Adaugă comentariu

34 comentarii
  1. Nou

    Reflexe zero din partea taximetristului. Era atat de previzibil si se putea evita asa usor acest accident…

    • Din fata calculatorului, pare usor de zis, dar nu e chiar asa…

    • Nu as fi asa de sigur. Una e cand esti la volan si alta e cand esti in spatele monitorului. Dupa ce ai vazut faza poti sa zici ca putea sa faca una … alta … Lucrurile nu stau chiar asa … plus ca mi se pare i-a tras putin masina stanga (se vede pe slow motion cum a luat putin dreapta, dar sa dus saine si putin spre stanga).

    • Nou

      Eu zic ca a avut reactii destul de bune, tinand cont ca la minutul 1:55 in slow motion se observa cum dupa ce trece de trecerea de pietoni masina se inclina in fata si se blocheaza toate cele 4 roti si se duce derapand in masina albastra. Tine cont ca viteza de reactie pana observi si realizezi ca trebuie sa pui frana este undeva intre 1 si 2 secunde, plus ca el stia ca are prioritate. Nu prea avea motiv sa incetineasca, pote preventiv. El a dat putin dreapta dar lipsa ABS-ului s-a cunoscut. La minutul 2:05 -2:06 se observa cum rotile fac putin dreapta. Probabil trebuia sa lase putin frana, insa sunt multe cazuri cand poti face mai mult rau daca iti urmezi instinctul si schimbi directia de mers pentru evitare. Nu este cazul aici insa din experienta si discutii cu politistii, de regula trebuie sa pui frana si sa iti tii banda iar evitare o faci punand frana.

    • Nou

      Avea loc destul sa traga de volan dreapta, nu incomoda pe nimeni.

      Daca stii ca n-ai ABS nu e recomandat sa calci frana la maximum pentru ca pierzi controlul masinii(te duci sanie, exact ca in clip, fara sa poti vira stanga-dreapta).
      Avea timp sa franeze pana ajungea la o viteza destul de mica iar apoi tragea dreapta, insa intr-adevar, in secundele alea probabil ca nici nu mai ai timp sa verifici daca iti vine trafic din dreapta…

      Mai mult ca sigur ca avea si niste anvelope ordinare, resapate sau SH-uri cu DOT 2009 luate aproape pe degeaba. Dar asta e mai putin important, tinand cont ca avea prioritate.

      Poate totusi e mai bine asa decat sa fi tras dreapta si sa fi intrat in vreun nevinovat. Soferul Novei n-ar fi fost atins si s-ar fi carat de la locul accidenului. Dar toate astea plecand de la prezumtia ca taximetristul n-a avut timp sa verifice daca ii venea trafic din dreapta…

    • Nou

      Aici taximetristul e chiar inger,nici Titi aur nu mai evita asa ceva,e prea din scurt si taximetrul avea ceva viteza

    • La clipul asta te-ai uitat sau la un altul?!
      Loganul se duce sanie din cauza anvelopelor ieftine,ca sincer vb nu ai sa vezi tu logan de firma taxi cu anvelope scumpe pe jante,pe deasupra nu are nici ABS,se vede dupa blocarea rotilor,este umed pe jos,adica,anvelope proaste,umed pe jos cu apa de Dambovita = aderenta canci,colac peste pupaza cam cata reactie sa am cand unul taie fata altuia,venind din banda 2,trecand in diagonala pe banda 3 si bagandu-se direct pe banda directiei de mers a taxiului,moneda mea vizuala imi este concentrata pe un anumit camp vizual,adevarul ca nu multi au o altfel de reactie,insa nu-i invinuiesc pentru ca nu faci un accdent saptamanal/luna/an,poate poti avea un accident usor la diferente de ani,eu personal as fi calcat frana in rate si as filuat dreapta de volan,taximetrisutl a infipt piciorul in frana a strans din buci si s-a tinut de volan,dar nu-l invinuiesc cu nimic pe taximetrist,pentru ca repet,accidente nu faci zilnic sa stii ce ai de facut in astfel de momente 😉

    • cine e pasionat sa traga de volan in asemenea moment sigur va lovi pe cineva din stanga-dreapta!

  2. Nou

    E ditamai tamponarea, nu accident frontal. Prin accident frontal se intelege altceva, sorry.

    • Nou

      Corect si chiar am vrut sa il schimb dupa ce l-am postat, insa nu stiu cum sa editez titlul de pe trafictube, ca de pe youtube stiu ca am optiune de editare, insa aici nu am gasit cum. Poate ma inveti si pe mine. Multumesc.

