It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Uite cum mori!

Adăugat de galadragos
Raportează ca șters! 66

Niste idioti!
Sper ca imaginile vorbesc de la sine.

Ce mai caută lumea:
  • depasirea pe o singura banda
  • foloseste cinci dintre aceste cuvinte alcatuieste o scrie litera pe orce tema doresto tu atentie Nu ai voie sa depasesti cinci minute

60 comentarii

  1. putin cam exagerat titlul 🙂

  2. galadragos

    Pasagerii n-au mai spus nimic 2 minute dupa faza 1.

  3. Ce mare jmekerie, e la oridinea zilei si a noptii faza respectiva acolo. Ai idee cat trebuie sa ocoleasca ca sa faca manevra perfect legal ? Plicticos de mult.
    Descarcerarea e acolo in 3 minute. O sa-l scoata de sub tir intr-o buna zi, sau intr-o noapte mai nasoala.

  4. Prima faza vezi ca e linie discontinua acolo..Faptul ca a inceput el manevra mult mai devreme este prostia lui..

  5. Vezi că e cam depășire pe dreapta ceea ce ai încercat tu acolo, nu devansare. Acum cred că ai constatat pe pielea ta de ce este interzisă depășirea pe dreapta!

    • Ar fi fost depasire, doar in cazul in care revenea pe B2 dupa ce trecea de el. Circularea cu viteze diferite pe banzi diferite, nu este considerata depasire. Ce-i drept, nici termenul de devansare nu apare in codul rutier. Eu prefer sa le dau cateva flash-uri si daca nu reactioneaza si nu sunt nevoit sa depasesc limita de viteza, trec pe B1 si imi vad de drum. Pur si simplu nu pot sa-i inteleg pe cei care circula cu 40km/h pe B2. Mai mult de atat, nici macar nu au bunul simt sa treaca pe B1 atunci cand cineva le face semn.

    • Huffy şi totuşi Art 45, care defineşte depăşirea nu specifică nimic despre revenirea pe bandă.

      În ceea ce priveşte deplasarea pe benzi diferite, cred că se vede clar pe filmare că autorul se afla pe b2 şi a schimbat banda, intrând în b1.
      Dacă este să aplicăm mereu regula despre care vb. ar însemna că pe o stradă cu mai multe benzi pe sens depăşirea nu există. Şi totuşi ce indicator avem aici?

      View Larger Map

      Definiţia o găseşti aici:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/mijloace-semnalizare-rutiera/indicatoare-interzicere-restrictie/c28/

      Thats my two cents.

    • @TraficCraiova, ai invatat „bine” de pe TT 🙂

    • Poate nu strica sa fie pe-aici, iar cine e interesat poate face un exercitiu de recunoastere: 😀

    • @Trafic Craiova, depasirea presupune sa mergi mai repede decat un alt vehicul, pe langa care treci ca sa ajungi inaintea lui. Nu este depasire daca mergi mai repede decat alt vehicul pe o alta banda. Scrie clar, negru pe alb, raspicat, in legislatie. (Art. 45, alineatul (4))

      Pe scurt, cu o exceptie explicata in legislatie (autostrada, camioane), cand se circula pe benzi nu faci depasire.

      Pe TT insa lumea descrie fenomenul exact invers, si conform vocilor de aici, pe benzi situatiile in care legal nu faci depasire pe benzi sunt aproape inexistente. Doar daca este trafic intens, si alte cateva situatii. Pentru ca legea te obliga sa mergi pe B1, rezulta ca legal nu prea ai multe situatii cand esti pe B2, deci legal nu prea ai cum sa fii in situatia de „devansare”, fiindca ori tu, ori cel „depasit” sunt in ilegalitate.

      Aceleasi voci nu sunt in stare sa descrie concret situatia de „devansare”. De exemplu, daca esti pe aceeasi banda cu o alta masina, in spatele ei, apoi de muti pe B2, cat timp/ce distanta poti sa circuli pe B2 fara sa treci in dreptul acelei masini, inainte ca manevra ta sa nu mai fie clasificata (de catre ei) depasire, si ea sa devina „devansare”? Nu stiu nici ei, nu scrie nici in lege.

      De aceea am spus ca te-a invatat „bine” TT.

      PS: manevra de depsire se termina obligatoriu cu revenirea pe banda. (Vezi Art. 118, litera d))
      PS2: Aceasta logica conduce la interpretari ridicole, exact cum este aceasta in care spui tu ca „este depasire pe stanga”. Alta ar fi ca mergi pe B1, in fata ta franeaza unul sa intre intr-o curte, franezi si tu, cobori viteza la 20kph, ala din spatele tau se muta pe B2 (intra in depasire, chipurile), in fata ta se elibereaza banda (omul intra in curte in cele din urma) => tu nu ai voie sa accelerezi, pentru ca esti depasit! Trebuie sa astepti sa intre cel care te depaseste in fata ta pe banda. Asta este logica de pe TT. Si celor care sustin toate astea nici macar nu li se pare ridicol…

    • Bobby, tu de aici:

      „Are rolul de a preciza inceputul sectorului de drum pe care depasirea este interzisa autovehiculelor destinate transportului de marfuri. …”
      înțelegi că este o excepție de la lege și nu că orice alt vehicul poate DEPĂȘI. Sincer nu mă miră faptul că ptr. tine nerespectarea obligațiilor înseamnă neexecutarea manevrei. Cam ce legătură are definiția cu obligațiile?
      Art. 118 Spune clar: „Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat …” deci este o stare de fapt că depășete. Că nu respectă obligațiile Art 118 nu înseamnă că nu a depășit. După tine depășesc pe linie continuă dar rămân pe contrasens că m-a văzut poliția: Nu îmi ia carnetul ptr că nu am revenit și nu am semnalizat deci nu am depășit.

      P.S.
      Exemplul dat este și el ilogic, cel din spatele tău te-a depășit cu mult înainte ca acela din fața ta să elibereze banda și se bazeză pe aceeași premiză falsă de nerespectare a obligațiilor.

      Dacă ieși din țară să nu încerci vreo „devansare” pe dreapta că o să le explici tu polițiștilor toate concluziile tale de pe TT și tot nu o să conteze.

      Definiția anterioară a depășirii se baza pe intratul pe contrasens oare de ce au modificat-o? Poate ptr. depășirea pe dreapta?

      Mergând pe logica ta nici când sunt pe constrasens nu am depășit pentru că mă deplasez pe altă bandă – b1 de pe celălalt sens. Vezi că Art 45. pct 4 nu menționează nimic despre contrasens.

      În țările cu apă caldă nici nu există această excepție gen 45 pct 4. TOATE sunt depășiri ptr. că ești obligat să circuli pe b1 și b2 poartă numele de bandă ptr depășire: http://en.wikipedia.org/wiki/Overtaking

    • Și ia uite ce frumos pledorează colegul GeluCJ aici:
      http://www.trafictube.ro/forum/threads/devansare-v-s-depasire-pe-dreapta.307/page-7

      De ce crezi că se menționează „prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda„?

      Un alt argument: Ești obligat să mergi în b1. Ptr a trece de cel din fața ta SCHIMBI BANDA => depășire=> ești obligat să te întorci în b1.

    • Și ia uite ce frumos pledorează colegul GeluCJ aici

      QED (Ai invatat „bine” de pe TT) 😉

      Nu este singurul cu astfel de pledoarii.
      Eu nu sunt oaie sa merg in turma dupa altii. Pot sa judec si singur. Bine, prost, ramane de vazut 🙂

      Rad sa ma prapadesc la exemplu cu „raman pe contrasens”. Pai tocmai, ca in mersul pe benzi nu esti pe contrasens, si poti ramane pe alta banda dupa ce ai „depasit”, din diverse motive. Aici in clip, sa treci pe B1 de pe B2 este chiar ce trebuie sa faci legal. Tu spui ca devine ilegal pentru ca „depasesti” pe dreapta si nu ti se pare ridicol si nici ilogic. Cand depasesti pe contrasens nu poti sa ramai pe contrasens.

      Nu constituie depăşire, în sensul alin. (1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.

      Care este sensul din alin. 1? Pai este acela cu „iesit din sir”, etc. etc. Esti pe benzi, circuli mai repede (duh, asta inseamna depasire), nu conteza daca ai iesit din sir, de pe banda, cand circuli pe benzi nu este depasire. Asa scrie acolo. Nu e clar? Bine, urmeaza pledoariile altora 🙂 🙂 🙂

      Din care tara sa (nu) ies?
      Funny: in link-ul din Wikipedia, la „Legal status by country”, primul bullet. Ghici in care dintre tarile acelea locuiesc eu :-). Ca sa vezi, „undertaking” (ceea ce este depasire pe dreapta in Romania) nu este periculos 🙂 I.e. nu orice este ilegal este periculos, deci nu este neaparat bine ca este ilegal. Oricum este irelevant… eu vorbeam de legea din Romania…

      Hai ca pierd vremea. Crezi tu ce vrei, si eu la fel.

    • Bobby, dar ai experiență omule, nu glumă!

