Camera auto 70mai 1S Smart Dash Cam, 1080p, Sony IMX307, Wifi, comenzi vocale,Midrive-D06

Produs din oferta Xiaomag.ro

249,00 lei

249,00 lei

Vezi detailii

Patru variante de raspuns

Adăugat de GeluCJ
Raportează ca șters! 58

Strada de pe care se filmeaza si pe unde circula autoturismul A are amplasat indicator „Cedeaza trecerea”. Drumul prioritar (usor curbat) pe care vine autoturismul B este semnalizat corespunzator cu indicator „Drum cu prioritate” si panou aditional.
Geotag: http://goo.gl/maps/GRLcN

Dupa vizualizarea incidentului de trafic prezentat, in cazul unei tamponari, solutia ar fi fost urmatoarea:
a) Autoturismul A nu a acordat prioritate de trecere autoturismului B;
b) Autoturismul B nu a pastrat distanta corespunzatoare fata de vehiculul care-l precede (autoturismul A);
c) Autoturismul A nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers;
d) Culpa comuna: combinatia raspunsurilor a)+b) sau b)+c).

Asteptam cu interes parerile Dvs.

Rezultate sondaj

La sondaj au avut amabilitatea sa participe 171 persoane, iar rezultatele sunt afisate mai jos:

Rezultat Poll TT GeluCJ 2013-08-17

39 comentarii

  1. Ursul Grizonat

    Poti te rog sa reeditezi materialul? E cam intunecos.

  2. Eu n-am inteles nimic din film, de ce nu faci tu o poza?

    Pana la urma ce intrebi, cine are prioritate la INTRAREA intr-o intersectie daca unu’ are drum cu prioritate si celalalt cedeaza?

    Doh, pai cine sa aiba?

  3. Ursul Grizonat

    Cred ca A venind de pe cedeaza a fost „pupat” in spate de B, venit de pe prioritate. Sunt mobil, nici linkul nu-l vad pre bine.
    Baga o schita pe o vedere de sus pe GE.
    Agentul de serviciu a zis ca mai asteapta probe, eventual un film de zi, chiar daca nu e cu strans din dinti.

  4. Daca ala de pe drumul cu cedeaza era intrat si ipotetic ar fi fost lovit in spate mai ziceam sa existe dubii, poate doar daca cel de pe cedeaza mintea la politie sa existe probleme, dar in cazul de fate unde ar fi fost lovit in aripa spate nu vad de ce ar fi o dilema.
    Din moment ce unu are cedeaza si celalalt drum cu prioritate iar drumul prioritar mai este indicat si prin panou aditional chiar nu vad rostul acestui poll.

  5. Nu am dorit sa alterez imaginile originale cu alte tipuri de editari si imbunatatiri, in afara de plasarea unor scurte comentarii si a unui stop-cadru pe indicatorul „Cedeaza trecerea” (putin vizibil intr-adevar). Intr-o astfel de situatie, in caz de litigiu, la Politie trebuie sa ajunga filmarea originala. Ce vedem noi, vad si ei.

    Cei care doresc sa observe mai bine intersectia respectiva, o pot face vizualizand geotag-ul din descriere sau imaginile filmate pe timp de zi, din aceeasi directie, in clipul „Rewind?„.

  6. @GeluCJ, politia in primul rand face schema (nu neaparat pe hartie) intersectiei, unde e cedeaza, unde e drum cu prioritate, ii pune sa declare in ce pozitie s-au lovit (unde/pe ce banda era unu’, pe ce banda era celalalt), unde s-a produs impactul (aripa spate, fund, usa spate, usa fata)… nu ia nimeni nicio decizie doar pe baza a ce se vede pe film.

  7. Nu vad mare lucru pe video, dar ce am inteles a fost asa:
    1. Masina A era deja in intersectie. Ce astepta in dreapta, habar n-am pt ca filmarea e mai intunecata ca cerul gurii al unui caine.
    2. Masina B a venit ca racheta si s-a infipt in masina A.

    Avand in vedere ca masina A era in intersectia blocata (asa pare) si masina B a patruns in ea, actiune prin care a comis un accident, e nasol pt B. 🙂

    Vazand filmarea, ala cu masina B a fost un berbec care l-a observat tarziu pe A si a franat in ultima clipa.

  8. evident B.
    Acorzi prioritate, dar pana cand?! 😀
    chiar asa, da tu intri in intersectie si celalalt ajunge la 2 sec dupa nu mai e vorba de prioritate.

  9. Eu stiam ca in functie de unde ii lovita masina „A” se constata vinovatul. Daca masina „A” era lovita in usa soferului sau aripa fata, era 100% vinovat. In spate nu se mai pune problema de neacordare de prioritate , mai ales ca a fost incadrat cu toata masina pe strada cu prioritate.

