Camera auto 70mai Omni 360 Dash Cam, filmare 360⁰, 64GB, detectie AI miscare, GPS&ADAS, control vocal, X200

Produs din oferta Xiaomag.ro

Original price was: 1.199,00 lei.Current price is: 1.099,00 lei.

Original price was: 1.199,00 lei.Current price is: 1.099,00 lei.

Vezi detailii

назад! 5

Adăugat de Kor
Raportează ca șters! 250

ATENTIE! 18+ Limbaj nerecomandat minorilor!

Faptul ca unii au intrat voit sau din greseala pe sens interzis, mai treaca-mearga. Dar sunt de neinteles tupeul si insistenta unora de a-i obliga pe cei care circula legal sa dea inapoi si sa-i lase tot pe ei, contravenientii, sa treaca. Si asta nu tolerez niciodata.

A NeverEnding Story.
Episoadele anterioare:
назад!
назад! 2
назад! 3
назад! 4

назад [nazad] (lb. rusă) = înapoi!

Rezolutie 1080p HD

Ce mai caută lumea:
  • cum se pedepseste mersu inapoi in caz de accident usor

57 comentarii

  1. niceeee….plutea in aer ce urmeaza sa se intample :)))

  2. Presupunem ca faceati accident. Conform legii (proaste) tu erai vinovat pt neacordare de prioritate. Chiar nu se poate schimba aceasta aberatie?

  3. @Cipper – depinde cine in cine intra. Cum eu am bunul obicei sa ma asigur in ambele directii, am oprit imediat ce am vazut o masina pe contrasens. Daca el intra in mine, era 100% vinovat. Daca intram eu in el, mai vedeam ce si cum… Si nu, nu e vorba de neacordare de prioritate. Pentru ca prioritatea se acorda tuturor participantilor la trafic care sunt in drept sa se deplaseze sau sa se afle acolo unde se afla. Puteam, cel mult, sa fiu acuzat de neasigurare la schimbarea directiei de mers. Nu era cazul.

    De asta e bine sa ai o camera video la bord.

  4. „Nu era din oras”, avea voie 🙂
    P.S. Pe din astia ii intreb dupa ” E frumos la Bucuresti? Mai vii?” ca sa ne si amuzam :))

  5. TraficMadrid

    Dacă voia neapărat să își ducă nesimțirea până la capăt putea să intre în lateral până treceai tu.
    Bine i.ai făcut!!!

  6. @TraficMadrid – eu nu tineam mortis sa dea el cu spatele pana in panzele albe. Putea sa se si bage in lateral si sa astepte acolo. Eu n-aveam decat pretentia legitima sa fiu lasat sa trec pe sensul meu unic, si ma duc in treaba mea fara sa fiu obligat sa dau eu inapoi sau sa ma bag eu in lateral.

    In alta ordine de idei, mie mi-e clar ca oamenii astia stiu bine ce fac, vad bine ca e sens interzis, altfel nu ar da atata din crengi. Un sofer normal, care a intrat din greseala pe contrasens, cand i se atrage atentia ca e pe interzis, nu mai sta atata sa se tocmeasca. Zice pardon si nu stie cum sa intoarca masina mai repede ca sa iasa din bucluc.

  7. mi-ai amintit de ”nevinovatul” asta http://youtu.be/h2Zpr4oa84Q?t=1m2s

  8. tu n-ai vazut ca mai avea putin si exploda…fumega bomba aia mai rau ca o locomotiva pe aburi :))

  9. M-am logat doar sa iti dau +

  10. Atita timp cat ai indicatorul CEDEAZA TRECEREA tu trebuie sa cedezi trecere tuturor vehiculelor care circula prin intersectie,indiferent din ce sens vin,am mai explicat in nu stiu care clip ca eu am avut un accident de genul,eu veneam pe drumul prioritar,dar pe contrasens,iar un matiz a intrat in mine,sustinand ca eu eram pe contrasens,intrebarea politistului a fost clara „Ce indicator aveati d-tra,cedeaza trecerea cumva?!-Da! – Ce inadtoriri aveti d-tra cand intalniti acest indicator?! – Sa ma asigur! – Cum,in stanga si in dreapta?! – Da! – Pai si cum de ati intrat in coliziune cu dansul(eu),daca v-ati asigurat?! – … – Sunteti vonovat si va retinem permisul de conducere!
    El putea sa spuna ca era parcat undeva unde nu si- a dat seama ca are interzis,sau nu a vazut indicatorul.
    Ai grija pe viitor ca dai de vreunul care nu are toate tiglele pe casa si te loveste,vei fi gasit vinovat.
    Pt atitudine +

  11. Kor, ce radio asculti ? Ala este Dobro? Unde?

  12. @AGENTUL

    Exact cum spuneam. dar se pare ca sunt 15 destepti care nu au aflat aceasta hiba…

  13. @AGENTUL, @Cipper (da, uite ca sunt unul dintre cei 15 care… 🙂 )

    Nu. Imi pare rau @AGENTUL pentru patania ta, dar eu contestam decizia politistului si deschideam un proces. Si n-aveam cum sa-l pierd, in final. Sa va explic ca legea nu e chiar aiurea, desi n-ar strica un articol separat, in care sa se transeze definitiv si foarte clar problema.

