It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Aproape accident

Adăugat de M
Raportează ca șters! 37

A trecut pe rosu, nu a vazut semaforul. A fost la limita, camera departeaza. Nu puteam opri la semafor, eram prea aproape. Am avut sansa ca am avut unde evita si a fost si ea pe faza cat sa opreasca.

Nu am injurat-o, doar m-am descarcat in pana am deschis usa si am intrebat-o daca nu a vazut semaforul. A zis ca am perfecta dreptate.

23 comentarii

  1. daaaaa, si uite asa invelea marmota ciocolata…
    hai recunoaste ca ai calcat-o ca sa prinzi verdele si pe urma ti-a fost greata sa franezi.

    • tu la verde franezi? normal ca am calcat-o, cel de la inceput nu mi-a acordat prioritate si se proptise in fata mea, asa ca dupa aia am accelerat. este singurul mod in care poti circula, accelerand. altfel ramai pe loc. stii tu, legile fizicii.
      daca te uiti cu atentie din momentul in care se face galben pana cand puteam incepe franarea(luand in considerare timpul de reactie) practic m-as fi oprit in mijloc. oricum nu aveam nici o sansa sa opresc inainte de semafor. nu aveam viteza f mare, ca sa pot opri la rosu. masina nu e de curse, nu prinde chiar asa viteza. daca aparea galben cu 1 sec mai devreme clar ma opream.
      ia zi sincer, iti place sa treci pe rosu? esti meserias? 🙂

    • @M – frate, aici la noi in comunitate se merge ca-n bancul cu taximetristii care opresc la verde si trec pe rosu… iar daca ne apropiem de un semafor pe verde intotdeauna franeaza pana pe la vreo 20km/h. Iar daca s-a facut galben cand sunt la 8m de semafor ne urcam cu toate 3 picioarele pe frana… ca o sa ne oprim pe trecere, in mijlocul intersectiei, etc… nu conteaza, si ZBANG bushitura din spate… ce nenorociti astia care nu pastreaza distanta si nu franeaza sa muste din volan.

    • @ M
      eu nu trec pe rosu.
      si eu ma grabesc uneori sa prin verdele, dar invariabil (daca nu sunt intr-un sir de masini) in intersectie intru cu piciorul pe frana.
      la galbenul ala nu opream dar avand piciorul pe frana opream mult mai repede.
      tanti aia nu te-a lovit pentru ca desi a intrat pe rosu avea piciorul pe frana.

    • tanti aia nu m-a lovit pt ca a observat totusi semaforul si nu avea viteza mare(posibil sa fi plecat de pe loc dintr-un loc de parcare din spate). si nu m-a lovit ca am avut si eu unde evita, ca am tras destul dreapta.
      dar tu esti carcotas.

  2. S-a facut galben cand erai in spatele Peugeotului de pe trotuarul din dreapta, tinand cont de lungimea celor doua masini, ar mai fi fost cam 10 -12 metri. Cateodata suficient pentru a opri, cateodata insuficient, tinand cont ca pe jos era umed. Acum depinde si ce aveai in spate si cat de aproape era. Inclin sa cred ca mai mult de 80% dintre noi ar fi trecut…

    • La 40 – 50Km/h parcurge distanța aia doar în timpul de reacție, fără să frâneze efectiv.
      Oricum, el a început să frâneze înainte de a intra în intersecție pentru că urma să treacă peste șinele de tramvai.
      Să spunem că sunt suficienți 12m pentru a opri, dar sunt suficienți pentru a opri în siguranță?

  3. Tu ai trecut pe galben, ea pe rosu plin (care era rosu de vreun minut, probabil). Totusi, cumva se vor gasi cativa hateri care vor considera ca tu esti vinovat din cauza ca ai trecut pe galben. Si pentru ei ai fi fost vinovat chiar daca era verde…

    • incepatorul

      Aici nu e vorba de hateri, e vorba de respectarea regulilor … care trebuie sa inceapa de la noi, nu de la altii. Dupa ce eu (cel care filmez) respect regulile, pot sa comentez despre altii care nu le respecta. Deci, cat timp eu (=cel care filmeaza) nu le respect, nu am voie sa comentez de altii.

    • da, ai dreptate. de exemplu eu injuram in timp ce franam. asta e clar o contraventie. pt asta chiar daca ma lovea puternic, sigur o meritam. si e posibil sa am si rivanolul expirat in trusa de urgenta.

    • @incepatorul
      E cam deplasat sa pui semn de egalitate intre efectele trecerii in siguranta pe verde-galben cu cele ale producerii unui accident din cauza trecerii pe rosu plin care era acolo de multa vreme.

      Da, la nivel de principiu ai dreptate. Dar sa nu lasi autorul sa spuna lucrurilor pe nume: ca o idioata „nu a vazut semaforul” si era sa il loveasca, e aproape ca si cum ai zice „nu mai comenta de ala ca a venit beat, pe interzis si te-a lovit, fiindca nici tu n-ai semnalizat alaltaieri acolo.”

