It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Accident-neasigurare la schimbarea benzii

Adăugat de TimTrafic
Raportează ca șters! 30

Rezolvat pe cale amiabia, ca daune am avut bara putin zgariata si aripa infundata

59 comentarii

  1. Sunt nasoale astea, urmarea conducerii ca la raliu. Traficul este aglomerat, intotdeauna ne grabim si tindem sa uitam ca schimbarea directiei/benzii se face semnalizand manevra din timp. Ori aici se vede o saritura directa de pe banda 1 pe banda 3.
    Omul este vinovat clar si fara discutii, insa daca s-a uitat in oglinda s-a uitat degeaba, in momentul acela erai inca pe banda 1, banda 2 si 3 erau libere. Putea fi mai atent in oglinda, dar multa lume ar fi schimbat banda relaxat in acest conditii.
    Nu incerc sa iti demonstrez vina, imi plac clipurile tale, circulam relativ pe acelasi traseu, vreau doar sa sublinez ca accidentul asta se putea preveni respectand niste „banale” reguli de circulatie, de ambele parti.

    • Intr-adevar, a fost o schimbare mai din scurt, nu zic. De semnalizat am semnalizat, oricum nu ar fi contat, schimbarea benzii facandu-se rapid iar el nevazandu-ma in momentul cand s-a asigurat. El daca ar fi semnalizat mai din timp intentia de schimbare a benzii, dar a tras de volan concomitent cu semnalizarea, daca vedeam semnalizarea inainte as fi incetinit, anticipand reactia lui. Asa n-am mai avut ce sa fac

    • Asa este, bine ca nu au fost urmari grave. Drumuri bune!

    • Daa, fiarele se repara. Salutari si drumuri bune!

  2. Fara suparare, dar 75% vina iti apartine. Te-ai intrebat de ce trecerea de pe o banda pe alta se face succesiv. Acum ai constata-o pe propria piele. Cand treci de pe b1 direct pe b3 in doua secunde, oricat s-ar fi asigurat omul ala, e cam greu sa te obseve.

    • La fel zic și eu.
      Cum să nu observi asta nici măcar după ce te uiți la filmare?

    • Sunt curios cum ai ajuns la un asemenea procent. La secunda doi deja eram pe b3, in acel moment daca se uita in oglinda m-ar fi observat.Nicaieri in lege nu este prevazut un timp/distanta de a ramane pe o banda pana sa o poti schimba. Singura obligatie este sa te asiguri atunci cand o schimbi. Inclusiv sa semnalizezi intentia din timp. Repet, soferul a semnalizat si tras de volan concomitent, daca semnalizarea era facuta macar cu 3-4 secunde inainte , cu siguranta as fi anticipat si franat preventiv, ori dat un scurt claxon etc. Este o greseala sa te asiguri, iar in momentul cand schimbi directia/rotile vireaza sa nu te mai uiti in respectiva directie, mai ales daca au trecut secunde bune de la prima aruncare a ochilor in oglinda. In trafic si o secunda poate face diferenta

    • TimTrafic, nu-i asa ca poti face la stanga de pe b1 sau la dreapta de pe b3? Ce mai conteaza, atat timp cat te asiguri si semnalizezi e permis. Cam asa vine treaba. Acum, pe bune, intreaba-l pe instructorul cu care ai facut scoala de soferi. Desigur, durerea ta mare este ca nu stii cum ama ajuns eu la procentul de 75%. Nu?
      Si hai sa-ti mai dau o tema de gandire, oare de ce art. 107 zice asa:
      Art. 107.
      (1) La intersectiile prevazute cu indicatoare si/sau cu marcaje pentru semnalizarea directiei de mers, conducatorii de vehicule trebuie sa se incadreze pe benzile corespunzatoare directiei de mers voite cu cel putin 50 m inainte de intersectie si sunt obligati sa respecte semnificatia indicatoarelor si marcajelor.
      E drept acolo nu este intersectie, dar asta nu-ti da dreptul sa treci de-a boulea peste doua benzi.
      Uite iti dau un link, poate te lamuresti: https://permis2012.wordpress.com/2012/06/17/2-3-pozitii-in-timpul-mersului/
      Si zic. totusi, du-te la politie cu filmarea, sa vedem ce zic…

    • Se pare ca n-ai inteles, sau nu vrei sa intelegi ceea ce spun eu. Vorbim doar din punct de vedere legal, codul rutier nu se aplica dupa propriile pareri. Acolo benzile nu au marcaje de obligare, nici macar panoul aditional de presemnalizare nu exista, le poti schimba cum doresti, atata timp cat te asiguri si nu provoci un accident, caz in care vina iti apartine. Intersectia este cam la 2-300m de locul accidentului.

