It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Adio, bara mea!

Adăugat de cosmindaniel12
123 4

Pentru cine vrea să vadă doar „acțiune”, săriți la ultimele 30 de secunde (la 1:15). Am lăsat clipul din momentul în care semaforul s-a făcut roșu. Aș fi lăsat și cele 30 de minute înainte, timp în care am parcurs fix 1 km, și sute de mașini ne-au depășit pe linia de tramvai, ca să intre în fața coloanei, dar asta e deja ceva obișnuit în București.

Așteptam eliberarea intersecției, eram cu un ochi la autobuz, cu un ochi la mașina din stânga mea (de pe linia de tramvai) care se urca pe mine, cu un ochi la taximetristul și Nissan-ul negru care depășiseră autobuzul, și am „ratat” berbecul care s-a înfipt în fața mea, venit de pe linia de tramvai de pe contrasens.

Am evitat de-a lungul timpului sute, chiar mii de specimene ca el. Acum s-au aliniat planetele. Un pic nedormit, un pic obosit, un pic cu gândul departe, un pic nervos pe nesimțirea din jurul meu, și cu atenția distrasă de alți nesimțiți ca el, l-am pocnit.

Nu a făcut scandal sau circ. A încercat să facem amiabilă cu mine vinovat, și mă întreba ironic de cât timp am permis, că el are de 23 de ani, dar în rest a fost civilizat.

Ce mai caută lumea:
  • https://www trafictube ro/adio-bara/

32 comentarii

  1. Ar fi fost fff utilă o cameră și pe spate, ca să se vadă că bizonul a depășit coloana.

  2. Iveco Stralis

    Cum naiba mai Cosmine,sa o comiti asa? Unde te uitai? Daca nu „te ocupai” cu claxonatul in cele 2 secunde,aveai timp sa franezi.Abia plecat de pe loc si…slabe reactii.Si inca ceva:intotdeauna asteapta-te sa apara ceva dupa vehicule mari,lungi.Lasa-le spatiu de manevra,nu te baga imediat dupa.Bivoli sunt multi in trafic,precum cel ce s-a bagat in fata ta.Trebuie sa fim pe faza sa ne ferim de ei pe cat putem.
    Poti face masinii tale o mica modificare 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=SMY-aQlBkTI

    • Am lăsat spațiu de manevră suficient autobuzului. Știu că „dă din fund” în viraje, și știu să estimez de cât spațiu are nevoie. Se vede că nu l-am incomodat cu nimic.
      Să nu exagerăm cu timpul de reacție. Eram cu mâna pe claxon (fiindcă se urca pe mine cel de pe linia de tramvai), dar cu piciorul pe accelerație. Claxonul începe exact când l-am observat, ABS-ul se aude cu 0.6 secunde mai târziu. Impactul are loc cu 1 secundă după ce începe claxonul. Timpul de reacție variază, influențat de mai mulți factori (am scris în descriere, s-au aliniat planetele).
      De ce l-am observat așa târziu? Era pe YouTube un clip cu „moonwalking bear”. Caută-l și vei observa cum îți scapă din câmpul vizual detalii pe care nu le cauți, când ești atent la altceva.
      https://youtu.be/47LCLoidJh4

  3. Ti-am urmarit fiecare clip si mereu m-am minunat de „colectia” la care ai fost martor. Imi pare rau ca te-ai si atins cu unul caci inseamna timp pierdut. Bine ca a fost doar atat.

    Cateodata cred ca mi-ar placea sa am si o janghina de masina cu care sa merg LEGAL dar fara sa menajez pe niciun fentaci, sa ii matur pe fiecare.

    • Mulțumesc frumos!
      Înțeleg ce spui cu janghina. Sunt din ce în ce mai scârbit de comportamentul oamenilor, mai ales în București. Văd zilnic aceeași nesimțire și în trafic, și în supermarket, peste tot! Parcă e în fiecare an mai rău.

