It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Ziua fara masina, „Journée sans voiture”

Adăugat de ZeeKo
Raportează ca șters! 131

NU CONŢINE MORŢI, RĂNIŢI, ACCIDENTE SAU CEVA CARE SĂ AIBĂ LEGĂTURĂ CU ACESTE CATEGORII.

READ ME !!!

În fiecare an, în a treia duminică din septembrie, în mare parte din oraşele Belgiei are loc ceea ce se numeşte „Journee sans voiture”. Ce presupune această zi? Păi simplu, nu ai voie să circuli cu maşina într-un interval orar de dinainte comunicat dintre autorităţi şi care, în general, este cel dintre ora 9 dimineaţa şi ora 18 sau ora 10 şi ora 19. Oraşul care reţine atenţia pentru acest eveniment este, însă, Bruxelles, capitala ţării şi se „sărbătoreşte” după cum puteţi vedea în video.

Ce se întâmplă dacă ai nevoie de maşină? Păi nu prea se întâmplă dat fiind că toată lumea e la curent cu faptul că această zi există şi iese afară cu bicicleta. Desigur, există cazuri în care oamenii au nevoie de maşină pentru urgenţele JUSTIFICATE sau cazurile de forţă majoră (de ex să duci pe cineva la spital), dar în rest, toată lumea merge pe bicicletă sau pe jos, profitând astfel de TOATE AXELE RUTIERE ale oraşului. Şi, desigur, dacă e să circului (după cum se vor vedea şi câţiva agarici în filmare), viteza de deplasare este limitată la 30 km/h. Singurele maşini autorizate să circule sunt taxiurile şi mijloacele de transport în comun. În rest, cred că ideea s-a înţeles 😀

Aşa că după mai bine de 5 ore de procesare, sincronizare, „montaj”, efecte şi toate cele, mai jos aveţi filmuleţul cu o bucată din cele două ore înregistrate ca să vă faceţi o idee şi ca să vedeţi că se poate ca pentru o zi să nu mergi cu maşina şi să iei la pas liniştit oraşul. Sunt la curent cu faptul că GoPro-ul e fixat cam prost pe cască, dar se înţelege.

So… vizioanre plăcută.

Ce mai caută lumea:
  • ziua fara masini bruxel
  • Ce zi nu se circula cu masina in Brussels
  • pe ce da data se circula numai bicicletele in bruxelles

20 comentarii

  1. Foarte tare 🙂

  2. Fulgerică

    Ahh … ce misto. Oricum si circulatia cu conservele este peste cea din estul Europei.

    AMR 18.

    Multi din volancii de pe aici ar face un mic anevrism ca nu pot sa circule ei legal cu 45 pe zona de 60 in intervalul ala de timp.

  3. O fost o chestie de asta weekendu’ trecut in Timisoara… foarte tare daca anuntau din timp, si nu ridicau masinile din parcarea de la Stadion incepand cu 9 dimineata sa faca loc la ceva activitati.

    Oricum faina chestie. 🙂

  4. Imi place si ma bucur cand vad asa ceva. Cu toate acestea nu sunt foarte convins ca are vreun rost. Nu ma intelegeti gresit, dar ma gandeam si eu, asa, cã:
    – prea imi aduce aminte (cei care au prins perioada ma vor intelege) de celebra masura luata de Ceausescu in anii 80 – o duminica circulau masinile cu sot, cealalta duminica masinile fara sot. Ma rog, cauzele erau altele, dar…
    – daca e sa circuli numai in oras, perfect. Nu ma deranjeaza sa merg in liniste, pe bicicleta, o duminica intreaga fie si intr-un oras intins ca Bucurestiul, sa zicem. Dar daca am nevoie sa ma deplasez in provincie? Probabuil ca in Belgia poti folosi linistit trenul sau avionul, dar nu toate calatoriile se pot face asa.
    – daca exact in acea duminica ma intorc din concediu, unde am fost cu masina. ce fac? Nu mai intru in oras? Sau invers, m-a prins duminica cu treburi in Capitala, ce fac, nu mai ies? Stiu, data si orele se stiu din vreme, dar cum bine stiti si voi, treaba se face cand vrea ea, nu cand vrem noi

    In general, ca om de dreapta ce ma simt, si cu gandire liberala (liberala pe linie europeana, nu româneasca 🙂 ) am o retinere instinctiva fata de toate masurile luat de sus. Iadul e pavat cu intentii bune, nu? Initiative de genul asta ar trebui luate de cetateni, si urmate de cat mai multa lume din proprie initiativa, nu impuse pompieristic de la centru. Iar interdictiile sa fie asumate personal, in functie de viata fiecaruia, nu general.

    Inca o data: ma bucur sa vad atatea biciclete, dar… o avea vreun rost masura asta in forma in care e acum? Poate incet incet lumea va renunta din proprie initiativa la a folosi masina in afara cazului in care ar fi strict necesar sa o faca. Asta ar fi calea de urmat. Altfel, daca interzicem ceva astazi, maine am putea interzice altceva, si tot asa. Nu e placut sa traiesti intr-o lume plina mai degraba de interziceri decat de permisiuni.

    Nu dati cu parul, va rog. Just a thought 🙂

  5. ziua asta ar fi bine sa cada in aceeasi zi cu „ziua sans maidanezi”

  6. @Kor, dar daca ti se strica masina si nu ai bani de inchiriat alta?

    Cat timp se anunta din timp,banuiesc ca toata lumea isi aranjeaza treburile a.i. sa nu aiba nevoie de masina.

