It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Aproape accident mortal

Adăugat de Bad
Raportează ca șters! 142

Un retardat intra pe DN fara sa acorde prioritate. Cand am discutat cu el era convins ca el a intrat corect si eu sunt vinovat. Degeaba i-am explicat ca murea pe loc daca intram in lateralul loganului.Nu m-a lasat nevasta sa-i nenorocesc fata de retardad.

58 comentarii

  1. Cam greu sa te vada. Tu mergeai cu 50km/h conform marcajului si indicatorului, nu-i asa?

    • 200km/h +-10.
      Ok. Nu a vazut. Uita-te atent cat ezita si totusi intra. Pe urma recunosti ca ai gresit dar nu sustii ca esti nevinovat si ca el avea prioritate venind din curba. Adica, cat de idiot sofer sa fii? Moare si nu stie de ce.

    • Din filmare nu mi se pare ca ezita. Oricum, daca alea au fost argumentele lui e chiar idiot. Dar limita de 50km/h e pusa acolo cu un motiv si cat timp cauti scuze pentru ca nu ai respectat-o, nu esti tare departe de ala. In tara asta toata lumea caute scuze sa nu respecte regulile.

  2. Nu inteleg argumentele tale de nici un fel. Aveam pe ac 70 exact, adica 60 real.Dar te-ai gasit tu sa-mi maresti viteza ca asa ti se pare tie fiindca ai niste frustrari vis-a-vis de trafic. Si eu le am insa regulile de prioritate sunt clare si nu e cazul sa arunci cu noroi gratuit.

    • „Aveam pe ac 70 exact, adica 60 real”
      si cum ai ajuns dumneata la concluzia aceasta ?
      UN Regulation No. 39 – Rev.1 – Amend.1 – Speedometer : stipuleaza ca viteza indicata sa fie mai mare sau egala decat viteza reala, DAR nu zice nimic cu cat. Limita superioara e stabilita la 110% din viteza reala +4km/h (a vedea pagina 8 din document ce se refera la calibrarea vitezometrului)
      https://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs21-40.html

      Ai 3-4 secunde din momentul in care soferul daciei apare in clip pana in momentul in care ajungi langa el. Considerand un model liniar simplificat (ca si viteza dumitale, tot aproximata este) la 10 km/h in plus, aceasta inseamna aproape +8.5m, iar la 15 km/h, aceasta inseamna +12.5m, distante care in momente de criza pot fi foarte importante.

    • Daca iti arata 70km/h pe bord, cel mai probabil real e minim 66km/h. Mie imi arata pe bord exact viteza pe care o am, fara eroare, poate pentru ca am exact dimensiunea din fabrica a anvelopelor si jantelor.
      Adevarul e ca sunt frustrat pe cei care nu respecta regulile, pentru ca ma pun in pericol.
      Momentan sunt intr-o alta tara europeana si stau pe o strada lunga de 4km cu limita de 40km/h. Nu am intalnit pe nimeni pana acuma care sa mearga mai tare de atata. Stii cat de usor se iese din curti si de pe strazile laterale? Incredibil de usor. Abia stand aici am realizat cat de important e sa respecti limitele de viteza si implicit sa ii respecti pe ceilalti oameni. In Romania unde am casa strada e asemanatoare, limita de 50km/h, case si blocuri mici pe toate parcelele, 2 bumpere la 800m distanta si crede-ma ca se circula cu 70km/h intre bumpere si mi-e frica sa ma plimb pe trotuar pentru ca oricand poate sari o masina bordura si ma omoare.

    • In principiu tu ai dreptate. Insa aqvaplanarea se intampla de la 80km/h in sus. Nu a fost cazul, decizia mea trebuia sa fie extrem de scurta. Daca venea pe contrasens, alegeam sa intru in el, preferabil unei tamponari frontale. Frana nu a fost eficenta sa-l evit prin dreapta. Cand am franat masina nu s-a dus unde mi-am dorit eu. Asa ca am lasat masina sa curga pana aproape de el si am evitat din volan. In filmare nu se vede insa dupa ce am lasat claxonul doar volanul a facut diferenta.

  3. Femeile in general la volan sunt muult mai prudente decat barbatii , frate dar si cand fac cate o mizerie de genul asta….valeu mama.

  4. De asta nu e bine sa se ridice viteza legala in localitati la 70 sau 80 cum s-a incercat in cateva proiecte de lege. Pentru ca sunt aiuriti si neatenti care nu se asigura si pe care la o viteza mica ii poti evita. Aici intra si pietonii.
    Ala a avut noroc cu autoru ca a avut reflexe. Ca altfel era nasol.

