Adaugă comentariu

24 comentarii
  1. Biciclistii mai si cad. De aceea s-a schimbat legislatia cu privire la depasirea lor de curand. Esti obligat sa treci pe cealalta banda cand depasesti. Consider ca vinovat este cel de pe banda 1

  2. Nu degeaba era in lege recomandarea de a evita larg biciclistii. Iar acum legal cel de pe B1 ar fi trebuit sa depeaseasca trecand partial pe B2, deci trebuia sa franeze mult mai devreme.

  3. De unde stii ca nu a constientizat? A cazut, se mai intampla, bine ca nu a fost mai rau mai ales ca existau premisele… exista totusi o legislatie pe care cel de pe B1 nu a respectat-o si exact situatiile de genul asta au fost luate in calcul cand au introdus noile reglementari.

    • Sunt de acorc tu tine. Mi se pare excesiva viteaza celui de pe B1 avand in vedere prezenta biciclistului. Daca ar fi cazut mai tarziu, nu era timp de reactie si ar fi iesit urat de tot. Bine ca s-a lasat doar cu table indoite. Legislativ, se poate ca biciclistul sa fie de vina? Adica daca o masina i-ar fi iesit celui de pe B1 in fata, ar fi fost vinovat cel cu masina, chiar daca nu a fost contact fizic. Multumesc!

    • Nou

      magnnum_carcam, atata timp cat nu exista contact, din pacate nu poate fi tras la raspundere, pentru ca la noi nu exista notiunea de „vinovat moral”.

    • personaju nu e vorba de „vinovat moral”. In legislatie la toate cazurile in care se specifica accidente cauzate prin incalcarea legii este prezent textul „dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;” Nu se specifica ca trebuie sa fie avariat propriul vehicul. Daca gasesti asa ceva te rog sa-mi spui. Consider ca intrebarea mea originala inca are validitate, astfel.

    • magnnum_carcam daca l-a atins si pe biciclist este vorba de producerea unui accident prin nepastrarea distantei corespunzatoare. Daca nu, atunci cred ca este neacordare de prioritate.
      Pana la urma nu este illegal sa cazi cu bicicleta.

      personaju nu doar la noi, ci niciunde in nici o legislație, nu exista conceptul de vinovat moral.

    • personaju – pe aceeasi logica ma duc cu raba pe autostrada pe sensul opus de mers, daca toti se vor trage din calea mea in parapeti eu nu sunt vinovat sa pricep?… las-o balta, aceasta a fost interpretarea unui alt militian pe care nu il chema pirtea

    • Nou

      personaju la noi exista, in schimb, o lege… pe care nu o respecta toată lumea… dar exista , după aceștia care nu o respecta, orice Invenții , doar ca sa arunce vina pe legea existenta

    • magnnum_carcam, nu se poate ca legal sa fie biciclistul de vina, pentru ca el circula regulamentar, iar cel de pe banda 1 nu l-a depasit regulamentar si nu s-a asigurat pentru efectuarea manevrei de depasire. Avand in vedere noile prevederi legale, masina de pe banda 1 trebuia sa treaca cu roata de axul care desparte benzile, iar pentru aceasta trebuia sa se asigure in oglinzi. Asadar, dupa parerea mea, vinovatul este cel cu masina de pe banda 1. Biciclistii mai si cad, li se face rau, ca oricarui om. Circula regulamentar pe carosabil.

  4. Preventie – 0
    Atentie – 0
    Viteza – foarte mare.
    Legea spune clar ca trebuie sa treci pe B2 cand depasesti biciclistul. Chiar si inainte de asta, iti indicau minim 1,5 metri distanta fata de ei tocmai pentru situatii de genul asta.
    De fiecare data cand mi se intampla sa depasesc un biciclist, ma asigur ca am loc sa ma duc pe B2 tocmai pentru ca sunt imprevizibili… Biciclistul nu are nicio vina. Singurul vinovat e soferul din masina de pe B1…

    • Ar mai fi de adaugat:
      – lipsa semnalizarii – urmeaza sa depaseasca un biciclist. Depasirea biciclistilor se face la fel ca la depasirea unei masini !!!!
      Amu’ nu-i musai sa treaca de tat pe B2, dar „pastrarea unei distante laterale suficiente….”

    • Nick daca nu cadea duduia de pe toagla avea loc cacalau sa treaca. Ti se pare ca avea viteza excesiv de mare, mie nu, autorul avea ceva viteza in schimb? Pana la urma sa ne bucuram ca nu a calcat-o pe cap si s-a lasat doar cu un mic frecus. Acu ca nu a incetinit si bla bla bla, mergem pe ideea de conduita preventiva stand acasa.

