Camera auto Xiaomi Dash Cam 1S

Produs din oferta Xiaomag.ro

319,00 lei

319,00 lei

Vezi detailii

2017.08.05 Atentie la biciclisti

Adăugat de lavolantralala
Raportează ca șters! 88
Ce mai caută lumea:
  • Biciclist aceeasi banda
  • biciclistii circula in acelasi sens cu masinile

20 comentarii

  1. Andrei Ciocan

    Biciclistul e idiot si sper sa o pateasca odata. Ce cauta sa depaseasca pe dreapta ??? Jos cu biciclestii inconstienti !!!!

    • CraiovaTube

      Biciclistul circula regulamentar, autoturismul i-a taiat calea.

      Mai grav e cu distrusii de motociclisti care circula printre benzi … aia sunt un adevarat pericol…

    • CraiovaTube, biciclistul nu avea ce sa caute in paralel cu alt autovehicul pe aceeasi banda. E una cind biciclistii si motociclistii circula printre masinile oprite intr-o coloana si alta e cind le dubleaza in mers.

    • @mituc – pe bune, si daca o coloana de autoturisme se misca extrem de incet… pe unde ar trebui sa „depaseasca”? sa se strecoare prin stanga? printre 2 siruri de autoturisme? iar cand coloana incepe sa prinda viteza sa-l dea aia jos? vad ca mersul pe randul de la bordura la voi se cheama „depasire” pentru ca la pretentiile voastre de mari soferi e ceva anormal sa va uitati in oglinda si sa semnalizati inainte sa invartiti de covrig… deci mai ramane doar ca bicicletele sa opreasca odata cu masinile.

      Deci nu mai fiti duplicitari, daca ii asimilati unui vehicul inseamna ca au dreptul sa mearga pe mijlocul benzii si sa stationeze intre masini, ori ii lasam acolo unde toate codurile rutiere din lume ii lasa, sa circule pe un rand langa bordura si sa „depaseasca”

  2. In cazul de fata as zice ca idiot e cel cu opelul.
    Opelul aparent se opreste in coloana, biciclistul isi continua regulamentar drumul, cat mai aproape de bordura, nu mi se pare dublare in mers. Oricum se intampla la fractiune de secunda si putem sa tragem dreptatea spre oricare din ei.
    Opelul schimba banda brusc, nu-mi dau seama la sec ;02 daca a semnalizat scurt sau e doar o reflexie. Oricum nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers, parerea mea.
    Ca nu putea veni altceva pe acolo e drept dar putea iesi rau, mai ales pentru biciclist.
    E bine cand toti ajung acasa intregi.
    Cele bune.

  3. Andrei Ciocan

    Unde vezi tu Opelul oprit in coloana, ca eu nu vad.

  4. Pai ce ar fi trebuit sa faca biciclistul, sa opreasaca si sa il lase pe boul cu opel sau pe oricine altcineva sa schimbe banda, iar dupa aia sa circule si el? Sa ne spuna cei care il acuza pe biciclist ca a procedat gresit, cum ar fi trebuit sa se desfasoare lucuruile in mod normal.

  5. Da, opelul a greșit. Nu neapărat cu intenție/miserupism, pur și simplu pare că nu a fost atent și s-a grăbit. Se vede că a făcut manevra „din scurt”, că a frânat în coloană, și apoi când s-a decis să o ia pe banda din dreapta nici nu a mai semnalizat (și clar nici nu s-a asigurat; probabil nu se mai gândea că se poate întâmpla ceva).

    Concluzia: când facem manevre nu trebuie să pornim de la prezumții de genul „nu poate veni nimeni din stânga/dreaptă pt că etc.”, ci te asiguri, semnalizezi, faci manevra.

  6. soferii prosti nu sunt obisnuiti sa se asigure in dreapta la biciclisti, uita ca pot exista pe drum

  7. Andrei Ciocan

    Biciclistii tâmpiţi nu ar trebui sa depaseasca o coloana aflata in mers ( chiar cu viteza melcului ) pe dreapta. Este o manevra ilegala. Aratati-mi articolul de lege care permite biciclistilor ( motociclistilor ) sa depaseasca pe dreata o coloana aflata in mers. Eu daca sunt pe banda 1 nu poate nimeni sase strecoare intre mine si trotuar. Articolul de lege care reglementeza ca e voie. Multumesc.

    Si n-am inteles inca un lucru, Opelul e pe banda 1 tot timpul. Ce banda a schimbat ? Ca a facut dreapta tot de pe banda 1. Tot timpul are trotuarul in dreapta, deci tot timpul e pe banda 1.

    • 1. Referitor la afirmatia Opelul nu a schimbat banda:
      Aveti permis?
      a) Da, daca alegeti aceasta varianta trebuie sa recititi legislatia
      b) Nu, pentru aceasta varianta de raspuns nu trebuie sa cititi nimic pana la urma toti ne putem da cu parerea.

      Imi cer scuze pentru ironie dar mi se pare inacceptabila afirmatia conform careia opelul nu a schimbat banda. Daca conduceti conform aceste afirmatii cu siguranta aveti frigiderul plin.

