It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Ai prioritate … ? Nu te culca pe urechea aceasta!

Adăugat de T.C.
Raportează ca șters! 392

Căutam loc de parcare și nu m-am mai asigurat știind că sunt pe drum cu prioritate …

Nu înțeleg de ce îmi striga mie că nu mă uit.

Ce mai caută lumea:
  • politia de circulatie te amendeaza pe proprietate privata
  • sunt valabile indicatoarele din parcarea unui mall
  • cine are prioritate la iesirea din mol

58 comentarii

  1. Si POC ! 😀 Sper ca ai chemat politia si l-a lasat fara carnet! Azi un mic accident. Maine un mort. Doamne fereste.

  2. E intr-o parcare de hypermarket ceva. Nu stiu daca se baga politia, intra si spatiul acela tot la drum public?
    P.S. Te-a blestemat maimuta aia urlatoare din Matiz!

    • @Eugen: Semnalizare rutiera, marcaje, etc. = drum public.

      P.S. Sper ca nu ati dat-o la amiabila, nu ca as fi rau, da’ semnul ala mare si clar de cedeaza prea e ignorat de multi…

  3. sa speram ca pana la urma sa terminat totul cu bine… pacat de daune, desi tu vad ca nu ai patit mare lucru la masina..+

  4. Cateodata asa imi doresc si eu sa nu fiu atent. 🙂

  5. NU se baga politia la asa ceva din pacate. Cica nu e drum public.
    Cu toata ca de exemplu la Cora Pantelmon din Bucuresti, capatul de linie al unui autobuz este fix in parcarea Cora 🙂
    Sa inteleg ca autobuzele circula cu pasageri si pe drumuri „private” ?

    • @Eugen:
      Cine a amplasat marcajele in respectiva curte ? Le-a amplasat legal ? Daca fur 2 semne de pe strada si le pun la mine-n curte, nu inseamna ca sunt si valabile. De aceea a si raspuns Politia ca nu aveau regim, nefiind marcate si semnalizate legal, impreuna cu Brigada de Politie (cel mai probabil s-au dat telefoane la administratie sa puna niste semne, sa dea bine).
      Orice hypermarket, cand isi face si parcarea PUBLICA ia avize si amplaseaza semnalistica impreuna cu Politia si Administratia Strazilor.

      @b19rrx: Nu mai scrieti prostii, va rog. Va citesc si altii si o iau de buna.

      „OUG 195/2002 , republicata , la art 6 pct 14 , drumul public = orice cale de comunicaţie terestră, cu excepţia căilor ferate, special amenajată pentru traficul pietonal sau rutier, deschisă circulaţiei publice; drumurile care sunt închise circulaţiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscripţii vizibile .
      …..
      ART.2 (3) din OG 43/1997 Fac parte integrantă din drum: podurile, viaductele, pasajele denivelate, tunelurile, construcţiile de apărare şi consolidare, trotuarele, pistele pentru ciclişti, locurile de parcare, oprire şi staţionare, indicatoarele de semnalizare rutieră şi alte dotări pentru siguranţa circulaţiei, terenurile şi plantaţiile care fac parte din zona drumului, mai puţin zonele de protecţie.
      ART. 3 – Din punct de vedere al destinaţiei drumurile se împart în:
      a) drumuri publice – drumuri de utilitate publică destinate circulaţiei rutiere şi pietonale, în scopul satisfacerii cerinţelor generale de transport ale economiei naţionale, ale populaţiei şi de apărare a ţării; acestea sunt proprietate publică;
      b ) drumuri de utilitate privată – drumuri destinate satisfacerii cerinţelor proprii de transport rutier şi pietonal spre obiective economice, forestiere, petroliere, miniere, agricole, energetice, industriale şi altele asemenea, de acces în incinte, ca şi cele din interiorul acestora, precum şi cele pentru organizările de şantier; ele sunt administrate de persoanele fizice sau juridice care le au în proprietate sau în administrare.”

