It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Accident 10.02.2015 Mihai Bravu – Baba Novac

Adăugat de ady
Raportează ca șters! 203

Accident 10.02.2015 Mihai Bravu – Baba Novac, depasire coloana pe linia de tramvai + neasigurare.

Ce mai caută lumea:
  • accident bucuresti 02 10 2015
  • accident de circulatie pe mihai bravu pe trecerea de pietoni pe 26 09 2015
  • accident intre 2 masini pe linia de tramvai

49 comentarii

  1. ce frumos

    *cat ii urasc pe jegosii astia care depasesc pe linia de tramvai

    • Tutan Camon

      Sunt cazuri in care ai voie sa depasesti pe linia de tramvai.De ce sunt jegosi cei care fac asta?

    • chiar in cazul asta avea voie sa circule pe linia de tramvai…

  2. Ce mai merg gusterii cu felinarele stinse…..
    Muma ma-sii de treaba, cand vor baga astia in legislatie ca prioritatea se acorda ceor care circula legal si regulamentar 🙂 ?
    Si ca e musai sa castii ochii cand intorci ?

    Cam pe aici https://goo.gl/maps/EOPxq
    E o situatie des inatalnita pe zona depasirea si ultra-deapsirea pe lina de tramvai.
    + + + + +

    • Aatunci cand legislatia o sa fie facuta de oameni care gandesc. Pana atunci, daca nenea cu chipiu nu are chef de scobit prin legi, se ajunge la contestatii si tribunale.

    • pai si aici ce era nelegal si neregulamentar la fiat? argumenteaza te rog cu text din legislatie (la care multi stau prost)

  3. Filmul asta ar trebui sa-l vada toti idiotii care depasesc „like a boss” pe linia de tramvai si apoi sa se gandeasca ca oricand pot pati la fel.
    +

  4. Interesant era de savurat o saworma si de asteptat conlcuzia politaiului.
    Neasigurare la schimbarea directiei de mers vs tramvaist ratat care nu avea ce sa caute pe acolo.
    Bravo autorului pentru sublinierea chestiei legate de marcaj.

    Aviz amatorilor de cure de slabire

  5. nu inteleg, linie intrerupta inseamna ca nu ai voie sa circuli pe linia de tramvai?
    sau nu vad eu bine?

  6. mst2 ia verifica in cartea de legislatie cum e cu modelele de linii intrerupte.

  7. Din cate vad, inainte sa se loveasca, ala era pe linia de tramvai pe contrasens, sau cel putin incolo „aluneca”. Cred ca voia sa-i ocoleasca si pe cei opriti pe linie si sa intre in fata, la semafor.

  8. Fiatul e mare boss. Dupa ce ca e nesimtit si depaseste pe linia de tramvai muscand putin si din sensul opus, cu o oarecare viteza, mai e si prost si in loc sa franeze cand se apropie de masina de teren, el incearca sa depaseasca SI MAI PE STANGA. Sa arate el ca poate sa ii fenteze pe toti.

  9. Cumva si cu numar de TeXas ? 🙂 Adica български .

  10. Ursa_Mare

    Russian style at its best…

  11. Revenim la vechea discutie: De ce nu are voie ala sa mearga pe linia de tramvai? Daca politia zice ca ai voie sa mergi acolo pe linia de tramvai se pune?

  12. Asa imi plac fazele astea. 🙂 Cand o cauti, o gasesti.

  13. andrei112

    acolo unde exista MAXIM 2 benzi de circulatie pe sens + linie de tramvai,aceasta poate fi folosita de catre conducatorii auto cu obligatia de a permite trecerea tramvaiului atunci cand este cazul.marcajul discontinuu permite incalcarea sa.daca veti fi atenti pe strazile mai mari,gen bulevarde,care au mai mult de 2 benzi pe sens + linie de tramvai,veti observa marcajul longitudinal continuu,care interzice incalcarea sa.un exemplu este chiar in zona respectiva:acolo unde s-a produs accidentul este permisa circulatia pe linia de tramvai,fiind doar 2 benzi pe sens,putin mai in fata,dupa intersectie se lateste la 3 benzi pe sens si este marcaj continuu.vorba aia:multi citesc,putini inteleg.

    • Este greu pentru ei să înţeleagă asta…

    • Daca o tii tu pe linia de tramvai, mai incolo in intersectie nu o sa ai unde sa te duci pentru ca te intalnesti cu cei de pe banda din dreapta ( cei care merg regulamentar) si o sa trebuiasca sa treci peste linia continua ca sa intrii peste banda lor.

