Sau cum poți face accident din cauza unui nebun!
P.S. Camera depărtează. A fost foarte aproape de mine. Si acum ma minunez cum de nu m-a rașchetat.
Alta zi, aceeasi situatie :
https://youtu.be/kNqbdSxhBL8
Doar ca asta S-A ASIGURAT si nu a tras de volan!!!
78 comentarii
Riscurile
depasirii prin dreapta. Oricum, buna reactia de evitare si bine ca s-a terminat fara urmari.ce depasire, ala schimba banda fara sa se asigure… macar daca semnaliza…
Ai permis? Daca da, fugi si preda-l!
S-a asigurat a semnalat intentia spre dreapta cam cu vreo 3 secunde inainte sa te bagi tu pe banda unu si sa incepi sa accelerezi (banda 1 fiind banda cu viteza cea mai mica,
nu pt depasiri)unde scrie ca b1 este pentru viteza mica? Si aia nu este Depasire!
Ai permis? Daca da, fugi si preda-l!
Serios? Cred ca ai gresit comentariul. Sau clip-ul. Autorul a schimbat banda cu vreo 50-60m inainte ca idiotul sa se hotarasca ca vrea si el sa vireze dreapta din scurt (probabil voia sa parcheze), de pe b2. Daca ai permis si circuli printre noi, la fel ca neatentul din clip, anunta-ne din vreme ce traseu ai, ca sa gasim o ruta ocolitoare. 🙂
PS – nu exista „banda de viteza mica” decat daca e semnalizata ca atare, si asta doar pe drumuri expres sau autostrazi. Si asta destul de rar. Dar si acolo sunt perfect valabile regulile referitoare la schimbarea directiei de mers, deci, implicit, la schimbarea benzilor.
Nu e cazul in orase. Altfel, ai fi surprins sa afli ca de fapt, exceptand cazurile de mai sus, legea chiar te obliga sa circuli pe ceea ce tu numesti „banda de viteza mica”, adica b1, sau prima din dreapta, daca e libera si daca nu intentionezi, in timp si spatiu rezonabil, sa virezi stanga.
Cine draq va da unora dinte voi permise? Habar n-aveti sa conduceti, dar va gasiti sa si comentati tot felul de aberatii.
Daca mai vad comentarii cu „depasire pe dreapta” le sterg automat. Multumesc.
De ce? Clipul este un foarte bun exemplu al unei astfel de manevre.
Ar fi bine sa nu.
Pentru ca nu da bine la tabla sa merbi pe banda inferioara cu viteza mai mare decat cei din stanga ta. Nici seria aia de filme „laica boos pe B1” vs B2 lover.
Ala crede ca e liber, trage , face poc, bine, e el de vina, dar cuum vina nu e 100%….. trebuie sa adopti conduita preventiva.
Ursule – conduita preventiva e una, legea care reglementeaza circulatia pe benzi e alta.
Noi, cei trecuti prin multe, si care batem la poarta celor 200 K sau 300-400 de K (K = mii de kilometri) in tara sau afara, stim deja sa mirosim din vreme situatiile potential periculoase. Dar nu toti au inca „mirosul” reglat, poate sunt mai tineri si mai la inceput de drum si, legal, n-au nicio vina in caz de poc, in situatii ca mai sus.
Stiu, omul din greseli invata, mai ales din studierea greselilor altora.
Si vina e totusi 100% a celui care trage de volan si schimba directia de mers fara asigurare, taind calea de mers a altuia care circula legal.
Cum e cu viteza si cu benzile ?
Cum se vede.
S-a instituit regimul comunist iar? Ce cu cenzura asta? Ar trebui tras de ureche putin user-ul.
E dreptul lui, nu e un site sustinut din fonduri publice sau alte chestii de genul. Deci, poate taia tot ce vrea, cu explicatii sau fara.
Nenea Marian, sa va explic de ce. Fiindca nu am executat nicio depasire. Am schimbat banda fiindca la urmatoarea intersectie fac dreapta. Ala trage de volan de zici ca e pe camp. In filmare am observat semnalul lui. In realitate probabil nu il vazusem de soare care batea din spate. Mai are rost sa zic ca intrase in parcare dupa manevra lui de gigel?
