It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

114 km/h in localitate

Adăugat de misusmecheru
Raportează ca șters! 67

74 comentarii

  1. Meriți 3 luni acasă. Și max de amendă.

  2. Ce politist kamikaze, sinucigaș de-a dreptul… 😀

  3. silviupn69

    misusmecheru nu mai e misu smecheru’ :)))))

    • doctor faust

      Conținutul acestui comentariu a fost eliminat pentru că nu aducea valoare discuției.

      Echipa TT vă mulțumește pentru înțelegere.

  4. Ar fi frumos ca data viitoare sa n-o mai comiti si nu doar de frica amenzii. Daca nici 70-80 nu mai sunt suficienti in localitate…

    • Și să fie drumuri ar fi frumos. Făcute din taxele de drum.
      Și pooliția să fie poliție ar fi frumos, nu?

      P.S.
      Cu peste 50 in localitate ești contravenient. Nu contează că ai 60, 80 sau 100. Nu este mai frumos sau mai urât. Este doar mai scump.

    • De acord, dar la asa viteza nu prea mai poti evita mare lucru. Amenda o platesti.
      Un prieten a scapat la limita cand depasea o coloana de masini cu 100+ in localitate cu o banda pe sens si ultimul din fata a facut stanga. Cu toate ca trebuia sa se asigure, dar…cine sta 5-10 secunde sa beleasca ochii in oglinda?
      Probabil a vazut o fractiune de secunda ca nu era nimeni in depasire, cel din spatele lui nu a dat sa depaseasca si totusi …

      Bine, acum mai conteaza si norocul, ca poti sa ai ghinionul sa dai de un betiv, inconstient, adormit etc si mergand sub limita

    • prislea – nu ai cum sa te asiguri ca vine schumi cu 100 km/h in localitate fara becuri aprins… pur si simplu nu vezi la mai mult de 4-5 de masini intr-o oglinda cat palma…

    • exact

    • T.C. Ba da, conteaza! 🙂 Daca X iti fura o moneda de 50 de bani care ti-a cazut pe jos nu e acelasi lucru cu furtul portofelului din buzunar, portofel cu 2000 de lei in el, de exemplu.
      Da, dpdv legal si moral ambele intra in aceeasi categorie, dar pt tine (si chiar si pentru judecatorul care care va condamna hotul) conteaza foarte mult suma.

      La 59 km/h poate fi un pic mai periculos, in mod sigur e ilegal, dar inca poti evita mare parte din situatiile neprevazute care pot genera accidente. Si si ceilali inca te pot vedea de departe, deci ramane totul relativ in siguranta. Nu ar trebui sa faci asta, dar e mai iertabil.
      La 100 km/h, deja vorbim despre complet altceva. Daca iti apare ceva in fata, nu mai ai timp suficient de reactie si franare, iar daca circuli pe drumul cu prioritate, ceilalti nu se mai pot asigura cum trebuie cand vii tu cu viteza, etc. Deci nu mai e neatentie, graba, ci intra direct la inconstienta.
      Fix din acest motiv, cam in toate tarile exista pedepse diferentiate in functie de gravitatea cu care incalci legea.
      De aceea, la 59 km/h, autorul primea maxim un avertisment ca sa fie mai atent pe viitor.
      La 60 km/h, avea deja si o amenda, la 80 km/h probabil o amenda mai mare, dar cred ca inca ramanea cu permisul in buzunar.

      In Serbia, autorul ar fi fost la 6 km/h distanta de o pedeapsa muuult mai nasoala: 14-16 puncte + permis luat pe 3 luni + intre 15-60 de zile de inchisoare cu executare. Atat se da parca pentru 120 km/h prin localitate.
      Asta daca nu cumva trecea si pe langa o scoala sau printr-o zona cu limitare la 30km/h, caz in care pedepsele respective se aplicau deja de la 90 km/h.

    • @prislea Pe ce parte esti obligat sa depasesti masina care este inscrisa corect pentru virajul la stanga? Si oare de ce este aceea exceptia de la regula?

    • DriveTM daca eu sunt deja inscris in depasire si a-2-a masina de exemplu semnalizeaza stanga pentru viraj, cine trebuie sa se asigure?

    • @prislea: Exact ca in cazul a doua masini care intentioneaza sa depaseasca simultan, daca tu esti deja angajat intr-o manevra de depasire, cealalta masina nu are voie sa initieze manevra pana cand nu o inchei tu.
      Daca in schimb el se asigura in timp ce tu nu esti in depasire, semnalizeaza, si incepe manevra (de depasire sau viraj la stanga) iar dupa aia tu schimbi banda brusc si intri cu viteza in el, atunci TU esti cel care nu a respectat obligatiile celui care depaseste.

    • Total de acord. De asta si spun ca nu prea e prudent sa depasesti cu asa viteza in localitate ca e posibil sa ramai cu dreptatea in mana si masina la remat, in cazurile fericite

    • „Pe ce parte esti obligat sa depasesti masina care este inscrisa corect pentru virajul la stanga? Si oare de ce este aceea exceptia de la regula?”
      DriveTM, imagineaza-ti ca am intalnit persoane care zic ca daca prin dreapta nu e loc, e ok sa depasesti si prin stanga pentru ca in lege nu scrie ca e interzis sa faci asta. Asa ca…

  5. Ai timp sa te gandesti 3 luni daca mai repeti experienta sau nu… Nu ma bucur de necazul tau si nici nu te judec, dar cand mergi peste viteza legala, iti asumi si riscurile. Riscul de amenda e un risc acceptabil, dar nu e acceptabil riscul de a lovi un pieton, biciclist, copil, caine, vaca, cal, etc… Apreciez ca ai avut curajul sa postezi propria greseala. (+)

    • Ionut1984

      Nu e nici un necaz in cazul domnului. In momentul cand s-a apucat sa depaseasca in halul ala si-a asumat faptul ca s-ar putea sa ramana fara permis.

