Camera auto 70mai Dash Cam M500, 128GB

Produs din oferta Xiaomag.ro

699,00 lei

699,00 lei

Vezi detailii

Uneori nepricepere, alteori multa nesimtire

Adăugat de GeluCJ
Raportează ca șters! 42

Comentarii in film.

Fundal sonor: Julian Black – Just Don’t Care.
Music provided by FreeSongsToUse:
https://www.youtube.com/channel/UCPSX-g40Ti1c5C7sbGNtGzA

34 comentarii

  1. Am vizionat tot clipul. Sagetile de pe jos sunt pentru Robin Hood, caci, vorba ta, Gelu, ei merg tot pe unde vor. Ma intreb la ce au mai stricat vopseaua cei de la drumuri daca tot nu sunt luate in seama? In rest, + pt video.

    • @andrei Uneori ne suparam ca nu exista marcaje (si e adevarat), insa atunci cand ele exista … le vad doar cei care vor. Merci 🙂

    • ing.tudor

      As spune ca marcajele de la faza 3 apar prea brusc, in secunda 1 se vad si in a 2-a deja nu se mai poate face nimic d.p.d.v. al preselectarii. Desigur numai daca se pastreaza o distanta mai mare fata de cel din fata si multa atentie (implica stres) se poate efectua o incadrare corespunzatoare.
      Ar fi nevoie de indicatoare pt. care banda cum e si cred ca putin ar schimba lucrurile cel putin pentru cei care tind sa fie corecti rutier (nu e cazul de fata, semnalizeaza la intimidare in ultima clipa) si pentru cei ce nu sunt din localitate caci nu orice nr. de CJ e si loc. Cluj-Napoca.

      Oricum atentie fiindca accidentele nu se produc la incadrare necorespunzatoare ci de obicei in intersectie si e o diferenta enorma, adica unele situatii se clasifica total neasteptat.

    • @ing.tudor De acord, nu ar fi o idee rea amplasarea suplimentara si a unor indicatoare, asa cum a fost facuta si-n alte locuri (piata A. Iancu, piata Stefan cel Mare etc.) si probabil ar atrage astfel mai mult atentia soferilor.

  2. La faza a doua pe mine m-a scuipat unul. Fiindca am facut dreapta si „i-am taiat fata” pe b2 dupa viraj. I-am zis ca are marcaj cu obligatoriu inainte si a zis ca ala e pt autobuz doar. Ce-i drept semnul specifica interzis inainte cu exceptia autobuzelor dar cu marcajul cum ramane?

    • @magnnum_carcam Reactia asta cu scuipatul e una infantila, de copil de gradinita 🙁 Daca se mai intampla, spune-i sa se uite bine la semafor, atat la cel din consola, cat si la cel de pe stalp din stanga si la ce mai exista acolo. Apoi pune-l sa citeasca asta:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art83
      (2) Marcajul sub forma unei sau unor săgeţi, aplicat pe banda ori pe benzile delimitate prin linii continue, obligă la urmarea direcţiei sau direcţiilor astfel indicate. […]
      si s-o scrie de vreo 10 ori pana ii intra bine in cap. De asemenea, poate fi intrebat unul ca asta cum mai vireaza la dreapta de-acolo cand are bus-ul in fata care asteapta la semafor?

      Inteleg ca poate se mai incurca unii care vin din alte parti si trec prima data pe-acolo, dar majoritatea clujenilor stiu bine cum ar trebui sa se incadreze.

    • Păi tehnic acolo sunt 2 benzi pe sens (inițial) pe Petru Maior, de ce au făcut o singură bandă spre dreapta pe Calea Moților? Ca să fie o bandă liberă pt autobuze? Întreb așa de curiozitate, că în Cluj se schimbă des marcajele.

    • ing.tudor

      @ionelmc trec si pietonii, deci s-ar bloca B2 cu vehicule cu 1 persoana si; vehiculele cu cate 30 de persoane in medie ar mai sta la o tura + ca trebuie mastodontul sa vireze imediat dreapta si apoi inainte, e mai uman asa.
      Dubele de exemplu au unghi mort la pietonii de dreapta daca ar vira de pe B2, e mai sigur asa.