  14. Masina de BGS cumva ? nici cu aia nu mi-e rusine…

  15. Vai, de cand astept si eu niste poc-uri de astea in zona. Nu e frumos sa te bucuri de necazul altora, dar aia doi si-o meritau cu varf si indesat. Unul pentru s-a obisnuit sa depaseasca coloana pe linia de tramvai, celalalt pentru ca era in aceeasi pozitie dar a vrut sa intoarca (?) dar nu s-a asigurat. Cum ar veni, „meseriasul” nu s-a gandit ca nu e singurul „meserias” din lume.

    Mai mult, cel care venea din spate a vazut suv-ul in fata lui, pe linie, dar s-a gandit sa-l depaseasca si pe ala, intrand pe contrasens.

    @andrei112 – acolo nu exista 2 benzi + linie de tramvai, exista doar 2 benzi si punct. Linia aceea intrerupta nu e o linie intrerupta „clasica”, care separa benzile, ci o linie intrerupta care are un desen specific (liniile sunt mai scurte si mai dese) si care delimiteaza suprafata carosabila, deci liniile de tramvai nu fac parte din zona permisa circulatiei altor vehicule.

    Vorba aia, multi citesc, putin inteleg… 🙂

    • Art. 80

      (1)Marcajele de delimitare a partii carosabile sunt amplasate în lungul drumului, se executa la limita din dreapta a partii carosabile în sensul de mers, cu exceptia autostrazilor si a drumurilor expres, unde marcajul se aplica si pe partea stânga, lânga mijlocul fizic de separare a sensurilor de circulatie. Aceste marcaje pot fi cu linie continua sau discontinua simpla.

      mihai bravu e autostrada sau drum expres?

    • + cred ca „suprafata carosabila” nu e ceea ce crezi tu ca e. din cate imi dau seama pt. tine e legata de sens de mers.

    • andrei112

      ma convingi ca nu esti printre cei putini.marcajul discontinuu permite incalcarea sa indiferent unde este.(clasic sau nu sau cum vrei tu sa-i spui,ca eu nu am vazut pe undeva termenul asta).pur si simplu nu vrei sa intelegi legea.buna,proasta,asta e,pana nu se schimba.
      referitor la cazul celor 2,wrong time,wrong place.probabil cel cu fiatul avea experienta in astfel de manevre,dar de data asta nu a mai mers.dupa cate se vede el se duce fara niciun stres pe contrasens.cel care a intors fara sa se uite…no comment.

  16. @Kor – CNADNR zice urmatoarele: MARCAJE DE DELIMITARE A PĂRŢII CAROSABILE
    4.2.1 Marcajele de delimitare a părţii carosabile, deşi sunt amplasate în lungul drumului, nu sunt considerate marcaje longitudinale deoarece semnificaţia lor pentru utilizatorii drumului este diferită.
    4.2.2 Marcajele de delimitare a părţii carosabile se execută în afara limitei părţii carosabile, pe benzile de încadrare. Nu se execută în vecinătatea bordurilor denivelate ale trotuarelor.
    4.2.3 Tipurile liniilor utilizate diferă în funcţie de locurile lor de amplasare. Se disting două tipuri de linii de delimitarea a părţii carosabile, conform figurii 7, astfel:
    • linia continuă simplă tip „L” se utilizează pe alte drumuri decât autostrăzile, în exteriorul curbelor deosebit de periculoase, la racordările marginilor părţii carosabile din intersecţii şi pe minimum 20 m de o parte şi cealaltă a acestor racordări;
    • linia discontinuă simplă tip „M” având segmentele şi intervalele de 1,00 m, se foloseşte în afara localităţilor atunci când nu sunt asigurate benzi de urgenţă (acostamentele au lăţimi sub 2,50 m) precum şi pe sectoarele situate în localităţi;

    Din ce se observa in film, linia aia discontinua sigur nu delimiteaza partea carosabila. Linia respectiva o gasesti definita la CNADNR ca: • linia discontinuă simplă tip „I”, pentru marcaje de ghidare în intersecţii.

  17. http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art103 e scris cu picioarele. Si cascheta pe cap. Iar situatia de fata nu poate fi incadrata la 103 intrucat linia de tramvai nu este pe o subdiviziune a partii carosabile ci in afara acesteia. Si nici la 107(3).
    Niciun politist nu te poate trage de urechi daca depasesti pe linia de tramvai pe sectorul de drum unde nu-si face datoria prin impartirea de amenzi/dispozitii de ridicare pentru cei parcati in zona de actiunea a indicatorului „Oprirea interzisa”. Incalca un principiu de drept si orice instanta anuleaza o astfel de „tragere de urechi”.

