It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Da’ semnalizarea mea nu o vezi?

Adăugat de Ursul Grizonat
Raportează ca șters! 84

Vesta, checked, casca, checked. De pomana daca melteanul cu SUV negru si numar cu W**, in cautare de loc de parcare, da semnal si trage de timona. A dat cu biciclistul de pamant.
Reactia individului de la volan m-a unplut de spume. Auzi domnule : „Da’ semnalizarea mea nu o vezi ? … ca e mare !”
Am vazut in oglinzi cum l-a acrosat cu aripa faţă dreapta, bagandu-l bine si pe biciclist in parcare, trantindu-l. Din fericire fara rani sau pagube pentru bicicleta.
Individul cu SUV nu cred ca a priceput ceva. A ramas cu meltenismele din trafic, cu prioritatea de gabarit. Pana se intalneste cu unul cu un KRAZ si-i aplica acelasi „tratament”. Sau cu un tramvai.

Ce mai caută lumea:
  • accident schimbare banda si plecare de pe loc fara asigurare
  • aripei kraz ru
  • daca am lovit oglinda se strice si semnalizarea

32 comentarii

  1. Cred ca biciclistul ar fi trebuit sa reactioneze mai urat..sa cheme politia si alte cele…dar din pacate, din cauza timpului, a stresului si a promptitudinii politiei iti vine sa renunti…Bine ca nu a fost mai grav pentru biciclist!

  2. Da semnalizarea domnu, semnalizarea cat ie?! :)) Felicitari pentru atitudine! Multi ar fi mers mai departe.

  3. Intrebare de neofit: care e poata cu numere cu W?

    • Legendele de cartier spun ca numerele care incep cu dublu ve apartin de SPP, SRI, SIE, STS. Mit sau realitate? (insert scary sounds here) 😀

    • Si eu am numar la ordine (adica nu preferential) cu W. Oi fi de la SRI, SPP ETC si nu stiu?

    • Este o legenda urbana, la fel cum nu te apara de amenzi literele distantiate sau stickerul cu IPA…
      Avem si noi un Mercedes ML pe cabinet, e in leasing asa c-are numere random… cu W.

  4. Respect. Am patit-o si eu anul trecut cu unul care desi eram doar noi doi pe strada, m-a depasit si a intrat in parcare chiar in fata mea. Asta e rezultatul : https://igcdn-photos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t51.2885-15/10693696_776994759025232_458202387_n.jpg

  5. Circul zilnic cu bicicleta in oras. Ma astept la astfel de faze mereu si evit cat pot de mult. In situatia din clip (2 benzi, masini parcate pe dreapta si coloana in fata) circul ceva mai departe de marginea masinilor parcate, astfel evit pe cei care ies din parcare si pe cei care vor sa imi ia fata si sa intre in parcare. Trebuie adaptare daca vrei sa ai pielea intacta, pentru ca e plin de oameni care nu stiu sa conduca, nu sunt atenti, nu anticipeaza, vorbesc la telefon etc. Poate imi iau si eu o camera in curand sa pot exemplifica. Bravo pentru atitudine.

  6. @Ursul Grizonat Preferabil Kraz-ul, tramvaiul sa-l pastram pentru transportul public.
    P.S. Daca are si incarcatura, e si mai bine 🙂
    +

  7. Asa e, prioritate de semnalizare de W si de bmw (?!?!?!?!)… tras de covrig si lovit tot ce respira.

  8. Chiar daca un bou pe bicicleta mi-a pliat oglinda azi dimineata circuland pe interzis fara sa zica macar pardon, le acord in continuare toata atentia in trafic si le fac loc atunci cand se poate.
    Aici, totusi, nu inteleg ceva. Cel cu SUV-ul l-a acrosat cu aripa dreapta fata sau spate? SUV-ul circula pe B1 sau B2? Inainte de acrosaj, biciclistul si SUV-ul mergeau in paralel sau bicilistul era mai in spate?
    Caci daca SUV-ul mergea pe B2 in paralel cu biciclisstul pe B1, atunci cel SUV-ul merita si o reclamatie la politie.
    Dar daca SUV-ul mergea pe B1 iar biciclistul era, inainte de contact, in spatele lui, atunci mi se pare normal ca biciclistul sa zica sarumana si sa plece multumit ca nu-l trage ala de maneca sa scoata banu pentru reparatii.

    • Romanu, biciclistul putea fi si la 3-4 metri in spatele suv-ului pe b1, nu are importanta. In ambele situatii tot suv-ul este de vina, la schimbarea directiei asigurarea se face si in lateral… daca biciclistul era in dreptul oglinzii cine crezi ca ar fi fost de vina? Biciclistul? Mai gandes-te inca o data te rog frumos.

    • @verdenpom Deci daca biciclistul este „destept” si ma depaseste prin dreapta in timp ce eu ma deplasez pe B1 intentionand sa parchez (cu semnalizarea corespunzatoare), tot eu sunt de vina? (vorbesc de cazul in care nu exista o banda speciala pentru biciclisti) E tarziu si poate imi scapa mie ceva… 🙂

    • Cam da, neasigurare la schimbarea directiei…
      Poti avea tu semnalizarea 500 de metri, semnalizarea nu iti confera si prioritatea.