    • @GeluCj Am incercat sa-i explic de marcaj, moment in care a zis ca e pentru autobuze. L-am intrebat daca mai nou exista marcaje pt taximetristi, pt autobuze, etc? Atunci si-a „incarcat” flegma.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @magnnum_carcam
      Ala a avut dreptate (cand a spus ca i-ai taiat fata, nu cand a scuipat).
      Dupa viraj te asiguri inainte sa treci pe B2.
      Ajungi la min. 1:03 exact ca minivanul din clip (in special cand traficul e putin mai intens si ai in fata masini sau autobuze si nu vezi sageata).
      Ce faci, mergi pe directia inainte pe interzis, treci pe B1 pe linia continua, sau iei virajul ca minivanul?
      Daca administratorul drumului a omis sa marcheze corespunzator drumul, si tu esti pe B1 asa cum spui ca ai patit, ai doua optiuni:
      1. faci o sesizare;
      2. te asiguri dupa ce iei virajul si vrei sa treci pe B2.

      @GeluCJ
      „„(2) Marcajul sub forma unei sau unor săgeţi, aplicat pe banda ori pe benzile delimitate prin linii continue, obligă la urmarea direcţiei sau direcţiilor astfel indicate. […]”
      si s-o scrie de vreo 10 ori pana ii intra bine in cap.”

      Nu in cazul de fata, pentru ca:
      – Degeaba are marcaj sageata ptr. inainte, fiindca e interzis inainte cu exceptia CTP
      si
      – (2) Mijloacele de semnalizare rutieră se constituie într-un sistem unitar, se realizează şi se instalează astfel încât să fie observate cu uşurinţă şi de la o distanţă adecvată, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte, de cei cărora li se adresează şi trebuie să fie în deplină concordanţă între ele, precum şi într-o stare tehnică de funcţionare corespunzătoare.

      Asa ca degeaba vad marcajul sageata in ultima clipa, nu o sa-l respect nici daca stau 3 militieni in intersectie. Pur si simplu refuz sa ma incadrez pe B1 peste linia continua, refuz sa fiu un bizon si sa fortez incadrarea pe B1.
      Iar daca ma incadrez pe B1 peste linia continua, poate voi fi sanctionat.
      Prin urmare voi proceda ca cel cu minivanul (Seatul alb).

      P.S. Pacat ca dupa atatea staruinte din partea mea (si 3 clipuri), multi inca nu reusesc sa vada greselile administratorului drumului si cauta vinovati printre alti participanti la trafic.

    • @ Q.E.D et Q.E.F.
      Bine ca ne-ai lamurit tu, altfel muream prosti.

      Problema, frate, e exact invers. Accept faptul ca presemnalizarea e defectuoasa si ca e posibil sa vezi in ultima clipa ca sageata obligatorie nu te duce unde vrei. Dar in acel moment TU esti cel care trebuie sa te asiguri, sa semnalizezi si sa acorzi prioritate celor de pe banda alaturata daca vrei sa mergi unde ai de mers, nu invers.

      Eu tot iti admir postarile. Din curiozitate stiintifica. Vreau sa vad pana unde merge ingeniozitatea omului care mereu reuseste sa demonstreze (in mintea lui), ca albul e negru. Sau negrul e alb, dupa caz. Inca nu mi-e clar ce anume te mana in lupta. Esti negativist din fire? Ai avut o copilarie nefericita si acum incerci sa recuperezi?
      Oricum, studiul nostru se apropie de sfarsit, si in afara de amuzament, nu cred ce ne-am ales cu altceva din partea ta. Zic sa cauti un alt loc de refulare.

    • @Q.E.D et Q.E.F. Era vorba doar de semnificatia marcajelor-sageata de obligare. Acestea nu se adreseaza numai anumite categorii de vehicule ci tuturor celor care se gasesc intr-un anumit loc astfel marcat.