    • @Bobby
      Ref: http://www.trafictube.ro/uite-mori/#comment-333378

      Mda … cam aceleasi lucruri scrise ca si pana acum in cazuri similare, cu cateva variatiuni pe aceeasi tema, hai sa le zicem cateva „exceptii”.
      Pana nu ti-am spus aici: http://www.trafictube.ro/fente-uzuale/#comment-329470
      de art. 170 nici n-ai adus in discutie asa ceva. Acum asta a trecut in categoria „exceptii” prezente in legislatie? Deci camioane, autocare etc. pot face depasiri (fara ghilimele) pe un drum cu doua sau mai multe benzi pe sens cum e autostrada, alte vehicule nu. Oricum, pare a fi un oarecare progres.

      Te inseli, explicarea deosebirilor intre depasire si devansare a fost facuta de mai multe ori, chiar cu lux de amanunte, rabdare, bunavointa … poate prea multe amanunte si detalii de finete 😉
      La o astfel de discutie ai participat si tu, evident tot cu argumente contra.

      Legea te obliga sa circuli pe prima banda atunci cand aceasta este libera si circulabila, dar asta nu inseamna ca daca esti pe B2, B3 etc. ai fi neaparat intotdeauna in ilegalitate.
      E vorba de cazurile in care se face o incadrare corespunzatoare unui viraj, pe B1 se desfasoara lucrar sau este ocupata de alte obstacole, banda respectiva este destinata altor categorii de vehicule, cand B1 este o banda pentru vehicule lente si alte exemple banale.
      Si da, exista in aceste cazuri si depasiri si devansari (popular spus pentru trecere pe langa un alt vehicul de pe o alta banda).

      Ha-ha-ha, „manevra de depsire se termina obligatoriu cu revenirea pe banda„? De aici s-ar deduce faptul ca daca n-ai revenit pe banda, manevra n-a fost depasire?
      Faptul ca exista acea prevedere generala in art. 118, lit d) este una normala, se fac si destule depasiri in care se trece peste axa drumului (reala sau imaginara) care separa sensurile de mers, fiind de asemenea in acord si cu prevederea generala de a folosi in ordine crescatoare benzile de ciculatie de la dreapta la stanga. Bineinteles acolo mai scrie la fel de normal si ca „după ce a semnalizat şi s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiţii de siguranţă pentru […]„.
      Si … daca nu sunt indeplinite aceste conditii?
      Depasesti un obstacol / vehicul / autovehicul, iar alte vehicule in fata circula mai lent la distante care nu-ti permit replierea pe banda in siguranta, exista o succesiune de obstacole etc. sau alte variante combo la alegere. Asta inseamna ca n-ai facut depasire?
      Urmeaza sa te incadrezi pentru un viraj la stanga, caz in care nu mai revii pe banda initiala. Asta inseamna ca n-ai facut depasire?
      Ai in fata un vehicul incadrat corespunzator pentru virajul la stanga, care semnalizeaza manevra si-l depasesti (regulamentar) prin dreapta, iar apoi ramai pe B1, circuland legal. Asta inseamna ca n-ai facut depasire prin dreapta regulamentara?

      Probabil ca si dna asta cu Audi:
      http://www.trafictube.ro/audi-a6-vs-panou-indicator-2/
      a gandit/zis/facut la fel: „Hai sa-i devansez prin dreapta pe astia din fata!” si-a muscat-o cu panoul (0:19).
      Daca ar fi incercat sa faca intr-adevar o devansare pe B1, ar fi observat din timp panoul ca sa-l evite, la fel cum a facut si Loganul de pe B1 (0:12-0:20). Insa pentru c-a incercat sa faca o depasire pe dreapta (neregulamentara) pe un drum cu doua benzi pe sens, a constatat pe propria-i piele, tabla a masinii si pentru avertizarea altor amatori, care sunt riscurile executarii unei asemenea manevre.

      Nu mi se pare deloc ca dl @TraficCraiova ar fi nevoie sa fie „invatat” de TT sau cineva de pe TT. Dupa cum a amintit, discutam cu alti colegi ca si dansul, @carco, @ics s.a. aceste chestiuni legate de depasiri pe drumuri cu mai multe benzi pe sens si depasire prin dreapta inca din 2011, iar lucrurile era deja clare de mult pentru unii 😉

      P.S. Pana la urma TT nu „invata” pe nimeni cu forta. Desi unul dintre scopuri este acela de a prezenta anumite situatii din care se pot trage si unele invataminte, nimeni nu e obligat s-o si faca. Cine doreste si poate sa inteleaga, foarte bine, cine nu, ii dorim drumuri bune.

    • decat sa scrii un post kilometric mai bine i-ai desena lu traficcraiova ce-i cu semnul ala de circulatie din linkul de maps

    • @Iuda Se pare ca n-ai citit cu prea multa atentie ce-am scris in postul kilometric. Fa atunci un mic efort si ia-l de la sfarsit la inceput, asa ajungi mai repede la ce vreau sa spun.

    • am citit si m-am minunat. Nici tu n-ai idee ce reprezinta semnul ce interzice camioanelor depasirea altor categorii de autovehicole (sau circulatia pe B2) pe autostrazi.

    • @Iuda Nu exista asa ceva „autovehicole„. Asta ar fi trebuit sa stii pana acum. Exista autovehicule (vehicule cu motor), asa cum sunt caracterizate in legislatie:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art6
      6. autovehicul – orice vehicul echipat cu motor de propulsie, utilizat în mod obişnuit pentru transportul persoanelor sau mărfurilor pe drum ori pentru tractarea, pe drum, a vehiculelor utilizate pentru transportul persoanelor sau mărfurilor. Vehiculele care se deplasează pe şine, denumite tramvaie, precum şi tractoarele agricole sau forestiere nu sunt considerate autovehicule. Troleibuzele sunt considerate autovehicule;

    • @GeluCJ

      Vorbesti mult si degeaba. (Degeaba in sensul ca nu ai adus nici un argument care sa ma convinga).

      Repet: Nu constituie depăşire, în sensul alin. (1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.

      Ce inseamna frate asta pentru tine???? Ce descrie alineatul 1???? Nu vezi asta o exceptie la ce descrie acel alineat????
      Este o chestie clara de lingvistica. Pentru ca depasirea inseamna sa mergi mai repede pe lanaga altceva. Nu puteau sa spuna: „nu este depasire in sensul alineatului 1 situatia in care cineva depaseste pe altcineva de pe alta banda”, pentru ca ar fi ras de o asemenea exprimare si elevii de clasa a 4-a.

      DIn punct de vedere al definitiei din limba romana, este depasire si cand mergi pe valea Oltului pe langa calea ferata si mergi mai repede decat trenul de pe ea! Dar asta nu este depasire in sensul legislatiei de circulatie din Romania!

      Si, ti-am mai spus: eu nu conduc camioane si autocare. Este firesc sa nu stiu anumite obligatii si definitii ce se aplica acelor soferi. Pentru ca nu ma intereseaza!!!! Nu e progres ca numesc acel exceptie.

      Zice @TraficCraiova: Huffy şi totuşi Art 45, care defineşte depăşirea nu specifică nimic despre revenirea pe bandă.
      Eu zic: manevra de depsire se termina obligatoriu cu revenirea pe banda
      Tu zici: Ha-ha-ha […] De aici s-ar deduce faptul ca daca n-ai revenit pe banda, manevra n-a fost depasire?
      Nu prietene, nu zic asta. Ci atrag atentia unui om care, poftim, este in cercul vorstru de oameni ce aveti dreptate si le stiti pe toate, ca scrie in alta parte ca este obligat sa se retraga pe banda. Scrie, dar el parea ca nu stia asta, pentru ca nu scrie in articolul acela, ci in alta parte!

      In plus insa, este clar ca in situatii de benzi nu esti obligat sa revii pe banda. In depasire esti.

      Nu e vorba de cazuri de cazuri fortate pe care le aduceti voi ca exemplu de a nu reveni pe banda: vad politia si raman pe contrasens, am obstacole, etc. Nu. Eu vorbesc de cazuri normale, nefortate. Cand schimbi banda, nu esti obligat sa revi pe banda. Nu scrie nicaieri asta. Si, atentie, vorbesc de „schimbi banda”, nu de folosirea B1, este o MARE diferenta.

      Exemplele tale:
      – mergi pe B2, cel din fata vireaza la stanga, te muti pe B1 si il depasesti si ramai acolo. Gata @GeluCJ, conform cu ce spui tu esti in ilegalitate. Scrie CLAR DE TOT ca dupa depasire trebuie sa revi pe banda. TREBUIE!!!!! Nu o faci, e ilegal. Daca o faci, e iar ilegal pentru ca nu folosesti B1 care este libera. Deci este o situatie in care sigur esti ilegal.
      – mergi pe B1 si te muti pe B2 sa faci viraj stanga. Ghinion, in fata ta pe B1 era o masina si tu o „depasesti” in timp ce te deplasezi pe B2 spre intersectia unde faci viraj. Iar, esti in ilegaltite (conform cu ce sustii tu!!!) pentru ca esti OBLIGAT sa te intorci pe banda dupa depasire. Esti obligat, nu exista exceptii acolo.