    • O fi tarziu si gresesc eu…DAR….ce sa caute un autovehicul si o bicicleta pe aceeasi banda, unul langa altul? Ori SUV-ul l-a ajuns din urma pe biciclist si nu l-a depasit corect pastrand o distanta laterala suficienta, ori biciclistul s-a bagat printre masinile parcate si SUV exact in momentul cand soferul s-a hotarat sa traga de volan.
      Daca va uitati la filmarile prietenului nostru (absent de ceva vreme) @bucharestbiketraffic veti observa ca el nu depaseste prin dreapta autovehiculele care merg in fata lui pe aceeasi banda. Pentru ca, zic si eu acu’la 12 noaptea, nu are voie. Parerea mea.
      Concluzia: biciclistul nu prea avea cum sa se puna in situatia aia fara sa aiba vreo vina decat daca cel cu SUV mergea pe B2. Altfel, despre asigurarea la schimbarea directiei de mers…sa nu exageram totusi in situatia de fata…

    • Atunci o sa ma bag de la bun inceput cat mai in dreapta, ca sa nu aibe loc sa intre :))

    • Autorul ne poate lamuri despre pozitionarea celor 2…

  9. Nu are nici o treaba ca are W la inceputul numarului de inmatriculare. Am un exemplu la munca, masina de firma are W**. Pur si simplu asa a picat. Nu mai credeti voi toate prostiile.

  10. Ehe…aia cu W a expirat de mult. Cica acum e smecherie mare daca ai cu K.

  11. Ca sa fie clar aripa din faţă, dreapta. Altfel, era cam mascat de SUV si nu vedeam nimic.
    Daca era sa il acorseze cu spatele, il trântea peste masinile parcate, nu pe locul gol. Si nu schimba cu nimic incadrarea la „neasigurare la schimbarea directiei de mers”.

    • Pai daca era „mascat” de SUV, deduc de aici ca biciclistul era in spatele lui, ambii deplasandu-se pe B1. In acest caz biciclistul nu trebuia sa depaseasca prin dreapta; chiar daca SUV-ul avea semnalizarea pusa sau nu. Prin urmare, in caz de nasoale, consider culpa comuna.
      Legat de incadrarea fara echivoc la „neasigurare la schimbarea directiei de mers”, sa ridice mana sus cine se asigura in oglinda din dreapta cand vireaza catre dreapta intr-o intersectie, de pe B1, ca nu cumva sa apara vreun biciclist intre propriul autovehicul si bordura. Eu recunosc ca nu fac acest lucru. Oi fi facut o scoala de soferi de 2 lei….

  12. Am intalnit in trafic zilele trecute o situatie „pe invers” fata de cea expusa aici, in sensul in care autoturismul pleaca de pe loc (fara asigurare, desigur) si il acroseaza pe biciclistul care se deplasa in acelasi sens cu el. Bineanteles ca biciclistul este trantit la pamant, soferul (ca sa zic asa) coboara din masina, nervos, si incepe sa-l apostrofeze pe biciclistul care, in viziunea lui, nu prea vedea pe unde merge. Biciclistul incearca, fara succes de altfel, sa-i explice conducatorului auto ca de fapt acesta trebuia sa semnalizeze, sa se asigure (si, eventual sa acorde prioritate) la plecarea de pe loc. Conducatorul auto constata ca are pe partea stanga a auto din dotare si niscaiva julituri mai pronuntate de la ghidonul, respectiv pedala biciclistului si incepe sa se agite si mai tare. Finalul (care sincer m-a uns pe suflet), a fost acela ca biciclistul s-a saturat de tupeul idiotului care l-a pus la pamant, i-a ars acestuia vreo doua crosee scurte, l-a sprijinit usor de una din roti si si-a continuat drumul linistit. Asa cred ca se putea proceda si in cazul expus aici, daca tot insista idiotul ca esta detinator de „semnalizare mare” !!! Zic !

  13. @romanu Sa desenez, zic. Eu ma uitam in oglinzi, si cand colo, ce sa vad, SUV virand peste bicilist. Biciclistul era in partea din fata a SUV-ului, asa cum am completat si in descriere. Am si subliniat. Altfel ( adica in caz contrar) nu aveam cum sa-l mai vad. El fiind in partea din fata si deci nemascat de SUV, era vizibil. Daca nu era vizibil nu ma intorceam sa vad care era treaba, neavand ce sa vad.
    De ce m-am intros ? Pentru ca era posibil sa aiba nevoie de ajutor, sau de martor.
    Nu stiu unde ai facut scoala de soferi, dar la schimbarea directiei de mers (inclusiv plecare de pe loc fara schimbare adirectie de mers 🙂 ) te asiguri temeinic in oglinzi. In cate ai.
    Sper ca ai invatat ceva.