Si asta a fost ultima mea replica celor care o tin cu depasitul.
Inainte de a purta grija urechii altuia, as zice ca trebuie musai sa-ti verifici tu integriratea cutiei craniene, Nenea Cumva…
Mi se pare cea mai penibila scuza cea cu semnalizatul. Pe logica voastra, daca semnalizezi nu mai ai nevoie de oglinzi ca si asa ai prioritate si trebuie sa te lase ceilalti. Gresit.
Devansarea NU este depasire
Nu exista termenul „devansare” in legislatie.
Nu, dar exista definitia:
Nu constituie depasire situatia in care un vehicul circula mai repede pe una din benzi decat vehiculele care circula pe alta banda in acelasi sens de circulatie.
OUG 195, Art.45, alineatul 4
Corect, DTC nu circula pe banda 1, tocmai schimbase banda. Si o schimbase pentru ca pe banda 2 era celalalt, daca nu ar fi fost nu ar fi trecut pe banda 1 decat mai tarziu. E interpretabil cu cat inainte trebuie sa schimbi banda ca sa nu se considere depasire. Eu vad motivul schimbarii benzii, acela de a trece de masina mai inceata.
@BioHazarD La inceputul clipului, autorul trece pe langa o alta masina, care este pe B3, parerea mea este ca aici se poate aplica alin. mentionat de tine. La trecerea pe langa VW, insa nu.
@Seb Ai dreptate, prevederea legala este destul de vaga si intrepretabila, de aici si aparitia termenului „devansare” in folclorul soferilor. Dar, dupa cum mentionezi in ultima fraza „Eu vad motivul schimbarii benzii, acela de a trece de masina mai inceata”, cam asta e depasirea.
@Seb : Inseamna ca nu te-ai uitat pana la final de vezi motivul schimbarii benzii „acela de a trece de masina mai inceata.”
Da stiu ca vroiai sa virezi dreapta. Eu unul in situatii de astea schimb banda si incetinesc, fara sa trec de celalalt, e putin absurd ca masina care vireaza sa fie mai rapida decat ceea care merge drept. Eu procedez cum am zis tocmai pentru ca m-am aflat in situatia ta de prea multe ori.
Pentru toti care ziceti de @DTC ca nu a condus preventiv… voi cum schimbati banda?
Scuza cu depasirea pe dreapta e o balarie. Ala daca stie ca face si el dreapta se inscrie din timp si cand o face se asigura.
@DTC N-as zice c-a fost chiar un test al elanului 🙂 , ci mai mult un test al atentiei la neasigurarea la schimbarea directiei de mers / benzii de circulatie a celui din stanga cu VW.
In orice caz, buna reactia de evitare si bine ca s-a lasat doar cu cateva (mai multe poate 🙂 ) vorbe de duh.
+
P.S. Dap, la 0:17 masinile au fost intr-adevar foarte aproape una de alta 🙁
+, dar as dori sa pui si nr de inmatriculare, sa stim si noi la cine sa avem grija in trafic…
Se poate vedea foarte clar la 0:16. Nici nu mai are rost sa vorbim de cum conduc cei ca el in Timisoara…
e…prazilian…si am spus tot.
prazilian =)))))
you made my day =)))))
De unde prazilian? Astia din ce tara sunt Praziland sau Prazilia
tutoriale logan,ma bucur ;p acuma…serios chiar nu stiai de ‘prazilian’
Eu am dat minus, a fost
depasire pe dreaptatoata ziua. Daca era altceva erai cu mult inainte pe banda 1. Problema a fost ca el era pe banda 2 si mergea mai incet ca tine moment in care tu l-aidepasit pe dreaptasi ai accelerat in continuare. Oare cum se numeste asta? Nu cumvadepasire?wtf..ti-e stricata tastatura…
La subiect, va rog! Multumesc!
Nu, se numeste neasigurare la schimbarea benzii din partea lui. Ultima „avertizare”.
postasem comentariula la domnul care scria doar cu semne,de nu intelegeam nimic…
nu am nimic cu filmuletul in sine,sau cu autorul filmuletului.
@FoCuSaRull: cuvintele acelea din semne nu erau ale autorului comentariului, erau editate… cred ca acum e mai clar de ce au fost asa… iar faza cu xenofobismul nu da bine nicaieri.