      Deci, interpretarea ta este ilogica, nu face sens, si este gresita. Esti o persoana care are de cele mai multe ori dreptate, ai multe clipuri, este ascultat. Zici ca nu formeaza TT opinii? Te inseli. De cate ori m-ai vazut pe mine ca am venit sa imi sustin parerea aducand parerea altuia in discutie?? @Trafic Craiova m-a contrazis pe mine, si primul lucru mi-a dat sa citesc ce ai spus tu!!! Chiar daca nu ai format opinia lui, fii convins ca ai format-o pe a altuia. Iar faptul ca ai 99% dreptate, nu inseamna ca nu poti sa gresesti. Iti este si mai greu sa vezi ca gresesti cand ai sustinere.

    • Bobby de curiozitate legislația țării în care trăiești ai citit-o? Ia uite ce zice acolo:
      overtake, for a driver, means the action of:
      (a) approaching from behind another driver travelling in the
      same marked lane or line of traffic; and
      (b) moving into an adjacent marked lane or part of the road on
      which there is room for a line of traffic (whether or not the
      lane or part of the road is for drivers travelling in the same
      direction); and
      (c) passing the other driver while travelling in the adjacent
      marked lane or line of traffic.

      Note Marked lane is defined in this dictionary

      și

      141 No overtaking etc to the left of a vehicle
      (1) A driver (except the rider of a bicycle) must not overtake a
      vehicle to the left of the vehicle unless:
      (a) the driver is driving on a multi-lane road and the
      vehicle can be safely overtaken in a marked lane to the
      left of the vehicle; or

      Acum umează să spui, DA în AUS este depășire, în România NU? Mie îmi pare că se nuanțează aceeași idee doar că în AUS (ceea ce lipsește în RO) este cuvântul multi-lane pus acolo, să poată să înțeleagă ORICINE.

      P.S.
      Domnul Gelu, jos pălaria.
      Domnul Iuda, cred și eu că v-ați minunat: Cineva este în stare să se exprime în scris foarte coerent și elocvent, fără nicio urmă de trivialitate. Acest lucru a devenit o adevărată „rara avis” în jungla grobienilor contemporani.
      În ceea ce privește indicatorul cu pricina, mă văd nevoit a da explicații: în contextul discuției, importantă este definția lui (din care se înțelege că există depășire și pe autostradă). Totuși am impresia că discuția este la un alt nivel atât timp cât „Depasire se numeste doar manevra pe partea stanga, atat.

    • @Trafic Craiova
      Aproape ca ai banuit ce o sa spun 🙂
      Vorbeam de Romania. Legea din Romania.

      Dar esti foarte amuzant 🙂 🙂 🙂 cu intrebarea ta „Bobby de curiozitate legislația țării în care trăiești ai citit-o?”

      O sa iti fac hatarul si o sa iti spun ca a trebuit sa dau examen de conducere aici ca sa continui sa conduc dupa primele 3 luni de zile dupa ce am aterizat in care am putut conduce cu permis din alta tara. Deeeeeci? Ce crezi, daca a trebuit sa dau examen de conducere, am citit legislatia tarii in care traiesc, sau m-am dus la examen la plezneala?

      (Nu stiu de unde ai luat acest copy-paste, oricum pare in regula, dar ca idee, daca tot vrei sa iti faci temele trebuie sa stii ca regulile de circulatie difera putin de la stat la stat in Australia… asta asa, pentru cultura ta generala :-). De exemplu, hook turn in Victoria, acel stay „left to turn right”, merita sa citesti despre acea regula care este doar acolo).

      Tot sa iti fac hatarul. Mai am un alt permis de cunducere, dintr-o tara din Uniunea Europeana. Si acela obtinut tot in urma unui examen de conducere sustinut in tara respectiva :-), pe vremea cand Romania nu era membru al Uniunii.

      Revenind la depasire: da, ai dreptate, in Australia si nu numai, depasirea este depasire peste tot. Din cauza exprimarii defectuoase din legislatia Romaniei (i.e. depasirea inseamna XXX si in alta parte spune ca mersul mai repede pe langa alt vehicul in anumite conditii nu inseamna depsire) se ajunge la aceste interpretari… la fel de defectuoase.
      De ce?
      Romania definieste depasirea, si obligatiile ce revin vehiculelor inplicate in depasire, atat a celui care efectueaza depasirea cat si a celui care este depasit. In cazurile de circulatie pe benzi unele din aceste obligatii devin ridicole. Una este aceea de revenire pe banda, si vezi cele doua exemple ale lui GeluCJ pe care il aplauzi. Alta obligatie este a celui care este depasit de nu a mari viteza. Si altele (pastrarea distantei laterale sufieciente… ridicol in circulatie pe benzi, atata timp cat esti pozitionat cum trebuie pe banda, nu este nevoie de asa ceva). Atunci au venit si au spus: mai, cand esti pe benzi, mergi mai repede decat altul de pe alta banda (deci depasesti in intelesul cuvantului din limba romana) nu se numeste depasire in sensul descris in legislatia rutiera 🙂 Adica nu atrage acele obligatii pentru cei care „depasesc” si cei care sunt „depasiti”. Asta e in Romania. Ce interpretari ati gasit voi, „ma doare paru'”. Pai daca iesi din sir, e depasire. @ics spunea: simplu, daca trebuie sa te asiguri si sa semnalizezi este depasire (LOL). De parca nu trebuie sa te asiguri si sa semnalizezi si la o simpla schimbare de banda.

      In Australia, mult mai destepti „baietii”, nu au reinventat sensul cuvantului, dar au explicat ca nu este ilegal sa depasesti pe benzi inferioare (depasirea pe stanga aici este echivalenta cu cea de pe dreapta in Romania). Face sens, mergi pe benzi! Merg pe o banda, ce ma intereseaza ce face celalalt de pe cealalta? Ca sta, ca vireaza dreapta, nu ma incurca pe mine in deplasarea mea inainte, si il depasesc fara sa fie ilegal. In Romania insa scrie ca este ilegal sa depasesti pe dreapta, cu exceptii, dar nu mentioneaza in exceptii circulatia pe benzi, pentru ca pe benzi nu este depasire (asa au descris undeva).

      Mai mult, (am mai spus-o in alte parti), multe chestii sunt super-simplificate aici. Condusul de masini nu este si nu trebuie sa fie rocket-science. Aici toata lumea* conduce (*exceptii exista, desigur). O familie tipica, cu doi copii, unde copii au deja peste 16 ani, are 4 masini in drive-way. Ce inseamna toate astea? Ca este un sistem de privit cu admiratie, de vreme ce functioneaza. Si eu asta fac, vad ce e bun si ce e rau prin lume, si critic ce e rau, si acel rau poate fi si in Australia.

      In Australia nici macar nu exista acel indicator de depasirea interzisa. Aici linia continua este folosita cu success exact cu acest scop. Poti sa treci peste linia continua simpla sau dubla daca virezi stanga sau dreapta, dar nu ai voie sa treci peste ea ca sa schimbi banda sau sa treci pe contrasens daca vrei sa depasesti. Adica, ce simplu este in depasirea pe benzi: mergi linistit, ai masina in fata ta pe B2, linie intrerupta intre benzi, te muti pe B1, in timp ce de deplasezi pe langa celalata masina linia dintre benzi devine continua pentru ca este vreo intersectie ceva, nu conteaza, nu este „depasirea interzisa”. Nu este dubiu. La fel, in afara localitatii, curbe, chestii… linie continua pe jos, stii ca nu ai voie sa depasesti, nu e nevoie de indicatoare.

      In fine…. Sunt multe-multe-multe chestii ridicole care se nasc din ideea depasire-devansare, si imi pare rau ca nu le vedeti.

      Si ca idee, nu are legatura legea din Australia cu discutia de aici, desi daca tot ai adus-o tu in discutie, eu cred ca ambele tari incearca sa obtina acelasi lucru in ciruclatia pe benzi, dar Romania nu reuseste sa se exprime cum trebuie.

    • BOBBY, deci bag de seamă că știi foarte bine cum stă treaba DAR te ascunzi după degete sau mai bine zis în spatele cuvintelor lipsă.

    • Nope, nu ma ascund dupa nimic.

      Ai spus: Vezi că e cam depășire pe dreapta ceea ce ai încercat tu acolo, nu devansare.
      Eu spun ca nu este depasire in sensul art 45, alin. (1).

      Da, manevra din clip este depasire in sensul cuvantului din DEX, dar nefiind in sensul din legilsatie, nu atrage obligatiile si pedepsele aferente.

    • @Bobby
      Lungi sunt discutiile astea, peste continente si peste fusuri orare 🙂

      Eu nu incerc sa te conving pe tine direct si personal, pentru ca in anumite cazuri, ai demonstrat ca acest lucru este practic imposibil. Ai ideile si parerile tale, derivate din cunostintele, practica, experientele de viata, mediul in care traiesti si rationamentele pe care le faci, iar in aceste cazuri, ar fi un efort inutil.
      N.B. Cand ai avut dreptate, sper ca n-am spus ca n-ar fi asa. Daca s-a intamplat, inseamna c-a fost o greseala pe undeva si trebuie sa o corectez.

      Nici eu nu conduc camioane, autocare etc., insa asta nu ma impiedica sa mai arunc un ochi si la unele prevederi mai importante legate de circulatia acestora. Precum vezi, niciodata nu strica sa mai stii ceva si pe langa ceea ce te intereseaza in mod direct.

