It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Anvelope ieftine, ieftine am zis

Adăugat de IntamplariDinTrafic
Raportează ca șters! 182

Clipul vorbeste de la sine. Pentru frustratii care vor incepe sa comenteze si sa argumenteze cum ca anvelopele luate de ei pe bani putini sunt numai bune de mers in conditii reale de iarna, spun de pe acum ca situatiile de genul asta fac diferenta si din pacate avem de suferit toti, nu doar ei.
Da, poate pentru 2 km facuti pe luna in Bucuresti sau in orice alt oras unde ies cu masina doar dupa ce au fost strazile deszapezite, sunt bune si anvelopele alea (de fapt ele tot proaste sunt, doar ca nu sunt folosite in conditii reale de iarna), dar pentru zonele montane ii rog pe toti cei care vad clipul si au anvelope de genul sa se abtina si sa stea cat mai departe de zonele cu zapada adevarata.

P.S. Mie nu mi-a intrat nicio clipa niciun sistem al masinii, nici pe franare nici pe accelerare, asa ca povestile cu „acolo a fost o situatie speciala” … raman doar povesti. La fel ca mine erau multi altii care erau blocati mai sus sau cu masinile lovite de inconstienti cu anvelope de doi lei care vor sa urce cu ele pe munte.

Ce mai caută lumea:
  • anvelipe sh dot 2016
  • tuberoacasatvprmo
  • sunt indicate anvelope mixte vara la temperaturi scazute

118 comentarii

  1. mda…mai e si factorul vechime…degeaba ai cauciucuri bune daca uiti sa le mai schimbi. eu pana anul trecut n-am avut probleme cu rotile de iarna dar, desi evident ca nu s-au tocit, acum simt ca si-au pierdut din aderenta…drept urmare o sa le schimb chiar daca sunt „inca bune”.

    • Eu merg anul asta cu anvelope de iarna cu dot 1608.
      Pana anul trecut nu am simtit nevoia de alte anvelope.
      Anul asta inca nu a dat gerul, dar tare am impresia ca anvelopele mele care au deja 8 ani vechime se comporta ma bine decat altele low cost sau reshapate.
      Le-am „cumparat” acum 6 ani pe masina, inca au 5-6 mm profil in conditiile in care am mers cam 45.000 de km cu ele (2 veri + 6 ierni).

    • jgyprime – Mai taie din ele dale draqu….

  2. E frumoasa iarna,dar vazuta din afara masinii.:) Drumuri bune si aveti grija de voi!

  3. pinguinu nuclear

    scoti aerul din roti si le aduci la presiune de 1,5 si urci pe acolo cu cauciucuri de vara vechi de 12 ani.

    • Si plus de asta, un bmw cu tractiune spate si cu motoru pe fatza, nu o sa urce in veci pe zapada ca un bmw cu tractiunea fata si motorul tot pe fata. Mai era un artificiu sa se suie 2-3 pe portbagaj, pt un plus de greutate.

    • eu am urcat cu bmw pana in varful unui munte, fiind zapada pe jos si venind de sus altii cam pe mijlocul drumului care ma fortau sa ma dau in dreapta si sa intru in zapada mare.
      aveam cauciucuri premium noi.
      dar nu am bruscat, ci am mers cat am putut de constant. si aveam si lanturi si autosocks la mine, in caz de nevoie. nu a fost nevoie.
      daca ar fi fost gheata ca in imagine as fi pus autosocks.

    • slipperyshadow

      Pinguine lasa vrajeala ca pe gheata aia nu tine. Tine aproximativ pt trafic normal in oras dar nu pt ce vezi in clip.

    • @Andrei: BMW tractiune fata ?! Nu imi spune ca ai fost …. sa cumperi BMW Seria 2 :))

    • @Leon…. Si de ce te bucuri (razi) cu atata pofta? Ce-are daca e seria 2? Zi… fara mishto! Pe de alta parte, nu sunt fan masini cu tractiune spate, ci doar fatza sau AWD. Ma rog, fiecare cu preferintele lui.

    • N-are nimic… doar ca e o mizerie !