      „E drept acolo nu este intersectie, dar asta nu-ti da dreptul sa treci de-a boulea peste doua benzi.” Ca asa spui tu, sau legea? Repet, nicaieri in nicio lege nu imi este interzisa schimbarea mai multor benzi ,in contextul prezentat in clip. Si chiar daca as fi schimbat banda cu 10m inainte de intersectie, iar acel autoturism nu s-ar fi asigurat, vina i-ar fi apartinut in proportie de 100%. De ce nu vezi si faptul ca respectivul nu a tinut cont de respectiva distanta, semnalizand cu 50m inainte, alegand sa traga brusc de volan in acelasi timp cu semnalizarea?! Cauza accidentului este neasigurare la schimbarea directiei de mers, ceea ce sustii tu nu poate reprezenta vinovatia unui accident, cand celelalt nu s-a asigurat. Ceea ce se prezinta in linkul tau sunt la nivel de recomandare, (cum exista si cele legate de incadrarea intr-un sens giratoriu) Ce faci cand intri de pe o strada pe b1 iar drumul are 4 benzi, mergi 200m pana poti vira la stanga, (de multe ori strada pe care vrei sa intri este la 50-100m, dupa logica asta n-ai putea legal sa faci virajul) sa fim seriosi:)) . Legea specifica schimbarea DIRECTIEI, nu a BENZILOR. Am schimbat directia spre stanga, semnalizand din timp. Ca am trecut pe mai multe benzi n-are nicio relevanta, nicaieri in lege nu exista un “timp” de a ramane pe o banda.

    • Daca ti se pare ca ai facut o manevra ok, e clar, discutia nu are sens.

    • Nu merge pe mi se pare aici. Vorbim strict pe ceea ce spune legea, dupa ea esti judecat si sanctionat. Eu ti-am explicat, legal nu am nicio vina. Mai departe fiecare poate sa interpreteze cum doreste

    • @tim, conform Art. 145 (2) trebuie sa semnalizezi intentia de schimbare a directiei de mers cu 50m. inainte de a efectua manevra. Asta inseamna ca nu poti sa sari direct de pe B1 pe B3, trebuie sa faci succesiv acest lucru, parcurgand cel putin 50m pe B2. In fiecare zi invatam ceva, nu? Cu placere
      Art. 145. –
      (2) Intenția conducătorilor de autovehicule de a schimba direcția de mers, depășirea și oprirea se semnalizează prin punerea în funcțiune a luminii intermitente a semnalizatoarelor cu cel puțin 50 m în localități și 100 m în afara localităților, înainte de efectuarea manevrelor.

    • @kendo, raspunsul la intrebarea ta se afla in raspunsurile date celorlalti care au adus in discutie articolul postat de tine. Legea prevede semnalizarea schimbararii directiei cu 50m, atat, nicaieri nu exista precizarea ca schimbarea benzilor trebuie facuta succesiv, ramanand cate 50m pe fiecare. Sunt situatii cand acest lucru ar fi imposibil (drumuri cu 3 sau 4 benzi/sens). Eu am inceput semnalizarea respectand distanta. De la inceputul clipului si pana in momentul impactului sunt 50m. Poti calcula si dupa secunde, din km/h facand conversia in m/s si vei vedea. La 65km/h faci aprox 20m/s
      PS vezi ca articolul tau se refera sa schimbarea directiei de mers, ceea ce nu e cazul in clipul meu. Am schimbat banda de sens, nu directia. Daca as fi facut un viraj la dreapta/stanga, atunci se schimba directia. Nu mai confundati sensul cu directia. La art 116 se face referire si la schimbarea benzilor

  3. Oh, acum vad ca era zona de preselectie si urma o intersectie. In cazul acesta iti recomand sa citesti articolul de lege pe care ti l-am indicat. Poate te lamuresti…

    • Zona de preselectie reprezentata de ce mai exact? Nu exista panouri sau marcaje pe benzi. Intersectia este la 2-300m. Semafoarele pe care le vezi sunt de la o trecere de pietoni, nicidecum o intersectie. Iarasi faci presupuneri gresite fara a cunoaste locatia exacta

  4. Hai să-mi dau și eu cu părerea.
    După comentarii, cică autorul a „sărit de pe 1 pe 3”.
    În regulament nu se face referire la o distanță minimă pe care trebuie să o parcurgem pe o bandă pentru a efectua o „trecere succesivă”. Deci, dacă nu scrie, nu se aplică.
    Părerea mea este că legiuitorul a introdus sintagma de „trecerea succesivă” pentru a interzice virajul la dreapta de pe banda 2 sau 3 și/sau întoarcerea de pe banda 1 obligând astfel la selectarea corespunzătoare și succesivă a benzilor. De altfel, prin acele manevre s-ar „tăia” celelalte benzi.
    Personal, în acest video, nu cred că se poate numi nici săritură nici tăiere. În plus, este linie discontinuă și ambii au voie să schimbe benzile.
    Apoi, asigurarea la schimbarea direcției de mers nu se face „în oglindă” (știu că așa este „poezia” instructorului de „școală”) ci în oglinzi și se întoarce și capul (pentru unghiul mort!) dacă vrem să o facem în siguranță!
    În acest caz depășitul a acționat după principiul „prioritate de semnal”. Dacă, înainte de efectuarea manevrei de schimbare de bandă, ar fi privit spre oglinda din stânga ar fi fost imposibil să nu vadă, cu „coada ochiului”, farurile sau bordura și acostamentul din stânga, luminate de autovehiculul aflat deja pe acea bandă.
    Ideal este să ne asigurăm că cel pe care îl depășim ne-a observat intenția, printr-un flash sau claxon scurt dar nu se poate aplica în toate cazurile de depășire.
    În concluzie (a mea), legal, vina este a celui de pe banda 2 care a tras de volan concomitent cu acționarea semnalizării și fără să se asigure. Moral, autorul este părtaș. Partea pozitivă este că ambii au avut reacții relativ bune pentru ora desfășurării evenimentului și au rezultat doar pagube materiale.

