It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Accident Iasi

Adăugat de din_iasi
Raportează ca șters! 51

Accidentul este la 1:08. Toyota v.s. BMW

40 comentarii

  1. BMW-ul voia sa faca dreapta?

  2. Unu nu a apasat pe frana, au mers 10 metri lipiti unul de altul.

  3. doctor faust

    data viitoare sa pui video de la adam si eva…
    cine e interesat sa dea la 1:10

  4. Sper ca l-ai anuntat pe pagubit ca ai filmarea, in caz de nevoie…

  5. Vazand doar liniile de pe jos si nu si semnele sau sagetiile as zice ca vina e a celui cu Toyota fiindca trece peste marcaj, schimba banda. Daca nu e asa, cel putin macajul vizibil pe filmare e confuz si facut prost. Asta e punctul meu de vedere.

  6. Aiurea desenate benzile :))

  7. Acum fara suparare dar eu daca as merge in iasi as face la fel ca bmw-ul. Unde drac sa ma duc in fata sau unde drac sa ma duc la dreapta? Marcajele sunt ambigue. Acolo trebuiau sterse acele sageti deoarece nu sunt acompaniate de indicatoare. Stergi sagetile, pui marcaj continuu intre b3 si b2 si intrerupt intre b2 si b3(sa poata traversa intersectia doh’), pui marcaj de incadrare pentru b3 si ai terminat cu povestea. Momentan cum sunt marcajele nici nu iti dai seama ce insemna dreapta ce inseamna fata…

  8. TAIS din păcate nu ai dreptate.
    Administratorul drumului este un incompetent … o românească evident.

    Nu reiau discuția despre cum trebuia să se traseze benzile, a explicat mai sus altcineva.
    Conform marcajului este vina celui cu Toyota 100%. Acolo cel cu BMW nu este oobligat să meargă drept.
    El și-a ținut banda iar cel tu Toyota a intrat în el, schimbând direcția de mers, banda de circulație.

    Art. 83 – (2) Marcajul sub forma unei sau unor săgeţi, aplicat pe banda ori pe benzile delimitate prin linii continue, obligă la urmarea direcţiei sau direcţiilor astfel indicate.

    Cu alte cuvinte b3 nu e obligatoriu Înainte. Mai mult chiar „prostul cu BMW”, după cum e marcajul, nici nu are ce să semnalizeze.
    Acolo semnalizezi stânga dacă mergi drept pe strada Stihii și dacă mergi pe Strada Sărărie NU se semnalizeză dreapta.
    Mă rog, acesta este nivelul de pregătire teoretică a șoferilor .

    • T.C.
      Daca imi amintesc eu corect, a mai fost in clip postat cu ceva timp in urma in care era vorba de aceeasi intersectie. Discutiile au fost asemanatoare cu cele de acum.

    • * un clip.
      Presupun ca acolo drumul cu prioritate este catre drepta, conform marcajelor longitudinale.

    • CatalinStefanel

      T.C. interpretezi gresit articolul respectiv. Se citeste corect :

      Marcajul sub forma unei sageti aplicat pe banda obliga urmarea directiei sau directiilor astfel indicate
      SAU
      Marcajul sub forma unei sageti aplicat pe benzile delimitate prin linii continue obliga urmarea directiei sau directiilor astfel indicate

      Cu alte cuvinte, nu trebuie sa existe marcaj sub forma unei sageti cat si linii continue pentru ca sa respecti indicatia. Doar una din cauzuri este suficienta pentru ghidaj.

      In plus, doar pentru ca nu exista o linie continua acolo nu inseamna ca nu trebuie sa respecti sageata. Acesta este pusa inainte de semafor cat si de doua ori dupa ca sa vada toti tolomacii.
      Linia discontinua nu exista acolo pentru cei ce vin din parte stanga si se duc unde vroia BMW-ul. Vin de pe 2 benzi si implicit se pot duce atat pe banda 2 cat si pe banda 3.
      Nici nu trebuie sa fii din Iasi ca sa urmezi o simpla intersectie semaforizata si cu sageti pe jos.