    • „Pentru ca sunt aiuriti si neatenti care nu se asigura si pe care la o viteza mica ii poti evita. Aici intra si pietonii.”
      doar aceste motive ai putut gasi ? destul de slab rationament. Te-ai gandit vreodata ca timpul de reactie al unei persoane impreuna cu timpul de demaraj al unui vehicul nu ar fi suficiente pentru ca un vechiul de pe un drum secundar sa intre in conditii de siguranta pe un drum principal ?

    • @vasco E vorba de anumite localitati care sint traversate de drumuri europene, late si drepte, cu vizibilitate buna de sute de metri sau kilometri.

  5. Bad Daca nici dupa discutie n-a inteles ce-a facut acolo si cum a scapat, remodelarea fetei de retardat n-ar fi ajutat prea mult.
    +

    • Rational nu, asa este. Dar m-am enervat si mai tare cand am vazut ca pe langa faptul ca si el avea copil in masina nu constientiza ca ne putea omori cu „prioritatea venind din curba”.

  6. Oare o astfel de filmare trimisa la IPJ, ar ajuta la ceva?

    • HaterInTrafic

      din pacate „sanctinoarea soferilor nu se poate face decat de catre agentul constatator LA FATA LOCULUI”, but I feel you, bro 🙂 vezi ca ti-am scris un roman mai jos.

    • doctor faust

      din pacate aberezi, si nu e prima data. mai simplu e sa nu spui ceva decat sa spui o tampenie.

    • HaterInTrafic

      @doctor faust tu cu mine vorbesti?

  7. HaterInTrafic

    OK, imi dau si eu cu parerea:
    – curba, vizibilitate redusa: pentru el e dificil sa se asigure
    – tu nu aveai 60, dar nici 200 pentru ca ai controlat masina destul de usor, la viteza mai mare te duceai in balarii. As miza ca ai iesit din curba cu un ~80
    – in filmare se vede clar ca din momentul in care ati avut contact vizual ar fi avut timp sa franeze si sa nu intre in drum. aici mie imi indica faptul ca acel sofer are vreun sindrom psihic ceva, de ce dracu nu a oprit cand te-a vazut?
    – am o mare presimtire ca aveai farurile stinse. in primul rand esti in afara localitatii. in al doilea rand, pe vremea aia este inadmisibil sa nu ai faruri aprinse. (e doar o presimtire, tu sa-mi confirmi). desi nu este in temeiul legii, daca ati fi facut accident iar tu nu aveai faruri aprinse, te-as fi considerat vinovat 100%.

    oameni buni. o limita de viteza implica mai multe chestii decat banuiti. ok, el trebuia sa acorde prioritate dpdv legal, dar ia-o altfel. daca mergeai cu viteza maxima admisa TE-AI FI DEPLASAT MAI INCET si ai fi fost mai usor de vazut. pe un sector de drum cu 50km.h, tu ca sofer nu poti anticipa viteze mai mari de 50. daca ala vine cu 100 nu-ti vei aproxima corect timpul si se poate intampla o nenorocire.

    o sa sune absurd ce spun, but hear me out..
    daca intr-adevar nu aveai farurile aprinse, as zice ca tu esti vinovat 60% iar el 40%. insa, cum legea este prost scrisa, el pica 100% vinovat pentru neasigurare la schimbarea directiei de mers. daca ar fi dupa mine, sincer, as zice culpa comuna 🙂

    legea este prost scrisa pentru ca presupune ca vinovatul nu a respectat legea, iar ceilalti participanti la trafic au mers regulamentar. dar cum nici TU nu erai regulamentar din mai multe puncte de vedere, nu mi se pare corect (moral vorbind) ca el sa pice de vina.

    uite un exemplu: bucuresti, ploua, totul gri inchis. am schimbat banda si era sa ma urc pe o cretina care avea o masina gri si mergea cu farurile stinse. in oglinda nu se observa ABSOLUT NIMIC. conform legii: eu as fi fost vinovat. intrebarea mea este. OARE?

    • Faruri aprinse? Aveam si proiectoarele aprinse ca iesisem dintr-o portiune cu ceata. In momentul cand l-am vazut era deja si faza lunga pe el!
      Sigur e bolnav psihic. In loc sa-mi fi spus ca nu m-a observat era convins ca avea prioritate. Intelegi? Asta m-a facut sa-mi pierd cumpatul. De asta nu vreau sa iert.
      Nu stiu inca dar o sa ma uit daca nu cumva avea si obligatoriu dreapta acolo. Eu asa presimt, in multe situatii similare asa se reglementeaza.