      Daca ai ajuns deja acolo, e o greseala si ai de ales 😉 ce urmeaza sa faci in continuare. Se mai intampla uneori in conditii de trafic mai intens si sunt unii care o fac. Realizeaza asta numai atunci cand au un autobuz/troleibuz in fata care asteapta pe B2 la semafor. In general daca se comporta cat de cat civilizat, sunt lasati sa intre pe B1 (chiar si peste linia continua) pentru virajul la dreapta.

      In secventa din film insa discutam despre o alta situatie. Cu toata strada libera la dispozitie, vizibilitate maxima (pe bune, fara ghilimele), cu doua seturi de marcaje la vedere (bune/rele), cu semnalizarea dreapta in functiune vreo 12 secunde (am crezut pana la 1:03 ca va schimba banda de circulatie) … ce scuza mai avea cel cu van-ul? 😉

      P.S. De imbunatatit orice poate fi imbunatatit, incluzand aici evident si semnalizarea rutiera. Insa niste ochi in plus sau putina minte suplimentara nu poti da nimanui 🙁

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @GeluCJ
      „Era vorba doar de semnificatia marcajelor-sageata de obligare. Acestea nu se adreseaza numai anumite categorii de vehicule ci tuturor celor care se gasesc intr-un anumit loc astfel marcat.”
      Nici n-am afirmat asa ceva.
      E logic ca se adreseaza tuturor

      „Daca ai ajuns deja acolo, e o greseala si ai de ales 😉 ce urmeaza sa faci in continuare.”
      O greseala a administratorului drumului.

      „In secventa din film insa discutam despre o alta situatie.”
      Eu nu m-am referit la secventa din clip, si nici tu, ci ne-am referit amandoi la situatia prin care a trecut magnum.

      @Kor
      Tu esti un retardat instigator.
      Ce e cu vorbele astea „Bine ca ne-ai lamurit tu, altfel muream prosti.”?
      Eu am venit sa te intep pe tine cu astfel de formulari?

      „Problema, frate, e exact invers. Accept faptul ca presemnalizarea e defectuoasa si ca e posibil sa vezi in ultima clipa ca sageata obligatorie nu te duce unde vrei. Dar in acel moment TU esti cel care trebuie sa te asiguri, sa semnalizezi si sa acorzi prioritate celor de pe banda alaturata daca vrei sa mergi unde ai de mers, nu invers.”
      Unde naiba am spus eu ca nu e asa?

      „Vreau sa vad pana unde merge ingeniozitatea omului care mereu reuseste sa demonstreze (in mintea lui), ca albul e negru.”
      Pune un text de lege care sa contrazica ce am spus eu.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @Kor
      Circuli exact ca Seatul alb de la min. 1:00
      E zapada, noroi, masini in fata ta, si nu vezi sageata de la min. 1:03
      Ajungi la min. 1:07 si vezi cele doua indicatoare de pe stalpul din dreapta care te obliga la dreapta.
      Virezi dreapta de pe B2 in timp ce unul de pe B1 vireaza si el dreapta.
      Ajungeti amandoi pe strada din dreapta, strada cu 2 benzi pe sens.
      Ca ce chestie sa cedezi tu de pe B2 celui de pe B1?
      Tu ai circulat pe B2 la fel ca Seatul, si dupa virajul la dreapta ai ramas tot pe B2.
      Cel de pe B1 care a virat si e tot pe B1, trebuie sa se asigure cand schimba banda.
      Cel de pe B1 ramane pe B1 dupa virajul la dreapta fiindca e si trecere de pietoni, deci nu schimba banda pe trecerea de pietoni, ci numai dupa trecere, iar la schimbarea benzii trebuie sa se asigure.
      Tu, cel de pe B2, nici macar nu te gandesti ca trebuie sa acorzi prioritate celui de pe B1, nici macar n-ai avut idee ca ai trecut peste o sageata ptr. inainte acoperita de zapada, noroi, sau de autobuzul din fata ta.

      Uite, ptr. tine se pare ca trebuie sa desenez: http://prnt.sc/dpxpq4
      Traseul tau e cel albastru.
      Ca ce chestie sa-i acorzi prioritate celui de pe traseul rosu?