    • Sunt de acord 100% si ma tot intreb inca…Austria sau Suedia? 🙂

  4. Si cu toata „civilizatia” lui, nu i-ai dat intilnire la biroul tamponari ca sa afle cine-i vinovat?

  5. Mi-a crescut tensiunea in ultimul hal urmarind clipul…..
    Pacat ca nu puteai sa-l lasi fara permis o vreme, poate-poate (ma amegesc singur) ar invata ceva reguli de circulatie.
    Pacat de tine!

  6. Daca statea pe loc poate ca era mai bine.Nu mai smulgea bara!!!

    • Nu are importanta daca mai statea pe loc sau nu. Prin 2017s-a modificat legea la asf (daca nu ma insel) si au modificat-o in bine in ideea in care nu se mai permit reparatii la barile masinii ci doar inlocuite integral, deci daca te-a atins unui si ti-a rupt o ureche sau ti-a zgariat bara incat trebuie umpluta cu chit va trebui schimbata integral 🙂

    • Bara o schimbam oricum, dar când a smuls-o, a smuls și cablurile proiectoarelor. Să văd la constatare ce o mai fi.

    • doctor faust

      1. nu e vorba de zgariere ci de deformare.
      2. are foarte mare importanta. nu s-a modificat nicio lege. ideea e ca tot asiguratorii nu mai despagubesc piesa integral la urmatorul eveniment daca anterior a fost reparata iar nu inlocuita, sub pretextul ca nu mai avea rezistenta initiala.
      3. deci „daca te-a atins” nu va trebui schimbata integral decat in teorie. pentru ca desi service-ul ar trebui s-o inlocuiasca tot asiguratorii sunt cei care cer reparatia (vezi si punctul 2). pentru ca traim intr-o tara de lepre hoate care nu vor decat sa fure, intr-un fel sau altul.
      4. in teorie suna bine, in practica, asiguratorul cere reparatie, service-ul cere inlocuire, asiguratorul refuza plata, service-ul refuza reparatia si in final pleci ca prostu’ si ambele parti iti vor propune sa te judeci. si sigur, poti sa te judeci si sa castigi, inclusiv cheltuielile de judecata, dar tarzior.
      5. tupeul, ca regula in tara asta e nemarginit. eu am fost lovit in bara spate, cu bara gaurita jegosul de asigurator (casco, da, cu tot cu amiabila si rca-ul vinovatului pentru regres) mi-a propus reparatia. i-am spus, boss esti nebun? avocat, cu legea-n fata, trebuie asa si pe dincolo, si el mi-a zis ca nu-l intereseaza, el asta vede, asta propune. sa dau in judecata asiguratorul, el n-are nicio vina, dar nu poate sa propuna inlocuirea (cu bara gaurita?!) ca il sanctioneaza pe el ca nu trateaza corect situatiile si produce prejudiciu prea mare asiguratorului, angajatorului sau – tot asa, o amestecatura sinistra de pareri juridice si termeni tampiti dar intelesem ideea. omului ii era frica, a zis sa vorbesc la service sa ceara aia ce trebuie si „probabil” asiguratorul va plati…daca nu sa-i dau in judecata pentru toata suma, sau partial.
      6. esti prea optimist. mult prea optimist pentru o tara unde legea e un rahat absolut orientativ in functie de cine si pentru ce o interpreteaza. au transformat completele de 5 judecatori in bingo si 6 din 49 – se trag la sorti de-am boulea pana ii convin inculpatului…se propun legi (deci ne promulgate inca) care sa retroactiveze si sa deschida cai de atac petru sentinte definitive vechi de cand lumea (pre 2014, desi deja s-a stabilit ca practica colaborarii cu serviciile, pe procedura, fusese legala), aberatii peste aberatii si tu crezi ca intri si-i zici lu’ ala vezi boss ca trebuie inlocuita c-asa zice legea 🙂
      7. am patit-o, si nu o data, e nasol, succesuri maxime!