    Hai sa ne uitam putin prin lege si sa vedem ce inseamna exact a acorda prioritate si a avea prioritate, astfel incat sa respectam semnificatia semnului „Cedeaza trecerea”:

    in Ordonanta:
    Art. 6. În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:
    1. acordare a priorităţii – obligaţia oricărui participant la trafic de a nu-şi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să-şi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;

    Bun. acum sa vedem ce insemna prioritate de trecere:

    26. prioritate de trecere – dreptul unui participant la trafic de a trece înaintea celorlalţi participanţi la trafic cu care se intersectează, în conformitate cu prevederile legale privind circulaţia pe drumurile publice;

    Deci dreptul de a trece inaintea celorlalti este conditionat de respectarea prevederilor legale, nu altfel. Ce zice la „prevederi legale”:

    Art. 1 – Participanţii la trafic sunt obligaţi să respecte regulile de circulaţie şi semnificaţia mijloacelor de semnalizare rutieră, precum si celelalte dispoziţii din prezentul regulament.

    Asadar, cine nu respecta semnificatia mijloacelor de semnalizare rutiera nu are cum sa aiba dreptul de a trece inaintea celorlalti, deci nu are niciodata prioritate de trecere, deci eu, la semnul „Cedeaza trecerea” nu sunt obligat sa-i dau prioritate, asa cum, tot la cedeaza trecerea eu nu sunt obligat sa-i dau prioritate celui din stanga mea, daca si el are „Cedeaza trecerea”, pentru ca eu am prioritate de dreapta. Ma asigur, il vad, dar tot trec inaintea lui. Daca ma loveste, n-am cum sa fiu vinovat. El n-a respectat prioritatile, nu eu.

    Sau altfel spus, la „Cedeaza trecerea” nu sunt obligat sa acord tuturor prioritate indiferent de directia din care vin, cum zici tu @AGENTUL, ci numai celor care au prioritate de trecere in sensul legii.

    Mie mi se pare atat de evident acest lucru, incat m-as duce pana la Curtea de la Haga cu asemenea proces 🙂

  14. @Trafic Craiova – DobroShow – pe Gold FM. Nu stiu daca GoldFM are licenta in Craiova.

  15. Interseant 🙂 @carco, care din cate remarc eu, e Adiminstrator al site-ului trafictube, mi-a dat minus… In mod normal, nu-mi bat prea mult capul cu cei care nu sunt de acord cu mine, dar cum Thumb Down vine de la un Admin al site-ului, imi permit si eu sa intreb:

    De ce, @carco, de ce? :mrgreen:

  16. @Kor, am mai explicat in seriile anterioare, am crezut ca-mi stii parerea. Nu sunt de acord cu asa ceva, nu conteaza explicatiile/motivatiile (daca asteptai 2sec, ala trecea, nu te-ai pomenit cu el in fata ta la jumatatea drumului… asa l-ai obligat sa comita inca o contraventie, pe langa mersu’ pe interzis).

  17. @carco – a, ok, no offence. Nu ma deranjeaza ca altii sa aiba opinii contrare, dar daca o fac, ma astept sa-si argumenteze cinstit si pe fata deciziile… 🙂

    In alta ordine de idei, argumentul cu „inca o contraventie” nu sta in picioare. Daca ma dadeam eu inapoi, eram eu contravenient, pentru ca nici eu n-am voie sa dau cu spatele in intersectie. Ori eu tocmai parasisem intersectia, intrasem deja pe drumul cu sens iunic iar imediat in spate aveam o intersectie. In plus – asta nu mi s-a parut relevant, dar o spun acum – in spatele meu se aliniasera intre timp alte doua masini. Nici sa fi vrut n-aveam ce sa fac. Si nu, nu aveam ce sa astept. L-am vazut dupa ce m-am incadrat, in parte pentru ca m-am asigurat mai intai in dreapta, cum e normal, dar mai ales din cauza masinilor parcate chiar pe colt, in ambele directii.

    Si mai e ceva. Eu, ca cetatean onest, trebuie sa fac tot ce-mi sta in putinta sa opresc o contraventie, sau sa impiedic continuarea ei. Daca vad un nebun pe contrasens pe autostrada sun imediat la 112. Daca vad unul noaptea cu farurile stinse, incerc sa-i atrag atentia. Daca vad un betiv ca incearca sa se urce la volan, incerc sa-l impiedic. Genul asta de contraventii poate duce la accidente. Daca il lasam pe sens interzis poate la intersectia urmatoare ala facea un accident.