    • HaterInTrafic

      Bad daca era convins ca avea prioritate atunci sunt de acord ca merita batut.
      * Am inteles ca aveai farurile aprinse, insa sper ca faza asta te-a convins de ce trebuie respectata viteza maxima admisa si sper ca vei transmite si tu aceleasi sfaturi mai departe in jurul tau 🙂

  8. Poate ai invatat ceva din treaba asta. Mergeai cu 70 sa nu iei amenda mare daca dai in radar ca majoritatea. Daca erai sigur ca nu e radar pe acolo ii dadeai 100, ignorand alte pericole. Ala putea fi un tractor cu remorca si atuci cine murea? Ideea e ca tu sa te feresti de prosti nu ei de tine.

    • Iveco Stralis

      Bine spus.Mai ales ca autorul avea si pasageri+soseaua uda+viteza neadecvata situatiei+mai apare un idiot = nu vreau sa ma gandesc.
      Mai mila mi-a fost de pasagerele din masina lui.

    • Nu aveam 70 sa evit radarul. Mergeam ca si restul, pentru ca asa circulau toti cu distanta intre masini. Imediat dupa portiunea aceea limitarea creste la 70.

  9. De unde si pana unde accident moral mai ciumpalac?
    Viteza maxima legala pe sector de drum se vede la 0:02. Asta in conditii optime de carosabi, si vizibilitate.
    Ori in conditii de ploaie abundenta o lasi la 40 cel mult.
    In aceasta situatie tu esti cel vinovat, nefesistul de servici prezent la datorie, merge cu racheta in conditii de vizibilitate scazuta. Tu de ce crezi ca trebuie sa reduci viteza? Crezi ca te vede toata lumea cand vizibilitatea e scazuta, mai ciumpalac cazut in spatele voluanului?!

    • Cipalac esti tu ma daca doar atat te duce mintea.

    • HaterInTrafic

      tomita un accident devine mortal incepand cu viteza de doar 50km/h 🙂 titlul este corect.

    • doctor faust

      hai spune drept, tu conduceai loganul.

    • Ce brici sunteti toti… un accident mortal se poate intampla si la ~10km/h. Daca nu ma inseala memoria primul accident cu deces documentat este la viteza, ati ghicit, cea mentionata.

  10. Comenteaza de dragul…… In situatia data in locul meu putea fi un logan de politie. Cum evita ala? Invata intai sa intrii in DN si dupa aia fa pe desteptul facand aprecieri de fizica.

  11. Cei care vor sa li se acorde prioritatea la care au dreptul tebuie sa inteleaga ca manevrele lor trebuie sa fie previzibile, ei trebuie sa fie vizibili (faruri/lumini, viteza daca nu sub limita stabilita pe acel segment atunci macar rezonabila, etc), etc. Din aceste motive nu am nici o problema sa merg cu 30 daca limita e 50, sau cu 150 daca limita e 50 si am vizibilitate 1km, nu sint in localitate, nu sint pietoni, treceri, intersectii, case, etc.
    Legea ne da niste repere clare de conduita si moralitate, dar peste lege exista bunul simt si instinctul de conservare care practic au dus la un moment dat la scrierea acestui cod de conduita pe care le numim azi legi, fix ca sa nu traim ca in jungla. Si legea spune ca in localitatea aia trebuia sa circuli cu 50, iar eu nu te-as fi judecat daca circulai cu 70 cind era uscat, iar acum sa reduci pina la 50 fiind ud pe jos.

    DAR: in acest clip vedem pe la secunda 3 o borna, mai vedem una la secunda 6. 100 de metri intre ele. La 100Kmph un obiect parcurge 27.(7)m/s. Deci despre ce discutam?! Te intreb ca om, ca fiinta sociala care tine la integritatea sa si are o urma de empatie pentru integritatea si bunastarea celor din jur.

    • Multimim mituc, eu pe ploaie sunt calm, daca nu e drum drept si vizibilitate (sau nu ma simt eu in siguranta) crede-ma ca respect limitele fara probleme(daca e limita de 50 drum drept fara trafic si lumina buna ma duc si cu 80). Am acvaplanat in slovenia pe autostrada cu 70/kmh pe ceas si mi s-a taiat cand a inceput masina sa pluteasca masina

  12. Indiferent care este credinta ta vis-a-vis de viteza mea, uita-te de 10 ori sa intelegi ca NU s-a asigurat crezand ca are prioritate! Despre ce vorbim?

    • Eu vad ca nu te-a vazut. Tu nu vezi ca nu te-a vazut? Daca s-a asigurat sau nu – nu stiu, dar ce se vede clar este ca cam o secunda (si peste 30 de metri, cu tot cu frinare) de cind apari in raza lui vizuala la secunda 9 si pina treci de el la secunda 10 in fanfara de ABS (inca o dovada clara a faptului ca masina avea o viteza mult peste cit ar fi fost normal in acele conditii (ud, curba, etc).