      Nu a incetinit BMWul acolo pentru ca avea prioritate de trecere. DOH.

    • CatalinStefanel,
      Bănuiesc că la diferența dintre drumuri cu o bandă pe sens și cele cu mai multe nu te-ai gândit!!!

      Când ai o bandă (prima parte a SAU ului din lege) respecți săgeata ca atare .
      Când ai mai multe benzi (cazul de aici) nu ești obligat să respecți cât timp nu ai marcaj continuu. De ce? E logic, pentru a mi se permite încadrarea pe benzi cu 50 m înainte de intersecție.
      Uite cum trebuie să arate o semnalizare corectă: (e din cartea de legislație).

      Întărită de art 107 mai jos unde se menționează că obligația este ÎN interescție. Până la intersecție schimb cum vreau nu sunt obligat să urmez săgeata. Ajuns însă la 50m nu mai pot schimba din cauza marcajului conitnuu => obligația.
      Art. 107 – (1) La intersecţiile prevăzute cu indicatoare şi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcţiei de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcţiei de mers voite, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie şi sunt obligaţi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi marcajelor.

    • CatalinStefanel

      Sincer, complici/analizezi inutil lucrurile. Linie continua nu ai cum sa bagi acolo pentru ca nu ar mai avea voie cei din stanga bmw-ului sa mearga inainte. Da, asa ar face intersectia mai usoara dar asta nu te scapa de obligativitatea de a te uita pe jos ca sunt 3 sageti una dupa alta care iti arata directia de mers in functie de banda pe care esti.

      In plus … accidentul a fost facut in mijlocul intersectiei, nu inainte, nu dupa. Ce ai hasurat tu acolo cu verde in punctul de impact intre cele doua masini este gresit pentru ca acolo e deja intersectie de drumuri, nu „banda” pe care ar trebui sa mearga bwm-ul.
      Sa vedem ce spune si politia. Nu suntem noi in pozitia de a ne da cu parerea. Pana la Covid, treceam de cel putin de 3 ori pe saptamana prin intersectia respectiva si e prima data cand vad pe cineva de pe banda 3 sa faca dreapta.

    • 🙂
      După cum ziceam mai sus. Greu cu teoria:
      https://kupdf.net/queue/sr-1848-7-2015-marcaje-rutiere_58b3d3fb6454a7d51fb1e8da_pdf?queue_id=-1&x=1585927378&z=ODAuMTA4LjQwLjE0Nw==

      3.1 Marcaje longitudinale
      3.1.5 Linia dublă compusă dintr-o linie continuă şi una discontinuă, se aplică pe sectoarele în care este permisă depăşirea liniei numai pentru unul din sensurile de circulaţie pe care le separă şi anume pentru sensul alăturat liniei discontinue. Se mai poate utiliza în cazul unei intersecţii, în locul în care este permisă intrarea de pe una din ramuri, dar nu este permisă ieşirea spre acea ramură a intersecţiei.

      Mă retrag din discuții e clar că nivelul pregătirii legislative este sub definiția delimitării benzilor de circulație sau a tipurilor de marcaje longitudinale/rolul lor.
      Am zis-o mai de mult: În românia nu se conduce după lege (că lumea nu o știe) ci după turmă. Legea este făcută să se stabilească cine plătește DUPĂ accident.

    • Art.31.
      Participantii la trafic trebuie sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier, precum si semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera, în urmatoarea ordine de prioritate:
      a) semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier;
      b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevazute la art.32 alin.(2) lit.a) si b);
      c) semnalizarea temporara care modifica regimul normal de desfasurare a circulatiei;
      d) semnalele luminoase sau sonore;
      e) indicatoarele;
      f) marcajele;
      g) regulile de circulatie.

      Bun, deci vedem că marcajele nu sunt chiar opționale, mai mult, sunt prioritare in fata regulilor de circulatie, da?

