It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Viata ta sta in franele mele!

Adăugat de Arthur
Raportează ca șters! 152

Treaba e in felul urmator, pietonule …
– Uita-te in dreapta inainte sa traversezi!
– Nu-ti lasa viata in mainile … pardon, franele mele!

In rest nu vreau sa comentez prea mult, o sa se gaseasca comentatori destui … ca viteza, ca neatentie – bullshit!
(punctul 1: – viteza 50-55 km/h, punctul 2: – prezenta de spirit, la primul stop-cadru se aude ABS-ul in momentul in care pietonii inca nu calcasera zebra … deci, please, fara comentarii rautacioase!)

Ce mai caută lumea:
  • indicatoare nu parcati inaltime joasa

89 comentarii

  1. Plus cu doua maini pentru reactie. Gardul ala viu nu are ce cauta acolo. Sunt o gramada de chestii amplasate langa trecerile pentru pietoni, care fac imposibila observarea acestora pana in ultimul moment. Gardul , viu, stalpii, panourile publicitare si orice alta chestie care poate diminua vizibilitatea, atat a pietonilor cat si a soferilor, nu are ce cauta langa trecerea pentru pietoni. Daca nu se poate muta stalpul sau pomul, se poate muta trecerea cu 5-10 metri inainte sau dupa. Problemele complicate au intotdeauna solutii extrem de simple.

    • Tu n-ai vazut brazi si alti pomi ornamentali prin Bucale. Pe spatiul verde de pe mijloc. Vizibilitatea …..

    • In oradea au pus pubele mari (din acelea de 2.5 metri inaltime si conice…) fix pe trotuar inainte si dupa trecerile de pietoni, numai bine sa vezi pietonii.

  2. Toate ca toate da si pietonii astia 2 sunt tolomaci rau de tot. Primul instinct (pentru ca am mai trecut si eu prin situatii din astea in calitate de pieton) este ori sa te retragi, ori sa grabesti pasul implicit traversarea. In schimb astia 2 au ramas ca lemnele , ba mai mult grasunul ala zici ca astepta chiar sa fie lovit. In rest ce sa zic, sunt destui din astia care vad zebra si se arunca pe ea fara pic de asigurare. Plus oricum pentru reactia prompta si pentru franele bune pe care le ai.

    • thedarksideofsugar

      fiecare reacționează diferit…unii înlemnesc, alții fug, alții dau înapoi…human nature…
      am impresia că domnul de pe trecere ar fi vrut să-i zică vreo două șoferului, la ce privire avea…:D

  3. E trecere, nu alergatoare, nu aruncatoare….
    BTW de amenajarea peisagistica… primarul ce mai face ? Chiftelele le primeste cu prastia ? 🙂

    Legat de editare. Dupa ce urci pe YT si vezi ca nu iti apar pictogramele nici dupa 10 minute, stergi clipul si incarci iar. Pentru ca mai chifleaza. Musai stergi, sa nu dea cu duplicat. Acum s-a rezolvat prin alta procedura tehnico-tactica.

  4. Primarul nu primeste chiftele inca. Presedintele consiliului judetean primeste de toate dar sa fie impachetate frumos in sute de mii de euro! Ploiestiul este la pamant mai ales acum cu refacerea sinelor de tramvai. Asteptam inca ceva timp si poate si-o revenii, asa cum astept si eu sa se faca parcari de un an de zile in Drumul Taberei:))

  5. Eu nu mi-am putut lua privirea de la nesimtitu` ala cu polo sau ce avea de pe liniile de tramvai.

    • Pe unde trece Polo-ul nu este linie de tramvai, Bulevardul Republicii din Ploiesti este sistematizat mai ciudat:

    • Ou…. sorry, nu ma gandeam ca exista drumuri paralele in acelasi sens…. si despartite :D…. puteam sa jur ca e linie de tramvai.

    • TeoLdinIasi

      AugustinTM, avem si in Iasi:

      La iesirea dintr-un sens giratoriu. Bine, nu sunt despartite, ca in clip, de garduri vii de 2m

  6. Ce tare e pietonul. Vede ca franezi si te indrepti spre el… mai bine sta pe loc ca sa fie sigur ca il iei in plin in caz ca nu opresti.

  7. Cu mult inainte de trecere este un semn care se numeste: Presemnalizare trecere pietoni
    Se instaleaza la 50-200 m de o trecere de pietoni, pe drumurile intens circulate, pe sectoarele de drum unde vizibilitatea este redusa sau in afara localitatilor. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita. Acest indicator nu se instaleaza cand locul amplasarii sale coincide cu locul amplasarii indicatorului Copii.

    • Bun, si daca soferii nu reduc viteza, te arunci pe trecere? Mori cu dreptatea in mana? (sau in legalitate, cum scrie in film) Cum ramane cu opritul si asiguratul din partea pietonilor?

    • @Bestia: neatentia exista atat la soferi cat si la pietoni. N-ai cum sa vezi ca soferul nu reduce viteza daca nu esti atent, iar ca sofer n-ai cum sa opresti in siguranta/anticipezi/vezi pietonii daca nu esti atent. E atat de simplu. Daca pietonii vedeau masina ca vine tare, nu se aruncau asa, iar daca soferul anticipa un posibil pieton, reducea mai din timp viteza (cum dealtfel zice si legea). Eu personal cand ma urc la volan, am asta in subconstient si avand in vedere ca pietonii sunt mai vulnerabili decat mine in cazul unui impact, sunt mult mai precaut la treceri de pietoni, mai ales daca sunt mascate. Altii se bazeaza pe reactiile lor fulger si abs. Fiecare cum crede…

    • @Golby
      Foarte pertinent comentariul tau, multumesc.

      Eu consider ca nu ma bazez pe reactie si abs dar, pentru oricine ai fi, la un moment dat, e imposibil sa nu ajungi in situatii in care ai nevoie si de astea.

      Pe de alta parte, (practic) in trafic e bine sa tii un echilibru intre siguranta si eficienta.
      Nu poti nici sa zbori prin oras fiindca „ai o treaba” dar nici sa opresti roata la fiecare trecere sau colt de strata, in ipoteza ca in fiecare tufa e cineva pregatit sa-ti sara in fata, ca altfel ajungi mai repede la destinatie pe jos sau impingand la masina.

      Legea spune destul de clar, tre sa opresti la trecere cand pietonul pune piciorul pe ea, la fel cum ii obliga si pe ei sa se asigure inainte de a se angaja in traversare.

      Dar la cum au venit respectivii, chiar si 5 km/h era o viteza prea mare sa poti opri altfel decat brusc.

    • Mda… si mai era ceva cu 30 km/h in localitati si vreo 50 km/h in afara acestora, deci 50-55 in AFARA localitatilor, unde poate nu mai sunt prezente acele scuare cu verdeata, basca pubelele de gunoi. Oricum e buna si atentia aia cea mai sporita macar…!!!