    • Uite ca nu sunt de acord cu tine. Mergem pe ideea de conduita preventiva tot timpul, pentru a evita astfel de situatii. Este vorba de anticiparea pericolelor. Corect, daca nu cadea trecea fluierand pe langa bicicleta. Legea in care ti se cere sa depasesti la minim 1,5 metri sau sa treci pe banda 2 este pusa tocmai pentru ca biciclistii sunt imprevizibili: pot ocoli o groapa, o balta sau chiar sa cada de pe bicicleta.

    • Nick legea s-a schimbat si nici inainte nu era obligatoriu ci mai mult o recomandare. Acum zice ca pana in 50 km/h poti ocoli biciclistul pe aceeasi banda.
      Pe ideea de conduita preventiva si autorul putea incetini sa vada ce face cel din dreapta, pe ideea conduitei preventive putea sta acasa bine mersi si nu se intamplau astfel de lucruri.
      Uite un alt exemplu: distanta 50 de metri intre masini deplasandu-se cu 100 km/h. Tu crezi ca poti sa opresti in 50 de metri daca cel din fata ta s-a lovit frontal de un tir? Nu poti si atunci ce faci? Pastrezi distanta de 100 de metri intotdeauna? Ia vezi, poti? Nu poti ca se vor gasi intotdeauna destepti sa depaseasca pe altii ce merg deja cu 100+. Conduita preventiva e buna in teorie, in practica la fata locului este cu totul altceva(experienta, starea drumurilor, marcaje, biciclisti etc). Poate cel din dreapta s-a asigurat ca are destul timp sa treaca de biciclist si a calculat gresit viteza autorului(ignorand lipsa semnalizarii).
      Concluzia: administratorul drumului trebuie amendat pentru lipsa marcaje, cel din dreapta preda RCA-ul si asta este, ii creste prima anul viitor cu 100 de lei, baba a supravietuit si ne trebuiesc autostrazi pentru a evita astfel de incidente pe viitor.

    • Ba dimpotriva, dupa noua lege in functie de viteza, esti obligat sa iesi cu pana la jumatate de masina din banda ta. Deci nu mai poti depasi biciclisti pe aceeasi banda

    • adrian b – si acum ne lovim de semantica militienilor, de unde stiti ca cel cu corsa a respectat sau nu legislatia in ceea ce priveste depasirea biciclistilui? A avut mai mult de 50? Ma indoiesc, a trecut cu roata marcajul (adica tot nu si-a parasit banda)? Nu stim deoarece nu sunt marcaje. In oradea a fost un accident anul trecut pe aceasta speta. Un sofer a vrut sa schimbe banda, a intrat cu roata pe cealalta banda si surpriza, celalalt sofer s-a speriat si a bruscat volanul de a ajuns in stalp. Militienii au zis ca celalalt vehicul nu a schimbat banda intrucat nu a parasit complet banda sa, nu radeti, este adevarat! A da, vinovat a fost cel ce a bruscat nu cel ce a intrat pe cealalta banda a sa cu roata. Dar ma rog, detalii. O zi buna.

    • verdenpom ce mai conteaza daca a semnalizat, sau a trecut cu rotile de axul dintre benzi, din moment ce avea masina pe banda 2? La efectuarea manevrei de depasire te asiguri. Daca ai masina care este deja angajata in depasire sau este pe banda 2, nu te bagi. Cel de pe banda 2 circula cu viteza mai mare, deci cel de pe banda 1 trebuia sa il astepte sa treaca, iar abia apoi sa depaseasca biciclistul (legal, cu semnalizare si depasirea axului). Doar ca pentru asta trebuie sa franezi si sa astepti frumos in spatele biciclistului. O sa fie greu de invatat mentalitatea asta, desi iti pot confirma ca am avut parte de soferi care au procedat asa.

    • Noua legislatie:
      „(2) Pentru asigurarea distanței laterale de siguranță, la depășirea unei biciclete sau a unei trotinete electrice conducătorii de autovehicule, altele decât cele care se
      deplasează pe două roți, realizează această manevră prin trecerea peste marcajul longitudinal de separare a sensurilor de circulație ori de separare a benzilor pe același sens, cu cel puțin jumătate din lățimea autovehiculului atunci când viteza acestuia de deplasare este mai mare de 50 km/h, sau cel puțin prin încălcarea acestor marcaje atunci când viteza de deplasare este de cel mult 50 km/h.”

  5. Ba dimpotriva, dupa noua lege in functie de viteza, esti obligat sa iesi cu pana la jumatate de masina din banda ta. Deci nu mai poti depasi biciclisti pe aceeasi banda

  6. Eu din ce vad eu ala nu era pe bicicleta ci mergea pe langa ea si a cazut cand a incercat sa se urce pe ea.

  7. oricum, una peste alta, bine ca a tras de volan si nu s-a dus ca berbecul inainte, ca il omora pe ala, asa orice tabla se indreapta.

  8. Neasigurare la schimbarea benzii, nu neacordare de prioritate.
    La prima iei doar puncte, la ultima lasi carnetul.