Trebuie sa fii autentificat pentru a publica un comentariu. Conecteaza-te aici.
109 comentarii
Nou
D4F732
Multi soferi uita din graba sau din nestiinta ca atunci cand patrunzi in intersectie trebuie sa circuli cu VITEZA REDUSA , tocmai pt a putea acorda priritate de trecere masinilor echipate cu girofare…gen ….ambulantele…etc. Ai avut marrree noroc ca nu a intrat in tine….
Alt lucru pe care l-am observat in legatura cu ambulanta , care desi avea in functione semnalele acustice si luminoase…..kulmea nu avea aprinse luminile nici macar pozitii….nimic….tinand cont ca afara l-a momentul producerii tamponarii afara era ceata……foarte grav……daca tu ca ambulanta nu aprinzi luminile de intalnire macar pe timp de ceata fie si in oras….ce sa mai zic de soferul classic de oras……dar asta nu inseamna ca cel cu BMW este scutit de producerea incidentului.
Nou
ABC
Art.62. – (1) La intrarea în intersecţiile unde lumina roşie a semaforului este în funcţiune ori indicatoarele obligă la acordarea priorităţii de trecere, conducătorii autovehiculelor prevăzute la art.61 alin.(1) trebuie să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită pentru evitarea producerii unor accidente de circulaţie, în caz contrar urmând să răspundă, potrivit legii.
Nou
guma_turbo
Eu aveam impresia ca farurile la Ambulanta pornesc odata cu sirena. Stiu ca aveau un joc de lumini faza scurta/faza lunga.
Nou
ABC
Smurdul stie cum se actioneaza in intersectie, ambulanta nu. https://www.trafictube.ro/smurd-neah/
E din cauza camerei sau luminile albastre abia se aprind de cateva ori?
Nou
guma_turbo
Cel cu Ambulanta merita sa ramana fara permis ca a uitat de „Prioritatea de BMW”!!
Nou
Ionut Micu
Cred ca luminile albastre se aprind asa aiurea din cauza camerei, live nu am apucat sa le vad, eram prea ocupat sa caut marsarier-ul.
Nou
ma
– bmw intra in intersectie desi cel de langa el oprise, era evident ca si el trebuia sa faca la fel.
– ambulanta circula fara lumini, intra in intersectie cam tare, il vede pe cel cu masina gri ca s-a oprit si merge mai departe.
+1 ABC asa se intra in intersectie aglomerata, smurdul stie 🙂
Nou
Khaymera
ce cretin..cel din stanga lui a oprit…el smecher cu bmw…are prioritate..
si eu sunt de parere ca o mica parte de vina poarta si ambulanta…faruri stinse pe ceata, girofarele alea abia se vad (zici ca au becuri lipsa 😀 )…poate n-ar fi stricat sa reduca putin viteza conform articolului mentionat de @ABC. Ba mai mult, se afla intr-o zona din care in mod normal nu vin masini (fiind pe contrasens)…
Nu stiu altii cum sunt, dar cand aud nino-nino ma agit sa vad de unde vine sa stiu daca merg linistit sau ma trag/opresc.
Nou
Edward
Si eu stiam ca farurile faceau un joc de faza scurta – faza lunga. Dar salvarea nu are in functiune nimic in partea din fata (nici luminile albastre din fata).
Dar doar de curios, salvarea s-a mai grabit la „interventie” sau a ramas acolo?
Nou
GBA
Nu stiu la salvare cum e, dar la pompieri stiu ca e nasol daca faci accident (cu toate sirenele si luminile pornite). Nu raspunzi in fata legii, dar e mai rau… raspunzi in fata superiorilor.
Referitor la luminile albastre, eu stiu ca au o frecventa mult mai rapida cand se aprind. Mai mult ca sigur din cauza camerei se vede ca stau mai mult stinse.
Are frane bune duba aia de salvare, avand in vedere ca are cateva tone bune a oprit binisor.
PS: nu ne pui si continuarea?
Nou
BullBar
Art. 148 Se interzice conducătorului de autovehicul sau de tramvai:
8. să aibă în timpul mersului preocupări de natură a-i distrage în mod periculos atenţia ori să folosească instalaţii de sonorizare la un nivel de zgomot care ar afecta deplasarea în siguranţă a lui şi a celorlalţi participanţi la trafic;
E foarte greu de demonstrat că ambulanța a avut viteză prea mare în intersecție, mai ales că prima mașină a oprit fără probleme. Pur și simplu BMW-ul nu l-a auzit, era atent la radio.
Nou
unknownnn
Bi-bam bi-bam…(POC)…mama i-am filmat esti prost !? :))
Pacat ca nu e una din ambulantele dotata cu o camera.
In orice caz, cel cu bmw-ul nu vede, nu aude…
Nou
ABC
@bloghita Cine a zis ca daca ambulanta avea luminile aprinse, ala nu se baga?
Sunt doar constatari.
Ambulanta circula fara lumini pe timp de ceata
Soferii de pe autospeciale au obligatie sa intre cu atentie in intersectie cand intra pe rosu, IN UNELE INTERSECTII POATE CHIAR SA REDUCA PANA APROAPE DE OPRIRE SA FIE SIGUR CA UNII CU BMW-UL IL VAD SI NU SE INTAMPLA CA AZI, ceea ce se vede ca nu face cel de azi, dar cel cu smurdul a stiut ce trebuie sa faca.
Luminile albastre palpaie de parca ar face economie.
In toate cazurile de mai sus, bmw-ul are partea lui de vina, din varii motive, nu a observat ca cel din stanga a oprit, dar in acelasi timp venind lansat, cu viteza legala si pe verde nu a avut timp sa isi dea seama ca se intampla ceva in jurul lui.
Acum toti care o dati cu bmw-ul smecher si cretin, cati dintre voi cand intrati pe verde venind din spate, franati in punctul ala sa va asigurati ca nu vine un profesionist sau vreun meserias?
Nou
traficsgh
NUUUU, de ce ai tăiat filmarea?
Nou
bLaDeMVP
@GBA: Cunosc cazuri când polițiști în misiune (cu toate semnalele sonore și acustice pornite) au mușcat-o în cazuri de accident. Asta pentru că anumiți superiori vor să „dea o lecție”. Mai rău e că au reparat pe banii lor autovehiculul instituției.
ABC are mare dreptate cu obligativitatea asigurării și a reducerii vitezei unor astfel de autospeciale aflate în misiune, dar în cel mai rău caz poate fi culpă comună, pentru că în rest e vina șoferilor – neacordare de prioritate.
Nou
Ionut Micu
Nu mai am continuare la filmuleţ.
M-am dat jos, le-am zis că i-am filmat cu camera din maşină şi dacă nu se înţeleg şi ajung a poliţie pot să mă sune.
Salvarea nu avea pacient.
După 10 minute m-am întors în aceeaşi intersecţie şi eliberasera partea carosabila, dar erau tot acolo, deci nu ştiu ce să zic despre urgenţă…
Nou
BullBar
Nu există obligativitatea reducerii vitezei „până aproape de oprire ca să fie sigur că unii cu BMW-ul îl văd”. Nu există „venit lansat” când sirena aia urlă de la un kilometru.
Poate doar în cazul în care ești hipoacuzic – potrivit ultimelor reglementrări aliniate la standardele EU, deficiențele auditive nu mai sunt incluse în sfera incompatibilității cu permisul la categoriile inferioare (Ordinul nr.1162/2010).
Nou
ABC
@BullBar, comentati numai ca sa aveti ultima parere, precum ceilalti cu primul la comentat.
Nu am zis ca exista obligativitatea reducerii vitezei “până aproape de oprire ca să fie sigur că unii cu BMW-ul îl văd”. Da in unele cazul mai speciale, in intersectii unde vizibilitatea nu e asa de buna, pot sa o faca, mai uita-te o data la faza cu smurdul. Si mai e un exemplu cu un accident cu salvare rasturnata in Bucuresti, pe acelasi principiu.
@ABC: De asta exista sirena, daca nu-l vezi pe ala cu ambulanta, macar sa-l auzi.
Da’ cand esti si orb si surd si il vezi pe ala din stanga ca opreste si tu te tot duci, cam aia e.
Nou
BullBar
E o simplă dezbatere de idei, nu vreau să te atac sau contrazic. Subliniez doar că nu există obligație legală din partea conducătorului de ambulanță să se asigure suplimentar. Legea este aia care este și tu trebuie să ai o conduită de natură să preîntâmpine asemenea incidente, de exemplu să nu vii lansat cu muzica la maxim ca să prinzi un galben.
Hai să o luăm altfel: dacă penalizăm șoferul ambulanței că „a intrat tare”, cum crezi că o să conducă aceștia în viitor ? Dacă ai tu nevoie de ambulanță și e prinsă în ambuteiaj, iar șoferul refuză să meargă pe contrasens de frica consecințelor ? Adică trebuie găsit un echilibru, și mi se pare că l-am găsit: căscăm ochii și urechile și lăsăm ambulanța să treacă.
Nou
teddycarebears
unele comentarii de aici pur si simplu sunt scrise fara sa fie gandite si ma ingrozesc la culme … doar gandul ca unii care au comentat mai sus s-ar putea afla la volan m-ar face sa opresc motorul …
referindu-ma strict la actiunea din clip nu scrie nicaieri ca trebuie sa acorzi prioritate unei salvari doar daca are farurile aprinse ci daca girofarul si sirena sunt pornite … cel care a filmat era in „randul din fata” si salvarii nu i se poate imputa nimic dar absolut nimic … viteza mica da, girofar da, sirena da … a tras omul chiar si de volan incercand sa evite imbecilul care n-a schitat o tentativa de frana …. so wtf ???
referitor la SMURD .. cei de acolo au si cate 10-15 interventii pe tura si e normal sa fie mai vigilenti in intersectii pentru ca de acolo aduna de obicei cadavrele / oasele rupte … cei de la salvare nu au acelasi volum de munca si nu se lovesc neaparat de tot atatea tragedii precum SMURD-ul … uneori salvarea este sarita si se ajunge de la locul accidentului direct la IML …
in concluzie, BMW-ul n-are nicio scuza … si putea fi orice marca de masina …
Nou
Edward
Cu mai multi ani in urma am vazut si eu un accident de genul acesta, putin mai urat, la salvare i-a si fugit spatele, dar a redresat-o………dar si-a continuat drumul, pentru ca era in misiune……………deci daca dupa 10 minute salvarea din clip era tot acolo (desi putea continua linistita drumul, mai ales ca nu au fost victime) nu prea cred eu ca era in misiune.
Daca continua, trbuia sa se prezinte dupa la politie, si politia ar fi verificat daca era in misiune, si atunci poate a oprit sa o dea pe „intelegere” cu soferul BMW-ului, sau sa-l convinga sa faca amiabila cu vina lui (bmw-ului), ca uite, daca mergem la politie iti ia si permisul…….etc
E doar o PRESUPUNERE!!!!!
@teddycarebears – ai perfect dreptate, exceptand o fraza pe care ai scris-o, cred, aiurea: „nu scrie nicaieri ca trebuie sa acorzi prioritate unei salvari doar daca are farurile aprinse ci daca girofarul si sirena sunt pornite”
In lege scrie ca autovehiculele prioritare pot trece pe rosu (si incalca si alte articole de lege) daca sunt in misiune urgenta, dar au prioritate numai daca au semnalele acustice si luminoase in functiune.