      Nu-l mai satura dumnezeu, daca se putea ar fi mers pe contrasens pana iesea din localitate.

  6. Clasic! Risc mare de accident în zona aceea cu densitate scăzută a populației. Acesta este și motivul pentru care stau acolo, unde au și loc să oprească contravenienții.

    Înainte de trecerile de pietoni sau de zonele aglomerate este lipsit de logică să stea la prevenție.

    Dar asta e legea și așa înțeleg ei ca trebuie aplicată.

    Au fost măcar integrii sau … ?

  7. ooops

  8. Nasol… peste 100 km/h, permis suspendat si amenda. De curiozitate, cat a fost amenda, intre 1380 si 2800 lei parca? Si Waze n-a zis nimic?

  9. Clipul asta trebuia sa fie postat de personajul ala care ii spunea acum vreo 2 saptamani lui CosminDaniel sa nu mai faca depasirile „la consum” cu 60 in zona de 50 🙂

  10. Ba, macar nu ti pare rau. Ca ti o faci cu mana ta. Frustrant e cand te prinde cu 70 intr o zona de 50.

  11. Eu ma bucur cand coloana merge cu peste 70 in localitate. Nu vad de ce as risca aiurea o depasire.

    • Cum de ce? Sa fii nambar uan… ce nu ai vazut tampiti sa depaseasca tiruri in prostie? Eu nici asta nu o inteleg. De ce saracia ei de viata ai depasi un camion ce circula cu 70-90 prin localitati si nu incetineste la aproape nici un viraj… pentru ca viteji de aceea si desiguri prosti idioti inapti penis mic alea alea

    • Unde mai pui ca după un camion mai mergi și la aspirație 😊. De multe ori e chiar indicat sa mergi după ei, merg constant, au stație.

  12. Circulatul aproape 1km pe contrasens nu prea mai e depasire.
    Oricum, zona permite mersul un pic mai tare si as fi ipocrit sa nu recunosc ca si eu as fi mers cu un 80 pe acolo. Dar eu am o regula: niciodata nu depasesc cu >50km/h viteza legala (orice ar fi, raman cu permisul in buzunar).

    • Unde este stipulata in lege distanta maxima pe care trebuie sa o petreci pe contrasens in cazul unei depasiri? Mai mult decat atat, mi se pare absurd sa faci slalom ca sa te repliezi intre masini si apoi sa iesi dintre acestea cand tu deja ai viteza si te-ai asigurat ca le poti depasi pe toate.

    • doctor faust

      in rahatul asta de tara toti vor sa vada unde e scris, negru pe alb, si si dac-ar fi tot n-ar crede si n-ar conta, ca nici dracu’ n-ar autoritate in fata guralivilor cand o comit.

      nu e nicaieri stipulat in lege pentru ca e absurd sa scrii tot in lege pentru orice. si nu doar absurd ci si imposibil. pe de alta parte, daca „Depasesti” 1 km cum zice domnul de mai sus, parca nu prea mai e depasire nu?

      dar hai sa ne luptam in daca si cu parca…

    • magnnum_carcam
      Depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol .

      „alt vehicul”, nu „oricate vehicule, obstacole, cateva portiuni cu nimic, alte vehicule si tot ce mai poate aparea pana ajungeti la destinatie”

      Vezi tu undeva stipulata in lege posibilitatea de a depasi o coloana de mai multe masini? Conform legii ar trebui sa faci manevrele „absurde” de care vorbesti dupa fiecare masina depasita! Ca apoi sa te asiguri din nou, etc. (obligatiile vehiculului care depaseste)

    • Art. 120 – (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
      k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloană de vehicule în aşteptare, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulaţie.

      Deci dacă nu trec pe celălalt sens am voie să depășesc coloana.

    • DriveTM @T.C Se interzice depasirea unei coloane, daca coloana (scuzati cacofonia) nu se afla in miscare (ex : semafor). Ceea ce e si logic, daca nu ai spatiu intre 2 dar il poti depasi si pe al-2-lea in siguranta si legal, o faci.

    • T.C. & @prislea
      Asa e, stiu. Dar eu nu ma refeream la coloana in asteptare.
      Oricum, si facand abstractie de termenul respectiv, imi pastrez opinia: legea nu zice clar ca ai putea depasi doua masini deodata.

    • Corect, dar nici nu-ti interzice explicit :)))

    • Vad ca nu mi-a aparut comentariul, rescriu:
      Aici e un caz mai vechi, e drept, dar care dovedeste ca legea e ambigua si inclusiv unii judecatori interpreteaza ca depasirea multipla nu e regulamentara.

      Citat:
      „Coroborând textele de lege sus menţionate rezultă că legiuitorul a permis a se efectua depăşirea unui singur vehicul şi nu a mai multor vehicule, în caz contrar, respectiva manevră nu mai este regulamentară deoarece există riscul ca unul din vehiculele care circulă în coloana depăşită să schimbe direcţia de deplasare, fapt care s-a şi întâmplat în speţa de faţă, iar manevra acestuia din urmă să nu poată fi sesizată din timp de conducătorul vehiculului care efectuează depăşirea “continuă”.”