    Ai un mod foarte personal de a respecta legea, ca sa nu zic de-a dreptul balcanic. Probabil si tu la randul tau te astepti sa fii lasat sa treci pe interzis, ceea ce ma face sa cred ca si tu faci chestia asta des. Ma rog, treaba ta. Fiecare isi poarte crucea, la urma urmei 🙂

    PS: nu te pune pe ganduri faptul ca esti in absoluta minoritate?

  18. @carco – si inca ceva: uita-te la
    http://www.trafictube.ro/%D0%BD%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D0%B4-6/

    Sa nu-mi spui acum ca si masina politiei trebuia sa astepte ca ala care venea pe interzis sa treaca! 🙂 De ce nu dai ThumbDown si politistilor alora pentru ca n-au lasat sa treaca un sarman dobitoc pe contrasens, ba chiar l-au obligat sa mai comita o contraventie? :mrgreen:

  19. Bineinteles ca trebuia sa apara si haterul se serviciu, @Bobby, sa dea si el un minus. Eu stiu la voi acolo, in Australia, @Bobby, se merge pe contrasens, din punctul nostru de vedere. Dar ma indoiesc ca se merge si pe sens interzis… :mrgreen:

    Luati-va fratilor de mana amandoi si propovaduiti in alta parte milostenia fata de contravenientii lumii… Sunt sigur ca mai gasiti unul, doi mai slabi de inger, care sa va sustina 🙂

  20. @Kor, n-am zis sa te dai inapoi, ci sa intarzii un pic in intersectie (dar probabil nu l-ai vazut). In fine, fiecare cu conceptiile lui, nu ma convingi nici cu argumentul ca 200 au fost de acord cu tine si doar eu impotriva (nu e prima data cand spun ca nu-s de acord, d-aia nici nu am justificat votul).

  21. Am aceeasi parere cu @carco. Crezi sa nu, nu e este ceva perosnal cu tine.
    De fapt am spus asta de multe ori: nu imi plac justitiarii in trafic, si @DTC cred ca stie, de exemplu, el are multe „azi-nu”-uri la care am mai comentat.

    Normal bai ca a gresit ala. Se mai intampla sa gresesti! Dar in loc sa iti gadili orgoliul cu rusisme din astea, puteai sa ii bati obrazul si sa termini faza mai repede altfel. Nu e vorba de milostivenie fata de contravenienti, ci be the bigger man. Da, cum spune @carco, exact de aia ca nu s-a intamplat la mijlocul strazii, ci la o intersectie, se putea rezolva mult mai usor. Postai asa ceva si atunci as fi fost tot in minoritate pentru ca eu te-as fi apreciat, prin vot si prin cuvinte, in timp ce majoritatea ti-ar fi spus ca trebuia sa il obligi sa mearga cu spatele pana in fundul pamantului.

    Nu scriam acum nimic, daca nu recurgeai iarasi la romanismul clasic de care nu vei scapa nici tu, oricat de mult ai inainta in varsta: ad hominem.

    Degeaba spui ca nu iti pasa de pareri contrarii, dar ca iti place sa fie argumentate, daca dupa argumentare ii trimiti pe cei „contra” in alta parte. Macar sa imi spun parerea, daca tot m-ai trimis… Desi nu cred ca parerea asta va face multi pureci pe aici 😀

    „Slabi de inger”? Tu ai nevoie de faze din astea ca sa te simti „barbat”?

    Sterge-mi comentariul. Sterge-mi votul. Hai, stiu ca poti! Daca nu, cauta-l pe corectaciul de serviciu. Sindromul omului mic pe aici: primesc privilegii pe un site, hai ca tai si spanzur, macar atat 😀

    Oricum, orice faci, nu imi va schimba mie parerea. Fa ce ai de facut 😉

  22. @Bobby – Ala n-a gresit nimic. Tu, cand gresesti si intri pe sens interzis si ti se spune ca ai gresit si esti pe sens interzis, cum te comporti? mai stai sa parlamentezi si insisti sa treci? Ma indoiesc.

    Eu iti inteleg argumentele, numai ca argumentele tale nu se potrivesc cu realitatea surprinsa pe video. Realitatea e simpla: Eu l-am vazut si am oprit brusc dupa ce trecusem de intersectie. El a continuat sa vina spre mine. Eu i-am facut semn sa dea inapoi si i-am explicat ca e pe sens interzis. Lui nu-i pasa, vocifera nu stiu ce, incercand sa-mi arate ca daca ma dau in spate, el trece. No way, man, eu n-am voie sa dau cu spatele in intersectie. Si mai am vreo doi sositi intre timp in spate. Deci, contravenientul era perfect constient unde se afla, deci cade argumentul tau cu greseala, deci argumentatia ta s-a prabusit din start. End of the game 🙂

  23. Nu sunt de acord cu niciunul din voi. Amandoi ati gresit total la faza asta. Daca va loveati tu erai de vina si ramaneati amandoi fara permis. Si nu, nu este o lege stupida si iti zic si de ce:

    tu nu ai de unde sa stii ca este sens unic decat cand intrii in intersectie, iar cand intrii in intersectie CEDEZI TRECEREA! Punct! Semnul de obligatoriu stanga nu este egal cu sens unic!