      Sursa

  6. @Thomas Nu numaidecat. Am lucrat ca badigard 🙂 intr-o institutie publica ce detine si parcari/curti interioare. Caile de acces spre diversele cladiri erau marcate si existau si indicatoare. Cu toate acestea, politistii, fie de la rutiera, fie de la punctul de lucru din institutie, n-au avut ce face in cazul unui accident auto, motivul fiind ca spatiile respective nu aveau „regim” de drum public.

    Spre binele lui TC, sper ca e drum public si ca a chemat politia sa-i rezolve permisul urlatorului ala din Polo.

  7. Am uitat sa adaug (cu parere de rau pentru avaria la masina ca) ca BINE I-AI FACUT.

  8. Umplusi omu’ de cioburi 🙂
    Sper ca l-ai plimbat la Politie din moment ce tot el era cu scandalu’. Asteptam continuarea.

  9. @Thomas OK, insa punctul b) dat de tine mai sus, “drumuri de utilitate privata” n-o fi cel unde se incadreaza cel mai bine parcarea din clip?
    Complet de acord. Nu cred ca s-a avizat amplasarea marcajelor. Insa mai era ceva, acum mi-am dat seama, care face probabil ca argumentul meu de mai sus (cu accidentul din parcare) sa nu mai fie valabil: spatiile pe care le-am mentionat eu, ale respectivei institutii, erau clar delimitate cu bariere si puncte control acces…

    TC, ce-ai facut, ai chemat Politia?

    Insa tot raman la parerea ca parcarea (in care TC l-a umplut de cioburi pe purtatorul de Polo) trebuie autorizata pentru a fi drum public. Oare e?

    • @Eugen: Deci vezi, era acces limitat 🙂

      Si de asemenea, nu monta nimeni semnalistica sau marcajele daca nu exista avizul. Nu e ca si cand te-ai duce tu la magazin si ai cumpara sa montezi 20 semnale de limitare la 100 km/h, 10 semnale de parcarea interzisa si 1 de cedeaza trecerea 🙂

  10. ce bun era un wide

  11. frumoasa masina ai… si rezistenta. daca aveai ceva bara mai tzapana nu doar geamu il spargeai cred ca ii spargeai si capu =))

  12. ar merita permis suspendat numa` pentru comentariile de dupa care dovedesc ca nu doar masina ii era intr-o stare precara. si creierul.

  13. Ati facut amiabila? Asa ar fi fost frumos, chiar daca nu se pune problema de „cine a gresit”.. asta daca nu a sarit apoi cu gura mare, caci in cazul asta nu merita sa te intelegi cu el.

  14. Nu te-ai prins. Ala striga: Unde te uiti ba nene, nu vezi ca sunt prost?
    Cam asa fac astia, asa mi-a facut si mie unul care trecuse pe rosu. Imi zicea ca am plecat prea repede de la semafor si ca nu m-am uitat.

    Oricum, daca vrei sa rezolvi cu politia te duci la managerul magazinului si cheama el politia si se rezolva. Nu cred ca intervine politia daca nu procedezi asa pentru ca oricum va trebui sa se duca la manager si stiti foarte bine ca nu vor face asta cand pot sta pe scaun in birou, la caldurica.

  15. Acţiunea s-a petrecut astăzi la prânz. La viteza la care o avea (nu spun că era foarte mare) omul credea că are prioritate de drum drept. Când i-am arătat semnul s-a liniştit. Am discutat foarte civilizat lucru pe care l-am apreciat şi coroborat cu faptul că nu are CASCO am decis să merg pe amiabilă (mâine). Dacă ar fi fost vre-un nesimţit mergeam la poliţie. Cred că i se putea întâmpla oricui … (îmi este foarte,foarte ciudă că nu l-am văzut să îl evit …). Reacţia lui iniţială a fost probabil sub şocul impactului şi/sau convingerii că avea prioritate.

  16. Sa nu uitam de manelistii si pitipoancele din parcari, noaptea cand se dau „gogosi” la super/hyper-market si de politia care spune ca e inafara juristictiei lor… aia credeti ca aleg parcarile fara indicatoare rutiere? Un drum public este in juristictia statului, acestea sunt drumuri private cu caracter public, noapteacele mai multe sunt inchise, iar ziua o parte din ele au la intrare bariere cu cartela… nu cred ca politia se va implica!