      Detalii: https://legeaz.net/spete-civil/plangere-contraventionala-plangeri-prealabile-918-2011

    • Foarte interesant, ambii au fost sanctionati desi doar pe baza la ce vad acolo cel care facea stanga (zice el) a procedat corect semnalizand etc si atunci cel care ar face depasirea trebuia sa o efectueze (cumva, naiba stie cum) prin dreapta lui daca avea loc suficient.
      Mda, misto legi :))

    • @aladdin
      Banuiesc ca din cauza link-ului a fost o falsa problema de „interpretare” 🙂

      Mda … interesant. L-as intreba doar de curiozitate pe respectivul judecator daca dansul are permis de conducere si s-ar afla la volan cum ar depasi o coloana de 3-4 carute spatiate intre ele prin cativa metri distanta?
      Daca inlocuim carutele cu niste biciclisti care se deplaseaza regulamentar unul dupa altul langa marginea din dreapta a unei strazi in oras cum ar trebui sa procedam?

      La o alta scara, cum ar depasi dansul o coloana de masini care se deplaseaza cu o viteza relativ constanta si pastreaza intre ele regulamentar si de bun-simt o distanta de siguranta care sa le permita o oprire de urgenta fara emotii in caz de necesitate si in care nu trebuie sa te infigi ca un supozitor?

      Asta asa la prima vedere, ca sa nu ma mai intind si sa intreb cum ar depasi o coloana de autocamioane de mare tonaj care din neglijenta, necunoastere sau miserupism merg unul dupa altul fara sa lase niciun spatiu de repliere unei masini mai mici care s-ar putea deplasa mai rapid 😆

      Poate atunci cand cineva s-ar gandi putin mai bine sa zicem doar la aceste cateva cazuri, lucrurile ar sta probabil altfel si ne-am apropia mai mult de logica si realitatea din teren.

    • Nu ai citit cu atentie. Celalalt executa o depasire multipla a mai multor vehicule si deoarece in „coloana” era si o duba, nu a vazut ca cel din fata dubei executa virajul la stanga.

      „… instanţa reţine că petentul D.V. a iniţiat manevra de depăşire a vehiculelor din faţa sa care se deplasau regulamentar, însă în momentul în care ajunge paralel cu Duba de culoare albă, observă că autoturismul marca Opel aparţinând petentului C.C.C. şi aflat în faţa acesteia, virează spre stânga. Petentul nu a mai avut loc să se replieze pe banda iniţială aşa cum impun prevederile legale, deoarece spaţiile dintre autovehiculele aflate în coloană nu îi permit acest lucru,…”

      „Toate apărările petentului D.V. nu pot fi reţinute de instanţă deoarece:
      – aşa cum am arătat manevra de depăşire nu a fost efectuată regulamentar;”

    • Scuze, reply-ul era pentru praslea, am postat in acelasi timp.

  13. Am văzut zone unde limitele de 70 alternau cu cele de 50 din 200 în 200 de metri. Te doare mintea de ce pot astia sa facă, pe mine m-au luat din mers, veneau din față, de la peste 1km, intr-o zona unde localitatea este de fapt câteva case doar pe o parte a șoselei.

    • Imi aduc aminte ultima data cind am revazut Romanica (dupa o lunga perioada de timp) cat de claxonat am fost doar ca respectam viteza legala. Adica idea e daca nu e nimic in fata mea de ce sa merg doar cu 50 km/h….Romania nu o sa se vindece niciodata, doar daca o amemda ar fi 50% din cat castig intr-o luna, la fiecare dupa venit, daca depasesti limita legala co 10KM/h. Simplu nu? Ideea la romani este ca daca nu ma prinde sa ii dau viteza, dar de ce nu se gandeste romanul hai sa respect cat e viteza legala, hai sa merg cu 50 km/h daca atata e restrictia….Nu ca respect legea sa nu ma prinda, sa o respect ca ma respect pe mine !!! Sunt doar vise ce am si am avut, despre frumoasa mea tara, Romania !!!

      Numai bine…

    • @borgia… banuiesc ca e frumos sa vii dupa un timp in tara si sa zici ca „respect legea ca ma respect pe mine”. Sa stii ca si eu ma respect pe mine, chiar daca mai bag picioru’n acceleratie. Daca ai trai aici zi de zi si ai fi bataia de joc a guvernantilor, campul lor de tragere a tot ceea ce le trece prin dovleac, nu stiu cat de supercorect ai fi in ceea ce priveste viteza. Te invit sa faci un drum Bucuresti – Timisoara si dupa aia mai discutam… sau orice alte doua orase aflate la 6-700 km si sa respecti indicatoarele. Sa faci Tg. Mures – Craiova in +7 ore si iti cam trece cheful sa zici: „Romania nu o sa se vindece niciodata, doar daca o amenda ar fi 50% din cat castig intr-o luna, la fiecare dupa venit, daca depasesti limita legala co 10KM/h. Simplu nu? „. Fac pariu pe oricat ca semnele de restrictie a vitezei sunt puse din birou, fara sa hotarasca cineva la fata locului unde, ce si cat. Pentru ca asa e la noi.
      De baliverne cu ce as face si as drege sunt satul pana peste cap.
      Si inca ceva, evenimentele din ultimele zile, legate de politie si cat de corecti si cinstiti sunt ei, ma fac sa cred ca suntem cam pe cont propriu in tara asta. Toate bune!