  8. De la mine ai minus.
    La 0:10 pe partea dreapta, clar, un indicator de avertizare ca urmeaza trecere de pietoni.
    La 0:11 pe stanga se vede chiar si pe filmare indicatorul cu trecere de pietoni. Am si eu TF2+ si stiu ca de fapt tu il vedeai un pic mai mare, pt ca imaginea de pe camera departeaza.
    La 0:14 incepi sa franezi.

    La tine preventia e 0, respectul e 0. Si daca gandim 100% egoist, doar din punctul tau de vedere, cum te-ai simti sa fii vazut ca un criminal, cu dosar penal si o condamnare cu suspendare, dupa ce lovesti/omori pietoni pe trecere?

    P.S.: Gardul ala viu langa trecere e o imbecilitate, dar nu iti scuza nici o secunda faptele.

    • RebounD, despre ce vorbesti fratica? care fapte? sunt cumva si penale faptele astea de care vorbesti? mai priveste o data filmarea, n-a murit nimeni, sau te uitai la alta filmare din greseala?

      Preventia despre care vorbesti sta chiar in franarea aia inceputa inainte sa puna respectivii piciorul pe trecere, zi-i fler, experienta, intuitie …

      SI da, am fost cercetat penal pentru un pieton care a rupt-o la fuga in traversare, s-a izbit in lateralul masinii intre usi, din fuga, si a ajuns in spital in coma, pentru ca nu s-a uitat, nu m-a vazut, nu l-a interesat … guess what, n-am avut nici o vina! (se intampla tot pe o trecere)

    • @Arthur:
      1. Fara „fratica”, civilizat.
      2. Am folosit un mod al verbului care implica o prezumtie. Pe intelesul tau, la nivel de „fratica”, era un scenariu de tipul „daca te lasau/nu prindeau la fel de bine franele”.
      3. Cand pietonul o rupe la fuga pe trecere e altceva, stipulat si in codul rutier. Aici nu a rupt-o nimeni la fuga pe trecere, nu s-ar fi lovit nimeni de portiera ta, ci i-ai fi luat pe capota.
      4. Ti-am pus in vedere de ce ti-am dat minus si anume ca daca incetineai de cand erai in dreptul indicatorului de avertizare, nu trebuia sa folosesti ABS-ul, puteai opri linistit la trecere si nici nu speriai pietonii.

      Curiozitate, desi putin retorica: ti-ai cerut scuze de la pietoni pentru comportament? Sau esti din ala care nu vezi trotuarul decat pana ajungi la masina? Una e sa mai ai momente de neatentie – desi tu spui ca asta ii comportament de om atent – si sa franezi brusc inainte de trecere, alta e sa consideri ca e vina pietonilor cand se intampla asa ceva.

    • @RebounD11

      1. lol … „fratica” nu e bine, ca nu ne tragem de sireturi voi astia „superiori” (pct.2) cu noi astia „spete joase” (tot pct.2)
      2. lol-lol 🙂 traducere pct.2
      Cata superioritate din partea ta, ce bine stii tu sa citesti si sa cataloghezi persoanele, sa descoperi nemernicii ascunsi printre userii TT 🙂
      E clar cum spui, eu sunt de o spetza atat de joasa si totusi ai reusit sa-mi zici ceva pe intelesul meu de primata 🙂
      4. minus, cu asta m-ai pus la punct si n-o sa mai fac asa ceva niciodata 🙂 Cred ca mi-ai da si 2 palme daca ai fi de fata, nu numai minus, asa-i ca ma urasti?

      Fratica, prietene, cu ce ti-am gresit? Tu remarci, sau remarca cineva cu ce ton vii dumneata, cu cata superioritate arunci asa cu vorbe grele si inutile? Pe bune …
      Pe bune ca am postat doar ca sa arat cum pe unii pietoni nu-i intereseaza de viata lor, n-am postat ca sa-mi iau morala si ocara de la nimeni, cu atat mai putin de la oameni care nu reprezinta nimic pentru mine, nu-i cunosc si nu ma cunosc, puteti sa va limitati doar la subiectul postarii, fara sa despicati firul in 2j de mii?

      De final: lol… useless 🙂

    • „am postat doar ca sa arat cum pe unii pietoni nu-i intereseaza de viata lor”
      Nu sunt chiar asa de neinteresati, totusi au traversat regulamentar. O ajuns normalitatea semn de dezinteres.

      „n-am postat ca sa-mi iau morala si ocara de la nimeni”
      Nu tuturor ne iese tot ce vrem sa facem… Ghinion.

      „cu atat mai putin de la oameni care nu reprezinta nimic pentru mine, nu-i cunosc si nu ma cunosc”
      Doua intrebari: de ce mai postezi pentru oameni care nu inseamna nimic pentru tine? Si tu asa te adresezi unor oameni pe care nu ii cunosti? Nu zice nimeni sa respecti pe cineva pe care nu il cunosti, nu zice nimeni sa bagi in seama ceva spus de cineva pe care nu il cunosti, dar daca tot ii raspunzi, raspunde-i in acelasi ton.

      Minusul a fost parerea mea, comentariul a fost justificarea. Nu trebuie sa fii de acord. Nu am despicat firul in nimic, am vorbit doar despre ce am vazut pe clip si lansat o ipoteza… se pare prea subtila, de tipul „ce-ar fi daca”. Daca vrei o discutie adu’ argumente, nu „fratica”, „prietene” sau alte formulari la misto, pentru ca da, nu ne-am tras de sireturi si nici nu e aia ideea.

    • n-am nimic cu parerile tale, dar ma deranjeaza atitudinea pe care o adopti, inainte de orice, „fratica” …
      Si ca sa-ti spun cum cred eu ca sta treaba, in umila mea parere, citeste mai jos:

      Respectul se castiga, nu se solicita … iar tu l-ai pierdut datorita abordarii tale, chiar inainte de a avea sansa sa-l soliciti cu aroganta si superioritate, de aici si „fratica” …
      Mentinem un nivel elevat al discutiei amandoi de la inceput daca vrei, nu ma lua cu „vorbeste civilizat” dupa ce te adresezi arogant.

      SI cu asta am cam terminat, voi incerca sa nu mai postez pe TT, pe cuvant ca ma scarbesc situatiile si discutiilea de genul asta cu tine, cu Ursu Grizonat in alte ocazii, etc. …
      Faptul ca sunteti foarte activi in postari nu va face cu nimic mai buni in trafic sau ca formatori de opinie.

