Inca o chestie mica, dar din care se poate invata ceva.
Vizibilitate zero, traseul uzual munca-casa. Stiu ca din dreapta am vazut masini o data sau de doua ori in 2 ani de cand trec pe aici – asta nu inseamna ca nu ma uit si in directia aceea.
Gard avem, masini parcate pana in intersectie avem, vitezoman cu KIA avem (scuzati-ma, dar nu mergi cu 25-30 la ora in asemenea loc, eu aproape oprisem cand am inceput sa intru in intersectie).
Daca eu eram vreun neatent, o puneam de un poc de toata frumusetea. Soferul din KIA nu pare sa fi schitat vreo frana sanatoasa, doar flashuri si claxon (bune si alea, desi oricum il vazusem).
Bonus gropile imense :D.
27 comentarii
Puteau sa se deranjeze sa puna o oglinda, dar nu au pus…
R: Foarte putine intersectii au oglinda pe aici..
Pe acolo trec si eu zilnic. Mereu sunt aproape de a ma opri ca nu vad daca vine ceva din dreapta…
Asigurarea in aceasta zona este destul de dificila. De obicei, eu incetinesc pana aproape de oprire. Cred ca masinile parcate neregulamentar agraveaza situatia. In cadrul unei sesizari privind semnalizarea rutiera din aceasta zona am sugerat instalarea pe trotuar a unor stalpisori de protectie. Totusi, vad ca un Polo a fost lasat pe carosabil in imediata vecinatate a intersectiei, desi oprirea ar trebui sa fie interzisa in acel loc. Se pare ca in acest caz stalpisorii nu ar fi fost utili.
Nu vezi bine, te opresti. Nu e rusine sa opresti la cedeaza trecerea…
R: Bineinteles ca nu este, dar cum a zis colegul de mai jos, ca sa vezi ceva, trebuie sa opresti in „primul punct de maxima vizibilitate”, adica in mijlocul intersectiei…
„Scurtatura de la Gara”.
@Bobby – exact, opresti… dar ca sa ai vizibilitate trebuie sa opresti in mijlocul drumului unde deja incomodezi.
@pisoiu.fericit – Ideea cu oglinda e foarte buna. De ce nu faci o sesizare? Printre altele, eu facusem una legata de stalpul instalat pe Intr. Luncani la intersectia cu Str. Garii de Nord. Pe acesta erau montate indicatoarele trecere pentru pietoni si cedeaza trecerea. M-am bucurat sa vad la sfarsitul clipului (00:23 – pe partea dreapta) ca autoritatile au remediat situatia acestuia.
@Vulpea – Spune-mi, te rog, daca ai observat atunci cand ai patruns pe Intr. Luncani in dreptul parcarii hotelului Ibis un nou indicator trecere pentru pietoni? Trimisesem o sesizare legata de lipsa acestuia. Din sens opus trecerea era semnalizata. Periculoasa situatie!
@Vulpea – As posta link cu sesizare mea ca sa vezi clar locul de care zic, dar nu stiu daca am voie. Nu am gasit reguli in acest sens, dar un alt post mi-a fost sters, desi cred ca legatura externa era relevanta pentru prezentarea situatiei.
R: Postul nu cred ca a fost sters, daca te uiti in primul post, exista un URL cu pingback catre articolul tau, legat de indicatorul de la iesirea spre Str. Garii :). Cat despre intrare, stiu la ce te referi, din pacate, nu, nu sunt suficiente indicatoare… Daca te uiti la imagine, exista un indicator (instalat la inaltime prea mica dupa parerea mea) care indica o trecere de pietoni in dreptul acestei mici intersectii de la parcare (stanga) iar marcajul este sters. Mai exista un indicator in dreptul hotelului (dreapta, mai departe), dar acela se refera la alta trecere. Din cate stiu eu, aici sunt doua. Alte chestie este ca majoritatea pietonilor traverseaza pe la coltul intersectiei, chiar la intrare, iar acolo nu este trecere de pietoni (dupa parerea mea, nu isi are rostul sa fie cu 10 metri mai in fata, ar trebui mutata).
http://imgur.com/6BPpCxE
@Victor Adir: discutam aici si nu facem trimiteri catre blogul tau.
Iti poti expune argumentele si aici insotite de imaginii, explicatii sau ce mai doresti, dar nu cu mutarea discutiei pe blogul tau.
@Vulpea Atunci cand nu te poti asigura ca lumea, acel „Cedeaza trecerea” este doar pentru a-ti aminti ca nu ai prioritate, deoarece se transforma deseori intr-un veritabil „STOP” 🙂
+
@ics – Multumesc pentru lamuririle trimise prin Live Chat privind bunele practici pentru postare.
@Vulpea – Adaug un link cu pozitia aproximativa a trecerii pentru a fi mai usor de depistat si de catre ceilalti participanti la discutie: http://goo.gl/maps/cXzou. Asa cum spui, ar putea fi mutata inspre Calea Grivitei. Poate ar trebui urmarit fluxul de pietoni pentru a observa pe unde circula cei mai multi dintre acestia. Legat de indicator (cel care exista), ar putea fi montat mai sus daca ar fi coborat cel cu numele strazii.
Vedere dinspre Calea Grivitei
Vedere inspre Calea Grivitei
@Vulpea – De cand cu operatiunile de constructie din zona cred ca traverseaza mai putini pe la coltul dinspre Calea Grivitei, desi si eu ma asteptam ca acolo sa fie instalata initial trecerea pentru pietoni. Cei care vin dinspre piata sau cei care scurteaza drumul prin parcarea hotelului cred ca aleg sa traverseze prin dreptul indicatorului.