  18. Legea e destul de clara – Unde exista maxim 2 benzi + linie de tramvai delimitate cu linie discontinua – conducatorii auto pot folosi linia de tramvai doar daca nu se ingreuneaza circulatia tramvaiului – Fiat-ul sau ce mama masii o fi ala – nu a gresit !!!

    • Da, dar numai daca NU o interzice marcajul 🙂 Nu stiu sa pun zmaily d’la sa scoata limba .
      Linia discontinua e 2 2 feluri. Sicontinua si foarte discontinua. De ce arata diferit fata de ce „normala” de cintre benzi ? Uite de d’aia ca nu are aceeasi semnificatie.

  19. Putea să fie și linie continuă și chiar și trecere de pietoni. Chiar dacă mulți sunteți frustrați din cauza celor care merg ca cel cu Fiatul, dpdv legal există obligația de a te asigura la schimbarea direcției de mers. O parte din culpă o are cel care a virat stânga fără să se asigure.

    Iată un exemplu de culpă comună unde, deși conducătorul auto care a virat stânga a fost depășit pe linia continuă și în apropierea unei treceri de pietoni, i s-a stabilit parte de vină: http://goo.gl/yFGY9s

    Legat de marcaje, extras din SR 1848-7 2004:

    • din film este clar ca linia discontinua nu este tip M, deci nu delimiteaza partea carosabila. Singura discutie se poate duce pe faptul ca banda „tramvaiului” nu pare sa fie de fapt o banda de circulatie pentru ca nu are cel putin 3,5 m latime.

  20. @ics Sa se vada mai bine, poate in viitor vor face mai usor diferenta 🙂

    @Ursul Grizonat Si chiar mai mult de doua feluri 😆 Tip „A”, „B”, „C”, „D”, „H”, „I”, iar pentru marcaje de delimitare a partii carosabile, cum se vede si din imaginea de mai sus, tip „M” sau „N” 🙂

  21. care imi explica si mie de ce aici e linie discontinu si mai incolo dupa intersectie unde sunt 3 benzi e linie continua? de ce pe stefan cel mare e linie continua? nu inteleg d ece n-au facut linie continua peste tot si terminam cu discutiile. poate asta sa fie motivul: „Pe drumurile publice cu cel mult doua benzi pe sens si cu a treia banda pe care este amplasata linia tramvaiului langa axul drumului , conducatorii de vehicule pot folosi aceasta banda cu obligatia sa lase libera calea tramvaiului la apropierea acestuia.” ?

  22. S-a mai comentat aceasta problema a marcajelor si circulatiei pe linia de tramvai de multe ori pana acum. Vedeti va rog inca o data imaginile GM din comentariile de aici:
    http://www.trafictube.ro/comit-2/#comment-265041
    http://www.trafictube.ro/idiot-5/#comment-322521
    etc.
    si observati diferentele.

  23. Daca stau bine sa ma gandesc, chiar a fost un clip filmat din poztia Fiat-ului. Unul care o ardea like a boss pe linia de tramvai si l-a pocnit pe unul care cica nu a acordat prioritate.
    Domnia si prostia se platesc.

  24. @GeluCJ Eu am invatat una si buna. Linia de tramvai e pentru aia cu roti de metal si pantograf.
    Mie nu-mi plac spetele castigate pe vicii de procedura si pe zone gri ale legislatiei. Pentru unii avocati asta e frumusetea meseriei. unul prins la furat tipa ca a luat bataie. Pai daca nu ciordea mai era batut ?
    Daca ala cu Ficatul o lasa mai moale, pentru ca in locu aluia cu SUV-ul putea fi o baba zanateca su un pusti lunatic…. mai avem noi clip sau aveam un alt clip ?

    • scrie clar: „Pe drumurile publice cu cel mult doua benzi pe sens si cu a treia banda pe care este amplasata linia tramvaiului langa axul drumului , conducatorii de vehicule pot folosi aceasta banda cu obligatia sa lase libera calea tramvaiului la apropierea acestuia.”

      e chiar asa greu de inteles? nu stiu ce sunteti asa de incapatanati. de ce nu-mi raspundeti la intrebarea de mai sus? 🙂

      alt exemplu care imi vine acum in cap. calea ferentari/prelungirea ferentari. drum cu o singura banda pe sens si linie de tramvai. sunt zone unde pe prima banda sunt masini oprite. ce trebuie sa fac? sa stept sa plece ei ca sa pot trece? acolo si politia si ratb si toti circula pe linia de tramvai. si daca va uitati, la trecerile de pietoni e linie continua, acolo clar n-ai voie sa depasesti.