      Nu conteaza daca cel de pe traseul albastru nu avea ce cauta acolo (fiindca avea un marcaj sageata de obligatoriu inainte care nu se vedea), cel de pe traseul rosu trebuie sa se asigure la schimbarea benzii, nu trebuie sa schimbe banda pe principiul ca alta masina n-ar avea ce sa caute acolo.
      E ca si cand ai indicator de stop la o intersectie cu un drum cu sens unic, trebuie sa te asiguri in toate partile, nu doar de unde vin masini.

      Habar n-ai de viata ta dar arunci cu noroi in altii.

      @magnnum_carcam
      Procedeaza cum crezi de cuviinta.
      Daca crezi ca Kor are dreptate, nu te mira daca in caz de poc esti bun de plata.
      Daca procedezi cum am spus eu, si anume sa te asiguri, atunci indiferent ca am dreptate sau gresesc, scapi de griji fiindca te-ai asigurat, deci tot mai castigat esti.

    • @Q.E.D et Q.E.F. Au fost mai multe comentarii in care m-am referit la mai multe cazuri. N-am zis ca semnalizarea rutiera e perfecta acolo, am mentionat mai sus c-ar putea fi imbunatatita, insa nu intotdeauna poti da vina numai pe adminul drumului.
      Cel putin in secventa din film, nu prea. Tind sa cred ca omul stia exact ce dorea sa faca si ce este acolo in intersectie. Cineva care este surprins in ultima clipa de indicatoare sau nu observa nici marcajele, altfel se comporta … nu sta 12 secunde cu semnalizarea dreapta in functiune 🙂

    • @GeluCJ Si eu sunt de parere ca acel sofer cunostea intersectia, dar nu prea-l interesau marcajele. Dar, daca ar fi circulat regulamentar pe B1, care pare destul de libera, nu mai ajungea in situatia din clip. Dar, e greu si cu benzile, nu numai cu marcajele.

  3. cristy sb

    Pentru unii regulile sunt optionale, dar ulciorul nu merge de multe ori la apa. Este vorba de timp, nu ca se va intampla ceva rau, doar cand se va intampla + ptr clip.

    • @cristy sb Destul de multi vedem in prezent cu tot felul de „optiuni” si asta nu e bine deloc. Se obisnuiesc asa, iar apoi persevereaza in a „alege” varianta cea mai convenabila (pentru ei).

  4. La obiect versurile din coloana sonora (ca melodie nu-i pot spune, chestie de gust 🙂 ). Si mai exista o varianta pentru desenele de pe asfalt in acceptiunea unor soferi: „marcajele sunt de orientare, nu de obligare”. Vorba unui clasic in viata: „Mai zi ceva!” (https://www.youtube.com/watch?v=v_Fbf6MyKB8)
    Fain clip!

  5. Q.E.D et Q.E.F.

    Min. 1:00 – Vina administratorului drumului. Daca nu-s in stare sa marcheze corect drumul, ce pretentii sa mai aiba de la soferi?
    Min. 1:21 – Vina administratorului drumului. Stop cadru la 1:22 chiar cand sageata se iveste de sub masina din fata. Partea vopsita cu negru e atat de lucioasa incat din anumite pozitii de sofat iti da impresia ca acea directie trebuie urmata. La fel e si langa tribunal, cum cobori dinspre Cipariu. Administratorul drumului a luat vopsea neagra si LUCIOASA si a vopsit peste cea alba. Parerea mea e ca trebuia stearsa toata sageata cu negru, sub forma unui patrat, apoi sa se vopseasca din nou sageata alba.
    Au procedat asa: http://prnt.sc/dpr9qg
    In loc sa procedeze asa: http://prnt.sc/dpr9yk

    • @Q.E.D et Q.E.F. 1:22 si 1:27, la fel s-a lucrat. Suplimentar, ar ajuta un set in plus de marcaje pe la 1:18 si niste indicatoare asa cum s-a scris mai sus.