    • A invatat pe dracu’.
      Asta spune tot despre cata soferie stie: „O fi tarziu si gresesc eu…DAR….ce sa caute un autovehicul si o bicicleta pe aceeasi banda, unul langa altul?”

    • Ursule, daca ai fi facut o legatura intre comentariile mele nu ai mai fi avut ocazia sa initiezi mistoul cu „desenatul”. Ti-am argumentat si cu alta ocazie (http://www.trafictube.ro/dreptate-ambitie/#comment-346980) ca desenatul nu e talentul tau preferat.
      Eu, in schimb, observ ca afirmi odata ca „Altfel, era cam mascat de SUV si nu vedeam nimic”(de aici se intelege ca era mai in spate si de aici si intrebarea referitoare la aripa fata/spate) iar apoi sa schimbi placa in „El fiind in partea din fata si deci nemascat de SUV, era vizibil”.
      In comentariile mele care pun la indoiala lipsa de vinovatie a biciclistului, fac referire la pozitionarea celor 2 INAINTE de impact. Cum a ajuns biciclistul in dreptul aripii dreapta fata a SUV-ului ca sa fie doborat in parcare. Nu cumva a procedat exact ca la 1:27? Adica s-a strecurat printre SUV si duba VW alba parcata? Nu-ti trebuie multa minte ca sa-ti dai seama ca SUV-ul a virat in parcare mai larg din cauza dubei albe iar biciclistul s-a gandit sa profite de spatiul creat si sa-l depaseasca prin dreapta. Caci daca ar fi fost invers (adica SUV-ul l-a ajuns din urma pe biciclist si a intrat brusc peste el in parcare) am fi vorbit de tentativa de omor.
      Tie nu ti se pare dubios ca biciclistul a plecat mai repede decat tine de acolo? In conditiile in care s-ar fi simtit complet nevinovat, ma gandesc ca ar fi reactionat mai „hotarat” (asa cum a exemplificat @gringo).

    • @-Serge_ , comentariul tau cu un vadit aer de superioritate merita o singura replica: data viitoare incerci sa te concentrezi mai mult de 30 minute ca sa reusesti sa citesti si celelalte randuri ale comentariului?
      PS: Totusi, daca ai o opinie, poate incerci sa o si argumentezi. Mistouri stim toti sa facem. Mai ales pe TT.

  14. @-Serge- , sari direct la lit. c)
    Art. 118 – Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:
    a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precede nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau stânjeni circulaţia din sens opus;
    b) să semnalizeze intenţia de efectuare a depăşirii;
    c) să păstreze în timpul depăşirii o distanţă laterală suficientă faţă de vehiculul depăşit;

    • Si de aici tragem concluzia ca ce ai in stanga sau in dreapta conservei nu conteaza. Multi s-au invatat ca semnalul ala le da prioritate. Ca daca au dat semnal automat se opreste intreaga planeta ca sa faca ei ce au de facut.

      Mai mult, citatul tau nu are relevanta in cazul de fata. Biciclistul nu depasea. Mergea exact pe unde trebuie sa mearga biciclistii atunci cand nu au banda speciala, adica pe dreapta drumului. Si chiar si cand au banda, tot se urca diversi giboni pe ei.
      Disclaimer: nici comentariul asta, nici cel precedent nu sunt la misto. Incearca sa te gandesti un pic la ce ineptii debitezi

  15. @romanu , Reloaded:
    SUV virat la dreapta, drum nu. SUV schimbat directia de mers, deci.
    Nu ai fost acolo. Bicilistul a avut un avantaj de catav secunde in fata mea in ceea ce privsete schimbul de amabilitati cu cel de la volanul SUV-ului.
    Ramane sa fiu acuzat ca eram mana in mana cu bicilistul, ca l-am platit, sa verificam timpul de inetrventie al EPA13/2 la un TCC hemoragic ca urmare a „biciclist cu auto”

    Vorbesc la arhiva sa caute filmul de dinainte, poate mai apare bicilistul.

    Revenim la motivul filmului. Tupeul individului cu SUV „Da’ semnalizarea me a nu o vezi ? Ca e mare !”.

  16. Cedez. Nu mai am nervi. Biciclistul circula regulamentar pe langa SUV. Soferul de SUV – singurul vinovat. Gata. Azi o bicicleta, maine un motocicleta…ce mai conteaza….

  17. @romanu … ;))) cum adica ce cauta biciclistul si SUV-ul pe aceeasi banda ? pe unde vroiai sa fie biciclistul ? pe linia dintre benzi? in spatele masinii , in rand cu celalalte masini ? nu stau sa analizez unghiuri,care era mai in fata,mai in spate etc analizez doar ceea ce a spus conducatorul SUV-ului…„Da’ semnalizarea me a nu o vezi ? Ca e mare !” De aici se intelege ca el e genul care da semnal si imediat trage de volan ,fara sa se asigure …se gandeste ca cel din spate vede semnalul si il va lasa sa faca manevra .

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!