    • Daca ai oglinzile bine reglate nu exista nici un unghi mort (la autoturisme), ba mai mult poti sa ai suprapunere de vizibilitate intre oglidna centrala si cele laterale si tot sa nu ai unghi mort. E destul de periculos sa intorci capul. Daca te referi la a-l intoarce putind e tot atunci este ok.

    • …doar dacă ai oglinda centrală convexă. 🙂
      Cred că nu am fost înțeles. Nu m-am referit la a întoarce capul la/spre spate, ci în lateral, astfel încât, cumulat cu mișcarea ochilor și oglinda să poți acoperi lateralul.
      Unele turisme au stâlpii spate mai lați, apoi condensul apărut pe geamuri (da, nu știu să folosesc climatizarea 😀 ), situația în care, într-o intersecție, un drum nu este perpendicular pe celălalt, etc.
      Ca să nu mai spun că am văzut destui care au scaunul dat mult pe spate iar capul lor este fix în dreptul stâlpului. I-am observat cum dau capul pe spate (îi deranjează tetiera dar tot nu renunță la poziția tolănit) și privesc dinapoia stâlpului pentru a se asigura din stânga.
      De ce unii consideră că a întoarce capul este un gest de…căruțaș sau biciclist?
      …sau o fi un defect de-al meu cauzat de faptul că sunt și motorist? 🙂
      Oricum și oricare ar fi explicațiile, repet, dacă vrem să facem o manevră în deplină siguranță nu consider a fi o rușine întoarcerea capului.

  5. Eu așa zice ca la schimbarea de banda măcar 50 de m trebuie sa lași semnalul conform cărții, deci o distanta minima ar putea fi 50 de metri și apoi sa schimbi banda. Pentru doua benzi îmi da ceva de genul 100 de metri, plus.
    Cam așa zice și la carte. Multa lumea se uita în codul rutier care de fapt este o ordonanța de urgență însă exista și un regulament de aplicare a OUG care are valabilitate de lege ca și ordonanța.

    Art. 116 din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002
    zice ceva precum
    (2) Intenţia conducătorilor de autovehicule, tramvaie sau mopede de a schimba direcţia de mers,
    de a ieşi dintr-un rând de vehicule staţionate sau de a intra într-un asemenea rând,

    de a trece pe o altă bandă de circulaţie

    sau de a vira spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze întoarcere,
    depăşire ori oprire se semnalizează prin punerea în funcţiune a luminilor indicatoare
    de direcţie

    cu cel puţin 50 m în localităţi şi 100 m în afara localităţilor,

    înainte de începerea efectuării manevrelor.
    Drumuri fără incidente tuturor.

    • Acum sinceri sa fim, mai ales in localitati, majoritatea semnalizam oarecum din scurt (bine, nici chiar ca cel din clip) si nu respectam cei 50m. Nu mai spun ca sunt situatii in care practic e imposibil sa semnalizezi cu 50m inainte de a schimba directia de mers sau banda.
      Insa in cazul de fata, ‘vinovatul’ n-a avut aproape nicio sansa. La o secunda dupa ce incepe clipul autorul patrunde de pe 1 pe 2 iar dupa inca o secunda cel din fata semnalizeaza si incepe depasirea urmand incidentul. Cred ca nici 10-20% dintre noi n-ar fi asteptat 3-4 secunde dupa semnalizare sa inceapa depasirea propriu-zisa. Asta e realitatea, daca autorul se astepta ca respectivul sa semnalizeze cateva secunde inainte de a depasi, cu strada goala in fata, atunci are o parere prea buna despre soferii din ro.
      Faptul ca a venit tare din spate taind curba de pe 1 pe 3 l-a prins total nepregatit pe celalalt care poate s-a uitat in oglinda, l-a vazut departe pe B1 (datorita curbei eu zic ca autorul era vizibil) dar manevra si viteza lui au fost total imprevizibile, cred ca in prima faza nici nu a stiut cine ar putea sa-l claxoneze.
      Legal, autorul iese nevinovat de producerea accidentului, dar… eu vad vina 50-50.

    • ai dreptate! este destul de greu sa le respecți la virgula în 100% din cazuri. Însă am vrut sa pun articolul pentru ca văd oameni ce susțin ca nu exista legiferată situația de schimbare a unei benzi sau ieși dintr-un rând de vehicule. Lucrul acesta fiind neadevărat.
      Intradevar nu este ușor sa le respecți pe toate la virgula dar exista cumva o limita între a nu le respecta la virgula și de a nu încerca sa le respecți neam. Cumva trebuie găsită calea de mijloc. Mai ales ca și în acest incident simplu și când primești asigurarea dar tot stai fără mașină pana ți-o repara service-ul
      .