    • @borgia

      Nu ca respect legea sa nu ma prinda, sa o respect ca ma respect pe mine !!!

      Știi vorba aia că respectul se câștigă? Să înțeleg că ești plecat din țară.Ce nu ți-a plăcut de ai plecat? Că nu respectă populația legea sau, de fapt, că nu respectă statul legea?

      daca o amenda ar fi 50% din cat castig intr-o luna, la fiecare dupa venit, daca depasesti limita legala co 10KM/h. Simplu nu ?

      Da, din spatele tastaturii lucrurile sunt simple. Practica ne omoară. Îți dai seama cât ar crește corupția dacă pentru 10-20 Km peste limită ai plăti 1000 de lei ? :).

      Îmi place totuși cum gândești. Este de datoria ta ca părinte să-ți pedepsești copilul când minte – cât mai aspru cu putință, să nu o mai facă data viitoare. Totul se rezolvă cu pedeapsa. Simplu, nu?

      Oricum, mi se pare un pic … deplasat… să dai lecții altora când tu trăiești în alte condiții.

    • pug ce relevanta are un drum Buc-Tm? respecti regulile si gata. nu scrie nicaieri ca daca guvernantii nu-ti asigura autostrazi intre orice doua puncte de pe harta, ai dreptul sa incalci legea. probabil o explicatie similara au si cei prinsi cu 200 pe autostrada.

    • Flat … bravooo bo$$! Mai ai frați? Acu’, pe bune, după cum pui problema pari a fi la nivelul VV Dancila sau Cuc. Mă rog… ceva pesedic ai fi. Sigur! Mai ieși din sat, mai vezi una, alta…

    • pug
      Lipsa conditiilor nu scuza comoportamentul ilegal. Daca cineva iti fura portofelul si iti spune „dar am furat pentru ca n-am avut bani!” il ierti? Sau il dai pe mana politiei pentru ca te-ai astepta sa nu fure de la tine, ci sa isi imbunatateasca conditia, mergand la munca, de exemplu?

      Cat despre cei pe care ii numesti, sunt pusi tot de catre noi acolo! Pentru ca asa suntem noi, ca popor… in 2012 o parte a populatiei a stat acasa pentru ca „si-asa e tot aia”, iar cealalta parte a populatiei a crezut balivernele cu „basistii e de vina”, si i-au dat jos pe singurii care (buni/rai, cum au fost) au pus in miscare tot ce inseamna A1 Nadlac-Sibiu (desi era criza), si pe cine au pus in loc? Oameni noi? Nu! I-au pus in loc fix pe aia care din 1990 incoace nu au facut 1 cm de autostrada. Si i-au mai votat inca o data si in 2016, ca „cine stie?… poate daca mai au inca un mandat……..”

      Deci da, avem motive sa ne plangem, dar ne-am facut-o cu mana noastra, din nou si din nou.

      Cat despre politie, sunt de acord cu tine ca nu fac ceea ce ar trebui. Dar tu ai fi nemultumit oricum: daca ar sta in birou si ar iesi o data pe luna la o „actiune” de panda (cum si fac acum), te-ai plange pe buna dreptate ca nu isi fac treaba, iar daca ar iesi pe strazi sa curete traficul, te-ai plange ca te prind cum incalci legea, fiindca „ce sa faci? o incalci pentru ca nu ai infrastructura”.

      Nu zic ca eu as fi perfect, dar pe cat posibil incerc sa respect legea. Iar noi, cei care respectam legea, o facem indiferent de starea drumurilor, de (in)eficienta politiei, sau de (lipsa de) inteligenta si viziune a celor de la conducerea tarii.
      Si asta pentru ca noi NU respectam legea de dragul drumurilor, a politiei sau a guvernantilor, ci de dragul celor care ne inconjoara. De dragul soferului care vrea sa iasa de pe o ulita cu noroi direct in DN si nu prea are vizibilitate, de dragul copilului X din satul Y care (tot din lipsa infrastructurii – centura, pasaj, semafor, sau chiar o amarata de trecere de pietoni simpla) vrea sa treaca strada si o face prin loc nepermis. De dragul omului care a lucrat ieri in tura de noapte, si vrea sa doarma in timp ce ii trece tirul cu 90 prin fata geamului, de i se cutremura casa deja crapata de la trafic. De dragul babutei care incearca sa stea pe o bancuta in fata casei care e la doar cativa metri de drumul national cu o banda pe sens + acostament zero, fiindca in 30 de ani n-au avut chef sa faca o amarata de centura. Si multe alte exemple…

      Vrei sa se schimbe ceva? Mergi la vot si voteaza cu cine crezi tu. Nivelul celor pe care i-ai enumerat deja, il stii prea bine. Practic, pe oricine ai pune stampila deja ai sanse mari sa le depaseasca nivelul.
      Indeamna-i si pe altii sa mearga la vot, si poate vom intelege ca popor ca alegerile parlamentare sunt chiar mai importante decat cele prezidentiale, si ca ne afecteaza in mod direct pt urmatorii 4 ani.

      Iar daca ai in familie o babuta care sta pe o prispa intr-un sat si ii trec masinile pe sub nas, incearca sa o convingi ca altii nu vor sa ii fure pensia (contrar unor afise electorale de 2 bani), insa ii va fi mult mai bine daca ii voteaza pe altii, care vor dezvolta infrastructura din si de pe langa sat.