    • doctor faust- rar-ul a zis clar, se inlocuieste nu se repara asa ca tu oricum nu ramai cu buza umflata, in cel mai rau caz se suna la rar pentru ca este de competenta lor sa vina si sa aplice legea dar da, asiguratorul vrea cat mai ieftin, service-ul vrea sa faca conform legii
      https://playtech.ro/2018/bara-protectie-janta-reparatie-ilegal/

    • Am fost aseara la constatare. S-a uitat la bara, in partea dreapta, si aud „bara e doar zgariata”.
      Am raspuns repede ca este crapata pe partea dreapta, si trebuie inlocuita. Si aripa o vreau inlocuita, ca nu o scoate nici un tinichigiu la forma initiala, mai ales pe nervura pasajului rotii. De chit nici nu vreau sa aud. Si oricum nu accepta service-ul (masina are mai putin de un an, e in garantie).
      Am primit inlocuire bara, aripa, niste plastice, polish far (?) si ce o mai fi la reconstatare in service (cablul proiectorului stanga smuls si ce s-o mai gasi). O sa spal masina sa ma uit atent la far, daca are zgarieturi adanci.
      Ideea este: daca nu imi smulgea bara, cred ca era doar reparata, nu inlocuita.
      Domnul de la constatari (Omniasig) a fost foarte OK.

    • Depinde de service… conform legii service-ul nu are voie sa repare bari, inlocuire obligatorie… in caz de accident (cum este si aici) iti alegi tu service-ul unde stii ca nu se fac manarii de genul peticit bari ci doar inlocuire. Se poate da cu curul de pamant cat vrea asiguratorul, daca nu ii convine sa cheme rar-ul sa vada ce spun ei.

  7. Conform descriei ma gandesc ca nu s-a lasat pana nu a venit nea militian si i-a percutat cateva puncte pe permis, o amenda si declarat vinovat. Urat trafic, nu as vrea sa conduc in respectiva urbe

  8. Trebuia sa-i spui ca ai permisul de alaltaieri, dar ca ieri nu ai circulat deloc… CONTEAZA ???

  9. Până la urmă, cum s-a terminat tărășenia cu amiabila ? Înțeleg că el este convins că nu are nicio vină.

    • Am fost la accidente ușoare, unde el susținea că era pe banda 2, eu susțineam că eram pe banda 2, și pentru clarificare am scos laptopul și am pus filmarea.
      A fost încadrat ca neasigurare la schimbarea direcției de deplasare. Am primit o copie după asigurarea lui, un proces verbal și autorizație de reparație. Mâine mă duc la constatare (Omniasig).

    • doctor faust

      sincer vorbind e tampita rau incadrarea asta cand stii ca un jeg borat se „incadreaza” pe buna stiinta ca un mizerabil peste tine la tupeu. deci da, e ok sa exista o astfe lde contraventie, ca se intampla, dar nu cand bouleandru depaseste cu tupeu coloana se baga in fata si produce un accident. aici ar trebui s-o ia in mufarina 90 de zile, o amenda consistenta si ceva asteriscuri prin cazierul rutier…

    • @cosmindaniel – si restul care mai sunteti implicati in genul asta de accidente, cu jigodii care fac magarii si dupa aia arunca vina cu lejeritate pe celalalt, NU SPUNETI ca aveti filmare, mergeti la politie, completati amandoi formularul de accident si intrati la politist… il lasati pe agent sa citeasca ambele declaratii, in care ala spune ca el era pe banda 2, in care nu spune ca a depasit pe linia de tramvai, in care schita e facuta special sa para nevinovat… in momentul ala scoateti filmarea si spui ca vrei sa fie cercetat si sub aspect penal pentru fals in declaratii si inducerea in eroare a organului de ancheta conform art. X (vedeti ca la aviziere e trecuta exact).
      Nu strica sa fie bagati la cercetare penala nesimtitii astia care fac ei „manevre” si dupa aia mint

    • Florin, imi place abordarea!