Soferul BMW-ului n-are nicio scuza. In orice situatie, la volan sau pieton, eu ciulesc urechile cand aud o sirena, si caut cu orice pret sa vad de unde vine vehiculul prioritar, ca sa stiu sa nu-i tai calea si sa nu-i stau in drum. In plus, daca masina de pe banda alaturata franeaza aparent nejustificat, automat incetinesc si eu, pentru ca poate se intampla ceva ce eu inca nu vad.
Parerea mea e ca 100% vina celui cu BMW-ul. Ca Salvarea trebuie sa incetineasca si sa sporeasca atentia e una… mi se pare ca a facut-o (chiar a incercat sa il evite pe bolovan). Dar cum ramane cu obligatia participantului la trafic de a opri cat mai aproape de marginea drumului cand trece un autovehicul in regim de circulatie prioritara?
@Edward: nu ii chiar asa… am vazut acum o saptamana de la geam o Salvare lovind un VW Golf intr-un mod similar cu cel din clip. Salvarea in misiune, a oprit l-a intrebat daca a patit ceva si a chemat prin statie alta Salvare care a preluat pacientii. Dupa inca 15-20 de minute (soferul Ambulantei si cel al Golfului au discutat/completat ceva, nu am vazut exact dar erau in acelasi loc) Salvarea a plecat fara sa mai fie in misiune, si cel cu Golful la fel dar dupa ce a adunat resturile masinii lui din intersectie.
Nou
teddycarebears
@kor poate nu se intelege insa se face atata tambalau pe baza faptului ca ala n-avea farurile aprinse … si daca nu le are ce daca ? … ii mai acordam prioritate cand este cu sirena si girofarul in functiune doar daca are si farurile aprinse ?
Una din regulile de baza ale soferiei: daca unul opreste la intrarea in intersectie, chiar daca nu-ti dai seama de ce, incetinesti si belesti ochii sa vezi motivul. Nu treci blana prin intersectie cand n-ai vizibilitate pentru ca verdele tau nu garanteaza o intersectie libera.
Daca te bazezi pe semafoarele verzi, pe semnele de drum cu prioritate sau pe drumul tau drept nu inseamna ca stii sa conduci, inseamna ca risti sa mori cu prioritatea ta in brate.
Asa ca multa atentie, chiar daca ai verde, cand intri in intersectie las-o mai usor si beleste ochii in stanga si-n dreapta ca sa fii sigur ca nu mori cu tot cu verdele tau.
-dupa parerea mea nu este in totalitate vina soferului de bmw, nici cel de pe ambulanta nu pare a incetinii la intrarea in intersectie chiar daca ai girofar sirena pornita.
-daca ai o masina bine antifonata si nu zic blana muzica, un pic mai tare nu ii auzi sau ii auzi cand sunt in curul tau.
dar nici de ala cu ambulanta nu mi-e rusine…prefera sa se bage pe contrasens in loc sa intre in giratoriu normal…adica prefera sa castige 3 secunde (stiu, pot fi vitale uneori) si sa piarda la capitolul SIGURANTA („sansele” sa te feresti din calea ambulantei sunt mai mari daca merge pe drumul ei normal decat daca iti apare de acolo de unde nu te-ai astepta)
Nou
r_adrian
de acord cu ce zicea GBA, la institutiile astea „militarizate”, gen SMURD, pompieri, e altfel, intreaga raspundere in cazul unui accident e a soferului de pe autospeciala, ganditi-va la o astfel de situatie, in care soferul are un accident, ramane fara permis, automat e scos din tura/interventie, mai are norocul de un dosar penal, automat desfacerea contractului de munca
P.S. cunosc caz, sofer pe autospeciala pompieri, semnale acustice si luminoase pornite, a facut accident si a fost scos vinovat
si pana la urma, nu se compara SMURD’ul cu ambulanta, indiferent ce luam la comparatii, de la prezoane pana la ace seringa
Nou
Ursul Grizonat
Live, actiune, poc, polemica si tot vine unu sa nu-i placa.
O da careva cu 32-ul, articolul 32.
Eu nu zic ca daca are rosu nu-i acorzi prioritate. Zic ca daca ai rosu casti ochii de 1001 ori si doar dupa ce se opresc toti, treci si tu. Artcolul 62 e facut sa responsabilizeze purtatorul de nino-nino, nu sa disculpe neatentii.
Apopos de ce zice r_adrian, cautai clipul YT cu ID-ul 57IcsjmuLfI
Nou
red_bull
Accidentul a avut loc la intersectia bulevardului Alexandru Obregia cu Turnu Magurele la capatul masinii 313.
Ambulanta din moment ce avea sirena pornita automat avea si girofarurile. Nu se vede pe camera frecventa girofarurilor, insa banuiesc ca toata lumea a mai vazut o ambulanta in trafic.
Modulul de faza lunga cand faza lunga este intermitenta, la masina din filmulet se selecteaza de la un buton iar in cazul de fata nu era apasat.
@ r_adrian de ce nu se compara SMURD cu ambulanta ? Ia fa tu o comparatie ca te pricepi. Masinile alea rosii merg mai bine ca astea albe ?
Nou
florin
o imbecilitate legislativa… autospecialele au prioritate, dar trebuie sa reduca viteza pentru ca in caz de accident suporta urmarile. daca-s fi sofer pe ele as sta la fiecare semafor si nu mi-as risca painea pentru nimeni. poate sa moara, poate sa arda, daca te scot vinovat in cazurile astea iti ramane in cazierul rutier si nu te mai angajeaza nimeni.
100% vinovatia soferului de BMW, neatentie la volan… ala din stanga franeaza, sirena pornita si nu o aude
Nu pot sa il editez, probabil din cauza ca sunt prea nou pe site, cand am postat filmuletul a trebuit sa astept aprobare, am timis un mail, poate ma ajuta un admin.
Multumesc oricum.
e prima data cand postez fara sa fi citit comentariile anterioare…am multe clipuri nevizionate 🙂
1. dincolo de vina celui cu bmw, de vina e si soferul ambulantei care, dupa parerea mea, intra prea tare in intersectie.
2. sonorul nu prea tare la radio poate acoperi sirena anemica a ambulantei
3. lumini nexam pe ambulanta
4. ceata
tragand linie, bmw-istul nu e singurul vinovat!
+
Nou
Ma3x®
Nu prea inteleg, acolo e intersectie tip rond ? Oricum ar fi prea neglijent soferul ambulantei, bine ca a fost usor …
@xyz daca eu merg cu 20km/h si pun frana si tu te bagi in curul meu, eu sunt de vina? Daca ai 5m inainte de trecerea de pietoni si un pieton paseste pe zebra si tu treci si te opreste politia, pietonul e de vina nu?
Daca niste prosti s-au oprit ca sa lase salvarea sa treaca, tu accelerezi zici ca treci ca pe portocaliu nu? Vina e totala a soferului cu BMW, la fel cum ar fi pentru oricare dintre noi daca incalcam cele de mai sus.
Nou
teddycarebears
rofl … cate comentarii negative ne-am luat toti care am spus ca BMW-ul poarta intreaga vina … mda, probabil o coincidenta 🙂
Nou
mariusikk
Bmw-ul vinovat cam 95 %. Ambulanta vinovata si ea vreo 5 %. Pai indiferent ca strunesti un vehicul cu regim prioritar trebuie sa ai si o conduita preventiva. Nu te urci la volan dai drumul la girofar si la sirena si gata o iei pe unde ai tu chef si cu ce viteza vrei. In conditiile in care s-a bagat in acel giratoriu pe contrasens trebuia sa reduca viteza nu intri ca in branza.
Nou
123vio
Nu este giratoriu si ambulanta nu este pe contrasens. Daca ar fi luat-o la stanga, ajungea la Metro berceni.
La limita, am putea spune ca sunt doua benzi, una de inainte si una de la stanga (desi in realitate nu pot merge doua masini inainte, daca de exemplu cel care filmeaza intra in intesectie si merge spre piata sudului (pe Bdul. Obregia).
@xyz
1. d’aia e sofer pe ambulanta si nu pe trotineta: ca sa intre tare si sa duca ranitii la spital in timpul cel mai scurt cu putinta.
2. sa fie sanatos ala care isi pune boxe de 100 W in masina, da muzica la maximum pana isi sparge timpanele si nu aude sirena. Asta nu-l disculpa.
3. ce treaba au luminile – daca te referi la faruri? Doar ambulanta nu vine din fata, si nici n-ai unde sa vezi reflexiile. Iar daca te referi la girofar, te inseli. E pus in functiune, se vede clar in clip.
4. cu atat mai mult cand e ceata, cel care intra in intersectie, recte soferul BMW-ului, tre’ sa incetineasca si sa caste ochii.
Tragand linie, beemvistu’ e singurul vinovat.
Nou
Ionut Micu
@123vio, ai dreptate in ce priveste locatia.
Vroiam sa fac stanga pe Obregia, am oprit la culoarea galbena, se vede ca in fata mea inca mai sunt masini.
Salvarea a trecut pe rosu si vroia sa mearga inainte, BMW-ul avea verde, nu am auzit rasunand muzica din masina lui, din pacate pentru el a avut un moment de neatentie si a patito.
@Patratel, @Ursul Grizonat: corect, am uitat de culori 🙂 Chiar si asa trebuia sa ii dea prioritate Salvarii. Daca cel din stanga lui a putut putea si el.
Nou
jgyprime
Eu tin minte ca am invatat pe la scoala de soferi ca soferii autospecialelor pot sa nu tina cont de regulile de circulatie pana la limita evitarii oricarui pericol.
Consider culpa comuna.
@jgyprime – nu conteaza ce ai invatat tu la scoala de soferi, conteaza ce zice legea. Ori legea zice ca un vehicul prioritar are prioritate chiar si pe rosu daca are semnalele acustice si luminoase in functiune. Ori, daca eu am prioritate si un neatent intra in mine, nu poate sa fie culpa comuna, ca doar nimeni nu e mama Omida sau Nostradamus ca sa prevada ca un zapauc n-o sa-i acorde prioritate.
Nou
Cip
Kor, teddycarebears si altii. Desi a fost pomenit mai devreme (chiar de doua ori), ignorati articolul 62:
Obligatia conducatorilor auto de a acorda prioritate vehicolelor cu regim prioritatar nu exonereaza pe conducatorii acestora (fie ei soferi de ambulanta, pompieri sau politie) de rigorile legii. Cu alte cuvinte, si soferul ambulantei este sanctionabil (dar acest lucru nu il va scuti pe soferul BMW-ului de sanctiune).
Si e normal. Nu cred ca ar vrea sa fie cineva pacient intr-o ambulanta care se arunca in mijlocul unei intersectii intens circulate, venind de pe vreo straduta spre care nu e vizibilitate…
@Cip – degeaba circuli cu atentie sporita daca din dreapta, de pe b1, de dupa o masina oprita pe b2, iti iese brusc in fata un neatent. Iar in cazul concret de aici, ambulanta nu venea de pe o straduta.
Meh, nu le mai tot gasiti scuze surzilor care nu aud sirenele, orbilor care nu vad girofarurile si „grabitilor” care accelereaza cand intra intr-o intersectie.
Nou
Cip
Kor, te incapatanezi degeaba: NU ii iau apararea soferului BMW-ului si nici nu il disculp. Dimpotriva. El este principalul vinovat.
DAR, repet, asta nu il va scuti pe soferul de ambulanta de sanctiune. El este obligat sa se asigure ca TOTI ceilalti i-au facut loc.