      2. Aveti dreptate, biciclistul dpdv legal nu are ce cauta acolo, mai ales ca a fost cam tot timpul in unghiul mort.

      3. Parerea personala este ca daca se intampla ceva era culpa comuna pentru ca:
      – biciclistul a depasit pe dreapta
      – opel ul nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers.

    • @Andrei Ciocan: daca tot o tii cu articolele de lege, stii ce implica o depasire? Vad ca nu stii.
      „Depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial.”
      Unde as schimbat biciclistul directia de mers si cand a iesit de pe banda de circulatie… ma rog, inainte de a fi impins pe trotuar?

    • Andrei, nu a schimbat banda. Dar a schimbat direcția de mers. Ori legea nu obligă la asigurare (și semnalizare) când schimbi direcția de mers? Zice undeva ceva de benzi?

    • @Andrei Ciocan 0:02-0:04 Uita-te mai cu atentie sau daca vrei chiar in slow motion sa vezi mai bine. Faptul ca inainte de intersectie pe langa cele doua benzi ale drumului mai apar si altele pentru incadrare in vederea efectuarii virajului la stanga/dreapta e o caracteristica locala a intersectiei care-a facut ca din B1 (0:01) sa ajunga pe o alta B1 (0:07). Opel-ul a schimbat directia de mers fara sa se asigure corespunzator, l-a inghesuit pe biciclist „la mantinela” si l-a trimis pe trotuar.

      Inca o data, desi l-am dat de multe ori pana acum:
      https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art54
      Art. 54. (1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

      Ca bonus, vezi aici cum trebuie sa te asiguri corespunzator atunci cand virezi la dreapta:
      https://www.trafictube.ro/atentie-biciclisti-3/ secventa 2:44-3:00
      chiar daca biciclistul (idiot in acest caz) o taie inainte de pe banda de obligatoriu la dreapta!

    • @dragoscj
      Ref: https://www.trafictube.ro/2017-08-05-atentie-biciclisti/#comment-437817
      Corect, a schimbat directia de mers, dar acest lucru e uneori e cam confuz pentru unii. Ai dreptate cu asigurarea si semnalizarea, prevazute in acelasi art. 54 citat mai sus.

  8. frankenstein

    din pacate in Romania, 90% dintre soferi sunt la fel de inconstienti ca cel cu cazanu de opel din 1900 toamna

  9. Eu vad un sofer intr-un Opel care schimba banda fara sa se asigure. In Germania sau Olanda ar fi ramas fara permis si ar fi platit o amenda maricica daca biciclistul ar fi facut plangere. Dar acolo nu prea se intampla asta pentru ca soferii sunt invatati sa se uite in oglinzi dupa biciclisti atunci cand schimba directia de mers.

  10. Eu zic ca e culpa comuna. Biciclistul si Opelul se aflau ambii in miscare pe aceeasi banda! In locul in care traiectoriile lor s-ar fi intersectat (daca biciclistul nu reusea sa il evite) inca nu exista o alta banda, abia incepe bordura sa se curbeze spre noua banda pentru viraj la dreapta.
    Din pacate, biciclistul vede in viteza mica si coloana din fata Opelului o oportunitate de a-l depasi (pe aceeasi banda), iar Opelul nu semnalizeaza ca vrea sa se strecoare catre banda respectiva. Daca Opelul ar fi semnalizat, biciclistul probabil ca nu s-ar mai fi bagat.

    Si da, nu ar trebui sa fim absurzi sa nu acceptam ca o bicicleta sa se strecoare printre masini care stationeaza, insa in rest bicicleta este vehicul, si asa cum masinile trebuie sa ii acorde prioritate in intersectii, la fel se aplica si pentru ei regulile referitoare la depasire. Articolul 45 spune clar: Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul, nu vorbeste doar despre autovehicul, tramvai sau tractor.

    Ideal ar fi ca administratorul drumului sa creeze cat mai multe piste, mai ales pe bulevarde mari. Iar acolo unde lipsesc, soferii sa depaseasca biciclistii oferindu-le un spatiu de siguranta de minim 1 sau 1,5 m (prevedere legala in alte tari), si acelasi lucru sa fie valabil si invers (adica biciclistii sa nu se bage daca au 20 cm la dispozitie, ci sa astepte pana cand au spatiu suficient, sau pana la oprirea masinilor).

  11. Andrei Ciocan

    sorin22 am carnet si am mai multi kilometrii decat credeti voi.
    Acolo da, am blufat cand am spus ca Opelul nu a schimbat banda.
    Am vrut sa subliniez ca daca Opelul avea tot timpul bordura in dreapta si era in miscare bicicleta nu avea voie sa se strecoare pe acolo.
    Si da, de multe ori sunt rau, daca stau la semafor in coloana si am bicicleta in spate ma lipesc de bordura cu roata ca sa nu treaca de mine. Mai ales cand vad in trafic un biciclist impertinent.

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.