It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Aproape accidente. Mult prea aproape

Adăugat de shutzu
Raportează ca șters! 36

ATENȚIE: Conține limbaj licențios!

1. Vita nu are de gand sa opreasca si aproape intra in mine. opresc eu in schimb… #tagthesponsor 🙂
2. cel cu masinuta mica avea viteza mult prea mare pt zona respectiva. cel cu dubita, e un idiot.
3. no comment..
4. evitat la limita. a trait.
5. bonus: pe camera nu se vede bine. noi in schimb le-am vazut pana in gat 🙂

Note: data pe camera e gresita. inafara de bonus, toate fazele sunt din 30-12-2015

44 comentarii

  1. 2. Nu mi-e rusine cu ei
    5. Ar fi fost pacat .. sa opresti in spatele masinii – nu? S-ar fi imbracat turbo :))

    P.S: Normal .. ” + „

    • eram cu sotia in masina.. insa reactia imediat urmatoare a fost „was that for real? gotta check it on cam 🙂

  2. La prima fază ați semnalizat dreapta?

    Acum, dacă îmi permiteți un sfat:
    Ieșirea din sensul giratoriu se recomandă a se face întodeanu de pe prima bandă. Mai ales cum în cazul dvs strada pe care ieșeați avea o singură bandă pe sens.
    Dacă făceați așa doamna cu ML ul nu mai putea intra în paralel cu dvs și evitați situația.
    În caz de accident situația se poate interpreta și într-un caz nefavorabild dvs.

    • Am semnalizat.
      Trebuie sa te contrazic, in sens iti tii banda, nu schimbi benzile cum vrei tu.. am intrat pe b2 in sens pentru a face stanga, am iesit de pe b2 din sens cu semnalizare regulamentara. Nu se putea nicicum interpreta nefavorabil mie pentru ca eu eram in sens iar madame trebuia sa astepte sa ies.
      Au mai fost cazuri aici unde chiar s-au lovit si politia a dat castig de cauza celui care a intrat primul in sens.
      (scuze ca n-am mentinut abordarea cu dumneavoastra, just not a fan of it)

      Ca o completare, daca mai intra odata cu mine in sens cineva pe b1 pentru a face stanga, tot eu aceam prioritate sa ies din sens.
      Daca 2 intra in sens pentru a merge inainte, iar din sens se iese pe o singura banda, are prioritate cel dinspre cerc. A fost un accident postat aici lunile trecute unde politia a dat dreptate celui dinspre cerc,autorului, zicand ca a intrat primul in sens, avea asadar prioritate.

    • Permiteți-mi, vă rog, să sintetizez ideile principale din cele două comentarii ale dvs. și vă rog să aprobați sau să mă corectați unde greșesc:
      1. În sensul giratoriu este interzisă schimbarea benzii de circulație, adică odată intrat în sens suntem obligați să menținem banda până la ieșire.

      2. Dacă sunt intrat în sensul giratoriu alții nu au voie să intre până nu ies eu.

      3. Cei care sunt pe benzi superioare au prioritate la ieșirea din sens în raport cu cei care sunt pe benzile inferioare.

      Credeți-mă că sunt adeptul zicalei că omul cât trăiește învață și dacă sunt în greșeală aș vrea să știu cum e corect.

    • Pct 3 e perfect valabil. Celelalte 2, interpreteaza fiecare cum vrea.
      1. Eu prefer sa nu schimb banda in sens, si nu vad de ce as face-o… problema majoritatii sensurilor la noi e ca sunt cat o gamalie de ac…daca mai schimbi si banda..
      2. Daca esti intrat in sensul giratoriu ai prioritate fata de toti care vor sa intre, indiscutabil. Poti sa si dansezi in sens, restu tre sa se uite la tine sau sa intre dupa tine, nu au voie sa intre in fata ta fortandu’te sa faci o manevra riscanta prin care pui in pericol siguranta ta si a celorlalti participanti la traffic, frana

      La pct 3, se considera ca am intrat primul in sens. Voi incerca atunci cand revin la lucru sa gasesc filmuletul doveditor

    • De curiozitate, unde scrie in lege ca cei care sunt pe benzile superioare au prioritate la iesirea din sens?