  6. Bun video-ul, cuprinde situatiile cheie ale Clujului. Insa eu de un lucru sunt curios.
    La a doua faza, daca cel care este pe B1 vireaza la dreapta (legal), insa vireaza direct pe a B2 pe str. P.Maior, cine va fi vinovat in caz de coliziune (daca un destept vireaza si el dreapta de pe banda, atat de bus cat si de obligatoriu inainte)??
    A avut cineva accident de tipul asta acolo?

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @cuibusel

      OUG 195/2002
      Art. 30 alin. (2) Mijloacele de semnalizare rutieră se constituie într-un sistem unitar, se realizează şi se instalează astfel încât să fie observate cu uşurinţă şi de la o distanţă adecvată, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte, de cei cărora li se adresează şi trebuie să fie în deplină concordanţă între ele, precum şi într-o stare tehnică de funcţionare corespunzătoare.

      OUG 195/2002
      Art. 5
      alin. (1) Administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor, conform competentelor ce îi revin, cu avizul poliţiei rutiere, este obligat să instaleze indicatoare ori alte dispozitive speciale, să aplice marcaje pe drumurile publice, conform standardelor în vigoare, şi să le menţină în stare corespunzătoare.
      alin. (6) În cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a stării tehnice necorespunzătoare a drumului public, a nesemnalizării sau a semnalizării necorespunzătoare a acestuia, precum şi a obstacolelor ori lucrărilor care se executa pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor răspunde, după caz, administrativ, contravenţional, civil sau penal, în condiţiile legii.

      Articolele de mai sus, coroborate cu cele in care se spune ca:
      – ai obligatia sa te asiguri la schimbarea benzii (cel de pe B1 trebuie sa se asigure cand trece pe B2 dupa ce a efectuat virajul la dreapta)
      – nu ai voie sa schimbi banda pe trecerea de pietoni (deci cel de pe B1 nu va trece pe B2 decat dupa efectuarea virajului)
      – ca trebuie sa te incadrezi cu 25 metri inainte (deci cel de pe B2 nu mai poate trece pe B1 dupa ce a vazut marcajul sageata ptr. inainte fiindca mai raman doar vreo 4-5 metri pana la intersectie plus linia continua)

      Trage singur concluzia, dar nu o spune public, fiindca apare Kor care a fost abuzat in copilaria lui nefericita, si cu intrebari insinuatoare va incerca sa afle daca si altii au avut o copilarie nefericita, iar daca il injuri vei fi moderat, dar el nu.

    • @cuibusel părerea mea e că poliția în general sancționează după „intenția” drumarului, chiar dacă marcajele sau drumul sunt într-o stare inadecvată. Aia înseamnă că ai șanse să schimbi decizia polițistului dar aia înseamnă contestație, procese, umblături și vreme pierdută și în caz de daună probabil rămâi cu paguba … doar dacă reușești să recuperezi paguba de la administratorul drumului …

    • Merci pentru vizionare 🙂

      Situatia este oarecum asemanatoare cu altele in care de pe o strada/drum sau de pe o banda a unei strazi se vireaza la stanga/dreapta pe o alta strada cu mai multe benzi. Daca nu exista alte restrictii (de exemplu niste marcaje cu linie continua intre benzi), cel care vireaza legal la stanga/dreapta poate alege o anumita banda de circulatie pe care sa se inscrie, in functie de mai multi factori: directia de mers pe care doreste sa o urmeze, tinta unde doreste sa ajunga, manevre ulterioare pe care urmeaza sa le execute etc.

      De exemplu chiar aici in film, in secventa 2:34-2:49 in intersectia G. Cosbuc cu Calea Motilor, B2 este obligatoriu la stanga. Se poate vira, semnalizand stanga pe oricare dintre cele doua benzi de pe Calea Motilor:

      Preferabil este sa intri pe B1 cum a intentionat sa faca cel din fata obstructionat la 2:42 de smecherul care a taiat-o tot la stanga de pe obligatoriu la dreapta, insa daca B1 este/devine ocupata la un moment dat (2:47), se poate vira pe B2.

