Doi prosti care se cred singuri pe strada

Adăugat de MotoTrafic
Raportează ca șters! 60
Ce mai caută lumea:
  • cand esti pe strada pe ce parte se merge stanga sau dreapta
  • slalom pe banza interzis
  • unghii cu motoare vehicul tube

113 comentarii

  1. Sincer nu inteleg de ce esti revoltat…

    1. Mergind intre benzi cu viteza superioara celorlati, avind avantajul demarajului, ar trebui sa gandesti preventiv.

    2. Cel cu Maxi Taxi este vinovat 50%, crezi ca se astepta sa-i apara cineva din dreapta? Aici se aplica punctul1.

    3. Cel cu Taxi avea loc sau a gasit un loc si a tasnit. Si aici se aplica punctul1.

    Depaseste prin stanga la B3 si evita sa faci slalom cu demaraj printre masini care merg cu viteza melcului. Nu uita ca esti un mic punct in retrovizoare…

    • 1. in 95% din cazuri gandesc preventiv cand merg printre benzi

      2. fie ca faci o manevra de viraj la dreapta, fie ca deschide un pasager usa TE UITI IN DREAPTA (da, culmea, biciclistul care e obligat sa mearga cat mai aproape de marginea dreapta a drumului, daca merge pe o banda cu inainte/la dreapta, va avea prioritate daca merge inainte)

      3. cel cu taxi s-a bagat la limita printre 2 masini (la prima faza am crezut ca o sa il ia pe ala de pe B1), iar la a doua faza se baga agresiv peste cel de pe B1 (care s-a si tras mai la dreapta ca sa il fereasca pe bou). Sigur ne uitam la acelasi clip, da?

    • Acolo nu este statie de maxi-taxi iar acela cu taxi-ul este un prost si un cocalar !! Tu gandesti ca ei !!!

    • Interesant… Acum sunt la Urgente la cu un prieten, a ales sa faca o manevra in viteza si l-a luat din plin un soferache de duminica.
      Cine este vinovat? El care a ales sa intre intr-o intersectie cu viteza mare sau amaritul ala care nici nu stia ce l-a lovit si ca nu daduse prioritate?
      Din cauza agresivitatii unora dintre motociclisti se ajunge la generalizare de tip: dontori de organe.
      Poate gandesc la 43 de ani ca un cocalar si prost dar nu am avut nici un accident pina acum cu „trotineta”, iar de condus masina…aici e poveste lunga…cu masina de serviciu ajung in service pentru revizia periodica de 15 mii odata la doua, trei luni.

    • Putea sa intre cu viteza legala si soferache de duminica tot sa il ia, in schimb daca soferache de duminica casca bine ochii nu se intampla nimic, la asta te-ai gandit?

    • Cand intri printre masini, depasesti coloana si calci linia continua o faci pe barba ta…

    • Putea sa intre cu viteza legala si soferache de duminica tot sa il ia,

      Dar n-a intrat cu viteza legala.

      in schimb daca soferache de duminica casca bine ochii nu se intampla nimic, la asta te-ai gandit?

      Depinde de viteza. E absurd, da’ mie-mi pare ca motociclistii nu-si dau seama ca nu sunt prea vizibili. Si cu cat viteza cu care circula e mai mare, cu atat mai putin vizibili sunt. Si daca mai si fac slalom printre masini… Inchipuie-ti cat de vizibil e in oras unu’ care face slalom si circula cu peste 100 de km/h. Pune-te in locul conservarului

      In plus, eu as zice ca ar fi binevenita o lege in genul „ai peste X km/h si ai fost implicat intr-un accident, ei bine, ghinion, e vina ta”. Pentru ca e absolut stupid sa zici ca intr-o intersectie dintr-un oras, in situatia in care se infige in tine un trepanat cu 160 km/h esti tu vinovat ca nu i-ai dat prioritate, nu el care parcurge 200 de metri in 4 secunde. Si asta indiferent ca-i vorba de motocicleta sau masina.

    • @Sabotor: pe langa faptul ca nu mi s-a intamplat vreodata sa nu vad un motor, de 2 ori, cand eram pe motor, mi s-a intamplat sa imi vina motoare din spate cu 140+ (eu mergand cam cu 80-100) si de fiecare data i-am vazut, cum iti explici? (ca idee, oglinzile de pe vitezana ofera o vizibilitate destul de proasta)

      PS: In una din dati era noapte si l-am vazut pe B3 in timp ce eu ma asiguram sa ajung pe B2 (de pe B1)

    • Coane, ia imagineaza-ti asta:

      Stai sa faci stanga de pe o strada. Trebuie sa dai prioritate, esti in oras. Strada pe care vrei sa intri are 2-3 benzi, circula masini. Te uiti stanga-dreapta, vezi „o gaura”. Te asiguri din nou, incepi sa faci manevra, fara sa-l observi pe trepanatul care e la 200 de metri de tine, ca-i motociclist, deci e destul de mic si mai si face slalom printre masini cu 160 km/h, iar „gaura” nu are 200 de metri, sunt masini incepand cu 50 m mai incolo. Si efectiv n-ai cum sa-l observi la 200 de metri cand face slalom (si face, ca altfel ar merge cu 50 km/h, in rand cu masinile). 4 secunde mai tarziu intra-n tine si sar cu gura pe tine toti motociclistii, ca esti conservar, n-ai dat prioritate, nu-ti pasa de motociclisti si alte mizerii.

      Edificator: https://youtu.be/WuOdJ7HsmfQ?t=159
      (bun, si dubistul e un trepanat, doar e linie continua acolo)
      Motociclistii parcurg in 2 secunde distanta de la curba pana la locul accidentului (vezi aici). Dubistul ii ia mult mai mult de 2 secunde ca sa intre in parcarea aia. Efectiv n-are cum sa-l vada dupa curba. Dar dubistul e vinovat ca-i conservar si-i ignora pe motociclisti, nu? Iar in ziare apare „soferul dubei a calcat linia continua si n-a acordat prioritate”. D-aia zic, ar fi utila o lege gen ai depasit cu x km/h viteza legala? sanatate buna, esti singurul vinovat de producerea accidentului. Iar dubistului ii luam carnetul c-a calcat linia continua, da’ nu-i vinovat de producerea accidentului.