    • Aha, păi și dacă dvs intrați pe la ora 12 și vreți să întoarceți și eu intru în același timp cu dvs pe la ora 6 și vreau să ies tot la 12 cine are dreptul să iasă primul? Întreb în condițiile în care dvs sunteți pe banda a doua, cu rază mai mică și veți ajunge în paralel cu mine exact în dreptul ieșirii.
      Dvs că sunteți în b3 sau b2 în defavoarea mea care sunt în b1?

      Eu știu că în codul rutier prioritatea se acordă la intrarea în sens și nu e nimic menționat despre care și cel care a intrat primul în sens. Este menționat că au prioritate doar cei care SUNT în sens față de cei care vor să intre. Dar … odată intrat oare … se poate demonstra care a intrat primul în sens?.

      Acum, să înțeleg că am voie legal să schimb banda în sensul giratoriu, ceea ce înseamnă că recomandarea mea de a ieși de pe prima bandă din sens în ideea de a nu lăsă pe altul în dreapta la ieșire este perfect valabilă.

      Legat de pct 2 dacă dvs. intrați în sens pe la ora 9 pe b2 și vreți să ieșiți pe la 12 iar eu intru pe la 6 pe b1 se consideră că nu v-am acordat prioritate? Sau dacă ne tamponăm la ora 12 la ieșire e vina mea?

    • @shutzu: Cei care circula intr-un sens giratoriu pe benzile superioare nu au prioritate fata de cei care sunt pe benzile inferioare la iesirea din sens. Se aplica prioritatea la schimbarea benzii de circulatie.
      Atat timp cat tu ai nevoie sa intri pe o banda inferioara ca sa poti iesi, trebuie sa acorzi prioritate celor de pe acea banda.

      Si tu acolo ai schimbat banda, chiar daca zici ca nu ai schimbat-o, prin faptul ca te-ai intersectat cu B1.
      Dar asta nu are legatura cu neacordarea de prioritate la intrarea in sensul giratoriu. ML-ul ar fi trebuit sa te lase sa termini manevra.

    • @tachyon dacă în sens este cineva pe B2 sau pe B3 și eu intru pe B1 înseamnă că nu am acordat prioritate?

    • @T.C. In cazul asta eu nu consider ca e neacordare de prioritate, atat timp cat nu l-ai incomodat pe cel de pe B2/B3.

      In schimb, daca tu vrei sa intri in sens (pe B1) in momentul in care cel de pe B2/B3 vrea si el sa intre pe B1, atunci consider ca este neacordare de prioritate.

      Tocmai de aceea eu prefer sa astept si sa vad intentia clara a celui din sens, chiar daca nu e pe B1…ca nu stiu cum se trezeste sa schimbe brusc benzile si mi-o iau.
      Bineinteles, asta e doar parerea mea 🙂

      La multi ani! 🙂

  3. cristy sb

    La ultima faza, nici macar un claxon ? 🙂 +

    • Aveam ceva viteza…pana m-am dezmeticit ce’am vazut eram deja departe. Am dat slow 4x pe youtube

  4. 0:40 – Priceless reactia :)))

  5. Andrei Ciocan

    Cred ca juma din soferi nu stiu cum se procedeaza in sens giratoriu. Eu cel putin belesc ochii cat cepele. Nu ma votat.

  6. Vai de viata voastra de soferi…
    Corola, la exp ta aici aveam pretentii…cine mama dracului te’a invatat ca nu se schimba benzile in sensul giratoriu si de unde dracu prostia cu prioritatea benzilor superioare…de prioritate de dreapta ai auzit ? Surpriza…se aplica si in sensul giratoriu…si cum adica daca tu esti in sensul giratoriu altii nu au voie sa intre ? Adica mie daca mi se pune pata si vreau sa ma invart o ora in sens se blocheaza intersectia nu ? Esti praf
    Acorda’ti 10 min din viata ta si priveste la asta
    https://m.youtube.com/watch?v=rJJpAHwYUrE … s’ar putea sa iti fie folositor

    • Prioritatea de dreapta se aplica la intrarea in intersectii, cred ca e vorba de prioritate la schimbarea benzii.

