorma intre recomandat si obligatoriu si sper ca acum s-a inteles asta.

    P.S. Intamplator sau nu :), cunosc o mare parte dintre giratoriile oradene, in care am avut frecvent ocazia sa circul. Vezi te rog clipul:
    http://www.trafictube.ro/fieful-colegilor-oradeni/

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  14. Sensul giratoriu e ca un drum cu prioritate in forma de cerc, desfaceti cercul si aveti un drum normal, regulile sunt aceleasi. Dar cum nici un drum nu seamana cu altul, in fiecare loc aplici regulile in functie de situatie.

    Referitor la situatia din topic, verdele trece primul. Dar ca sa nu se ajunga in situatia din foto, portocaliul trebuia sa se incadreze pe banda 1 de mai devreme, lasandu-l pe verde sa curga mai repede decat el. Asta in cazul in care asa cum arata imaginea era pustiu in jurul lor, sau ca tot e pustiu putea sa se incadreze pe banda 1 inainte sa intre in sens.

    Daca situatia ar fi altfel, aglomeratie, atunci portocaliul mai face un tur de pista si se incadreaza pe banda 1, insa problema care o au majoritatea, le este interzis sa respecte pe cei de langa ei si sa mai faca un tur prin sens.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  15. ABC, nu crezi ca e ridicol ca omul care se incadreaza corect inainte de giratoriu, pe o banda superioara, sa dea prioritate unui om care se incadreaza gresit, pe o banda inferioara?
    daca voi considerati ca nu e, atunci chiar nu are rost sa fiti revoltati pe cei care depasesc pe banda de obligatoriu dreapta, sau fac stanga de pe banda de inainte.
    tocmai pentru situatiile astea in care se interpreteaza aiurea circulatia in giratoriu, si nu au habar de traiectoriile recomandate de politie, se folosesc marcajele melc… care tot timpul conduc B1 spre prima iesire.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  16. @florin: iesirea din giratoriu se face de pe b1. Daca o faci de pe b2 nu te plange si mai dai o tura.
    Sunt giratorii cu turbogiratie (alea melc) si giratorii fara. In toate cazurile se respecta semnificatia marcajelor. Cand treci peste marcaj inseamna ca schimbi banda deci trebuie sa procedezi in consecinta.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  17. So, it’s a roundabout or a roundabound? :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  18. Prin bunavointa colegului nostru @trafic_tuber (ex-RoxoR) avem si o animatie:

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  19. Lectura: http://www.youtube.com/watch?v=qaqcCnduf3g#t=132

    Inca una lectura:

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  20. @ABC Exista cateva erori ale soferilor simulati in “Roundabout Corridor” (poate intentionat prezentate), insa per ansamblu e interesanta. Arata printre altele si cum trebuie realizata o adevarata semnalizare rutiera intr-un sens giratoriu, pentru obtinerea unui efect de calmare a traficului (credit @ics), fluidizare si asigurare a sigurantei circulatiei.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  21. Iata si o alta situatie in care cel de pe banda inferioara, daca isi continua drumul in giratoriu trebuie sa se asigure si sa-i lase pe cei de pe benzile superioare care isi continua deplasarea pe directia inainte (asa cum am facut eu) :

    Totul tine de marcaje. Daca nu sunt marcaje, “benzile” sunt circulare, daca sunt se respecta marcajele.
    La trecerea peste marcaj se considera schimbarea benzii.

    In situatia de mai sus virajul stanga este permis doar de pe ultima banda, conform marcajelor de preselectare.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  22. Pe langa aspectul legal corect mentionat mai sus, in situatia din clipul colegului nostru (giratoriu Mamaia) este si de bun-simt daca de exemplu te-ai incadrat pe B1 / B2 si totusi vrei sa mergi fortand spre stanga, sa le acorzi prioritate de trecere tuturor celor de pe B2+B3 / B3 care ar circula pe directia inainte.
    Inainte de toate, ar fi o clara eroare de incadrare, de care nu e nimeni altul vinovat decat … cel care o face. In consecinta, pentru “corectie”, trebuie sa si “platesti” ceva :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1

Lasa un comentariu

Trebuie sa fii inregistrat pentru a putea comenta.

Camera video auto Vico TF2+