      Ca altfel, da, daca tu mergi cu 100 km/h si din spate vine unu’ cu 160 km/h, viteza relativa e doar 60 km/h. Ai mult mai mult timp la dispozitie sa-l vezi decat daca tu stai pe loc si el se apropie cu 160 km/h.

    • +1 pentru „ai peste X km/h si ai fost implicat intr-un accident, ei bine, ghinion, e vina ta”

  2. Nu ca n-ar trebui si aia sa caste ochii, da’ strecuratul asta printre masini mi se pare tare periculos. Nu pentru „conservari” ci tocmai pentur motociclisti.

    Prin alte tari, unde e interzis motocicletelor sa se strecoare printre randurile de masini oprite la semafor, sunt mai putine accidente cu motociclete. #ofivominune

    LE: Ah, si c-am uitat – 2 la mana, ai depasit pe dreapta. Nu-i voie ;).

    • hai sa nu fim ipocriti la faza cu depasitul prin dreapta…daca eram cu masina si faceam exact aceeasi manevra (sa presupunem ca avem loc pe B1 sa ajung dupa duba), nu mai zicea nimeni nimic.

      mi se pare o prostie sa fie interzis (cand se va intampla asta, a doua zi imi voi vinde motorul si voi lua 2 masini), si pe langa asta sunt curios in ce tari din EU e interzis?

    • Prin alte tari, unde e interzis motocicletelor sa se strecoare printre randurile de masini oprite la semafor, sunt mai putine accidente cu motociclete. #ofivominune

      Ai ceva rapoarte/cifre in legatura cu ce ai zis mai sus?

    • @Mototrafic
      cehia, germania, de exemplu

      @ZCR
      pai sa zicem ca dupa 8 ani intr-o anumita tara, cu prieteni motociclisti, am auzit de un singur accident mortal. în România în schimb, sunt pline forumurile motocicliștilor cu posturi gen RIP cutare. pe doi i-am cunoscut personal.

    • daca chiar vrei date, ia vezi cate accidente la 100000 de motociclisti sunt in cehia si cate sunt in romaniahttps://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

    • caramba, e general ala. asa se intampla cand postezi de pe telefon 🙂

    • Deci daca nu auzim de accidente inseamna ca ele nu exista? Cul. Nu mai cauta date, nu ai dreptate. Datele sustin contrariul. Tarile care au legalizat lane spliting / filtering au redus cu 30% accidentele in care motociclistii sunt loviti din spate. De aia se merge intre benzi atunci cand coloanele de masini sunt stationate. In plus, se fluidizeaza traficul, nu se ocupa un loc pe o banda. Si in final este vorba si de bunul simt din trafic, ala care daca ar exista un site de genul TT nu ar avea material. Unii fac loc, altii te intreaba ce cauti intre benzi.
      https://www.youtube.com/watch?v=kWh0t1fX_EY

    • Bine ma, hai cu date – https://www.google.cz/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.helibikes.co.uk/Resources/International%2520Motorcycle%2520Accident%2520Statistics.pdf&ved=0CDUQFjAHahUKEwiQre6xp_fGAhWGGCwKHfD9ANg&usg=AFQjCNEajb7Cr3p67Z91XYbs2C8zNBZkuw&sig2=oFLSBfTHJf-tTFtl0sV3PA

      Mi se pare mie, sau romania conduce detasat la accidente in care sunt implicati motociclisti? Deh, or fi fraieri cehii sau nemtii ca nu fluidizeaza traficul strecurandu-se printre masini.

      Ca sa nu mai zic de mersul intre benzi cand masinile din jur sunt in miscare (chestie absolut interzisa oriunde in lume).

    • probabil am mai intrebat asta….dar daca nu as avea voie sa merg printre benzi, atunci de ce as vrea sa merg cu motorul in oras?

    • Mototrafic, pentru ca mersul intre benzi e periculos si interzis? Sau si tu esti de parere ca altii trebuie sa-ti pazeasca tie pielea, nu tu.

    • Eu nu am pretentia decat sa se foloseasca oglinzile, semnalizarile si sa se beleasca ochii bine in intersectii, ATAT, de restul am eu grija. Sau cer prea mult?

    • @MotoTrafic
      Nici n-am sustinut altceva. Toti participantii la trafic trebuie sa se asigure. Dar eu altceva am intrebat – de ce motociclistii se asteapta ca altii sa le pazeasca pielea? Cazul tau – la inceputul clipului esti in stanga dubei, 5 secunde mai tarziu o depasesti pe dreapta (manevra extrem de periculoasa si interzisa, da’ nu intram in detalii si da, chiar daca era o masina, tot de porc e manevra). Acum pune-te in locul dubistului – se uita in retrovizor, vede o motocicleta in stanga lui, ia nota de motocicleta din stanga, dupa care se uita in fata, ca e trafic si n-ar vrea sa intre in spatele unei masini. 5-6 secunde mai tarziu, tu esti in dreapta lui. Si da ma, el e vinovat daca da peste tine, da’ cumva tie-ti rupe picioarele, nu lui, nu? E exact aceeasi poveste ca si cu pietonii care considera ca prioritatea la trecerea de pietoni e protectie divina si nimic nu li se poate intampla. Gandeste-te ca soferii nu pot sa se uite tot timpul in oglinzile retrovizoare ca sa urmareasca ce fac motociclistii din spatele lui; trebuie sa fie foarte atenti (si) la traficul din fata.

      La fel e si cu mersul intre benzi cand masinile din jur sunt in miscare. E foarte periculos pentru tine, ala de pe motocicleta, iar cand esti pe patul de spital e mai putin important pentru tine ca a gresit conservarul sau nu.