    • Sa presupunem ca ai dreptate…ia lamureste’ma cum e cu prioritatea la schimbarea benzii…cine, cui da prioritate ?!

    • Evident, cel care schimba banda.

  7. https://www.youtube.com/watch?v=rJJpAHwYUrE
    Cateva explicatii pentru sensurile giratorii

  8. SAVIEM_PS_30

    Iesirea din sensul giratoriu reprezinta o adevarata provocare pentru multi conducatori auto, mai ales in cazul in care iesirea se face pe o singura banda. Pentru acestia nu conteaza ca se afla pe B3, B2 sau B1, fiecare apreciaza ca are prioritate la iesire. Asa se explica de ce multi soferi nu-si pastreaza banda la iesirea din sensul giratoriu atunci cand aceasta se face pe mai multe benzi.
    Un exemplu, min. 1.50 : https://www.youtube.com/watch?v=hfOvx8RzCZs

    • La acel sens giratoriu (1:50) nici presemnalizarea nu prea ajuta. E permis de pe ambele benzi sa mergi inainte, dar exista numai o banda la iesire. Totusi, cel cu SUV a procedat corect, chiar daca a franat brusc, probabil l-a vazut tarziu pe cel de pe B1.

  9. Uite ce zic instructorii auto in legatura cu iesirea din giratoriu:

    „Mulţi oameni cred că dacă sunt în intersecţie trebuie să aibă prioritate şi la ieşire. Nu este adevărat. Sensul giratoriu este un drum circular cu sens unic unde se aplică aceeaşi regulă ca la schimbarea benzii de mers”, a explicat Constantin Alecsa.

    „Nu puteţi să viraţi dreapta de pe a doua bandă. Semnalizaţi dreapta pentru a schimba banda de mers până ajungeţi pe prima bandă după care ieşiţi din sensul giratoriu. Atenţie foarte mare că prioritate au cei care se învârt în sensul giratoriu, indiferent de banda pe care se află. Un conducător auto care circulă pe prima bandă şi semnalizează stânga are prioritate faţă de un şofer de pe a doua bandă care doreşte să facă dreapta”, spune Gabriel Apopei.

    Sursa:
    http://adevarul.ro/locale/suceava/video-manevra-gresesc-aproape-soferii-circula-semnalizeaza-corect-sensul-giratoriur-1_5204eb42c7b855ff56bf3b33/index.html

    Intersectia cu sens giratoriu obligatoriu:
    ATENTIE! Daca sensul giratoriu are mai multe benzi, la iesire din sens trebuie sa va asigurati in dreapta la cei care merg in paralel cu voi si isi continua deplasarea in intersectie, trebuie sa le acordati prioritate pentru ca voi schimbati banda.
    Sursa: http://instructorautobrasov.blogspot.ro/2008/05/sedinta-de-conducere-nr-6.html

    • Du’te ma…ala e un prost care a scris asta…Nu auzi ca in sensul giratoriu n’ai voie sa schimbi banda?esti ca tramvaiu’ si daca ai ghinionul sa fii si pe banda „inferioara”…atunci chiar ca ai dat de dracu :))))))))

      Sper ca ai inteles ironia 🙂
      +

  10. @shutzu La prima faza e nevoie de mai multa atentie in astfel de situatii. De fapt, pana la urma cred ca e mai bine ca n-ai intrat in ML 😉
    La faza a doua au gresit amandoi: vitezistul n-a semnalizat depasirea, dar a avut un reflex bun si noroc ca nu era nimeni pe sensul opus. Tantalaul de dubist a tras de volan si el fara semnalizare sa-l „faca” repede pe cel din fata si-apoi a aratat cat poate, depasind … ca sa vireze dupa aceea pe prima la dreapta.
    +

    • Eram convins ca opreste..se vede doar cum vine…. regret in continuare ca nu am intrat in ea..ma rog..ca nu mi’am mentinut viteza si directia semnalizata corespunzator de deplasare..caz in care intra ea in mine…in primul rand din cauza ranjetului pe care mi l’a dat in timp ce trecea si nu se vede pe camera..apoi ca ma pot lipsi o perioada de masina, iar tabla noua e oricand mai buna ca cea veche 🙂

    • Și eu cred că domnul GeluCJ are dreptate când zice mai bine că s-a evitat. Poate la Judecătorie sau la Tribunal cu martori aveați câștig de cauză, dar fără filmare și un mare poate.