    • DriveTM – big like, ai sintetizat foarte bine de ce suntem unde suntem si cine e de vina pentru asta.

    • DriveTM De acord, lipsa condițiilor nu scuză comportamentul ilegal. Dar, ilegal înseamnă și contravenție, înseamnă și infracțiune, dacă ne gândim la alcool la volan spre exemplu, ilegal înseamnă și 15-20 km/h peste limita, înseamnă și 50 peste limita. Depășirea vitezei impuse cred că este cea mai frecvent întâlnită abatere și, recunosc că încalc articolul asta. Este singura abatere de la Codul Rutier pe care o săvârsesc, în rest sunt absolut corect. De fapt, mai sus recunosc că m-a luat radarul cu câteva luni în urmă și am fost iertat de amendă, dar nu de puncte. Și știi pentru ce am fost iertat? Pentru că a fost prima și singură abatere din cazierul meu, din 1983 încoace. Polițiștii au văzut asta și au hotărât să mă ierte. Am recunoscut greșeala, nu am comentat și am așteptat în mașina să-mi aducă procesul verbal. Nu am ce să le reproșez.
      Celor ce zic că, vezi doamne, ei merg strict cu viteză impusă îi acuz de ipocrizie. Ori sunt șoferi care nu fac mai mult de 100 km pe luna, duminica spre țară… Si să nu-mi spună că merg în localitate cu 50 și în afară cu maxim 100. Nu cred! În condițiile de azi este practic imposibil să respecți ad literam paragraful cu vitezele din Codul Rutier. Spuneam cu ceva timp în urmă că din distanța Craiova – Timișoara (348 km), aproximativ 135-140 km sunt localități și restricții de viteză, adică 30 și 50 km/h. Calculele le face fiecare… Diferența este undeva la + 1-2 ore și asta în condițiile în care în afara localității mergi cu 110-120-130, nu cu 100 cum zice legea. Îi acuz pe polițiști că, de foarte multe ori semnele cu limitări de viteză sunt puse din birou, nu au nicio legătură cu realitatea din teren. Îi acuz că de multe ori stau la vânătoare că, deh, este mai lesne, si nu în porțiuni care intradevar merită supravegheate.

      Restul, vorba ceea, e can-can…

    • pug: asa cum am scris si in alt comentariu mai sus, cand ii raspundeam lui T.C. , e o diferenta foarte mare intre a depasi cu 10 km/h limita, si a o depasi cu 50 km/h. La prima varianta ma includ si pe mine in categoria celor care mai incalca rar regulile, dar ramane ilegal ceea ce fac. Chiar daca pentru 59 km/h nu as lua amenda. Si nu, nu e infrastructura de vina, ci eu. Daca politia ar fi mai prezenta pe strazi, as fi si mai responsabil, si probabil ca de la „rar” as ajunge la „deloc”. La fel cum se poate in Ungaria sa circule toti sub limita, sa semnalizeze, sa aiba rabdare, la fel s-ar putea si la noi.
      Pe de alta parte, sa depasesc cu 50 km/h limita de viteza mi se pare inconstienta pura.

      Sunt sigur ca exista situatii in care limitele de viteza sunt puse aiurea, din birou, fara legatura cu realitatea, la fel cum sunt situatii in care exista motive intemeiate pe care unii soferi nu le inteleg (cum ar fi limitarea datorata prezentei unei intersectii pe drumul national – o fi drumul drept, dar daca e intersectie, e normal sa reduci la 70 ca sa mai ai sanse sa poti evita un idiot care nu se asigura suficient, dar si sa fii mai vizibil pentru cei care au obligatia sa se asigure).
      Precis exista angajati mai incompetenti care pot merge chiar la fata locului si sa ia decizii proaste cu totul in fata ochilor. Dar daca un indicator este amplasat acolo, el trebuie respectat, indiferent daca ni se pare motivata amplasarea lui sau nu. Daca ni se pare nejustificata amplasarea, ar trebui sa facem o reclamatie la autoritatea in a carui grija este drumul, si sa explicam de ce ni se pare semnalizarea proasta. Intr-o lume normala, sesizarea ar fi luata in seama si s-ar corecta. Din experienta, pot spune ca lucrurile se misca de obicei greu daca ai noroc, sau nu se misca deloc daca nimeresti dezinteresati sau incompetenti. 🙂

  14. Mda, tipic… Căsoaie + viloaie = poliţia vegheşte.

    • asta e nasol nu….ca vegheste politia? :)) ca merge cu dublu vitezei regulamentare nu e …”mda ,tipic”?

    • Aşa şi? Dacă merge cu dublul vitezei regulamentare înseamnă că viteza (şi aşa ridicolă) de deplasare trebuie scăzută artificial şi la bunul plac al oricărui potentat local care a ţinut morţiş să aibă deschidere la şosea? Ce anume justifică limitarea la 50 pe respectiva porţiune de drum? Ce caută poliţia în persoană acolo? Ce încearcă să prevină? Nimic… Respectiva limitare de viteză e doar o capcană ordinară şi un abuz de putere al „autorităţilor” locale (în Tărtăşeşti, de exemplu – care e metropolă pe lângă ce se vede în clip -, limita e la 70). În ritmul ăsta o să ajungem să ne târâm pe şosele şi o să avem nevoie de 2-3 zile pentru a parcurge 100 de kilometri, la bunul plac al tuturor meltenilor nesimţiţi şi al slugilor lor din poliţie.

