It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Protest al bicicliștilor

Adăugat de TraficCL
Raportează ca șters! 105

27 octombrie 2012 — Șoseaua Ștefan cel Mare — București — Deviza lor :  ” Existăm și-o să avem bandă ! ” …

Deși nu am mai mers cu bicicleta de când aveam 10 ani , eu îi sustin ! Cele mai multe piste din Bucuresti ba sunt blocate de mașini , ba se opresc în stâlp, în stația de Ratb , etc …

Ce mai caută lumea:
  • bcqwert

43 comentarii

  1. Eu sunt biciclist de oras si crede-ma ca e horror sa mergi pe strada cand sunt unii care se baga. Iar pe trotuar te injura pietonii si sunt mult mai multe obstacole. Felicitari

  2. mariusikk

    Nu am nimic impotriva biciclistilor, insa sa vezi ce placut e cand vezi noaptea (cand cred ca peste 80% din biciclistii care circula si sunt destui si noaptea) sunt fara lumini, fara vesta, fara nimic. Si eu sunt de acord sa circule pe strazi, in special daca li s-ar face si piste speciale ca in alte tari, insa si pentru ei si pentru scuteristi, le-as da voie pe strada cu o conditie: scuteristii – dupa ce absolva un curs de legislatie rutiera si dupa ce vor avea permis (cred ca lor li se impune, nu e mare diferenta intre un motor si un scuter) si bineinteles sa fie echipati corespunzator (sunt destui care circula fara casti), iar bicilistii dupa ce finalizeaza si ei un curs de legislatie rutiera. Pana la urma daca vrei sa circuli pe strada trebuie sa ai habar de semne de circulatie, de insemnatatea culorilor unui semafor (pentru unii cred ca sunt doar niste luminite precum cele ce se pun de Craciun prin orase).

    • @mariusikk: Sinucigasii nu ar iesi sa protesteze pentru un trafic mai curat. Sinucigasii sunt si pe 2-4-6-8-12 roti, conteaza de fapt fiecare caz in parte si nu trebuie generalizat.

      Legislatia europeana nu prevede permis sau curs de legislatie pentru biciclisti (si Romania tocmai isi schimba legislatia din ianuarie 2013 cu ultimele normative europene), insa diferenta este ca se face educatie rutiera acasa si la scoala. Insa la noi cine sa faca legislatie ? Parintii care se uita stramb la copii cand isi doresc o bicicleta sa se duca la scoala ? Sau profesorii blazati care sunt mai preocupati de propriile probleme sau de obligativitatea introducerii orelor de religie (??!!) decat a rezolvarii unei probleme reale a circulatiei pe strazi (trecerea de pietoni, reguli de ciclism, etc.)

  3. mariusikk

    @Thomas sunt perfect de acord cu tine si si eu sunt convins ca aceia care au participat la mars sunt in mare masura bicilisti „corecti”, bicilisti care circula regulamentar.
    Nu stiu aspectele legate de legislatia europeana si iti dau dreptate ca in alte tari se face educatie pe masura in scoli si de catre parinti responasbili acasa, chiar daca si acolo mai sunt si unele „uscaciuni” sunt cazuri rare probabil, insa nu cred ca Romania trebuie sa se supuna musai acestei legislatii europene. Moral, vorbind, cred ca absolvirea unor cursuri de legislatie se impune oricarui participant la trafic (aici nu ma refer la pietoni) deci implicit si biciclistilor. Nu cred ca daca s-ar dori acest lucru nu s-ar putea realiza pe motiv ca suntem in UE si nu putem adauga aceasta conditie daca legislatia europeana nu prevede. Din cate stiu eu, fiecare tara isi ia masurile care cred oamenii in masura ca se impun.
    Nu neg ca sinucigasi sunt totusi pe mai multe variante de numar al rotilor, dar sa fim realisti una sunt sinucigasii si altii inconstientii. Cred totusi ca vedem mai multi biclisti sau scuteristi care trec pe rosu decat soferi. Plus ca sunt multi biciclisti, in special in zone rurale dar nu numai care sunt participanti la trafic sub influenta alcoolului, cu mult mai multi decat soferi sau motociclisti. Si exemple din astea se mai pot da 😉
    PS: Am avut ocazia sa intreb un scuterist acum cateva luni in trafic atragandu-i atentia ca a trecut pe rosu. Si l-am intrebat daca cumva nu stie ce semnifica culoarea rosie a semaforului. Stii ce mi-a raspuns? Ba da, stiu ce inseamna dar eu trec ma asigur si trec pe cand tu stai, dar stii de ce? I-am raspuns curios ca nu stiu sa imi explice el. Si atunci mi-a spus ca diferenta intre mine si el e ca eu daca trec pe rosu imi ia permisul. pe cand el (neposesor de vreun permis) daca il prinde trecand pe rosu nu are ce sa ii ia. Cred ca pe premiza asta se bazeaza majoritatea !