      Hai sa ne limitam in a-ti urmari cu interes postarile tale pline de p*le , p*zde etc, un nivel cu adevarat elevat …

    • Daca tu ai interpretat ca „aroganta” si „cu superioritate” comentariul/comentariile mele, nu e vina mea. Nu aia era intentia, mai mult, arata ca totusi te simti cu musca pe caciula sau ca vroiai/cautai o asemenea interpretare.

      Nu ti-am cerut respectul, pentru ca mi se rupe de respectul tau, ti-am cerut o abordare neutra/corecta. Daca te intreaba cineva pe strada cat e ceasul, daca ii raspunzi, o faci in ton cu modul de a intreba… ma gandesc eu. La fel si aici:
      – eu: „Eu consinder ca ai gresit pt ca
      – tu: „Fratica, despre ce vorbesti…”
      Ti se pare in acelasi ton raspunsul tau? Ti se pare ca eu am fost arogant si ca eu te-am luat de sus? Mie nu… Nici o secunda nu am pretins ca detin adevarul absolut sau ca trebuie sa fii de acord cu mine niciodata.
      Aaa, ca eu am raspuns dupa aia in ton cu comentariul tau, brusc te deranjeaza si scarbeste. Nu-ti mai place cand esti tu luat de sus sau abordat in alt ton. Imi pare rau, nu stiam ca „fratica” e asa sensibil ca aduceam niste unguent.

      Ce legatura au postarile mele cu discutia asta sau cu orice? Te-am injurat pe tine in ele? Am zis eu candva ca nu injur? Daca injur in masina mea inseamna ca asa vorbesc cu toata lumea in orice situatie? Daca tu asa crezi ii dreptul tau, nu inseamna ca ii adevarat.

      Nu te-o obligat nimeni sa postezi pe TT, o faci cand si daca vrei, dar daca tu crezi/vrei/speri ca orice ai face/posta oriunde si oricand o sa ai doar oameni care sa te aprobe in jur inseamna ca esti naiv… si asta cred ca e valabila pentru ca deja ii consideri pe cei care nu sunt de acord cu tine „trolli”.

    • In ce calitate „mi-ai cere” orice RebounD11?
      Sa-ti amintesc ca primul comentariu „superior” este al tau?

      Din cate vad, replica ta : „– eu: „Eu consinder ca ai gresit pt ca ”
      a fost de fapt:
      „La tine preventia e 0, respectul e 0. Gardul […] nu iti scuza nici o secunda faptele.”

      WTF! e scris negru pe alb, despre ce vorbim?

      Daca vii pe strada si mi te adresezi „Zi-mi cat e ceasul” ti-o cam iei peste bot.

      PS. Vad ca nu te lasi, nu-ti ceri scuze, putem continua asa la nesfarsit …

    • RebounD11
      „am postat doar ca sa arat cum pe unii pietoni nu-i intereseaza de viata lor”
      Nu sunt chiar asa de neinteresati, totusi au traversat regulamentar. O ajuns normalitatea semn de dezinteres.

      Regulamentar inseamna si sa se uite inainte sa traverseze, chiar daca e dreptul lor, altfel nu sunt cu nimic mai presus decat o cireada de vaci care nu stiu nimic.
      Poate soferul avea intentia sa opreasca (sau orice alt sofer, in cazul in care ai ceva particular cu acesta), dar cum o mai poti face, viteza mica avand chiar, cand nu ai vizibilitate, iar vita nu schiteaza nici un gest de intoarcere si asigurare?!
      Eu iti spun ca sunt total dezinteresati si nu au nici cea mai mica dorinta de conservare a vietii.
      Personal, cred ca as fi murit de zeci de ori pana acum daca nu m-as fi oprit la fiecare trecere sa ma asigur ca pot sa merg mai departe in siguranta.

    • „Din cate vad, replica ta : „– eu: „Eu consinder ca ai gresit pt ca ”
      a fost de fapt:
      „La tine preventia e 0, respectul e 0. Gardul […] nu iti scuza nici o secunda faptele.””

      De-acuma o sa iti scriu special tie „Parerea mea personala este ca ” ca se pare ca nu poti sa consideri ca un anume comentariu al cuiva persoana privata reprezinta o parere daca nu e scris „negru pe alb”. (Stiu ca „parerea mea personala” e pleonasm, in cazul in care te trezesti sa faci pe desteptul).

      „Daca vii pe strada si mi te adresezi „Zi-mi cat e ceasul” ti-o cam iei peste bot.”
      Apropo de „lol”-urile tare: Ahahahahaha!!! 😆
      1. Nu o sa ma auzi pe mine abordand pe cineva asa, la tine ma astept.
      2. In situatia absurda in care sunt maxim de zen si nu iti rup mana pe loc, ce crezi tu ca patesti legal dupa ce „mi-o dai peste bot”?

      „PS. Vad ca nu te lasi, nu-ti ceri scuze, putem continua asa la nesfarsit …”
      Ahahahahaha!!!! (de data asta aproape picat cu scaunu’ de ras). Asta-i noua, sa-mi cer scuze ca mi-am zis o parere. Poti continua singur pana cand vrei… cel mai destept cedeaza. Am insistat prea mult deja. Daca chiar nu te interesau comentariile negative, superioare sau cum vrei tu sa le consideri il ignorai pe primul al meu si toata lumea era fericita… pana si musca de pe caciula ta zbura spre taramuri mai fericite.

      @hti: cred ca interpretezi altfel decat mine cel putin legislatia:
      Art. 72.
      (2) Pietonii au prioritate de trecere faţă de conducătorii de vehicule numai atunci când sunt angajaţi în traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate şi semnalizate corespunzător, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor.
      (3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

      Eu inteleg ca pietonii au prioritate cand traverseaza pe trecere iar asigurarea e obligatorie doar atunci cand traverseaza regulamentar pe la colt de intersectie.

      Ca au mai mult de pierdut ca pietoni e una, si sunt de acord… toti probabil ca am fi putut sa murim, dar sa ii asemuiesti unor vaci cand ei si-au respectat obligatiile sau sa ii educii cu speriatul cu frane bruste in loc sa ii eviti cu incetinire progresiva din dreptul indicatorului de avertizare e cu totul altceva.

  9. Tocmai ieri ziceam ca sunt minusuri date aiurea pe site si azi am dat cu bata-n balta. Am dat cu mouse-ul in graba si am click-uit intre cele 2 semne si s-a pus minus 🙁 imi cer scuze. As vrea sa anulez, dar vad ca nu pot.

    • Te iert 🙂
      Oricum pe TT, daca n-ai macar un minus, inseamna ca te-ai culcat cu toti troll-ii 🙂

  10. In Ploiesti e ciudata rau amplasarea limitatoarele de viteza. Aproape in fiecare luna am drum prin acea zona, ca exemplu din 5 drumuri – in 3 dintre ele o trecere are limitator de viteza.. in celelalte 2, aceeasi trecere nu mai are limitator de viteza. Poate pietonii si-au format un reflex de genul: pot sa trec mai „relaxat” ca oricum trebuie sa incetineasca la limitator; si ghinion, limitatorul nu mai exista. Asa se expun la astfel de riscuri.