    • Ionut1984

      @Bronto legea e lege. Daca acolo spune ca limita de viteza e 50 mergi cu 50-59, nu vrei ca ai 3 c*** si esti smecher plateste. Si inca sunt ieftine amenzile la viteze astea, daca era dupa mine puneam camere peste tot si va rupeam la buzunare.

      In loc sa va plangeti de limitele de viteza mai bine voteaza pe cineva care construieste autostrazi(aka nu PSD).

    • @catalinp @Ionut1984 aici este vorba de prioritizare. Poolitia alege sa stea pe un segment de drum unde se intampla un accident pe an, pentru ca este usor pentru ei, in loc sa stea pe un segment de drum unde se intampla 50 de accidente pe an, dar treaba lor ar fi mult mai dificila.
      Au rezultate? Sigur ca au rezultate la nivelul ala idiot in care se dau comunicate catre presa cum au dat 1000 de amenzi si au suspendat 50 de permise.
      Dar, poate, daca stateau pe segmentul unde se intampla 50 de accidente pe an, chiar daca asta insemna un pic de efort din partea lor, puteau sa previna 40 dintre ele.
      Trebuie sa facem cumva ca poolitia sa constientizeze ca atunci cand au de ales intre a ciupi niste bani de la fraieri si a asigura siguranta populatiei, ei trebuie sa puna intotdeauna pe primul loc siguranta populatiei.

      Poate asa intelegeti si voi doi de ce lumea este suparata pe ei (si sa nu aud ca ii iau apararea autorului pentru ca a depasit limita de viteza, pentru ca nu i-o iau).

    • @bnj2

      Și iată consecințele:
      https://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-19-1990_en.htm

      Dar .. din păcate, mulți nu înțeleg că incompetenții ăia plătiți din banii publici sunt principalii vinovați pentru ceea ce se întâmplă.

    • T.C.
      Trist raport, pentru noi toti. Din pacate, el reflecta si cat de responsabili suntem la volan, atat pentru propriile vieti, cat si pentru ale celorlalti.

  15. Ce va mai place sa depasiti cate 4 masini o data, si 10 daca se poate. Asa mai citesti putin legislatia si vezi ce zice la depasire. Spor la bani!

    • Gigi muschi

      Ce zice? Maxim cate?

    • ttclujnapoca

      Gigi, maxim o masina, aia este definirea depasirii.

    • Serios? Deci prin definiție înseamnă o mașină????

      Unde scrie asta? Pune articolul de lege!

    • „Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea ALTUI VEHICUL ori pe lânga un obstacol, aflat pe ACELASI SENS de circulatie, prin !!!schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial.”

      „Conducătorul de vehicul care efectuează depășirea este OBLIGAT:

      d) să reintre pe banda sau în șirul de circulație inițial după ce a semnalizat și s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiții de siguranță pentru VEHICULUL depășit și pentru ceilalți participanți la trafic.”

      N-are rost sa reaprindem flame-ul. In definitia depasirii se vorbeste de un vechicul, un obstacol, cu OBLIGATIA de a reveni (vezi regulamentul de aplicare). Iar in definitia depasirii se specifica ca inseamna iesirea de pe banda sau randul de vehicule initial, lucru care nu mai e valabil de la al doilea vehicul depasit. De la al doilea ori circuli pe alta banda (si e ok, dar nu e depasire conform codului rutier), ori circuli pe contrasens.
      Insa legea se aplica nu doar la litera ci si in spiritul ei si da, ‘depasirea’ mai multor vehicule simultan (pe care si eu o practic uneori) nu se pedepseste in general. Dar un politist mai zelos si in urma cu norma ar putea incadra la circulatie pe sensul opus o situatie ca in clipul de fata: autorul zice ca depaseste, unii zic ca circula pe contrasens.
      PS: Nu cereti sa vedeti unde scrie ca e interzis sa depasiti mai multe masini pentru ca nu exista o definitie a depasirii a mai multor vehicule (doar a coloanei in asteptare unde evident se presupune ca nu exista spatiu de revenire intre vehicule).
      PS2: Stiu (si am vazut) ca insasi politia rutiera a dat raspunsuri contradictorii la aceasta speta, unele ambigui, altele interpretabile.
      PS3: Cum am precizat de la inceput, nu are rost sa ne contrazicem (din nou) pe acest lucru. Legea e interpretabila din pacate, chiar si printre judecatori. Fiecare interpreteaza dupa cum intelege sau in functie de herghelia de sub capota 😀

    • Evident că la un moment dat depășești o mașină, nu mai multe. După ce ai depășit-o pe aia tu continui manevra de depășire a următoarei mașini. Evident când termini depășirea te repliezi în fața unei mașini.

      Nu scrie nicăieri (și nici nu se înțelege) că depășești UNA SINGURĂ și TE REPLIEZI DUPĂ AIA.
      Mai mult chiar legiutorul precizează când nu se pot (sau se pot ) depăși coloane de mașini (mai mult de o mașină deci):
      Art. 120 – (2) Se interzice depăşirea coloanei oficiale. (deci alte coloane se pot depăși)
      Art. 93 – Conducătorii de autovehicule care se apropie de o coloană oficială o pot depăşi dacă li se semnalizează această manevră de către poliţistul rutier. Se interzice altor participanţi la trafic intercalarea sau ataşarea la o astfel de coloană oficială.