  6. Măcar Ayrton Senna îşi asuma când făcea din astea, pe circuit.

  7. Ai gasit fix ce ai cautat…

  8. Nasol e că și după ce i s-a arătat că a greșit el tot n-a priceput și probabil tot așa o să facă și data viitoare.

    • Imi arati cu articol de lege, nu pareri personale. In orice accident de genul vinovat va fi soferul care nu s-a asigurat. Cu asta am incheiat orice discutie. Eu imi asum faptul ca se poate produce un accident datorat lipsei de reactie si a unei asigurari mai atente din partea unor soferi, insa nu si vinovatia accidentului. E o mica mare diferenta

    • Bine era să fi avut în spate o mașină de polițe, atunci vedeai exact pe pv de amendă ce articole ai încălcat. Mai uita te pe și tu YouTube la filmulețe din țări mult mai civilizate ca noi, cum ii scot din trafic polițiștii pe cei care schimbă benzile ca tine.

    • @glontul
      Daca ai stii de cate ori am schimbat in acest mod benzile, cu masina de politie in spate. Atata timp cat semnalizezi si te asiguri, fara a face manevre la limita, obligandu-i pe altii sa franeze/reduca viteza, crezi ca cineva sta cu ruleta sa-ti masoare cu cati metri ai semnalizat..

  9. TimTrafic, uite, poate te ajuta să mai revezi din cand în cand noțiuni elementare:
    https://www.instructor-auto-dragan.ro/schimbarea-benzii-de-circulatie/
    https://www.youtube.com/watch?v=LpU-sRWjupw – la min. 3.36 ai descris chiar modul cum treci de pe b1 pe b3

    • Repet pentru a mia oara, ce se prezinta acolo sunt pur recomandari, fara a avea o baza legala. La fel cum exista si recomandari referitoare la incadrarea in sensul giratoriu, insa cine schimba banda fara sa se asigure este vinovat de accident, in cazul in care pe benzi nu exista marcaje de obligare. Cam asa stau lucrurile si aici Prezenta lege nu face astfel de referiri, de a ramane 50m pe fiecare banda pana sa o poti schimba. Atata timp cat legea nu interzice, ea permite. Interesant cum nu vede nimeni faptul ca celalalt sofer nu a semnalizat nici macar cu 10m inainte de a schimba banda, chiar asa ipocriti sa fim?

    • Timtrafic
      Nu contestă nimeni faptul că cel din fața ta a greșit, dar dacă ti se pare că art.145 pct. (1) și pct. (2) din Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice sunt recomandări și nu au nicio baza legală mi se pare bezna minții și cred că ar trebui să-ți depui permisul la poliție.
      Ti s-a explicat clar și de cateva ori pană acum că:
      1) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa semnalizeze schimbarea directiei de deplasare, depasirea, oprirea si punerea în miscare.
      2) Intenţia conducătorilor de autovehicule şi tramvaie de a schimba direcţia de mers, de a ieşi dintr-un rând de vehicule staţionate ori de a intra într-un asemenea rând, de a trece pe o altă bandă de circulaţie sau de a vira spre dreapta ori spre stânga sau a celor care urmează să efectueze întoarcere, depăşire ori oprire se semnalizează prin punerea în funcţiune a luminilor indicatoare de direcţie cu cel puţin 50 m în localităţi şi 100 m în afara localităţilor înainte de începerea efectuării manevrelor.
      Ce nu este clar? Ai făcut altceva? Ai schimbat două benzi cu o mare durere la bascheți și acum vii să ne explici nouă ce și cum.
      Ti-au zis-o cațiva pană acum că ai greșit și tot continui să susții niște aberații pe aci. De fapt, cu atația Schumacher, nu mă miră de ce suntem acolo unde suntem la civilizația în trafic și mai ales, la numărul de accidente.

    • Cred ca nu vrei sa intelegi ca eu ma refer la faptul ca legea nu specifica ca trebuie sa ramai 50m pe fiecare banda pentru a o putea schimba, ce e asa greu de inteles?! Scrie asta undeva? Nu! Daca era formulata legea „schimbarea succesiva a benzilor se face prin semnalizarea cu 50m pe fiecare banda in parte ” atunci era cu totul altceva, dar asa, se intelege ca doar schimbarea directie se semnalizeaza cu 50 m inainte
      Facand o paralela, unde ai vazut tu lipsa semnalizarii ca fiind atribuita vinovatiei unui accident. Asa ceva nu exista

    • TimTrafic… cand spun bezna minții, e chiar bezna minții!
      Adică ești obligat să semnalizezi cu 50 de metri înainte de a schimba direcția, dar nu ești obligat să mergi 50 de metri? Sau cum? De unde le scoți mancați-aș!!??