      Nu o vad propriu-zis ca fiind o exceptie, ci ca o precizare suplimentara care descrie o alta situatie intalnita pe drumuri si anume una in care un vehicul A circula pe o banda, trecand pe langa un alt vehicul B care circula pe o alta banda si ajungand inaintea lui (aici inainte inseamna ca A ramane pe banda initiala).
      Aceasta trecere se face fara ca vehiculul A sa mai fie nevoie sa schimbe banda in care se afla initial (inainte de a incepe manevra de trecere), implicit fara sa mai fie nevoie sa se asigure, fara sa mai fie nevoie sa semnalizeze etc.
      N.B. Cele enumerate mai sus sunt caracteristici definitorii pentru manevra de depasire (indiferent ca e prin stanga sau prin dreapta) precizate prin art. 45, (1) si alte reguli de circulatie.

      Precum se observa, ele nu mai exista in formularea existenta la alineatul (4), pentru ca … nu mai este nevoie de acestea. In plus, in definitia depasirii apare si notiunea de obstacol, „Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece […] pe lângă un obstacol„, iar aici e vorba doar de vehicule si circulatie pe benzi diferite.

      In plus, dupa cum se stie, depasirea prin dreapta este regulamentara doar in doua cazuri
      specificate la alineatul (5):
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art45
      (5) Depăşirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depăşit. Tramvaiul sau
      vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenţia şi s-a încadrat corespunzător părăsirii
      sensului de mers spre stânga se depăşeşte prin partea dreaptă.

      In alte situatii, daca manevra efectuata are caracteristicile precizate in art. 45, alineatul (1):
      (1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un
      obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de
      pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.

      este una neregulamentara si existand sanctiunea contraventionala de clasa a II-a
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art100
      (3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de
      sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării
      dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile săvârşirea de către conducătorul de
      autovehicul, tractor agricol sau forestier sau tramvai a următoarelor fapte: […]
      e) nerespectarea regulilor privind depăşirea; […]

      teoretic poti fi amendat si la noi pentru aceasta manevra (depasire prin dreapta).

      Trecerea unui vehicul pe o banda pe langa un alt vehicul care circula pe o alta banda, in sensul alineatului (4) nefiind considerata depasire, nu este sanctionabila (la noi) 😉
      In alta parti insa, unde devansarea (pe scurt) asta pe o banda inferioara este vazuta tot ca o depasire prin dreapta (cu unele exceptii, despre care s-a scris in clar pe TT pana acum), poti avea mari necazuri daca incerci s-o faci si o vede cine trebuie 😀

      Dupa cum scriam si in 2011, nu avem o legislatie perfecta, insa e perfectibila in timp. Problema este ca la un moment dat, trebuie sa circuli dupa un set de reguli care exista in acel prezent (respectand cat mai multe dintre ele se poate, iar daca procentul e 100% atunci jos palaria), nu dupa ce-a fost in trecut sau dupa ce poate urma in viitor.

      Bine, hai sa nu ma mai lungesc prea mult cu discutia, pentru ca acest comentariu tinde sa devina din nou unul kilometric 🙂
      Intrebarea pe care doresc sa o formulez este una simpla:
      In opinia ta, exista depasire (prin stanga sau prin dreapta, cum doresti) pe un drum cu mai multe benzi pe sens?
      raspunsul la fel: Da sau Nu.
      Te rog, fii amabil si alege una dintre cele doua variante.

    • In opinia ta, exista depasire (prin stanga sau prin dreapta, cum doresti) pe un drum cu mai multe benzi pe sens?
      Nu in sensul art 45 alin. 1).
      (Exceptie acel articol cu camioane si autocare pe autostrada, tind sa cred ca este o formulare nefericita, dar nu vreau sa dezbat acum si o consider exceptie pentru aceasta discutie pentru ca se pierde sensul).

      Nu o vad propriu-zis ca fiind o exceptie, ci ca o precizare suplimentara care descrie o alta situatie intalnita pe drumuri si anume una in care un vehicul A circula pe o banda, trecand pe langa un alt vehicul B care circula pe o alta banda si ajungand inaintea lui (aici inainte inseamna ca A ramane pe banda initiala).
      Aceasta trecere se face fara ca vehiculul A sa mai fie nevoie sa schimbe banda in care se afla initial (inainte de a incepe manevra de trecere), implicit fara sa mai fie nevoie sa se asigure, fara sa mai fie nevoie sa semnalizeze etc.

      De ce ar mai fi nevoie de o asemenea precizare, de vreme ce se defineste depasirea ca o manevra prin care se iese din sirul initial, iar ce descrii tu este fara iesire. Deci ce descrii tu nu este depasire oricum pentru ca nu se incadreaza in definitie (nu se iese din sirul initial), deci nu este necesara o explicatie suplimentara…

      (3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de
      sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării
      dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile săvârşirea de către conducătorul de
      autovehicul, tractor agricol sau forestier sau tramvai a următoarelor fapte: […]
      e) nerespectarea regulilor privind depăşirea; […]”

      Sa luam exemplul tau cand te muti pe B2 pentru viraj la stanga, dar cu aceasta manevra „depasesti” pe cineva de pe B1. Nu mai revi pe banda. Tu spui ca aceasta manevra este o depasire. Totusi incalci o regula privind depasirea: Art. 118, litera d), pentru ca esti obligat sa reintri pe banda/sirul initial dupa ce depasesti si nu o faci.

      Aceeasi rugaminte, raspuns scurt, DA sau NU si evental DE CE,consideri ca trebuie sa ramai fara permis pentru ca nu ai respectat regulile privind depasirea? (Banuiesc ca NU, si m-ar interesa DE CE o exceptie la reguli, cand nu apare in regulament).

    • @Bobby
      Deoarece ai avut amabilitatea de a raspunde intrebarii puse, cred ca e normal sa procedez la fel. De la bun inceput spun inca o data, cu riscul de a deveni plicticos, ca nu intentionez sa te conving personal. Motivele (la plural) sunt altele.

      1. Am notat, deci e „Nu, cu exceptia camioane si autocare pe autostrada” 🙂
      Daca lucrurile stau asa, oare cum se explica atunci existenta indicatoarelor „Depasirea interzisa autovehiculelor destinate transportului de marfuri” pe drumuri cu doua benzi pe sens, care nu sunt neaparat autostrazi?
      Mi-am adus aminte de inca un exemplu, tot de pe-un drum cu doua benzi de circulatie pe unul dintre sensuri si … sensurile bine separate prin parapeti de beton (DN1/E60).

      View Larger Map

      2. 😀 Desi majoritatea raspunsurilor se pare ca le-ai cam dat singur dat aici:
      http://www.trafictube.ro/uite-mori/#comment-333756
      am o observatie cel putin la: „De parca nu trebuie sa te asiguri si sa semnalizezi si la o simpla schimbare de banda.” Da, asa trebuie sa procedezi corect, daca nu vrei sa ai sau sa produci surprize si la o simpla schimbare de banda. Insa nu orice schimbare de banda implica neparat si-o depasire, pe cand depasirea implica o schimbare de banda / iesire din randul de vehicule.

      Da, nu se incadreaza in definitia depasirii, dar pe langa ce-ai precizat tu aici: „ce descrii tu nu este depasire oricum pentru ca nu se incadreaza in definitie (nu se iese din sirul initial)” pentru trecerea pe o banda pe langa un alt vehicul care circula pe alta banda nu mai este nevoie nici de acele actiuni premergatoare executarii manevrei de depasire prevazute de:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art54
      si
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art116
      (1) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să semnalizeze schimbarea direcţiei de deplasare, depăşirea, oprirea şi punerea în mişcare.
      (2) Intenţia conducătorilor de autovehicule şi tramvaie de a schimba direcţia de mers, de a ieşi dintr-un rând de vehicule staţionate ori de a intra într-un asemenea rând, de a trece pe o altă bandă de circulaţie sau de a vira spre dreapta ori spre stânga sau a celor care urmează să efectueze întoarcere, depăşire ori oprire se semnalizează prin punerea în funcţiune a luminilor indicatoare de direcţie cu cel puţin 50 m în localităţi şi 100 m în afara localităţilor înainte de începerea efectuării manevrelor.

      3. Scurt: Nu.
      Lung:
      In cazul exemplului la care faci referire, acea obligatie nu mai e posibil de respectat, fiind inlocuita prin alta si anume obligatia de a te incadra pe banda destinata virajului la stanga cu minimum 50 de m loco si 100 in afara, cf. 116, (2) de mai sus, redus la esential in acest caz astfel:
      (2) Intenţia conducătorilor de autovehicule […] de a vira spre dreapta ori spre stânga […] se semnalizează prin punerea în funcţiune a luminilor indicatoare de direcţie cu cel puţin 50 m în localităţi şi 100 m în afara localităţilor înainte de începerea efectuării manevrelor.

      De asemenea, daca circuli din bun-simt pe B1, pe un drum cu doua benzi pe sens, unde prima banda este destinata vehiculelor lente, intalnesti un astfel de vehicul si-l depasesti, obligatia de la art. 118, litera d) nu mai e valabila deoarece se specifica in:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art42
      Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

      In niciunul dintre aceste doua cazuri, cu toate ca obligatia de a reveni pe banda nu mai este valabila (reguli speciale) sau posibil de respectat (din cauza altor obligatii privitoare la manevra care urmeaza depasirii) nu se poate spune ca … n-a fost facuta o depasire, in sensul caracterizarii date de art. 45, (1), adica: te-ai asigurat, ai semnalizat, ai schimbat directia de mers si banda in care te-ai aflat initial, ai trecut in fata unui alt vehicul.