  17. o biscuite

    un amic a patit asa ceva intr-o parcare, iar la politie a fost considerata dauna comuna (chiar daca erau semne cum trebuie) tocmai din cauza a ceea ce a spus areveul mai sus. daca merge treaba cu amiabila, e f. bine, dar sunt sanse sa nu mearga nici asa cand ajungeti la asigurator (astia abia asteapta sa nu repare).

  18. E bine sa te asiguri o secunda, multi uita de semne prin parcarile hipermarket-urilor.

  19. NU este drum public, Thomas te contrazici chiar tu. Este pe o proprietate privata, deci NU are cum sa fie drum public (cele doua se anuleaza reciproc, ori una ori alta). Daca eu la mine in curte fac un sens giratoriu si o lovesc pe nevasta-mea, ce treaba are Polutia? Este normal sa respectam toate semnele de circulatie, chiar si cele de pe drumurile private, parcari de hipermarketuri, etc. NU incurajez la nerespectarea acestor semne de circulatie, dar e bine de stiut ca Polutia nu se baga la chestia deastea. Mai bine CASCO si ochi-n 4.

    • @Velu: Mai baga o fisa, mai citeste o data, poate realizezi si apoi scrie. Pana atunci, te rog sa ma scutesti… (vezi si comentariile @Agentul si @djboss) precum si o multitudine de cazuri de accidente in parcari, solutionate LA POLITIE.

  20. Unde lucrez eu la OMV-ul de pe A1 este spatiu privat dar cu retineti utilitate publica,cand sau lovit 2 in incinta benzinariei au venit cei de la rutiera si le-a intocmit procese verbale,iar celui care a plecat din pompa(adica de pe loc) i-au luat permisul de conducere pe o perioada de fix 60 zile,incadrarea,neacordarea de prioritate la plecarea de pe loc,revenind la ale noastre,politia poate interveni in orice parcare de hypermarket fara acordul acestuia si poate aplica legea,faptul ca noaptea se practica prin parcari liniute,cerculete,patratele si alte semne geometrice si vine politia si spune ca nu poate face nimic,maninca din ala,de ce credeti ca a fost modificata legea privind situatiile de genul,ca politia sa poata interveni.
    Pacat de masini si timpul pierdut,sper sa nu aibe RCA la CARPTICA ca sincer in locul tau as merge la politie.
    +

  21. confirm 100 % ca se paote lua permisul in parcarilor hipermarketurilor ,daca acestea sunt semnalizate cu indicatoare rutiere,eu am patito dar a fost ceva mai diferit…vroiam sa ies aveam cedeaza trecere si unu care vroia sa intre a intrat pe banda mea si am dat ot in bot cu el…….chiar daca a fost accidentul pana-n semnu cedeaza trecerea,politisti nu mi-au dat mie dreptat + ca erau si martori la fata locului,mi sa suspendat pe 3 luni carnetul,dar ams tat doar o luna datorita promovari examenului,asa ca aveti mare grija la semnele din parcarile hipermarketurilor,orce se poate intampla

  22. @Velu

    Art. 75. – Accidentul de circulatie este evenimentul care intruneste cumulativ urmatoarele conditii:
    a) s-a produs pe [b]un drum deschis circulatiei publice[/b] ori si-a avut originea intr-un asemenea loc;

    14. drum public – orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice;[b]drumurile care sunt inchise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile;[/b]

    Cat timp este un drum deschis circulatiei, fie ca sunt indicatoare de circulatie sau nu(pentru ca si in lipsa indicatoarelor exista legislatie) politistul este obligat sa actioneze. In caz contrar se considera abuz in serviciu, pe care il poti reclama printr-un memoriu.

  23. M-am uitat repede peste comentarii si din nici unul nu reiese asta : in parcarile institutiilor, mall-urilor, hypermarket-urilor, etc. se aplica regulile obsinuite de circulatie pentru stabilirea vinei intr-un accident, doar ca nu se dau amenzi si puncte de penalizare. Cu alte cuvinte politia nu intervine, ci totul se rezolva intre societatile de asigurari. In acest caz TraficCraiova a fost de treaba si a luat vina asupra lui pentru ca are CASCO. Bravo lui.

