It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

04. Bunica invizibila

Adăugat de autofidel
Raportează ca șters! 87

Opresc la trecere, claxonez scurt ca sa ii dau de inteles ca stau pentru ei, dar bunica prevazatoare sufla si in iaurt si bine face pentru ca prostovanul de Neamt are orbul gainilor…

Ma gandesc acum ca daca bunica se grabea si nu se asigura a 10-a oara si se intampla ceva neplacut pe trecere, m-as fi simtit vinovat ptr ca am grabit-o cu claxonul, dar nici prostovanul nu scapa intreg.

Bine ca nu s-a intamplat nimic.

 

31 comentarii

  1. Data viitoare da-i doua flashuri „prostovanului”. Unii mai pricep care e treaba si opresc. Altii nu pricep, dar opresc crezand ca le semnalizezi ca e Politia pe undeva 😆 Oricum, incetinesc din reflex banuind ca ceva nu e in regula. In mare, in 2 cazuri din 3 ai sanse sa-l opresti pe „prostovan”.

    Si nu, nu mai claxona ca sa arati pietonului ca poate sa treaca decat daca esti absolut sigur ca nu sunt „prostovani” prin zona.

  2. asa era sa ma lovesca un prostovan ca asta,ma injurat ca de ce ma-m bagat ,cam asa ca bunica am patit nu le pasa la astea de pietoni daca nu le convine ceva te injura ca de ce te-ai bagat

  3. @autofidel: ai plus pentru faza cu head-shotu’. Un „prostovan” de asta era sa imi calce prietena/logodnica… sa zicem ca a avut noroc si a scapat doar cu daune la masina si o oglinda lipsa. Dar senzatia mea a fost aceeasi si daca se ajungea la contact fizic (departe nu a fost) il plateam ca pe unu’ bun.

    @djdani: daca a ramas doar la injuraturi iti apreciez calmul. Eu ma transform in Hulk la faze de astea. Tu esti in masina unde nu ploua, ai clima, esti protezat de tone de metal, plastic si alte sisteme de protectie si siguranta, si nu iti pasa de un pieton care trece prin locul in care are prioritate? Esti prost! Il si injuri? O cauti cu reflectoru’ deja!

  4. autofidel

    De obicei nu claxonez, dar acum bunica se uita in directia opusa fara sa schiteze vreo intentie de a traversa si era deja pe trecere la jumatate de metru de bordura.
    Pana sa ia demaraj bunica a intrat prostovanul in scena si nu mi-a trecut prin cap ca prostovanul nu opreste ca ii dadeam blit si coboram si din masina sa fac o saritura cu fundu pe capota lui.

  5. Audi care obstructiona vederea ?

  6. @RebounD11 eu zic cand sunt pieton ma duc la magzin etc, probabil m-am exprimat gresit

  7. @djdani, da am inteles exact ce ai vrut sa zici… ultima parte e la modul general… ma adresam prostovanilor ca cel din clip… am uitat sa o pun in paragraf nou 🙂

  8. Nu a vazut-o din cauza masinilor parcate neregulamentar, a franat dar nu mai putea sa opreasca in caz ca femeia traversa. Era bine sa reduca viteza dinainte.

  9. Ursul Grizonat

    Getag ? Cate benzi pe sens ?
    Sa stiu sa-mi pregatesc bine injuratura pentru ala albastru. Autorul se oprise sa admire peisajul ? Tolomacul ala albastru vorbea la telefon ? Individul promite, are potential. Il asteptam si in alte clipuri. Fardat

  10. autofidel

    Vizualizare hartă mărită

    Este doar o banda circulabila pe sens, „autorul” nu a vazut nici un refugiu pentru pietoni, deci era obligat sa opreasca la trecere, chiar daca pietonii erau pe trecere pe sensul opus.
    Din cate am inteles, se iau permise pe banda rulanta la neacordare prioritate la trecerea pietonilor pe drumuri cu 2 sau mai multe benzi pe sens, chiar daca pietonul se afla la o banda distanata, pe sensul opus. Se lasa cu contestatie, grefa, martori, etc..

  11. Felicitari babei ca, desi pe trecere, desi a vazut ca o masina a oprit, s-a asigurat temeinic. Asta inseamna responsabilitatea fata de copii, nu numai interpretarea regulamentului rutier ( am dreptul – trec ) atunci cand avem si viata altora in grija.

    Inca odata, cand ai un alt suflet cu tine, nu mai conteaza ca ai prioritate, nu mai conteaza ca altii te grabesc, te asiguri si de sus daca e necesar, viata copilului este in mainile tale, nu a regulamentului rutier.