      Ai respectat:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art54
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art116
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art45
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art42

      Legat de art. 118 discutia s-ar prelungi prea mult. Rezum foarte pe scurt ideea ca acele obligatii stipulate prin art. 118 alcatuiesc un cadru general de obligatii care acopera diversele tipuri de depasiri care pot fi efectuate. Ca le-a iesit mai bine sau mai prost formularea lor, asta e rezultatul votat de alesi.
      In timp ce Legea a fost revazuta, modificata, actualizata etc. Regulamentul a ramas ceva mai in urma. Se observa usor asta si din ultimele modificari aplicate.

      Poate ar mai fi multe de spus in legatura cu depasirea (la noi), dar pentru ca s-au adunat iarasi o gramada de explicatii textuale, ma opresc deocamdata si va propun vizionarea unui scurt film:

    • @GeluCJ, a cat oara it spun: „si tacerea e un raspuns”? 😉

      Nu esti in stare sa accepti ca gresesti, si ai ajuns sa recurgi la metode nepoliticoase, gen „il ingnor, dar sa ii arat ca o fac”.

      Personal consider ca ai luat sah-mat cu argumente impotriva gandirii tale legata de acest aspect cu depasirea. De ce? Pentru ca nu ai putut raspunde la o intrebare simpla 😉 Mai grav este ca alegi sa tii cu dintii de „statutul” tau de TT, astfel incat nu vrei sa accepti cand gresesti.

    • Oops.. ai postat in timp ce postam. Ia sa vad ce ai scris…

    • @Bobby Never say never. Tind sa cred ca ori n-ai apucat sa citesti ce-am scris mai sus, ori n-a ajuns mesajul la tine 😉

    • Am citit. Ai o logica pe care o gasesc gresita.

      Ma rezum la exemplul cu B1 si vehicule lente.

      Spui ca depasesti, dar nu te intorci pe banda pentru ca ai lege care spune ca nu esti obligat sa o faci ea este pentru vehicule lente. Atentie, nu esti obligat de acel articol, dar nu o interzice.
      In acelasi timp, depasirea te obliga sa te intorci pe banda fara exceptii.
      Tu nu te intorci pe banda pentru ca un al articol nu mai obliga, dar il ignori pe celalalt care te obliga. Spui ca nu mai trebuie sa te intorci, pentru repsecti un atl articol care nu te obliga sa revi pe B1, si combini asta cu depasirea pe care tu ai inceput-o pe B1. Spui: da, trebuie sa termina depasirea cu revenire pe B1, dar alt articol nu ma mai obliga sa revin pe B1, deci nu o mai fac, il ignor pe acesta din deapsire.

      Este complet gresita logica.

      Nu mai propaga ideea ca eu sustin „daca nu te intaoric pe banda nu inseamna ca nu ai depasit”. Nu eu am spus asta. Pur si simplu spun invers: cand depasesti esti obligat sa te intorci pe banda. Nu o faci, esti in afara legii. Tu ai gasit un mod bizar de anula aceasta obligativitate in anumite situatii. Acest mod bizar este idicativ pentru un mod ilogic de a vedea codul rutier.

      Sunt o gramada Indicatoare pe drumuri in Romania puse gresit!

    • Ca sa iti arat cat de gresit este modul bizar de a vedea lucrurile cu „oblgatiile”, ce spui tu este similar cu a spune: intalnesc indicator de depasirea interzisa pe drum cu o banda pe sens, apoi intalnesc unul care termina aceasta restrictie, dar in acelasi loc este linie continua pe jos. Spui: acum pot sa depasesc, pentru ca respect legea care imi spune ca acum nu mai sunt restricitonat sa nu depasesc.

      Este identic cu ce ai spus tu cu B1 si vehiculele lente. Desi legea depasirii te obliga sa revi pe banda intiala (care prin coincidenta este B1 in acel caz) tu spui ca acum poti sa eviti asta pentru ca un articol de lege nu te mai obliga sa revi pe B1!!! Absoult complet gresit. Nu stiu daca iti dai seama sau nu, dar este complet gresit. La asta nu am absolut niciun dubiu.

    • @Bobby
      Nu neg asta, exista intr-adevar si situatii in care indicatoarele sunt montate gresit sau lipsesc. Uite una dintre ele aici: http://www.trafictube.ro/shorts-3-asigura-bine/
      si modul in care s-a corectat situatia, printr-o sesizare facuta factorilor responsabili, urmata de interventia autoritatilor.

      In cazul in care consideri ca exista si alte situatii in care in opinia ta, indicatoarele sunt montate gresit, te invit sa faci la fel. Pentru ca in filmuletul de mai sus, nu este prezentat doar un caz exceptional, o alta situatie similara apare de exemplu in clipul colegului @Alex:
      http://www.trafictube.ro/accident-22/ 0:16-0:18, optional cu stop-cadru la 0:18.

      Merci c-ai citit. Faptul ca gasesti aceasta logica gresita, reprezinta parerea ta personala. In realitate, exista situatii si situatii, unele obligatii pot fi la un moment dat contradictorii sau unele pot fi anulate la un moment dat, fiind inlocuite de catre altele.

      Poti sa-mi spui te rog cum se numeste manevra din filmuletul de mai sus, secventa 0:31-0:42 (inclusiv acea intoarcere pe banda pe care insisti atat de mult)?

    • @Bobby
      Ref: http://www.trafictube.ro/uite-mori/#comment-334311
      Imi pare rau, gresit. Nu depasesc, pentru ca pe langa acele indicatoare mai exista marcaje, reguli etc.
      Art. 120 – (1) Se interzice depăşirea vehiculelor: […]
      i) când pentru efectuarea manevrei se încalcă marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circulă, chiar şi parţial, pe sensul opus, ori se încalcă marcajul care delimitează spaţiul de interzicere; […]

    • @GeluCJ, insistenta asta de a cita din legislatie imi da impresia ca vorbesc cu un tocilar.

      Nu ai inteles ce am spus.
      Repet. Normal ca nu ai voie sa depasesti daca e linie continua pe jos, chiar daca s-a terminat restrictia marcata prin indicator.

      Dar tie nu ti se mai pare normal ca daca depasesti pe unul de pe B1 sa fii obligat sa te retragi pe B1, pentru ca asta este o obligatie a depasirii. Tu spui: pai stai, ca articolul nu stiu care (urmeaza citat care lungeste postarea) imi da voie sa nu ma retrag pe B1 pentru ca ea este destinata vehiculelor lente, deci pot sa nu ma retrag. :-O :-O

      Ideea de baza: iti permite sa nu retragi, nu anuleaza obligativitatea de la depasire.

      La fel cum indicatorul de terminarea restricitie de depasirea interzisa iti permite sa depasesti, nu anuleaza obligativitatea impusa de linia continua.

      Daca ceva iti permite ceva, o face atata timp cat nu exista alte obligatii care iti interzi acelasi lucru. Poti sa nu retragi pe B1, pentru ca e destinata vehiculelor lente, dar nu poti sa nu te retragi pe banda dupa ce ai terminat depasirea.

      E logica simpla si gresesti. Nu exista dubii.

      Deci, ai depasit, esti obligat sa te retragi. Nu ai exceptii.
      Inteleg ce spui la faza cu B2, urmeaza viraj stanga. Ai o alta olbigativitate care iti anuleaza pe cea de revenire. Inteleg ce spui, dar nu ai dreptate. Legile nu au scopul de a te pune in a alege intre obligativitati.

      Dar la faza cu B1 cu vehicule lente, pur si simplu este o eroare de logica la tine. Nu este parerea mea, este parerea corecta. Aici pot sa imi spuna 9 miliarde de oameni ca sunt beat, nu ma duc sa ma culc, ca sunt ei toti sub influenta, atat de sigur sunt ca gresesti.

      Depsirea pe benzi nu exista (in sensul art 45, alin 1). SI iti explic acum si ce e cu autocarele si autobuzele si acel indicator. Nu exista alt mod de a impiedica aceste tipuri de vehicule sa circule pe B2. Nu exista indicator pentru asta. Asa ca au recurs, gresit, la folosirea acestui indicator pe drumuri cu benzi. Iar exprimarea la articolul cu autostrazi este, cred eu, o folosire a cuvantului depasire din DEX. Pur si simplu nu si-au dat seama ca au schimbat sensul cuvantului in lege, fata de DEX, si acum l-au folosit in sensul din DEX. Tu ai luat asta ca si cum „uite, inseamna ca exista depasire pe benzi”. Nu, nu exista, in sensul art 45 alin 1, in sensul ca nu iti atrage acele obligatii. Nu exista asa ceva, si nu exista asta nicaieri in lume (in sensul de obligatii delgate de depasire). Nu exista sa fii obligat sa nu accelerezi, de exemplu, pentru ca cel din spatele tau au schimbat banda si acum circula mai repede decat tine pe alta banda. Cum pui tu problema exact asta trebuie sa faci, si este gresit, nu asta spune legea din Romania.