    • :))) si ti se pare ca daca trec din b1 in 3 nu tot in aceeasi directie merg, semnalizare la schimbarea directiei cu 50m inainte apoi schimbi directia, in b2 sau in b3, la asta ma refer eu, nu ca trebuie sa mai ramai inca 50m pe fiecare banda apoi!! Semnalizezi intentia din b1 si mergi in 3, atata timp cat te asiguri ca poti face manevra . In caz de accident, tu crezi ca merge cu „dom’le, ala nu a semnalizat, sau stiu eu ca a semnalizat numai cu vreo 15m in loc de 50, el e vinovatu’, nu eu ca nu m-am asigurat” Sau ca x a trecut rapid din b1 in 3 si eu nu m-am mai asigurat suficient, nici macar nu am semnalizat intentia de a schimba banda, am tras direct de volan si el m-a lovit, a naibii bizon. Incearca sa spui asta unui politist si vezi reactia lui

    • — Daca era formulata legea „schimbarea succesiva a benzilor se face prin semnalizarea cu 50m pe fiecare banda in parte ” atunci era cu totul altceva, dar asa, se intelege ca doar schimbarea directie se semnalizeaza cu 50 m inainte —
      TimTrafic, no offence, dar imi vine greu sa cred ca ai scris chestia asta. Legea e extrem de clara in cazul acesta si iti spune sa semnalizezi schimbarea de banda cu 50 m inainte. Te muti de pe 1 pe 2? Schimbi banda. Te muti de pe 2 pe 3? Iarasi schimbi banda. Te muti de pe 1 pe 3/4? Nu exista. Daca legea nu zice nimic de schimbarea succesiva a benzilor, atunci se aplica regula generala: schimbi banda, semnalizezi cu 50m inainte de inceperea manevrei. Nu esti obligat sa circuli 50m pe B2, dar esti obligat sa semnalizezi parasirea B2 cu 50m inainte de a o face 😀 Acum, fa si tu socotelile.
      Nu putem avea pretentia ca orice caz perticular sa fie specificat in lege cand exista un caz mai general care il cuprinde. Faptul ca tu repeti o manevra intr-un timp scurt nu necesita un articol separat in lege atata timp cat ti se spune deja cum trebuie sa executi acea manevra.
      Repet, multi soferi ar fi fost pusi in dificultate de manevra ta pentru ca creierul, avand imaginea de acum doua secunde cu strada goala in spate, e relaxat. Daca era trafic intens probabil ca respectivul ar fi fost mult mai atent si accidentul nu ar fi avut loc. Avand in vedere si ca schimbarea benzilor s-a suprapus cu taiera curbei, ai ajuns extrem de repede in lateralul lui. Iar el a gresit, nimic de spus, inclusiv prin trasul de volan odata cu semnalizarea. Eu as imparti vina deoarece daca macar unul dintre voi ar fi procedat ca la carte, accidentul nu ar fi avut loc.
      A-propos, explicatia lui care a fost? Ca nu te-a vazut, ca nu-si poate da seama de unde ai aparut sau ca efectiv nu s-a uitat in oglinda?
      Bine ca n-a fost nimic grav, drumuri bune.

    • @alladin In primul rand vorbim de vinovatia celui care a produs accidentul. Cum am spus si in celelalte raspunsuri, vina nu se poate acorda celui care a schimbat banda fara a semnaliza intentia cu 50m, nu exista asa ceva. Orice instanta si politist va invoca neasigurarea la schimbarea benzii. Imi mentin punctul de vedere, din prezenta lege articolul lasa loc de interpretari. Atata timp cat ceva nu este specificat clar, nefiid vorba de un caz individualizat imposibil de precizat, care ar fi fost insa inclus intr-un articol general. Respectivul spunea ca nu m-a observat, nu s-a uitat in oglinda in momentul cand a facut virajul

    • (2) Intenția conducătorilor de autovehicule, …, de a trece pe o altă bandă de circulație … se semnalizează prin punerea în funcțiune a luminilor indicatoare de direcție cu CEL PUTIN 50 m în localități …, INAINTE de începerea efectuării manevrelor.

      Nu mi-e clar, ce nu e clar? Cand ai ajuns pe B2, aveai sau nu intentia sa treci pe o alta banda de circulatie, in speta, B3? Ce trebuie sa faci cand ai intentia de a patrunde pe alta banda? (hint: vezi deasupra)
      Tu ai vrea ca legea sa spuna ceva gen „in cazul schimbarii successive de benzi de circulatie, conducatorul auto trebuie sa circule si sa semnalizeze minim 50m pe fiecare banda inainte de a trece pe urmatoarea”. Pai asta spune legea si acum, fara sa faca ‘discriminari’ intre schimbarile singulare sau multiple. Nu exista ca erai pe B1 si aveai intentia de a trece pe B3, daca asta ti se pare ambiguu in lege. Intentia ta a fost sa AJUNGI pe B3 executand doua schimbari de banda.
      Stiu, asta e teoria, in practica multi nu respectam distantele astea (ma includ si eu aici), dar in situatii ca cea de fata se vede ca nu degeaba exista in lege.