      Pana la urma, lasand la o parte legalitatea manevrei, eu asta intreb, unde e instinctul de conservare al unuia care croseteaza prin trafic la modul ala?

      Tu te bazezi pe faptul ca ceilalti participanti la trafic te feresc. Eu plec de la premisa ca ceilalti participanti la trafic sunt oameni si, ca orice oameni, pot gresi. Si parca n-as vrea sa am de suferit din cauza ca altul a fost neatent intr-un moment.

      BONUS: ia uite ce bine au fluidizat astia traficul: https://www.youtube.com/watch?v=Kz4ZGqfwNEM

    • da pe ala l-a depasit pe dreapta, dar pe taximetrist pe ce parte l-a depasit? :))))))))))))

  3. Andrei Ciocan

    Stimate domn cu motor, dumneata pe ce banda esti ? Respect motociclistii care gandesc, aici nu ai gandit deloc, imi pare rau !

    • depinde unde pica roata, de ce? te deranjeaza la maini/ochi si nu poti sa semnalizezi/te asiguri cand faci o manevra care presupune parasirea benzii pe care te afli?

    • Eu nu am motocicleta, am masina, dar nu va inteleg pe cei ce va plangeti de motociclisti, e chiar atat de greu sa te uiti in oglinda sa-l vezi ca se apropie de tine, sa-i faci putin loc sa treaca ?
      Conduc de 8 ani in Bucuresti si nu am avut niciun incident legat de motoristi. Cu cat incurajam mai multi motociclisti, cu atat noi cei cu masinile vom circula mai usor. Nu inteleg cu ce ne incurca pe noi faptul ca un motociclist e primul la semafor ?

      + pentru video

      P.S> ma enerveaza la motociclisti doar faptul ca noaptea ambaleaza motoarele ca disperatii, asta e de porc.

    • @MotoTrafic – este ilegal sa depasesti masinile aflate in stationare, este ilegal sa circuli intre benzi, se circula pe prima banda cat mai aproape de bordura, esti participant la trafic, si vrei respect?…respecta si tu, daca nu te vei trezi cu mai multe portiere in fata, si poate incet incet vei respecta…nu sunt obligat sa ma uit dupa voi atunci cand stationez eu si in dreapta si stanga mea alte zeci de masini, stai la coada, ca altfel patesti ce ai patit…nu mai zic in cazurile cand se face viraj stanga si e coada, cei din coloana lasa libera intersectia pentru viraj stanga si se trezeste un motociclist sa depaseasca coaloana si il iei pe capota…cei care fac asta, o merita!

    • @Andr3wRo: esti obligat sa te asiguri cand se deschide ORICARE usa a masinii

  4. @sabotor: mersul intre benzi nu e interzis, mai citeste legislatia aia 😉

  5. Ady, in putinele tari in care e permis lane filteringul, e permis doar cand masinile sunt oprite sau circula cu viteza mica. Mai ia legislatia la mana.

  6. vorbeam de aia de pe prima banda si da m-am uitat la tot clipul.
    in prima faza erau stationati si in a 2 a mergeau incet, unde ai vazut tu ca a crosetat benzile?

    • boss, la 1:10 nu mergeau incet, iar mototrafic tot intre benzi era. las-o jos ca macane.

    • bai nene eu nu sunt chior, mai mult de 20-30 km/h nu aveau, din punctul de vedere al unui pieton da aia mergeau tare.

  7. @MotoTrafic: Sa prespunem ca pe Banda pe care ma aflu intampin un mic obstacol si sunt nevoit sa trag putin stanga/dreapta ( fara sa incalc linia de separare a benzilor ) fix cand tu te crezi ZMEU si ma dublezi pe banza mea pentru ca tu d-aia ti-ai luat motor…. oare cine este vinovat ?

    Pentru durerea asta de basca a voastra, daca vreodata o sa trec prin situatii de genul, o sa ma doara fix in dos. N-o sa te am pe constiinta nici cat negru sub unghii !

    Respect in trafic o sa primiti atunci cand o sa oferiti.

    • cand tragi stanga/dreapta ce obligatii ai? nu cumva sa te asiguri? nu conteaza ca depasesti sau nu linia de demarcare a benzilor. si la politie tu o sa fi vinovat pentru ca nu te asiguri la schimbarea directiei de mers.

    • nu, o sa fie motociclistul pentru ca n-a pastrat distanta suficienta fata de cel pe care l-a depasit.

    • Ady_74: ai permis ? de tractor poate ! Citeste te rog definitia schimbarii directiei de mers, apoi citeste ce inseamna DUBLARE ! Dupa care vii aici si stam de vorba !

      Astazi, STAI jos, ai 4. Ne vedem la toamna !

      @Sabotor: Depasirea se face doar prin partea stanga si pe o alta banda de circulatie, nu pe aceesi cu masina depasita, altfel este dublare si doar el este vinovat !

      Rog un moderator sa stearga postarea de mai jos, s-a dorit a fi un ” reply ” !

  8. Ady_74: ai permis ? de tractor poate ! Citeste te rog definitia schimbarii directiei de mers, apoi citeste ce inseamna DUBLARE ! Dupa care vii aici si stam de vorba !

    Astazi, STAI jos, ai 4. Ne vedem la toamna !

    • Bai nene cititi dracu legislatia aia nu mai dati din taste aiurea, daca te duci acum la examen pun pariu ca nu faci mai mult de 15 puncte. Si da am A si B. Am invatat iar legislatia sa stii, s-au schimbat multe. Si ca motociclist am dreptul sa fac ce a facut MotoTrafic daca am loc.
      Dar vad ca multi ”profesionisti” in ultima vreme pe Trafictube recte conservari frustrati ca nu ai si ei moto.

      P.S. Dublare inseamna sa il dublezi pe altul care se afla in depasire, 😉

    • ady as fi curios sa citesc pasajul din lege in care scrie ca ai voie sa te strecori printre masini, eventual partea care permite asta in timp ce masinile sunt in miscare. Merci.

    • Si ce face autorul cum se numeste ?