      În al doilea rând; te rog caută minutul și secunda când bmw-ul semnalizează schimbarea direcției de mers. Succes!

      Art.54.
      (1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rând de vehicule stationate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmeaza sa efectueze o întoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.

    • pug – exista marcaj intrerupt dublat de marcaj continuu pe distante scurte… acel marcaj lipseste in acest clip si desigur marcajul de directionare in intersectie(lapsus momentan) sa nu mai vorbim de indicator. Marcajul de inainte in aceasta situatie eu il consider inainte obligatoriu pe sensul de deplasare prioritar. Aici lipseste si indicator de circulatie in intersectie, si marcaj de dirijare, si linii continue pentru unii… am transpus mai jos cum trebuia sa arate intersectia(o luam ca fiind in 90 de grade sa ne fie mai usor de imaginat).
      Exemplul gmaps1: indicatorul ce lipseste cu desavarsire
      Exemplul gmaps2: marcaje executate corect ce lipsesc in clipul de mai sus, cu astfel de marcaje nici macar nu ai nevoie de indicatoare sau de marcaje de obligare, o simpla linie continua si una intrerupta este arhidestul pentru a nu duce lumea in adancaurile gaurilor legislative din codul rutier
      https://imgur.com/a/ecnzLYB
      https://goo.gl/maps/4etH2v5eeevCtoXG6
      https://goo.gl/maps/iVvkTzbACeDoQNMs7

  9. Treabă roamaneasca! În toate orașele găsești ambiguități din astea. Totuși, cred că la poliție cel cu bmw pierde. Nu știu cum sunt trasate benzile acum, s-ar putea să greșesc, dar virajul la dreapta, în cazul de față este clar delimitat cu linie continuă. Eu zic că aia este încadrarea normală. Cel cu bmw a vrut să facă o șmecherie, în stilul clasic, fără să stea el la coadă, deh. Era de bun simt, zic, măcar să se fi asigurat și semnalizat, dacă tot voia să facă ceva. Am mai văzut cazuri asemănătoare, cu viraj dreapta/stânga de pe b2 și s-a lăsat cu oprit de poliție…

    • Pauză la 1:37 și se văd marcajele.
      După cum ai spus și tu, singura obligativitate acolo este b1 la dreapta.
      La poliție, legea e de partea BMW.

    • T.C. Păi eu văd că bmw este pe b3 cu marcaj de doar înainte iar Toyota pe b2. Poți fi mai explicit?

    • Din greșeală am postat înainte de a termina comentariul.
      Deci oricum ar fi, chiar dacă nu e obligat de săgeata, nefiind linie continuă, bmw-ul face viraj stânga fără asigurare. Toyota își păstrează direcția. Rămân la ideea că la poliție bmw nu are nicio șansă.

  10. Pentru T.C. si pug -In prezent referitor la sagetile de pe benzi:
    1-Inainte de trecerea de pietoni
    -B1-sageata la dreapta
    -B2-sageata inainte-in dublu exemplar
    -B3-sageata inainte-in dublu exemplar
    https://www.google.com/maps/@47.165882,27.5891976,3a,25.8y,164.74h,79.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSYGaKYFuoWUoFY2W5T5Xyg!2e0!7i13312!8i6656
    2-Dupa trecerea de pietoni
    -B1-sageata la dreapta
    -B2-sageata bidirectionala inainte si la dreapta(!!!)-in dublu exemplar
    -B3-sageata inainte-in dublu exemplar
    https://www.google.com/maps/@47.1656565,27.5898019,3a,34.4y,132.23h,78.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1sk0OIKXtxMYvbjUc4MLMXNA!2e0!7i13312!8i6656
    Trasarea liniilor intre benzi a ramas aceeasi asa cum se vede pe G.Maps