      La fel cum tu ai impresia proasta ca cineva te-a facut responsabil cu cenzura si zici „cat timp eu (=cel care filmeaza) nu le respect, nu am voie sa comentez de altii”, la fel poate sa iti gaseasca si tie cineva nod in papura, ca nici tu nu esti perfect. Nu exista un sofer care in viata lui sa nu fi incalcat din greseala o regula. Deci atunci unde tragem linie? Ca dupa teoria ta, nimeni nu ar avea voie sa comenteze! Deloc!

      Iti spun eu unde tragem linie: la limita bunului simt!
      E logic si benefic sa atragem atentia pe site asupra greselilor grave, voite, din inconstienta sau prostie, care pot conduce la accidente sau care creeaza dificultati celorlalti in trafic. Si da, putem sa ii atragem atentia si autorului pentru o greseala care ar trebui corectata pe viitor (chiar daca in cazul asta nu a pus pe nimeni in pericol), dar nu ii bagam pumnul in gura atunci cand el arata o situatie grava din trafic, ignorand complet respectiva situatie doar pentru ca „si tu ai gresit un pic!”. Astea mergeau la gradinita.

    • DriveTM – superb ultimul răspuns. Mă gândesc să îl salvez, să îi mai dau câte un copy-paste din când în când, când dau de veșnicele lamentări cu privire la autori în secțiunea de comentarii.

    • d3nyss Multumesc! 🙂
      Poti linistit sa dai copy&paste, sa nu iti faci griji de copyright. Numai ca probabil o sa obosesti destul de repede, la cati carcotasi hateri sunt pe aici 😀

  4. incepatorul

    Deci tu zici ca aici: https://ibb.co/cFcxae deja erai prea aproape de semafor sa opresti?
    Apropo, legea iti da voie sa treci de marcajul „pentru oprire sau pentru trecerea pietonilor” in cazul in care nu poti opri in siguranta pana la el, nu sa traversezi toata intersectia.
    „Art. 83. – (1) Semnalul rosu interzice trecerea.
    (2) La semnalul rosu vehiculul trebuie oprit inaintea marcajului pentru oprire sau, dupa caz, pentru trecerea pietonilor, iar in lipsa acestuia, in dreptul semaforului. Daca semaforul este instalat deasupra ori de cealalta parte a intersectiei, in lipsa marcajului pentru oprire sau pentru trecerea pietonilor, vehiculul trebuie oprit inainte de marginea partii carosabile a drumului ce urmeaza a fi intersectat.
    Art. 84. – (1) Cand semnalul galben apare dupa semnalul verde, conducatorul vehiculului care se apropie de intersectie nu trebuie sa treaca de locurile prevazute la art. 83 alin. (2), cu exceptia situatiei in care, la aparitia semnalului, se afla atat de aproape de acele locuri, incat nu ar mai putea opri vehiculul in conditii de siguranta.”
    Nu sunt 100% sigur ca citatul e din ultima varianta de regulament, s-ar putea sa difere articolele, dar textul sigur e acelasi.

    • Da, asa zic, ca nu puteam opri.
      http://treazlavolan.ro/2016/07/01/timpi-de-franare-in-functie-de-viteza/
      eu presupun ca aveam intre 40 si 60, probabil spre 50 pe bord, ceea ce inseamna cam 43-45 real(ca m-am oprit destul de bine cand am inceput totusi franarea), deci cel putin 11 m pana cand incepeam franarea(mi se pare cam mult, dar asta e). nu cred ca acolo sunt 12m, as zice cam 8 judecand dupa unde era botul masinii mele si cat mai e pana la semafor.

      chestia e ca mai exista si timpul de reactie. pana incepeam franarea as fi fost mult prea aproape sa pot opri. Si ce rost are cand se pune galben sa franezi ca un tampit, fara sa conteze unde esti? daca esti departe franezi, daca esti aproape treci. de aia s-a inventat galbenul.
      e simplu sa pui stop cadru si sa zici ca e timp de franare. E altceva sa trebuiasca sa reactionezi. e cam ca la ofsaid: simplu de judecat de pe imagini cu stop cadru, greu ca arbitru in miscare care trebuie sa fie atent si in alte parti. eu nu sunt robot.

      nu ma deranjeaza comentariile, pt ca pe filmare mi s-a parut si mie ca aveam timp sa opresc. Dar pe urma mi-am amintit cat de mult departeaza camera, ca am avut multe filmari pe care le-am sters la faze destul de aproape si pe camera parea departe. am si scris in descriere ca e mult mai aproape decat pare, dar oamenii cand au chef sa iti gaseasca vina sigur iti gasesc.
      bine ca am taiat claxonul si vocea mea, sigur eram acuzat ca in loc sa franez am claxonat si ca vorbeam la telefon si neatent 🙂
      daca nu taiam injuraturile ce le-am zis pana am deschis usa sa vezi atunci comentarii.

      pe langa asta, cineva trece pe rosu, altul are verde si se pune galben cand e aproape. care trebuia sa opreasca?