      Cate benzi sunt si cate vehicule in imaginile de mai jos ?
      http://i.imgur.com/xN36UOI.jpg
      http://i.imgur.com/Mt8QTRE.jpg
      http://i.imgur.com/6IHRuQ0.jpg

      In doar 10 secunde……

  9. hai ca m-ai spart, cate accidente ai la activ(nu din vina ta normal)?
    iti dau eu un exemplu: un nene cu Aro de pe banda 2 a vrut sa treaca pe banda 1 ca a ferit el nu stiu ce, eu fiind pe banda 1 si deja aproape trecusem cu masina de el, si m-a lovit destul de rau in roata spate, ghici ce i-a spus politistul, dupa ce el incercase sa imi spuna ca eu o sa raman fara carnet ca nu i-am dat prioritate de banda, ca el e vinovat(amenda si carnet suspendat pe 3 luni) 😉

    • Prietenul meu, pe tine te bate logica sau citirea in limba romana. Nu a vorbit nimeni de schimbarea benzii, am vorbit strict de a evita un mic obstacol FARA sa schimb banda, ci doar sa folosesc intreaga latime a benzii, fix in momentul in care vreun motociclist de gandeste sa ma depaseasca pe banda pe care ma deplasez.

      Intelegi ? sau fac un desen ?

      P.S. 8 ani de permis, peste 300.000km parcursi ( in tara cat si afara ) = 0 incidente ( din vina mea sau a altora )

  10. Intr-adevar trebuia soferul din maxi-taxi sa se asigure cand coboara cineva si nu se coboara in mijlocul intersectiei.
    Tie ti-as sugera sa nu mai faci manevrele astea printre benzi, pentru ca schimband banzile cum mergi tu, ba in 1 ba in banda 2 se considera manevre pentru depasire si daca iti trage unu de volan si te loveste e naspa… si el o sa spuna ca si-a pastrat banda… legea nu il obliga sa mearga pe marginea benzii de circulatie ca sa ai tu loc… de exemplu : taxiul .
    Stiu ca tu la fel o sa mergi si de acum inainte ca asa se merge cu motorul si asa mergeti toti dar sa nu ai impresia ca mergi corect.

    • de la taxi nu avem nici o pretentie, dar la cat de haotic mergea am stat in spate pana am putut sa trec cumva de el

  11. M-ai citeste inca o data ce am scris: nu conteaza daca depasesti sau nu banda ta bai nene chiar nu pricepi? conteaza ca ai tras de volan fara sa te asiguri, si inca ceva: esti pe banda 1 si vrei sa faci dreapta in intersectie si din spate dreapta vine un biciclist care vrea sa o ia inainte, ce te faci?, vezi ca ala are prioritate pentru ca merge inainte nu schimba directia de mers.

    • Sunt de acord ca trebuie sa te asiguri cand schimbi directia de mers. Asta tine de conduita preventiva. Dar aici se opreste dreptatea ta. Daca o masina si o bicicleta se afla pe aceeasi banda, masina in fata, bicicleta in spate, iar masina semnalizeaza dreapta, cine crezi ca are prioritate si cine crezi ca, dupa lege, trebuie sa opreasca? Faptul ca bicicleta e pozitionata in dreapta benzii nu are, conform legii, nicio relevanta. Totul se rezuma la: doua vehicule, unul in spatele celuilalt, iar primul semnalizeaza dreapta. Asadar, cine cui ii acorda prioritate?

      Ca sa intelegi mai bine: doua Smart-uri incap pe o singura banda. Cel din fata semnalizeaza dreapta. Cel din spate se pozitioneaza langa bordura, ar avea loc, si vrea sa mearga inainte. Cine are prioritate?

    • Si la Lb. Romana esti putin corigent.

      Biciclistul nu are prioritate pentru ca nu schimba directia de mers, are prioritate DOAR pentru ca el are obligatia de a circula cat mai aproape de bordura din dreapta, iar tu schimbi directia de mers.

    • @kor: eu am inteles ca situatia lui este dinamica, biciclistul este in fata si merge drept din B1 iar masina doreste sa vireze dreapta de pe aceesi banda si are obligatia de a il lasa pe biciclist sa depaseasca intersectia pe directia inainte.

      In postarea ta inteleg ca masina este in fata iar bicicleta in spate, situatie in care cele expuse de tine sunt cu adevarat corecte !

    • @Leon – nici macar asta. Biciclistul nu are niciun fel de prioritate, atata vreme cat este pozitionat total in spatele altui vehicul care semnalizeaza dreapta.

    • @Leon – Ady zice clar „si din SPATE dreapta vine un biciclist…”

    • @Kor: Iarta-ma pe mine, nu observasem si acel ” din spate ” :(.
      Cum spuneam si mai sus, dreptatea e la tine 🙂

    • @Kor sa iti zic ca pe bicicleta m-am trezit cu retardati care trec in fata mea dupa care dau semnal dreapta si practic imi taie fata? sau si aia e legal?

    • Da. E legal sa te depaseasca si, odata ajuns in fata ta, e legal sa faca dreapta, daca vor. Eu nu fac asa, ci astept, in ciuda protestelor celui din spate, ca biciclustul sa treaca de intersectie, atunci cand vad ca nu am spatiu suficient. Dar, repet, e legal sa depasesti un biciclist dupa care, odata reintrat pe banda, sa virezi dreapta. Biciclistul trebuie sa opreasca.

  12. Art. 160. – (1) Conducatorul de vehicul care intentioneaza sa porneasca de pe loc sau sa opreasca, sa întoarca, sa iasa dintr-un rând de vehicule stationate sau sa intre într-un asemenea rând, sa vireze spre dreapta sau spre stânga pentru schimbarea benzii ori directiei de deplasare sau sa mearga înapoi este obligat sa efectueze aceste manevre numai dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca o poate face fara a pune în pericol participantii la trafic care îl urmeaza, îl preceda ori cu care urmeaza sa se întâlneasca, tinând seama de pozitia, directia si viteza acestora.