    • Premiza asta se va schimba din ianuarie. Dupa 1-2-3 dosare penale/fiecare pentru circulat fara permis pe scuter, sa vezi ce baga scoala sa ia permisul si apoi AU CE PIERDE.

  4. Am mai vazut un protest din-asta al biciclistilor undeva in Prelungirea Ghencea. Ocupau singura banda disponibila pentru circulatia masinilor. Va dati seama ca a iesit tiganie…

  5. verdenpom

    @stefy asta e si scopul la un mars de acest… degeaba faci mars de biciclisti daca nu blochezi sensul de mers, din simplul motiv ca de treci cu 50-60 pe langa ei cu ce ramai in minte? cu nimic…

  6. Traficantul

    @verdeporn: Adica conducatorul auto este vinovat ca nu au ei benzi? De ce sa incomodeze traficul cu protestele lor? Pardon.. ei incomodeaza traficul tot timpul, nu doar la proteste. Sa va spun verde in fata: Habar nu au ei de nicio legislatie si de nimic, ei au luat in brate fraza „Nu avem benzi” si cu asta isi fac de cap. Nu astea sunt probeleme din tara asta.. Sunt oameni la tara care merg pe marginea soselei pentru ca nu au trotuare, acestia ar trebui sa protesteze.
    In video vad o harababura totala, este un fel de parada gay.

    • @Traficantul = minte îngustă. Asta ca sa fiu dragut cu tine la ora asta.

      @mariusikk, vezi ce scriam anterior, ete si exemplul viu printre noi.

      Q.E.D.

  7. @Traficantul : Sti tu ca toti habar n-au ce e aia legislatie ? Stie ca o mare parte din biciclisti poseda si o masina ?

    Luati si cititi ce inseamna Masa Critica
    http://totb.ro/critical-mass-ca-nesupunere-civica

  8. @Traficantul: Thomas e cel putin dragut cu tine.
    Am permis de 7 ani.Nu stiu legislatia pe din’afara,dar totusi..
    Am avut parte anul asta de 2 accidente cu bicicleta,ambele din vina cretinilor de la volan(nu o luati ca generalizare ma refer strict la cei 2 cu pricina) si de zeci de incidente,ultimul chiar vineri(care s-a lasat cu injuraturi si scuipat-noroc ca eram departe).Ce am invatat?Ca bucuresteanul,indiferent daca e biciclist,scuterist,motociclist sau automobilist nu ca nu cunoaste regulile de circulatie,cand are prioritate si cand nu,ci e nesimtit/needucat si face magarii din-adins(muistul de vineri a facut dreapta de pe banda a 2-a..come on..)

    Cu incomodatul traficului,sunt convins ca te „incomodez” diminteata cand trec pe lanaga tine si tu mai ai 30 de minute de stat la coada.Sunt convins ca te incomodez ca trebuie sa astepti putin cand trebuie sa faci dreapta sa te pui din nou la coada si cu toata graba ta nu ai reusit sa mi te bagi in fata la timp,dar sa stii ca traficul in bucuresti e cum e din cauza numarului mare de masini,nu pentru alea 2 secunde care le pierzi cu biciclistul ocazional.

    Ca o paraere personala,cred ca esti un dubist/taximetrist frustrat.

    @mariusikk desi nicaieri nu se cere permis sunt 100% de acord cu ce spui in primul post.Trebuie sa avem participanti la trafic cu un minim de cunostinte despre legislatia rutiera.