@Cip – si tu te incapatanezi degeaba… Sunt de acord ca nu te poti duce chiar ca berbecul, chiar daca esti sofer pe vehicul prioritar, macar pentru faptul ca masinile care intra in intersectie nu pot frana instantaneu. Uite, un exemplu, de ala de care zici tu, de sofer pe masina de politie care, in mod cert, a gresit si – nu stiu ce zice legea in Rusia, dar are partea lui de vina:
Politistul rus a uitat o lege elementara din fizica, aia cu inertia… 🙂
Dar nu e cazul in clipul nostru. Chiar nu stiu ce ar fi putut face soferul ambulantei, in filmul lui @ Ionut Micu. Nu vad nici o asemanare cu clipul vecinilor nostri rusi.
Nou
Tibike
Asta-i ca aia cu „ce treabă ai tu că circul cu 70km/h în zonă de 30, am prioritate!!” Ca să ţi se acorde prioritate trebuie să-i dai omului şansa să ţi-o acorde. Să te asiguri că e conştient de prezenţa ta, în primul rând. Că te observă şi că are suficient timp de reacţie să nu intre în tine.
@Ionica, chill!
@Kor, nimeni nu ia apararea bmw-istului, insa, asa cum spune si mariuskk, conduita preventiva a celui de pe ambulanta a fost nula.
vehiculele cu regim prioritatar cu toate alea in functiune au voie sa incalce regulile de circulatie, insa asta nu inseamna ca merg legati la ochi.
eu cred ca li s-a recomandat sa incetineasca atunci cand e vorba de intersectii aglomerate sau fara vizibilitate.
misiunea lor e sa ajunga cat mai repede la pacient/spital, dar intregi.
@Tibike – korekt, dar cum sa te asiguri ca ala stie de tine? Poti tu sa stii ce e in mintea lui goala? 🙂
Eu as zice doar ca acesta asigurare de care vorbesti tu trebuie sa priveasca strict limitele legilor fizice si ale timpilor de reactie. Dar eu zic ca ambulanta circula cu o viteza rezonabila, iar BMW-ul i-a taiat calea venind dintr-o zona (de langa o masina oprita) fara vizibilitate.
Ganditi-va: la fel de bine puteti fi pusi voi intr-o situatie similara: aveti verde si intrati in intersectie. Din dreapta, de dupa o masina oprita la rosu, va taie calea un nesabuit. Cine e de vina? Cupla comuna? Hai sa fim seriosi…
@xyz – conduita asta preventiva are si ea limitele ei. Nu intotdeauna poti sa prevezi ca nu ti se va da prioritate, mai ales cand dispui de accesorii audio-video care te fac remarcat de pe luna.
Voi vorbit de cazuri vagi, generale, sau poate va ganditi la videoclipul pe care l-am postat eu, de la rusi. Dar, repet, in cazul de fata, nu prea era nimic de facut.
Nou
Tibike
@Kor – în situaţia din clip, măsurând „ochiometric”, mi se pare că ambulanţa trebuia să încetinească mai mult DAR chiar şi cu viteza pe care a avut-o, BMW-ul ar fi avut suficient timp să o vadă şi să-i acorde prioritate; adică îi consider pe amândoi neatenţi.
În general, sunt de părere că la intersecţiile nesemaforizate, când ai prioritate, trebuie să circuli prudent şi cu ochii la cei care se apropie de intersecţie de pe drumuri fără prioritate, şi să le anticipezi eventuala neatenţie. La intersecţiile semaforizate e altă problemă. Oricum, asta nu se aplică aici. Aici se aplică „dacă tot intru în intersecţie pe roşu, măcar să mă asigur temeinic că lumea mă vede şi îmi face loc (şi, eventual, cu atât mai mult când transport pacienţi în stare de sănătate precară)”.
Nou
Cip
O lungim degeaba, atat timp cat nici nu vrei sa asculti. E cat se poate de simplu. Sunt doua bucati de lege. Unul prevede obligatiile soferului de masina prioritara, una obligatiile celorlalti soferi.
Conform bucatii de lege care il priveste pe soferul de ambulanta, nu poti prevedea, nu intri in intersectie/ nu inaintezi in intersectie. Stai cuminte sa se opreasca toti. Oricum vei ajunge la caz mai repede decat daca ai fost lovit.
@Cip – sa inteleg ca si tu, cand intri in intersectie pe verde, daca nu poti prevedea aparitia vreunui daltonist, nu intri si nu inaintezi in intersectie? Stai cuminte si astepti… ce? Sa te ia toti ceilalti la claxoane, poate…
Ce scrie la articolul 62? Ca soferul trebuie sa reduca viteza. A redus-o, pentru ca inainte de a intra avea mai mult ca sigur viteza mai mare. Nu scrie la lege cu cat sau pana la ce viteza trebuie sa reduca. Ce mai scrie? Ca trebuie sa aiba atentie sporita. Asa si? Poti sa ai tu atentia sporita a lui Superman, si tot nu vezi BMW-ul care, repet, intra in intersectie mascat de masina din stanga sa. Mai mult nu scrie.
Ma rog, asta e parrea mea strict in acest caz. In alte circumstante, as putea sustine culpa comuna. Dar nu in acest caz. As fi curios ce a hotarat Politia in cazul de fata.
Nou
Tibike
@Kor, dacă ambulanţa reducea viteza de la 120km/h la 90km/h şi traversa intersecţia pe prioritate de girofar, era OK? 🙂
@Tibike – iar vorbim despre cazuri ipotetice? Uita-te putin pe film… Avea ambulanta asta 90 km/h? Tu ce zici?
Nou
Patratel
@Rebound11 Corect. Am vrut doar sa subliniez ca la masinile cu girofar albastru nu trebuie sa tragi pe dreapta si sa opresti, doar sa le acorzi prioritate de trecere. In schimb la masinile cu girofar rosu, trebuie sa opresti. Am observat ca nu toti soferii stiau asta, intr-o zi cand trecea un convoi agabaritic care ocupa aproape trei benzi de circulatie.
Nou
Adydum
Daca ambulantierul a intrat prea riscant si trebuia sa incetineasca mai mult (trebuia sa aiba max 25 la ora in dreptul masinii albe ca sa poata frana cand apare bemveul), atunci, pastrand proportia, o autospeciala de pompieri nu ar putea ajunge niciodata in timpul alocat.
Ia sa puna amenda 2.000 ron , suspendare de carnet pe 3 luni si camere pe fiecare autospeciala (iar suspendarile sa se faca pe baza filmarilor, la absolut toate situatiile) sa vezi atunci cum se acutizeaza auzul….
Inec, asfixie , stop cardio-respirator – interventie in 3 minute = pacient viu
3-5 minute viu dar cu sechele
Peste 6-7 minute decedat
Hemoragie 1minut poate face diferenta intre a se externa pacientul in 7 zile, sau a-I face pomana la aceeasi perioada.
Acum cativa ani am fost pus in situatia de a fugi pentru viata copilului meu care fusesem anuntat ca nu mai respira datorita obstructiei cailor respiratorii. Am facut sub 2 minute (cine stie cta din piata grivitei in tomis 3).
In acelasi timp sunt si conducator autospeciale, dar nu am mers niciodata ca atunci.
Si acum intrebare pentru cei care spun ca ambulatierul a intrat tare: sunteti siguri ca atunci cand (sper sa nu) veti avea nevoie urgenta de un astfel de serviciu echipajul sa fie mai lent decat ar fi pentru ei insisi ? Sau daca vei solicita pentru copilul tau intr-o situatie similara sa iti moara copilul in brate stiind ca AR FI PUTUT ajunge dar nu a ajuns de teama ca o sa dea peste un ametit ai mai sustine cauza unuia care stie doar verde si atat ?
@Patratel: culmea ii ca eu o stiam… i-am explicat-o lu’ varu-meu acu’ nici o saptamana la o faza cand unu’ nu o oprit sa lase masina de Pompieri. Am avut o scapare de moment la comment, nu am tinut cont ca Salvarea are doar albastre. Oricum, in majoritatea cazurilor ca sa acorzi prioritate e necesara oprirea… dar asta nu ma scuza de la greseala facuta 🙂
Adydum, imi doresc ca niciun user de pe acest site sau de pe oricare altul sa treaca prin ce ai trecut tu, insa nu e vorba despre ce cred eu, e stipulat in art62, prezentat de Cip, undeva mai sus:
„Art.62. – (1) La intrarea în intersecţiile unde lumina roşie a semaforului este în funcţiune ori indicatoarele obligă la acordarea priorităţii de trecere, conducătorii autovehiculelor prevăzute la art.61 alin.(1) trebuie să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită pentru evitarea producerii unor accidente de circulaţie, în caz contrar urmând să răspundă, potrivit legii.”
Nou
Tibike
@Kor, în puii mei, nu mai răstălmăci cuvintele. Am vrut să demonstrez un punct de vedere, şi anume că redusul vitezei în cazul de faţă nu a fost suficient. Suficient ar fi fost să belească şi ambulanţa ochii şi chiar să oprească dacă îşi dă seama că BMW-u e de pe altă planetă.
Legea e de aşa natură încât dacă ai posibilitatea să previi un accident, ai obligaţia s-o faci. „L-am văzut dar am crezut că opreşte” e un ţărănism nociv şi uneori fatal.
@Adydum – Eu iti dau 100% dreptate, dar o sa-ti raspunda baietii cârcotasi, care, se pare, n-au avut nicodata pe nimeni de dus urgent cu ambulanta, kãkumkã daca ai un accident, fie si usor, atunci n-o sa mai ajungi in 2 minute… Si mai si raspunzi, cica, contraventional…
@Tibike – dupa tine cat draq tre sa reduci viteza ca sa eviti un surd-si-orb in BMW? Tu nu intelegi ca soferul ambulantei n-avea cum sa-l vada in timp util? Nu ne uitam amandoi la acelasi videoclip?
Acum vreo patru ani rulam cu vreo 35-40 km la ora cand, din stanga, mi-a tasnit din cativa metri un nene de pe banda cealalta, care se strecurase intre doua tiruri, iesind din benzinarie, si care, desi nu putea sa se asigure, a iesit „la ghici”. Cum el nu ma putea vedea, nici eu nu puteam sa-l vad de dupa namilele de TIR-uri. Chiar daca am frant brusc, n-aveam nicio sansa sa-l evit, desi am tras dreapta cat am putut, avand in vedere ca si franesm, concomitent. Rezultat, farul meu din stanga facut praf impreuna cu aripa si usa usor indoita. Omul nu prea voia sa faca amiabila pe RCA-ul lui, si tot ii dadea cu culpa comuna. Chemat Politia, incheiat PV, si declarat celalalt vinovat 100%. Cam asta e cu redusul vitezei si cascatul ochilor. Chiar si la 40 km/ora, ceea ce, nu-i asa, pare o viteza rezonabil de mica.
Nou
Tibike
Se pare că într-adevăr nu ne uităm amândoi la acelaşi videoclip, dacă ţie ţi se pare că şoferul ambulanţei n-avea cum să-l vadă în timp util.
Şi se pare că avem concepţii divergente, dacă (după câte înţeleg de la tine) ţi se pare inutil ca şoferul unei ambulanţe să fie conştient şi responsabil în momentul în care traversează o intersecţie, atât timp cât încetineşte „destul”.
Multe discutii au fost pe acest post pro si contra soferului de pe Ambulanta. S-a facut referire si la acel art. 62 pe care nu-l mai citez inca o data. Retin din comentariul colegului @Ursul Grizonat de aici: „Artcolul 62 e facut sa responsabilizeze purtatorul de nino-nino, nu sa disculpe neatentii” si subscriu. Este necesara o astfel de precizarea legislativa pentru a fi foarte clar ca daca ai girofaruri si sirena pe masina nu esti mai presus de lege in orice situatie si ca nu poti provoca accidente, iar legea sa te acopere oriunde si oricand, fara exceptie.