    • Pe o banda de circulate trebuie sa fie un singur vehicul, altfel se cheama dublare, iar cel care o executa este direct raspunzator de ceea ce se intampla.

      Biciclistii au un regim putin diferit atat timp cat nu au pista dedicata, situatia nu este identica cu cea a motociclistiilot.

      Folosirea in totatalitate a latimii benzii de circulatie nu se considera schimbare a directiei de mers.

      Repet, la capitotul legislatie si regulament esti corigent cu nota 2. Te asteptam la toamna cu lectiile invatate.

      P.S. Astept aprobabarea moderatorilor pentru un reply la comentariile de mai sus, in care am inclus ceva linkuri.

      Multumesc !

    • Vezi ca a iesit anul trecut noua legislatie, poate ai scapat-o 😉

    • astai nu-i articolul care le da voie motociclistilor sa croseteze prin trafic.

    • Ajuta-ne cu ceva articole modificate. Chiar sunt curios sa vad in care lege dublarea este permisa !

    • @ZCR: in linkul postat de tine se face referire la ” COLOANA STATIONATA ” si la depasirea prin STANGA !

      Noi discutam despre coloana in MISCARE.

      O fi oare vreo diferenta ?!

      Multumesc !

      P.S. Inca astept aprobabarea comentariului de mai sus ce contine ceva linkuri.

    • @ZCR
      am citit aia. nu se aplica in niciuna din cele 2 situatii de aici: in prima e vorba de o depasire pe dreapta, iar in a 2-a masinile sunt in miscare.

    • @Sabotor: sa zicem ca pe B1 merge un vehicul, si pe B2 la vreo 100m alt vehicul, eu trec pe B2 ca sa depasesc dupa care legea zice ca trebuie sa revin pe B1. daca revin pe B1 se chiama ca l-am depasit pe ala de pe B2 sau nu (evident am viteza superioara)?

    • @MotoTrafic
      pentru ca hai sa luam o situatie ipotetica ce n-are nici o legatura cu situatia de fata si s-o dezbatem ca sa… ca sa ce, mai exact?

      Dar fie: daca reintri pe B1 la o distanta mai mare de 50 de m fata de cel de pe B2, nu se pune problema ca e depasire cand treci de cel de pe B1. Daca reintri la o distanta mai mica, mai bine intrebi un jurist, da’ parerea mea e ca nu (reintrarea ta pe B1 e doar sfarsitul manevrei de depasire, nu inceputul alteia). Dar n-are nici o legatura cu ce ai facut tu la prima faza, ca doar n-ai parasit banda a 2-a.

  13. Ce bine sa ai creierul odihnit, vad ca ma bati cu inteligenta, hai o zi buna 😉

  14. Oricum ar fi e periculos ce faci , pentru sanatatea ta.
    In sensul ca la noi nu prea se gandeste mai nimeni si la ceilalti ci doar la persoana proprie si de aici lipsa de asigurare.
    Cat despre faptul ca e permis sau nu circulatul intre benzi, pana la urma nu stiu sa fie o chestiune in lege pe aceasta tema prin care sa zica „celor pe 2 roti le este permis…”
    Cred ca prin faptul ca nu e interzis punctual mersul cu motocicleta printre benzi printr-un articol dedicat e interpretat ca ar fi voie.
    Parerea mea. Daca gresesc imi accept criticile.
    Nu am nicio problema cu nimeni in trafic, le fac loc cat pot si la biciclisti, motociclisti, carute nu 🙂 .
    Drumuri bune.

    • @FlorinC dar nici interzis atat timp cat poti sa o faci fara sa ii deranjezi pe ceilalti, ala cu Maxi trebuia sa se bage pe banda 1 daca pasagerii au cerut sa coboare, e obligatia lui si daca vad bine in videoclip oprirea e interzisa 😉
      @ZCR ai pus tu repede + 😉

  15. Taxiul face exact ce faci si tu. Nici B1 nici B2. 😉

    • problema lui, dar de ce da sa intre in celelalte masini? (loganul daca nu tragea dreapta, acum avea o bara zgariata)

  16. Art.40, 2) Înaintea virării la dreapta, conducătorul de vehicul trebuie:
    a) să ocupe din timp marginea dreaptă a carosabilului;
    b) să cedeze trecerea bicicliştilor şi conducătorilor de ciclomotoare care se deplasează pe pista destinată lor, precum şi pietonilor.
    În cazul în care conducătorul este impus (lăţime insuficientă) să efectueze manevra utilizînd parţial sau în întregime banda alăturată, el poate efectua această manevră numai după ce s-a asigurat că nu pune în pericol siguranţa circulaţiei. În acest caz conducătorul trebuie să cedeze trecerea vehiculelor care se deplasează în acelaşi sens pe banda din dreapta. În caz de necesitate, el trebuie să apeleze la ajutorul altor persoane.

    • ” Pista destinata lor ” – care PISTA in RO ?! CARE ?! CARE ?!

    • Citeste naiba mai departe, te-ai oprit la punctul b?

    • Punctul B este ultimul din postarea ta, deci n-am unde sa citesc mai departe.
      Restul postului se refera la autovehicule cu gabarit mai mare, nicidecum la turisme sau motociclete.

      Imi poti spune mai exact ce sa citesc pe acel forum ? n-am gasit vreo argumentare cu articole din lege ci doar necunoscatori care isi dau cu parerea, la fel ca si aici.

      Deci ?1

  17. Cunoscatori sau nu conducatorul autovehiculului e vinovat, asa zice regulamentul, semnalizare, asigurare etc.

    • Care lege ma ? Nu scrie nicaieri cum se cheama cand eu ma mut 20 cm pe aceesi banda.
      Prin schimbarea diectiei de mers se presupune schimbarea benzii de deplasare, iar aici nu este cazul.

      Cine a decis ca autovehiculul este vinovat ? NU vad vreo solutionare pe forumul ala.

      Hai La revedere ca esti mult prea slab pregatit ca sa-mi pierd timpul cu tine.