  4. Mihaitza84

    Sunt bune anvelopele de iarna, dar trebuie sa mai sti si cu covrigul…ala cu masina aia alba la cum o accelera putea sa aiba cele mai bune cauciucuri ca tot nu urca, iar ala ce cobora sanie cu frana apasata, nu stiu zau ca cauta acolo si cine l-a invatat sa tina rotile blocate cu frana calcata…..

    • Frana de motor e sfanta! Iar bruscarea comenzilor trebuie scoasa din calcul.

    • slipperyshadow

      Dar ce trebuia sa faca? Frana de motor iese din discutie ca nu ajuta cu nimic la viteza aia. ALa trebuia sa bage marsariei si sa accelereze. Numai asa o tinea pe sosea… Am scris mai jos ce si cum.

    • @slipperyshadow…. Foarte tare ideea ta cu marsarierul, invartirea invers a rotilor. + pt tine. Merci.

  5. Ca roman e mai usor sa dai vina pe autoritati decat sa-ti echipezi masina corespunzator si sa-ti folosesti putin capul de pe umeri ca sa-ti dai seama ce tre’ sa faci si ce nu tre’ sa faci pe astfel de drumuri.

    • să dai vina pe autorități e gratis. să-ți întreții și să-ți echipezi corespunzător mașina costă, iar pt. români „toate e scumpe, nu e bani etc.”

      Foarte educativ clipul!

  6. Daca loganul e bolid, cred ca ai golf 3 sau astra f.
    Eu zic sa renunti la ideea de cauciucuri sh si sa-ti iei unele noi.
    La alea sh nu stii in ce conditii s-a mers cu ele inainte sa ajunga la tine.
    SH = coitus interruptus…
    Resapate = gonflabila cu boli venerice…

  7. depinde si ce fel de cauciucuri alegi SH, nu ca ma laud dar cat de cat stiu principiul unui cauciuc si pana acuma (timp de 6 ani) am luat decizi inspirate. Nu am avut nici o intamplare nefericita cu cauciucurile SH in schimb am o gramada de prieteni care au patito cu cauciucuri noi si mai cunosc si pe cineva care lucreaza la Pirelli Slatina si la ce cauciucuri „noi” se arunca pe piata din RO mai bine le iau SH. Nu cred ca este singura firma care face asa ceva… Nu am golf 3 si nici astra F, eram ironic legat de Logan.

  8. Daca ai cumparat cauciucuri de iarna fie ele noi sau SH si ai circulat vara cu ele.. efectul este cel din imaginile de mai sus.. Eu personal am ramas cu gura cascata asta vara vazand cati din participantii la trafic aveau masinile echipate cu cauciucuri de iarna..

    • Am bagat peste 12k km vara asta cu cauciucuri de iarna, luate anul trecut in Decembrie, fabricate prin Noiembrie. Am mers la munte ( Sinaia – weekendul trecut ) si am urcat fara griji cu ele, fara sa derapez, fara sa ma duc sanie. O sa mai merg iarna asta cu ele, daca la vara vor fi ok, le mai tin si vara asta si dupa la GUNOI. Per total, ies mai ieftin si din experimentele mele si ale lui tata, le schimbam mai des dar avem doar un singur set, de iarna, BUN.
      Ahh da, la schimbul de sezon, ii fac obligatoriu echilibrarea + geometria + mutat rotile de pe fata pe spate.
      Dar daca tu zici ca asta e efectul…

    • @R Stoica Inteligentule, si care e distanta ta de franare la 70 gade C ,vara, cu anvelope de iarna ? mai ramane ceva din ele ?

    • @Robert Stoica: nu mai circula cu cauciucuri de iarna vara. Trecand peste faptul ca le distrugi mult (unde mult e optimist) mai rapid decat ar trebui, risti enorm la fiecare curba sau frana mai brusca a cuiva cand stai intr-o coloana.

      Eu cand merg pe cauciucuri de iarna si se incalzeste un pic afara (adica ai o zi in care noaptea is 0 grade dar ajunge la 20 dupa-masa urmatoare, martie in Timisoara de exemplu), ma simt ca la campionatul de drift si burnout la semafor, si nu le fac intentionat.