      Nu inteleg la ce manevra te referi la 0:31-0:42. Ca merge ala pe contrasens? A vrut sa vireze stanga si a mers pe contrasens, asa imi pare.

    • Se spune că o imagine face cât o mie de cuvinte. Ce înseamnă atunci o succesiune de imagini?

      Bobby şi aici este tot o greşeală? Una dublă chiar? Adică semnul este întărit şi de prezenţa marcajului continuu. O altă excepţie să fie oare? Poate găseşte domnu’ dubist vreo explicaţie inteligentă.

      Îmi permit să răspund şi eu la „Sa luam exemplul tau cand te muti pe B2 pentru viraj la stanga, dar cu aceasta manevra „depasesti” pe cineva de pe B1. Nu mai revi pe banda. Tu spui ca aceasta manevra este o depasire. Totusi incalci o regula privind depasirea: Art. 118, litera d), pentru ca esti obligat sa reintri pe banda/sirul initial dupa ce depasesti si nu o faci.”:

      Nu încalc nicio prevedere legată de revenire. Revin în b1 imediat după virajul la stânga. Legea mă obligă să revin şi o fac imediat cum am ocazia – şi nu este nimic ILEGAL sau greşit. Nota bene este banda sau sirul, nu drumul.

      Sincer dacă şi după filmuleţul de mai sus tot insişti că ai dreptate şi că eu şi Gelu avem probleme de logică tind să cred că problema este în altă parte.

      Şi citind comentariul de aici tare îmi este că am dreptate. You have some issues and you should get some counseling!
      Nu cred că Gelu are contract cu tine şi este plătit să îţi răspundă în 24h. Atât Gelu cât şi eu îţi explicăm lucrurile acestea în mod benevol, pe timpul nostru şi merităm puţin respect ptr. asta.
      Eu unul îţi explicam ptr. că păreai un om rezonabil, cu capul pe umeri, cu care se poate discuta. Ţi-ai pierdut acest statut şi culmea, nu ptr. încăpăţânarea fudulă de care dai dovadă, ci pentru mojicia de aici.
      Bag de seamă că eşti genul de persoană care nu prea are obiceiul de a cere scuze când greşeşte – în situaţia în care recunoaşte măcar că greşeşte. Eu prefer să nu îmi pierd timpul cu astfel de persoane. Ştiu nu te afectează în niciun fel părerea mea despre tine. Singurul motiv pentru care ţi-am spus-o este pentru a şti de ce nu îţi mai răspund, să nu spui că te ignor ptr. că m-ai bătut cu argumentele mele.

    • @Trafic Craiova, ai dreptate! Putin imi pasa despre ce parere au despre mine niste necuoscuti de pe internet.

      Bag de seamă că eşti genul de persoană care nu prea are obiceiul de a cere scuze când greşeşte – în situaţia în care recunoaşte măcar că greşeşte.
      Fals.
      @GeluCJ a postat ceva, apoi eu am postat ceva ca raspuns lui, si apoi el a postat ceva ca raspuns la o postare de-a ta mult mai veche. Eu am vazut asta cand imi beam cafeaua, era dimineata la mine. Daca te uiti el a postat „ulerior” un raspuns pentru mine, la o ora foarte tarzie in noapte in Romania (ma rog, nu stiu unde este el, dar banuiesc ca este in Romania acum). Postarea lui a fost „dupa” a mea din punctul meu de vedere, pentru ca nu o vazusem pe a lui, altfel nu as fi postat. Nu ma astept la raspunsuri, stai linisit, nu oblig pe nimeni nimic. In fine, exact dupa ce am postat am primit e-mail care ma anunta ca GeluCJ a postat, si apoi am vazut ca de fapt postarea lui este inaintea celei pe care am facut-o eu. Acum, sa stau sa ma gandesc cum este asta posibil? Sigur, comentarii lungi, poate aprobari, etc. Ideea este insa ca am vazut asta si am spus: „Ooops”. This, buddy, in this context, means: „oh, I was wrong”, aka „ooops”. Nu cred ca este nevoie de scuze pentru asta 😉

      Sa revenim la oile noastre, desi ai spus ca nu imi vei mai raspunde, nu conteaza. O sa ignor deocamdata insultele pe care mi le-ai aruncat, ma gandesc ca poate te-ai pripit, din cine stie ce motive.

      B1->B2 cu viraj la stanga dupa? Zici ca ajungi apoi pe B1? Da, este si asta o intrepretare a ta. O consider gresita, dar nu mai dezvolt, pentru ca oricum nu la asta am spus ca sunt convins ca am dreptate!

      Ci la cea cu B1, depasesti pe B2 si nu mai revi pe B1 pentru ca este destinata vehiculelor lente! Acolo ce mai e???

      Clipul tau? O greseala. Nu e prima si nici ultima pe drumurile patriei. Pentru ca sunt oameni ca tine care interpreteaza legea gresit si uneori nu prea au cum sa semnalizeze ceea ce vor, fiindca legea nu premite suport pentru asa ceva.

      Situatia prezentata in clip este prezenta intr-un milion de intersectii din orase. Cand mergi pe drumuri cu benzi in general inaintea unei treceri de pietoni ai linie continua. Ce se vrea cu asta? Din momentul de unde incepe linia continua sa nu mai schimbi banda (in special daca ai masina in fata) pentru ca devine periculos. Nu exista insa indicatoare de depasirea interzisa.

      Desigur, ce e acolo, la tine in clip este si ceva are este potential „periculos” daca dai de un politist zelos si vrea o spaga. De ce? Pe un drum normal, cu o banda pe sens, daca vezi indicatorul „Depasirea interzisa”, nu ai voie sa incepi depasirea inaintea indicatorului si sa o termini dupa. Nu ai voie sa efectuezi depasire sub incidenta acelui indicator. Ce se doreste la tine in clip: daca schimbi banda inainte de unde incepe linia aceea continua esti in regula, circuli pe benzi pana la trecerea de pietoni. Cu interpretarea voastra insa, chiar daca schimb banda inainte de a incepe linia continua intre B1 si B2, trebuie sa raman pe B2 in „urma” masinii de pe B1, pentru ca altfel se numeste ca efectuez depasire si sunt sub incidenta indicatorului respectiv si n-am voie. Ori, nu stiu tu sau GeluCJ ce ganditi despre asta, dar eu sunt convins ca nu asta se doreste acolo. De ce? Pentru ca nu se doreste ca o masina de pe B2 sa nu mearga mai repede decat una de pe B1 doar pe aceeasi portiune de drum. Pentru ca daca o masina vine pe B2 de demult, in ceea ce numiti voi devansare, atunci nu incalca nici o lege si e in regula. Cu alte cuvinte nu asta se doreste sa fie impiedicat.

      Oricum situatia este mult mai complexa acolo, pentru ca este si intersectie imediat dupa indicator, ceea ce termina semnificatia indicatorului.

      Este evident o situatie gresit semnalizata acolo, dar cred ca nici nu sunt prea multe solutii. Cineva a vrut asa acolo: sa nu se schimbe benzile inainte de trecere si in acea intersectie. A semnalizat cum l-a dus capul si dupa posibilitatile din codul rutier, pentru ca doreste sa permita viraj stanga celor care ies de pe acel drum din dreapta. Asta este adevarata problema acolo, pentru ca trebuie sa intrerupa liniile continue in intersectie. In mod gresit s-a gandit ca daca dubleaza cu un idicator de „Depasirea interzisa” rezolva problema, dar din pacate a iesit altceva (argument pentru tine, atat, in aceasta discutie, argument pe care „mojiceste” ti l-am desfiintat). Am spus-o si in alte parti: linia continua care are sens dublu: nu ai voie sa depasesti peste ea, nu poti sa faci viraj peste ea, desi pentru ambele situatii ai si indicatoare aferente, este o greseala in legislatia din Europa (continentala).

      Faptul ca tu preiei aceasta semnalizare defectuoasa este insa argument suficient pentru mine ca sa stiu ca nu ai dreptate.

    • Veneam spre casa mai devreme si am depasit pe cineva destul de incet, fiindca mergeam amandoi in jurul limitei maxime de viteza admisa pe acel drum. Am mers cel putin 10 secunde pe cealalta banda, fiind totusi inca in spatele lui, deci am parcurs o gramada de metri pana am trecut pe langa el, efectuand depasire propriu-zisa.

      M-am gandit apoi, cum ar fi aceasta manevra conform legislatiei din Romania? (Este irelevant cum este ea vazuta in Australia)

      Deci, imaginati-va o situatie similara in Romania. Depasire? „Devansare”?
      Pentru oricare raspuns : de ce?

      Si la fel, oricare ar fi raspunsul, nu vi se pare destul de complicat de evaluat cand a fost depasire si cand nu, pentru eventualele trageri la raspundere daca depasirea ar fi interzisa (cum ar fi depasire pe dreapta), conform legislatiei din Romania?

    • @Bobby As fi curios sa vad si eu care e raspunsul, daca doreste sa-l dea cineva. Doar atat, nu si de ce 😆

    • @GeluCJ, funny 🙂

      Cum se vede „din afara”:

      Participanti la discutie @Bobby, @GeluCJ, @Trafic Craiova.
      @Trafic Craiova a preluat ideea lui @GeluCJ (mai demult, nu acum), si s-a si retras din discutie in mod oficial, desi nu este exclus sa revina, sansele sunt minore (probabil nu mai este abonat la acest topic).