  24. Si eu mai o iau pe interzis, pe stradutele din cartier, dar incerc sa nu incomodez pe nimeni, daca vine o masina , opresc ii fac loc sa treaca etc

  25. @adrian.b: Pentru circulat pe invers pe sens unic intra la nerespectarea indicatoarelor… e clasa a 2-a de sanctiuni (4-5 puncte de amenda). A mai fost o discutie si niste raspunsuri de la Politie cum ca nu e circulatie pe sens opus, deoarece nu exista sens opus pe un drum cu sens unic… deci nu i se ia celuilalt carnetul. Exista o posibilitate sa ramana @Kor fara carnet ca nu a cedat trecerea, dar e minimala si se pare ca inca e discutata (parerea mea e va ramane fara carnet pentru nerespectarea acelui cedeaza, dar celalalt va fi vinovat integral pentru accident… bineinteles asta daca nu iese administratorul drumului vinovat pentru nesemnalizarea accesului interzis… care nu cred ca e cazul aici ca se vede la 1:40 un indicator rotund indreaptat spre cel cu Opel).

    „tu nu ai de unde sa stii ca este sens unic decat cand intrii in intersectie, iar cand intrii in intersectie CEDEZI TRECEREA! Punct! Semnul de obligatoriu stanga nu este egal cu sens unic!”
    Ba ai… te uiti dupa indicatoare. Obligatoriu stanga nu e echivalent cu sens unic, dar indicatorul de sens unic din stanga respectiv cel de acces interzis din dreapta sunt foarte clare si se vad dinaintea intersectiei.

  26. si masina fumegatoare

  27. @Agentul: Ha, ce buna e aia cu politistul. Si fake. Sau ai avut noroc chior. Cat timp de acolo nu are ce cauta un autovehiculcare sa vina spre intersectie, nu am ce cauta cu privirea. Ma asigur. In acelasi fel e faza cu opritul fara motiv, sau franacii aia. De ce nu ai pastrat distanta. Si multe altele cu masini care nu au ce cauta acolo, incalcand legea.

  28. Data viitoare sper sa dai peste niste baieti mai hotarati. Sa.ti scoata figurile din cap.

    Admin: fara comentarii de maidan, te rog.
    Kor dixit: Maestre „junior miezu” tuturor chestiilor, pana la proba contrarie, si in necunostiinta de cauza, sansele sunt 50-50 ca sa le scot eu figurile din cap lor, nu ei mie. Ti se pare ca sunt eu nehotarat?

  29. De ce am dat minus:
    In primul rand, sunt total de acord cu ce ai facut tu, dar cred ca ai cam exagerat. Intotdeauna mi-au placut clipurile de acest gen, diferenta dintre restul si clipul acesta e ca ceilalti soferi erau nesimtiti si cu gura mare. Aia nu pot fi iertati sub nicio forma. Insa acesta ti-a cerut destul de frumos sa dai un pic cu spatele. M-am gandit si eu ce as face daca eu as fi cel care greseste (din neatentie) si in primul rand mi-as cere scuze si l-as cere pe sofer sa-mi faca putin loc (daca e posibil) si nu m-as asptepta deloc sa primesc replici ca cele din acest clip.

  30. @ReboundD11 – ma faci sa rad. Cum adica nu stiu ca e sens unic? Semnul de sens unic e vizibil pentru mine inainte de a patrunde cu adevarat in intersectie, la fel cum cel de interzis e vizibil pentru contravenient. Vezi ca interpretarea legii nu se rezuma la Regulament si la Ordonanta. Ele fac parte dintr-un ansablu coerent de legi, care, printre altele stipuleaza, de exemplu, faptul ca daca ai incalcat legea din necunoastere sau neatentie, asta nu te exonereaza de raspundere, chiar daca ti se pot da circumstante atenuante.

    In plus, mai exista si principiul consecventei in justitie. Prin absurd, daca maine autoritatile hotarasc ca la semafor se trece pe rosu si se opreste pe verde, tu daca treci pe verde si faci accident nu poti fi tras la raspundere daca nu se doveste in mod plauzibil ca schimbarea ti-a fost adusa la cunostiinta. Ori daca ieri era sens unic acolo iar azi nu mai e fara sa mi se aduca la cunostiinta, am sanse mari sa fiu exonerat de raspundere.

    Dar astea sunt chestii nesemnicative din punct de vedere legal, crede-ma. Le gal conteaza doar ce exista in momentul incidentului. Ori in momentul incidentului exista semnul de acces interzis pentru contravenient, si cu asta basta. Nimeni nu-si va pune problema daca eu din pozitia mea puteam sa-i vad semnul lui de interzis. Ce spui este o aberatie totala. Mai consulta un jurist cu experienta, si-ti va confirma asta.

  31. @Kor: pentru ca nu stiu cum sa formulez intrebarea sa imi arate exact gradul de blocaj mental: Despre ce vorbesti?