    Oricum,in conditiile date,cel cu Toyota de pe B3 are sageata INAINTE si inainte si dupa trecerea de pietoni.Ca are 3 c…e si el face dreapta de o banda care ii spune clar incotro trebuie sa mearga si ca bonus nici nu semnalizeaza,asta e strict problema lui.Deci afirmatia :”Acolo cel cu BMW nu este oobligat să meargă drept.
    El și-a ținut banda iar cel tu Toyota a intrat în el, schimbând direcția de mers, banda de circulație.”
    pica.
    Cel cu BMW este obligat sa mearga drept:are numai INAINTE pe banda lui.In cel mai bun caz,cel cu Toyota,conform sagetii,putea sa vireze la dreapta.
    E o mare neconcordanta intre directiile trasate pe B2 inainte si dupa trecerea de pietoni si liniile de
    demarcatie intre benzi in raport cu directiile aratate de sageti.
    In realitate acolo se circula pe 3 randuri:pt.dreapta soferii se incadreaza pe B1(unii si de pe B2) iar pt.inainte,pe B2 si B3.

  11. Și în altă ordine de idei: Cine schimbă banda ce obligații are?

  12. Un clip similar, doar ca drumul cu prioritate isi schimba directia spre stanga.
    https://www.trafictube.ro/studiu-benzile-romani/

  13. T.C.
    Ai citat „Art. 83 – (2) Marcajul sub forma unei sau unor săgeţi, aplicat pe banda ori pe BENZILE DELIMITATE PRIN LINII CONTINUE, obligă la urmarea direcţiei sau direcţiilor astfel indicate”.Corect in teorie si in contradictie grava cu marcajele prost facute de un destept.
    Am fost ieri dupa amiaza special pana la locul cu pricina si iata ce se vede: https://imgur.com/a/JNAqYMd
    -am pe B3 inainte de trecerea de pietoni,doua sageti consecutive de INAINTE si linie continua cu B2.(pozele 1 si 2)
    -dupa trecerea de pietoni,am pe B2 doua sageti consecutive bidirectionale INAINTE/DREAPTA,pe B3 tot doua sageti de INAINTE,iar intre aceste doua benzi este linie intrerupta(!?) (poza 3).
    Cum liniile intre benzi si sagetile trasate pe asfalt,fac parte din aceeasi categorie de marcaje si au grad egal intre ele,asa cum apar in imagini si in realitate,creeaza contradictii,confuzii si interpretari.
    Adica,daca se respecta numai semnificatia sagetilor,cel de pe B3 trebuia sa mearga inainte,caz in care ramane cum am zis eu.Deci el a schimbat banda(sa mai pomenesc iar de lipsa asigurarii si semnalizarii?),de pe 3 pe 2=vinovat.Daca e sa ne luam numai dupa liniile de demarcatie care iti permit sa virezi si la dreapta,atunci ramane cum ai zis tu.In realitate,cel de pe B3 a ales varianta 2(linii), iar cel de pe B2 a ales varianta 1(sageti).
    O alternativa corecta de rezolvare a problemei a oferit-o verdenpom in comentariul lui: https://www.trafictube.ro/accident-iasi-3/#comment-478302
    Zilele astea o sa trimit la Politia din Iasi o petitie in acest sens si promit ca atunci cand voi primi raspunsul,o sa-l postez aici.
    P.S.- acest comentariu al meu,te rog sa nu il iei ca o disputa sau hatereala,ci ca pe un punct de vedere personal.Sanatate si numai bine.

    • Direcția drumului acolo face dreapta -> curbă. Suprafața carosabilă este delimitată de borduri. Sensurile de mers sunt separate de marcaj dublu. Marcajul de separare a benzilor urmează direcția drumului. Vezi poza.

      Săgețilea acelea sunt în complet necordanță cu configurația zonei. Ultima „instrucțiune” desenată pe carosabil nu obligă la nimic. DAR presupunând că ar obliga. Direcția înainte = direcția drumului. Cu alte cuvinte BMW și a ținut banda.
      Ex (curbă la stânga = direcția înainte. Drept în față e direcția spre dreapta.):

      P.S.
      Nu spun că așa este în toate interescțiile unde drumul cu prioritate face la dreapta. Depinde de marcajul aplicat.