    In privinta boului de sofer lasat pieton fara discutie. Si justificarea ca i-a blocat vederea nush ce masina nu tine. Daca e intuneric bezna si il pun sa fuga prin padure ce face, o ia la fuga pana se da cu capul de primul copac, sau merge cat de incet cat ii permite vizibilitatea / simtul pipaitului?

    As mai da o pedeapsa complementara:
    Soferul obligat sa priveasca si sa descrie in scris fotografii necenzurate de la accidentele mortale provocate de contraventii similare: in cazul asta copii de clasa primara calcati pe trecere.

  12. Ursul Grizonat

    Multumesc autofidel.
    Isi incearca si militieni norocul. O faceau si undeva prin Pantelimon, cu 3 benzi pe sens. In cazul de fata toloacul nu are nici o scuza privind vizivilitatea. Tu erai oprit .

  13. autofidel

    @Ursul Grizonat Da asa este, eu eram oprit si in fata mea era trecerea de pietoni, deci nu are scuza cu vizibilitatea.
    @Durta Audi obstructiona vederea, hai lasa-ma, ca bunica avea capul peste audi si in mod normal ar fi trebuit sa incetineasca, te uiti frate peste, prin geamurile masinii si pe sub masina parcata ca sa vezi tot ce misca, dar el era preocupat sa-si infunde mobilul mai bine in ureche.

  14. autofidel

    Vad ca am si voturi negative, cred ca la unii nu le-a picat bine faza cu head-shotu’.
    Ok, va inteleg, cred ca nu exista nici un sofer care sa nu fi trecut pe trecere cand deja erau pietoni pe ea si asta nu inseamna ca trebuie sa ne impuscam in cap unii pe altii.
    Insa ma gandesc ca probabil nu aveti copii, cand o sa aveti va rog sa vi-i imaginati calcati pe degetele de la picioare pe trecere si atunci nu cred ca o sa-i ziceti soferului „ok, va inteleg, erati grabit” sau „va inteleg, trebuia sa raspundeti la mobil” sau „va inteleg si eu imi mai uit ochelarii acasa”,
    eu zic ca instinctul de parinte (tata) ar fi sa-l apuci cu ambele maini de dupa ceafa si sa-i dai un cap in gura.

  15. Cu.pluta.sunt.dus

    @autofidel – de cate ori ai franat in ultimul moment din cauza celor care au parcat pana in trecerea de pietoni? Poate ca omul o fi avut vizibilitate redusa, din pozitia de la volan si cum erau parcate masinile, cu siguranta nu avea cum sa vada pe sub masina.
    Oricum, se vede ca a avut o tentativa de a opri, dar a ales sa continue drumul.
    Nu spun ca nu era vina lui daca ii lovea, trebuia sa incetineasca pe portiunea aceea, mai ales ca tu erai oprit al trecere. Dar aici eu as sanctiona si soferii golf-ului si audi-ului. M-am saturat sa vad tot mai multe masini parcate inainte de trecerea de pietoni, pe trecere, pe colturile intersectiei, masini care iti reduc vizibilitatea si, de multe ori, fac totul sa fie o ruleta ruseasca atunci cand intri in intersectie.

  16. Cum e pana la urma legea cu trecerea de pietoni? Eu sitam ca daca pietonul e pe sens opus nu ai obligatia sa opresti.

  17. @Seb: asa stiu si eu. Nu conteaza cate benzi sunt sau daca e refugiu sau nu. Daca pietonul e pe trecere pe sensul tau, atunci trebuie sa dai prioritate, daca nu e atunci nu esti obligat. Am cautat in lege si atat am gasit.

    Astept referinta la un articol de lege daca nu am dreptate.

  18. autofidel

    @Cu.pluta.sunt.dus – Este adevarat, am franat in ultimul moment la trecere de n ori, dar am franat, n-am ezitat, daca bunica facea un pas in fata cu tot cu copil, bunica pe capota, copilul pe dedesubt.
    Nu vreau sa zic ca sunt „tatal intruchipat” al corectitudinii, la orice trecere de pietoni unde vad clar ambele trotuare si nu este nimeni, nu ma ating de pedala de frana, dar atunci cand vizibilitatea este obstructionata, sunt masini parcate, sau pe sensul celalalt este o maina mare in coloana, care tocmai a trecut de trecere, FRANEZ PREVENTIV, sau daca vizibilitatea este ok, dar totusi ceva nu imi convine, pietoni pe trotuar la trecere dar care inca nu-si manifesta dorinta de a traversa, etc – stau cu piciorul pe frana, nu pe acceleratie.
    Asa este, soferii masinilor parcate ar trebui sanctionati:
    „9. Oprirea, stationarea si parcarea
    Art. 174. – Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
    e) în locul unde este instalat indicatorul „Trecere pentru pietoni” sau pe marcajele de traversare pentru pietoni ori la mai putin de 25 m înainte si dupa acestea;”