      Ma intreb, oare cine te astepti tu sa dea un raspuns la intrebarea lui @Bobby? 😀

    • @Bobby Funny? Nu neaparat 🙂 Oricine poate sa raspunda daca doreste. Nu suntem singurele trei persoane de pe TT care au postat comentarii pe acest articol si nici nu m-am gandit in mod special la cineva anume. Pana la urma faptul ca esti sau nu abonat la discutie nu reprezinta neaparat o conditie absolut necesara pentru a da un raspuns.

      Indiferent care ar fi acesta, un ultim exemplu video si-apoi am incheiat probabil pe-aici.
      Avem un drum unde se circula la un moment dat pe o singura banda pe sens si avem depasire interzisa. Apoi se trece la o circulatie pe doua benzi pe sens si avem indicatorul „Sfarsitul interzicerii de a depasi”.
      De ce s-ar permite efectuarea unei manevre care in opinia ta … de fapt nici nu exista? 😉

    • Unde le gasiti frate p’astea? 😀 😀 😀
      Depasirea interzisa unde incepe „zid de beton” intre sensurile de circulatie? In zona unde oricum este linie dubla continua pe mijloc? Apoi urmeaza anularea acelui indicator si tu deduci ca asta inseamna ca exista depsirea pe benzi?

      Intrebarea mea a fost directa cu un clip perfect pentru un raspuns scurt cu DA sau NU si o explicatie simpla. Nu stii sa o dai? Nu poti? Ti-am spus si in alte locuri, pare usor cu teoria (desi e gresita in acest caz), dar cand sa o aplici in practica pare mai dificil.

      Cat despre Dorei de Romania, sunt satul… oricum amuzanta faza… arata multe!

    • @Bobby Unde? Scrie chiar in titlul filmului 😉 Acum sper ca nu crezi ca m-am apucat de facut trucaje sau am folosit efecte speciale cu indicatoare 😆
      My friend, nu prea am ce deduce de-aici. Atunci cand e permis si conditiile de trafic fac posibila manevra … depasesc 😀
      P.S. Am crezut ca te-ai prins ca nu e prea bine uneori sa tragi anumite concluzii pripite. Ca sa nu zici ca sunt prea rau, filmul tau … are titlul bine ales 🙂

    • P.S. Am crezut ca te-ai prins ca nu e prea bine uneori sa tragi anumite concluzii pripite. Ca sa nu zici ca sunt prea rau, filmul tau … are titlul bine ales 🙂
      Finally! Deci si asta consideri depasire.

      La secunda 13 sunt complet pe cealalata banda si sunt inca bine in spatele celeilalte masini pentru cel putin 5 secunde. Din marinimie spun 3, desi sunt mai multe. In 3 secunde la 70kph am parcurs peste 50m (si sunt in localitate).

      Care ar fi fost momentul in care ar fi trebuit sa ma mut pe B2 astfel incat aceasta manevra sa fie considerata de cei care gandesc ca tine ca „devansare”? Cate secunde ar fi trebuit sa fiu pe B2 in spatele acelei masini? Unde este momentul in timp si spatiu unde se trece de la a fi devansare la depasire sau invers?

      Am pus aceasta intrebare de la bun inceput, nu aici, ci cand am mai avut discutia cu depasirea pe benzi. Singurul care a incercat sa dea un raspuns a fost @ics care a mentionat 50m/100m inainte . Dar nu a reusit sa explice intainte de ce.

      PS: eu cand am o parere si mi se prezinta un caz concret pe care pot sa imi prezint argumentele, sar imediat pe oportunitate. Tu esti evaziv de cele mai multe ori in cazurile prezentate de mine, si insisiti sa iti re-postezi propriile filme, evitand sa raspunzi la niste intrebari directe. Nu inteleg, nu te simti puternic pe pozitia pe care o ai? Daca tu ti-ai definit cumva depasirea si devansarea, atunci tie trebuie sa iti vina EXTREM de simplu sa explici pe un caz concret ce anume este si de ce. De ce ai alege sa fi evaziv? (Nu dau raspunsul, care insa s-a conturat de mult in creierul meu, evident nu pripit 😉 )

    • @Bobby
      Motivul/motivele pentru care imi formulez uneori raspunsurile intr-un anumit fel ma privesc. Ele pot fi destul de diverse si nu neaparat intotdeauna aceleasi, in functie de obiectivele propuse a fi atinse.
      Tu poti face ce presupuneri doresti. Unele ar putea fi adevarate si atunci ai dreptate, altele complet false si atunci te inseli. Totusi, pana acestea nu se confirma raman doar la stadiul de ipoteze 😉

      Afirmatia ta cu „insisiti sa iti re-postezi propriile filme” o vad ca fiind una cel putin fortata, ca sa nu spun … destul de rau-voitor formulata. Pe aceasta postare (articol) am prezentat trei scurte clipuri care n-au mai fost publicate altundeva inainte, fiind realizate special pentru aceasta discutie legata de depasirea pe un drum cu mai multe benzi pe sens.

      Consider ca eu ti-am dat un raspuns. Ma astept sa faci la fel, referitor la intrebarea de aici:
      http://www.trafictube.ro/uite-mori/#comment-338105
      De ce s-ar permite efectuarea unei manevre care in opinia ta … de fapt nici nu exista?”

      P.S. In filmuletul tau, vezi pozitia din care-ai plecat si pune-ti singur intrebarea: atunci cand te-ai asigurat, ai semnalizat (presupun ca le-ai facut), ai schimbat directia de mers si banda de circulatie … ce manevra ai intentionat sa faci?
      Exact atunci, in acele momente (0:07-0:10), in acea pozitie si la acea distanta fata de masina din fata ta.

    • „De ce s-ar permite efectuarea unei manevre care in opinia ta … de fapt nici nu exista?”
      In primul rand ca indicatorul respectiv anuleaza restricitia impusa de celalalt care interzice depasirea. Indicatorul respectiv nu inseamna: „depsirea este permisa” ci „restrictia pusa anterior este terminata”. Depasire este permisa daca nu sunt alte conditii care o interzic. In fine, asta ca idee…
      Ti-am raspuns: Dorel. Situatia este pur si simplu marcata nefericit. Se vede de la o posta! In Romania marcarea nefericita este mult prea comuna, asa ca mi se pare cam aiurea sa folositi aceste situatii ca argumente la regulile pe care le credeti voi ca exista.

      Cat despre clipul meu… Cam unde se termina clipul eu ma mut pe B2 oricum de obicei pentru ca urmeaza sa virez dreapta in cateva sute de metri. Pur si simplu m-am mutat mai devreme, pentru ca nu stiam cum se va comporta cealalta masina din fata mea, dar nu, intentia mea nu a fost sa o depasesc. Plus ca sper ca nu sugerezi ca manevrele se clasifica in functie de… intentii.

      Uite altul. Proaspat…
      https://youtu.be/Rthb5Fr0VFU
      Am facut ce fac de obicei, probabil defect profesional, optimizez spatiul. Apoi m-am gandit…. ce este aceasta manevra? Depasire? Ne-am oprit la semafor. Conteaza ce se intampla peste 1 minut cand se face verde? Daca trec eu in fata e depasire? Dar daca se duce el primul la 60kph, in fata mea, caz in care eu ma voi retrage pe B1 inapoi in spatele lui? In niciun caz nu am avut intentia sa il depasesc, ci doar sa optimizez spatiu, cum am spus. Ma intreb, cumva similar in Romania, dar de pe B2 pe B1, este considerat de voi depasire pe dreapta, ilegala?

    • @Bobby De acord, e mai corect sa spui ca indicatorul acela anuleaza restrictia de interzicere a depasirii. De acord si ca depasirea e permisa daca nu mai „sunt alte conditii care o interzic„.
      Vezi cumva acolo … intrunirea acelor conditii? Nu mai sunt, deci dupa anularea restrictiei depasirea e posibila (e permisa asa cum am scris pe scurt in intrebare), iar atunci cand conditiile de trafic permit, o si facem 😉

      Nu, aceea si altele similare nu reprezinta doar o „marcare nefericita„. Acum cand ai vazut ca nu e doar un caz izolat de greseala de marcare, existand destule locuri si situatii in care e prezenta pe astfel de drumuri interzicerea depasirii si apoi daca vrei sa-i spui asa, anularea restrictiei (prin diverse metode), poti sa-i spui „mult prea comuna” fara sa gresesti.

      Insa „marcare nefericita” nu este, ea avand evident motivatii obiective. Aceasta e ideea ta, sustinuta cu multa insistenta si e destul de clara cauza, cel putin pentru mine, daca nu si pentru altii. In caz contrar, ar trebui sa admiti ca ai gresit, te-ai inselat si exista, este posibila si chiar mai mult, se efectueaza manevra de depasire pe drumurile cu mai multe benzi pe sens (inclusiv autostrazi).
      Sa recunosti asta e greu, e chiar foarte greu dupa ce-ai spus aici:
      http://www.trafictube.ro/fente-uzuale/#comment-329364
      Eu personal exclud orice fel de notiune de depasire in circulatia pe benzi…

      De-a lungul timpului, am vazut pe TT si nu numai, fel de fel de pareri si interpretari cum ar fi: ca depasire e numai daca treci peste axa drumului, ca depasire se face numai pe stanga, ca nu exista depasire pe dreapta, ca l-am devansat plecand din spatele lui de pe aceeasi banda s.a.