    • @incepatorul – stai bine la teorie…. practica te omoara.
      Uiti ca timpul de reactie al unui sofer este putin peste 1s in conditii ideale, autorul nostru analizand pe clip are putin peste o secunda intre momentul cand lumina se schimba din verde in galben cand ajunge cu botul masinii 1-2m de marcajul transversal.
      Acesta e momentul 0 din care teoretic ar putea sa actioneze frana la maxim. In conditii ideale, de carosabil uscat, spatiul de franare ar fi de 12m, in conditiile unui carosabil ud e minim 16m.
      16m – 5m cat e latimea marcajului pietonal plus resturile ramase inainte si dupa PANA la „marginea partii carosabile a drumului intersectat” = 11m.
      ADICA omul nostru franand ca un disperat, s-ar opri EFECTIV IN MIJLOCUL INTERSECTIEI…DECI se incadreaza PERFECT la EXCEPTIA din art 84.1
      Invatati sa identificati situatiile cand spatiul de franare e insuficient… e usor sa spui cu ton acuzator un lucru evident „ai trecut pe galben”

    • incepatorul

      florin: nu e vorba de teorie, e vorba de practica … in 5 ani de condus aproape zilnic printr-un oras destul de aglomerat (Cluj-Napoca) am reusit performanta sa trec pe galben doar de cateva ori, si chiar si atunci cred ca m-am oprit la maxim un metru dupa linie. E mai simplu sa calci pedala de acceleratie cat de mult si cat de tare vrei, e mai greu putin sa conduci preventiv si sa nu ai piciorul pe acceleratie tot timpul, dar se poate … trebuie doar sa vrei.

    • incepatorul

      Nu am cum edita commentul anterior, dar vreau sa atrag atentia asupra faptului ca la secunda 2 se vede semaforul verde in departare … deci te poti astepta ca pana ajungi la el sa isi schimbe culoarea. Poti accelera normal, fiind pregatit sa opresti daca e nevoie, sau poti accelera ca la raliu fiind pregatit sa treci pe galben (cum fac probabil peste jumatate din soferii din Romania).
      Daca treci pe galben in intersectia aia cel mai probabil pana ajungi in cealalta parte a intersectiei se face verde la pietonii de acolo (nu cunosc intersectia, imi dau doar cu presupusul) si in acest caz o poti pati mai rau decat o simpla tamponare cu alta masina. Dar, din nou, trebuie conducere preventiva ca sa te gandesti si la asta.

    • florin ti-a explicat exact cum e. te lasi inselat de imagine, pare ca distanta e mare pana la semafor.
      in rest… daca e verde trebuie sa ma astept sa se puna galben 🙂 asa e, si mai ales sa nu vina un meserias pe rosu.

    • si pe langa asta, cand vei fi lovit din spate de unul care se astepta sa treci la galben sau chiar pe rosu in mod sigur nu vei mai frana brusc daca nu e neaparata nevoie.
      cu gandirea aia o sa iti faca cineva portbagajul mai scurt(vezi clipul cu bmw la trecerea de pietoni)

    • In functie de cat de mare este intersectia si fluxul rutier, normativele prevad calcule in modul de sincronizare ai timpilor care sa permita traversarea intersectiei de toate vehiculele care au apucat sa intre pe galben… de aia exista in majoritatea intersectiilor o diferenta de timp de 2-3 chiar si 10-12s intre momentul cand se pune rosu si cand primesc verde cei de pe drumul intersectat ( daca o sa spui ca nu ai vazut intersectii cu o asa mare diferenta, exista… sunt cele in care sunt foarte multe masini care asteapta pentru viraj la stanga)… eu am una aproape de casa unde exista un delay de 8s intre cand se pune rosu la ei si cand primesc eu verde.
      Mi-e lene, dar cred ca ma apus sa editez un clip… sa vezi diferenta intre frana la galben in conditii de siguranta si jigodii care trec pe rosu fara greata, si ia ca referinta situatia asta ca un exemplu in care oprirea nu se poate face in siguranta.

  5. Deci la clipul ăla cu poc-ul de pe trecerea de pietoni nu e bine să frânezi brusc că poate ai pe unul în spate și-l iei prin surprindere dar la ăsta cu culoarea galbenă la semafor trebuie să frânezi tare ca să oprești.

    • Daca ai impresia ca EU spun doua lucruri care se bat cap in cap in doua clipuri te invit sa citesti cu atentie.
      Ala opreste la trecere sa acorde o prioritate care nu avea nicio obligatie sa o acorde, iar aici s-a pus in discutie o trecere pe galben in conditiile in care oprirea nu se putea face in conditii de siguranta.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!