    • @ T.C. Pai atunci ce sens ar avea sageata ce obliga spre dreapta de pe B1: conform cu imaginile tale, dreapta si inainte ar fi aceeasi directie si anume directia spre dreapta a benzilor…

    • @Artie. Corect! Virajul la dreapta este izolat, ca sa zic asa, cu linie continua, b2 poate face dreapta pentru ca nu se intersecteazacu nimic. Dar b3 este obligat inainte pentru ca daca ar face si dreapta s-ar intersecta cu b2. Este logic dar omul nu vrea sa inteleaga, o tine una si buna…

  14. Wow, cate discutii a generat clipul!!!!
    Cel cu gri respecta directia inainte, aiuritul cu negru e vinovat (era pe B3, se opreste aiurea, trage brusc dreapta).
    Sper ca cel cu masina gri are camera….

    • A generat și tot degeaba. Tot mai apar ca tine care habar nu au ce înseamnă bandă de circulație și au prioritate de mers drept.

  15. https://goo.gl/maps/VVa2j549mvX79BzP6
    Din imagine se vede ca Inaintea intersectiei avem: indicator „Drum cu prioritate”; panou aditional „Directia drumului cu prioritate” (arata ca e vorba despre o intersectie „in cruce” iar drumul cu prioritate se continua la dreapta); indicator „Interzis virajul la stanga”.
    În conditiile astea, chiar nu aveau cum sa traseze pe B3 (banda BMW-ului) marcajul „sageata stanga”.
    De asemenea, având în vedere marcajul „sageata dreapta” de pe B1, nici „sageata inainte” nu se putea marca pe B3.
    In schimb, cred ca ar fi fost indicat sa existe un marcaj de ghidare la traversarea intersectiei…

    • Acum sunt ferm convins că oameni incompetenți fac marcajele acolo. Bine că nu au pus indicatorul acela la intrarea de pe partea cealaltă a străzii – dar asta nu e cea mai mare problemă acolo. Cum să pună intersecție în cruce când acolo se intesectează 3 drumuri. LOOOOOL
      https://www.google.com/maps/dir///@47.1655069,27.5906729,19z/data=!4m2!4m1!3e3

      Indicatorul TREBUIE să fie în concordanță cu configurația intersecției. Din cartea de legislație:

      Bănuiesc că marcajele de gen https://www.google.ro/maps/@46.7691378,23.5856547,3a,75y,208.82h,57.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTsXrvPqLqwoZtJoLyY0Xew!2e0!7i13312!8i6656

      sunt multe prea complicate pentru ei,

    • Pe hartă se vede ca e un fel de intersecție in stea (5 brațe):
      – B-dul Independenței (de unde veneau accidentații);
      – Strada Sărăriei la „stânga” (unde e interzis sa virezi) și la „dreapta” (unde merg B1 și B2 și de unde filmează autorul);
      – Strada Stihii „înainte”.
      – și mai e și Strada Bașotă, un fel de „înainte stânga”, cu indicatorul „Accesul interzis”.

      Revenind la accident, nu sunt specialist în marcaje, dar eu cred ca acolo ar fi fost util ca delimitarea dintre B2 și B3 să fie făcută prin linie continuă dreaptă (continuată în mijlocul intersecției prin linii discontinue de ghidaj), astfel încât cei de pe B3 să fie obligați să meargă „înainte” spre str. Stihii, evitându-se astfel intersectarea lor cu cei de pe B2 care merg tot spre str. Stihii.
      Însă, din răspunsul postat de colegul TAIS reiese ca cei de la Rutieră consideră că intersecția e marcată corespunzător, deci discuțiile/opiniile noastre nu prea contează…

    • Da, aici pe TT nu contează.Răspunsul lor este o nesimțire și o batjocură. Sunt atâtea nereguli acolo , gen marcaj prost executat, lipsa marcaj ghidaj, lipsa indicatoare iar ei răspund că e totul OK -deși legea spune altceva.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!