  10. Zorilor „neibarhud” ?

  11. @Ursul Grizonat Nu s-au tamponat. Dupa frana brusca a lui B, masina s-a oprit foarte aproape de A, dar din fericire fara sa-l atinga.

    @west Din cate am avut impresia, daca masina B nu reusea sa opreasca, tampona masina A undeva in zona stalpului B (fara legatura cu indicativele de masini :)) sau dupa, spre portiera stanga-spate.

    @carco Sunt de acord, nici nu intentionez sa contest procedurile lor. Insa daca exista imagini filmate si se ajunge din varii motive si la necesitatea vizualizarii incidentului pentru lamurirea lucrurilor, la astfel de imagini se vor uita si ei. Incidentul s-a petrecut seara si era mai intuneric. Daca era necesar sa le pun la dispozitia Politiei nu puteam prezenta alte imagini pe timp de zi 🙂
    P.S. Daca ei doresc sa le imbunatateasca ulterior prin diverse tehnici video, asta nu mai tine de noi. La ei trebuie sa ajunga filmul brut fara nicio editare, practic echivalentul reluarii 0:35-0:47 (fara „Replay”, comentariu si logo, care sunt doar pentru noi).

    @Ameriknu Ai dreptate, nu e usor, mai ales din cauza faptului ca era seara. Cam atat am vazut si eu. Masina A se inscrisese in viraj la dreapta, dar nu stiu de ce a ezitat apoi. Posibil sa fi avut impresia ca agata masinile parcate. La 0:32 se vede cum trebuie sa iei un viraj mai larg spre dreapta si ajungi practic calare pe cate o jumatate de sens 🙁

    @bogdanb Exista acest decalaj si de aceea problema poate fi vazuta din mai multe puncte de vedere 🙂

    @RAA Yeh, bro 🙂

  12. Eu știu că atunci când pătrunzi de pe un drum fără prioritate pe unul prioritar, se consideră neacordare de prioritate dacă l-ai obligat pe cel din spate să folosească frâna, indiferent cât de mult sau puțin. Ori individul s-a băgat, pare-se, fără să se asigure. De acordarea priorității nu mai vorbesc.

    PS: bogdanb, acorzi prioritate până când poți pătrunde pe drumul respectiv în siguranță, fără să-i incomodezi pe ceilalți participanți la trafic și nu la consum, așa cum mai fac unii.

  13. TraficMadrid

    100% de acord cu Ameriknu.
    +

  14. adicristea

    Parcă Vico astea aveau filmări de noapte bune, nici numerele de la mașini nu le pot citi pe 1080p.

    Referitor la chestionar depinde f mult de ce declară cele două părți. Pentru că mașina A deja ajunsese pe drumul principal, iar B a venit și s-ar fi proptit în ea. Dacă B ar fi avut cameră, poate Poliția ar fi mers pe neacordare de prioritate. Nebănuite sunt căile Domnului Polițist…

  15. @G.I.
    pana in 2-3 secunde zic ca e ok, daca iese la consum frana si injuraturile sunt gata de actiune. sub 2 secunde cred ca devine problematic….

    @GeluCJ
    am mai numarat odata secundele si par vreo 3. Vaga mea impresie e ca daca se loveau nu iesea cu amiabila, deci da, bun video-ul.
    Discutabila, totusi oprirea masinii A – 206 sau ce o fi el….
    mie totusi imi pare ca B mergea ceva cam tare pt un drum asa de ingust, dar trebuie sa recunosc ca avea motive sa fie surprins de manevra (oprirea) lui A.
    Tie oare cum nu ti-a fost la fel de greu sa iei curba?
    cu toate astea auto B avea timp sa vada, si sa reduca viteza, cred…

  16. Citez din codul rutier, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002:
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002

    Art.6. În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:

    1. acordare a priorităţii – obligaţia oricărui participant la trafic de a nu-şi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să-şi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;

    Mi se pare fără dubii, destul de clar citatul. Iar rezolvarea ecuației lui GeluCJ este una singură: Varianta a).

  17. 2011Ascanio

    @west: http://www.youtube.com/watch?v=2iiqDhUMGDc&feature=youtu.be

    daca as fi lovit haudi inseamna ca eu eram de vina? Nu el? A iesit de pe un drum fara prioritate si s-a oprit in fata mea. Daca nu reuseam sa-l ocolesc il pupam din spate 100%. Eram vinovat?

  18. @2011Ascanio, era pe forum o chestie destul de similara cu filmul tau cand da, erai scos vinovat (era un obstacol pe B1, autorul venea pe B2, cel de pe B1 ii iese in fata si apuca sa intre cu totul iar cel de pe B2 e scos vinovat, ca l-a lovit in fund).

