It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Pe acostament sau … pe langa acostament?

Adăugat de GeluCJ
Raportează ca șters! 180

Circulatia pe acostament, o practica curenta pe drumurile noastre. Parerile sunt impartite, dar legal acostamentul nu este destinat rularii, ci in principal stationarii in caz de necesitate. Poate fi folosit si in alte scopuri precum circulatia pietonilor, biciclistilor, vehiculelor cu tracţiune animala etc. Desi in aparenta traficul pare a se fluidiza, circulatia pe acostament genereaza riscuri suplimentare pentru toti participantii la trafic.

P.S. Clipul e mai lung (4 min.), dar reprezinta doar o mica selectie a unor momente suprinse pe E576 Cluj-Dej.

Ce mai caută lumea:
  • dn2 e85 o banda pe sens
  • rolul acostamentului
  • ai voi sau nu sa depasesti pe acostament

51 comentarii

  1. DinTraficCulese

    Eu tot nu inteleg pe roman 🙂 Bun ai facut acostament pentru a oprit in caz de urgenta… iar mai incolo incep sa fie 2 benzi. De de nu au putut face 2 benzi pe sens ? Le era prea lene sa mai asfalteze inca 30 cm … Sau alta intrebare :)) (nu se va realiza prea curand) .. De ce nu s-a putut construi o autostrada 🙂 +

  2. Si ce trebuie subliniat la (re)intrarea de pe acostament pe partea carosabila se semnalizeaza si se acorda prioritate ca si la plecarea de pe loc.
    Ai iesit pe acostament nu reintrii decat dupa ce toti cei din spate au finalizat depasirea ta.

  3. bravo gelu, foarte educativ clipul

  4. + pt ultima parte ! :)))))

  5. Nenea care stationa noaptea a pus cam degeaba triunghiul la distanta aia de el …

  6. Bun clipul… ar trebui facuta o compilatie si trimisa la Politie (cu numerele blurate sa nu aiba nimeni „de suferit”), sa vada si ea cum se foloseste acostamentul ala si poate pornesc un mic program de educatie rutiera, pe la TV, in trafic, presa, net, etc!

  7. Si sunt convinsa de faptul ca nici acum nu vor intelege toti rolul acostamentului si de ce nu trebuie sa circulam pe el, desi le-ai aratat cu poze 🙂

  8. frumos prelucrat flimuletu +

  9. @DinTraficCulese Nu stiu, cei de la drumuri ar putea raspunde mai bine la aceste intrebari.

    @ics Corect, insa cati din cei care cred ca fac un bine circuland pe acostament se gandesc ca e necesar sa mai si semnalizeze, sa se asigure si sa acorde prioritate la revenirea pe banda de circulatie normala? Destul de putini. Ii ferim tot noi, ca sa nu avem incidente.

    @stai-acolo & @Mihai C. & @keloo & @areveul
    Multumesc. Sper sa fie inca un argument in plus in favoarea ideii de a abandona in viitor rularea pe acostament.

    @MihaiS Abia se observa, bine ca-i functionau avariile.

    @Mihaela Intuitia feminina cred ca nu da gres niciodata 😀

  10. Foarte bine punctat in ultima parte 🙂

  11. Alexandru Buhan

    @GeluCJ
    Sau poti intalni denivelari facute de tiruri care merg pe acostament cum este pe E85 eu m-am obisnuit si merg exact cum mergi tu in filmulet numai cand vine unu mai grabit din spate si imi da flash-uri ma dau la o parte sa ii las cale libera dupa care revin la loc pe banda.
    +pentru filmulet.

  12. Oare cine isi da seama ca se pot intampla accidente grave astfel? Nu inteleg de ce se merge pe acostament… chiar nu pot sa inteleg. In afara de cazul in care cineva circula cu mult sub viteza legala (din variate motive), nu exista motiv pentru asta. Dar nah…da-i romanului drumuri late ca sa exista loc de manevra in caz de urgenta si romanul devine inventiv :))
    Uite cum arata un A road in Marea Britanie (un fel de drum european la noi): http://goo.gl/maps/cjPO . Dar acolo se poate circula frumos, aici nu :))

  13. Pai tu spui ca musti din marcaje pentru a pastra o distanta suficienta fata de cei care merg pe acostament . Daca esti asa pornit sa respecti intocmai legislatia de ce musti din marcaje ? Daca ar fi mers normal ai mai fi putut sa ii depasesti ? Din moment ce i-ai depasit banuiesc ca iti doreai sa ii depasesti. Si nu ai fi putut daca nu ar fi mers pe acostament. Deci eu zic ca te-au ajutat prin mersul pe acostament. Daca merg normal pe banda ii injuri ca merg prea incet si stai in spatele lor. Daca se dau la o parte si merg pe acostament ca sa poti sa ii depasesti ii injuri ca merg pe acostament, dar totusi ii depasesti incalcand marcajele, ceea ce nu ai fi facut daca ar fi mers pe banda.