      Tu poti crede sau spune ce vrei. Inteleg ca esti nervos si pe el pentru ca aparent nu ti-a dat prioritate, si pe noi pentru ca tinem cu el desi s-ar fi aflat intr-o situatie de neacordare de prioritate cu tine. Dar sper ca dupa 2 zile cind se vor calma comentariile pe aici sa constientizezi situatia si ce a mers prost.

    • Omule, tu chiar nu intelegi sau te faci ca nu? Am spus clar ca am oprit sa-i spun si el era convins ca avea prioritate. De cate ori sa repet? De ce crezi ca am afirmat ca e retardat? Il se rupea de mine, ca avea prioritate. Dar gandeste logic. Daca intr-o ambulanta dupa curba era un membru al familiei tale si idiotul credea ca e ok sa iasa? Care e diferenta intre mine cu 60 si o ambulanta cu 120/h. Crezi ca semnalele acustice ajutau? Adica e greu sa-ti inchipui ce se putea intampla? Ce cacat conteaza ca aveam 30, 50 sau 60? Faptul ca am evitat si am incercat sa-i spun nu va spune nimic? Ce tot aruncati cu rahat in mine, nu judecati nici un pic? Sau hai sa predam permisele toti ca e mai safe sa stam in casa.
      Am peste 2 mil de km la bord si rahaturi din astea am intalnit sute!! Dar nici un retardat sa afirme ca asa se intra pe drum.

    • Bad , situatia era destul de clara pina la sfirsitul clipului prezentat de tine. Dar daca dupa ce ai discutat cu el a inceput sa sustina ca avea prioritate atunci probabil ca era timpit. Singura situatie in care el ar fi avut prioritate acolo ar fi fost in cazul unei intersectii nedirijate intre doua drumuri europene, adica si drumul de pe care venea el sa fie european, si asta (intersectie nedirijata intre doua drumuri de categoria asta) ar fi o situatie imposibil de intilnit intr-o lume normala.

  13. 90% comentarii in care se acuza op pentru ca, ba nene, cum sa ai cu 10km peste viteza legala? vinovatule care esti.
    Sunt sigur ca toti de aici merg legal, sa-mi spuneti de unde sunteti sa vin si eu sa va vad ca pe aici la mine nu e unu sa mearga cu 50, nici macar politia.

    +

  14. O să încerc să nu fac și eu pe radarul, și în schimb să îți povestesc ceva. Cu niște ani în urmă, în afara localității (limită 90), mergeam cu 120-130 (cam așa se mergea de obicei pe acolo). Într-o intersecție a venit din dreapta o mașină și s-a oprit cu botul pe mijlocul benzii mele. L-am ocolit, dar cu mari emoții (era să mă duc în șanț). Nu trec nici două luni și mi se întâmplă din nou, dar a doua oară aveam 100. Am evitat mult mai ușor, cu mult mai puține emoții. Atunci am realizat cât de mult înseamnă acei 30 km/h în minus… Se întâmpla aici: https://goo.gl/maps/v9dBrEPaXsJ2
    Am mai pățit-o în localitate. Odată mergeam cu 80, am evitat pe contrasens, odată cu 60 în același loc, a fost suficient să frânez.
    De atunci mi-am făcut o regulă, și merg mereu cu 10 peste limită. Limitările de viteză au un scop, nu sunt puse doar ca să ajungem mai târziu la destinație.
    Eu am învățat asta din pățaniile mele. Sper să te pună și pe tine puțin pe gânduri, după evenimentul din clip. Gândește-te că ai avut liber pe contrasens să eviți. Poate dacă aveai 60 sau mai puțin, era suficientă o frână.

    • doctor faust

      propun sa mergem toti cu 0 la ora ca sa evitam orice. mai putin ce vine de sus direct pe noi.
      vezi ca e o istorioara cu aristotel miscarea si bataia.

      ideea clipului e ca un tampit taie dn-ul din senin convins ca are dretate/prioritate, din cate inteleg eu. ceea ce e foarte grav. nu ca unul mergea mai tare decat trebuie. ata stim toti, facem toti si ne asumam riscurile. dar nu ata e ideea aici.

    • Mai doctor faust, hai lasa-ne. Nu toti mergem peste limita, doar unii care se cred mai destepti. Multi dinastia ma depasesc prin sate ca, vezi doamne, timpul lor e mai important, si ei de fapt nu castiga intr-o luna banii pe care ii castig eu intr-o zi si tot imi permit sa conduc responsabil.