    Ca idee,nu stiu daca politistul poate sa dea amneda unui biciclist pt trecut pe rosu,nerespectarea prioritatii,etc. dar as vrea din toata inima sa vad asta intamplandu-se(o spun ca biciclist,nu sofer)

  9. Traficantul

    Nu ma deranjaza ce cer ei.. ba din potriva sunt de acord sa le faca piste de biciclisti se mai linisteste putin traficul. Doar ca sunt lucruri mai importante de facut, cred eu. Si mai lasati-ma frate cu ifosele, aviz Thomas si dan.., daca sunt asa cunoscatori de legislatie cei pe care ii aparati voi de ce trec pe trecerea de pietoni pedaland, de ce merg fara lumini, fara ochii de pisica?
    Inca odata va spun sunteti constienti ca oamenii la tara nu au trotuare?

  10. Hai bre Thomas – cum vezi 2 roti cum creste pulsul?
    In adunatura aia din film maximum 10% au ceva mai colorat pe ei (ca de vesta reflectorizanta nu poate fi vorba – doar costa 5 lei bucata) si vre-o 20% au casca.
    Asta Q.E.D.!
    Daca nici capul in care se presupune ca ai creier nu esti in stare sa-l protejezi, ce vrei tu de la ceilalti???
    Fara vesta, fara casca, fara stop, far, ochi de pisica (unii nu au nici sa sub fund) pentru mine nu existi in trafic.
    De fapt nici nu a sa cauti pe un drum public fara echipament, mai ales noaptea.
    @Dan – Critical mass cu 80-100 de oameni?
    Intr-un oras cu peste 1 milion de masini inmatriculate + alea aflate in tranzit?
    Tu gandesti?
    🙂 🙂 🙂

  11. Chestia e ca CM-ul se face, e bun si cu 50 de oameni . Ideea e sale reamintim celorlalti participanti la trafic ca mai suntem si noi pe acolo si nu trebuie sa ne neglijeze.
    @Traficantu` Toti biciclistii trec pe trecere pedaland ?
    Iti garantez ca cea mai mare parte din ciclisti ( cel putin de la mine din iasi ) Stiu cum sa mearga pe strada

  12. pinguinu nuclear

    sunt proaspat (re)convertit la biciclism.
    Sustin neconditionat mersul pe 2 roti.
    Daca ar fi dupa mine, as interzice cu desavarsire masinile personale in orasele mari (in ideea in care trebuie sa existe un transport in comun bine pus la punct).

  13. @Traficantul, o parte dintre biciclisti au si masini acasa. Se presupune deci ca, ala daca lasa o masina in parcare, iti face tie loc sa circuli ca bizonul si dupa aia sa le dai cu tifla, ca tu esti smecher cu masina si ei niste amarati.
    Place sau nu, bicicleta e vehicul si nu are ce cauta pe trotuar, bineinteles cu exceptia copiilor. Asa ca domnilor soferi, mai lasati aroganta, ca strazile s-au facut si cu impozite de la cei care nu au masina. Pe de alta parte, mitocani exista si intre biciclisti, dar la fel de multi si printre soferi.

  14. Oare e atat de greu de inteles ca atata timp cat va exista mai multa lume care se duce zilnic la munca pe bicicleta si traficul va fi mai lejer?