      Imi mentin parerea: daca celalalt isi semnaliza intentia din timp si parcurgea minim 50m inainte de a intra in depasire, accidentul n-ar fi avut loc, ai fi fost avertizat sau ai fi trecut de mult deja; daca tu nu ai fi venit asa lansat si ai fi mers minim 50m pe B2 cu semnalizarea pusa, ar fi avut timp sa te vada si iarasi, accidentul n-ar fi avut loc.

      Oricum, vinovatul e clar, mai mult de o culpa comuna nu ar fi putut obtine si nici aia 50-50.
      Drumuri bune, sper macar ca avea asigurare la o societate serioasa.

    • @aladdin, degeaba, omul este setat să nege orice evidență. Orice argument i se aduce o ține tot pe a lui. Ei au dreptul la orice in trafic, conduc din auzite și după legea lor. Voi vă dați seama că dacă am avea străzi cu 6 benzi pe sens el n-ar avea nicio greață să treacă direct de pe b1 pe b6 că așa vrea mușchiu’ lui? Pentru cei ca el ar trebui un Cod Rutier desenat, adică ce să faci dacă vrei sa treci de pe banda 1 pe 2, cum să treci de pe 2 pe 3 și alte chestii d’astea. Ziceam că nu mai intervin că pierd timpul, dar când îi văd tupeul mai că aș vrea să-l întâlnesc în trafic. Vreau să dau o mașină la rabla și nu mă-ndur…

    • @alladin, nu se poate vorbi de culpa comuna atunci cand un conducator auto nu a semnalizat schimbarea unei benzi, sau nu a semnalizat cu minim 50m, iar celalalt nu s-a asigurat la schimbarea benzii. Repet, invoca acest motiv in cazul unui accident, sa vezi ce ti se raspunde. Culpa comuna se refera la cu totul si cu totul alte incalcari ale normelor rutiere. Sintagma „de a trece pe o altă bandă de circulaţie” o pot interpreta si de a trece de pe b1 pe b3, practic schimband banda 1 cu 3, atata timp cat benzile au linie discontinua si nu au marcaje de obligare, iar eu ma asigur ca pot face manevra, semnalizarea incepand cu 50 inainte de schimbarea directiei. Cum am mai spus, sunt situatii cand ar fi imposibil sa rulezi cate 50m pe fiecare banda atunci cand doresti sa schimbi directia , cand drumul are 3 sau 4 benzi/sens. Avea asigurare la Euroins, ce-i drept am asteptat ceva dupa banuti, dar au fost mai mult decat suficienti pentru reparatie

      pug si 10 benzi sa fie, tot asa le-as schimba, atata timp cat ma asigur ca nu lovesc pe nimeni. Tu daca schimbi banda si ma lovesti, vei fi vinovat, nu poti invoca faptul ca eu am semnalizat cu x metri mai putini decat prevede legea. In fond despre asta era discutia, despre vinovatia in cazul prezentat in clip, nu despre autor moral si alte cele. Nu poti da vina pe altul care a semnalizat cu mai putin de 50m pentru faptul ca tu nu te-ai asigurat suficient cand ai schimbat banda.

    • Daca interpretezi si restul codului rutier asa cum interpretezi „sintagma de a trece pe o banda pe alta” inclusiv prin a trece de pe B1 pe B3, asa direct, prin teleportare, fara sa treci intai pe B2… nu inteleg cum reusesti tu sa schimbi B1 cu B3, eu mereu m-am impiedicat de B2. In fine, incetez sa mai lupt cu morile de vant pe tema asta.
      Oricum, eu nu asta-ti reprosez in primul rand, ca nu ai facut trecerea de pe B1 pe B3 in 100m (asta e de inteles, dar am discutat doar despre ce spune legea pentru ca nu vrei sa accepti ca totusi ai incalcat o regula de circulatie), ci faptul ca ai facut-o din scurt chiar inainte de a depasi, cand deja erai foarte aproape de cei din fata. Daca o faceai cu 100m mai in spate, ala chiar avea tot timpul sa te vada in oglinda venind pe B3 si atunci sigur nu mai erau comentarii, indiferent de deznodamant.

      PS: Offtopic: de ce majoritatea pesoanelor considera ca aladdin se scrie cu doi de L? Chiar nu a urmarit nimeni animatiile Disney (si mai nou, filmul)?
      PS2: Chiar apreciez faptul ca gasesti timp pentru a raspunde tuturor incercand sa-ti aperi punctul de vedere. Se pare ca nicio tabara nu-si va schimba opinia, dar efortul tau e de apreciat.