    Ce ai zis in primul aliniat e exact ce am zis eu in comentariu adresat lui adrian.b.

    Ce spui in ultimul cu aberatia totala chiar sincer nu stiu la ce se refera.

    P.S.: De al doilea aliniat nu ma leg ca nu are legatura cu nimic de aici.

  32. @Robert -iti respect opinia. Sunt de acord sa ai intelegere fata de cei care gresesc, dar configuratia strazilor acolo e simpla: numai sensuri unice. Omul ala a venit pe interzis de vreo 200-300 de metri, voia sa mai mearga inca 200, si avea la fiecare intersectie cate un sens interzis cat scutul lui Ahile. Poate altii sunt mai intelegatori fata de astfel de specimene care risca sa blocheze circulatia doar ca sa castige ei 1 minut, dar eu nu sunt asa. Si va sfatuiesc si pe voi sa nu fiti. Cel care azi o ia pe interzis, pentru ca (sanchi) se grabeste, maine va trece pe rosu din acelasi motiv si va intra cu masina in voi. Va asumati riscul?

  33. @RebounD11 -cu tot respectul, ma faci sa ma repet: eu vorbesc de lege, tu de ceea ce-ti inchipui tu ca e. Legea pedepseste fapta, nu presupunerile, corecte sau nu. Daca eu prespun ca intru pe un drum cu sens unic si am ghicit, nu pot fi pedepsit pentru asta. Nici acum nu e clar? 🙂

  34. @to all – vad foarte des argumentul: „da, dar politistul va interpreta asa si asa”.

    Sa fie clar: politistul nu face legea, ci doar o aplica. Se poate intampla sa o aplice gresit. Depinde de cat mult cunoaste el legea si de cum intelege sa o aplice. Nu vorbesc aici de rea intentie, ci doar de cine si cum face legea, cine o aplica si cine judeca daca legea a fost aplicata corect.

    Daca opinia unui politist nu e in niciun caz litera de lege, cu atat mai putin presupunerile voastre despre ce ar putea opina un politist despre un incident n-are cum sa fie litera de lege. Incalcarile de la lege se transeaza definitiv doar de catre un tribunal, daca se ajunge acolo.

  35. @Kor: serios… mi-i clar ce spui, nu mi-i clar de ce imi spui asta. Hai sa ma repet ce am zis eu lui @adrian.b:
    – nu ramai fara carnet daca mergi invers pe sens unic.
    – daca va loveati e parerea mea (si din ce am vazut nu doar a mea) ca el era vinovat pentru accident. El lua 5 puncte de amenda, tu iti reparai masina pe banii lui si iti pierdeai carnetu’ pentru ca nu ai cedat trecerea.
    – cel mai important: AM SPUS TOCMAI CA AI DE UNDE SA STII CA II SENS UNIC DINAINTE DE INTERSECTIE CA SE VAD INDICATOARELE DE DEPARTE. Te citez: „@ReboundD11 – ma faci sa rad. Cum adica nu stiu ca e sens unic? Semnul de sens unic e vizibil pentru mine inainte de a patrunde cu adevarat in intersectie” si te intreb: te fac sa razi zicand acelasi lucru cu tine? WTF?

  36. @Kor -Ai perfecta dreptate, chiar daca nu-i din oras, tot vede ca masinile sunt toate parcate cu fata la el. Dar totusi in loc sa-l ameninti cu politia si sa vorbesti urat cu el, ai fi putut sa-i zici ca n-ai de ce sa-l lasi ca tot interzis e si in spatele tau. Te sfatuiesc sa faci asa data viitoare (numai daca respectivul e respectuos). Daca are gura mare, abia astept sa-l vad pe trafictube, oricine o fi.

  37. @RebounD11 – am explicat mai sus, poate ca n-ai citit, ca semnul de Cedeaza trecerea implica acordarea prioritatii celor in drept sa aiba prioritate, si numai lor. Nu mai insist, imi mentin opinia si, cum am spus, daca Doamne feste e sa am un incident de acest fel, merg in Tribunal cu el 🙂

  38. @Kor: Am inteles ce ai zis acolo, mi-am spus si eu parerea vizavi de problema aia, nu ma-i convins tu cu comentariul de mai sus, asa ca o sa imi pastrez parerea in discutia aia. Dar nu aia e problema mea cu comentariul tau. Eu ti-am dat exact citatul pe care nu il inteleg din comentariul tau. Cand incepi o replica cu „Ma faci sa rad” si motivul pentru care „te fac sa razi” e o parere identica cu a ta imi pare rau dar nu inteleg. Serios, ignorand partea cu Cedeaza Trecerea, mai citeste ce am scris si rescris si fii bun si recunoaste ca ai citit gresit sau da-mi citatul in care eu am zis ca nu aveai cum sa stii ca e sens unic.