  15. Rosuarterial

    Propun finalizarea unei idei a motociclistilor bucuresteni. Care sunt si ei destul de putin respectati in trafic. Facem o data pe luna un protest – neorganizat cu masinile – intr-o zi lucratoare dimineata de la 7.30 la 9.30 circulam regulamentar, bara la bara ca sa nu se poata baga nici un taran intre noi. Daca vin si motociclistii cu masinile vom strange 2-3000 de masini pe un traseu … sa zicem Piata Victoriei sau Piata Presei Libere – Piata Unirii sau Piata Sudului. Atunci daca un sofer se simte incomodat de biciclete in trafic sa vedem cat de incomodat se simte de 2-3000 de masini. Repet, circuland regulamentar, respectand toate regulile de circulatie si nedepasind pentru nimic in lume viteza legala, fara sa fortam galbenul la semafor, reducand viteza la trecerile de pietoni dupa cum spune legislatia rutiera si acordand prioritate pietonilor care traverseaza regulamentar. Punem pariu ca desi noi vom circula corect ceilalti se vor baga unii in fata altora sa ne evite pe noi, si vor bloca toate intersectiile adiacente traseului nostru ?
    A da, si daca tot facem una deasta putem contacta si o companie de asigurarari se ne faca niste polite RCA speciale pentru evenimente de genul asta. Polite servisabile pentru masinile noatre oriunde si pentru masinile celor care au accidente cu noi la un singur service auto si eventual un service prost cu conditii de plata avans pentru reparatie si eliberarea masinii doar dupa plata de catre asigurator a valorii facturii. Asta asa ca sa fiu sadic.

  16. Traficantul

    http://www.trafictube.ro/pedalisti-si-biciclisti/ 🙂 Vizavi de biciclisti+legislatie 🙂

    Uff de-abia astept de la anul se anunta mopedisti cu carnet . Deci scapam de copii de 14 ani care merg pe scuter si habar nu au de nimic, pe care dragul Thomas ii are la inima. Thomas prietene mie imi place sa spun ce cred, daca tu esti de acord cu parerea mea sau nu, nu imi pasa.

    • @Traficantul: Care parte din sustinerea mea PENTRU permis pe scutere nu ai priceput-o ? 🙂

  17. Marius Buz

    O sa scapam pe naiba. Daca pentru luat permisul auto s-a dat spaga si se mai da (mai subtire si mai pe sestache dar inca se da) crezi ca la mopede/triciclete/motorete etc n-o sa se dea ? Haaaaa. sinteti naivi.

  18. @Marius Buz
    1.Au ce sa piarda
    2.Pot fi sanctionati financiar/penal.
    Cu unii nu poti decat cu forta!

    @Thomas lasa-l in lumea lui ca n-are rost!

  19. Circul zilnic cam 10 km cu bicicleta prin Cluj de aproximativ 1 an. Cred ca principala problema e ca bicicleta nu e perceputa ca vehicul de majoritatea celor din trafic, in primul rand datorita necunoasterii regulilor de circulatie. Zic asta pentru ca, desi circul exclusiv pe strada sau pe pista, cele mai mari probleme nu le am cu soferii, ci cu pietonii si ceilalti biciclisti.
    Un alt motiv pentru cum e perceputa bicicleta sunt chiar biciclistii. E greu sa fii respectat in trafic cand tu circuli pe trotuar, traversezi pe trecerea de pietoni, treci pe rosu, mergi pe contrasens etc. Si vad zilnic biciclisti facand din astea, oricat de putin imi place sa recunosc.

  20. Eu sunt si sofer, si motociclist si biciclist. Am participat sambata pentru ca e nevoie de aceasta infrastructura.
    Sunt cat de cat obisnuit cu nesimtirea si ignoranta „soferilor” bucuresteni vis-a-vis de orice vehicul pe 2 roti; multi dintre ei sunt frustrati ca ei stau in cozi si noi nu. Va reamintesc ceva:
    – pistele existente in acest moment pe trotuare sunt 100% ILEGALE (adica nu respecta normativele); nimeni nu raspunde penal/financiar pentru aceste sume cheltuite;
    – bicicleta este vehicul si locul ei este pe carosabil, ideal evident pe benzi speciale; astfel de benzi vor ridica siguranta traficului pe biciclete si va conduce automat la mai multi biciclisti in trafic (si implicit la mai putine masini). Multi ati vazut ca in week-end multi vin cu bicicletele in parcuri dar le aduc acolo cu masina (asta inseamna frica de traficul auto din oras);
    – masina personala este cea mai proasta masura de deplasare in orase; locul ei este in mod normal pe centurile acestora si in afara localitatilor; problema este ca Bucurestiul nu are centura (functionala) si atunci are foarte mult trafic de tranzit;
    – de asemenea foarte necesara este implementarea benzilor speciale pentru ratb astfel incat transportul in comun sa poata fi mai eficient ca masina personala si astfel mult mai atragator; eu am incercat iarna trecuta 1 luna sa merg cu transportul public si am renuntat; in afara de metrou, pe restul nu poti sa te bazezi – prin urmare am revenit la auto.
    – si da, pentru aceste benzi (ratb+taxi si biciclete) este nevoie sa se ia din benzile auto – ceea ce este absolut normal. Trebuie introdusa taxa de congestie pentru centrul orasului (cum este in multe orase mari) si marite tarifele la parcarile din centru + ridicat orice este oprit neregulamentar acolo (ma refer la centru nu la cartiere cum se intampla la noi complet aiurea – acolo mai trebuie create locuri de parcare rezidentiale).
    Si dupa toate astea o sa vedeti ce bine se va circula in oras…. (cred ca la noi asa ceva nu se va intampla niciodata).