  14. educativ ! Omu cat traieste, invata !

  15. @bogdan. Nu stiu cine ti-a spus tie ca doream sa-i depasesc (de fapt daca te uiti bine e mai mult un fel de trecere in fata, nici macar devansare, pentru care ar fi nevoie de doua benzi de circulatie, iar acostamentul nu e pentru circulat). Nu stiu cine ti-a spus tie ca-i injur ca circula pe banda normala si nu pe acostament. Nu stiu cine ti-a spus tie ca nu pot sa-i depasesc daca am posibilitatea s-o fac in siguranta.
    Cum poti sa circuli normal cand cel de langa tine e cu o parte din masina pe acostament si cealalta pe banda ta? Te deranjeaza distanta de siguranta? Daca respectivul face o miscare brusca din volan spre stanga, intra direct in tine si te arunca in cei de pe sensul opus.
    Cand am spus „muscam din marcaje” m-am referit in principal la VW-ul din fata care iese fortat cu jumatate de masina peste marcajul de interzicere. Daca compari traiectoriile celor doua masini, vei observa ca spre deosebire de el, abia am atins marcajul.
    P.S. Nu o sa ma vezi niciodata ca dau flash-uri sau claxonez pe cineva ca sa-l oblig sa circule pe acostament.

  16. Frumoasa pledoarie Gelu!
    Pacat ca vor trece ani buni pana vor afla toti soferii ce inseamna un drum European si cum se foloseste!
    Intre timp, politia are alte probleme, pana la fonduri pentru campanii de educare trebuie sa rezolve cu benzina, posturile blocate….

  17. @GeluCJ: foarte tare filmul, ai prins o gramada de idioti folosind acostamentul. niciunul din cei filmati n-au facut ceva din ce explicam eu aici
    – a nu se folosi acostamentul pentru mers continuu pe ea(folosirea ei ca banda)
    – a nu se trece pe acostament daca este linie continua pe jos
    – a nu se depasi pe acostament
    – a nu se circula cu liniea continua/discontinua intre roti(distante lungi fara un motiv)

    eu ziceam:
    – daca vine cineva mai tare din spate si ai posibilitatea, date mai pe acostament ca sa facilitezi depasirea. dupa care revii la loc. la fel si daca cineva din fata intra in depasire.
    – daca ai linie continua pe acostament sau sunt obstacole sau e prea mica dimensiunea acelui acostament, nu te dai pe el ca sa facilitezi o depasire. deoarece aceste manevre pot creea incidente

    si evident ca orice intrare si iesire de pe acostament se semnalizeaza 🙂

  18. verdenpom

    la inceput se vine cu flash, dupa 200 metri incep claxoanele, dupa inca 200 de metri amandoua, dupa inca 200 de metri vine o manevra pit… cand o sa avem si noi drumui ca in anglia cu sentulete pentru apa si cu gard germanii vor trai pe luna

  19. adicristea

    (+) de la mine. Foarte bun clipul, Gelu, educativ. Dar chiar si pt tine e educativ:

    0:20 – incalcare banda continua cu masina venind pe contrasens;
    2:17 – intr-adevar, de abia ai atins marcajul, dar l-ai atins, iar in 100m se faceau doua benzi, ce sens avea sa devansezi?
    2:25 – te puteai retrage pe prima banda, asa cum a facut VW, nu mai era acostament;

  20. Pentru @tutorialelogan am scris aici: -> http://www.trafictube.ro/noi-nimeni/comment-page-1/#comment-108377 😆

    Pe principiul si aici si acolo 🙂

  21. @adicristea Merci. Acolo la aproximativ 0:20 este o situatie la limita. Stop-cadru in full screen putin inainte la 0:18 si se observa ca incepe marcajul discontinuu, dupa care apare sageata de repliere la 0:19 (aplicata pe marcaj discontinuu). L-am asteptat ca sa trec pe langa el 🙂
    Legat de celelalte doua observatii: dupa intersectie, banda intai dispare cam in 100 m. Uneori intru pe ea, mai ales cand e cineva in spate care se grabeste mai tare decat mine 🙂
    Pentru ca imaginile sunt mai graitoare decat cuvintele, aici este o scurta secventa care imi sustine afirmatiile (scuze pentru sonorul original, aveam o conversatie privata).