  24. @bogdan
    Atunci cum explici sumedenia de „internauti” de prin forumuri care sustin ca le-au fost aplicate amenzi, puncte si le-a fost retinut permisul in urma unor evenimente in parcarile supermarketurilor? Chiar si mai sus este un utilizator care sustine acest lucru.

  25. pinguinu nuclear

    in parcarile magazinelor trebuie sa fii tot timpul pregatit sa dai prioritate de dreapta, stanga, spate, iesire din parcare s.a.

  26. @Kaa, imi pare rau, nu pot explica sumedenia de internauti. Probabil ca intradevar s-a schimbat legea si acum politia poate interveni in parcari. Inainte nu era asa, acuma doi ani sigur nu se dadeau amenzi pentru asa ceva, am avut chiar eu o problema asemanatoare. Dar chiar si asa, nu vad de ce ar veni politia rutiera in parcarea unui supermarkert la un accident fara victime. Doar daca unul dintre cei implicati e foarte batut in cap si vrea cu tot dinadinsul sa i se ia carnetul cuiva. Ghinionul asta probabil ca l-au avut internautii.

    • @bogdan.: Nu trebuie sa intervina la nici un accident usor. Discutia nu era de intervenit sau nu ci de aplicabilitatea Codului Rutier in cadrul parcarilor public marcate si semnalizate corespunzator. Si se aplica, la sectia de Accidente Usoare, acest cod, chiar daca evenimentul s-a produs in parcarile respective.

  27. @Thomas: Da, asa este. Acum vreo doi-trei cand, dupa cum am zis, am avut si eu un incident asemenator, in parcari legislatia rutiera se aplica doar pentru a stabili cine plateste, dar nu se dadeau amnezi si puncte de penalizare. Se pare ca, din ce ziceti voi, acest lucru s-a schimbat, din moment ce sunteti atatia care sustineti ca vi s-au luat carnetele prin parcare. Chiar e bine de stiut acest lucru, in caz de vreun incident prin parcare sa stai calm si sa nu enervezi pe nimeni. E bine sa lasi loc de „buna ziua”, adica de schimbat datele accidentului ca sa nu ramana nimeni fara carnet sau, ca in cazul de fata, sa poata cel cu CASCO sa faca un gest de omenie si sa ia vina asupra lui.

  28. chiar daca este proprietatea super/hyper marketului sumnele de circulatie sunt amplasate cu acordul POLITIEI RUTIERE deci ..

  29. Imi pare rau pentru cei care au ramas fara permise in parcarile hipremarketurilor, dar au pierdut pe barba lor. Normal ca si acolo se aplica (sau ar trebui) codul rutier ca sa nu fie haos, sa se circule relativ civilizat. Oricum din cate vedeti pe acolo se circula dupa dupa ureche. Nu cred ca o sa vedeti prea curand un echipaj de la rutiera luand carnetele celor care merg pe sens interzis prin parcare, etc. De asemenea in multe din parcarile respective am vazut semne de circulatie puse aiurea, de dimensiuni minuscule (in mod sigur nu respectau standardele), treceri de pietoni prost marcate, etc. Un avocat bun te poate baga in ceata cu diferenta intre „drum public” si „parcarea privata a hipermarketului” care s-or intersecta ele pe undeva, dar nu sunt unul si acelasi lucru. Eu personal am patit in curtea unei fabrici, cu drumuri marcate, semne de circulatie, etc. Am mers la poltie si de acolo ne-a trimis la plimbare, pentru ca accidentul s-a produs in curtea si pe terenul unei intreprinderi private, nu pe un drum public. Era exact ca in parcarea unui hipermarket.
    @Kaa: as vrea sa cad cum vine polutia cu girofaru’ cand se tamponeaza doua tractoare pe vre-un drum de tara 😉 ca si ala o fi drum public, nu?
    Am spus si mai sus ca trebuie respectat codul rutier si in parcari, altfel ar fi haos. Dar daca te simti abuzat, un avocat chiar mediocru te scapa rapid de vinovatie, dar probabil ca isi va repara fiecare masina pe banii lui.