In sprijnul acestei idei de a elimina excesele sau abuzurile in serviciu, reamintesc si prevederea:
„Art.102. – (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice: […]
12. folosirea nejustificată a mijloacelor speciale de avertizare luminoase sau sonore de către conducătorii autovehiculelor care au regim de circulaţie prioritară; […]”
Insa de aici si pana la a acuza pe soferii autovehiculelor cu regim de circulatie prioritara de fiecare data cand se produce o tamponare de: neatentie, fortare a intersectiei, a le arunca in carca responsabilitatea accidentului sau o parte din aceasta (culpa comuna) este o cale lunga.
Da, daca BMW-ul trecea pe verde si ramanea cumva blocat in intersectie, iar Ambulanta il spulbera sau si-ar fi facut loc cu forta sau alte variatiuni pe aceeasi tema, atunci poate altfel ar fi stat lucrurile. Imaginile arata insa altceva: o Ambulanta care vine cu luminile in functiune si sirena pornita, o serie de soferi o vad si degajeaza intersectia, un altul (cel din stanga BMW-ului) o vede si el si opreste, Ambulanta trece de el si apare BMW-istul cu viteza care se infige direct in Ambulanta, desi aceasta incearca sa schiteze un gest de evitare.
Art. 130 spune foarte clar:
„Conducătorul de vehicul care se apropie de intrarea intr-o intersecţie, simultan cu un autovehicul cu regim de circulaţie prioritară care are în funcţiune semnalele luminoase şi sonore, are obligaţia să îi acorde prioritate de trecere.”
si este sustinut de:
„Art.37. […] (2) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să reducă viteza, să circule cât mai aproape de marginea drumului în sensul de deplasare şi să acorde prioritate la trecerea autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară care au în funcţiune mijloacele speciale de avertizare luminoasă de culoare albastră şi sonore.[…]”
Este exact ce trebuia sa se intample in aceasta situatie, ceea ce a facut soferul Opel-ului si nu a facut soferul BMW-ului. Pentru asta se poate alege cu 60 de zile de vacanta (fiind cu pagube), posibil redusa la 30 de zile daca a fost baiat cuminte in ultimii trei ani (art. 221) si testul de verificare „13 din 15” a cunostintelor rutiere (art. 229) pentru „norocosi”.
+
Peste tot exista faptul ca soferii de pe ambulanta trebuie sa intre cu atentie in intersectie cand e rosu, numai la noi „ca sa intre tare si sa duca ranitii la spital in timpul cel mai scurt cu putinta.”
„Statutes allow [ambulance] drivers in such cases to be exempt from red light restrictions but they are not allowed to proceed in such a manner that is likely to cause danger. A red light in these cases should be treated as a „give way” sign, and the defendant knew this from his advanced driving course.”
@ABC, exista si la noi (acel art 62), insa, dupa cum vezi, multi il ignora sau il interpreteaza eronat.
@kor, gresesti flagrant si dincolo de orice logica.
@Gelu, soferul de pe ambulanta are partea lui de vina pentru ca nu a incetinit suficient cand a intrat intersectie pe rosu!
Au fost si la Cluj destule accidente in situatii similare, unele surprinse chiar de camerele de luat vederi, in pta. Unirii la intersectia cu Bd. 21 Decembrie 1989 (clujenii cunosc zona). Sablonul aproape identic: Ambulanta cu lumini si sirena in functiune (BTW se aude de la 100 m sirena acolo) depaseste coloana de la semafor pe banda dedicata auto de transport in comun (in sens invers), cei de pe directie perpendiculara opresc sa o lase si totusi se gaseste unul care sa spulbere Ambulanta in intersectie.
si
si (intersectia din pta. A. Iancu; nici aici nu a incetinit???)
In toate cazurile au fost de vina soferii Ambulantelor?
@ABC Da, exemplul tau e bun insa citeste tot articolul. Cine pe cine a lovit acolo? In clipul lui @Ionut Micu si in cele amintite mai sus cum se intampla lucrurile? Cine pe cine loveste?
Sunt curios si eu sa vad decizia pe care o va lua Politia in acest caz, hotarare care ar pune capat acestor dispute pro/contra Ambulanta. Daca dl @Ionut Micu este amabil, poate sa ne tina la curent cu evolutia situatiei in cazul in care Politia ii solicita imaginile needitate de la locul accidentului.
Nou
Ursul Grizonat
3) in caso di semaforo rosso limitare la velocità in modo da assicurarsi che tutti i veicoli in prossimità dell’incrocio diano la
precedenza, in caso contrario, se necessario, fermare il mezzo di soccorso;
Este doar o recomandare. De ce la altii se poate si la noi nu ?
Ce sa mai spunem ca in alte part se folosesc transpondere pe masinile cu nino nino incat anumite detectoare de radar sa alerteze specific. Se incerca algoritmi rapizi FFT pentru filtrare astfle incat o ureche electronica sa detecteze sirena.
De ce ? Conform unor studii doar 91% sunt capabili sa identifice spatial sirena in calitate de pietoni, 31 % dintre soferi cu geamul deschis, iar cu geamurile inchise 26%. Conteaza foarte mult si felul in care rurla goarna, ce spectru de frecvente acopera, etc… Sa nu uitam ca sirena aia urla si in capul celor din ambulanta ! E al naibii de complicat.
Nou
Ionut Micu
@GeluCJ în cazul în care am informaţii noi, cu siguranţă voi spune, dar având în vedere că au stat destul de mult în intersecţie cred că s-au înţeles. Eu personal dacă aş fi fost în locul celui cu BMW-ul aş fi preferat să fac amiabilă decât să risc să rămân fără permis acum de sărbători.
Nasol momentul.
NU as vrea sa fiu intr-o ambulanta prin Bucuresti.
Mai NIMENI nu da prioritate. Canci atentie si multa nesimtire.
Insa, nici sa intre ambulanta ca in branza in special in conditii meteo nefavorabile nu e bine.
Ma gandesc ca daca sunt eu cu traume minore sau care nu imi pun neaparat in pericol viata, in ambulanta ca pacient, de la un astfel de accident ma pot alege cu mai multe „daune” decat aveam cand m-am „imbarcat”
Vorba lunga saracia omului. Politia sa dea verdictul. Noi vorbim aici sa ne aflam in treaba. Unii mai mult ca altii 🙂
GeluCJ, tu n-ai inteles nimic, si tot cu capul in nisip ai sa ramai, ca sa nu spun altceva. Nu e vorba de soferul bmw-ului. Ia ca mai pun o data si eu un video:
@ABC Esti chiar atat de sigur? Si ai grija la limbajul pe care-l folosesti atunci cand mi te adresezi in mod direct.
Nou
teddycarebears
@Cip eu am luat carnetul pe bune si n-am sa uit niciodata ca in timpul examenului eram a doua masina la semafor … mi-a scazut politistul 9 puncte imediat ce am pornit pentru ca nu m-am uitat in intersectie dupa politie, salvare sau pompieri !!!
si mi-a zis ca daca mai fac o singura greseala ma pica !
omule ma intelegi ? eram a doua masina de la semafor, pe banda din mijloc si drumul de 3 benzi si tot m-a ars … pentru ca nu m-am uitat dupa politie, salvare sau pompieri ! … e nevoie sa repet ???
orice alt comentariu e de prisos … BMW 101% vinovat !
Nou
Huffy
@teddycarebears, daca in momentul acela se auzeau sirene, examinatorul, avea dreptate.Daca nu…era doar un tiriplici cu pile, bucuros ca traim intr-o tara in care nepotismul este la putere.
Legat de clip: am facut un slow motion (0.5 si 0.2) + timer, in care se vede cit de des se aprid girofarurile ambulantei. http://www.youtube.com/watch?v=wVSGAZ4vM3s
Cea mai mare parte de vina o are soferul BMW-ului, dar nici cu cel de pe ambulanta nu imi este rusine.Sirena anemica, girofarurile bat din an in pasti (nu din vina soferului) , farurile infipte in fund (100 % vina soferului) si toate acestea in conditiile in care a intrat pe rosu in conditii de vizibilitate redusa (ceata).
Sunt curios care o sa fie verdictul dat de politie.
Eu stiu o treaba.Daca aud sirene sau(si) vad girofaruri, indiferent de culoare (rosu sau albastru), stau cuminte in banca mea.Citeva secunde pierdute de mine, pot face diferenta intre viata si moarte pentru cel care asteapta ambulanta.
@ABC – daca tu nu mai vrei sa-ti bati capul cu mai multi prosti – adica cu noi – de ce ne-am mai bate capul noi toti cu unul singur? 🙂
Nou
Ionut Micu
@Huffy am impresia ca girofarul nu se vede din cauza camerei, am vazut ca stopurile cu led pe filamare apar licarind, iar microfonul este destul de slab, daca cineva sta in spate si vorbeste nici nu se inregistreaza.
@ABC, chill ! chiar daca ai nostri colegi au pareri diferite, sa ramanem la argumente. e mult mai bine si pentru actori si pentru spectatori.
@Gelu, sa ramanem la clipul in discutie, deja se generalizeaza la greu.
@Huffy, +
@Kor, s-a lasat dus de val. si nu e singur 🙂
@xyz De acord. Avem niste puncte de vedere divergente asupra unora dintre aspecte, dar solutia probabil nu o vom afla fara sa cunoastem si pozitia oficiala a Politiei referitoare la aceste cazuri, care repet, de multe ori se incadreaza in acelasi sablon.
Sunetul este foarte slab,salvarea avea semnalele luminoase in functiune,dar cele acustice ?! Halal ambulantier,vine si fara luminile de intalnire aprinse…
+
de ce nu cu un Logan sau Hyunday sau Ford sau Opel sau Peugeot sau Renault sau Cielo?
de ce tocmai cu un BMW? cum a ajuns această marcă respectabilă (plus Audi aș adăuga eu) un simbol al cocalarilor și al nesimțirii în trafic…
Nou
miki
iata ce am patit eu pe scurt: curba pe sensul opus coloana apare o ambulanta in depasirea coloanei, fara semnale acustice sau luminoase, cand am vazut-o am franat brusc si am tras pe dreapta im sant, ambulantierul (cand m-a vazut) a dat drumul la girofaruri si la sirena ….a avut loc sa treaca pe langa mine si foarte prietenos m-a salutat…. va las pe voi sa judecati !
109 comentarii
Multi soferi uita din graba sau din nestiinta ca atunci cand patrunzi in intersectie trebuie sa circuli cu VITEZA REDUSA , tocmai pt a putea acorda priritate de trecere masinilor echipate cu girofare…gen ….ambulantele…etc. Ai avut marrree noroc ca nu a intrat in tine….
Alt lucru pe care l-am observat in legatura cu ambulanta , care desi avea in functione semnalele acustice si luminoase…..kulmea nu avea aprinse luminile nici macar pozitii….nimic….tinand cont ca afara l-a momentul producerii tamponarii afara era ceata……foarte grav……daca tu ca ambulanta nu aprinzi luminile de intalnire macar pe timp de ceata fie si in oras….ce sa mai zic de soferul classic de oras……dar asta nu inseamna ca cel cu BMW este scutit de producerea incidentului.
Art.62. – (1) La intrarea în intersecţiile unde lumina roşie a semaforului este în funcţiune ori indicatoarele obligă la acordarea priorităţii de trecere, conducătorii autovehiculelor prevăzute la art.61 alin.(1) trebuie să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită pentru evitarea producerii unor accidente de circulaţie, în caz contrar urmând să răspundă, potrivit legii.