      În cazul unei tamponări în primul rând se determină locul impactului. Acum ML întră în sensul giratoriu la secunda 0:20. Un eventual impact, așa cum se vede pe filmare, s-ar produce minimum la secunda 24 când vă îndreptați spre ieșire (se aude prima dvs reacție la secunda 23). La acel moment dvs. erați pe b2 ML pe b1 iar dvs doreați să ieșiți. Erați unicul vinovat pentru producerea accidentului.
      Așa cum poate ați înțeles din comentariile de până acum, când ieșiți din sens trebuie să vă asigurați din dreapta – poate de aceea și rânjetul respectiv.

      Dacă în schimb loveați ML ul la secunda 20 (puțin probabil având în vedere traiectoriile celor două autovehicule) atunci lucrurile stăteau altfel și era neacordare de prioritate.

      Repet, deși legea nu o prevede, este mai mult decât indicat a se ieși din sensul giratoriu de pe prima bandă. (Evit asigurarea din dreapta, elimin riscurile, îmi simplific viața 🙂 ).

    • A trebuit sa o imping pe cucoana pana pe pista de biciclete ca sa nu intre in mine.e si o pista acolo. Nu inteleg cum poti in continuare sa crezi ca as fi iesit eu vreodata vinovat, eu fiind in sens si ea departe

    • Material de studiu: http://www.politisti.ro/forums/topic/6456-tamponare-in-sens-giratoriu/
      Situația dvs. este mult mai clară decât cea prezentată în filmarea de pe forum.
      Citiți să vedeți ce zic unii polițiști despre cum se analizează cazurile acestea, cine era vinovat.

      Acum, știu că domnul GeluCJ a avut altă părere despre acel caz și au mai fost câțiva care suțineau așa. De aici, ceea ce vreau să sublinez este că, lucrurile sunt interpretabile și e posibil ca acela care are ultimul cuvânt de spus să le vadă altfel decât dvs.
      Repet, un polițist/judecător, nefiind acolo, ia ca prim reper locul unde s-a produs tamponarea și nu părea să fie în dreptul intrării celei cu ML.
      Dacă aveți timp puteți să postați pe forumul polițiștilor și cazul dvs. Sunt curios ce răspuns veți primi.

    • SAVIEM_PS_30

      Pentru a determina cine este vinovat de producerea unui accident rutier organul de politie rutiera/judecatorul are in vedere urmatoarele probe :
      – declaratiile conducatorilor auto implicati in accident,
      – declaratiile martorilor, daca exista,
      – examinarea autovehiculelor implicate in accident, mai exact a avariilor pe care acestea le prezinta,
      – cercetarea la fata locului, etc.
      T.C. nu se poate trage o concluzie certa cu privire la vinovatia producerii unui accident rutier de catre unul din conducatorii auto implicati doar pe baza locului unde acesta a avut loc.
      In cazul de fata soferita SUV-ului trebuia sa acorde prioritate de trecere tuturor autovehiculelor care circulau in interiorul sensului giratoriu, indiferent de banda pe care acestea se deplasau, deci trebuia sa-i acorde prioritate de trecere si lui shutzu.

    • Am zis prim reper, nu unic. Am zis prim pentru că, în cazul de față, este cel care face diferența între neacordare de prioritate și neasiurare la schimbarea direcției de mers.
      Nu mai reiau ce am scris mai sus sau acum 3 ani sau ce este scris pe forumul polițiștilor, referitor la acest aspect al importanței locului tamponării, în cazul de față.
      Un singur lucru adaug: se observă clar pe filmare că autorul nu reacționează când ML-ul intră în sens, ci 4 secunde mai târziu, când se aștepta ca, deși intrat în sens, ML-ul să îl lase să iasă din b2, .
      Mai exact conflictul nu are loc la intrare (unde ML era obligat să acorde prioritate) ci la ieșire.