    + pentru frana

  11. +. Spatiu verde cel putin retardat pus, pietoni invincibili pe zebra. Noroc de reactie si franele bune. Pentru cei carcotasi ca aveai viteza : Daca circula cu 30km/h si pietonii intarziau 2-3 secunde nu tot la fel se intampla?

    • … cam aia e ideea.
      Oricum ai da-o inainte sau inapoi cu 2-3 secunde sau 20-30 de km/h, poti ajunge in exact aceeasi situatie ca sofer, oricat de precaut ai fi …
      Pietonul n-are nici o vina pentru ca a traversat regulamentar? ! ?
      Hmm, daca nu se asigura in prealabil, poate oricand muri cu dreptatea si legea de partea lui.

  12. tanticula

    Daca reduceai de cand ai vazut semnu ala mare sus cu trecerea , nu se intampla asta 😉

    • tanticula… daca!

      La fel daca ram redus la 15km/h si-mi coborau musterii trecerea cu 2 metri in fata masinii dadeam peste ei cu tot cu abs si reactie.
      „Daca” asta e cam relativ, dar da, merit un minus pentru asta …

  13. Stii ca la cartea sfanta spune ca trebuie sa mergi cu maxim 30km/h in apropierea unei treceri.
    Mai ales ca era si gardul ala viu trebuia sa reduci. E si vina lor ca nu se asigura.
    Daca ii loveai erai de vina.

    • „Daca ii loveai erai de vina.” – clar!

      „Stii ca la cartea sfanta spune ca trebuie sa mergi cu maxim 30km/h in apropierea unei treceri.”
      Cu toate ca asa e, nu asta era scopul videoclipului … vezi raspunsul de mai sus, e strict vorba de conjunctura. Indiferent de viteza, ii poti lua pe capota cata vreme nu se asgura si ei …

      „E si vina lor …” nu, ei n-au nici o vina legal, pentru ca oricum nu ai cum sa dovedesti ca s-au angajat in traversare fara sa se asigure, si oricum soferul e vinovat daca da peste ei…

      Inca o data, nu asta e scopul videoclipului. Ideea e ca daca treci strada ca berbecul, cu capu-ntre umeri, poti muri cu dreptatea in mana si nenorocesti si un sofer indiferent cat ar fi de precaut, pentru ca legal vina e a lui … iar tu esti mort.

  14. „Pietonul are obligatia de a se asigura” inainte de a initia traversarea – parca asa zice legea, nu? Doar intreb si eu, nu dau cu paru’. Oricum, le umplu frigiderul cu carne pietonilor care isi baga capul intre umeri si traverseaza de parca ar fi in ograda proprie.

  15. Ce prezenta de spirit la aia…ca big papa ala se gandea: ce vrei fraiere, is mai smecher
    mega +

  16. Pertinente mi se par articolele urmatoare din Ordonanta
    Art. 5 (4) Se interzic amplasarea construcţiilor de orice fel […] pe trotuar sau pe acostament[…] în condiţiile în care acestea ar afecta siguranţa circulaţiei pietonilor şi vehiculelor.
    Art. 72 (3) Traversarea drumului public de către pietoni se face […] prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător[…] numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.
    Articolul din Hotarare mi se pare scris de Mama Omida (referitor la intentia pietonilor de a traversa si la numarul de benzi):
    Art. 123 – Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii: i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflaţi pe trotuar, în imediata apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare;
    Sunt tot mai multi ametiti care traverseaza „cu dopuri in urechi si ochelari de cal”. Teoretic sunt 100% acoperiti. Practic…merita riscul?

  17. +, dar, cand se apropie o trecere de pietoni si tu vezi clar…. ca nu vezi, adica exista ori obstacole naturale, urbanistice sau bizoni parcati care iti obtureaza vederea, incetinesti din vreme din principiu, si stai pregatit. Tocmai ca sa nu fii nevoit sa franezi brusc, luat prin surprindere.

    In rest, da: si pietonul trebuie sa gandeasca la fel, pe principiul „daca eu nu ma pot asigura si nu vad masinile, atunci nici soferii masinilor nu ma pot vedea pe mine din vreme”.

    • Kor, perfect de acord!
      Chiar si asa, situatia e identica cu atunci cand te astepti la acel ceva si cu toate astea tot te ia prin surprindere, faptul ca nu vezi decat 30cm de trotuar din cauza boschetilor iti pacaleste cumva creierul ca acolo nu se afla nimeni.
      Singurul lucru teoretic de facut la trecerea aia, ca sa fii sigur, e sa te apropii cu 5 la ora.

      Faptul ca am fost cu piciorul pe frana inainte sa calce ei zebra dovedeste ca ma asteptam cumva (in subconstient) la eventualitatea unui pieton acolo, faptul ca nu m-am apropiat cu 5 la ora e iarasi de bun-simt, ca atunci ar trebui sa fac acelasi lucru de J de mii de ori pe zi treaba asta in J de mii de alte situatii, si mai eficient e mersul pe jos….

      In rest, da, despre pietoni e vorba in clipul meu, si cum isi risca viata… trecand peste toate celelalte drepturi, legi, polemici si trolli de TT …

  18. Excelent exemplul de aici (http://www.trafictube.ro/taximetrist-trecere-pietoni/) unde pietonul se asigura in stanga, il vede pe taximetrist si l-a avut si in zona de „vedere periferica”, reusind astfel sa evite o vizita la traumatologie.

  19. In orasul in care locuiesc eu sunt foarte multi cretini care parcheaza masina imediat langa trecere si astfel scad vizibilitatea pentru ceilalti soferi aproape la 0.Trebuie sa incetinesti foarte mult la fiecare trecere(sunt vreo 2-3 pe o strada)pentru a nu lovi pe cineva.Prin asta vreau sa spun ca si pietonii ar trebui sa acorde o atentie mai mare traversarii chiar daca aceasta este regulamentara.Multi piettoni se bazeaza pe faptul ca soferul e vinovat si face puscarie daca da pese ei,de parca asta le va aduce viata inapoi…

  20. ingfrancisc

    si – si +, dar mai mult –
    ce spui tu mai sus „Legea spune destul de clar, tre sa opresti la trecere cand pietonul pune piciorul pe ea …” e citat din cugetarile babei Leana … in lege sunt doua cuvinte cheie: „intentia de a…” si „in apropierea …” 🙂 Pietonii nu au nici o obligatie, obligat esti doar tu, sofer, sa respecti niste indicatoare rutiere, care in cazul de fata chiar exista si sunt foooarte vizibile!
    Ar putea fi si plus, pentru ca tufele alea chiar nu au ce cauta acolo … primaria putea su nu planteze 10-20 m inaintea trecerii. Ba chiar cred ca au obligatia asta. Dar, in final tot la minus se ajunge, ca ala cu Focus visiniu/rosu … a oprit fara probleme, deci, cu o condiuta corecta/preventiva, se poate 🙂

  21. corneliassy

    Flameuri si polemici aprinse.
    + pt Arthur ca a postat filmarea.
    + pt rebound ca a pus punctul pe i si a zis ca se putea evita acest incident.
    + pt Arthur ca nu posteaza pt plusuri.
    Restul e can-can.