  22. adicristea

    Aha, am inteles acu. In cazul asta, mi se pare cam inutila despartirea aia in doua benzi de circulatie, ca sa fiu sincer; e in localitate, deci limita de 50.

    Inca o data felicitari pentru clip (trebuie sa o spun)!

  23. @adicristea Acolo banda intai are ca destinatie principala efectuarea virajul la dreapta (este banda de inainte sau la dreapta). In acelasi timp, cum am aratat, folosind doua benzi se poate facilita trecerea unor vehicule care doresc sa circule mai rapid pe B2 (uneori poate fi chiar Ambulanta, Politia sau Pompierii).
    Multumesc inca o data si drumuri bune!

  24. Sa nu ne enervam… Totusi ce anume te impiedica sa stai in spatele unei masini care merge jumate pe acostament si jumate pe banda ? Ei doar se trag mai pe dreapta pentru a iti inlesni depasirea. Eu personal am mers toata Europa si nu am mai vazut un astfel de drum cu un asemenea acostament, singurul fiind acesta, Dej-Cluj. Daca sunt sute de drumuri in Romania si in Europa cu o singura banda pe sens si inca alte sute cu 2 benzi pe sens care nu au acostament, asta de ce ar avea nevoie de un acostament cat o banda intreaga ? Chiar trebuie un acostament cat o banda de la Cluj la Dej si invers doar in eventualitatea in care face cineva pana ? Ce faci daca faci pana pe un drum fara un asemenea acostament ? E mai important asta decat sa ai doua benzi pe sens pe un drum foarte aglomerat pentru a nu pune oamenii in postura de efectua depasiri si pentru a asigura un flux decent traficului ? Din punct de vedere legal ai suta la suta dreptate, dar eu zic ca moral nu din moment ce profiti de faptul ca unii iti inlesnesc depasirea mergand pe asa zisul acostament. De ce acostamentul e uneori marcat cu linie continua si alte ori cu linie discontinua ? Si inca o data, chiar sunt curios sa vad imagini cu alte astfel de drumuri din Europa. Am auzit ca prin Polonia ar fi, dar in Polonia nu am ajuns.

  25. daca ala era neamt eu am bani lu nea Jiji Becali 🙂

  26. @tutorialelogan – subscriu cu tine in totalitate.
    Solutia ar fi o PETITIE adresata administratorului drumului respectiv de a face modificari in ceea ce priveste marcajele rutiere. Nu sunt de acord cu oprirea/stationarea pe acel acostament, pentru asta s-au inventat Parcarile!
    Se poate marca in felul urmator pe portiuni de 3-4km pe un sens 2 benzi iar pe celalalt 1banda si invers despartita cu linie continua simpla/dubla dupa buget, astfel vei stii ca in scurt timp iar vei putea depasii masini lente.
    Va pun si eu intrebarea urmatoare: Ce parere aveti ca autostrada A3 portiunea Gilau-Campia Turzii, atat la intrarea cat si la iesire de pe autostrada (Gilau-Turda-Campia Turzii) exista o singura banda, acostamentul lipseste, bineinteles linie continua, daca opreste un autoturism/camion cu avarii ce credeti ca se va intampla??… in cele din urma o tamponare sau chiar accident pentru ca pana se va elibera drumul vor trebui sa depsaeasca pe linia continua si contrasens. Daca ar avea acostament ar fi mult mai bine, dar pe un drum judetean eu nu ii vad rostul atata timp cat ea exista si drumul e cu o singura banda pe sens.

    • @kito: Aia nu e autostrada.
      As vrea sa vad o petitie a celor care vor sa circule pe acostament… sa pot rade cu ()() de ei 😀

  27. @Thomas: Nu cred ca e nevoie pentru ca se paractica oricum 😀

  28. @kito-si daca se intimpla sa se defecteze masina in care circuli si nu poti ajunge la parcare? ce faci? asta e rolul acostamentului.mai ales ca este facut pe un drum foarte circulat.

    acelasi acostament este si pe E85 si sunt aceleasi probleme:flashuri de la unii grabiti…calxoane si semne indecente ca sa li se faca loc ei nestiind sa ne avand putinta sa depaseasca prin stanga.stiu doar sa mearga drept…

    @areveul-daca tot ai scos „porumbelul”,de ce nu te ocupi de propunere?

  29. @spike10: daca se defecteaza opresti normal astea sunt exceptii, caz fortuit eu ma refeream la opritul gen „hai la o tigara”

  30. Pe E85 acostamentul este folosit pentru vandut struguri/oprit la o cafea/gratar sau facut poze. Sunt sigur ca de asta a fost construit.