  21. Marius Buz

    @Mosu: amin, doamne ajuta, acatiste etc.
    Sanctiune financiara ? prea mare deranjul, are in cartea de munca salariul minim pe economie, nici un judecator n-o sa-i puna poprire 15-25% pe salariu, coaja nu i-o ia pentru valorificare pentru ca deh, avem dreptul la proprietate. Sint multe de povestit si nu e cazul aici.
    Eu sint sceptic la fel cum am fost si cind s-a schimbat in codul rutier treaba cu accidentele cu pietoni traversind neregulamentar, circulatia „pina la limita evitarii oricarui pericol” si altele asemenea in care conducatorul auto era vinovat dpdv legal 100% desi nu facuse nimic. Ma asteptam sa vad strazi cu singe si pietoni civilizati. Pauza, tot pe acolo merg si tot agresivi sint.
    Si cum domnisoara Speranta moare ultima, mai am sanse, nu ?

  22. @Marius Buz ai fost vreodata intr-o sala de judecata sa vezi cum se desfasoara lucrurile in situatii in care se judeca persoane pentru infractiuni la regimul circulatiei?Tare tind sa cred ca nu! Nu e vorba doar de bani,e vorba de libertatea celor care comit infractiuni la regimul circulatiei,dosare penale si probleme ulterioare!

  23. A avut loc si in Cluj un asemenea protest, singura diferenta era ca ei au blocat toata circulatia, circuland pe toate benzile de mers…un drum obisnuit pe care il parcurg in 15 min l-am parcurs in aprox 35 de minute si am si intarziat! Thank you biciclistilor, macar daca stiam sa ma duc pe un drum ocolitor, grabit fiind, dar nimic :P…
    Protestul a avut loc cu aprox. o luna in urma la Cluj.

  24. mai biciclistilor, vad ca urmariti site-ul asta, e a trei sute de mia oara cand fac un apel omenesc, nu mai circulati pe contrasens, ca nu sunteti facuti din duraluminiu ! nu sunteti mai vizibili pe contrasens, nu e asfaltul mai bun, nu ajungeti mai repede, deci renuntati la chestia asta si pe urma mai discutam 🙂
    mosu, dar tu ai fost in vreo sala de judecata? cand se vor da pedepse cu executare pentru infractiunile de care vorbesti, mai discutam, pana atunci nimeni nu are nicio solutie, lucrurile merg la fel.

  25. si eu am bicicleta, dar nu o folosesc in timpul saptamanii. merg doar la plimbare, de placere.

  26. @ma: E pe contrasens si il lovesti?Aia e,si-o merita din plin.Chemi politia,ii iei datele si il dai in judecata.

    P.S.Nu generaliza,am vazut prea putini biciclisti pe contrasens(cam atatia cati si soferii).Rosul si prioritatea sunt cele mai mari probleme.Mai zic o data,VREAU sa ne dea cineva amenzi pentru magariile din trafic.