  30. Astharoth

    Ar fi trebuit tarat putin pe la politie sa inteleaga ca semnele sunt si pt el, nu e la ma-sa pe tarla si mai sunt si altii pe drum. Si amenda de rigoare, pt ca din fericire neatentia sau prostia se amendeaza.

  31. restulecancan

    da , +1 de la mine la faza cu politia in parcare , cel putin in cele dotate cu semne de circulatie politia intervine in caz de accident 🙂

  32. @alinux – si unele magazine precizeaza, ca pentru prosti, CIRCULATIA se desfasoara conform regulamentului rutier
    nu stiu cum pot unii sa creada ca un drum/parcare, pe care au acces mii de masini nu e supus nici unei legi…
    PS: daca mi-ar da cineva o parcare din asta in administrare, as pune un panou mic: „Aici se aplica prioritate de stanga”

  33. Totusi cum s-a rezolvat situatia?

  34. atatea locuri goale in parcarea aia si toti le cauta pe alea din usa hypermarketului :). +

  35. Gest de omeni, gest de omenie sa iei pe CASCO daunele provocate de altul, dar se pare ca uitati un amanunt: fiecare incident raportat sa societatile de asigurari, fie ele pe RCA, fie pe CASCO, risca sa va creasca sumele platite pe viitor la RCA sau CASCO (sistemul bonus/malus) deoarece ati putea cadea intr- categorie „malus”.

    In locul lui @Trafic Craiova eu as fi mers pe amiabila, dar doar daca celalalt s-ar fi declarat vinovat. Altfel as fi declarat incidentul ca incident de parcare cu autor necunoscut si mi-as fi reparat masina pe CASCO, mai ales ca e o avarie minora.

    Celalalt? Sa fie sanatos. Ca are sau n-are CASCO, asta nu mai e problema mea. Uite, de aia e bine sa ai si CASCO. Mi-e mi-a folosit intr-un caz (singurul incident, minor de altfel, pe care l-am avut) cand cel vinovat avea RCA-ul expirat (adica, n-avea RCA, ce mai incolo incoace) si, ca sa evit incurcatura cu fondurile alea speciale bla bla bla, mia-m reparat scurt masina pe CASCO si am lasat societatea de asigurare sa-si scoata banii de la nenea ala cu capul in nori. Decat sa planga mama… 🙂

  36. Mă, eu nu înțeleg de unde ați scos-o voi că îi fac eu mașina lui !????

  37. @Trafic Craiova – pai, daca faceti a amiabila, cineva se declara vinovat. Daca e celalalt, ce importanta are pentru tine ca are sau nu CASCO? Abia daca te declari tu vinovat el, fara CASCO, rasufla usurat.

    Altfel spus, de ce ai mai precizat ca: „coroborat cu faptul că nu are CASCO am decis să merg pe amiabilă ” Ce are amiabila cu CASCO?

    In plus, ai grija cu cele 48 de ore…

  38. Kor: Dacă nu mergeam pe amiabilă și mergeam la poliție, el, pe lângă dauna sa (ptr că nu are CASCO), mai plătea și amendă (alți bani). Am spus că am mers pe amiabilă pentru că au fost câțiva care ar fi chemat poliția.

  39. a, am inteles… dar depinde ce ati scris in amiabila aia, pentru ca unele abateri (neacordarea de prioritate e una dintre ele, cred) sunt considerate din oficiu mult prea grave pentru a nu fi raportate, mai tarziu, politiei, de data asta de catre asigurator.

  40. unde dai si unde crapa. a zis ca nu s-a dus la politie cu el pentru ca ala era baiat bun si amarat (nu avea casco).
    o fi el trafic craiova, dar nu poate sa-si asume toate pacatele umanitatii 🙂

  41. poate daca nu dadea boul cu spatele, n-ar mai fi fost asa sifonate masinile…

  42. „pentru ca unele abateri (neacordarea de prioritate e una dintre ele, cred) sunt considerate din oficiu mult prea grave pentru a nu fi raportate, mai tarziu, politiei, de data asta de catre asigurator.”
    Nu exista asa ceva. Conditiile pentru a putea face amiabila sunt foarte simple:’
    -nu exista victime
    -sunt implicate doar doua masini.