Cand erau multe masini parcate in fata scolii (00:15 – pe partea stanga) si doream sa merg inainte (pe strada cu sens unic) aveam deseori dificultati. Cei care vin dinspre Str. Garii de Nord au prioritate de dreapta, insa, chiar daca opream inainte de a intra in intersectie (00:12 – aproximativ pozitia autoturismului KIA), acestia nu puteau sa circule pe sensul lor datorita masinilor parcate.
te bagi pâş-pâş pana vezi tu, sa te vada si sa aiba si timp sa opreasca. (pardon, la bucale-ti da claxon, nu te lasa sa te bagi tu :P)
Acuma, na, daca-l prinzi pe @piticu care zicea ca intra cu minim 120 in nu stiu ce pasaj, aici probabil ar avea cam 80, ghinion. 😀
oglinzile alea sunt o cheltuiala inutila, sunt ca un magnet pentru cretini, in 10 zile max se gaseste unul sa le sparga.
am un tip in cartier care si-a pus 3 pana acum, si nu stam intr-o zona rau famata…
cele puse pe Podul Grant au rezistat mai mult, dar dupa 3-4 zile erau deja intoarse de vant devenind inutile.
De ce sa cheltuiasca banii primaria ca sa puna oglinzi unde nu e chiar necesar?
N-ar fi mai intelept ca Politia sa-i amendeze zilnic pe toti cei care parcheaza fix in buza intersectiei? Zilnic, la inceput timp de 2 luni, dupa care saptamanal, iar daca recidiveaza din nou zilnic. Uite asa primaria ar castiga o groaza de bani cu care ar putea monta oglinzi abia acolo unde e strict necesar. Si intr-un final pana si megiesii aia ar renunta la parcatul acolo, ca sa nu riste sa intre in faliment. 🙂
@Kor
Fondurile in Politie / Minister crezi ca functioneaza precum buzunarul propriu? Tu ii bagi tot tu ii scoti? Nu are importanta cati bani intra la buget din amenzi sau taxe, pentru indicatoare si marcaje rutiere fondurile vin dintr-o cu totul si cu totul alta directie.
Iar motivul pentru care nu se dau amenzi este destul de evident, nici nu stiu ce se mai comenteaza pe acest aspect.
@Kor – Foarte buna ideea cu amenda pentru stationare neregulamentara. Vine la pachet cu 2 puncte de penalizare, asa ca dupa comiterea a 8 abateri in 6 luni am scapa pentru 30 de zile de cei care parcheaza necorespunzator. La cati procedeaza asa in Bucuresti cred ca traficul ar deveni mult mai lejer 🙂
@Victor Adir Doar o mica precizare: stationarea neregulamentara este „taxata” suplimentar cu 3 puncte de penalizare 🙂 cf. art. 108, (1), b), 7. 🙂
Pentru oprire neregulamentara se „acorda” 2 puncte de penalizare.
@GeluCJ – Si mai bine atunci. Ma uitasem pe un site legat de punctele de penalizare si am crezut ca au facut update.
@Victor Adir Cred ca unul dintre cele mai actualizate site-uri este tocmai TT, multumita colegilor care se ocupa de aceste aspecte 🙂
https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/
Niste ragat de caine bagat cu spaclul la manarele usilor #$#% care parcheaza in curba si blocheaza vizibilittea. De acolo nu-i ridica nimeni. De e ? E riscul sa fie din „minister”. Dupa ce spala la ragat de cateva ori, se invata minte.
+ Vecine cel cu Kia cred ca nu era conectat la situatie , cred ca suntem intr-un top negativ ca oras sunt multe stradute unde ai cedeaza si nu ai vizibilitate avem nevoie de parcari, strazi regandite, panouri cu oglinzi, marcaje clare, iluminat stradal (led) etc, momentan suntem platitori de impozite si de polite RCA si circulam pe ulite pe alocuri asfaltate.
P.S: eu daca eram in locul celui cu Kia aproape ca opream prefer sa previn chiar daca am prioritate.(asta daca pe coltul intersectiei a parcat un cretin)
@GeluCJ – Multumesc pentru link. Felicitari celor care se ocupa de aceasta sectiune.
Poti sa incerci ca intr-o astfel de intersectie, in care nu prea vezi in dreapta, sa intri ”cat mai perpendicular” pe strada careia trebuie sa ii dai prioritate. Crede-ma, te va ajuta foarte mult. In clip vad ca tu esti destul de ”oblic” in momentul in care ar trebui sa te uiti in dreapta. Din pozitia aia nu vezu decat stalpul masinii tale.
@baram – amenzile de circulatie intra in bugetele locale, nu la vreun minister, cum se pare ca inca mai crezi tu 🙂 Iar ADP-urile (Administratiile Domeniului Public) se afla sub autoritatea Consililor locale.
Eu as intra pe contrasens pana in intersectie, adica cat mai in stanga de Polo ala albastru parcat, si astfel iti mai largesti putin spectrul de vizibilitate. Sau daca circulatia nu permite, intri incet incet in intersectie pana ai vizibilitate deplina din dreapta. In felul asta nu il sperii nici pe ala care vine din dreapta, si nici nu deranjezi pe cei din stanga.