  18. Eu n-am nimic cu motociclistii sau biciclistii care trec pe langa mine cand sunt oprit. In special pe motociclisti prefer sa-i am in fata, nu in spate sau lateral – sunt mai greu de urmarit si de anticipat.

    In alta ordine de idei, @MotoTrafic, sper ca ai invatat o lectie simpla: cand treci prin dreapta unui sir de vehicule oprite la semafor, nu conteaza ca esti pe aceeasi banda, sau pe banda alaturata, ochii cat cepele la portiere. Pasagerii din dreapta pot hotari brusc ca pot cobori, si ori nu asteapta permisiunea soferului, ori soferul nu stie ca trebuie sa le-o acorde. Nu uita: pasagerii nu vad mare lucru in oglinda si, oricum, daca nu au permis de conducere, nici nu se uita in ea inainte de a deschide portiera.

    • Asa da Kor, asta ar cam fi singurul lucru de reprosat colegului, conduita preventiva 🙂
      Dar in caz ca se intampla ceva soferul raspundea pentru accidentarea calatorilor in primul rand ca nu a tras la bordura(nu cred ca pasagerii nu au spus ca vor sa coboare) dar i-a fost lene sa mai faca chestia asta(deh semnalizare, asigurare tot tacamul).
      Toate cele bune 🙂

    • fiindca soferii nu stiu indeajuns legislatia, si mai mult nu stiu sa se asigure cum trebuie fiindca presupun ca prin dreapta nu incape o masina.

      Eu daca stiu ca trebuie sa las pe cineva sa coboare sunt cu ochii in oglinda sa vad daca vine ceva pe dreapta, iar daca vad ca vrea sa coboare atentionez pasagerul inainte sa il las sa deschida usa, dar nah pentru unii e greu sa dea si de manetuta de semnalizare.

    • Ma bucur ca gasim pozitii comune. De la lucrurile cu care suntem de acord cu totii putem porni in a armoniza alte lucruri in care parem a fi in dezacord. Asta e esenta dialogului 🙂

    • fiindca soferii nu stiu indeajuns legislatia, si mai mult nu stiu sa se asigure cum trebuie fiindca presupun ca prin dreapta nu incape o masina.

      venind de la un motociclist care depaseste pe dreapta, e priceless.

  19. Ca sa nu mai zic de oglinda din dreapta, majoritatea se uita in retrovizoare si daca nu vad nimic hop si ei.

  20. @leon Sa nu arzi vreo siguranta, chill.
    1. Cand coloana este stationara ai voie sa o arzi intre benzi. (legislatia nu reglementeaza practica asta, nu zice nu dar nici da – zona gri?)
    2. Cand coloana se pune in miscare ocupi un loc pe banda. (depinde de cine dai, unii nu reactioneaza frumos ca „te-ai bagat in fata lor”)
    3. Cand deschizi portiere ca la ma-ta pe tarla esti vinovat (recte articolul 145) – culpa comuna ca depasesti pe partea aia.
    4. Legislatia este invechita cand vine vorba de motociclete. Nu sunt reglementate anumite aspecte. (lane filtering fiind unul dintre ele)
    5. In locurile cu soare unde este bine reglementat se zice si ceva de genul „motorcycle rider moves alongside vehicles that have either stopped or are moving slowly (less than 30 km/h)” – adica poti sa filtrezi si cand aia o ard sub 30km/h.
    6. Merg in traficul din Bucuresti cu masina, motoru’, bicla si in weekend-uri o ard cu trotineta (cu fiu-miu) – cel mai greu filtrez printre femeile in varsta din parcuri. :)) Cu trotineta!
    Ideea de baza e sa ai ochii cat cepele si sa nu te bazezi pe legislatie, mai ales in zona asta unde nu sunt reglementate anumite aspecte. Si binenteles sa nu incurci pe altii. Cat despre mine. Tot intre benzi stau. De ce? Consider ca sunt mai in siguranta daca ala din fata pune frana si berbecul din spatele meu dadea un like pe facebook, in momentul ala.

    @Sabotor. In prima postare ai zis ca in tarile calde, unde se interzice filteringul ie’ mai putine accidente. Dupa, mi-ai dat o statistica cu numarul general de accidente. Nu exista o legatura directa intre interzicerea lane filteringului si numarul de accidente moto din tara respectiva. Sunt de acord cu tine ca forumurile (adica ala 1 singur) sunt pline cu RIP-uri, 1-2 pe zi. Dar daca citesti mai bine incepi sa vezi detalii, intors masina pe dubla continua, beat, iesit cu tractorul de pe camp fara asigurare, etc. Ca in orice problema adevarul de pe la mijloc. Motociclisti cu coa**, biciclisti tupeisti si conservari care au adevarul absolut. 😀

    Just my doi banuti.

    • @ZCR
      Ti-am dat apoi statistica cu accidentele doar moto. Da’ ai ignorat-o, ca de ce nu. Si 2 la mana, am zis ca in tarile alea in care stiu eu ca e interzis lane filteringul (si unde nu vad motociclisti facand slalom printre masini) sunt mai putine accidente decat in romania, unde motociclistii „fluidizeaza traficul”. Iar a 2-a statistica imi da dreptate (adica sunt mai putine accidente in care sunt implicate motociclete).

      PE forumul ala, in topicul de accidente, pe prima pagina sunt 12 anunturi de accident. 1 e un accident cu un caine, 1 e doar un anunt ca s-a vazut un motor bulit iar unul n-are nici o legatura cu motocicletele. Din 9 cate raman, 4 sunt accidente din vina motociclistilor (inconstienti, fara permis, intrat „un pic” pe contrasens). Din cele 5 ramase, la 2 accidente chiar si motociclistii de pe forum zic ca motociclistul a mers mult prea tare intr-o zona in care ar fi trebuit sa mearga incet. Nu se intampla exclusiv din vina soferilor, e cam 50-50 treaba.