  27. Eu sunt sofer dar anul acesta mi-am luat bicicleta si am renuntat la masina. Consider traficul auto din Bucuresti o gluma proasta. Masina mea sta in fata blocului si o folosesc doar pentru deplasari in provincie. Obisnuiam sa circul pe pistele de pe trotuar si eram recalcitrant cand intalneam pietoni pe pista ilegala (vechi obiceiuri dobandite in trafic), dar acum mi-am schimbat parerea si merg pe carosabil, cu frica ce-i drept ! De cand merg cu bicicleta am slabit 5kg, m-am lasat de fumat, ma simt mai sanatos si mai longeviv in pat. Deasemenea am contribuit la fluidizarea traficului auto, lasandu-mi masina acasa.
    @traficantul
    nu se pot transfera bani din bugetul primariei capitalei pentru a amenaja trotuare in mediul rural

    Apropo de primarie si planul lui Oprescu cu autostrazi suspendate. Acest proiect ar fluidiza traficul auto dar l-ar si incuraja. Am prieteni soferi care merg cu metroul ca sa ajunga la destinatie in timp util desi ar prefera sa circule cu masina. Odata finalizat acest proiect, ii vad inapoi in masina. Iar cu populatia crescanda a orasului, in 4-5 ani o sa ajungem in acelasi punct din care am plecat. Nu mai vorbesc de poluare si locuri de parcare.
    Cred ca o pista ar fi o solutie mult mai viabila pentru traficul din Bucuresti. In ultimul timp a devenit o moda printre bucuresteni sa mearga la sala de fitness ca sa-si intretina silueta. Luand in calcul aceasta mentalitate, cred ca multi dintre ei s-ar reorienta catre bicicleta pentru nevoile zilnice, inlocuind masina si abonamentul la sala, care fac o mare gaura in buget. Din punctul meu de vedere intr-o astfel de solutie impreuna cu o mai buna infrastructura a mijloacelor de transport in comun ar trebui investiti banii nostri pentru a armoniza traficul din Bucuresti.

  28. Si tot legat de legislatie si educatia in scoli:

    Art.105. -Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a V-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de către persoane juridice:
    ………
    15. nerespectarea obligaţiilor de a efectua orele de educaţie rutieră în unităţile de învăţământ;

    Tare, nu ?

  29. Si eu sunt biciclist de peste 5000 km pe an si sofer de 40-50.000 km pe an, dar daca vrem viata buna in traficul din capitala ar trebui inceput cu prioritizarea transportului in comun, pentru ca aceasta sa devina o optiune viabila si acolo unde nu e metrou. Ingradirea tuturor liniilor de tramvai pe modelul liniei 41 unde se poate, creearea de benzi speciale pentru autobuze pe toate arterele principale si, mai ales, saltarea instant a carnetului oricarui sofer care a atins cu roata banda respectiva – eventual instalarea de camere de supraveghere omologate. Apoi ar urma incurajarea bicicletelor, desi probabil n-ar mai fi nevoie, ca ar fi destul loc si de ele in trafic.

    Sa nu uitam vorbele acelea spuse se pare de primarul din Bogota – O tara civilizata nu e una unde saracii au masina ci una unde bogatii folosesc transportul in comun.

    A, si am uitat sa zic, toti se plang ba ca soferii sunt nesimtiti, ba ca biciclistii sunt nesimtiti. Hai sa o luam asa, intr-o ora de mers prin capitala, cu masina sau cu bicicleta, nu conteaza, cate mii de masini intalnesti? Multe. Cati cretini adevarati? Poate 1-2 pe zi. E drept ca astia reusesc sa te enerveze pentru restul zilei, dar nu e normal sa ii pui in aceiasi oala si pe restul. Iar ca biciclist, sincer, in ultimii 2-3 ani pot sa zic ca situatia din trafic s-a ameliorat, soferii sunt mult mai intelegatori, mi se da aproape mereu prioritate, RATB-istii se trag de la marginea drumului sa ma lase sa trec cand ma vad in oglinda….