      Super buna poveste, Cosmin. De apreciat.

    • HaterInTrafic

      asa merg si eu, cu peste 10 maxim. sunt un fraier.

    • Esti echilibrat si asta este de apreciat! Acum te invit pe asfalt ud sa accelerezi pana la 60 si sa actionezi franarea de urgenta. Tragi concluzii. Dupa ce faci asta realmente, te rog sa ma contactezi sa povestim la un coniac. Multumesc.

  15. ploaie…curba…localitate…viteza…si tot ala e de vina ca nu te-a vazut.
    BRAVO! tine-o tot asa. fii convins ca tu n-o sa ai niciodata de suferit din asta 😉

  16. Dupa cat te duce mintea nu e nevoie sa mai strigi pe aici.

  17. Sa fim serioși, e vorba in primul rand de prioritate. Restul e can can.
    Sa învățăm sa conducem defensivBad si sa învățăm sa acordam prioritate@dobitoc/aca.
    +Bad pentru atentie.

  18. Cristy SB

    Chiar curioasa faza. Ala a fost atat de berbec sa se opreasca dupa ce ai trecut de el ? In loc sa-si continue drumul, unde a oprit si ce vroia ?

  19. A dat inapoi de unde a iesit. Ce a vrut am explicat…

  20. @ADMIN! ai baut cand ai facut „curat”? Pai ala ma face pe mine prost si nu e nicio problema…dar daca eu il fac prost inapoi imi dispare comentariul…minunat!
    multumesc ca aplicati aceeasi masura pentru toti

    • Atacul la persoana in lipsa argumentelor, denota un grad de inteligenta direct proportional cu nesimtirea. La ce te asteptai? Nu toata lumea e lipsita de educatie!

    • incerci sa faci pe desteptul dar nu prea-ti iese. nu folosi cuvinte daca nu le cunosti sensul. uita-te la mesajul meu si apoi la ale voastre in care m-ati facut „praf” si „prost”.
      ai dreptate…mai aveti de recuperat la partea cu educatia… 😉

    • Este strict opinia ta si nu ma deranjeaza. Fa ce vrei tu si experimenteaza ce crezi tu ca te reprezinta.

  21. A observat vre-un ‘specialist’ de aici unghiul in care era loganul fata de directia pe care urma sa o ia?!
    VIne de pe un drum secundar care este perpendicular pe drumul principal (90 grade), dar totusi in secunda in care apare pe camera el este orientat undeva la 80 ~85 de grade .. cred ca nici nu s-a uitat in stanga, poate doar periferic sau cand a auzit claxonul..
    Si multi destepti discuta aici viteza celuitat.. bravo natie.. pe modelul standard ‘toata lumea fura’ conteaza pe cine votam! Desteptati-va din tampenie, nu asteptati ajutor!

    • Si eu banuiesc ca acolo a vrut sa intoarca, probabil a avut initial aceasi directie de mers cu mine. Am sesizat oricum IPJ, vedem ce se intampla. Intre timp mi-a soptit o pasarica ca de meserie e sofer pe tir. Poate si asta e un defect, se credea cu tirul care e mare si usor observabil…

  22. AragazCuBuleDeAer

    Vad ca se tot discuta de viteza legala de 70 km/h, 60 etc….la 0:02 apare clar o limitare de viteza de 50 km/h,curba cu vizibilitate redusa, bla bla, restul e can can.

    • Erai soferul loganului? Sau cum ai dedus tu „bla bla si can can”? Daca ai impresia ca acordarea de prioritate este optionala, inseamna ca sunt multi profesionisti pe drumuri cu permisele luate la Pitesti. Tot asa o sa ramaneti fara ele.

      Ia uita-te dupa ce am oprit, cum circulai ceilalti? 50-60-70-80?!? Sau esti atat de bun la fizica ca poti determina mental viteza? Ma indoiesc! Doar ai impresia ca poti! Si asta tot nu te ajuta. Daca era un tir cu masa de 11t cu 50km/h, ce rezulta din ecuatie? 3 morti, unul prost si doi nevinovati.

      OUG 195 Art. 6

      În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:

      1.acordare a priorităţii – obligaţia oricărui participant la trafic de a nu îşi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;

      Ce semn ai acolo?!?
      https://www.instantstreetview.com/@45.787499,23.001534,216.42h,-8.71p,0.22z

      Unde scrie ceva in lege ca acordarea prioritatii se face in functie de viteza celuilalt?
      Boul a intrat fara sa se asigure si fara sa admita asta, restul e „bla bla”.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!