  31. Madarfacar

    Aia se numeste banda de urgenta, nu acostament.
    Fâșie laterală (nepavată sau nepietruită) de-a lungul unui drum, care servește la circulația pietonilor, la scurgerea apelor etc.
    Si nu vreau sa fiu arogant.

  32. Banda de urgenta exista doar pe autostrada. Pe drumuri europene e acostament, era un document pe aici de la cnadnr in care scria clar ACOSTAMENT.

  33. mircea89fzr

    cel putin in cluj (floresti si imprejurimi), te forteaza cei din spate sa treci pe acostament..

    • @mircea89fzr: nimeni nu te forteaza la nimic. Nici macar politia:



      Cat timp am avut masina politiei in spate toti cei care veneau din spate pe acostament reintrau pe partea carosabila cand vedeau masina de politie. Oare de ce?
      Si da, sunt destui care merg neregulamentar in zona aia.
      Daca tu te dai pe dreapta, pe acostament, eu inteleg ca ai intentia sa opresti, deci te voi depasi. Ramai pe partea carosabila si mergi regulamentar.
      Politia a trecut in fata mea la iesire din Floresti unde sunt 2 benzi pe sens.

      P.S. Cand vad ca’s depasit pe dreapta ma trece brusc oprirea (pe acostament bineinteles, regulamentar, nu pe partea carosabila 😉 ) sau virajul pe prima la dreapta. Asa ca aviz amatorilor 😀

  34. Zoltan by Szeged

    In Ungaria pentru asemenea circulatie pe acostament iti suspenda carnetul de conducere pe timp de 12 luni.. dupa care esti nevoit sa incepi din nou scoala de soferi !! Nu este gluma! In plus ti se mai taie o amenda contraventionala in valoare de cca. 1500 ron. Urasc zona aia intre Dej si Cluj )))))

  35. Pai e acostament pentru strationarea de urgenta. Madarfacar zicea ca nu are denumirea de acostament, ceea ce nu e adevarat, dupa cum se vede in document. Subiectul era denumirea, nu utilizarea. Plus ca banda de urgenta de pe autostrazi e demarcata de o linie continua pe tot parcursul.

  36. Nu stiu de ce ziceti doar de zona dintre Dej si Cluj, nu cred ca e singura. Daca bine tin minte este cam la fel si la iesire din Sibiu pana pe la Selimbar, poate ne spune @crissuper sau cine circula mai des pe acolo

    • @MihaiS: sunt multe drumuri asa. Si or sa fie din ce in ce mai multe. In curand si Bucuresti-Alexandria

  37. omulplajei

    Nu nu. Acolo este un 2×2 veritabil.

  38. @bogdan. OK, doream numai sa stii exact cum stau lucrurile 🙂 Nici o problema. E576 nu e singurul drum de acest fel. Vezi mai sus ce-au mai scris si colegii din alte zone: aici langa noi pe E60/DN1 Cluj-Floresti se merge la greu pe acostament, E85/DN2 care apare in documentul de mai sus (merci @ics si @Thomas), E81/DN1 intrarea in Sibiu dinspre Cristian s.a.

  39. @ics Si e bine sau nu ca o sa fie tot mai multe :P?

    Totusi, nu am observat diferenta intre marcajele unde nu i-ai „lasat” sa depaseasca, si unde i-ai lasat. Sau nu era diferenta, ci banda era mai lata?
    Din cate tin minte, linia intrerupta, dar mai deasa, este cea care delimiteaza carosabilul de acostament, dar am observat din filmari ca se face si cu o llinie continua. Care e diferenta intre acestea doua?

  40. mircea89fzr

    @ics: m-am exprimat gresit, trebuia sa pun ghilimele la fortat (stii foarte bine ce inseamna acel fortat). era culmea sa te forteze politia sa faci ceva ilegal. glumind, cateodata ma mai incapatanez si eu sa merg regulamentar, dar de cele mai multe ori trag pe acostament sa nu incomodez traficul si ii las sa ma depaseasca (si nu merg incet in floresti, cel putin asa cred, 59 km/h). depinde ce chef am, de harta sau de toleranta.

  41. 19 minusuri si deocamdata in comentarii doar doua persoane care considera ca e perfect normal sa mergi pe acostament, oare restu de 17 sa fi inteles dupa aia ?