Rebound,perfect de acord cu tine,doar ca,asta e purul adevar.Nu stiu cum circula in alte ‘zone’ ale tarii,dar aici sunt tare salbatici…si nici nu recunosc cand gresesc.Asta e marele deranj…in fine,nu deschidem subiectul,ca il putem discuta aproape la nesfarsit…
Cat despre cuvintele editate,am inteles acum,multumesc.
@RebounD11 : Tocmai de aceea nu vreau sa spun nimic si nici sa ma leg de numarul de inmatriculare. 🙂 Nu am nimic cu ei, doar cu stilul lor de condus prin TM. Si gata. :))
Doua reguli sunt esentiale in trafic, 1. sa te asiguri si 2. sa semnalizezi. Ori bizonul nostru a semnalizat el la un moment dat, dar asigurarea a fost 0. greseala celui care a schimbat directia de mers fara sa se asigure.
A merge cu viteza mai mare pe banda 1 nu este interzis.
Iar pentru termenul de „depasire”, ar trebui sa consultam iar regulamentul.
Catalin91 – ce lege invoci tu? Aia lipsa, din Afganistan, sau aia imaginara din mintea ta?
Cum e posibil sa scrii atatea prostii in doar 3 fraze? Cine ti-a dat tie permis auto? Si, mai ales, de ce?
Nu are rost sa tot filozofam, bine ca nu s-a intamplat nimic.
Din cate stiu nu este limita de viteza maxima pt B1.
Sau daca cel de pe B2 merge cu 48 km/h eu trebuie sa merg cu maxim 47km/h?
La schimbarea benzii te asiguri stanga-dreapta-sus-jos. Riscul sa apara ceva de oriunde e mare.
Drum bun.
Asa le place lor sa se lege de orice chichita.
Daca nu faceai aia, daca nu faceai aialalta.. daca nu te nasteai.. Prostii.
Si dupa se supara de ce sterg comentarii.
Cred ca e prima data cand injuri! Ar fi fost interesant sa nu cenzurezi 🙂
Nu, nu injur. Cateva cuvinte urate gen prost si idiot. Atat.
trist este ca multi „vizitatori cu aere de soferi”habar nu au ce e aia depasire
+ video si reactie
@ungadrian: ce a facut @DTC e depasire conform definitiei depasirii.
Problema ii ca multi nu inteleg ca nu doar ca esti obligat sa vii pe B1 cand ai posibilitatea, cand o faci trebe sa te asiguri. Si nu inteleg nici ca daca stii ca urmeaza sa faci dreapta treci cat mai pe dreapta cat mai repede. Asta a facut @DTC… nu a avut intentia sa il depaseasca pe ala.
Nu e nebun…doar cascat. Si eu am patit faza asta de cateva ori. Cand mergi condiderabil mai repede decat masinile de pe celelalte benzi trebuie sa fii pregatit..si sa iti asumi ce se poate intampla din vina altuia 🙂
Solutia: mergi in ritmul celorlalti.
Nu mi se pare adecvata solutia. Daca coloana merge cu 30 de ce sunt obligat eu sa merg dupa ei cu aceeasi viteza? (un exemplu, nu e neaparat legat de clip) In schimb, ei sunt obligati sa foloseasca B1 daca circula mai incet si sa lase B2 pentru cei care vor sa meraga cu mai mult de 30. 😉
Solutia e sa sa fii atent la cei din coloana alaturata. De multe ori, unul va incerca, nervos si prost sa intre pe banda ta, fara asigurare, si uneori fara semnal. Dar asta e altceva. In clipul de mai sus nu vedem o coloana. Vedem doar un bezmetic pe b2, care se hotaraste in ultima clipa sa traverseze b1 ca sa parcheze. Fara asigurare. Fara sa dea prioritate celir care circula pe b1. As simple as that.
@Kor : Te lupti cu morile de vant. 🙂 Am renuntat in a mai da explicatii. Nu ai cu cine vorbi uneori.
Asta mi-e menirea. 🙂
Oameni buni. Nu e vorba de numerotarea benzilor, nu e vorba decat de acordarea prioritatii la schimbarea directiei de mers. Pe orice banda ai fi, daca vrei sa o schimbi, te asiguri, semnalizezi, si acorzi prioritate cu ochii in continuare in oglinzi. EXACT in aceasta ordine.