  19. @autofidel Articolul respectiv, dupa legislatia rutiera actualizata, este urmatorul: 🙂
    § 8. Oprirea, staţionarea şi parcarea
    http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art142

    Art. 142 – Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor: […]
    e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;

    Se poate folosi cu incredere forma electronica existenta pe site la: http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ 😀

    + pentru clip si modul de actiona in astfel de situatii. Asa trebuia sa faca si soferul Citroen-ului. Pe langa actiunea preventiva propriu-zisa exista obligatia ca:
    http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art123, lit. i)

    Art. 123 – Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii: […]
    i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflaţi pe trotuar, în imediata apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare;

  20. autofidel

    @GeluCJ te rog sa ne dai si articolul dupa legislatia rutiera actualizata pentru:

    „neacordarea priorităţii de trecere pietonilor angajaţi în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate şi semnalizate, AFLATŢI PE SENSUL DE DEPLASARE A AUTOVEHICULULUI SAU TRAMVAIULUI”,
    pana la urma conteaza cate benzi pe sens sunt sau nu, este clar specificat in lege ca daca pietonii sunt pe sensul opus, departe sau aproape de axul drumului, ce obligatii LEGALE (nu morale) are soferul?

    • @autofidel: tu nu acorda prioritate pietonilor aflati pe trecere si vezi ce se intampla. Chiar si in instanta. Nu vorbesc de treceri unde sensurile sunt despartite de scuaruri. 😉

  21. @autofidel http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art100, alin. (3), lit. b) 🙂 (amenda clasa a II-a si mers pe jos 30 de zile)

    Raspuns: Esti obligat sa acorzi prioritate de trecere pietonilor angajati in traversare 🙂

    http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art6, pct. 1 si 26
    „1. acordare a priorităţii – obligaţia oricărui participant la trafic de a nu-şi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să-şi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;”

    24. participant la trafic – persoana fizică ce utilizează, la un moment dat, drumul public;

    26. prioritate de trecere – dreptul unui participant la trafic de a trece înaintea celorlalţi participanţi la trafic cu care se intersectează, în conformitate cu prevederile legale privind circulaţia pe drumurile publice;

    http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art1
    Art.1. – (1) Circulaţia pe drumurile publice a vehiculelor, pietonilor şi a celorlalte categorii de participanţi la trafic, drepturile, obligaţiile şi răspunderile care revin persoanelor fizice şi juridice […]”

  22. autofidel

    @ics: poate nu ai fost atent, dar eu sunt autorul filmului, mai exact eu sunt cel care a oprit la trecere. Eu am intrebat daca a identificat cineva in legislatia rutiera actualizata articolul in care se specifica clar ca daca pietonii sunt pe sensul opus, departe sau aproape de axul drumului, ce obligatii LEGALE are soferul si daca, conteaza sau nu cate benzi pe sens sunt?
    Si aici nu ma refer la sensurile separate cu refugiu pentru pietoni.

  23. @autofidel Raspunsurile la intrebarile tale le-am precizat mai sus 🙂

  24. autofidel

    🙂 parca suntem pe chat, dar inca nu-mi aparuse mesajul tau @GeluCJ.
    Si totusi cum ramane cu formularea din lege de la Art.100, alin (3), lit.b):
    „b) neacordarea priorităţii de trecere pietonilor angajaţi în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate şi semnalizate, aflaţi pe sensul de deplasare a autovehiculului sau tramvaiului;

    daca nu oblig „ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să-şi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească”, care sunt pe sensul opus, asta inseamna ca pot sa trec linistit pe trecerea de pietoni, considerand ca nu am cui sa acord prioritate?

  25. La felul cum e definita prioritatea de trecere se pare ca nu trebuie sa cedez trecerea nici macar pietonilor de pe sensul meu daca prin asta nu ii jenez in traversarea lor. Oare cum ar fi o discutia pe tema asta cu garcea? 🙂

  26. autofidel

    @Seb: Citeste cu atentie Art.100, alin (3), lit.b):

    “b) neacordarea priorităţii de trecere pietonilor angajaţi în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate şi semnalizate, aflaţi pe sensul de deplasare a autovehiculului sau tramvaiului;

    deci daca NU acorzi prioritate nici macar pietonilor de pe sensul tau chiar daca nu ii jenezi in traversarea lor, discutia cu garcea e simpla, asa cum a zis si GeluCJ => amenda clasa a II-a si mers pe jos 30 de zile.