    • cauta pe google ce efect are folosirea cauciucurilor de iarna vara.. nu spun eu.. o spun cei ce le-au conceput.. oare de ce crezi ca exista cauciucuri de iarna si de vara?? nu era mai simplu sa faca de iarna si atat??

  9. apropo de cel cu seria 3 … si eu am urcat cred ca in aceeasi zi cu filmarea ta pe acolo dar tipul nu stie sa conduca masina si sa iti explic de ce. Noi avem un buton DTC cum e un fel de esp la vw si acesta in conditii de zapada puternica si viscolita pe jos in anumite situatii trebuie apasat activand astfel dyniamic traction control care te lasa sa urci in situatii din astea.

    Chiar daca el ar fi avut cauciucuri noi (bine nici chiar asa) si daca ar fi activat functia ar fi urcat fara probleme. Am patit-o chiar eu imediat dupa ce mi-am luat alpin A5 urile pe un drum in rampa. Daca nu apesi in astfel de conditii pe butonul dtc degeaba accelerezi si vrei sa urci pentru ca ECU iti taie gazul si nu te lasa pur si simplu. E mai mult de explicat dar v-ati prins voi. Daca sunteti interesati cu adevarat de subiectul DTC gasiti pe youtube filmulete mult mai explicative decat am spus eu mai sus.

    De asta zic , multi au masini scumpe si performante dar putini stiu sa le foloseasca 😉

    • eu am tot tracțiune spate, dar pe zăpadă sigur o voi lăsa acasă. electronică prea multă pt. controlul tracțiunii nu am. de fapt, eu am mașină de vară chiar, care întâmplător se poate folosi si pe vreme rece 😀

    • @Bigmoon…. Ei bine, sistemul DTC, sistemul ASR, sunt foarte bine venite in cazurile similare cu cele din clip. Dar, cati avem masini cu ASR? Si nici nu poti face cu piciorul pe pedala ceea ce face ASR.

  10. Cu.pluta.sunt.dus

    Sunt curios cum ai verificat să vezi că daca sunt cauciucuri ieftine, proaste etc. Că de sh, scuze… ori că ia cineva cauciucuri sh cu vechime de doi ani, ori că le ai tu puse de noi, dar de acum doi ani, tot aia e. Am folosit pe un Logan Kormoran noi, Barum noi. Au mers perfect si n-am avut probleme pe serpetine. Chiar imi aduc aminte ca la acea vreme Kormoran-ul erau cea mai ieftina marca de pe piata. Intotdeauna cele noi vor fi mai bune ca unele sh. Si da, am avut pe o masina in paralel, in anul in care am luat Kormoran-ul si le-am pus pe fata la logan, cauciucuri Pirelli, dar erau vechi de 3 ani. Loganul am reusit sa-l scot fara probleme de pe ulița pe care era bagat, la cealalta masina am fost nevoit sa pun rumegus in fata sa o pot scoate. Desi floarea era mare la Pirelli (7mm).

    • Cu.pluta.sunt.dus

      Incearca sa intelegi ca sunt oameni care nu au suficienti bani ca sa cumpere anvelope premium. Nu toti isi permit. In iarna aceea, cand abia am reusit sa scot masina cu cauciucuri Pirelli, am cumparat imediat doua Continental Winter Sport (nu imi aduc aminte exact cifra, stiu ca erau ultimul model, locul 1 la testele ADAC in acel an). Loganul are Michelin Energy Saver pt vara, iar in sezonul rece urmator va fi echipat cu Conti sau Michelin, in functie de oferte.
      Prefer sa aiba soferii cauciucuri noi, dar ieftine, decat sa ii vad cu cauciucuri de vara pe masina. Sau sh vechi, chiar daca sunt premium. Eu am patit-o si am vazut diferenta.