    • @aladdin, de data asta cu dublu n. Daca schimbarea benzii s-ar fi facut cu semnalizarea aia cu 50m (adica as mai fi stat inca 1.5-2 secunde maxim pe banda), , eu fiind pozitionat tot in spatele autoturismului, nu la distanta de 100m de el, iti garantez ca ar fi procedat la fel. In primul rand ca sa observi o semnalizare trebuie mai intai sa observi masina in oglinda. Daca dansul nu s-a asigurat, puteam eu sa fiu cu semnal in spatele lui cu 500m inainte, cand schimbam banda tot m-ar fi lovit. Cate cazuri de genul nu am patit. Stau cu semnalizarea pana ma plictisesc (timp in care ma asigur,avand masini pe banda pe care doresc sa intru), iar cand fac schimbarea, brusc cel din fata mea sau altul de dupa el se trezeste sa traga de volan in banda mea

  10. Eu te asigur că având filmarea asta și un avocat bun tu ai ieși vinovat în fața unui judecător.
    Dar văd că nu vrei să pricepi că modul cum ai condus este periculos și nu pot decât să-ți doresc să ai parte cât mai des de șoferi care conduc exact așa cum ai făcut-o tu aici.

    • M-ai facut sa rad cu acest comentariu:))) Crede-ma ca de multe ori sunt in situatia celuilalt sofer si observ mereu masinile din spate, (unele facand slalom printre benzi la viteze mult mai mari) mai si studiezi traficul cand esti la volan, nu conduci ca un cal, vazand doar inainte.

    • Le observi mereu până într-o zi când o să îți atragă atenția un pieton sau n-o sa vezi pietonul pentru că ți-a atras atenția bizonul care a schimbat 3 benzi în 2 secunde.
      Și atunci n-o să-ți mai vină să râzi și o să sari în sus că tu ai cameră și vrei să arăți filmarea.

    • M-a amuzat raspunsul tau cu privire la vinovatie. Nu putem vorbi de pietoni pe acel sector de drum, fiind doar treceri semaforizate. Daca stii ca urmeaza o trecere de pietoni automat reduci viteza si eviti alte manevre (schimbari de benzi, defapt ai linie continua inainte de trecere, daca sunt doua benzi/sens, si exemplele pot continua). Am putut anticipa si observa situatii cu mult mai la „limita”

  11. unul din cazurile in care cel care voia sa schimbe banda spre stanga trebuia sa sa asigure in oglinda din dreapta 🙂

    am avut si eu parte de schumacheri din astia in spatele meu care credeau ca daca vin mai tare din spate au prioritate.
    diferenta e ca eu uneori chiar ma bag, spre nemultumirea lor care aveau senzatia ca ‘nu vezi ca vin mai tare’ le acorda vreun drept in afara celor stabilite prin lege.
    se intampla mai ales la depasiri cand datorita vitezei cu care vin ei e clar ca nu vor ramane in spatele meu, dar daca eu semnalizez si incep manevra primul am prioritate.
    eu cred ca ii si educa uneori faptul ca unul care semnalizeaza si are loc chiar s-ar putea sa se bage, asa ca vor circula si ei mai prudent pe viitor, ca nu e un concurs stupid.
    recunosc, uneori incalc si legea si practic nu acord prioritate, dar atunci e doar la viteze mici si ca sa ii invat pe altii sa nu fie caposi, ca daca lasa pe altul nu pierd nimic.

    legat de cazul asta, drept e ca din filmare se vede ca omul cel din fata a schimbat din scurt si fara sa se asigure in momentul manevrei, dar ar trebui sa fie invataminte pt autor ca aici i-a lipsit complet conduita preventiva. si in cazul unui accident mai grav(adica daca impactul era putin diferit si erau si victime) filmarea asta nu l-ar fi ajutat deloc, ci i-ar fi daunat, pt ca la expertiza, procuror si instanta e un pic diferit de o constatare amiabila sau un politist care vrea sa scape cat mai repede de cei doi protagonisti.

    • Daca e sa o luam cu conduita preventiva nu mai conducem. Sunt satul de lozinca asta. Tot mie imi lipseste conduita preventiva, cand schimb benzile cu semnal (in retrozivoare ma vezi 100%), iar altul schimba banda instant, fara ca macar sa se uite in oglinda atunci cand face manevra. In orice expertiza cu filmarea asta nu ai fi schimbat incadrarea vinovatiei, atata timp cat cauza unui accident nu poate fi atribuita semnalizarii

    • ba da, conducem cu conduita preventiva. cine nu tine cont de asta ar trebui sa nu aiba carnet pt ca tine de patologie psihiatrica.
      din momentul in care intri pe banda pana cand te loveste sunt mai putin de 2 secunde, deci avea omul cam max 1 secunda sa te vada pe banda aia. ca sa te vada trebuia sa se uite in oglinda din dreapta.

      fii sigur ca timpii astia ar fi contat la o expertiza. absolut orice manevra prin care nu previi un pericol va fi luata in considerare.
      daca masina ta era cealalta sa vezi cat de hotarat erai ca ala care a facut slalom e un tembel, ii gaseai cel putin 5 articole incalcate, dar e cam greu sa fii obiectiv cand esti de cealalta parte a baricadei.
      stii ca atunci cand faci o manevra trebuie sa te asiguri ca poate fi facuta in siguranta?
      nici tu nici celalalt nu ati respectat aceasta regula. din fericire niste tabla indoita nu e asa grava, dar important e sa inveti din greseli.