      Si apoi ne intoarcem la ce ziceam eu. De ce te-ai strecura printre benzi, de ce ai depasi prin dreapta in conditiile in care e clar ca-s o gramada de nebuni pe strada (e irelevant ca-s pe 4 sau pe 2 roti)? De ce te bazezi pe faptul ca altul se asigura si ca n-are o zi proasta, in conditiile in care tu, motociclistul, risti cel mai mult in caz de accident? Ma, inca o data, eu sunt genul care face loc motociclistilor sa treaca si stau cu ochii-n paispe cand vad un motociclist langa mine, da’ nu pot sa inteleg ce e in capul lor cand fac slalom si merg de parca masinile sunt conduse de roboti care nu gresesc deloc.

    • Am ignorat statistica cand am vazut ca nu exista nici o legatura cu lane filteringul. Tot pui accentul pe asta dar nu exista nici o legatura. Gresesti! A doua statistica nu iti da dreptate. Serios. Nu e scris care tara a interzis sau nu filteringul in tabelul ala. Tu ai citit capetele de tabel sa vezi ce expune acea statistica? Si mai faci o greseala, tot compari traficul din Cehia cu traficul din Romania (mai ales cred ca faci trimitere la traficul din Brno) Te-ai uitat pe datele demografice sa faci o comparatie? In Brno sunt 400.000 de suflete iar in Bucuresti aproape 2 milioane. + cei care tranziteaza orasul. Unde sunt sanse mai mari sa se fut# lucrurile, in trafic. Din ce scriu iei numai ce iti convine. Eu ma retrag din discutie. Am argumentat ce cred si de ce. Fiecare merge cum crede de cuvinta. Toate cele bune! 🙂

    • @ZCR
      iar eu sunt din Timisoara, unde-s 300000 de oameni si mai multe accidente moto. Si nu-mi pune vorbe in carca. Eu ti-am zis ca in 2 tari in care e interzis lane filteringul (si oamenii chiar nu se baga printre benzi, ca-i vad cum se comporta) sunt mai putine accidente. Si ti-am aratat, da’ hai sa fiu mai clar:

      Romania, lumea se baga printre benzi, 1.622% din motociclete implicate in accidente (0.125% mortale)
      Cehia, lane filtering interzis, motociclistii nu se baga printre masini, 0.278% din motociclete au fost implicate in accidente (0.013% mortale)
      Germania, lane filtering interzis, motociclistii nu se baga printre masini, 0.841% din motociclete au fost implicate in accidente (0.018% mortale).

      Concluziile le poti trage tu. Sau poate ai nevoie de un studiu, nu stiu. Pana la urma, am mai zis, mergeti ma cum vreti. Voi riscati cel mai mult sa mirositi florile de la radacina, nu eu.

  21. Si ca tot vorbim de mersul printre benzi si cat de sigur e, ia uite cum ii prieste astuia mersul printre benzi – https://youtu.be/slMhgcwSqeM?t=15s .

    Doar are motocicleta, fluidizeaza traficul.

    Ma, in fine, mergeti cum credeti voi de cuvinta, ca voi luati usi in cap, nu eu. Eu fac loc motociclistilor si stau cu ochii-n paispe cand vad cate un motociclist, da’ nu toti sunt asta. Unii au pur si simplu o zi proasta. Si ar fi pacat sa va rupeti o mana (sau mai rau) doar pentru ca unu’ are o zi proasta si are un moment de neatentie exact cand va intalniti voi cu el pe sosea.

    PS. stii ce misto-i sa conduci intr-o tara in care motociclistii conduc absolut decent si nu se strecoara printre bezni? In Romania, in schimb, trebuie sa te uiti mai mult in retrovizoare decat in fata, ca nu stii cand vine din spate un trepanat care face slalom printre masini la 100 km/h sau mai mult.

  22. Tu pe ce banda circuli, bai, motociclistul vietii ? 1,2…2,1…3,1… cine dracu poate sa te urmareasca in oglinzi, ca sa nu mai zi de semnalizare, deloc. Da, daca ai semnaliza, ceilalti participanti la trafic ar sti ce intentii ai. Oh, si echipamentul ala cu maneca scurta e super, probabil ca de la brau in jos bermude si slapi. Nu?!

    • beleste bine ochii si vezi ca in prima parte semnalizez, iar in a doua nu am ce sa semnalizez. Iar legat de echipament…daca te tot freaca pe tine grija de cum sunt altii imbracati pe motor, singura componenta din echipmanetul meu obisnuit care lipsea era geaca.

  23. @ MotoTrafic
    Poate faci o paralela intre situatia meplacuta cu microbuzul si situatia tramvaiului venit in statie fara refugiu. Instinctul de conservare ti-ar spune sa te opresti.
    Mai ales ca unii si-au pus placuta: MAXI-TAXI, opriri dese !

    Remember:
    http://www.trafictube.ro/am-fost-la-o-secunda-sa-apar-la-stiri/

    • asta nu avea nici o placuta iar acolo era cam mijlocul drumului, nici pe departe statie fara refugiu

    • @MotoTrafic Am zis sa faci o paralela. Dintr-un microbuz pot sa coboare niset cetateni. A pus un bicilist un clip in care a fost depasit de un troleu, poi troleul a tras in statie. Deschid ciumpalacii usa pe banda 3, ce-i impiedica sa o faca la bordura ?

      Ca idee, asa.

      Cate vehicule se pot afla la un moment dat pe o banda ?
      Daca ala era deja acolo, pe banda 1, pe ce banda era motorul ?