  19. 2011Ascanio

    Acolo erau doua benzi, din cate retin amandoi mergeau pe acelasi drum. In filmarea mea haudi iese de pe un drum lateral fara sa acorde prioritate vehiculului de pe drumul prioritare si care se apropia cu viteza.

  20. 2011Ascanio

    Daics, la filmarea asta m-am gandit si eu. Dar e diferita de cea prezentata de GeluCJ sau de mine.

  21. @2011Ascanio, pai e aceeasi situatie, si cand schimbi banda, la fel ca in cazul iesirii de pe o strada cu cedeaza, trebuie sa acorzi prioritate celor ce circula pe banda pe care vrei sa te incadrezi.

    Te-ai bagat si ai apucat sa-i arati spatele… uite ca sunt cazuri cand il scoate pe celalalt vinovat, care-ti intra in spate (desi nu pot sa fiu de acord cu chestia asta, prioritatea se acorda cum zice in lege, tuturor celor ce o au si a.i. sa nu-i obligi sa franeze/schimbe directia pt. a evita un accident, nu pe benzi: ma bag pe B1 ca ala vine pe B2, nu pe: „am timp sa-i iau fata”).

  22. sa inteleg ca nu mai cunoasteti regulile de circulatie ?

  23. Interpretarea este mama perfectunii!

  24. e) masina A a oprit ca un cretin in mijlocul drumului

  25. lol, se dau amenzi pentru neacordare de prioritate si fara sa existe contact… in cazul asta e si mai clar.

  26. Gelu, din cauza pauzei pe care o pui la 0:10 lasi impresia ca „A” intra in intersectie cu mult inainte de aparitia lui „B”. nici finalul nu e brut ci lasat cu slow motion.

    la prima vedere as merge pe var a, dar, avand in vedere ca B pare sa circule cu viteza mare + toate acele masini parcate in buza intersectiei, situatia poate deveni mai complexa.

  27. @AdrYanYs Putem discuta dupa centralizarea rezultatelor.

    @tomita Despre asta putin mai tarziu 🙂

    @florin LOL, da 🙂

    @bogdanb Stay tuned!

    @xyz Nu am folosit slow-ul. Intreruperea de la 0:10 a fost necesara pentru evidentierea indicatorului „Cedeaza trecerea”, putin vizibil in lumina scazuta. Vezi te rog reluarea 0:35-0:47, unde apare filmul brut fara alte artificii (textele nu le punem la socoteala).

  28. Cand se termina testul? Mor de curiozitate sa vad ce au raspuns unii.

  29. @anubaral In curand sper ca vom avea rezultatele. Nu voi intarzia cu afisarea lor 🙂

  30. Daca cineva vine lansat pe un drum cu prioritate ..trebuie sa apreciezi si totusi daca te bagi: i-ai taiat fata? a iesit cu poc? a trebuit sa franeze sau sa traga de volan? daca da nu ai acordat prioritate. Si politia ce sa constate? …ar fi fost lovit nu in spate ci pe un colt din care rezulta ca A s-a bagat fara sa se uite. Din cate stiu eu in intersectie nu ai voie sa opresti fara motiv …dar aici motivul cred ca a fost nu masinile parcate ci ca a vazut farurile lui B si a franat. Este clar ca B mergea cam repede ca a franat cam tarziu …dar legea e la fel ptr toti, nu face diferentieri. Si din acest punct de vedere daca A era patruns mai bine in intersectie si era lovit complet din spate se dovedea nepastrarea distantei …pentru ca asa rezulta din analiza pagubelor si nu se putea dovedi ca A a intrat fara sa se asigure. In concluzie organul constatator decide, noi ne dam cu parerea …si nu prea ar fi fost caz de amiabila

  31. @all 😀
    Avem centralizarea raspunsurilor date la video-chestionarul propus, pe care o puteti consulta si in descrierea clipului.

    Rezultat Poll TT GeluCJ 2013-08-17

    Alte comentarii adaugate dupa raspunsul dat in chestionar sunt urmatoarele:

    „Daca avea cedeaza cel care era pe strada cu tine trebuia sa opreasca si / sau sa intre usor in intersectie asigurandu-se continuu , varianta a) e corecta zic eu .”

    „Autoturismul A trebuia sa acorde prioritate chiar daca trebuia sa coboare din masina, sa faca 3 tumbe si apoi sa urce inapoi la volan.
    50% autoturismul A – 40% masinile parcate in buza intersectiei – 10% autoturismul B, trebuia sa treaca cu viteza mai redusa.”