      View Larger Map

  25. barktooth

    @Scatman – in principiu, cuvintele cheie sunt „a treia banda”. Ca sa fie banda de circulatie, trebuie sa fie separata corespunzator prin marcaj de celelalte benzi de circulatie.
    Pe de alta parte, culmea este ca Politia vede acest marcaj ca pe un marcaj de ghidare, astfel incat soferii sa poata aprecia gabaritul tramvaiului. Nu am inventat eu asta, am pus o intrebare la Politie mai demult, cu ocazia unei alte discutii pe aceasta tema de aici, si asta a fost raspunsul.

    http://postimg.org/image/56gccyr1x/

    Totusi, si din acest raspuns reiese ca marcajul ala numai marcaj de delimitare a benzilor de circulatie nu este.
    Si mai e ceva. Din cand in cand mai apare cate un refugiu, in statiile de tramvai. Deci, va trebui sa reintri pe banda de circulatie din dreapta ta, la un moment dat. Daca nu iti permit conditiile de trafic, ce faci? Te opresti si astepti? Pai nu ai castigat nimic, si ai sanse mari sa mai vina si tramvaiul.

    • Si mai e ceva… linia aia groasa de la trecerea de pietoni nu e si peste liniile de tramvai. Teoretic e permisa depasirea, dar nu si depasirea coloanei afate la semafor, care trebuie pedepsita conform legii. Ce facea ala cu Fiatul ?

    • In sfarsit!!!! Explicatia oficiala si logica.
      Problema este ca avem nevoie de solicitari scrise la BPR pentru a afla unele lucruri elementare ce ar trebui sa faca parte din anexa la regulament.

  26. @Lucian & ceilalti care va credeti tramvai: , tocmai ma pregateam sa va spun ca linia discontinua de tip „I” se foloseste si pentru delimitarea partii carosabile, asa cum vezi si in raspunsul Politiei postat de @barktooth. Sigur ca poti trece de acea linie, de exemplu ca sa virezi, dar in nici nu caz acea linie nu indica existenta unei a 3-a benzi in stanga, deci, pe scurt: poti traversa liniile de tramvai pe acolo, dar nu poti folosi sinele de tramvai ca pe niste benzi, pentru ca nu e nicio banda a 3-a acolo, deci nu se mai aplica articolul referitor la posibilitatea de a folosi linia de tramvai.

  27. Tramvaiel din Bucresti au ecartament 1435 mm, latime 2390 mm, inaltime 4200 mm.
    Aviz amatorilor de intalniri. Greutate: de la 35 la 55 de tone.
    Sunt zone din oras in care „linia punctata”, aia, e bordura si sinele sunt un pic inaltate. Nu, nici acolo nu e banda de circulatie. Daca Garcea se face ca nu vede nu insemana ca actioneaza corect.
    La Amsterdam de exemplu, pe linia de tramvai circula doar mijloacele primariei, inclusivb taxiurile. Strange ? Nu, pentru ca e a lor ( a celor de la primarie) la fel cul miniile de tramvai din Buc sunt ale RATB-ului.

    BTW. Pasajul Victoria. Acolo unde s emai iau permise. Tot tramvai, tot bordura.

  28. @Kor
    uite ce zice un instructor auto:
    Linia de tramvai poate fi admisă ca bandă de circulaţie, în caz de nevoie, în afară de:
    1. zona de preselecţie,
    2. intersecţie,
    3. staţia de tramvai cu refugiu,
    4. drumurile care în dreapta şinei au marcaj cu linie continuă,
    5. depăşirea unei coloane de vehicule.
    e cam ce ziceam eu mai sus si dadeam exemplu calea ferentari. vezi geotag mai sus. cum treci tu de masinile oprite pe prima banda? ce faci in situatia aia? stai in spatele lor pana se elibereaza banda sau te duci pe linia de tramvai sa poti trece de ei?

    alt exemplu, mai clar de atat ce vrei. acum ceva timp a fost un accident pe bulevardul marasesti. aceeasi chestie ca si pe ferentari. o banda si linie de tramvai. ia uite ce a declarat purtatorul de cuvant al brigazii rutiere: „Ioana Stancu a precizat ca in zona in care a avut loc accidentul soferii pot circula pe linia de tramvai, aceasta fiind considerata banda de circulatie.”

    nu mai zic de poza colegului unde politistul spune clar ca este un marcaj de ghidare. acum nu stiu ce intelegeti voi prin asta dar ultimul paragraf e destul de clar. mai ales ca spune ca nu e interzis trecerea peste acest marcaj. este doar pt a aprecia gabaritul tramvaiului, sa nu intri in el. daca era interzis trageau linie continua si terminau balciul.

    daca ar fi dupa mine, as trage linie continua si cand sunt 2 benzi, nu la 3 sau mai multe. as lasa marcajul asta doar la o singura banda. aici char ai nevoie de linia de tramvai. la 2 benzi nu vad rostul s-o iei pe linia de tramvai. iti ajung 2. aaaaaa ca vrei sa depastesti coloana e alta treaba. sa se ia permisul 100 de ani.

