Camera auto Xiaomi Dash Cam 1S

Produs din oferta Xiaomag.ro

319,00 lei

319,00 lei

Vezi detailii

Adevărul despre pistele de bicicletă

Adăugat de lazySpecialist
Raportează ca șters! 51

Cam așa se circulă pe pistele de bicicletă din Cluj-Napoca.
Aveți ocazia să decideți singuri dacă într-adevăr ești mai în siguranță pe pista de bicicletă sau nu.
Este un caz normal, clipul nu prezinta „o zi proastă”.

Dacă vi se par lucuri minore, gândiți-vă cum ar fi dacă s-ar parca așa mașinile, pe toată lățimea părții carosabile. Dacă pietonii s-ar oprii sau ar circula pe mijlocul drumului fără să le pese. Ar spune asta ceva despre nivelul de civilizație?

Muzica: Jaytech – Multiverse (Mimax Remix)

PS: Știu că unii preferă să circule cu bicicleta pe partea carosabilă dar în opinia mea tot e mai bine așa decât fără piste, ba chiar aș vrea mai multe să obișnuim mai repede pietonii 🙂

30 comentarii

  1. Mbm Bogdan

    Niciodata nu o sa ne educam…..

  2. In tari ca Olanda sau Germania sau altele exista conceptul de Shared Space (http://en.wikipedia.org/wiki/Shared_space) care consta in zone urbane in care au fost eliminate total marcajele, trotuarele si semnele de circulatie si e permis accesul atat pentru pietoni si biciclisti, cat si pentru masini si autobuze (ce-i drept cu restrictie de viteza de 30 pentru ultimii). Ati crede ca e un haos total insa daca oamenii sunt civilizati treaba functioneaza, toti circula in siguranta si nu am vazut pe nimeni sa se certe cu nimeni, toata lumea e rabdatoare si se respecta toti intre ei. Sigur, noi nu cred ca am fi pregatiti pentru asa ceva, la noi cei cu masinile ar crede ca au prioritate ca au viteza mai mare si probabil ar parca ca bizonii peste tot.
    Referitor la clipul de fata, pistele de biciclete din Cluj le bat la fund pe cele din Bucuresti. :p

  3. @bamse: shared ce?? n-am auzit/vazut asa ceva pe-aici prin Muenchen.

    Uitându-mă la filmare nu mă pot decât gândi la reversul medaliei. Pus în aceleași situații, aici in DE un biciclist ar intra in pieton mai rau ca un tanc. Pietonul n-are ce cauta pe pistă, iar în caz de stricăciuni aduse bicicletei, acesta ar fi trebuit să pună la bătaie Haftpflicht-ul (asigurarea de răspundere civilă) pt reparații. mai tragic dacă se lasă și cu vreo julitură, să vezi ce te jecmănește asigurarea medicală. Plus urlat la respectivu’ și sunat din sonerie ca un șofer mioritic.

    Prin centru s-au introdus zone unde deși există piste de biciclete amenajate pe trotuar, bicicliștii au voie și pe partea carosabilă. Eu unul nu sunt de acord cu această măsură (o spun ca și biciclist), dar asta e, MUC e foarte neprietenos cu șoferii.

  4. @mannes: intr-adevar in Germania mai putin, am vazut insa asa ceva prin Regensburg. Interesant ce spui cu biciclistii. Am observat si eu in trafic, ca in Germania oamenii sunt rai dar corecti, sunt cate unii care tin la respectarea regulilor uneori chiar cu agresivitate.

  5. Ar trebui sa fie totusi separate ca sa fie toata lumea in siguranta. Pista de carosabil si trotuarul de pista. Putin irealizabil, stiu 🙁
    Pista de pe Eroilor e groaznica din pdvd al specimenelor de care e tranzitata. M-am certat de nenumarate ori cu diversi indivizi cu dureri venerice…

  6. 1:28 Pe langa faptul ca e plasat fix pe coltul intersectiei, mai si sta pe pista de biciclete. Eu ma invart uneori 20 de min. prin zona sa prind un loc de parcare si apoi tot ajung sa las masina la 10-15 min. de mers pe jos de tinta, iar pe nenorocitul ala il doare fix in p…a.
    Pentru pietonii care se plimba pe pista ca si in gradina mostenita de la mama lor, ai putea folosi avertismentul sonor marca @Thomas: „Yeeep!”. Are efect, l-am testat la un moment dat. Insa trebuie spus cu toata convingerea 🙂
    +

  7. Eu inca raman la asfalt, fuck piste 😀 . Mai imprevizibili e trotuarul ala la 35-40 kmh decat asfaltul de la masini.

  8. Ala de la 0:41 s-a dus in dreapta??? Ar trebui refacute si marcajele pe alocuri (teatru, Eroilor), am vazut ca in unele locuri au inceput sa dea cu vopsea: parcari, statii de autobuz etc.

  9. IN vara tot pe Eroilor era unu pe jumatate parcat pe pista de biciclete. Oglinzile rupte, stergatoare rupte, roti dezumflate…. Pot sa pun pariu ca ala nu o sa mai parcheze aiurea in viatza lui

  10. @Durta: nici asta nu e normal sa se intample 🙁

  11. lazySpecialist

    Cu dedicație pentru @GeluCJ 😀

    http://youtu.be/Kq9j9Qsv6qs

    De remarcat și taximetristul de la 0:54 care nu mă vede, din păcate sunt destul de dese situațiile de genul 🙁

    @ghitaCJ dupa faptă și răsplată 🙂 și cel de la 0:41 a făcut stânga dar mai ciudat…

  12. @lazySpecialist – Inca e in procesare, ce crezi ca e 1 aprilie?