Eu aveam impresia ca farurile la Ambulanta pornesc odata cu sirena. Stiu ca aveau un joc de lumini faza scurta/faza lunga.
Smurdul stie cum se actioneaza in intersectie, ambulanta nu.
https://www.trafictube.ro/smurd-neah/
E din cauza camerei sau luminile albastre abia se aprind de cateva ori?
Cel cu Ambulanta merita sa ramana fara permis ca a uitat de „Prioritatea de BMW”!!
Cred ca luminile albastre se aprind asa aiurea din cauza camerei, live nu am apucat sa le vad, eram prea ocupat sa caut marsarier-ul.
– bmw intra in intersectie desi cel de langa el oprise, era evident ca si el trebuia sa faca la fel.
– ambulanta circula fara lumini, intra in intersectie cam tare, il vede pe cel cu masina gri ca s-a oprit si merge mai departe.
+1 ABC asa se intra in intersectie aglomerata, smurdul stie 🙂
ce cretin..cel din stanga lui a oprit…el smecher cu bmw…are prioritate..
si eu sunt de parere ca o mica parte de vina poarta si ambulanta…faruri stinse pe ceata, girofarele alea abia se vad (zici ca au becuri lipsa 😀 )…poate n-ar fi stricat sa reduca putin viteza conform articolului mentionat de @ABC. Ba mai mult, se afla intr-o zona din care in mod normal nu vin masini (fiind pe contrasens)…
Nu stiu altii cum sunt, dar cand aud nino-nino ma agit sa vad de unde vine sa stiu daca merg linistit sau ma trag/opresc.
Si eu stiam ca farurile faceau un joc de faza scurta – faza lunga. Dar salvarea nu are in functiune nimic in partea din fata (nici luminile albastre din fata).
Dar doar de curios, salvarea s-a mai grabit la „interventie” sau a ramas acolo?
Nu stiu la salvare cum e, dar la pompieri stiu ca e nasol daca faci accident (cu toate sirenele si luminile pornite). Nu raspunzi in fata legii, dar e mai rau… raspunzi in fata superiorilor.
Referitor la luminile albastre, eu stiu ca au o frecventa mult mai rapida cand se aprind. Mai mult ca sigur din cauza camerei se vede ca stau mai mult stinse.
Putea sa aibe si faza lunga, ala cu BMW-ul tot se baga.
Are frane bune duba aia de salvare, avand in vedere ca are cateva tone bune a oprit binisor.
PS: nu ne pui si continuarea?
Art. 148 Se interzice conducătorului de autovehicul sau de tramvai:
8. să aibă în timpul mersului preocupări de natură a-i distrage în mod periculos atenţia ori să folosească instalaţii de sonorizare la un nivel de zgomot care ar afecta deplasarea în siguranţă a lui şi a celorlalţi participanţi la trafic;
E foarte greu de demonstrat că ambulanța a avut viteză prea mare în intersecție, mai ales că prima mașină a oprit fără probleme. Pur și simplu BMW-ul nu l-a auzit, era atent la radio.
Bi-bam bi-bam…(POC)…mama i-am filmat esti prost !? :))
Pacat ca nu e una din ambulantele dotata cu o camera.
In orice caz, cel cu bmw-ul nu vede, nu aude…
@bloghita Cine a zis ca daca ambulanta avea luminile aprinse, ala nu se baga?
Sunt doar constatari.
Ambulanta circula fara lumini pe timp de ceata
Soferii de pe autospeciale au obligatie sa intre cu atentie in intersectie cand intra pe rosu, IN UNELE INTERSECTII POATE CHIAR SA REDUCA PANA APROAPE DE OPRIRE SA FIE SIGUR CA UNII CU BMW-UL IL VAD SI NU SE INTAMPLA CA AZI, ceea ce se vede ca nu face cel de azi, dar cel cu smurdul a stiut ce trebuie sa faca.
Luminile albastre palpaie de parca ar face economie.
In toate cazurile de mai sus, bmw-ul are partea lui de vina, din varii motive, nu a observat ca cel din stanga a oprit, dar in acelasi timp venind lansat, cu viteza legala si pe verde nu a avut timp sa isi dea seama ca se intampla ceva in jurul lui.
Acum toti care o dati cu bmw-ul smecher si cretin, cati dintre voi cand intrati pe verde venind din spate, franati in punctul ala sa va asigurati ca nu vine un profesionist sau vreun meserias?
NUUUU, de ce ai tăiat filmarea?
@GBA: Cunosc cazuri când polițiști în misiune (cu toate semnalele sonore și acustice pornite) au mușcat-o în cazuri de accident. Asta pentru că anumiți superiori vor să „dea o lecție”. Mai rău e că au reparat pe banii lor autovehiculul instituției.
ABC are mare dreptate cu obligativitatea asigurării și a reducerii vitezei unor astfel de autospeciale aflate în misiune, dar în cel mai rău caz poate fi culpă comună, pentru că în rest e vina șoferilor – neacordare de prioritate.
Nu mai am continuare la filmuleţ.
M-am dat jos, le-am zis că i-am filmat cu camera din maşină şi dacă nu se înţeleg şi ajung a poliţie pot să mă sune.
Salvarea nu avea pacient.
După 10 minute m-am întors în aceeaşi intersecţie şi eliberasera partea carosabila, dar erau tot acolo, deci nu ştiu ce să zic despre urgenţă…
Nu există obligativitatea reducerii vitezei „până aproape de oprire ca să fie sigur că unii cu BMW-ul îl văd”. Nu există „venit lansat” când sirena aia urlă de la un kilometru.
Poate doar în cazul în care ești hipoacuzic – potrivit ultimelor reglementrări aliniate la standardele EU, deficiențele auditive nu mai sunt incluse în sfera incompatibilității cu permisul la categoriile inferioare (Ordinul nr.1162/2010).
@BullBar, comentati numai ca sa aveti ultima parere, precum ceilalti cu primul la comentat.
Nu am zis ca exista obligativitatea reducerii vitezei “până aproape de oprire ca să fie sigur că unii cu BMW-ul îl văd”. Da in unele cazul mai speciale, in intersectii unde vizibilitatea nu e asa de buna, pot sa o faca, mai uita-te o data la faza cu smurdul. Si mai e un exemplu cu un accident cu salvare rasturnata in Bucuresti, pe acelasi principiu.
@ABC: De asta exista sirena, daca nu-l vezi pe ala cu ambulanta, macar sa-l auzi.
Da’ cand esti si orb si surd si il vezi pe ala din stanga ca opreste si tu te tot duci, cam aia e.
E o simplă dezbatere de idei, nu vreau să te atac sau contrazic. Subliniez doar că nu există obligație legală din partea conducătorului de ambulanță să se asigure suplimentar. Legea este aia care este și tu trebuie să ai o conduită de natură să preîntâmpine asemenea incidente, de exemplu să nu vii lansat cu muzica la maxim ca să prinzi un galben.
Hai să o luăm altfel: dacă penalizăm șoferul ambulanței că „a intrat tare”, cum crezi că o să conducă aceștia în viitor ? Dacă ai tu nevoie de ambulanță și e prinsă în ambuteiaj, iar șoferul refuză să meargă pe contrasens de frica consecințelor ? Adică trebuie găsit un echilibru, și mi se pare că l-am găsit: căscăm ochii și urechile și lăsăm ambulanța să treacă.
unele comentarii de aici pur si simplu sunt scrise fara sa fie gandite si ma ingrozesc la culme … doar gandul ca unii care au comentat mai sus s-ar putea afla la volan m-ar face sa opresc motorul …
referindu-ma strict la actiunea din clip nu scrie nicaieri ca trebuie sa acorzi prioritate unei salvari doar daca are farurile aprinse ci daca girofarul si sirena sunt pornite … cel care a filmat era in „randul din fata” si salvarii nu i se poate imputa nimic dar absolut nimic … viteza mica da, girofar da, sirena da … a tras omul chiar si de volan incercand sa evite imbecilul care n-a schitat o tentativa de frana …. so wtf ???
referitor la SMURD .. cei de acolo au si cate 10-15 interventii pe tura si e normal sa fie mai vigilenti in intersectii pentru ca de acolo aduna de obicei cadavrele / oasele rupte … cei de la salvare nu au acelasi volum de munca si nu se lovesc neaparat de tot atatea tragedii precum SMURD-ul … uneori salvarea este sarita si se ajunge de la locul accidentului direct la IML …
in concluzie, BMW-ul n-are nicio scuza … si putea fi orice marca de masina …
Cu mai multi ani in urma am vazut si eu un accident de genul acesta, putin mai urat, la salvare i-a si fugit spatele, dar a redresat-o………dar si-a continuat drumul, pentru ca era in misiune……………deci daca dupa 10 minute salvarea din clip era tot acolo (desi putea continua linistita drumul, mai ales ca nu au fost victime) nu prea cred eu ca era in misiune.
Daca continua, trbuia sa se prezinte dupa la politie, si politia ar fi verificat daca era in misiune, si atunci poate a oprit sa o dea pe „intelegere” cu soferul BMW-ului, sau sa-l convinga sa faca amiabila cu vina lui (bmw-ului), ca uite, daca mergem la politie iti ia si permisul…….etc
E doar o PRESUPUNERE!!!!!
@teddycarebears – ai perfect dreptate, exceptand o fraza pe care ai scris-o, cred, aiurea: „nu scrie nicaieri ca trebuie sa acorzi prioritate unei salvari doar daca are farurile aprinse ci daca girofarul si sirena sunt pornite”
In lege scrie ca autovehiculele prioritare pot trece pe rosu (si incalca si alte articole de lege) daca sunt in misiune urgenta, dar au prioritate numai daca au semnalele acustice si luminoase in functiune.
Soferul BMW-ului n-are nicio scuza. In orice situatie, la volan sau pieton, eu ciulesc urechile cand aud o sirena, si caut cu orice pret sa vad de unde vine vehiculul prioritar, ca sa stiu sa nu-i tai calea si sa nu-i stau in drum. In plus, daca masina de pe banda alaturata franeaza aparent nejustificat, automat incetinesc si eu, pentru ca poate se intampla ceva ce eu inca nu vad.
Parerea mea e ca 100% vina celui cu BMW-ul. Ca Salvarea trebuie sa incetineasca si sa sporeasca atentia e una… mi se pare ca a facut-o (chiar a incercat sa il evite pe bolovan). Dar cum ramane cu obligatia participantului la trafic de a opri cat mai aproape de marginea drumului cand trece un autovehicul in regim de circulatie prioritara?
@Edward: nu ii chiar asa… am vazut acum o saptamana de la geam o Salvare lovind un VW Golf intr-un mod similar cu cel din clip. Salvarea in misiune, a oprit l-a intrebat daca a patit ceva si a chemat prin statie alta Salvare care a preluat pacientii. Dupa inca 15-20 de minute (soferul Ambulantei si cel al Golfului au discutat/completat ceva, nu am vazut exact dar erau in acelasi loc) Salvarea a plecat fara sa mai fie in misiune, si cel cu Golful la fel dar dupa ce a adunat resturile masinii lui din intersectie.
@kor poate nu se intelege insa se face atata tambalau pe baza faptului ca ala n-avea farurile aprinse … si daca nu le are ce daca ? … ii mai acordam prioritate cand este cu sirena si girofarul in functiune doar daca are si farurile aprinse ?
@teddycarebears – farurile (luminile de intalnire sau de drum) n-au nicio relevanta in chestiunea de fata. Dar sirena SI girofaryile, da.