  29. @Scatman – nu ma intereseaza nici ce zice un instructor auto, nici ce zice un politist de la Circulatie. Ma intereseaza numai ce zice legea si ce e de bun simt sa faci. Oriunde. Acasa, la coada la bilete, pe sosele, unde vrei tu….

    • pai politistul ce e? nu e legea? te contrazici singur… instructorul ala are ceva experienta, pun pariu ca stie legea mai bine decat tine. asa ca sa lasam superioritatea asta.
      cu bunul simt ai dreptate. am zis ca nici eu nu sunt de acord cu mersul pe linia de tramvai unde sunt 2 benzi. unde e doar o banda da ca nu ai ce face in unele cazuri decat s-o iei pe linia de tramvai. daca tu ai chef sa astepti o saptamana sa se elibereze banda e treaba ta dar sa nu ma injuri ca te depasesc pe linia de tramvai ca tu dormi.

  30. @Scatman Politistul nu e legea. Daca un lucru se poate face nu e obligatoriu sa-l faci. In situatia din clip individul executa depasirea coloanei stationate la semafor. Intraba-l pe instructor cate masini deapsesti la „o depasire”. Una, n, sau n+1. Sa incercam sa facem deosebirea intre un obstacol si o coloane de masini oprita in trafic pentru ca semafor.
    Pentru ca o depasire sa fie finalizata cu succes e musai sa ai spatiu de intrare / revenire, ceea ce nu e cazul in clip.

  31. barktooth

    @Scatman – nu te supara, dar nu ai vazut soferi cu zeci de ani de experienta care conduc dupa ureche sau dupa cum au invatat la carciuma din colt? Asa si cu instructorul respectiv. Legislatia se invata in primul rand citind-o. Numai in ultimele doua zile am intalnit pe sosea vreo trei instructori care erau cu elevii la lectia nr. 3 din modulul „Cum sa fii bizon in trafic”.
    Ca observatie, cum se face ca 90% dintre cei care merg pe linia de tramvai sunt lipsiti de bun-simt? (dau dovada de asta prin celelalte manevre din trafic). De cele mai multe ori, soferii cu capul pe umeri stau in coloana. Si foarte bine zice Ursul de spatiul de revenire. De cele mai multe ori, cei care se baga pe linia de tramvai o fac pentru a depasi traficul din fata. Dar asta inseamna sa te bagi la misto, fara sa te asiguri ca vei avea spatiu de repliere.
    Nu cred ca a spus nimeni ca trebuie sa stai o zi si o noapte in spatele unui obstacol (de ex. masina parcata) pentru ca tu nu te bagi pe linia de tramvai (cum e in Ferentari). Dar asta e alta situatie.
    @Ursul – „Daca un lucru se poate face nu e obligatoriu sa-l faci”. Mai sunt clipuri pe aici care arata depasiri criminale, in curbe, etc. Si, inevitabil, apar comentarii: „Autoritatile sunt de vina, au pus linie intrerupta”.

    • nu zic ca n-ai dreptate la partea cu condusul. eu ma referam la lege, ca stie mai bine decat ceilalti. ca n-o aplica asta e alta treaba.
      in rest total de acord cu tine, majoritatea care depasesc pe linia de tramvai depasesc coloana. 100 de ani sa le ia permisul. daca vezi ca e coloana iti dai seama ca nu ai cum sa te intorci si mai bine stai linistit in coloana. ca sunt nesimtiti si avanseaza pana la semafor sau blocheaza statiile de tramvai o fac pe riscul lor si daca vor sa revina eu nu-i las.

  32. @Scatman – Nu, politistul nu e legea. El e angajat sa aplice legea, nu sa dea sentinte. Abia instanta de judecata e legea, la modul absolut. Ca cetatean pot sa accept ce zice politistul sau nu. Daca nu, atunci ma duc cu problema mea in fata unui judecator. Abia in fata instantei de judecata pot spune ca sunt fata in fata cu legea.

    Iar instructorii auto… hm… la cati zevzeci sunt pe soselele patriei scoliti de instructorii auto ai patriei, da-mi voie sa ma lase rece parerile personale ale unui instructor, in special cand incearca sa interpreteze legea in fel si chip.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!