  39. @Robert -pai cu ce altceva sa-l amenint? Ca doar nu suntem in Rusia sa scot bata si sa sar la bataie. Prima data ii fac semn omului sa dea inapoi. Daca insista sa treaca, trag frana de mana, aprind avariile si-i spun ca am o pana, de cauciuc, de motor, sau ce-o fi, bineinteles la misto, ca sa inteleaga ca el trebuie sa dea inapoi, nu eu, daca tine la timpul lui. Daca nici asa nu merge, abia la sfarsit ii arat camera si-i spun ca e inregistrat, iar daca nici camera nu-i spune nimic, atunci scot telefonul si-l anunt ca sun la politie.

    Mi se pare o secventa civilizata de a-mi apara drepturile, nu crezi?

  40. @RebounD11 – esti unul dintre oamenii de pe TT care imi plac, dar uneori ai tendinta de a fugi dincolo de subiect, fara sa fie nevoie. Ce draq, e vorba despe circulatia pe sens interzis, nu despre ce s-ar fi intamplat in cutare caz sau cutare caz. M-am asigurat, am oprit imediat cand am vazut ca cineva vine spre mine pe contrasens, ce naiba mai aberam cu totii despre altceva decat despre ceea ce vedeti cu ochiul liber: un sofer care a crezut ca poate sa scuteasca 30 de secunde luand-o pe interzis, si altul care nu e de acord cu asta, si nu vrea sa-l lase. Acel altul sunt eu, si va anunt pe toti ca sunt perfect acoperit de lege sa fac asta. Punct.

    Obs tarzie, scuze: Da, am remarcat mai tarziu ca de fapt tu ai citat pe altcineva. Dar tot sunt nedumerit: chiar crezi ca as fi putut fi amendat pentru neasigurare sau neacordare de prioritate?

  41. @Ionita Dan – viata roz e doar atunci cand te joci cu papusile Brabie si Kenny. Nu fii infantil.

  42. @Kor – 2 lucruri trebuie sa intelegi din comentariul meu, nu-i vorba de amenintare. Daca respectivul vorbeste frumos, stie ca a gresit si isi cere si scuze ii zici ca nu are rost sa-l lasi ca tot pe interzis va merge sau ceva de genul. Iar in al doilea rand, daca e nesimtit atunci poti sa-l injuri, sa pui avarii, sa-l ameninti cu politia, etc.. Nu stiu alte persoane cum simt, dar eu daca vorbesc frumos cu cineva ma astept ca respectivul sa ma respecte si el, chiar daca am gresit.

  43. @Robert – uiti un lucru: cand gresesti, ti se atrage atentia ca ai gresit, dar esti un om de bun simt, nu mai stai sa te rogi de altii sa te lase sa persisti in greseala. Mai ales in cazul clipului meu. N-avea soferul ala ce sa roage. El nu se ruga ca sa mai mearga 1 metru, ci sa-l las sa mai faca inca 150. Repet, nu cred ca avea vreo urgenta, dar cum stiu bine configuratia strazilor, oriunde ar fi vrut sa mearga si de oriunde ar fi venit, sa mearga legal nu-l costa nimic, poate cel mult 1 minut, dar asta doar in cazul in care strazile erau goale. Dar sa faci asta la 7 dimneata, in zi lucratoare, cand e foiala maxima pentru ca toti pleaca sau vin cu treaba, ori e prostie ori e nesimtire. Cu niciuna eu nu stau la discutii. In defintiv, ce-mi reprosezi? Ca nu l-am lasat sa treaca? De ce nu privesti problema invers: el mi-a blocat mie trecerea, nu eu lui.

  44. @Kor In privinta situatiei prezentate in clip n-am comentarii. Tipul a fost in culpa, cam nesimtit si a servit o lectie. Ca trecand peste alte lucruri, se putea debloca pe moment si altfel situatia, nu discut acum.
    +

    Am citit insa mai sus intr-un comm ceva care mi-a atras atentia:
    http://www.trafictube.ro/%d0%bd%d0%b0%d0%b7%d0%b0%d0%b4-5/#comment-305530

    Stiu ca te-ai suparat pe clujean 😀 , de aceea zic ca interpretarea data acolo mi se pare totusi una destul de … personalizata.

    In legatura cu:
    Art. 1 – Participanţii la trafic sunt obligaţi să respecte regulile de circulaţie şi semnificaţia mijloacelor de semnalizare rutieră, precum si celelalte dispoziţii din prezentul regulament.
    Este evident un articol cu caracter foarte general, nu specific si e normal sa fie asa. Pentru participantii la trafic care nu respecta regulile, semnificatia indicatoarelor, alte prevederi etc. sunt prevazute sanctiuni pe clase diferite in functie de gradul abaterii savarsite.

    Asadar, cine nu respecta semnificatia mijloacelor de semnalizare rutiera nu are cum sa aiba dreptul de a trece inaintea celorlalti, deci nu are niciodata prioritate de trecere …
    Aici ar fi o problema … hmmm … chiar asa sa fie?