    • @Parpanghel Brother nu poti edita pentru ca nu esti „autor”. Poate edita un admin pana atunci.

  3. Intrii la adauga video din stanga. Apoi ti se deschide pagina. In stanga in meniu te duci la lista articole. Acolo vezi cele postate de tine. Dai hover pe cel dorit si intrii la editare sau editare rapida si modifici. Apoi dai actualizeaza sau daca vrei previzualizeaza ca sa vezi cum arata si apoi actualizare.

    • Nou

      Multumesc.
      Am ajuns la cel postat de min, insa cand dau hover pe titlu sau pe descriere imi apare „Afisaza” mic cu albastu si imi deschide video-ul iar daca bifez casuta Titlu si dai din dropdown list Editeaza si ma duc cu mouse-ul pe el nu pot scire sau modifica textul sau daca dau pe butonul de langa „Aplica”, nu se intampla nimic. Cred ca este o problema sau un bug. Folosesc browserul Chrome, dar nu cred ca ar fi de la browser. Nu imi apare optiunea de editare a textului si nici editarea rapida. Cred ca este o problema tehnica, deoarece nu pot edita nici un coment.

  4. Se putea evita lejer. Daca n-ati evitat accidente in situatii de genul asta, inseamna ca nu prea conduceti.

    • Nu cred ca se putea evita cu loganul asta, cel putin nu la viteza pe care o avea taximetristul (cred ca era spre 70-80). Cu cauciucurile astea si fara abs/esp nu stiu cum s-ar fi descurcat la testul elanului… Mai bine ca a intrat in nova.

    • Nou

      @laurix
      1) Estimezi destul de gresit, mai mult de 40 sau 45 nu avea. Dumneavoastra a-ti vazut teste facute de euroncap la 60 km/h si la Institute of highway safty la 80km/h? E adevara ca a si incetinit si impactul a fost pe la 20-25km/h. Testul facut la show-urile auto ce simuleaza accidente la 30km/h si ce am discutat cu ei imi confirma acest lucru.
      Dar daca vrei sa aflii viteza exacta, poti face un calcul avand lungimea loganului, pentru a afla distanta, deoarece camera este wide; mai aflii cate fps sunt si faci un calcul in cat timp parcurge o distanta de masina in partea stanga a ecranului si aflii de la ce viteza a pus frana, ce trece de trecerea de pietoni din stanga a pus frana. Dar nu cred ca este cazul, fiind doar o tamponare fara urmari grave.
      2) Orice masina care nu are esp pica testul elanului, esp-ul fiind singurul sistem care contine senzor de unghi pe volan si accelerometru si astfel poate compensa la miscarea masei masinii dintr-o directie in alta si iti poate frana individual dreapta-fata, de expemplu, ca sa nu te duci spre stanga dupa ce faci evitarea spre dreapta. ABS-ul ajuta la franare si sa eviti ca in cazul din clip, ca nu era evitare dinamica. Ca daca faci evitare fara sa accelererezi sau sa pui frana nu te ajuta ABS-ul sau ASR-ul/TCS-ul pentru ca nu vor functiona. Dar daca ai esp ai tot (abs care ajuta la franare, asr sau tcs care e traction contros si ajuta la plecare de pe loc sau acceleratii bruste, un fel de invesul abs-ului, accelerometru care ii zice calculatorului unde se duce masina si unghi de directie care ii spune unde vrei tu sa se duca) si astfel mai ai o sansa ca el simte cu accelerometrul ca masina se duce de exemplu in stanga si du ai rotile spre dreapta si incearca sa aduca masina pe directia aia. Fizica si matematica. Asta in limitele dinamicii, ca daca vrei sa iei o curba de 90 de grade cu raza de 10 metrii la 200km/h sistemul v-a funtiona poate o picosecunda 🙂 dar tu tot in sant ajungi. Asa ca atentie la neatentia altora. 😉

    • Nou

      Unul ? Se evita sute din astea. Dar deh, soferi care cred ca au experienta + masini in stare tehnica indoielnica + oameni care cred ca abs+esp= ceva godmode pt masina; si rezultatul se vede in clip. Taximetrelu a incercat sa ia dreapta din ce vad in clip dar neavand nici umbra de profil pe cauciucuri si nici creier suficient sa ia piciorul din frana, nu a reusit (sau poate nu a vrut). O oprire 60-0 in conditii de asfalt uscat necesita 10-12m, 100-0 -> 20-25m (fara esp/abs/alte sisteme de 3 litere)