Daca nu intelegeti ce inseamna a acorda prioritate, consultati legea. Inseamna sa nu-l obligi pe cel care circula IN DREPT sa opreasca, sa incetineasca, ori sa-si schimbe directia de mers ca sa te evite.
Ce vedem in clip este o neacordare de prioritate la schimbarea directiei de mers din partea celui care a virat tarziu dreapta de pe b2. Si gata. Asta va spune si Politia, asta ar spune si judecatorii. E clar, limpede… ce draq tot comentati aiurea cu „depasire pe dreapta”?
@Kor E neasigurare la schimbarea directiei de mers / benzii de circulatie (aici chiar amandoua). Diferenta e vizibila si-n sanctiunile acordate.
Fara pagube materiale:
– Pentru neacordare de prioritate, amenda clasa a II-a + 30 de zile pe bara (100, (3), c) ).
– Pentru nerespectarea regulilor privind schimbarea directiei de mers / benzii de circulatie, amenda clasa I si 2 puncte de penalizare (108, (1), a), 6.).
Cu pagube materiale:
– Pentru neacordare de prioritate, amenda clasa a III-a + 60 de zile pe bara + testul norocosilor 13/15 (101, (3), a) + 106, (1), a) + 219, (4) ).
– Pentru nerespectarea regulilor privind schimbarea directiei de mers / benzii de circulatie, amenda clasa a II-a si 3 puncte de penalizare (108, (1), b), 3.).
Multumesc, Gelu, pentru ajutor in definitiile legale.
Dar stii pozitia mea. In general Politia Romana considera ca schimbarea benzii aiurea este doar neasigurare, nu si neacordare de prioritate. Asta in Romania. Desi legea spune clar ce e prioritatea si ce e neacordarea prioritatii.
Dar nu sfatuiesc pe nimeni sa incerce giumbuslucul asta in Vest. In mod normal, acolo ti se ridica carnetul pentru neacordare de prioritate daca schimbi neatent banda si provoci un accident.
@Kor Oricand cu placere 🙂
Alta zi, cam aceeasi situatie :
https://youtu.be/kNqbdSxhBL8
Dupa voi, ar fi trebuit sa merg in spatele celor de pe B2 pana in intersectie, dupa care sa fi trecut, in ultimii metri, pe B1 ca sa fac dreapta. In exemplul de mai sus se vede cum cel cu passat-ul a semnalizat SI S-A ASIGURAT, nu a tras de volan!!! Ce e asa greu de inteles?
@DTC Da, asta a semnalizat, s-a asigurat bine si … am impresia ca l-ai si lasat putin 🙂
Da, fiindca i-am vazut semnalul la timp. 🙂 Dar chiar daca nu l-as fi vazut, nu ar fi tras de volan sa intre pe banda.
Subtirel dar merge
https://www.youtube.com/watch?v=wUK7o6NtRvI
Aveai mai mult de 50km/h, sau 30, după cum este limitarea pe zona respectivă? (în primul clip)
Văd că treci des prin zona respectivă și mereu ai parte de aceleași belele și tot nu adaptezi viteza.
Eu cred că vrei să schimbi bara față..
Foarte buna reactia, tinand cont ca in dreapta pare sa fie un sant destul de adanc.
Mamaa cate citate din biblia soferului aici! DTC-ule manevra corecta fara scapari, putin cam peste 50kmh (limitarea de 30 a fost instalata de multi ani pentru ca nu era semaforizata trecerea, in cazul de fata acea limitare isi pierde rostul dar reapare daca nu functioneaza semafoarele din Semaforisoara)
Pentru domnii conducatori auto, depasirea este acea manevrea prin care se revine in banda intiala egal de cate sunt; schimbarea directiei de deplasare (adica a benzii de circulatie) nu are nimci la comun cu depasirea.
Conducatorul auto din VW a dorit schimbarea directiei de mers dupa bunul plac fara a tine cont de reglementarile in vigoare, nu numai in Romania, privind executarea acestei manevre.
Portiunea respectiva este poreclita (de taximetristi): merg pana la service sa-mi schimbe bara, faru, etc… gratis!