Un pic mai spre roata si-i rasturna si pe ei…
Cel cu bmw nici-o treaba. Astra a oprit sa acorde prioritate, el intra blana in intersectie, nici prin cap sa-i treaca de politie/pompieri/ambulanta…
Avea luminile și sirena pornite, asta e tot ce contează pentru tine ca șofer, tu nu ai competența și căderea de a judeca dacă el face abuz de semnale.
E ca și cum ai zice, lasă că și el își bate nevasta acasă, de ce se leagă de mine că i-am călcat-o ? Irelevant.
Ce-mi place cum il apara unii pe cel cu BMW-ul.
Una din regulile de baza ale soferiei: daca unul opreste la intrarea in intersectie, chiar daca nu-ti dai seama de ce, incetinesti si belesti ochii sa vezi motivul. Nu treci blana prin intersectie cand n-ai vizibilitate pentru ca verdele tau nu garanteaza o intersectie libera.
Daca te bazezi pe semafoarele verzi, pe semnele de drum cu prioritate sau pe drumul tau drept nu inseamna ca stii sa conduci, inseamna ca risti sa mori cu prioritatea ta in brate.
Asa ca multa atentie, chiar daca ai verde, cand intri in intersectie las-o mai usor si beleste ochii in stanga si-n dreapta ca sa fii sigur ca nu mori cu tot cu verdele tau.
@Ionut Micu: probabil au trimis alta ambulanta la caz.
@RebounD11 Reciteste legislatia. Salvarea are girofar albastru nu rosu.
Vezi ca adevarul a dat link clipului tau pe FB. Doar ca nu e spre TT, nici YT, ci surpriza, mizeriile de la 220
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151849886266243&set=a.64450351242.75043.60005271242&type=1
Trebuia să lași clip-ul mai lung.
-dupa parerea mea nu este in totalitate vina soferului de bmw, nici cel de pe ambulanta nu pare a incetinii la intrarea in intersectie chiar daca ai girofar sirena pornita.
-daca ai o masina bine antifonata si nu zic blana muzica, un pic mai tare nu ii auzi sau ii auzi cand sunt in curul tau.
clar, prin lege, vina e a aluia cu bmw-ul
dar nici de ala cu ambulanta nu mi-e rusine…prefera sa se bage pe contrasens in loc sa intre in giratoriu normal…adica prefera sa castige 3 secunde (stiu, pot fi vitale uneori) si sa piarda la capitolul SIGURANTA („sansele” sa te feresti din calea ambulantei sunt mai mari daca merge pe drumul ei normal decat daca iti apare de acolo de unde nu te-ai astepta)
de acord cu ce zicea GBA, la institutiile astea „militarizate”, gen SMURD, pompieri, e altfel, intreaga raspundere in cazul unui accident e a soferului de pe autospeciala, ganditi-va la o astfel de situatie, in care soferul are un accident, ramane fara permis, automat e scos din tura/interventie, mai are norocul de un dosar penal, automat desfacerea contractului de munca
P.S. cunosc caz, sofer pe autospeciala pompieri, semnale acustice si luminoase pornite, a facut accident si a fost scos vinovat
si pana la urma, nu se compara SMURD’ul cu ambulanta, indiferent ce luam la comparatii, de la prezoane pana la ace seringa
Live, actiune, poc, polemica si tot vine unu sa nu-i placa.
http://goo.gl/K9ESQM
O da careva cu 32-ul, articolul 32.
Eu nu zic ca daca are rosu nu-i acorzi prioritate. Zic ca daca ai rosu casti ochii de 1001 ori si doar dupa ce se opresc toti, treci si tu. Artcolul 62 e facut sa responsabilizeze purtatorul de nino-nino, nu sa disculpe neatentii.
Apopos de ce zice r_adrian, cautai clipul YT cu ID-ul 57IcsjmuLfI
Accidentul a avut loc la intersectia bulevardului Alexandru Obregia cu Turnu Magurele la capatul masinii 313.
Ambulanta din moment ce avea sirena pornita automat avea si girofarurile. Nu se vede pe camera frecventa girofarurilor, insa banuiesc ca toata lumea a mai vazut o ambulanta in trafic.
Modulul de faza lunga cand faza lunga este intermitenta, la masina din filmulet se selecteaza de la un buton iar in cazul de fata nu era apasat.
@ r_adrian de ce nu se compara SMURD cu ambulanta ? Ia fa tu o comparatie ca te pricepi. Masinile alea rosii merg mai bine ca astea albe ?
o imbecilitate legislativa… autospecialele au prioritate, dar trebuie sa reduca viteza pentru ca in caz de accident suporta urmarile. daca-s fi sofer pe ele as sta la fiecare semafor si nu mi-as risca painea pentru nimeni. poate sa moara, poate sa arda, daca te scot vinovat in cazurile astea iti ramane in cazierul rutier si nu te mai angajeaza nimeni.
100% vinovatia soferului de BMW, neatentie la volan… ala din stanga franeaza, sirena pornita si nu o aude
http://www.realitatea.net/martor-ocular-accident-cu-o-ambulanta-in-capitala_1341425.html
Mai pune-ti watermark,ca vi le fura fara sa precizeze sursa…
Asta a fost prima mea postare aici, nu ma asteptam sa fie atat de vizualizata si de distribuita. Pe viitor voi sti sa pun watermark.
deci nu tu l-ai trimis la realitatea…astia vaneaza orice 😀
Am editat filmuletul, acum are intro si watermark, exista posibilitatea sa inlicuiesc filmul cu cel nou: http://www.youtube.com/watch?v=xDqXHHulmio
https://www.trafictube.ro/wp-admin/edit.php
dai edit la clip..si modifici cu xDqXHHulmio la youtube id
si sa pui clipul NELISTAT
Nu pot sa il editez, probabil din cauza ca sunt prea nou pe site, cand am postat filmuletul a trebuit sa astept aprobare, am timis un mail, poate ma ajuta un admin.
Multumesc oricum.
vad ca s-a rezolvat 🙂
tare comantariul tau la producerea accidentului 🙂
Am vazut ca s-a rezolvat.
Eram in „caldura” momentului 🙂
e prima data cand postez fara sa fi citit comentariile anterioare…am multe clipuri nevizionate 🙂
1. dincolo de vina celui cu bmw, de vina e si soferul ambulantei care, dupa parerea mea, intra prea tare in intersectie.
2. sonorul nu prea tare la radio poate acoperi sirena anemica a ambulantei
3. lumini nexam pe ambulanta
4. ceata
tragand linie, bmw-istul nu e singurul vinovat!
+
Nu prea inteleg, acolo e intersectie tip rond ? Oricum ar fi prea neglijent soferul ambulantei, bine ca a fost usor …
@xyz daca eu merg cu 20km/h si pun frana si tu te bagi in curul meu, eu sunt de vina? Daca ai 5m inainte de trecerea de pietoni si un pieton paseste pe zebra si tu treci si te opreste politia, pietonul e de vina nu?
Daca niste prosti s-au oprit ca sa lase salvarea sa treaca, tu accelerezi zici ca treci ca pe portocaliu nu? Vina e totala a soferului cu BMW, la fel cum ar fi pentru oricare dintre noi daca incalcam cele de mai sus.
rofl … cate comentarii negative ne-am luat toti care am spus ca BMW-ul poarta intreaga vina … mda, probabil o coincidenta 🙂
Bmw-ul vinovat cam 95 %. Ambulanta vinovata si ea vreo 5 %. Pai indiferent ca strunesti un vehicul cu regim prioritar trebuie sa ai si o conduita preventiva. Nu te urci la volan dai drumul la girofar si la sirena si gata o iei pe unde ai tu chef si cu ce viteza vrei. In conditiile in care s-a bagat in acel giratoriu pe contrasens trebuia sa reduca viteza nu intri ca in branza.
Nu este giratoriu si ambulanta nu este pe contrasens. Daca ar fi luat-o la stanga, ajungea la Metro berceni.
Aici este locul evenmentului. http://goo.gl/maps/wkoYo
La limita, am putea spune ca sunt doua benzi, una de inainte si una de la stanga (desi in realitate nu pot merge doua masini inainte, daca de exemplu cel care filmeaza intra in intesectie si merge spre piata sudului (pe Bdul. Obregia).
@xyz
1. d’aia e sofer pe ambulanta si nu pe trotineta: ca sa intre tare si sa duca ranitii la spital in timpul cel mai scurt cu putinta.
2. sa fie sanatos ala care isi pune boxe de 100 W in masina, da muzica la maximum pana isi sparge timpanele si nu aude sirena. Asta nu-l disculpa.
3. ce treaba au luminile – daca te referi la faruri? Doar ambulanta nu vine din fata, si nici n-ai unde sa vezi reflexiile. Iar daca te referi la girofar, te inseli. E pus in functiune, se vede clar in clip.
4. cu atat mai mult cand e ceata, cel care intra in intersectie, recte soferul BMW-ului, tre’ sa incetineasca si sa caste ochii.
Tragand linie, beemvistu’ e singurul vinovat.
@123vio, ai dreptate in ce priveste locatia.
Vroiam sa fac stanga pe Obregia, am oprit la culoarea galbena, se vede ca in fata mea inca mai sunt masini.
Salvarea a trecut pe rosu si vroia sa mearga inainte, BMW-ul avea verde, nu am auzit rasunand muzica din masina lui, din pacate pentru el a avut un moment de neatentie si a patito.
@Patratel, @Ursul Grizonat: corect, am uitat de culori 🙂 Chiar si asa trebuia sa ii dea prioritate Salvarii. Daca cel din stanga lui a putut putea si el.
Eu tin minte ca am invatat pe la scoala de soferi ca soferii autospecialelor pot sa nu tina cont de regulile de circulatie pana la limita evitarii oricarui pericol.
Consider culpa comuna.
@jgyprime – nu conteaza ce ai invatat tu la scoala de soferi, conteaza ce zice legea. Ori legea zice ca un vehicul prioritar are prioritate chiar si pe rosu daca are semnalele acustice si luminoase in functiune. Ori, daca eu am prioritate si un neatent intra in mine, nu poate sa fie culpa comuna, ca doar nimeni nu e mama Omida sau Nostradamus ca sa prevada ca un zapauc n-o sa-i acorde prioritate.
Kor, teddycarebears si altii. Desi a fost pomenit mai devreme (chiar de doua ori), ignorati articolul 62:
https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art62
Obligatia conducatorilor auto de a acorda prioritate vehicolelor cu regim prioritatar nu exonereaza pe conducatorii acestora (fie ei soferi de ambulanta, pompieri sau politie) de rigorile legii. Cu alte cuvinte, si soferul ambulantei este sanctionabil (dar acest lucru nu il va scuti pe soferul BMW-ului de sanctiune).
Si e normal. Nu cred ca ar vrea sa fie cineva pacient intr-o ambulanta care se arunca in mijlocul unei intersectii intens circulate, venind de pe vreo straduta spre care nu e vizibilitate…
@Cip – degeaba circuli cu atentie sporita daca din dreapta, de pe b1, de dupa o masina oprita pe b2, iti iese brusc in fata un neatent. Iar in cazul concret de aici, ambulanta nu venea de pe o straduta.
Meh, nu le mai tot gasiti scuze surzilor care nu aud sirenele, orbilor care nu vad girofarurile si „grabitilor” care accelereaza cand intra intr-o intersectie.
Kor, te incapatanezi degeaba: NU ii iau apararea soferului BMW-ului si nici nu il disculp. Dimpotriva. El este principalul vinovat.