  22. sergiu andrei

    Ideea este ca pietonii fac excel de zel cand vine vorba de „zebra”. Au impresia ca daca legal au prioritate, o pot face oricum. Nu e chiar asa!
    Exact in dreptul aceleiasi treceri de pietoni era sa calc noaptea un mos si o baba. (imbracati si in negru) Am pus frana la podea (fara ABS) si m-am rotit. Deci, nu e de joaca!

    • @sergiu andrei – Te obliga cineva sa mergi cu 50-60 prin oras? La trecerile de pietoni MAXIM 30 conform legislatiei, asta inseamna ca poti merge si cu 1 km/h daca vrei… esti la mintea cocosului sa o calci langa trecerile de pietoni cand nu ai vizibilitate, tu cand iesi de pe cedeaza si nu ai vizibilitate ce faci? O calci normal cu 30 ca asa zice legislatia sau te opresti/incetinesti catre oprire? Mna vezi, acelasi principiu ar trebui sa se aplice si in clip.

  23. dumitrucristian

    + deoarece si pietonii trebuie sa se asigure , nu sa treaca, precum vitele.
    Chiar darca a franat brusc a oprit inainte de trecere si a acordat prioritate pietonilor chiar daca vizibilitatea era redusa datorita acelor „boscheti” care oricum nu au ce acolo, mai bine plantau „panselute”

  24. Bon. Buna discutia, chiar si in contradictoriu nitel. Zic ca din toata patania, putem trage trei concluzii, cu care toata lumea sa fie de acord, da?

    1. Inainte de o trecere de pietoni mascata in lateral de diverse, e bine sa incetinim preventiv, de la cei 50, 60 km/h pe la vreo 40 , sa zicem. Diferenta poate parea mica, dar e semnificativa in economia franarii. @Arthur, nu stiu cum se face, dar eu, in 6 ani si 130.000 de km facuti in tara si in strainatate, nu-mi aduc aminte sa fi simtit ABS-ul de mai mult de 10 ori, si atunci pe vreme potrivnica: polei, ploaie, carosabil nefrecventabil.

    2. Pietonii trebuie sa fie invatati cumva sa se asigure temeinic inainte de a traversa strada, chiar daca au prioritate la semafor sau la o trecere simpla de pietoni.

    3. Cu totii trebuie sa intelegem o „lege” simpla a traficului: Daca eu nu pot sa te vad pe tine, atunci nici tu nu poti sa ma vezi pe mine.

    Acestea fiind zise, sper ca puteti incheia disputele care tind sa se indaparteze de adevarata problema.

    Zile bune va doresc tuturor, sanatate si drumuri ferite de necazuri. 🙂

    • @Kor Punctul 2 se poate rezolva usor cu o minima educatie rutiera, care in mod normal se face de la o varsta frageda.
      Dupa aceea, mai tarziu s-ar putea sa fie … mult prea tarziu, iar consecintele se suporta pe propria piele 🙁

    • Kor, apreciez felul in care iti spui parerea si consider ca e modul corect de a purta o discutie chiar daca nu esti de acord sau esti neurtu raportat la parerile mele / celelalte pareri.

      Sincer, nu vreau sa te dau exemplu, dar vreau sa arat ca discutia de joasa speta de mai devreme cu colegul RebounD11 nu a pornit de la parerile diferite pe care le avem, pareri de care acest neica nimeni ma acuza ca nu le suport, ci exact atitudinea pe care o poti avea fata de un necunoscut pe care il cataloghezi si i te adresezi intr-un anume fel.
      Astfel de discutii nu sunt constructive.
      Iar eu, da, sunt foarte sensibil la asaceva pentru ca stiu bine cine sunt.

      Toata stima pentru anii si km tai si-ti doresc sa prinzi din urma cei 20 de ani ai mei la volan si foarte foarte multii km pe care i-am facut fara accident in si in afara tarii.

    • @Arthur – repet: eu ti-am dat plus. Tocmai pentru ca e un clip excelent, din orice parte ai privi problema. Si strict legal, e greu sa-ti atarne careva vreo vina. Dar asta strict „academic”. Pentru ca, daca ai fi lovit vreun pieton in acea pozitie, n-aveai nicio scapare. Una e litera legii, alta e spiritul ei. Asadar: stiu sigur, sau sper ca ai simtit acum pe pielea ta ce inseamna conducere preventiva. Si eu, si toti soferii de buna credinta, invatam cate ceva din pataniile noastre.

  25. sergiu andrei

    Cristi, dar daca cel din spatele autovehiculului implicat nu era atent sau franele nu ii tineau la fel de bine? Ar fi fost un accident in lant!

  26. + pentru reactie
    – pentru ca in caz de accident era vina ta si pentru ca nu ai condus preventiv, mai incet pe langa treceri. Noroc ca la noi nu prea sunt, ca in rusia, cei care se arunca in fata masinii pentru despagubiri de la firma de asigurari. 🙂

    Mi-am amintit de un video legat de asta cu inselaciunea (karma works): https://www.youtube.com/watch?v=CSAUs–OUvA

    • salut Cristy, pana la urma ce e? plus sau minus? 🙂
      In caz de accident, da, am spus si mai sus, era vina mea… dar faptul ca m-am oprit la timp, cu toate abs-urile si sperietura pietonilor, nu prea justifica minusul tau, am fost pe faza, am oprit la o distanta rezonabila de ei, nu pe jumatea trecerii, deci nu prea vad ce-i rau aici 🙂

    • TeoLdinIasi

      Legat de „karma works” :
      Femeia aia nu a coborat din masina si nu a facut nimic, continua sa se uite ca.. mata-n calendar

  27. @Arthur Ceea ce trebuie sa inteleaga prima data pietonul este ca viata lui sta in primul rand in mainile lui. Daca nu e in stare sa se pazeasca singur, atunci se trece la franele tale.
    Daca nici asta nu rezolva problema, atunci situatia poate deveni foarte complicata, cu consecinte urate de ambele parti.
    + pentru ca pana la urma s-a evitat un accident aici

    • Multumesc GeluCJ, drept e ca e o situatie in care poate ajunge oricare dintre voi, indiferent cat de mult se critica sau se lauda conduita in situatia de fata.
      Va doresc sa va tina si voua franele si sa fiti pe faza pentru ca vi se poate intampla oricand ceva similar.