    Apoi, ceea ce tu consideri interzicere, pentru ceilalti (aia de-i vezi in film) e permisiune, depinde din ce parte privesti.

  7. @carco – Am invata la filosofie si la istorie ca intrebarea „what if?” e retorica si nu poate fi folosita ca baza de argumentatie in nici un raionament, pentru ca i se poate opune o intrebare egala, de semn contrar: „what if not?”. Si românul are o vorba: „Daca baba avea un koi, era ministru de razboi” 🙂

    Eu sunt sigur ca, daca as fi locuit acolo, nu m-ar fi deranjat prea mult masura. Dara daca e s-o vad implementata sa zicem in Bucuresti, nu stiu, zau, daca ar fi acelasi lucru. La noi, vorba bancului, e ca in iadul comunist: cand e destula motorina, cazanele Iadului sunt stricate, cand se repara, nu mai e motorina. Cand sunt si cazane si motorina, nu sunt chibrituri… Pun pariu ca in ziua „fara masini” in Bucuresti, angajatii de la Metrou si RATB ar intra in greva… 🙂

    la chestii de genul asta ma gandeam… Nu la cat de frumos e sa poti merge linisit cu bicicleta prin Bucuresti. Si, da, am bicicleta, dar indraznesc rar sa ies cu ea prin urbe. In weekend, mai ales, si prin imprejurimi sau provincie, mai degraba…

    In Bucuresti ar trebui din nou sa obligam municipalitatea sa traseze pistele speciale pentru biciclisti. Sa incepem cu asta. „Ziua fara masini” poa’ sa mai astepte.

  8. Discordless

    Hipsterilor 😀

  9. kor, tare de tot vorba romanului 🙂

  10. Cred ca ne-ar prinde si noua bine, relaxare totala.+

  11. @Kor – esti plin de pilde… Ca veni vorba de „noi”, la noi nu prea are lumea biciclete (oricum nu cate masini). Aici la noi venea meseriasul cu BMW cu numere de Austria si trosnea vreo 10 pietoni si 10 biciclisti de le zburau mucii.
    Hai sa fim seriosi masura asta nu o poti compara cu o constrangere comunistica de pe vremea lui Ceasca. Asta o fac oamenii „for fun”. Dupa cum vezi majoritatea se bucura de ea. Fii sigur ca municipalitatea nu ia o asemenea masura fara sa fie foarte populara. Fineturi de belgieni parosi.

  12. Văd că sunt nevoit să intervin pentru a aduce câteva lămuriri ideilor lui Kor.

    – Ştiu că îţi aduce foarte mult aminte de măsura luată de răposatul. Şi în istoria lor a existat o măsură asemănătoare, în special în timpul marii crize industriale.

    – Duminica nu se munceşte în Belgia. Nicăieri. În afară de serviciile publice care au misiunea permanentă şi de regia de transport în comun, duminica e zi liberă pentru toată lumea. Nu o să vezi niciun supermarket deschis cu excepţia celora express care au, totuşi, obligaţia de a funcţiona duminica. În rest, nimeni nu merge la muncă, e zi de repaos. Că ei vor sa facă altceva, asta e partea a doua. În altă ordine de idei, dacă vrei să pleci din oraş, te porneşti de dimineaţă înainte de a începe interdicţia şi înainte să te prindă poliţia pe drum şi să te întrebe de sănătate. Am păţit-o odată, dar au fost desult de drăguţi şi ne-au dat pace.

    – Dacă te întroci din concediu, trebuie să faci în aşa fel încât să intri în oraş după ora 18 sau dimineaţa devreme. În mod normal nu mai e nimeni în concediu în perioada asta a anului, aşa că şansele sunt desult de mici. Dispui şi de parcările din afara oraşului şi îţi poţi lăsa liniştit maşina acolo, putând să mergi acasă sau unde ai treabă cu mijlloacele de transport în comun.

    – Dacă te prinde cu treabă în oraş, în mod normal poţi să ieşi dacă dispui de acea autorizaţie pe care tu singur o ceri de la poliţie. Dar asta ţine şi de om, că dacă ştii că urmează să se închidă circulaţia şi ştii că ai treabă dar mergi pe arhicunoscuta premiză „lasă, bă nene, că nu mă prinde pe mine”, atunci ghinionul tău. Dar lumea e destul de înţeleaptă încât să ceară o astfel de autorizaţie (vezi maşinile care circulă în clip)

  13. Hai ca un confrate cun un BMW tot e pe acolo https://www.dropbox.com/s/ejqqnymavmm77jx/Screenshot%202013-09-27%2020.51.16.PNG

    Ps. Foarte flashy editarea 🙂
    Ps2. Parca si in Bucuresti a fost ceva „asemanator” anul trecut 😀 https://www.facebook.com/events/260024890702508/

  14. Mr ZeeKo, vad ca ai ustensila buna de calarit. Cand ne intalnim la o tura prin Woluwe parc, forest du soignes, etc.

  15. @Eddie: il iertam, era frantuz pierdut, probabil incerca sa plece. Flashy editarea, in ce sens? 😀
    @breb: da, am un btwin Rockrider 5.3. Pai cand e frumos si timp liber 😀

  16. OVIDYU_Tec

    locuiesc in hoogstraten, antwerpen si aici au inchis doar centrul orasului in a 3-a duminica din septembrie. toata lumea are si foloseste bicicleta.
    ….cei de la ambulanta si politie aveau masinile parcate in apropiere si mergeau de asemenea si ei pe biciclete.

  17. Da, super. Sa ma iau de ei?

  18. La 7:10 autobuzul cu turisti e pe contrasens pe Rue de la Loi. :O

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!