    Neclar este cu pietonii aflati pe trecere dar pe sensul opus, din cate am inteles, pe drumurile cu cate 2 benzi sau mai multe pe sens, daca pietonii se afla la mai mult de o banda fata de axul drumului, atunci se considera ca nu obligi “ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să-şi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească”, dar daca sunt pe ultima banda de langa axul drumului (a 2-a, a 3-a, sau cate benzi sunt pe sens) atunci clar pietonii isi vor modifica viteza de deplasare sau chiar sa opreasca => amenda clasa a II-a si mers pe jos 30 de zile.
    La strazile cu o singura banda pe sens, e clar ca daca pietonii se afla deja pe trecere pe singura banda de pe sensul opus, inseamna ca sunt aproape de axul drumului si => amenda clasa a II-a si mers pe jos 30 de zile.
    S-a corectat 🙂 GeluCJ

  27. Se pare ca nu m-am facut inteles. De doua ori a mai fost citatat articolul 6 in postul asta:
    „1. acordare a priorităţii – obligaţia oricărui participant la trafic de a nu-şi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să-şi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;”
    Nu zice nicaieri ca prioritatea pietonilor ar fi speciala. Adica, daca pietonul prin eventuala deplasarea ‘rectilinie, continua si uniforma’ nu s-ar lovi de masina mea, atunci nu trebuie sa ii dau prioritate.

  28. Regret, am fost plecat si-am revenit doar acum, cu acea corectie de mai sus si cu un comentariu.

    Cred ca orice politist rutier care te surprinde ca nu acorzi prioritate pietonilor care traverseaza pe trecere, pe sensul tau, iti va zbura permisul de conducere pentru neacordare de prioritate, folosindu-se de art. 100, alin (3), lit. b), indiferent daca tie ti se pare ca i-ai jenat sau nu. Deci daca vedeti pietoni pe sensul vostru, indiferent cate benzi pe sens sunt, nu va lansati peste ei pentru ca … riscati sa ajungeti ca si ei 🙂

    1. Legat de pietonii de pe sensul opus. Daca n-ar exista acea prevedere, articolul ar fi ceva de genul: „Neacordarea priorităţii de trecere pietonilor angajaţi în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate şi semnalizate”.
    S-ar putea ajunge la abuzuri de suspendare a permisului de conducere, in situatii in care avem drumuri cu doua, trei sau mai multe benzi pe sens, tu circuli de exemplu pe B1 si pe sensul celalalt, la o distanta de 18-19 m de tine (drum cu trei benzi pe sens, 3.50 m latimea benzii), cineva pune piciorul pe trecere, pe B1 a sensului opus.

    Poate nu asta e foarte important, ci faptul ca se evita o blocare simultana a circulatiei pe ambele sensuri de mers, in ipoteza mai sus mentionata, cu atat mai importanta, cu cat sunt mai multe benzi pe sens. Vehiculele de pe sensul pe care este pietonul vor acorda prioritate de trecere, iar celalalt flux inca mai este liber sa circule, nefiind nevoit sa astepte ca pietonul sa intre in raza lui de actiune (sensul al doilea). Apoi lucrurile se inverseaza, pietonul ajunge pe sensul al doilea si vehiculele de aici acorda prioritate de trecere, primul flux fiind liber sa circule.

    2. Legat de acele drumuri cu o singura banda pe sens, treceri nesemaforizate si acordare de prioritate pietonilor angajati in traversare, aflati pe sensul tau. Legea iti spune ca trebuie sa le acorzi prioritate si ca esti obligat sa circuli cu 30 km/h.

    Hai sa vedem un calcul aproximativ, cu valori rotunjite. 30 km/h inseamna 8.3 m/s, iar la un timp de reactie mediu de 1 sec., distanta totala de oprire este in jurul a 12 m. Cu alte cuvinte, daca exista un pieton care intentioneaza sa traverseze pe sensul tau, tu trebuie sa fii deja pregatit, iar cu cel putin 12 m inainte de trecere sa franezi, ca sa poti opri in ultima instanta, inainte de a-l lua pe capota. Ca idee, 12 m inseamna aproximativ lungimea a doua masini si jumatate, puse bara la bara.

    Daca exista un pieton pe sensul opus, dar se indreapta catre sensul tau, o face in medie cu 4 km/h adica cca 1.1 m/s. Va parcurge banda de circulatie in aprox. 3 sec. Inseamna ca cel mai tarziu atunci cand este la jumatatea benzii de pe sensul opus, tu va trebui sa incepi franarea, pentru ca ai nevoie de acele 1.5 sec ca sa te opresti in fata trecerii (cei 12 m anteriori), adica timpul dupa care pietonul va apare pe sensul tau si trebuie sa-i acorzi prioritate de trecere. In caz contrar, lucrurile se pot sfarsi urat.

  29. @GeluCJ – te-am notat cu un plus in carnetel 🙂

  30. @logum Merci, raman dator 🙂

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!