    • florin, cam asta am facut. Am scos filmarea dupa ce declaratiile erau completate. Politistul l-a intrebat pe ce banda era, a raspuns ca pe banda doi. M-a intrebat si pe mine, am raspuns ca pe banda doi. Cand politistul a spus „Inseamna ca nu erati niciunul pe banda doi!”, am scos filmarea.
      Nu numai ca nu s-a deschis vreo cine stie ce ancheta penala, dar soferul Passat-ului a primit cea mai blanda sanctiune (avertisment, nu amenda, si 3 puncte de penalizare).

    • cosmindaniel12
      Ref: https://www.trafictube.ro/adio-bara/#comment-467939
      A fost încadrat ca neasigurare la schimbarea direcției de deplasare
      si
      Ref: https://www.trafictube.ro/adio-bara/#comment-467971
      Inseamna ca nu erati niciunul pe banda doi!

      Intr-un fel are dreptate politistul. Din cate se vede in filmare in intersectie unde a avut loc acrosajul nu exista marcaje de separare a benzilor, deci nu exista propriu-zis niste benzi de circulatie.
      Incadrarea e corecta la neasigurare la schimbarea directiei de mers (asta a facut acolo smecherul venind oblic de pe linia de tramvai), dar sunt curios la care articol din lege a facut referinta politistul pentru a stabili ca sanctiune doar avertisment (?) si 3 puncte de penalizare 🙂
      Imi pare rau pentru acest incident neplacut si sper sa rezolvi cat mai repede masina, fara alte complicatii suplimentare.
      +

    • Nu mai am procesul verbal, a rămas la agentul de constatare daune, împreună cu autorizația de reparație. Îmi amintesc că menționase art. 100 (2) pentru sancțiune și mai menționase și art. 54, fără sancțiune în dreptul lui. Era târziu, voiam să ajung acasă, așa că nu m-am certat cu nimeni.
      Sunt sigur că e ceva în neregulă, dar am fost așa scârbit când am văzut doar „avertisment” după ce polițistul a fost mințit în față, încât nu mă interesa decât să plec mai repede…
      Știu binicel regulamentul rutier, mai puțin partea cu sancțiunile. M-am gândit mereu că dacă merg corect n-am nevoie să îmi încarc memoria cu sancțiunile.

    • cosmindaniel12 Multumesc, nu e nicio problema. Art. 54 reprezinta obligatia incalcata, art. 100, (2) + art. 108, (1), b), 3. specifica sanctiunea principala si complementara, iar acolo se precizeaza amenda clasa a II-a. Era doar putin curios sa stiu ce loc are avertismentul in ecuatia asta 🙂

  10. La constatari cu dovada sa puste si o amenda bine meritata. Te inteleg perfect am patit si eu exact la fel. Oricum la cata nesimtire pe ala nici de o faceai intentionat nu cred ca cineva iti poate reprosa ceva, decat soferi ca si el.

  11. Sofer de Argeș + masina supremă a țăranului român, vw 1.9 TDI( cu i rosu cod motor ALH si cu cel mai bun ulei din lume-n ea, adică Castro de Jermania )= reteta perfecta

  12. Alin Sava

    Exercitiu de imaginatie: daca jegosul ar fi zis la politie ca el venea de pe Ficusului in urma autobuzului? Nu ajuta filmarea.

    • Am așteptat să declare că venea de pe Aerogrării, și după aia am scos filmarea. Dacă spunea că venea de pe Ficusului, însemna că a trecut pe roșu.

  13. ‘și mă întreba ironic de cât timp am permis, că el are de 23 de ani’

    Trebuia sa-i raspunzi tot la ironie :
    Abia am dat mamaligile jos din geam saptamana trecuta boss 🙂

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!