  42. exact cum spuse MihaiS, in toata acea localitate nu este delimitat un acostament printr-un marcaj cu o linie, orice fel de linie, este doar o banda mai lata. aproape toata localitatea, mai putin intrarea si iesirea. sunt cateva portiuni unde apare ceva ca fiind vre-o linie continua sau intrerupta, dar nu se intelege prea bine. oricum situatia filmata de tine este intr-un sat unde o depasire implica riscuri.
    de-a lungul drumului ai vre-o 2-3 semne cu depasirea interzisa. depasirea interzisa este prin partea stanga unde este linia continua. prin dreapta depasirea este interzisa prin lege 🙂
    la 0:28 e bine ca s-a facut un mic acostament in sensul giratoriu, chiar langa chestia rotunda, ca sa nu cumva sa intri pe el deoarece pot fi si pietoni pe el 😉

  43. @tutorialelogan Pardon, e comuna 😀

  44. Asa e si pe E85, cu precizarea ca pe anumite bucati si mai ales pe poduri, acel acostament devine banda. Cum mai spunea cineva, le-a fost sila sa mai astfalteze 30 de cm in camp, mai ales ca pe cea mai mare parte din drum s-ar fi putut. Eu merg des pe acostament pentru ca prefer sa merg cu viteza legala prin localitati (unde e plin de radare) si altfel as risca sa mi se umple frigiderul de catre soferii cu masini de fitze si sa ma flashuiasca de sa-mi sara ochii…

  45. Inca o data, imi pare rau daca a parut ca m-am luat de tine. Doar ca eu sunt un om care nu respecta legile intocmai, si prin asta ma refer la faptul ca acord prioritate si cand nu e cazul, nu ma bag ca in branza daca eu am prioritate si chestii de genul asta care in afara, in tari civilizate se practica de cand lumea pentru fluidizarea traficului. Acelasi lucru e si cu „acostamentul” asta … ma dau cu placere si din proprie initiatica din calea unora pe acostament daca vad ca au masina mai puternica si ii incurc. Si inca o data, sustin ca nu am mai vazut drum cu un asemenea acostament cat o banda intreaga. Practic te invita sa mergi pe ea. Eu inteleg ce scrie pe hartia aia primita de la administratia drumurilor, ei prin acostament se refera si la partea care e nu e asfaltata, iar banda de urgenta despre care vorbim noi face practic parte din acostament. Dar inca o data, mi se pare o prostie care numai in Romania se gaseste. Nicaieri in lume nu se mai sacrifica o banda pentru asa ceva. A se vedea cazul in care se lucreaza pe autostrada in Austria, Germania, etc … si din o banda pe care nu se lucreaza se fac 2 chiar de catre administratia acelui drum de nu mai poti sa bagi un ac intre 2 masini, totul pentru fluidizarea traficului. Si nimeni nu se plange si totul merge ceas. Imi cer scuze ca am scris mai mult si multumesc pentru atentie. Astept pareri.

  46. @bogdan atata timp cat voi circulati pe acostament si ar vrea sa va devanseze o alta masina ar trebui oricum sa treaca peste marcajul longitudinal care desparte sensurile de mers. Adica el oricum este nevoit sa depaseasca, nu sa devanseze, asa ca voi care circulati pe acostament nu ajutati cu nimic, ba dimpotriva sunteti obstacole mobile imprevizibile in cazul ca aveti ceva de evitat sau ocolit pe marginea drumului, ba chiar invitati la depasirea liniei continue unde e cazul pentru ca bolovanii din spatele vostru considera ca nu se baga foarte mult pe contrasens, doar cu doua roti … asa. Sa te dai mai pe dreapta cand vezi ca intra un prost in depasire si nu are sanse prea mari sa-si termine manevra in conditii de siguranta e de la obraz sa te dai pe dreapta, cum va face si omologul tau din sens opus ca sa poata prostu termina depasirea, in rest pentru circulatia frecventa pe acostament se incurca circulatia si se gatuieste de-a dreptul cand un intreg rand de masini de pe B1 ar vrea sa treaca pe B2 pentru a ocoli o masina oprita regulamentar.

  47. @elrenifico
    1. Sper ca toti cei cu BMW/Mertan/Audi/Range Rover sa-ti citeasca mesajul.
    2. Pe E85 banda de circulatie (B2 daca luam in considerare si banda de urgenta) este destul de lata pentru a putea permite circulatie a doua masini in paralel fara a trece cu vreo roata pe contrasens. Singura exceptie sunt tirurile care nu pot fi devansate, ci doar depasite. Eu am vazut politia mergand pe acea banda si nu mi s-a intamplat sa fiu oprit niciodata din cauza acestui lucru.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!