  11. Cred ca conteaza foarte mult si cine e in spatele volanului… Am urcat de foarte multe ori pe munte cu cauciucuri cam uzate de vara, fara incidente, si pe vremuri cu o Dacie Break vai si amar de capul ei. Am coborat si pe „sticla” cu frana calcata si cu cauciucuri de vara, fara incidente, de nenumarate ori. Am facut drumuri prin tara cu cauciucuri de vara pe polei si zapada. Am lanturi, le-am cumparat acum vreo 8-9 ani, inca e sigilata cutia. Am vazut multi cu lanturi sau cauciucuri de iarna in santuri sau blocati pe marginea drumului, am vazut o gramada care erau „sanie” sau care nu erau in stare sa plece de pe loc pe drum drept. Acuma am cauciucuri de iarna, le schimb la 2-3 ani cu unele noi, dar nu pot sa zic ca e vreo diferenta imensa pentru mine. Le schimb pentru ca astea-s „regulile” si pentru ca sunt mai sigure. Dar asta e doar experienta mea, nu contest utilitatea cauciucurilor noi (nu second sau resapate) de iarna. Drumuri bune!

    • Clar conteaza si soferu, fara doar si poate! Accelerarea si patinarea rotilor nu fac decat sa creeze gheata si mai multa sub roti. Plecarea de pe loc (la o masina pe motorina) ar putea fi facuta in treapta a doua cu ambreiajul in patinare, in felul acesta plecarea putandu-se efectua mult mai ok. (dar nu e foarte ok pt cutia de viteze)

    • slipperyshadow

      bla bla…diferenta e imensa intre cauciucuri de vara si de iarna. Poate sunt copii care te cred ce ai spus mai sus…lasa vrajeala…masina si cu cauciucuri de iarna se rotesete in franare. Ca oi fi punctat frana etc…nu a fost sticla ca aici si nu ai avut oe nimeni in fata poate. Multi au mers cu cauciucuri de vara cand nu se gaseau de iarna dar…diferenta e fara dar si poate imensa.

    • @slipperyshadow…. Atunci, sa puna autosock peste anvelopele rotilor de tractiune (sau lanturi). Si nu mai utiliza expresia „lasa vrajeala” (cel putin NU CU MINE), pt ca nu sunt nici vrajitor si nici nu am copilarit impreuna in orasul natal, incat sa ne tragem de sirete.

    • slipperyshadow

      @andrei eu am raspuns la vrajeala lui dhv

    • @slipperyshadow…. Ok. Am inteles. Tocmai din cauza faptului ca nu punem „@nickname” in fata frazei, chiar si prin apasarea butonului raspunde, se produce aceasta confuzie. Am mai intalnit o persoana pe care am facut-o cu ou si cu otet pt ca a inceput sa jigneasca si sa ma faca in fel si chip. Acelasi raspuns mi-a dat si el, ca fraza nu-mi era adresata mie.

      Ma miram eu sa lege lumea de mine asa din senin, mai ales ca sunt neutru si nu fac atac la persoana sau la vreunul dintre cei de aici.

      Merci ca mi-ai spus. In caz ca se mai intampla, atrage-mi atentia. Keep in touch

    • @slipperyshadow: Asta a fost experienta mea de pana acum. Cred ca am dreptul sa-mi expun parerea, chiar daca pentru tine este o „vrajeala”. Nu toti suntem experti sau soferi profesionisti, dar cred ca mare parte avem cateva sute de mii de km in spate. Dupa cum am mentionat si in post-ul anterior: „Dar asta e doar experienta mea, nu contest utilitatea cauciucurilor noi (nu second sau resapate) de iarna.”

  12. La golfu ala daca proprietarul cumpara 4 anvelope de calitate dubla valoarea cazanului. Nu ai cu cine domnule, niste golfari.

    • Masina e a doua nevasta. Daca te zgarcesti la cumpararea pieselor, la fel te vor ajuta si ele.

  13. La min. 1.26, ala cu Kia, maaaare istet… Il vede pe ala ca vine cu toata gasca dupa el si abia il tin, si el tocmaia atunci vrea sa intoarca.
    Eroul principal avea cumva slick-uri ? Si totusi… pe la min. 3.18 ala de ce mai alearga pe langa masina?

    • Superman mai lipsea din schema. Noroc ca nu a ajuns vreunul dintre ei sub roti!