    Nu intentionez sa fac off-topic, dar cred ca nu e bine sa ramanem cu o impresie gresita. Daca doresti, luam pentru analiza un caz foarte simplu, intalnit des pe drumuri, cu urmatoarele ipoteze de lucru:
    Esti intr-o intersectie in cruce, T etc. dirijata prin indicatoare si ai indicator Cedeaza/STOP pe drumul tau. Teoretic in aceste intersectii depasirea e permisa, daca nu apar alte restrictii.

    Cazul 1: In intersectie exista marcaj discontinuu, depasirea e permisa. Cineva depaseste un alt vehicul (poate fi de exemplu o bicicleta) si la trecerea prin intersectie il lovesti si se produce un accident (fara victime, doar pagube). Cine crezi ca e vinovat si de ce?

    Cazul 2: In intersectie (practic inainte/dupa) exista marcaj continuu a carui incalcare interzice depasirea. Cineva totusi ignora aceasta regula, vede bicicleta, executa manevra, dar shit happens all the time, il lovesti. Cine crezi ca e vinovat si de ce?

  45. @GeluCJ, la cazul 2 eu cred ca cel care depaseste ilegal este vinovat. Cazul ar putea fi dus un pic mai departe, inlocuind linia continua cu un scuar inainte de intersectie… In cazul asta tot asa de vinovat l-ai vedea pe cel care nu acorda prioritate?

    Eu unul subscriu la ideea ca daca faci ceva ilegal atunci nu prea mai ai cum sa ai prioritate, desi desigur nu vorbim despre, de exemplu, faptul ca daca nu iti functioneaza un bec de pozitie automat esti ilegal si nu ai niciodata prioritate… Am spus cam acelasi lucru pe care l-a zis @Kor, recent, la alte discutii.

    Subscriu si la ideea ca politia poate gresi (personal cred ca de prea multe ori o face). Decizia finala ramane in mana judecatorilor. Faptul ca majoritatea romanilor nu contesta decizia politistilor nu face decat sa perpetueze anumite idei (gresite?) in populatie si printre politistii care au aceleasi idei. In plus, daca nu se ajunge des la tribunal, nu vede nimeni ca poate este nevoie ca textul unor legi ar trebui ajustat, unele legi imbunatatite, unele anulate, alte reguli adaugate.

    Ca o paranteza, cred ca un lucru importat dupa alegerile astea ar fi ca justitia sa devina independenta, justa, si accesibila tuturor. Normal ca nu vrem sa se duca toti romanii in tribunal pentru ca s-a uitat vecina de la parter urat la ei cand au iesit din bloc, sau cu faze, cum am vazut recent pe aici, „mi-a dat politistul amenda pentru viteza, dar nu avea chipiul pe cap, nu pot sa contest procesul verbal pentru asta?”. Dar nici sa fie atat de complicat/costisitor incat sa fie descurajator.

    Si daca se face asta, daca multi romani contesta decizii luate de politisti si au dreptate, dupa un timp cineva destept culege date, face statistici, si se ajunge usor la concluzii de genul:
    – sunt necesare sichimbari in textului legii, clarificari, abrogari, noi reguli pentru anumite situatii
    – campanii de educare pentru politisti, pentru a nu mai sanctiona dupa ureche…
    – soferii vor invata ca daca se pun in situatii ilegale, pot deveni singuri responsabili de multe probelme ce pot aparea…

    Personal mi se pare mai periculos sa se propage ideea ca daca cineva depaseste ilegal in intersectii, merge ilegal pe contrasens, sens interzis, etc. are toate sansele sa imparta vina cu altul care nu ii da prioritate desi el se afla intr-o mare ilegalitate…

  46. @Kor,

    O mica paranteza, ca nu vreau sa dezbat, evident avem o parere contrara si (din experientele trecute) nu cred ajungem nicaieri…

    Dar am remarcat ceva de cand ai scris ieri, am vrut sa comentez dar mi-am zis ca n-are sens. Acum insa am remarcat un comentariu in alta parte, similar din punctul asta de vedere: http://www.trafictube.ro/gresesti-platesti-2/#comment-305844 si m-am gandit ca poate este o impresie mai raspandita legata de acest aspect (urmeaza mai jos).

    Eu cand am spus „a gresit”, nu am spus ca a facut-o „din greseala”, care are alt sens (fara voie). Pur si simplu, „a gresit” adica a facut ceva incorect, eronat, ilegal, a fost vinovat.

    Ca greseala/eroarea/ilegalitatea a fost sau nu din greseala, asta nu pot sa decid cu exactitate de aici; probabil ca nici tu, daca spui ca vocifera ceva acolo dar nu stii ce… daca stiai ce, poate puteai sa iti faci o impresie mai exacta.