      Idee2: Putem invata din legislatia altora. Luam partile bune si le aplicam, ca nu doare. https://www.sgi.sk.ca/pdf/motorcycle/position_learn_your_place.pdf

    • diferenta e ca in statia fara refugiu, vezi ca e statie fiindca e semnalizata, in situatia din clip nu era nici o statie si soferul ar fi trebuit sa aibe usile blocate (si daca masina nu e prevazuta cu locuri in picioare, atunci oamenii sa nu stea in picioare)

  24. Unii invata doar dupa ce se dau cu capul de tocul usii.

  25. mergi ca un maimutoi dar pretinzi respect in trafic… hai la revedere…

    • defineste „respect in trafic” (ma refer la ala de il pretind eu) ca vad ca unii tot folositi expresia asta cand va ofticati ca ne strecuram pana la semafor…

  26. unul care merge nu se plimba

    Si un al treilea care filmeaza!!! Bravo! Dar tot singur se crede si el…

  27. @MotoTrafic, referitor la paralelea cu statia fara refugiu.
    Asteapta-te ca dintr-un mijloc de transport (in comun) oprit sa coboare pasageri. Asa cum nu ai voie sa treci pe lanag tramvaoil oprit, asa trebuei sa te gandesti de 3 ori la ce am scris mai sus.

    Ma-sa lui de dubist de calatori, tot el e de vina.

    Raspunsul vhttp://www.motociclism.ro/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=1155131 este absolut cracanitor, in ca mai pura limba de lemn.
    Tovarasii au uitat sa precizeze cate vehicule pot circula regulamentar la un momnet dat pe o banda. Daca „incape doo” le lasam asa ? Fie ca e H2 sau H3 sau doar un Smart… cam unul trebuie sa fie.

    • o tii pe a ta cu mijlocul de transport in comun….arata-mi si mie unde scrie ca ala e Maxi-Taxi sau ca vehiculul respectiv efectueaza transport de persoane? Si nu imi zi „vezi ca scrie cu un font spalat pe usa din spate, vreo 3 locatii de unde ia calatori” sau „uite-te pe geam sa vezi daca sunt oameni inauntru” ca nu sta nimeni sa citeaza fiecare cuvant de pe fiecare duba care pare ca ar putea transporta oameni

    • @MotoTrafic: citeste cu atentie punctul c din raspuns: „a pastrat in timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit”. De vreme ce ala, realmente un idiot ce are partea lui de vina, reuseste sa deschida portiera exact pe traiectoria ta, ma face sa cred ca erai cam prea aproape de el.

  28. Sper ca data viitoare sa-ti deschida sa-ti deschida portiera peste fata, minus pentru comportamentul inadecvat in trafic, te-ai dat jos ca sa ce? pentru intimidare? Asa comportament lasa de dorit.

    • m-am dat jos ca sa imi reglez oglinda (fiindca la mine se regleaza cu surubelnita), dar ce sa stii tu? comentezi repede cu intimidarea ca sa te afli in treaba (faptul ca a oprit si am putut sa il iau la intrebari, a fost bonus)

  29. In primul rand si ma-sa are cratima! In al doilea eu vad 3 prosti in filmulet! Si sincer nu ti se pare ca cel cu taxiul (unul dintre prosti) face exact acelasi lucru pe care il faci si tu? Doar ca el are 4 roti si minte la fel de putina.

    • adevarul e ca eu ma dadeam spre masini ca sa le ard una in portiera/oglinda…sau faptul ca taxiul aproape loveste 3 masini e invizibil datorita mersului meu printre benzi? (de fapt intreb degeaba, fiindca porti ochlari de cal si nu ai cum sa vezi asta)

    • „adevarul e ca eu ma dadeam spre masini ca sa le ard una in portiera/oglinda…sau faptul ca taxiul aproape loveste 3 masini e invizibil datorita mersului meu printre benzi? (de fapt intreb degeaba, fiindca porti ochlari de cal si nu ai cum sa vezi asta)”

      Din cauza, nu datorita!!!!!Se pare ca tu intelegi doar ce iti convine .Cand tu faci tampenii, ele sunt ok, dar daca le fac altii, sunt de condamnat! Adevarul, intre noi doi fie vorba, este ca tu singur te pui in situatii periculoase, iar eu nu pot sa iti doresc decat multa bafta, sanatate (si nu spun in gluma) si un curs intensiv de gramatica!

  30. Zi mersi ca la prima faza nu ti-a dat cu portiera in gat, ce dracu cautai acolo ? 🙂 , daca nu ai loc destul stai la coada ca toata lumea 😉

  31. La faza cu taxiul , daca tu merge intre benzi , el de ce nu ar avea voie sa mearga ?

  32. Ala din poza de la miniatura cel in alb care sa da jos din microboz seamana cu un zombi in pozitia aceea lipseste doar sangele de pe el. 😀

  33. Ce nu inteleg motociclistii este ca daca un conservar il baga in mormant tot nu se duce la puscarie , doar daca este sub influenta . Atat , deci cum o dai , tu cu motorul mori , ala ia cu suspendare. Deci hai sa facem jaloane printre masini , ca sigur intr.o buna zi o sa te mierleasca unu .

  34. @MotoTrafic, eu nu stiu cum mai ai rabdare cu ei sincer, eu mi-am cam pierdut-o. Frustrarea la noi in trafic devine destul de mare dupa o perioada, unii o rezolva prin a trece la 2 roti si redirectionandu-si nervi din trafic pe gropi/pietre/pietoni/aminale/etc pe partea carosabila iar restul continua sa fie frustrati si se supara pe cei ce au ales sa faca o schimbare si au facut-o, pentru ca vezi doamne e periculos, cand defapt problema lor e ca nu e corect. E fix egal cu un pieton care te injura pe tine cu masina ca de ce ai masina si de ce mergi cu viteza (mai mare decat la pas) ca poti provoca accidente. Stupiditate, invidie din cauza lipsei de curaj sa faca ceva cu mana lor pentru a-si rezolva neajunsurile si nu a arata cu degetul spre altcineva care face. Nu-ti convine si n-ai curaj?, stai in banca ta si injura in gand, sau fa ceva in privinta asta. Un biciclist, motociclist, scuterist, mopedist nu te incurca cu absolut nimic cand ajunge in fata ta la semafor, el va pleca mai repede ca tine si isi vede de drum iar tu de al tau si in esenta a eliberat un loc in coloana, ori cum stai sa o iei, e doar ciuda.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!