    • Mai scriu o data, poate nu s-a vazut care e obligatia (nu alegerea) dupa ce ai depasit o masina:
      Conducătorul de vehicul care efectuează depășirea este OBLIGAT:

      d) să reintre pe banda sau în șirul de circulație inițial după ce a semnalizat și s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiții de siguranță pentru VEHICULUL depășit și pentru ceilalți participanți la trafic.”

    • @TC – daca interpretezi legea „ad literam” este fix cum zice alladin…
      mai mult de atat, este aproape imposibil sa observi ca o coloana de vehicule in a carei depasire te lansezi, nu incetineste deoarece vehiculul care o deschide semnalizeaza stanga… si faci un „sozo”

    • Că mai scrii încă o dată nu reprezintă un argument în plus. Demonstrează altceva.

      Atâta timp cât nu scrie ” se interzice depășirea a mai multor vehicole” totul este doar o interpretare complet ridicolă. Înțelegi complet greșit (atât din pct de vedere semantic, dar și logic ) acel articol.

      Ți-am dat articole de lege care spun că e permisă(sau nu) depășirea coloanelor de mașini. Nu comentezi nimic legat de asta :).

      În ultimul rând îți dai seama ce fain e pe autostradă să faci b1 b2 b1 b2 în fața tirurilor de pe b1.
      Mergi la mai mulți profesori de legislație și întreabă-i – sau este peste orgoliul tău asta?

    • florin
      intamplator am avut un zoso (coleg aici) care a facut asta: a depasit o coloana si unul din coloana a iesit sa faca stanga.

      Rezultatul: neasigurare la schimbarea directie de mers spre stanga. Lui Zoso nu i s-a imputat nimic.

      Eu mă retrag. Nu e scopul meu să predau lecții de legislație rutieră sau de citire.

    • @TC, dupa cum spuneam nu vreau sa pornesc un flame intrucat si eu depasesc uneori 2-3 masini odata, chiar daca parerea mea e ca nu e corect.
      Legat de coloane, iarasi e interpretabil: in codul rutier avem coloane oficiale (se stie din cate masini sunt formate si ce itinerariu au) si coloane in asteptare (care se formeaza la semafor, la o trecere de cale ferata, etc.). Acum imi vei spune ca oricare doua masini, cu soferi care nu se cunosc si au aceeasi destinatii diferite dar care circula temporar una in spatele celeilalte formeaza o coloana? Sau de la cate masini se considera o coloana si cam ce distanta trebuie sa fie intre ele? Daca sunt la 100m formeaza o coloana? Dar daca sunt la 200m, pot sa circul pe contrasens pana le depasesc pe ambele? Sau la limita de vizibilitate? Parerea mea neavizata e ca o coloana in miscare e formata din masini care circula cam cu aceeasi viteza si suficient de aproape una de cealalta astfel incat o repliere intre ele nu se poate face fara riscuri. De asta zic ca legea lasa loc la interpretari iar politia (destul de hulita dealtfel) mai interpreteaza si in spiritul legii (adica, daca o ‘depasire multipla’ se poate face in siguranta, nu te arde).
      Legat de tirurile de pe autostrada: schimbi de pe B1 pe B2 si treci de primul tir. Daca revii pe B1, l-ai depasit; daca nu, atunci doar circuli pe alta banda cu o viteza superioara, treci de toate tirurile si conform codului rutier nu se considera depasire. Acum imagineaza-ti ca in loc de B2 treci pe contrasens (desigur, nu pe autostrada). Nu e similara situatia? Numai ca nu mai circuli pe alta banda, circuli pe contrasens. Si atunci, daca circuli pe B2 nu e depasire si daca circuli pe sensul opus e depasire? Parca scartaie un pic.

      PS: „atata timp cat nu scrie >se interzice depasirea mai multor vehicule<" – exact ce spuneam… Codul rutier defineste depasirea unui vehicul, nu exista notiunea de "depasirea mai multor vehicule", deci nu are cum sa interzica ceva ce nu exista in lege. Si nici coloana in miscare nu este definita ca sa presupui ca in afara de coloanele oficiale si a celor in asteptare, le poti depasi. O coloana oficiala e 'marcata', o coloana in asteptare e evidenta, o coloana in miscare… n-avem nimic… si atunci fiecare isi poate stabili propriile reguli pentru a defini coloana in miscare? Fiecare va avea propriile reguli pentru a executa o depasire? Pai atunci eu interpretez ca toate masinile de pe sensul meu, din fata mea si pana la destinatie reprezinta o coloana in miscare. Convenabil, nu?
      PS2: Si doar am spus ca nu vreau sa pornesc un nou flame… 😀
      Drumuri bune si depasiri in siguranta, fie ele de vehicule sau de coloane.

    • @alexnbc
      Ref: https://www.trafictube.ro/114-localitate/#comment-473212
      Da, e indicat sa mai fie citita din cand in cand legislatia. Asa se mai actualizeaza unele cunostinte mai vechi sau uneori se intampla sa afli ceva nou … diferit de ceea ce ai crezut mult timp ca ar fi 😉

      @ttclujnapoca Depasirea nu se refera numai la masini. Ea include orice tipuri de vehicule, unele chiar fara motor sau alteori obstacole intalnite pe drum.