      P.S. Legat de filmul tau, tu circuli pe-acolo, cunosti zona si stii mai bine ce-ai vrut sa faci. Eu ti-am spus ce-a iesit pana la urma. Nu, manevrele nu se clasifica dupa intentii, insa incep intotdeauna cu o intentie care trebuie semnalizata celor din jurul tau.

    • @GeluCJ, ai memorie scurta?
      Eu am recunoscut ca nu stiam de acel articol cu camioanele pe autostrada. O fi gresti sau nu (ca nu stiam) am spus ca nu stiam pentru ca nu mi se aplica mie ca sofer de „masini mici”. Mai mult, ti-am explicat si ce este cu acel articol, in opinia mea.

      De-a lungul timpului, am vazut pe TT si nu numai, fel de fel de pareri si interpretari cum ar fi: ca depasirea e numai daca treci peste axa drumului, ca depasirea se face numai pe stanga, ca nu exista depasire pe dreapta, ca l-am devansat plecand din spatele lui de pe aceeasi banda s.a.
      Este firesc. Fiecare a invatat legea in alte timpuri. Este vina autoritatilor care fac aceste schimbari majore fara o educare corecta a populatiei. Iti amintesti cand s-a introdus acea schimbare cand s-a scos partea cu „treci peste axa drumului”? Ai vazut undeva, la TV, la radio, in ziare, un specialist care sa explice ce inseamna aceasta schimbare? Sau este doar concluzia ta ca se referea la benzi? Ma gandesc ca formularea era gresita inainte pentru ca unii se gandeau: in loc sa depasesc peste axa drumului, depasesc pe dreapta, ca nu e ilegal. Depasirea pe dreapta o fi interzisa, dar daca nu depasesc axa drumului nu e depasire, deci e OK.

      Tu ai tras concluzia ca acea schimbare a fost introdusa pentru a clarifica depasirea pe la benzi. Ai vreo sursa oficiala care spune ca acesta a fost motivul acelei schimbari? Sunt curios…

      In alta ordine de idei, consider ca intr-adevar nu stii care este diferenta intre „devasare” si „depasire” pe benzi, desi sustii ca ea exista. Ai avut suficiente ocazii sa iti prezinti definitia pe oricare din clipurile mele si refuzi sa o faci. Este o dovada incontestabila ca nu stii ce sa spui. E destul de simplu sa spui: Bobby, tu ai facut depasire, dar ar fi fost devansare daca erai pe cealalata banda de la secunda XX. Este doar o propozitie, dar iti este greu sa o spui pentru ca știi (deep down) ca nu are suport legal 😉

      Mai ramane sa il susti pe colegul TC care spune ca e OK sa incepi depasirea pe o strada si sa o termini pe cealalta, unde faci revenirea obligatorie in sirul initial.

      Iau o pauza. Orice scrii in afara de o explicatie concreta, pe secunde, metri, pe clipul meu care este un exemplu foarte simplu, este de prisos. Discutia poate degenera in personal apoi…

    • @Bobby N-as zice chiar asa 😉 Deh, poate varsta, mai uit unele chestii, dar in general pe cele importante (din diverse motive si intr-un anumit context) mai rar 😉 Da, mi-aduc aminte si de explicatia data, ca art. 170 este doar o exceptie (?) si-ti pot preciza si unde anume:
      http://www.trafictube.ro/fente-uzuale/#comment-329802
      http://www.trafictube.ro/fente-uzuale/#comment-329883
      Numai daca circuli cu camionul pe autostrada poti face depasire, cu masina mica insa nu? 😆

      Este vina autoritatilor acum? Este datoria celor care se afla la volan sa arunce din cand in cand un ochi pe aceste modificari si sa incerce sa se adapteze lor, avand in vedere ca nu e vorba de un domeniu de specialitate: medicina, drept, rocket science s.a. cu care ai mai putina tangenta in mod obisnuit, ci cu un lucru pe unii dintre noi il fac zilnic, indiferent ce nivel de pregatire ai avea, daca ai obtinut un permis de conducere auto/moto.

      In alta ordine de idei, cum ti-am mai scris, presupunerile pe care le doresti sa le faci raman doar la stadiul de ipoteze in care daca vrei tu neaparat n-ai decat sa crezi in continuare cu tarie. De asemenea, chiar si in „dovezi incontestabile” 😆
      Incontestabil in realitate este cu totul altceva si anume faptul ca eu discutam despre depasire pe drumuri cu mai multe benzi pe sens, depasire pe dreapta si art. 170 inca de mult (in 2011), cand banuiesc ca nu stiai de existenta acestui site, iar utilizatorii mai vechi isi aduc cu siguranta aminte de discutia respectiva 😉
      N.B. Nu te astepta ca intotdeauna sa primesti un raspuns intr-o forma pe care doresti neaparat sa o impui tu cuiva.

      Pana la urma, dialogul de aici a aratat intr-adevar multe, chiar foarte multe lucruri, iar rezultatul e multumitor. Scopul principal fiind atins si deoarece continuarea discutiei ar pune la o serioasa incercare rabdarea unui utilizator de a o urmari, ne putem opri deocamdata.

      OK. Multumesc pentru participare. Cu ocazia publicarii altor articole avand faze cu subiecte similare, e foarte posibil sa luam in discutie si anumite aspecte legate de manevra de depasire la care nu s-a mai facut referire aici.

    • Eu mai astept o saptamana sa vad daca stii sa aplici teoria ta in practica, si sa dai un raspuns la cazurile concrete pe care ti le-am prezentat. Daca nu stii, inseamna ca teoria nu e buna…
      Doar exista si intrebari cu cazuri concrete, cu masini desenate sau fotografiate in diverse ipostaze, si intrebari: cine trece primul, cine are prioritate etc.

      Asa si aici, e depasire? De ce? Cum ar fi trebuit sa fie ca sa nu fie depasire si sa fie devansare?
      Nu impun nimic fireste. Oricum nu impun sa raspunda nimeni cum vreau eu, dar e aiurea sa te intreb ceva si tu sa iim raspunzi altceva. Asta este atitdine de politician, evaziva, si inseamna ca cel care sustine teoria (tu) dar nu poate sa raspunda pe un caz concret ori nu stie prea bine ce sustine, ori ii este teama ca teoria lui va fi contrazisa prin ce anume va spune. Ori una ori alta, nu da bine. Stiu, tie poate sa nu-ti pese, dar rezultatul este acealasi: fara un raspuns concret, eu asta consider, ca nu stii.

      Teoria ta introduce atat de multe situatii care pot deveni amendate, si nu cred ca asta este scopul legii si al acelei schimbari. De exemplu, daca unul pe B2 vrea sa vireze stanga, in spatele lui sunt deja 1-2 masini care vor sa mearga inainte dar nu se muta pe B1 sa treaca de el (din diverse motive, nu intru in detalii), tu sustii ca daca esti in spatele acestor masini si te muti pe B1 si treci de ele efectuezi depasire ilegal. Pentru ca „depasire pe bezni”, „depasire pe dreapta”, iar cele 2 masini care stau in spatele celei care vireaza la stanga nu isi semnalizeaza intentia de virat la stanga. Tie ti se pare normal asa ceva? Mie nu.

      Este vina autoritatilor acum? Este datoria celor care se afla la volan sa arunce din cand in cand un ochi pe aceste modificari […]
      Este cumva pe langa subiect. Eu te-am intrebat altceva. Avand in vedere ca aceste autoritati au schimbat legea, daca stii cumva ce anume au vrut sa obtina prin acea schimbare, daca coincide cu ce sustii tu aici? Dar fiindca tot ai spus asta o sa iti spun pe scurt, pentru ca discutia foarte lunga in legatura cu autoritatile, ca autoritatile astea trebuie sa lucreze in slujba populatiei. Trebuie sa gaseasca reguli si legi de bun simt si sa informeze populatia cand le schimba. Altfel este dictatura. In tari mult mai civilizate ca Romania asa ceva ar fi inadmisibil. Cum adica, soferii sa arunce din cand in cand un ochi pe modificari ale codului rutier? Cat de des? Lunar? Saptamanal? Anual? Daca ma uit o data pe an si am circulat 6 luni cu o schimbare care s-a petrect la 6 luni de cand m-am uitat ultima oara tu consideri ca e vina mea??? Atitudinea este complet grestita, si daca accepti asa ceva, asa ceva primesti de la autoritati.

  6. @galadragos Nu se moare chiar asa usor, mai ales daca ai reactii bune si poti evita accidentul in situatii din astea 🙂 Oricum, a facut o intrare de mare „meserias” la 0:16. Probabil era pe vapori si ramanea tipul fara benzina 🙂
    Ai reusit pana la urma (prima faza, dupa 0:27)? 😀
    +

  7. nu cred ca e dubla linie continua acolo pe fundeni 🙂

  8. Dar la ultima faza, marcajele unde sunt? Nici macar cele care delimiteaza sensurile nu sunt la locul lor..

  9. galadragos

    @GeluCJ da, am reusit, B1 libera pana in dreptul XXL.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!