    „1)Strict legal vorbind, cred a e foarte clara neacaordarea de prioritate de catre autoturismul A fata de autoturismul B;
    2)Nu inteleg de ce a oprit autoturismul A dupa inscrierea pe drumul cu prioritate(daca nu a avut niciun motiv intemeiat e si mai grav, oprire neregulamentara)
    3)Moral vorbind, cred ca autoturismul B putea evita fara probleme impactul(daca chiar a fost), dar nu poti avea pretentia la toti sa stie ce inseamna prudenta, atentie…”

    „Tamponare din spate. Autoturismul A era deja pe drumul cu prioritate.”

    „b + c”

    „sa inteleg ca nu mai cunoasteti regulile de circulatie ?”

    „Raspunsul corect (parerea mea) este a, deoarece autoturismul B il lovea pe A in lateral. Raspunsul b nu se potriveste deoarece trebuia ca autoturismul B sa il loveasca pe A din spate. Raspunsul c imi pare ca o capcana, deoarece daca nu s-a asigurat normal ca nu a acordat prioritate deci revine la raspunsul a. Ultimul raspuns in nici un caz deoarece autoturismul B nu este vinovat in nici un fel.
    Aceasta este doar parerea mea de poseseor de carnet!”

    „Am votat A caci de vina e masina A, cea din fata ta, dar as vrea sa bifez o a 5-a varianta de raspuns.
    Masina A s-a incadrat pe strada in timp legal (pot demonstra pe timpi si distante si faptul ca B nu a franat decat in ultima clipa) dar a oprit fara nici un motiv in loc. Drumul era liber. De aici de fapt si frana tarzie a masinii B, care nu s-a asteptat ca idiotul sa opreasca in loc.
    Deci final:
    e) masina A caci a oprit in mijlocul drumului fara motiv intemeiat”

    „neacordare de prioritate, asta daca autoturismul A ar fi fost lovit in coltul din stanga spate si nu in plin in spate, altfel autoturismul B nu ar fi avut cum sa demonstreze neacordarea de prioritate la politie fara o prob video.”

    „Daca autoturismul ce circula pe drumul prioritar este obligat sa isi modifice viteza de rulare din cauza unui sofer care a patruns pe traiectoria sa de pe un drum fara prioritate, se incadreaza ca "neacordare". Punct. Suspendare drept de conducere 90 de zile + 420 RON amenda :D.”

    „Pe langa autoturismul A, care nu s-a asigurat suficient si a franat DUPA ce a intrat in intersectie, as mai zice ca e cam vinovat si administratorul drumului.
    In mod normal, motivul pentru care nu ai voie sa parchezi la 25m de coltul drumului este sa permiti vizibilitatea buna la asigurare, si in plus sa permiti virajul obisnuit, fara manevre suplimentare prin spatii inguste.
    Daca este vorba de o zona ceausista de blocuri, cu stradute mici si foarte multe masini, este clar ca apar si intersectii unde reducerea vitezei la 30 km/h nu mai e suficienta pentru a pastra conditii de siguranta in intersectie, si eu zic ca ar trebui montate limitatoare de viteza pe drumul principal.”

    „Sper ca ai si un punct de vedere de la politai. Oricum, e o speta interesanta.”

  32. Ce ma intereseaza pe mine este procentajul raspunsurilor a be si ce 😆
    PS: Le-am gasit. Sunt la inceputul paginii.

  33. Așa întunecos filmează WF-1 sau ai uitat să activezi modul WDR ?

  34. @Vlad A fost una dintre primele filmari de noapte cu WF1 (test). Setarile erau de la mama natura, ora nu era cea reala si nici pozitia de filmare nu era bine reglata. La WF1 modul WDR este nativ si nu ai interventie decat asupra setarii valorii EV-ului.

  35. @GeluCJ
    am vazut rezultatele, sunt curios inca daca ai cerut cumva si parerea unui „specialist”. Noi interpretam in voie, dar experianta nu avem, oricat am vrea noi, mai putin daca am fi clienti fideli la sectia accidente, ceea ce nu cred ca este de dorit.
    Crezi ca nu primesti un raspuns de la un „oficial” daca arunci o intrebare?

    cine stie, poate ajunge problema la examenele de circulatie in scoala de politie 🙂

  36. @bogdanb Sincer, nu am cerut opinia unui „specialist”. Intentionam sa discutam in cadrul comunitati TT o astfel de situatie si doream sa vedem cum este perceputa de catre cei care o privesc si o analizeaza la „rece”. De aceea, in perioada de raspuns a sondajului clipul a fost unlisted, pentru a fi vizibil doar pe TT. Daca este neaparata nevoie, se poate recurge si la parearea oficiala a unui rutierist, dar am considerat ca nu este cazul aici 🙂

  37. deci, cum e cu varianta corecta, ce trebuia pedepsit, din pct de vedere al unui specialist?

  38. @tomita N-am cerut parerea unui specialist, dar ale tale sunt bune 😀

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.