  28. Arthur,bine cand se terminat cu bine,vina primariei care planteaza liane si alte balarii inainte te trecere ca sa nu vedem.
    Vina educatiei oferite in aceasta tara ca ai prioritate pe trecere ..da ai, dar TREBUIE SA TI SE OFERE PRIORITATEA nu sa o obtii cu forta ca te ia pe sus.

    + si multumiri aluia de a inventat ABS-ul.

    • Putin off-topic:
      Poate nu o sa-ti vina sa crezi, dar ABS-ul a fost inventat, testat si aplicat prima data la … avioane 🙂 prin anii ’30 pentru a diminua riscul pierderii controlului la franare.
      Apoi a trecut sa fie folosit la masini (de curse prin ’60, de serie prin ’70) si dezvoltat, imbunatatit, operat electronic etc., devenind apoi obligatoriu pentru masini fabricate in UE. Date mai exacte gasiti cu siguranta pe net 🙂

  29. Passat B6

    Din cele foarte multe comentarii remarc ca NIMENI nu a atras atentia asupra faptului ca cei doi pietoni nu sunt pe trotuar. SUNT PE REFUGIU, ceea ce, cf codului rutier inseamna deja angajati in traversare. Nu ii obliga nici o lege sa se opreasca. Reactia ta este foarte ok, dar pe vitor banuiesc ca vei reduce viteza cand vei mai trece pe acolo…

  30. 50 -55 zici ?
    Ești sigur?

    • TC merci de link, dar asa de amuzament, vad acolo in clipul tau ca dupa ce-ai oprit roata ai 3 viteze cu care circuli stand pe loc… cu 49km/h, 35km/h respectiv 17km/h
      Am avut si eu camera cu viteza pe gps si nu ai nici o baza in ea.

      Sunt sigur, pentru ca am un obicei prost sa verific mereu viteza cu care merg, in plus digitalul mare care-mi sare-n ochi din mijlocul bordului, spune mai exact decat acul analogului

    • Mie îmi dă cam 66 Km/h.

    • cum zici tu

    • mie-mi dau cam 54.62 km/h dar probabil nu asta e important, ci faptul ca eu mint si tu m-ai demascat public
      + cu felicitari

  31. 0:06 ești în intersecția cu Odobescu
    0:11 ești în intersecția cu Luminii
    Conform Google Maps între cele 2 intersecții sunt 92m.
    Deci tu parcurgi 92m în 5s adică 18,4 m/s = 66 Km/h.

    Nu te-am acuzat că minți te-am întrebat dacă ești sigur. Tu ai fost în mașină și știi mai bine.
    Eu am constatat azi că de la 54 la oră am frânat cam în aceeași distanță fără ABS sau scârț. După măsurătorile din Google mi s-a mărit suspiciunea.

    Acum ce să zic și eu … tu ai zis că GPS dă rateuri, mă gândesc că în Google Maps măsurătorile nu sunt prea exacte. Mă mai gândesc că e posibil să ai cauciucuri cu diamentru mai mare pe mașină, sau poate doar mai tari … Sau poate că erai prea atent la drum / pietoni încât nu te-ai mai uitat la digitalul de pe mijloc.

    • SI eu ti-am zis deasemeni ca sunt aproape sigur, nestiing exact al doilea digit din 5 zeci si …,pentru ca fluctueaza ne-putand sa merg constant ca pe pilor automat, cert e ca kilometrajul meu avea 5 in fata pe ceasul digital.
      In al doilea rand google maps are abateri consistente, calcului meu se bazeaza pe 5.8 secunde si 88 de metri…

      Acu da, recunosc ca m-ai indignat putin pentru ca am avut impresia ca despici firu-n patru si stam sa facem analiza si investigatii off-topic.
      Nu e vorba de nici o musca pe caciula, aviz lui RebounD11, ci pur si simplu suntem pe langa subiect.
      Subiectul era despre pietonii care trec fara sa se uite macar si nu le pasa de viata lor …

  32. Pietoni grabtiti, ce nu se asigura, lipsa vizibilitate – asa e, dar, daca nu ai vizibilitate reduci viteza (nu mergi „in orb”).

    Pietonii se vad de cand intra pe acel refugiu (nu cand ies si tu incepi sa franezi, se vad cu cel putin 2 sec. inainte), a fost, dupa mine, doar lipsa de atentie (probabil te uitai in partea cealalta). Zicea cineva la un moment dat: „daca vezi pietonul cand sare pe trecere, mai bine te lasi de condus”!

  33. Am mai zis de 100 de ori…

    Ce faci daca pietonul este:
    – un copil
    – un batran
    – un betivan
    – un om cu probleme psihice
    – etc. ?

    Tu, ca sa devii sofer, trebuie sa treci de un test psiho, apoi printr-o perioada de pregatire teoretica si practica, apoi sa sustii doua probe ale unui examen, in care sa dovedesti ca ai ajuns sa CUNOSTI LEGEA si sa stii cine are prioritate, si sa stii si sa conduci, practic!

    Tu mergi cu 50-55 km/h in zona cu trecere de pietoni, esti aproape sa ii spulberi, si totusi le tii lor morala ca nu s-au asigurat. ERA DATORIA TA!

    Nu toti au reflexe 100% ok, nu toti au educatia necesara!

    Un batran care nu e obisnuit in satul lui de munte cu mai mult de 3 masini pe zi NU ARE acces la astfel de informatii, si percepe altfel traficul. Datoria lui e sa nu traverseze aiurea, ci pe la trecer. Atat!

    Un om cu probleme psihice poate nu reuseste sa aprecieze distante si viteze. Si multe alte exemple similare.

    Sa le tii morala pietonilor pentru greseala TA, dar apoi sa te enervezi pe colegi de pe Trafictube ca iti tin tie morala pentru acea greseala, dau dovada de gandire proasta si de ipocrizie.

    • Si ca sa fie totul foarte clar, ma refer strict la faptul ca TU ai gresit mult mai mult decat pietonii, si totusi in loc sa zici „trebuia sa incetinesc din timp, sa circul cu maxim 30 si sa fiu cu ochii in 4” si sa iti para rau ca ai speriat pietonii, tu tot pe ei dai vina, ca si cum TU ai fi circulat regulamentar, nu ei!

      Da, oricine poate fi luat prin surprindere, si sper sa fim cu totii feriti de astfel de situatii, DAR tocmai de aia e bine sa incetinesti, mai ales cand nu ai vizibilitate.