    Pe partea cealalta, la biciclisti, la fel, ca sofer am observat ca majoritatea merg corect. Dar e drept ca sunt destui noaptea fara lumini, o gramada care vin pe contrasens, o gramada care taie intersectiile aiurea fara nici un fel de frica de nimic…. Acuma eu ca biciclist imi dau seama ca ala e un hipster drogat, ca alalalt e un teribilist, ca nici unul nu e un biciclist serios. Dar din pacate pentru soferul care nu e si el biciclist, ei sunt toti la fel. Si soferii ar trebui pe de o parte sa inteleaga ca nu toti biciclistii sunt cretini si ar trebui sa plece de la premiza de nevinovatie cu ei, dar pe de alta parte si sa inteleaga ca bicicleta se misca mai repede decat masina in traficul aglomerat si sa nu se simta frustrati ca ei stau la stop cu orele si bicicletele se strecoara printre masini. Daca le e ciuda, n-au decat sa se urce si ei pe o bicicleta si gata…

  30. Eu sunt biciclist de 2 ani , in timpul verii fac peste 50 km pe zi . Vreau sa va spun ca este un cosmar sa mergi prin oras . Cei mai multi stiu cum sa se comporte cu un biciclist prin preajma . Trec milimetric pe langa mine fac manevre complet inutile de exemplu depasire si dupa imi taie calea ca sa efectueze un viraj la dreapta ,saula semafoare , ma depasesc ca apoi sa se opreasca in coloana din fata si eu sa-i depasesc iar.
    Acum catevaluni m-am asezat frumos la semafor , pe centrul benzii ( deobicei iau o pozitie centrala la semafoare pentru ca mai sunt inconstienti din astia care trec milimetric pe langa mine daca ma pun pe dreapta benzii , si imi pun mie viata in pericol . De asta iau pozitia centrala , ca sa impiedic asta sa se intample . Dupa ce trec de intersectie merg frumos pe margine ) si vine unul in stanga mea la 10 cm si il intreb frumos de ce a venit ata de aproape de mine . El imi spune ca de ce am venit eu asa de aproape de el ( eu nu ma miscam , stateam al semafor ) si dupa imi spune ca e aproape de axul strazii ( si ce ma intereseaza pe mine asta ? ) Si imi mai spune dupa ca nu aveam vesta :)) da aveam 2seturi d elumini , in fine.
    Acum cateva zile un camion a trecut la 5 cm de ghidonul meu l-a durut la basca de mine.
    Cei mai multi uita de distanta de siguranta care trebuie acordata unui biciclist in cazul depasirii acestuia , aceasta fiind de 1,5 metri.

  31. Am avut vreo 4 sau 5 accidente cu bicicleta. Masini care mi-au taiat calea si care m-au scos de pe drum. Am indoit portiere si am spart stopuri, din neatentia „soferilor”. Ma dau cu bicicleta de cand sunt mic iar ulterior am facut si ciclism de performanta, umbland la concursuri prin Ungaria si Austria(ceva gen Tour de France). Nu cred ca are vreo relevanta ce am scris mai sus neaparat, vroiam doar sa explic ca stiu ce inseamna mers pe bicicleta. Dar la noi.. 🙂 multi ani vor mai trece pana vom invata, ca soferi, sa constientizam ca exista si alte mijloace de transport in trafic decat masini. Protestul biciclistilor? Se uita in 3 zile. Si cam atat a fost. Sunt exemple negative destule, si de-o parte si de alta. Cei care gresesc insa, nu prea se uita ei pe-aici si nici nu prea cred ca-i doare capul de tampeniile pe care le fac zilnic. Avem multe de invatat inca.

  32. Propun ca toti automobilistii sa-mi plateasca o taxa ca sunt obligat , ca biciclist sau pieton , sa le filtrez cu plamanii mei beshinile masinilor lor . Deocamdata mie statul nu imi da nimic din acciza care o pune pe combustibil. Cu ce sunt eu vinovat sa sufar ca un X sau Y , vajnic sofer la „covrigul” masinii , e puturos si nu vrea sa mearga pe jos.

  33. Traficantul

    Daca asa gandeste un biciclist(Marton), e clar…
    Acuma vor si bani de la soferi.. pai bai „…” la ce taxe platesc cu masina ar trebui sa merg pe covorul rosu.