    • @T.C. destul de „ciudate” argumentele celor care sustin, in link-ul prezentat de tine, ca BMW-ul ar fi fost vinovat. Situatia este aproape la fel cu cea din acest clip. Din cate inteleg eu Codul Rutier, prioritatea intr-o intersectie se pastreaza pe toata durata acesteia, deci ML nici nu avea ce sa caute in sens pana cand autorul clipului nu-si termina manevra. Poate ca unii dintre agentii de circulatie vad altfel situatia, dar cred ca un judecator, dupa analizarea tuturor probelor (inclusiv filmarea) nu ar putea decide altfel.

    • @shutzu Fara suparare, aici dl T.C. are dreptate. Din pacate, in acest caz filmarea nu te-ar fi avantajat, tinand cont si de faptul ca iesirea din sensul giratoriu spre str. Frasinului are o singura banda pe sens, spre deosebire de celelalte trei iesiri prevazute cu cate doua benzi pe sensul de mers.

      Sa zicem c-ai fi in locul unui politist care analizeaza filmarea si-ai face un stop-cadru la 0:24. Ce l-ai intreba pe soferul care ar prezenta filmarea?

      Vedeti va rog si filmul urmator:
      http://www.trafictube.ro/stop-cadre-sensul-giratoriu/
      cu cele doua evenimente care se produc in dreptul celor doua iesiri de la 0:36-0:47 si apoi 0:50-1:05 (facand abstractie de faptul ca iesirile respective au cate doua benzi pe sens).

    • @GeluCJ Incerc sa inteleg si punctul acesta de vedere, dar, totusi, asta inseamna ca prioritatea in sensul giratoriu exista numai la intrare? Din ce spuneti voi, eu asa deduc. Legea spune ca cei care circula in giratoriu au prioritate, iar in acest caz, din fericire filmat, ML forteaza intrarea, fara a astepta sa vada ce face un autoturism deja prezent in intersectie. Poate ca fara filmare ar fi mai greu de dovedit, cea de la volanul ML-ului putand sustine ca intrase o data cu autorul.

    • @anukoi Redau inca o data ce-am scris aici:
      http://www.trafictube.ro/soferi-autocar-soferi-periculosi/#comment-374494
      ca sa vedem ce spune legea.
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art57
      Art. 57. […]
      (4) În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.

      si
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art135
      Art. 135 – Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii: […]
      d) când urmează să pătrundă într-o intersecţie cu circulaţie în sens giratoriu faţă de cel care circulă în interiorul acesteia;

    • Ma asteptam sa vad multe comentarii la filmul asta pe faza a doua, unde eu mergeam, peste limita de viteza oricum, pe b2 si l’as fi putut forta pe nebunul cu conserva sa faca manevra de a facut’o. Nicidecum sa se comenteze ca nu as avea prioritate in sens. Ca sa fie clar, eu am prioritate in sens pentru ca madame e obligata sa imi acorde prioritate cand intra in sens, asa cum gelu a boldat bine mai sus.

    • @GeluCJ Cred ca aici parerile noastre difera. Daca interpretezi strict in litera legii, ai dreptate, dar nu cred ca aceasta abordare e OK. Daca intr-un sens giratoriu s-ar proceda asa, pe principiul „demarajului rapid” sau al „gabaritului” (nu ca nu se face asta in unele cazuri) si ar fi considerat corect, atunci nu-si mai are rost ideea de „sens giratoriu”. Personal, prefer sa astept ca cel din sens sa-si efectueze manevra pana in punctul din care nu mai pot avea „contact” cu el si abia apoi patrund in intersectie. Repet, e doar parerea mea.
      @shutzu Din ce inteleg, tocmai acele citate bolduite nu-ti dau dreptate la faza cu giratoriul 🙂

    • Pai e clar ca madame tre sa imi dea prioritate pentru ca eu sunt in sens, si ea intra in sens. Citatele bilduite imi dau dreptate clara. Eu sunt in sens, ea nu

    • Conform citatelor bolduite, atata timp cat sunt in sens, pot sa ma apuc de dansat in fata ei si ea nu are voie sa intre

    • Vezi extras din legislatie, cu multumiri lui @gelucj, au prioritate cei care circula in intersectia cu sens giratoriu.