      T.C.
      Ref: https://www.trafictube.ro/114-localitate/#comment-473229
      Se pare ca asta e o chestiune pe care e bine sa o mai dezbatem din cand in cand cu utilizatorii site-ului. In timp sa speram ca lucrurile se lamuresc din ce in ce mai mult 😀

      @aladdin
      Ref: https://www.trafictube.ro/114-localitate/#comment-473226
      De la al doilea ori circuli pe alta banda (si e ok, dar nu e depasire conform codului rutier), ori circuli pe contrasens.
      Presupunand ca drumul are o singura banda pe sens, de la al doilea incolo circuli desigur pe contrasens (ca nu poti sa zbori peste altul 🙂 ), dar tot depasire e. Circulatie aiurea pe contrasens poti face si cand nu e nimeni in fata ta pe sensul de mers, cand virezi la stanga/dreapta si intri direct pe sensul opus de mers fara sa depasesti pe nimeni etc., iar sanctiunea e mai dura decat in cazul unei depasiri neregulamentare obisnuite.

      Ref: https://www.trafictube.ro/114-localitate/#comment-473233
      Hmmm … formularea aceea e putin mai complexa decat pare la prima vedere si trebuie privita in totalitatea ei. Este preluata din versiunile anterioare ale codului rutier si se aplica mai ales pe drumurile cu doua sensuri de mers si numai o singura banda de circulatie, desigur corelata cu:
      https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art45
      […]
      (3) Atunci când prin manevra de depăşire se trece peste axa care separă sensurile de circulaţie, conducătorii de vehicule trebuie să se asigure că din sens opus nu se apropie un vehicul şi că dispun de spaţiu suficient pentru a reintra pe banda iniţială, unde au obligaţia să revină după efectuarea manevrei de depăşire.

      Ref: https://www.trafictube.ro/114-localitate/#comment-473245
      Legat de tirurile de pe autostrada: schimbi de pe B1 pe B2 si treci de primul tir. Daca revii pe B1, l-ai depasit; daca nu, atunci doar circuli pe alta banda cu o viteza superioara, treci de toate tirurile si conform codului rutier nu se considera depasire.

      Daca ai plecat din spatele lui/lor de pe B1, e tot depasire. Pentru a fi considerata devansare (pe scurt) tu trebuie sa fii pe banda respectiva pe care treci de el/ei de un anumit timp astfel incat sa nu fii nevoit sa semnalizezi cu 100 de metri inainte manevra, sa te asiguri, sa schimbi directia de mers spre o banda superioara etc. Doar te duci pe langa el/ei fara alte complicatii 😉

      Prin legislatia actuala nu se impune in mod neaparat depasirea numai a unui singur vehicul la un moment dat prin executarea unei manevre de depasire.
      Situatiile intalnite pe drumuri de toate felurile pot fi extrem de diverse, iar in functie de caz pot fi depasite mai multe (auto)vehicule printr-o singura manevra de depasire.

      florin
      Ref: https://www.trafictube.ro/114-localitate/#comment-473241
      Daca interpretezi legea ad literam mai tii cont si de restul cum ar fi: „s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiții de siguranță pentru VEHICULUL depășit” (care nu trebuie sa fie neaparat primul sau singurul) sau „și pentru ceilalți participanți la trafic” (pot exista de exemplu alte vehicule in fata celui depasit pe care nu le scoti de pe drum doar pentru ca ti se pare ca legea ar spune numai un sigur vehicul).

      P.S. Una peste alta oameni buni discutam atat de mult despre depasire, insa nu asta a fost problema principala aici. Autorul a gresit si-a avut curajul sa postezeze aceasta greseala ca altii sa nu o repete (dau + filmului pentru asta) in privinta depasirii vitezei legale pentru care a fost sanctionat pe buna dreptate.

    • @aladdin
      Zice sa te repliezi in conditii de siguranta. Unde sunt definite acele conditii de siguranta? Aici deja se formeaza o foarte mare zona gri unde fiecare interpreteaza ca are loc sa se replieze si poate sau nu sa incurce pe cel depasit sau renunta la depasire sau continua cu depasirea urmatorului vehicul in conditii de siguranta si legal.

    • Dar nu pot sa nu observ o alta calitate a conversatiilor de aici. Parca imi mai da speranta ca mai sunt si oameni cu judecata si bun simt.

  16. normal ca meriti pedeapsa…tie nu-ti gasesc scuza…dar eu am alta problema: de ce nu e limita la 70 daca tot sunt case numai pe o parte a soselei? de ce sta politia acolo unde stie ca sigur o comiti si nu in zonele popul@te in care riscul de accident este mult mai mare?

  17. eu vad problema cu politia si radarele cam asa :
    nu sunt putine dar stau doar unde au ei chef – adca trece o coloaa oficiala e ful , in rest ne lasa sa ne descurcam
    uitati va cand e ceva in bucuresti si sta politia in strada , se circula fluent de nu iti vine sa crezi
    cu radarele la fel – puse unde au ei liber dincolo de orice preventie si logica , ca multe lucruri in romania
    de ce nu vad radare in afara localitatii pe linii drepte unde alearga sinucigasii cu 150 si depasesc pe toate liniile continue ?
    de ce nu se accepta ca proba o filmare trimisa de oricine ? pt ca nu se vrea , pt ca ei incalca primii toate regulile
    si noi dupa ei , asta e adevarul – dar ca se impute de la cap sau de la coada , pestele tot imputit ramane

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!