  34. verdenpom

    @marton se numesc accize…

  35. sunt biciclist
    sunt de acord cu ce spune Marton sa primim niste bani ca nu poluam orasul,nu incurcam traficul,nu depasim limita de viteza,nu depasim pe linie continua,nu avariem grav o masina in cat de impact etc
    propun amendarea biciclistilor ce nu au bicicletele echipate corespunzator cu sume intre 500-5000 ron un stop un far si o vesta nu costa asa mult maxim 60 ron,nu merita sa na riscam viata pt 60 ron

  36. si pietonii? ei cat sa primeasca de la biciclisti? ca biciclistii circula mult pe trotuare.
    si cat sa primeasca de la conducatorii auto drept recompensa ca nu circula cu masina si nu fac trafic?
    dar pensionarii care ies rar de tot din casa? ei cat sa primeasca?
    Eu cat sa primesc de la bucuresteni ca nu le-am poluat doar o data orasul? Eu nu merit?

  37. e ilegal sa circuli cu bicicleta pe trotuare
    mai nou si pe sosea http://b365.realitatea.net/revoltator-in-bucure-ti-bicicli-tii-au-interzis-i-pe-trotuar-i-pe-carosabil-amenzi-de-420-ron_184384.html
    revoltator
    amenzile se pot contesta in instanta e ilegal sa amendezi biciclistii,nu e data nici o lege care sa interzica asta

  38. Cum spuneam, tine de educatie:
    http://www.slowride.ro/2012/11/09/singura-sansa-copiii-sa-si-educe-parintii/

    „- Educaţia rutieră începe cu grădiniţa şi legislaţia. De exemplu, se ia problema: copiii nu poartă cască atunci când merg cu bicicleta. Soluţia: o lege conform căreia copiii până la 10-12 ani trebuie să poarte cască dacă circulă pe drumurile publice. Demonstraţia utilităţii căştii se face, la copii, aşa cum v-am arătat deja aici: Casca o poţi schimba, dar capul ba! Destul de convingător, nu?

    Pentru a circula singuri pe bicicletă, pe drumurile publice, copiii trebuie să fi împlinit 10 ani şi să fi dat un examen, în urma căruia se obţine o legitimaţie de conducere a bicicletei. Examenul este teoretic şi practic şi se face cu implicarea Poliţiei. Primăria încurajează alegerea bicicletei ca mijloc de transport către şi de la şcoală, pentru a preîntâmpina aglomerarea oraşului. Se tipăresc pliante pentru părinţi, cu sfaturi care să ajute la educarea copiilor în acest aspect. Există terenuri pe care se fac lecţii practice de simulare a circulaţiei, în care copii pot învăţa cum să se comporte în trafic.

    – Şcolile nu se ocupă în mod oficial de pregătirea şi educaţia moto dar unele dintre ele fac cursuri, din iniţiativă proprie.

    Există proiecte educaţionale care abordează aspectul comportamental: „cum mă comport în trafic”, „cum atenţionez pe cei care fac greşeli în trafic” (!?!)

    Proiectul zebrele: copiii stau în dreptul intersecţiilor din zona şcolii şi primesc diverse sarcini, trebuind să identifice greşelile participanţilor la trafic: să se uite dacă şi-au pus centura, dacă frânează înainte de zebră şamd. Uneori li se pun la dispoziţie radare pentru a măsura viteza de deplasare, pentru a evalua dacă frânarea a fost făcută înainte de trecerea de pietoni. Ei desenează pe panouri smile-uri sau alte simboluri pe care le arată şoferilor. Unii şoferi se sperie, pentru că acţiunea este făcută în compania Poliţiei, iar greşelile depistate pot fi amendate serios. (Cu toate acestea, Poliţia nu emite amenzi atât timp cât are loc acţiunea respectivă.)

    Proiectul fă-te vizibil, eficient mai ales în localităţile mici: copiii îşi confecţionează singuri, în ce formă vor, benzi reflectorizante

    – Alte detalii “minore” şi atât de importante: Elevii învaţă şi exersează în şcoală cum să cadă mai bine.
    Legat de circulaţia cu mijloacele publice, în clasa a treia copiii participă la programul „cum mă comport la metrou”. Merg cu şcoala şi li se explică toate aspectele legate de siguranţă şi civilizaţie. Pentru a încuraja circulaţia cu astfel de mijloace de transport, primăria are preţuri speciale pentru copii, 60 de euro pentru tot anul şcolar, cu toate mijloacele de transport. În vacanţă e gratuit.”

    Suna parca din alta lume, nu ?…

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!