Oare cati „timisoreni” cunosc faptul ca B-dul Take Ionescu fost Leontin Salajan are 3 TREI benzi pe sens, asa a fost construit! Pe vremea raposatului pe prima banda circula numai troleibuzul 11 si 11 barat. Prima banda a ajuns parcare dupa 1990, an in care a inceput marirea rapida a parcului auto din TM si Romania.
Sunt multe exemple din acestea in toata Romania cand statul ne-a dat voi sa furam o banda si sa o transformam intr-o parcare.
@Skywalker Interesanta ideea ca un indicator de limitare a vitezei se aplica doar daca nu functioneaza semafoarele. Daca ai si un citat din lege care sa sustina asta e OK.
La partea cu „depasirea”, Codul Rutier in vigoare nu prevede explicit revenirea pe banda initiala. Daca nu ma insel, in urma cu ceva ani, preciza in mod clar acest lucru, dar acum nu.
@DTC Poate partea cu „depasirea pe dreapta” e discutabila, dar schimbarea benzii pe trecerea de pietoni, sigur nu. 🙂
Sincer nu am timp si nici nervi sa-ti dau citate din lege! Codul rutier il gasesti pe toate gardurile, te rog citeste-l si discutam dupa.
@anukoi : Ultima parte a comentariului tau arata ca va legati de orice c**at. Dar scuza-ma ca te intreb, ai probleme de vedere (sa nu spun altceva) nu vezi ca e vopsea neagra peste trecere? Adica a fost dezfiintata! Se vad si gardurile pe margine. In fine… Ma usurez contra vantului ca oricum o sa va luati de orice rahat. Sanatate!
http://m.promotor.ro/masini-noi/news/testul-elanului-aplicat-in-traficul-din-timisoara-video-15528905
@Skywalker Doar ce l-am citit si n-am gasit ce spui tu, nici la semafoare si nici la depasire. Dar, mai insist. 🙂
@DTC: Cand am spus despre schimbarea benzii pe trecere ma refeream la al doilea clip, sec. 07.00. Nu pare a fi desfiintata, chiar se vede un indicator de trecere. Imi cer scuze daca te-am deranjat in vreun fel! Eu mi-am exprimat parerea personala, nu vanez greselile altora (poate doar ale lui @GeluCJ, ca prea e „perfect” 🙂 ) si, in situatiile prezentate de tine, chiar la fel procedez, dar asta nu inseamna ca e si 100% legal.
@anukoi : Uitasem de al doilea clip. Da, acolo ai dreptate. Dar sa fim seriosi, cati nu facem la fel cand nu sunt pietoni prin preajma sau in traversare. Si nu m-ai suparat neaparat, doar ca in ultima vreme toti se iau si de cele mai mici chichite si iti dau in cap cu ele.
@anukoi Ha-ha, merci 🙂 De-aia te uiti la clipuri? 😆
„Perfectiunea” asta m-a costat uneori ceva 😆
http://www.trafictube.ro/parteneri-trafic-13/ 2:46-3:28.
Am totusi o precizare de facut in legatura cu aceasta afirmatie:
http://www.trafictube.ro/testul-elanului-dtc/#comment-399355
„La partea cu „depasirea”, Codul Rutier in vigoare nu prevede explicit revenirea pe banda initiala. ”
Exista si-o astfel de obligatie:
http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art45
„(3) Atunci când prin manevra de depăşire se trece peste axa care separă sensurile de circulaţie, conducătorii de vehicule trebuie să se asigure că din sens opus nu se apropie un vehicul şi că dispun de spaţiu suficient pentru a reintra pe banda iniţială, unde au obligaţia să revină după efectuarea manevrei de depăşire.„
Mama ei de depasire… daca nu dai citate nu te crede lumea!
3. Depasirea
Art.45. – (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial.
(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza în depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula în fata sau în spatele lui nu a initiat o asemenea manevra.
(3) Atunci când prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire.
(4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie.
(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta.
(6) Tramvaiul aflat în mers poate fi depasit si pe partea stânga atunci când drumul este cu sens unic sau când între sina din dreapta si marginea trotuarului nu exista spatiu suficient.