    • @Parpanghel Brother Gresesti in legatura cu testul elanului: ESP-ul a fost introdus tocmai pt ca Mercedes A class nu putea trece testul elanului si astfel nu puteau scoate masina pe drumurile publice. In loc sa reproiecteze din nou sasiul, suspensia, etc au introdus acest sistem care ajuta la testul elanului. Nu stiu acum cum sunt reglementarile si tot daca se testeaza cu sau fara; dar cred ca totusi cu. Dar eu asa stiu ca s-a introdus sistemul de control al stabilitatii. Oricum loganul trece testul elanului; l-au testat ai nostrii cand a fost scandalul cu cel rasturnat in germania. Care nu avea nici macar un geam spart dar el era rasturnat si tot.

    • bag mana in foc pentru taximetrist ca avea cele mai ieftine cauciucuri

  5. Si eu sunt de parerea colegilor de mai sus. Chiar daca amandoua masinile aveau combinat 200 Km/h, ei (colegii care este) puteau evita lejer accidentul 100%.
    /s

  6. ma intreb : de ce acest clip a primit si vot negativ … in fine…

  7. Ce vedea taximetristul ??

    Ce zice articolul 123 ??

    Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:
    h) în zona de acţiune a indicatorului de avertizare „Copii” în intervalul orar 0700 – 2200 precum şi a indicatorului „Accident”; Nu zice nimic de vacante sau zile ale saptamanii ?
    Sunt hater ? NU ! Dau cu caramida in dinti cui o merita, mai ales ca se bate cu pumnii in piepet ca e conducator auto profesionist.

    Legislatie maronie, care nu tine cont decat de prioritati. Nu si de alte chestii. Cum ar fi o dotaretenica minimala a masinilor aprobate pentru taxi. Niste norme de bun simt, cum ar fi treba legata de centura.

  8. Exact asa ca in clip a vrut sa imi taie calea o domnisoara dar a franat si ea la timp si eu avand abs si esp pe masina,nefiind ud pe jos am evitat-o in ultima milisecunda…ca nu mi-a venit sa cred,in loc sa o iau inainte masina sa indreptat spre dreapta prin franare….rezultatul nu sa intamplat nimic…daca era ud pe jos cred ca intram in ea….sau in stalp…oricum daca intram in masina ar fi fost cred dauna totala ca aveam cam 50-55…Nasol ca loganul nu avea abs…ca a avut reactie sa traga dreapta….defapt uneori e mai bine sa nu eviti am tot citit pe forumuri…dar cred ca asta este instictu normal si omenesc..soferul are instinctu sa se apere pe el…

    Voiam sa zic ca am tras eu dreapta foarte tare sa o evit….nu mia venit sa cred cum am evitat-o,am tras o sperietura ,se oprise si un motociclist sa ma intrebe daca totul este ok…a zis citez”incredibil”la care ma intreaba tipa si tu ai avut verde?pe buneee?

    numai bine

  9. Nou

    Pentru cei care au lipsit la ora de legislatie ca sa-l fraiereasca pe prof’ …
    Art. 3
    (3) Serviciile de transport public local de persoane cuprind:
    c) transport cu autoturisme in regim de taxi;

    Taximetristul se deplasa legal pe banda respectiva.

    • Vad ca mai zice si: d) transport cu autoturisme in regim de inchiriere.
      Adica, daca inchiriez o masina de la Firma X, am voie pe arterele rezervate transportului public in comun 🙂
      Buna rau legea asta.

  10. Mie cel mai mult mi-a placut cum a dat pasagera cu mufa de tetiera. Data viitoare sa isi puna centura daca nu vrea sa isi schimbe dantura prematur.

  11. S-a cam kkt pe el taximetritul si n-a mai dat drumul la frana. Avand in vedere ca era pe singura banda pe sens, putea trage dreapta linistit., asta daca isi aducea aminte sa ia piciorul de pe pedala de frana. Dar cum toate rotile erau blocate, a tras cartea gresita.
    Oricum remarcabil ca s-a dus drept Loganul.. 🙂

  12. Un ABS reducea cu mult pagubele si impactul era mic, foarte mic, ce ziceti?

  13. Hahahhaa roxor, foarte tare :)))

  14. Inainte de toate astea, a se observa ca vireaza stanga de pe banda din mijloc, luandu-i fata si celui de pe banda 3. Deci putea sa iasa mult mai rau…

Vezi si...