      Exista treceri in oras la care incetinesc pana la 10-15 km/h, desi limita e de 30. De ce? Pentru ca, de exemplu ma gandesc la o trecere la care nu vad NIMIC, fiindca e fix langa un perete din spatele caruia poate iesi oricand un pieton.

      Da, altii circula cu 40-50 pe-acolo, dar mi se pare inconstienta. Si chiar conteaza daca ai 20, 30, sau 60 de km/h! La 60 e si distanta de franare mai mare (da, daca aveai 30 probabil ca nu ti-ar fi intrat ABS-ul atat), in plus are si cel din spate timp mai mult sa reactioneze, in plus la 60 km/h parcurgi 16 metri pe secunda, iar la 30 parcurgi doar 8, si – nu in ultimul rand – daca cumva chiar faci tampenia sa lovesti un pieton, conteaza FOARTE MULT daca il lovesti in timp ce franezi de la 30 sau de la 50 km/h.

    • DriveTM, multumesc de raspuns si morala,.

      O sa incerc ca de maine sa las masina acasa, pentru e clar ca nu-s facut pentru asta.
      Daca in 20 de ani n-am reusit sa devin sofer, nu cred ca se va mai intampla asta vreodata

      Ai mai spus-o de 100 de ori si n-am ascultat, n-am tinut cont, si uite ca am comis-o rau de tot… dar acum este totul foarte clar pentru mine, am gresit si nu mai pot repara nimic…

      Imi cer scuze si imi pare rau pentru ce-am facut.

    • Daca tot suntem la capitolul facut misto si ironii, am „invatat” si eu cate ceva despre cum „trebuie procedat”:

      Pasul 1 – gresesti (la un capitol grav, cum ar fi pietoni)
      Pasul 2 – nu recunosti greseala si gravitatea ei, ci dai vina fix pe ceilalti, cei care circulau regulamentar si aveau prioritate
      Pasul 3 – te enerveaza daca cineva iti zice ceva
      Pasul 4 – cand ti se mai expun argumente logice ca sa ti se dovedeasca ca nu ai dreptate, faci misto

      Bravo! In cei 20 de ani de soferie se pare ca chiar nu ai invatat nimic, daca nu esti in stare sa vezi ca din prostia ta puteai sa omori niste oameni nevinovati, si ( ceea ce este cel mai grav) nu te consideri vinovat, ci ii invinovatesti pe ei, ca de ce nu s-au asigurat, desi era datoria ta!

      Si nu o spun de 100 de ori doar pentru tine, sau doar pentru ca mi-ar placea mie sa repet chestii aiurea, dar data viitoare cand mergi cu 55 km/h prin zona de 30, chiar s-ar putea sa fie unu’ beat, sau un copil, sau o baba!

      Apropo… daca nu stiai, daca mergi in Serbia cu 60 km/h prin zona de 30 nu ai 2 luni de suspendare a permisului, ci 2 luni de… inchisoare !!! Oare de ce?

    • Nu suntem la capitolul facut misto, suntem la capitolul ” vorbit de sus, cu superioritate”, „vorbit din perspectiva celui mai corect om din lume”, vorbit pe langa subiect”, „vorbit cu CAPS LOCK acuzator” ca si cum ai un drept principial de judecator- detinator al adevarului suprem.
      Pentru ca tot nu s-a inteles, am pus clipul sa arat o chestie, nu sa-mi dovedesc corectitudinea in trafic, nici ce masina conduc ca sa ma catalogheze repede hateriii …n-am sustinut nici acum si nici in clipurile anterioare ca as fi soferul corect, sunt doar un sofer rutinat si adaptat situatiilor reale din trafic.
      Pentru ce arunci cu acuze nu inteleg, n-am inteles … tot ce vad e multa frustrare adunata in trafic si razbunarea de a-ti pica pate pe careva din online pe care sa-l faci cu ou si cu otet ca sa te simti mai eliberat.

      In clip nu am pus decat o frana brusca, n-am lovit pe nimeni, nu m-am urcat pe nimeni, n-am condus atat de tare si catastrofal de nepreventiv incat in final nu s-a intamplat nimic … Recunosc ca m-au surprins trecatorii, de aia am si franat instantaneu la fund, dar de aici pana la aberatiile pe care si dumneata si cel de mai sus le insirati, e cale lunga.

      E posibil sa fiti de altfel oameni respectabili in viata de zi cu zi, dar aici mi-ati lasat o impresie extrem de proasta datorita lipsei de respect cu care v-ati adresat si m-ati luat in primire ca pe ultimul infractor.
      Va salut si va urez sa fiti tot atat de corecti in trafic pe cat de indarjiti v-at aratat aici impotriva mea.

    • Repet: daca tu ai dreptul sa iei pietonii la rost, atunci asteapta-te sa fii si tu luat la rost de catre altii…
      Tu le vorbesti pietonilor la imperativ si sa „te indarjesti impotriva lor” desi nu au obligatia legala de a-ti respecta tie poruncile… de exemplu, cele cu care incepi, in loc de scuze:
      Treaba e in felul urmator, pietonule …
      – Uita-te in dreapta inainte sa traversezi!
      – Nu-ti lasa viata in mainile … pardon, franele mele!

      Repet: nu constientizezi greseala pe care ai facut-o, ci consideri ca e totul ok doar datorita faptului ca de data asta ai avut noroc si n-ai mai dat in pietoni, si n-ai mai fost cercetat penal, ca in trecut. Pe acelasi argument se bazeaza si cei care se baga in depasire cand vine altcineva din fata, si il impinge pe acel altcineva pe acostament sau mai rau, cu frana brusca… „s-a intamplat ceva? ne-am ciocnit? totul e ok, nu?”… si fac asta pana cand chiar se intampla, tocmai din cauza ca nu constientizeaza riscurile inutile, sau norocul pe care il au…

      Nu te-am facut cu ou si cu otet ca sa ma simt mai bine, nu am placeri din-astea, si nu sunt frustrat. Nici caps lock nu l-am folosit excesiv pentru a urla, ci doar la cate un cuvant, pentru a pune accent pe anumite argumente ale mele… Pentru ca asta am incercat sa fac… am incercat sa iti expun argumentele pentru care parerea mea e ca ai gresit grav.

      Si repet, cu totii gresim! Nici eu nu sunt perfect in trafic, dar cand fac cate o tampenie, nu stiu cum sa imi mai cer scuze fata de cel pe care l-am incomodat/speriat prin neatentia mea. In niciun caz nu e ok sa faci ceea ce ai facut tu, adica sa dai vina si sa il acuzi fix pe cel care avea prioritate si pe care aveai datoria sa il protejezi! Asta ma deranjeaza! Ca nu esti in stare sa recunosti (fata de tine, nu fata de noi!) ca a frana atat de violent in fata pietonilor aflati regulamentar pe trecere e o greseala grava, si ca tie ar trebui sa iti fie rusine, si nu lor!