  13. lazySpecialist

    @”Bizonul” arogant dă vina pe youtube, nu pe mine 😀 acum văd că merge.
    Cu ocazia asta îți zic că ai dreptate, nu ai ce căuta cu peste 20-25 km/h pe pista de bicicleta, de la 30 în sus e de-a dreptul periculos…

  14. @lazySpecialist – 20-25 km/h e prea mica viteza, eu cu bicla mea de sosea prefer sa merg pe sosea nu pe pista, adica mna intrec (sa nu zic depasesc) cam toate masinile de scoala care se tarasc prin oras.

  15. Vai…vai..e geniala partea unde pista e impartita cu parcare pt taxi..Din pacate,pistele in combinatie cu legislatia p*lii vin in detrimentul nostru.In fine..Tara de bizoni,nu ai ce sa ceri..

    @Bizonul arogant: Ramanem la asfalt..problema e cand intra un dobitoc in tine si e pista.Legal,tu esti de vina.

  16. lazySpecialist

    @bogdan.c zici tu ceva…era să o pățesc o dată acolo, o doamnă a fugit de pe trotuar direct pe pista de biciclete printre taxi-uri, eu aveam vreo 30 km/h și nu aș fi reușit să opresc. Noroc că m-a văzut în ultimul moment și am avut loc să trec pe lângă, era deja cu un picior pe pistă.

    Mai sunt și alții care se urcă în taxi de pe pista de biciclete… clipul ăsta e pentru tine 🙂

  17. nu am avut rabdare sa vizionez tot clipul, insa poate-mi spui cum se traverseaza strada: 0:07, o:36, 1:27, 2:01, si probabil au mai fost si dupa.

    deci?
    fara vot!

  18. parca-l aud pe judas priest: 🙂

    Bending the law, bending the law
    Bending the law, bending the law
    Bending the law, bending the law
    Bending the law, bending the law

    So much for my cycling future, I can’t even start
    I’ve had every spoke* broken, there’s anger in my heart
    You don’t know what a bike is, you don’t have a clue
    If you did you’d find yourselves doing the same thing too

    Bending the law, bending the law
    Bending the law, bending the law
    […]

    * spitza

  19. @xyz: mai citeste si http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art135 litera g:
    Art. 135 – Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:
    g) când efectuează un viraj spre stânga sau spre dreapta şi se intersectează cu un biciclist care circulă pe o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atare;

    Si studiaza marcajul acesta:

  20. Ghita, pe asta n-o stiam, tnx!
    ma duc acu’ sa-i dau plusu’ omului 🙂

  21. @ghitaCJ, xyz , dap, nu este trecere obişnuită care te obligă să cobori de pe ţoaclă înainte de a traversa.
    Un exemplu mişto este aici: http://goo.gl/maps/diVZ7
    Pietonii pe trecerea lor, bicicliştii pe a lor, fără să coboare.

  22. @xyz: de aia-i site-ul, sa invatam. Si eu m-am luminat in unele chestii 🙂
    @Iulian: da, asa ar fi normal, sa fie si trecere pentru pietoni, ca si la min 1:58 sau 2:31 din clip.

  23. Iulian, totusi eu as cobori daca as fi cu bicla si as traversa strada din exemplul tau; e prea mare si vitezele la fel, banuiesc.

    stradutele pe care le traverseaza LazyS sunt micute si in intersectie.

  24. @ghitaCJ Ai dreptate. Dar nici sa parchezi unde ti taie capul. Ala s a civilizat instantaneu

  25. lazySpecialist

    @Iulian eu am uitat de comentariul ăla 😆 but i don’t take it back

    @xyz my spokes are fine 😀
    Merci @ghitaCJ că ai lămurit situația. Sincer nu mă asteptam sa fie atat de mulți care nu știu că sunt obligați să acorde prioritate bicicliștilor care circulă pe o pistă marcată așa, în intersecție.
    Marcajul ăla (linie întreruptă) se găsește și în intersecții cu „cedează trecerea” și pe toate drumurile la despărțirea benzilor sau a sensurilor de mers și înseamnă același lucru – pierzi prioritatea dacă vrei să treci peste el așa că te asiguri că nu incomodezi pe nimeni înainte 🙂

  26. @lazySpecialist LOL, hoping for the best, but expecting the worst 😀

    @xyz Eu as face invers: la ei as trece si la noi m-as da jos. E mai sigur asa 🙂 „Bending the law?” 😀
    Cu dedicatie:

    @ghitaCJ +1 Tinta atinsa 🙂

  27. haha! multumesc pentru dedicatie, Gelu !
    io am incercat sa mulez putin versurile pe situatie
    🙂

    LazyS, eu nu-mi aduc aminte sa fi intalnit marcajul pe unde trec eu prin bucuresti iar ultima data cand am citit codul a fost prin 2004, cand am dat de A (si nu cred ca pistele de biciclisti erau luate in calcul)

  28. @xyz Nicio problema, mi-a placut adaptarea originalului 😀

  29. 🙂 ma bucur, seara buna!

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.