  47. @Bobby – e adevarat ca in DEX cuvantul greseala poate avea si sensul de abatere constienta, dar, in vorbirea de zi cu zi, greseala e folosit aproape exclusiv cu sensul de abatere involuntara, sau care are consecinte pe care autorul greselii, din necunoastere sau din neatentie, nu le-a luat in seama. Altfel spus, o greseala, chiar daca e facuta constient, are niste urmari la care autorul abaterii nu s-a gandit. Nu e cazul in clipul meu. Cond intri voluntar pe sens inrterzis stii foarte bine care sunt consecintele, ca doar nu sunt prea multe… 😉

    @GeluCJ – caz 3. Intersectie nedirijata. Totusi, o masina depaseste. Masina depasita opreste iar prin fata ei intra, din dreapta, o a 3-a masina care doreste sa-si continue drumul pe directia initiala de mers dar se ciocneste de masina care depaseste. Cine e vinovat? Tu ai sa spui: amandoi. Eu am sa spun, si ma duc, cum am spus, pana la Haga :), ca vinovat 100% este cel care a intrat in depasire.

  48. @Kor, de aceea am vrut sa clarific ce am spus, pentru ca am vazut ca a fost o confuzie… Eu l-am folosit in sensul acela.

  49. @Kor: M-ai intrebat daca „chiar cred ca ai fi putut fi amendat pentru neasigurare sau neacordare de prioritate?”. Da. In situatia ta in schimb nu cred ca poti fi facut vinovat si pentru accident, pentru ca nu exista nici o situatie legala in care ala sa poata ajunge legal pe acolo. In situatiile date de @GeluCJ, in prima vei fi scos 100% vinovat si in a 2-a probabil va fi culpa comuna din simplul motiv ca desi e linie continua, exista situatii (de exemplu obstacol) cand cel care depaseste ar putea fi in legalitate.

    Ce e mai sus e parerea mea. Din fericire nu am fost implicat in nici un accident de genul asta, dar parerea e formata din cum as gandi eu ca s-ar putea analiza si din ce am mai vazut si citit pe acest site. Ma gandesc ca la stabilirea vinei se ia in considerare care dintre actiuni ar putea cauza un accident si care din ele e ilegala. La stabilirea amenzilor/pedepselor se considera doar fapta facuta de fiecare ignorand accidentul daca nu afecteaza pedeapsa, la noi fiind putine pedepse suplimentate daca se produce un accident.

  50. @RebounD11 – e adevarat, lucrurile n-ar fi deloc simple, si e de preferat sa nu ajungi sa le cunosti pe pielea ta…

    De-aia zic, si poate ca ar fi cea mai buna concluzie a pataniilor de acest gen, ca asigurarea temeinica din toate partile e sfanta. Eu in continuare sunt convins ca as castiga un proces in caz de accident (asta si in cazul in care te intersectezi cu un Gigi Contra EXACT in intersectie), dar inainte de asta, nu-mi doresc sa ajung sa am un accident, asa ca ma asigur intotdeauna si din directiile de unde, in mod normal, e improbabil sa vina cineva. Cum ar fi:
    http://www.trafictube.ro/aproape-poc-d-aia-e-bine-sa/

  51. @Kor Daca am inteles bine din ipotezele cazului 3 cu intersectia nedirijata, a treia masina (sa zicem pe scurt [3]) vine perpendicular pe directia masinii depasite [1], din partea dreapta a acesteia, iar masina [2] depaseste masina [1] (prin stanga).
    Cred ca vei avea o mica surpriza 🙂 In acest caz vinovatul e cel care executa depasirea.

    Eu am raspuns, sunt curios ce parere ai despre cazul 1 si 2. Daca o lamurim, nu va fi nevoie de mers la Haga, decat in vacanta.
    P.S. BTW, e foarte frumos orasul, revin cu placere acolo intotdeauna. Insa atentie la limita maxima de viteza, e plin de camere cu detectie a vitezei pe-acolo si astia nu glumesc deloc cu asta. La fel cu plata parcarilor 😆

  52. @GeluCJ – nu mi-e clar, in cazurile alea 1 si 2, cine cu cine se ciocneste si din ce directie vine a doua masina care se ciocneste cu cel care depaseste. Poate un desen, ceva…

  53. În ambele cazuri ridicate de GeluCJ vinovat de producerea accidentului va fi cel care întâlnește indicatorul cedează trecerea, pe motivul nasigurării corespunzătoare și implicit neacordării de prioritate.
    În cazul al doilea autovehiculul care depășește trecând peste marcajul continuu poate fi amendat, dar nu va fi scos vinovat de producerea accidentului; excepția poate fi doar dacă nu demonstrează existența „cazului fortuit”.

    Legat de clip: În cazul producerii unui eveniment rutier conducătorul care circulă pe interzis ar fi singurul vinovat. Pe drumul cu sens unic nu există contrasens.

  54. @Ionita Dan – facebook. Daca te doare rau si tot nu vrea nimeni sa ti-o filmeze, iti pot filma si fisura aia anala. Dar mai bine te duci la doctor, daca te doare asa tare …

  55. Ce legatura are faptul ca nu e din oras? Nu sunt semne universale? In al doilea rand constat ca omul putea „trage” imediat pe stanga dupa masina rosie…trecea Kor si asta era! OAre de ce nu a facut-o? 🙂

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.