      Tot la aceeasi intersectie, B1 este obligatoriu la dreapta, virand spre Calea Motilor pe doua benzi:

      Alte exemple de situatii asemanatoare:
      – Cardinal Hossu – G. Cosbuc, virajul la stanga pe doua benzi:

      – Regele Ferdinand – G. Baritiu, ultima banda este pentru inainte sau la stanga. Virand la stanga se intra pe doua benzi pe str. G. Baritiu.

      – Bd. Eroilor – Piata St. cel Mare, in virajul la dreapta de pe B1 unde se intra pe patru benzi:

      Revenind la subiect, teoretic in aceasta situatie cel care vireaza la dreapta legal de pe B1 se poate incadra in viraj pe oricare dintre benzi. El semnalizeaza dreapta o schimbare a directiei de mers, care urmeaza sa se efectueze printr-un viraj la dreapta.
      Nota: Ca si in alte cazuri (vezi depasire vs schimbare de banda) nu se poate semnaliza la un moment dat decat o singura manevra, adica cea care urmeaza sa fie imediat executata.

      Daca vireaza mai larg si intra direct pe B2 din diverse motive (e un obstacol imediat pe B1 dupa trecere, unul oprit/”avariat” acolo, un pieton care urmeaza sa ajunga imediat pe trotuar etc.) e una. Daca intra prima data pe B1, iar apoi pune roata peste marcajul de delimitare a benzilor, atunci se considera o alta schimbare a directiei de mers, de aceasta data simultana cu schimbarea benzii de circulatie. Manevra (tot teoretic) trebuie executata dupa o alta semnalizare (stanga) si parcurgerea a minimum 50 de metri cu semnalizarea in functiune.

    • @Q.E.D et Q.E.F.
      Ref: http://www.trafictube.ro/uneori-nepricepere-alteori-multa-nesimtire/#comment-419116

      De acord, intotdeauna ai obligatia sa te asiguri la schimbarea directiei de mers, indiferent ca schimbi sau nu banda de circulatie, in aliniament sau in viraj.
      E-adevarat, in general nu se efectueaza o schimbare a benzii de circulatie pe trecerea pentru pietoni. Poate fi interzisa prin amplasarea unui marcaj longitudinal de separare a benzilor de circulatie cu linie continua. Totusi exista si cazuri in care schimband directia de mers prin viraj la stanga/dreapta, tehnic rezulta si-o schimbare a benzii de circulatie, chiar trecand peste trecerea pentru pietoni.


      B5 si B6 pentru virajul la stanga, urmand marcajul de ghidare te aduc in B1/B2 (la alegere) respectiv B3/B4 (tot la alegere), trecand peste trecerea pentru pietoni.


      B2 si B3 pentru virajul la stanga, urmand din nou marcajul de ghidare, te aduc pe B1 respectiv B2 de pe strada A. Iancu.


      Fara marcaj de ghidare aici, de pe ultimele doua benzi se vireaza la stanga spre str. Posada, unde se intra pe patru benzi de circulatie 🙂

      P.S. Teoretic trebuie sa te incadrezi cu 50 de metri inainte pe banda corespunzatoare, nu 25 de metri! 😉
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art107
      Cand totusi nu exista fizic aceasta distanta sau e imposibil de facut manevra folosesti cat iti permite drumul si conditiile de la fata locului.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @GeluCJ
      „Totusi exista si cazuri in care schimband directia de mers prin viraj la stanga/dreapta, tehnic rezulta si-o schimbare a benzii de circulatie, chiar trecand peste trecerea pentru pietoni.”
      https://goo.gl/maps/UKZikk5f99S2
      Nu exista.
      Nu schimbi directia/banda pe trecerea de pietoni, ci schimbi pana la trecerea de pietoni.
      Banuiesc ca te referi la directia Audi, Logan Rosu, Focus si Taxi.

      La fel, nici aici:
      https://goo.gl/maps/xyDFutHRzn22
      La momentul cand ajungi la trecerea de pietoni, banda este dreapta si nu se schimba pe trecerea de pietoni.