      Degeaba o iei personal, chiar nu e un atac impotriva ta izvorat din vreo frustrare, ci e un semnal de alarma pe care incercam sa il tragem ca sa corectezi felul in care privesti trecerile de pietoni. Stii vorba aia, „cand iti spun 2 ca esti beat, mergi si te culci”. Exista si posibilitatea ca cei 2 sa nu vada bine situatia, dar eu zic totusi sa iei in considerare orice parere, sa iei in considerare faptul ca si legea e de partea pietonilor, sa iei in considerare si faptul ca ai mai trecut prin (cel putin) o experienta in urma careia un om a ajuns in coma la spital, iar tu la judecatorie, si sa cumulezi toate aceste date intr-o concluzie.

      Parerea mea e ca acea concluzie ar trebui sa fie „nu ma costa aproape nimic sa incetinesc la toate trecerile de pietoni ne-semaforizate, sa fiu atent din timp, si sa accelerez abia dupa aia”.

    • Domnul meu, clipul de fata vrea sa arate ca pietonii au responsabilitatea, dincolo de legalitate, de a se uita cand intentioneaza sa traverseze, e in primul rand viata lor in joc.

      Descrierea postarii, desi pe un ton autoritar, este o exprimare Retorica!, nu un atac la persoana, ca in cazul dumitale asupra mea, se refera la pietonul neatent in general.
      Astfel ai gasit motiv si de cuviinta sa mi-o intorci in aceeasi nota, autoritar si superior.

      Afirmi ca eu il acuz tocmai pe cel care aveau prioritate, n-am acuzat pe nimeni, n-am avut nici o reactie fata de cei doi, cum s-a spus mai sus ca i-as fi injurat ?!?, lucrul pe care l-am spus raspicat este ca trebuie in primul rand ei ca pietoni sa-si protejeze viata, nu s-o lase la voia altuia.

      Dumneata nu ai inteles care era subiectul postarii, ci ti-ai formulat propriul subiect despre soferii care nu acorda prioritate la treceri, si care nu circula preventiv, omorand oameni pe trecerile de pietoni.

      Eu cred ca poti iesi atat de afectat din descrierea „autoritara” a postarii mele si sa raspunzi atacand la persoana, doar in cazul in care te identifici cu acei pietoni neatenti carora le dai dreptate sa treaca in felul asta pentru ca legea le da permite.

      Ceea ce autorul vrea sa transmita, adica eu, este ca in nenumaratele situatii de genul acesta, oricare ar fi soferul care se apropie, (pentru ca nu vreau sa prezint un sofer, vreau sa prezint o situatie), pietonul ar face bine sa traga cu ochiul pentru ca e vorba de viata lui inainte de orice, lege sau raspundere.

      Faptul ca sunt un nenorocit deja dumneata si cu cel de mai sus l-ati transat, ati reusit sa fiti chiar 2 persoane care sa spuneti asta la unison – asa ca eu ma duc sa ma culc si-i las pe toti ceilalti cititori sa traga concluziile corecte din postarea mea.

    • Daca tu nu te adresai celor 2 pietoni din clip, ci pietonului in general, atunci si eu ma adresam soferului grabit pe trecere (in general), nu tie personal. Oricum, nu doar tu, ci toti soferii trebuie sa fie atenti si sa reduca viteza in apropierea trecerilor nesemaforizate.
      E bine asa?

    • mmm…mda, asa e rezonabil.

  34. incognitescu

    arthur, si de la mine ai minus (nu ca ti-ar pasa), dar la lege spune ca nu trebuie sa ai mai mult de 30kmh in oras atunci cand ai o trecere.
    ca si pietonii sunt putin inconstienti sa se arunce asa pe trecere cand in jur sunt suferi ca tine este alta poveste.
    si ai dreptate, daca in 20 de ani nu ai invatat niste chestii, nu cred ca o vei face. sa speram, doar, ca nu vei lovi pietoni.

  35. incognitescu

    GeluCj, te invit sa cauti daca nu o stii
    hint: daca ai fi citit toate comentariile de mai sus ai fi vazut si articolul.

    • Multumesc pemtru invitatie, as vrea sa-l vad de la tine, cu rugamintea sa incerci sa raspunzi pe acelasi fir de discutie.

  36. incognitescu

    Cu multa placere , Gelu, dar as prefera sa ma mai delectez cu comentariile userilor TT decat sa pierd timpul cautand acel articol din Cod sau Regulament.

    LE:
    si, totusi, pentru ca esti membru respectabil (si, din cate vad, respectat) in aceasta cumunitate am cautat si gasit pct h unde, e adevarat, e specificat: 1 singura banda pe sens.

    Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h in localitati sau 50 km/h in afara localitatilor , in urmatoarele situatii :
    a) la trecerea prin intersectiile cu circulatie nedirijata;
    b) in curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau in care vizibilitatea este mai mica de 50 m;
    c) la trecerea pe langa grupuri organizate , coloane militare sau cortegii , indiferent daca acestea se afla in mers sau stationeaza pe partea carosabila a drumurilor cu o singura banda de circulatie pe sens;
    d) la trecerea pe langa animale care sunt conduse pe partea carosabila sau pe acostament;
    e) cand partea carosabila este acoperita cu polei , gheata , zapada batatorita , mazga sau piatra cubica umeda;
    f) pe drumuri cu denivelari , semnalizate ca atare;
    g) in zona de actiune a indicatorului de avertizare “Copiii” in intervalul orar 7.00-22.00 , precum si a indicatorului “Accident”;
    h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate , semnalizate prin indicatoare si marcaje , cand drumul public are cel mult o banda pe sens , iar pietonii aflati pe trotuar , in imediata apropiere a partii carosabile , intentioneaza sa se angajeze in traversare;
    i) la schimbarea directiei de mers prin viraje;
    j) cand vizibilitatea este sub 100 m in conditii de ceata , ploi torentiale , ninsori abundente.

    • Multumesc, ti-am legat cele doua comentarii, cu sublinerea necesara la punctul h).
      Nu numai ca drumul trebuie sa aiba cel mult o singura banda pe sens, dar in plus, a doua conditie este sa existe si pietoni care intentioneaza in acel moment sa traverseze 😉

    • mda, icognitescu… si ma asteptam sa iti retragi si afirmatiile facute la postul anterior, sau asta nu se intampla pentru ca nu @Arthur nu este un user cunoscut si respectat in comunitate?

  37. incognitescu

    multumesc, Gelu!
    pietoni dornici de traversare erau, insa si grabiti de suicid la cum au traversat.
    totusi, raman la parerea ca autorul isi are partea lui de vina tinand cont de vizibilitatea din acea zona, nu a aratat nicio intentie de incetinire, desi semnul de pietoni era vizibil.
    noapte buna!

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!