Camera auto DVR 70mai A500S Dash Cam Pro Plus 2.7K 1944p, IPS 2.0", 140 FOV, ADAS, GPS, Night Vision, Wi-Fi

Produs din oferta Xiaomag.ro

459,00 lei

459,00 lei

Vezi detailii

Stan si Bran la volan, remake

Adăugat de Ursul Grizonat
Raportează ca șters! 35

Istoria se repeta 🙂 .
Cine a chiulit de la orele de fizica in scoala generala, mai are o sansa sa bage la cap. Aplicatie practica la forta centrifuga si la incadrarea in trafic.

Din categoria http://www.trafictube.ro/stan-bran-volan
Dar mai putin periculos decat http://www.trafictube.ro/stan-bran-volan-take-2/
Doreii de fata sunt probabil veri cu Lolek si Bolek, cu IQ-ul personajelor Beavis si Butthead/

9 comentarii

  1. Stii, de fapt e vorba de forta inertiala, dar chiar nu conteaza. Stan si Bran lovesc din nou 🙂
    +

  2. Inertia iti face „curat in portbagaj” si-i da cu capul de parbriz pe cei care nu poarta centura, cand calci frana sau daca pleci ca la curse, sau cand pleca pe directia ultimei viteze (tangente …) cand se rupe firul.
    Aici e vb de F=mv*v/R
    Nu conteste, relativista , nerelativista, newtoniana au ba, dar asa ma ramas eu. Formula parca era parte din calculul suprainaltarii sinelor de cale ferata si la calculul unghiului pistelor de viteza.

  3. @Kor: Forta centrifuga e un tip de forta inertiala care se aplica la miscari de rotatie daca vrei sa fim exacti 🙂

    @Ursul Grizonat: Bingo! +

  4. Nope. Ca sa vorbesti de forta centrifuga, ar trebui sa existe si o forta centripeta, egala, si care actioneaza in sens contrar. Asta ar presupune ca respectivul camion sa fie atras spre centrul de rotatie de catre o forta anume, cum ar fi forta gravitationala, sa zicem in cazul Pamantului in raport cu Soarele. Sau forta pe care o imprimi unei bile legata cu ata pe care o invarti in aer. Sunt, totusi, inginer la baza. Eu asa am invatat prin scoli. S-or fi schimbat lucrurile intre timp, ce stiu eu? 🙂

  5. @Kor: si eu sunt inginer si nu doar la baza… si am fost si olimpic la fizica in liceu 😛

    In cazul de fata, forta centripeta e forta de frecare intre roti si asfalt (nu cred ca are rost sa intram in teoria despre cum invarte motoriul rotile si de ce frecarea intre roata si asfalt impinge masina inainte) pentru camion ca vehicul si intre ce a cazut din el si pe ce era pus respectivul obiect, pentru respectivul obiect. La obiectul ala nu a fost suficienta forta de frecare si s-a dus (accelerat) pe directia fortei centrifuge.

    Forta centripeta cand e egala cu cea centrifuga obiectul e in echilibru si se invarte linistit… forta centripeta e forta generata de cineva/ceva, forta centrifuga e efectul. Cand forta centripeta se opreste, forta centrifuga care e inertiala (actioneaza asupra unui obiect lasat liber si depinde de masa adica, cam cum e si greutatea) e cea care arunca obiectul inspre exterior.

    Ca sa iti dau un exemplu usor de inteles: aruncarea ciocanului. Cand se invarte atletu’ cu ciocanu’, tensiunea din fir creata de faptul ca tine ciocanul in mana e forta centripeta. In momentul in care da drumul la ciocan, acesta zboara datorita fortei centrifuge.

    Mai multe dezbateri la o bere 😉 ca acaparam topicu’… fiind off-topic.

  6. S-a dus pe directia ultimei viteze, centrul de greutate depasind prerpediculara de pe suprafata de sprijin, pastrandu-si dentrul de masa pana la executarea ciocnirii prepondrent plastice dintre recipientii de sticla, pretiosul lichid si suprafata asfaltica cu miu variabil.
    I-a dat cu virgula, cioburi, lichide si efecte sonore. 🙂 .

    OFF :Cine sunt haterii de servicu : Sxn17, Stefan.

  7. Il stiu pe @Sxn17. Ma rog, il stiu e un fel de-a spune. Intr-adevar, nu face decat arunce cu minusuri in stanga si in dreapta pe criterii obscure. Da-i IGNORE 🙂

  8. @RebounD11 – Exista forte si forte. Unele sunt conservative, altele neconservative. Gravitatia e conservativa. Frecarea nu. Cand o masina isi schimba directia de deplasare, ecuatiile miscarii sunt diferite fata de cele ale Pamantului in jurul Soarelui. Dar, repet, asta e e chestie mai degraba de nuanta, n-are sens sa discutam asta aici. In particular, oricand 🙂

  9. Ecuatia de miscare e simpla. Daca vrei sa ajungi cu marafa intreaga la destinatie e musai sa o legi bine si sa o asezi asa incat sa nu depaseasca in inaltime obloanele laterale.

    Tot cu bere era si asta : http://www.trafictube.ro/beer/

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.