    • @anukoi Nicio problema, oameni suntem si-avem parerile noastre … la un moment dat. Asta nu inseamna ca intr-un alt moment nu pot sa se schimbe si-am vazut asta uneori de cand sunt aici pe TT. Poate imaginile urmatoare te vor face sa te mai gandesti.

      Aici e de exemplu neacordare de prioritate in sensul giratoriu:
      http://www.trafictube.ro/cand-acorzi-prioritate-politiei/ stop-cadru la 0:17
      (ghinion, era chiar Politia 🙂 )
      sau
      http://www.trafictube.ro/anti-5/ 2:42-3:00 cu stop-cadru la 2:53
      s.a.

    • @shutzu Cu placere. Acele citate ingrosate din legislatie doresc sa intareasca faptul ca nimeni nu contesta faptul c-ai avut prioritate de trecere, fiind in sensul giratoriu.

      Dar … si exista un dar aici: „pot sa ma apuc de dansat in fata ei si ea nu are voie sa intre„. Cred ca de aici apare de fapt o problema.
      OK, poti sa dansezi acolo asa cum zici 🙂 insa daca el/ea poate sa intre in sens fara sa-ti modifice cumva directia sau viteza dansului sau sa te opreasca din dans, atunci … nu se poate spune ca n-a acordat prioritate de trecere 🙂

  11. Domnule shutzu, nu a contestat nimeni faptul că aveați prioritate. Problema este alta, cum demonstrați dvs. că ML-ul nu v-a acordat prioritate. Permiteți-mi o analogie:
    Mergem împreună pe un drum cu două benzi: eu pe b2 și dvs pe b1. Când suntem paraleli, de pe o străduță dintre blocuri apare un ML care bagă botul la intimidare. Dvs feriți ML ul trăgând stânga și mă loviți pe mine. Cum credeți că se va soluționa cazul? ML ne dă nouă RCA-ul și i se ia permisul pentru neacordare de prioritate? Singurul contact a existat între mine și dvs. ML poate să declare că el nici nu a fost acolo. Fără martori este cuvântul dumnealui contra cuvântului dvs. și nu o să aveți câștig de cauză.

    Acum, revenind, după cum zicea domnul GeluCJ mai sus, prioritatea se acordă DOAR LA INTRAREA în sens. sec 0:20. A existat atunci contact? NU. Puteți demonstra că nu v-a acordat prioritate? Sunteți un caz fericit. Din filmare nu se vede aceasta. Dvs erați pe b2, ML a intrat fără să vă jeneze pe b1. Nu se vede pe filmare intenția dvs de a schimba banda spre b1 în momentul în care ML intră în sens.
    Ce se vede pe filmare? Că 4 secunde mai târziu dvs intrați peste ML din b2 în b1.
    V-am dat link cu părerea unor poliţişti cu privire la un caz identic, ba chiar mai puţin evident….
    V-am sugerat să întrebaţi şi dvs acolo …
    Mai mult de atât nu mai are rost să continui.

    @anukoi, DA prioritatea în sens se acordă doar la intrare, aşa este menţionat în lege şi altfel e anormal să fie. În caz de accident cam cum s-ar deduce cine a avut prioritate? După ordinea intrării în sens? Cum se va demonstra? De cele mai multe ori declaraţiile sunt în contradictoriu. Pe cine să creadă agentul constator?
    Pentru a evita situaţiile cu demarajul mai bun am menţionat de câteva ori mai sus practica de a ieşi mereu din sens de pe prima bandă.

    Drumuri bune tuturor.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!