    • @M Inteleg si stiu foarte bine ce reprezinta conduita prevenitiva, pe care o aplic de multe ori atunci cand e cazul. Nu sunt obligat eu sa previn greselile altuia, sau intentiile total haotice, nu dupa asta esti judecat si scos vinovat. Un fel de m-ai vazut ca eram in depasire, de ce n-ai tras dreapta si m-ai lovit, sau clasicul accident bmw vs tramvai, pe care cred ca il stim cu totii. Ce ma deranjeaza este ca in cazul unui accident se gasesc o buna parte care mai ca nu ii reproseaza omului ca trebuia sa-i citeasca gandurile celuilalt, pentru a evita accidentul.

  12. Imi place de autorul filmarii( aka autorul moral al accidentului) că aroganța Schumacher al șoselei nu-l lasă să se considere vinovat măcar 1% !

    • Daca 60-65km/h viteza =Schumacher, n-are rost sa mai zic nimic. Nu imi spune ca tu mergi in oras numai cu 50km/h. Puteam sa semnalizez cu 200m inainte, daca omul nu s-a uitat in oglinda in momentul tragerii de volan, degeaba. Oi fi vinovat moral pentru cei care nu se pot asigura suficient, trebuindu-le secunde bune pana sa poata face o manevra, e si asta de luat in calcul

    • Una din greselile pe care le fac soferii e sa presupuna ca ceilalti participanti la trafic au reflexe si experienta similare cu ale lor.

  13. Legat, cel din masina alba e vinovat, dar cand vine vorba de condus, esti prastie. Conduita preventiva: 0, Reflexe: 0. Tine-o tot asa ca esti pe drumul cel bun…

    • Tu te auzi ce spui? Conduita preventiva trebuia sa aiba si cel cu masina alba, nu semnalizezi si tragi de volan instant, fara a te asigura suficient. Apoi observa ca am reusit sa evit pe cat posibil un accident mai serios, asta oare de ce o tine, nu de reflexe? Am franat aproape la 0, tras stanga maxim (cat sa nu intru in bordura) +dat claxon, altfel respectivul ma putea arunca de pe carosabil. Pentru linistea ta conduc undeva intre 100-150km/zi, in conditii de trafic urban/extern, nici nu ai idee cate accidente am evitat

    • E trist daca conduci atat de mult zilnic si inca o faci in modul asta. Poate ca nu e de tine meseria asta… Nu e o rusine. Sunt multi ca tine.

    • Vorbesti complet in necunostinta de cauza. Nu mi-ar ajunge o saptamana sa postez numai situatiile din ultimele 2-3 luni cand am anticipat si evitat accidente.
      „E trist daca conduci atat de mult zilnic si inca o faci in modul asta” Ia spune-mi in ce mod, cumva eu nu m-am asigurat si am semnalizat concomitent cu trasul de volan?! Sa inteleg ca respectivul este un sofer model, demn de urmat. Atunci cand schimbi banda, mai ales cand sunt 3 sau mai multe, mai arunci un ochi si in retrozivoare, studiezi traficul, nu mergi de parca ai fi singur pe drum. Daca eram in locul lui as fi studiat putin traficul inainte de a dori sa schimb banda. Sunt masini in spate, in lateral? Pun semnal si astept cateva secunde, sa ma asigur ca ceilalti vor vedea intentia mea. Apoi in momentul cand fac efectiv schimbul benzii sunt cu ochii pe oglinda, nu merg pe ideea ca m-am asigurat acum 2-3 secunde si era liber. Cand o sa conduci sute de km saptamanal atunci sa vii sa-mi dai sfaturi..

  14. Previzibil. Cand faci manevre dintr-astea trebuie sa fii constient ca te predispui la accidente.
    Intotdeauna trebuie sa te raportezi la ceilalti participanti la trafic. Oamenii sunt nu soferi ci conducatori auto, femei, batrani, unii isi iau problemele cu ei in masina. Putini se asigura corect si putini stiu sa evite. In cazul de fata probabil s-a asigurat, a vazut banda libera si nu s-a bagat atunci ci mai tarziu cand intre timp ai aparut tu.
    Eu am facut karting in tinerete, am si cateva premii la activ, plus ca am experienta de as vrea sa scap de ea in sensul ca as vrea sa fiu mai tanar. Practic as putea sa fac orice giumbusluc la volan. Dar trebuie sa fiu constient de abilitatile celorlalti.
    Timpul pierdut si taxiul pana la service cand scoti masina de la reparatii e din partea casei.

  15. Autorul clipului tocmai m-a convins sa-mi cumpar o camera care filmeaza si in spate! 🙂

  16. Autorul este vinovat 100% ca nu conduce prudent, schimba banda cu mare viteza. Vreau sa vad care judecator spune ca e bine cum merge el si nu are nici o vina. Daca conducea el asa cand facea permisul nul primea nici in 100 de ani. Dar mentalitatea lui stricata il face ca daca strada i apartine.

  17. Cel cu masina alba are o dovada clara ca nu este vinovat. Dovada este chiar aici, filmul prezentat de autorul accidentului

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!