DAR, repet, asta nu il va scuti pe soferul de ambulanta de sanctiune. El este obligat sa se asigure ca TOTI ceilalti i-au facut loc.
@Cip – si tu te incapatanezi degeaba… Sunt de acord ca nu te poti duce chiar ca berbecul, chiar daca esti sofer pe vehicul prioritar, macar pentru faptul ca masinile care intra in intersectie nu pot frana instantaneu. Uite, un exemplu, de ala de care zici tu, de sofer pe masina de politie care, in mod cert, a gresit si – nu stiu ce zice legea in Rusia, dar are partea lui de vina:
http://www.youtube.com/watch?v=dJ0QQs48rWM
Politistul rus a uitat o lege elementara din fizica, aia cu inertia… 🙂
Dar nu e cazul in clipul nostru. Chiar nu stiu ce ar fi putut face soferul ambulantei, in filmul lui @ Ionut Micu. Nu vad nici o asemanare cu clipul vecinilor nostri rusi.
Asta-i ca aia cu „ce treabă ai tu că circul cu 70km/h în zonă de 30, am prioritate!!” Ca să ţi se acorde prioritate trebuie să-i dai omului şansa să ţi-o acorde. Să te asiguri că e conştient de prezenţa ta, în primul rând. Că te observă şi că are suficient timp de reacţie să nu intre în tine.
@Ionica, chill!
@Kor, nimeni nu ia apararea bmw-istului, insa, asa cum spune si mariuskk, conduita preventiva a celui de pe ambulanta a fost nula.
vehiculele cu regim prioritatar cu toate alea in functiune au voie sa incalce regulile de circulatie, insa asta nu inseamna ca merg legati la ochi.
eu cred ca li s-a recomandat sa incetineasca atunci cand e vorba de intersectii aglomerate sau fara vizibilitate.
misiunea lor e sa ajunga cat mai repede la pacient/spital, dar intregi.
@Tibike – korekt, dar cum sa te asiguri ca ala stie de tine? Poti tu sa stii ce e in mintea lui goala? 🙂
Eu as zice doar ca acesta asigurare de care vorbesti tu trebuie sa priveasca strict limitele legilor fizice si ale timpilor de reactie. Dar eu zic ca ambulanta circula cu o viteza rezonabila, iar BMW-ul i-a taiat calea venind dintr-o zona (de langa o masina oprita) fara vizibilitate.
Ganditi-va: la fel de bine puteti fi pusi voi intr-o situatie similara: aveti verde si intrati in intersectie. Din dreapta, de dupa o masina oprita la rosu, va taie calea un nesabuit. Cine e de vina? Cupla comuna? Hai sa fim seriosi…
@xyz – conduita asta preventiva are si ea limitele ei. Nu intotdeauna poti sa prevezi ca nu ti se va da prioritate, mai ales cand dispui de accesorii audio-video care te fac remarcat de pe luna.
Voi vorbit de cazuri vagi, generale, sau poate va ganditi la videoclipul pe care l-am postat eu, de la rusi. Dar, repet, in cazul de fata, nu prea era nimic de facut.
@Kor – în situaţia din clip, măsurând „ochiometric”, mi se pare că ambulanţa trebuia să încetinească mai mult DAR chiar şi cu viteza pe care a avut-o, BMW-ul ar fi avut suficient timp să o vadă şi să-i acorde prioritate; adică îi consider pe amândoi neatenţi.
În general, sunt de părere că la intersecţiile nesemaforizate, când ai prioritate, trebuie să circuli prudent şi cu ochii la cei care se apropie de intersecţie de pe drumuri fără prioritate, şi să le anticipezi eventuala neatenţie. La intersecţiile semaforizate e altă problemă. Oricum, asta nu se aplică aici. Aici se aplică „dacă tot intru în intersecţie pe roşu, măcar să mă asigur temeinic că lumea mă vede şi îmi face loc (şi, eventual, cu atât mai mult când transport pacienţi în stare de sănătate precară)”.
O lungim degeaba, atat timp cat nici nu vrei sa asculti. E cat se poate de simplu. Sunt doua bucati de lege. Unul prevede obligatiile soferului de masina prioritara, una obligatiile celorlalti soferi.
Conform bucatii de lege care il priveste pe soferul de ambulanta, nu poti prevedea, nu intri in intersectie/ nu inaintezi in intersectie. Stai cuminte sa se opreasca toti. Oricum vei ajunge la caz mai repede decat daca ai fost lovit.
@Cip – sa inteleg ca si tu, cand intri in intersectie pe verde, daca nu poti prevedea aparitia vreunui daltonist, nu intri si nu inaintezi in intersectie? Stai cuminte si astepti… ce? Sa te ia toti ceilalti la claxoane, poate…
Ce scrie la articolul 62? Ca soferul trebuie sa reduca viteza. A redus-o, pentru ca inainte de a intra avea mai mult ca sigur viteza mai mare. Nu scrie la lege cu cat sau pana la ce viteza trebuie sa reduca. Ce mai scrie? Ca trebuie sa aiba atentie sporita. Asa si? Poti sa ai tu atentia sporita a lui Superman, si tot nu vezi BMW-ul care, repet, intra in intersectie mascat de masina din stanga sa. Mai mult nu scrie.
Ma rog, asta e parrea mea strict in acest caz. In alte circumstante, as putea sustine culpa comuna. Dar nu in acest caz. As fi curios ce a hotarat Politia in cazul de fata.
@Kor, dacă ambulanţa reducea viteza de la 120km/h la 90km/h şi traversa intersecţia pe prioritate de girofar, era OK? 🙂
@Tibike – iar vorbim despre cazuri ipotetice? Uita-te putin pe film… Avea ambulanta asta 90 km/h? Tu ce zici?
@Rebound11 Corect. Am vrut doar sa subliniez ca la masinile cu girofar albastru nu trebuie sa tragi pe dreapta si sa opresti, doar sa le acorzi prioritate de trecere. In schimb la masinile cu girofar rosu, trebuie sa opresti. Am observat ca nu toti soferii stiau asta, intr-o zi cand trecea un convoi agabaritic care ocupa aproape trei benzi de circulatie.
Daca ambulantierul a intrat prea riscant si trebuia sa incetineasca mai mult (trebuia sa aiba max 25 la ora in dreptul masinii albe ca sa poata frana cand apare bemveul), atunci, pastrand proportia, o autospeciala de pompieri nu ar putea ajunge niciodata in timpul alocat.
Ia sa puna amenda 2.000 ron , suspendare de carnet pe 3 luni si camere pe fiecare autospeciala (iar suspendarile sa se faca pe baza filmarilor, la absolut toate situatiile) sa vezi atunci cum se acutizeaza auzul….
Inec, asfixie , stop cardio-respirator – interventie in 3 minute = pacient viu
3-5 minute viu dar cu sechele
Peste 6-7 minute decedat
Hemoragie 1minut poate face diferenta intre a se externa pacientul in 7 zile, sau a-I face pomana la aceeasi perioada.
Acum cativa ani am fost pus in situatia de a fugi pentru viata copilului meu care fusesem anuntat ca nu mai respira datorita obstructiei cailor respiratorii. Am facut sub 2 minute (cine stie cta din piata grivitei in tomis 3).
In acelasi timp sunt si conducator autospeciale, dar nu am mers niciodata ca atunci.
Si acum intrebare pentru cei care spun ca ambulatierul a intrat tare: sunteti siguri ca atunci cand (sper sa nu) veti avea nevoie urgenta de un astfel de serviciu echipajul sa fie mai lent decat ar fi pentru ei insisi ? Sau daca vei solicita pentru copilul tau intr-o situatie similara sa iti moara copilul in brate stiind ca AR FI PUTUT ajunge dar nu a ajuns de teama ca o sa dea peste un ametit ai mai sustine cauza unuia care stie doar verde si atat ?
@Patratel: culmea ii ca eu o stiam… i-am explicat-o lu’ varu-meu acu’ nici o saptamana la o faza cand unu’ nu o oprit sa lase masina de Pompieri. Am avut o scapare de moment la comment, nu am tinut cont ca Salvarea are doar albastre. Oricum, in majoritatea cazurilor ca sa acorzi prioritate e necesara oprirea… dar asta nu ma scuza de la greseala facuta 🙂
Adydum, imi doresc ca niciun user de pe acest site sau de pe oricare altul sa treaca prin ce ai trecut tu, insa nu e vorba despre ce cred eu, e stipulat in art62, prezentat de Cip, undeva mai sus:
„Art.62. – (1) La intrarea în intersecţiile unde lumina roşie a semaforului este în funcţiune ori indicatoarele obligă la acordarea priorităţii de trecere, conducătorii autovehiculelor prevăzute la art.61 alin.(1) trebuie să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită pentru evitarea producerii unor accidente de circulaţie, în caz contrar urmând să răspundă, potrivit legii.”
@Kor, în puii mei, nu mai răstălmăci cuvintele. Am vrut să demonstrez un punct de vedere, şi anume că redusul vitezei în cazul de faţă nu a fost suficient. Suficient ar fi fost să belească şi ambulanţa ochii şi chiar să oprească dacă îşi dă seama că BMW-u e de pe altă planetă.
Legea e de aşa natură încât dacă ai posibilitatea să previi un accident, ai obligaţia s-o faci. „L-am văzut dar am crezut că opreşte” e un ţărănism nociv şi uneori fatal.
@Adydum – Eu iti dau 100% dreptate, dar o sa-ti raspunda baietii cârcotasi, care, se pare, n-au avut nicodata pe nimeni de dus urgent cu ambulanta, kãkumkã daca ai un accident, fie si usor, atunci n-o sa mai ajungi in 2 minute… Si mai si raspunzi, cica, contraventional…
@Tibike – dupa tine cat draq tre sa reduci viteza ca sa eviti un surd-si-orb in BMW? Tu nu intelegi ca soferul ambulantei n-avea cum sa-l vada in timp util? Nu ne uitam amandoi la acelasi videoclip?
Acum vreo patru ani rulam cu vreo 35-40 km la ora cand, din stanga, mi-a tasnit din cativa metri un nene de pe banda cealalta, care se strecurase intre doua tiruri, iesind din benzinarie, si care, desi nu putea sa se asigure, a iesit „la ghici”. Cum el nu ma putea vedea, nici eu nu puteam sa-l vad de dupa namilele de TIR-uri. Chiar daca am frant brusc, n-aveam nicio sansa sa-l evit, desi am tras dreapta cat am putut, avand in vedere ca si franesm, concomitent. Rezultat, farul meu din stanga facut praf impreuna cu aripa si usa usor indoita. Omul nu prea voia sa faca amiabila pe RCA-ul lui, si tot ii dadea cu culpa comuna. Chemat Politia, incheiat PV, si declarat celalalt vinovat 100%. Cam asta e cu redusul vitezei si cascatul ochilor. Chiar si la 40 km/ora, ceea ce, nu-i asa, pare o viteza rezonabil de mica.
Se pare că într-adevăr nu ne uităm amândoi la acelaşi videoclip, dacă ţie ţi se pare că şoferul ambulanţei n-avea cum să-l vadă în timp util.
Şi se pare că avem concepţii divergente, dacă (după câte înţeleg de la tine) ţi se pare inutil ca şoferul unei ambulanţe să fie conştient şi responsabil în momentul în care traversează o intersecţie, atât timp cât încetineşte „destul”.