Art.46. – Obligatiile conducatorilor vehiculelor care efectueaza depasirea si ale conducatorilor vehiculelor care sunt depasite, precum si cazurile în care depasirea este interzisa se stabilesc prin regulament.
@Skywalker Mai sus:
http://www.trafictube.ro/testul-elanului-dtc/#comment-399338
ai scris:
„Pentru domnii conducatori auto, depasirea este acea manevrea prin care se revine in banda intiala egal de cate sunt; schimbarea directiei de deplasare (adica a benzii de circulatie) nu are nimci la comun cu depasirea.”
Conform articolului 45 citat chiar de tine:
„Art. 45. (1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.”
… parca totusi are ceva de-a face cu schimbarea direcţiei de mers, a benzii de circulatie / randului in care te-ai aflat in momentul initierii manevrei 😉
In plus … „schimbarea directiei de deplasare (adica a benzii de circulatie)” (?)
Schimbarea directiei de mers nu inseamna intotdeauna si schimbarea benzii de circulatie. De exemplu, atunci cand se circula pe randuri, se poate schimba directia de mers, dar nu si banda de circulatie!
Gelu, parca n-as fi de acord cu ultima asertiune. Directia de mers e data de benzi, daca exista. Daca drumul se curbeaza, benzile se curbeaza, nu cred ca putem vorbi de schimbarea directiei de mers. Exceptia notabila este doar in intersectii, unde intr-adevar sunt cazuri in care urmarirea unei benzi de ghidaj ALTERNATIVE (adica banda initiala permite si inainte, si stanga/dreapta) cere imperios semnalizarea schimbarii directiei de mers. Deci zic ca treaba e nitel mai nuantata – de la caz la caz.
@Kor Am dat un exemplu mai sus. Atunci cand se circula pe randuri, se poate schimba directia de mers de pe R1 pe R2 sau invers, fara sa schimbi benzi de circulatie, care nici nu sunt marcate in acel caz 😀
Alt exemplu: un viraj la dreapta executat de pe B1, cu intrare tot pe B1 pe strada perpendiculara. Se schimba directia de mers prin viraj la dreapta, banda de circulatie ramane aceeasi.
Daca drumul se curbeaza, cu benzi sau fara benzi, urmand directia drumului nu se considera schimbare a directiei de mers. De aceea nici nu se semnalizeaza abordarea curbelor. Ca unii se mai pierd pe drum si semnalizeaza si asta, sunt cazuri nefericite 😆
Semnalizarea rutiera
Art.30. – (1) Mijloacele de semnalizare rutiera sunt:
a) sistemele de semnalizare luminoasa sau sonora;
b) indicatoarele;
c) marcajele;
d) alte dispozitive speciale.
Art.31. – Participantii la trafic trebuie sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier, precum si semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera, în urmatoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier;
b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevazute la art.32 alin.(2) lit.a) si b);
c) semnalizarea temporara care modifica regimul normal de desfasurare a circulatiei;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulatie.
Hai sa vad ce faci in situatia de mai jos:
Te afli la 50 metri de o intersectie dirijata prin semafoare care iti indica culoarea verde dar aceasta intersectie are si un idicator de cedeaza trecerea, aflat pe sensu tau. Ce faci?
Sper ca ai inteles ordinea din semnalizarea rutiera.
Multumesc pentru informatii! Eu ma refeream strict la partea asta: „(limitarea de 30 a fost instalata de multi ani pentru ca nu era semaforizata trecerea, in cazul de fata acea limitare isi pierde rostul dar reapare daca nu functioneaza semafoarele…)”, nu la alte indicatoare.
Raspunsul la intrebarea ta: ma asigur repede ca nu vine vreun „zmeu” si trec. E bine?
La partea cu depasirea, este exact ce spuneam: nu mai prevede in mod explicit revenirea pe banda initiala, cum era acum cativa ani.
Nu confunda semnele si mijloacele de reglementare a prioritatii (sau, in general, reglementare in spete similare) cu alte semne. DOAR semnele de prioritate instalate la intersectiile semaforizate isi pierd semnificatia atata vreme cat semafoarele sunt in functiune. Alte semne (limitari de viteza, interziceri de viraje, etc), raman la fel de valabile, indiferent de ce arata semaforul.
Asa bip lung e ceva :))))