    Nu raporteaza nimeni nimanui nimic daca aceste conditii sunt indeplinite.

  43. Acum vre-un an… parcare mall (Plaza Romania)… Eu ieseam din parcarea subterana, o fata nu a cedat trecerea in fata rampei. Nu a vrut intelegere amiabila si asa am ajuns la Politie unde a primit amenda pentru nerespectarea indicatorului „cedeaza trecerea” si i-a fost suspendat si permisul pentru 30 zile.

  44. Thomas, eu am zis din proprie experienta.
    Am patit-o la fel si dupa 3 ore de pierdut la politie mi s-a spus ca nu ma poate ajuta nimeni cu nimnic si sa il dau in judecata.
    Era intr-adevar acum 5 ani treaba.
    S-o fi schimbat situatia

  45. Filmat acum aproape doi ani, in parcarea Polus Center. Accident cu neacordare de prioritate, soferul Matiz-ului (presupun) destul de serios scuturat 🙁 primea niste ingrijiri, era prezenta la fata locului Politia.

    @TC Se mai intampla uneori, nu-i poti feri pe toti. Vina o poarta cel care n-a acordat prioritate. Ouch, cum s-a facut geamul ala tandari dupa un impact nu foarte puternic! 🙂
    +

  46. GeluCJ, da asta m-a mirat şi pe mine, mai ales că văzusesem:
    ASTA

  47. + si de la mine
    la secunda 42 se vede clar semnul de cedeaza trecerea. ala cu polo (cred) e un cretin… dupa ce ca nu da prioritate mai are su tupeu…

  48. bogdan dasky

    deci puteai evita accidentu asta cu usurinta…mai ales ca aveai 5 km\h la ora dar,normal ca toti care si-au luat camera…trebuie sa prinda si ei ceva. un minus mare de la mine.

    • @bogdan dasky: Cam cat de prost sa fii sa crezi ca unul si-ar busi masina cu intentie ca sa posteze pe TT ?? Adica mai zic, daca era vreun premiu in bani sau ceva, da. Dar asa ??

      Mare e gradina…

  49. bogdan dasky: busted. Ai dreptate, ce pot să zic … este o plăcere de a mea să mă plimb cu buclierul spart 2 săptămâni şi să stau 2 zile fără maşină şi să pierd jumătate de zi pe la asigurări …. mda, doar un om aşa inteligent ca tine putea să mă prindă.

    P.S. Ascultă cu sonor 0:42 sunetul acela este al pedalei de frână pe care apăs violent şi uite AICI alt accident pe care îl puteam posta cu uşurinţă. Mai am exemple asemănătoare dacă mai cauţi pe la mine.

  50. Parcarile provate sunt asimilate drumului public: Cunosc un caz de accident in parcarea unei instintutii de la guvern: frana de mana netrasa-> usa respectiv partea fata lovite-> amiabila ca intre colegi.

  51. daca faci giumbuslucuri in parcari nu vine politia la tine ca nu are motiv. pot sa fie linii triple continue, cedeaza trecerea, stop si semafoare. este proprietate privata. daca un reprezentat oficial al proprietarului nu reclama la politie asta ei stau afara si se uita. daca vor sa faca ceva, il urmaresc pe respectivul si il agata ei cu ceva pe drumurile publice

    daca produci accident cu masina atunci politia este abilitata sa constate ce si cum. desi si in acest caz as vrea o parere din partea unui avocat specializat pe accidente. semnele alea de acolo sunt puse, dar e proprietatea lui x sau y. daca proprietarul refuza in mod explicit accesul politiei? adica patronul sau alt gigel ruda cu patronatul loveste pe cineva pe acolo si vrea sa scape de urmarile politiei. da o mica atentie victimei si vrea sa scape.

    asta e marea problema de dibuit

  52. N-o să înțeleg niciodată de ce oamenii țin morțis să parcheze în ușa magazinului. O lăsai lânga zona de cărucioare de la 0:10 și nici capul nu te durea. Sau chiar într-acolo te îndreptai? 😛

    în rest, sănătate și +

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!