@Tibike:
https://lh4.ggpht.com/oUMfr0swxgf6UaSvy8O_WCgeRqTo8XQN6qqiiqW7I5UF0M8kXCdSih5UGLBU9r7q3lyM=h310-rw
😆
Multe discutii au fost pe acest post pro si contra soferului de pe Ambulanta. S-a facut referire si la acel art. 62 pe care nu-l mai citez inca o data. Retin din comentariul colegului @Ursul Grizonat de aici: „Artcolul 62 e facut sa responsabilizeze purtatorul de nino-nino, nu sa disculpe neatentii” si subscriu. Este necesara o astfel de precizarea legislativa pentru a fi foarte clar ca daca ai girofaruri si sirena pe masina nu esti mai presus de lege in orice situatie si ca nu poti provoca accidente, iar legea sa te acopere oriunde si oricand, fara exceptie.
In sprijnul acestei idei de a elimina excesele sau abuzurile in serviciu, reamintesc si prevederea:
„Art.102. – (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice: […]
12. folosirea nejustificată a mijloacelor speciale de avertizare luminoase sau sonore de către conducătorii autovehiculelor care au regim de circulaţie prioritară; […]”
Insa de aici si pana la a acuza pe soferii autovehiculelor cu regim de circulatie prioritara de fiecare data cand se produce o tamponare de: neatentie, fortare a intersectiei, a le arunca in carca responsabilitatea accidentului sau o parte din aceasta (culpa comuna) este o cale lunga.
Da, daca BMW-ul trecea pe verde si ramanea cumva blocat in intersectie, iar Ambulanta il spulbera sau si-ar fi facut loc cu forta sau alte variatiuni pe aceeasi tema, atunci poate altfel ar fi stat lucrurile. Imaginile arata insa altceva: o Ambulanta care vine cu luminile in functiune si sirena pornita, o serie de soferi o vad si degajeaza intersectia, un altul (cel din stanga BMW-ului) o vede si el si opreste, Ambulanta trece de el si apare BMW-istul cu viteza care se infige direct in Ambulanta, desi aceasta incearca sa schiteze un gest de evitare.
Art. 130 spune foarte clar:
„Conducătorul de vehicul care se apropie de intrarea intr-o intersecţie, simultan cu un autovehicul cu regim de circulaţie prioritară care are în funcţiune semnalele luminoase şi sonore, are obligaţia să îi acorde prioritate de trecere.”
si este sustinut de:
„Art.37. […]
(2) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să reducă viteza, să circule cât mai aproape de marginea drumului în sensul de deplasare şi să acorde prioritate la trecerea autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară care au în funcţiune mijloacele speciale de avertizare luminoasă de culoare albastră şi sonore.[…]”
Este exact ce trebuia sa se intample in aceasta situatie, ceea ce a facut soferul Opel-ului si nu a facut soferul BMW-ului. Pentru asta se poate alege cu 60 de zile de vacanta (fiind cu pagube), posibil redusa la 30 de zile daca a fost baiat cuminte in ultimii trei ani (art. 221) si testul de verificare „13 din 15” a cunostintelor rutiere (art. 229) pentru „norocosi”.
+
‘Oare sa imi bat capul mult cu proştii?
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1442194/Death-crash-ambulance-driver-didnt-slow-at-red-light.html
Peste tot exista faptul ca soferii de pe ambulanta trebuie sa intre cu atentie in intersectie cand e rosu, numai la noi „ca sa intre tare si sa duca ranitii la spital in timpul cel mai scurt cu putinta.”
„Statutes allow [ambulance] drivers in such cases to be exempt from red light restrictions but they are not allowed to proceed in such a manner that is likely to cause danger. A red light in these cases should be treated as a „give way” sign, and the defendant knew this from his advanced driving course.”
@ABC, exista si la noi (acel art 62), insa, dupa cum vezi, multi il ignora sau il interpreteaza eronat.
@kor, gresesti flagrant si dincolo de orice logica.
@Gelu, soferul de pe ambulanta are partea lui de vina pentru ca nu a incetinit suficient cand a intrat intersectie pe rosu!
Au fost si la Cluj destule accidente in situatii similare, unele surprinse chiar de camerele de luat vederi, in pta. Unirii la intersectia cu Bd. 21 Decembrie 1989 (clujenii cunosc zona). Sablonul aproape identic: Ambulanta cu lumini si sirena in functiune (BTW se aude de la 100 m sirena acolo) depaseste coloana de la semafor pe banda dedicata auto de transport in comun (in sens invers), cei de pe directie perpendiculara opresc sa o lase si totusi se gaseste unul care sa spulbere Ambulanta in intersectie.
si
si (intersectia din pta. A. Iancu; nici aici nu a incetinit???)
si
http://www.stiridecluj.ro/social/accidentul-cu-ambulanta-smurd-din-fata-hotelului-melody-imagini-camere-de-supraveghere-video
si
http://www.stiridecluj.ro/social/accident-la-melody-un-smart-a-intrat-intr-o-ambulanta-video
si …
In toate cazurile au fost de vina soferii Ambulantelor?
@ABC Da, exemplul tau e bun insa citeste tot articolul. Cine pe cine a lovit acolo? In clipul lui @Ionut Micu si in cele amintite mai sus cum se intampla lucrurile? Cine pe cine loveste?
Sunt curios si eu sa vad decizia pe care o va lua Politia in acest caz, hotarare care ar pune capat acestor dispute pro/contra Ambulanta. Daca dl @Ionut Micu este amabil, poate sa ne tina la curent cu evolutia situatiei in cazul in care Politia ii solicita imaginile needitate de la locul accidentului.
3) in caso di semaforo rosso limitare la velocità in modo da assicurarsi che tutti i veicoli in prossimità dell’incrocio diano la
precedenza, in caso contrario, se necessario, fermare il mezzo di soccorso;
Este doar o recomandare. De ce la altii se poate si la noi nu ?
Ce sa mai spunem ca in alte part se folosesc transpondere pe masinile cu nino nino incat anumite detectoare de radar sa alerteze specific. Se incerca algoritmi rapizi FFT pentru filtrare astfle incat o ureche electronica sa detecteze sirena.
De ce ? Conform unor studii doar 91% sunt capabili sa identifice spatial sirena in calitate de pietoni, 31 % dintre soferi cu geamul deschis, iar cu geamurile inchise 26%. Conteaza foarte mult si felul in care rurla goarna, ce spectru de frecvente acopera, etc… Sa nu uitam ca sirena aia urla si in capul celor din ambulanta ! E al naibii de complicat.
@GeluCJ în cazul în care am informaţii noi, cu siguranţă voi spune, dar având în vedere că au stat destul de mult în intersecţie cred că s-au înţeles. Eu personal dacă aş fi fost în locul celui cu BMW-ul aş fi preferat să fac amiabilă decât să risc să rămân fără permis acum de sărbători.
@Ionut Micu Multumim 🙂
Nasol momentul.
NU as vrea sa fiu intr-o ambulanta prin Bucuresti.
Mai NIMENI nu da prioritate. Canci atentie si multa nesimtire.
Insa, nici sa intre ambulanta ca in branza in special in conditii meteo nefavorabile nu e bine.
Ma gandesc ca daca sunt eu cu traume minore sau care nu imi pun neaparat in pericol viata, in ambulanta ca pacient, de la un astfel de accident ma pot alege cu mai multe „daune” decat aveam cand m-am „imbarcat”
Vorba lunga saracia omului. Politia sa dea verdictul. Noi vorbim aici sa ne aflam in treaba. Unii mai mult ca altii 🙂
Cu dedicatie pentru soferul BMW-ului:
GeluCJ, tu n-ai inteles nimic, si tot cu capul in nisip ai sa ramai, ca sa nu spun altceva. Nu e vorba de soferul bmw-ului. Ia ca mai pun o data si eu un video:
Multumim lui @tutorialelogan pentru clip. GeluCJ 🙂
@ABC Esti chiar atat de sigur? Si ai grija la limbajul pe care-l folosesti atunci cand mi te adresezi in mod direct.
@Cip eu am luat carnetul pe bune si n-am sa uit niciodata ca in timpul examenului eram a doua masina la semafor … mi-a scazut politistul 9 puncte imediat ce am pornit pentru ca nu m-am uitat in intersectie dupa politie, salvare sau pompieri !!!
si mi-a zis ca daca mai fac o singura greseala ma pica !
omule ma intelegi ? eram a doua masina de la semafor, pe banda din mijloc si drumul de 3 benzi si tot m-a ars … pentru ca nu m-am uitat dupa politie, salvare sau pompieri ! … e nevoie sa repet ???
orice alt comentariu e de prisos … BMW 101% vinovat !
@teddycarebears, daca in momentul acela se auzeau sirene, examinatorul, avea dreptate.Daca nu…era doar un tiriplici cu pile, bucuros ca traim intr-o tara in care nepotismul este la putere.
Legat de clip: am facut un slow motion (0.5 si 0.2) + timer, in care se vede cit de des se aprid girofarurile ambulantei.
http://www.youtube.com/watch?v=wVSGAZ4vM3s
Cea mai mare parte de vina o are soferul BMW-ului, dar nici cu cel de pe ambulanta nu imi este rusine.Sirena anemica, girofarurile bat din an in pasti (nu din vina soferului) , farurile infipte in fund (100 % vina soferului) si toate acestea in conditiile in care a intrat pe rosu in conditii de vizibilitate redusa (ceata).
Sunt curios care o sa fie verdictul dat de politie.
Eu stiu o treaba.Daca aud sirene sau(si) vad girofaruri, indiferent de culoare (rosu sau albastru), stau cuminte in banca mea.Citeva secunde pierdute de mine, pot face diferenta intre viata si moarte pentru cel care asteapta ambulanta.
@ABC – daca tu nu mai vrei sa-ti bati capul cu mai multi prosti – adica cu noi – de ce ne-am mai bate capul noi toti cu unul singur? 🙂
@Huffy am impresia ca girofarul nu se vede din cauza camerei, am vazut ca stopurile cu led pe filamare apar licarind, iar microfonul este destul de slab, daca cineva sta in spate si vorbeste nici nu se inregistreaza.
@ABC, chill ! chiar daca ai nostri colegi au pareri diferite, sa ramanem la argumente. e mult mai bine si pentru actori si pentru spectatori.
@Gelu, sa ramanem la clipul in discutie, deja se generalizeaza la greu.
@Huffy, +
@Kor, s-a lasat dus de val. si nu e singur 🙂
@xyz – mi-am dat seama… D’aia am si dat-o pe glumã. Nu m-am suparat… 🙂
@xyz De acord. Avem niste puncte de vedere divergente asupra unora dintre aspecte, dar solutia probabil nu o vom afla fara sa cunoastem si pozitia oficiala a Politiei referitoare la aceste cazuri, care repet, de multe ori se incadreaza in acelasi sablon.
hug! 🙂
Sunetul este foarte slab,salvarea avea semnalele luminoase in functiune,dar cele acustice ?! Halal ambulantier,vine si fara luminile de intalnire aprinse…
+
De asta ce mai ziceti ? https://www.trafictube.ro/ambulanta-3/
de ce nu cu un Logan sau Hyunday sau Ford sau Opel sau Peugeot sau Renault sau Cielo?
de ce tocmai cu un BMW? cum a ajuns această marcă respectabilă (plus Audi aș adăuga eu) un simbol al cocalarilor și al nesimțirii în trafic…
iata ce am patit eu pe scurt: curba pe sensul opus coloana apare o ambulanta in depasirea coloanei, fara semnale acustice sau luminoase, cand am vazut-o am franat brusc si am tras pe dreapta im sant, ambulantierul (cand m-a vazut) a dat drumul la girofaruri si la sirena ….a avut loc sa treaca pe langa mine si foarte prietenos m-a salutat…. va las pe voi sa judecati !