      Ceea ce ai pus tu in geotaguri e asa (PERPENDICULAR pe trecere): http://prnt.sc/dr2c0n
      Nu asa (OBLIC pe trecere): http://prnt.sc/dr2cce
      Nu se schimba banda/directia de mers pe trecerea de pietoni, ci inaintea acesteia, intotdeauna, indiferent ca exista marcaje (eventual cazuri rare cand s-a trasat gresit marcajul) sau nu exista marcaje.

    • @Q.E.D et Q.E.F. Te rog mai citeste inca o data, cu atentie, fraza pe care ai citat-o 😉
      Ca idee, marcajele de ghidare nu delimiteaza benzi, ci indica traiectorii pe care le urmeaza vehiculele in miscare. Urmand acele traiectorii, in unele cazuri tehnic rezulta si-o schimbare a benzii de circulatie. Daca de exemplu virezi la dreapta de pe B1 a unei strazi, tot pe B1 a unei alte strazi nu se mai intampla asta, se schimba doar directia de mers. La fel, atunci cand se vireaza la stanga B2->B2 de pe o strada pe alta.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @GeluCJ
      Am citit inca o data, atent, mai ales asta: „chiar trecand peste trecerea pentru pietoni”
      Nu exista 🙂

      Asta, da, exista: „tehnic rezulta si-o schimbare a benzii de circulatie” dar se intampla inainte de trecerea ptr. pietoni 🙂
      La momentul cand s-a ajuns la „buza” trecerii ptr. pietoni, deja se stie care sunt benzile, iar benzile sunt perpendicular pe trecere, nu oblice.

    • @Q.E.D et Q.E.F. Multumesc frumos 🙂 De fapt ca sa fim undeva mai aproape de adevar … nu inainte, ci rezultatul concret de care vorbim apare dupa trecerea pentru pietoni (daca ea exista acolo). Cum spuneam, marcajele de ghidare nu delimiteaza benzi de circulatie, iar marcajele longitudinale de delimitare a benzilor de circulatie pe care ajungi la finalul manevrei sunt amplasate dupa trecerea pentru pietoni (daca exista).
      In cazul in care nu sunt trasate marcaje de ghidare (intersectia G. Cosbuc – Calea Motilor, ultimul exemplu cu str. Posada etc.) traiectoria pe care o ai in viraj te aduce pe o anumita banda de circulatie … trecand peste trecerea pentru pietoni (daca exista) 😀

    • Q.E.D et Q.E.F.

      „De fapt ca sa fim undeva mai aproape de adevar … nu inainte, ci rezultatul concret de care vorbim apare dupa trecerea pentru pietoni (daca ea exista acolo).”
      Poti spune si asa, nici varianta ta nici a mea nu sunt gresite.

      „In cazul in care nu sunt trasate marcaje de ghidare (intersectia G. Cosbuc – Calea Motilor, ultimul exemplu cu str. Posada etc.) traiectoria pe care o ai in viraj te aduce pe o anumita banda de circulatie … trecand peste trecerea pentru pietoni (daca exista)”
      Nu 🙂
      Dar nici nu e o manevra sanctionabila in cazul ala.. adica sa fim rezonabili, nu-l poti obliga pe sofer sa faca manevre in unghi drept.

  7. Nu ced ca e vorba nici de una nici de alta(nepricepere/nesimtire)… aici e vorba de ”inteligenta”! Ei e mai inteligenti, ii duce capul. Spun asta din proprie experienta. I-am atras unuia atentia odata ca a parcat pe locurire persoanelor cu dizabilitati, si a tinut sa-mi explice de ce a facut-o… CITEZ: ”Daca vrei sa stii de ce am parcat acolo, e pentru ca ma si duce capul. Erau vreo 7 locuri libere…” Ramai prost la asa o explicatie, si ei e destepti! ++++++++++++

    • @Dan_Andrei E o posibila explicatie pentru faptul ca vedem deseori locurile pentru persoane cu dizabilitati ocupate de indivizi din astia tupeisti si „intelijenti” care n-au ce cauta acolo 🙁

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.