  14. Cristyanov

    :)) De aceea nu ai urcat, ca aveai anvelope „premium”. La 2.54 de ce ti-a alunecat fata? ca ai anvelope premium nu? Poti sa ai MAMA anvelopelor de iarna daca sub zapada e derdelus. Poate doar cu niste tinte nu o sa patinezi deloc.

  15. Da, adica, intr-un cuvant: s-au zgarcit maxim! E bine ca nu se gasesc anvelope la magazine de 38, ca atunci chiar era economia intruchipata.

  16. Tu in fiecare an iti cumperi anvelope de iarna noi? Cu cele folosite ce faci? Care e pretul pe care il platesti pt toate anvelopele?

    • Deci nu folosesti noi in fiecare iarna. Le foloesti in a 2-a si in a 3-a deja uzate putin (mai mult sau mai putin, sunt o gramada de factori care determina uzura). Asa ca mi se pare putin ipocrit sa te iei de altii care isi cumpara sh. De unde stii ca ala nu si le-a cumparat de la cineva care a folosit cauciucurile alea un singur an, si atunci foarte putin, doar pe drum de zapada, etc? Asadar care-i diferenta ca le-ai cumparat tu de noi si le folosesti 3-4 ierni sau le iei de la cineva care le-a folosit 1-2 ani si le mai folosesti si tu 1-2 ani?

    • Nu sunt ridicol, pentru ca eu vorbesc totusi de genul de oameni responsabili. Nu de cei care oricum nu vor respecta nimic si pe care-i doare undeva de orice.
      Da, cunosc astfel de soferi. Sunt oameni care si le schimba in fiecare an sau tot la doi ani. Si ti le dau aproape gratis. De ce nu as putea profita de treaba asta? Poate nu-mi permit sa dau 6-700 de euro pe niste anvelope noi, de ce sa nu dau 1-200 pe din astea sh? Mai ales daca eu nu merg la munte, merg mai mult prin oras sau autostrazi sau drumuri curatate. Nu ma aventurez cand ninge sau sunt conditii nefavorabile. In cel mai rau caz, am lanturile in portbagaj, sau aplic sfatul pinguinului nuclear. Asa ca, pentru ce sa dau o gramada de bani?

    • Imi cer scuze, nu observasem ca te „legi” doar de chestii „extreme”. Aveam impresia ca vorbesti in general despre circulatul iarna. Cred ca trebuie sa iti dau dreptate si probabil imi dai si tu mie.

  17. dannygambino

    abia astept sa vad cum se comporta pe zapada ale mele dunlop wintersport 5 cu dot 3216 🙂

    • vreaucontaici

      Am eu, nu am prins inca zapada iarna asta dar pe uscat sunt super aderente, stau lipite pe asfalt.
      Mult mai aderente comparativ cu cele Goodyear de vara (utilizate vara). Imi pare rau ca nu mi-am luat si de vara tot Dunlop.

  18. Dispun de GoodYear Ultragrip 8 pe Logan , gume foarte bune si pe umed si pe zapada .
    Ma tot intreaba unii: Ce domne trebuia la Logan anvelope premium ? ce sughita cu unele sh/resapate sau unele noi ieftine ? Raspunsul meu a fost ca DA , pentru mine sughita cu acele porcarii!!

  19. Cel mai simplu iti dai seama de ce e nevoie de cauciucuri de iarna atunci cand te incalti cu adidasi de vara si mergi un pic pe afara dupa ce a nins.
    Apoi iei bocanci de iarna in picioare si vezi diferenta.
    Mie nu mi-a venit sa cred ce rau alunecam cu adidasii si ce stabil eram cu bocancii si mi-am dat seama ca e de la compozitia materialului.
    Fix la fel si cu cauciucurile de iarna.

    Plus ca mai e o chestie: idiotii astia majoritatea tureaza masinile la maxim, cauciucurile dau in gol si se incalzesc, topesc zapada, care la contactul cu recele de afara se transforma in gheata. Deci isi fac singuri gheata sub roata.
    In parcarea din fata blocului meu s-au blocat multi(ca nu se dezapezeste) si in timp ce incercam sa ii imping toti turau la maxim masina ca idiotii. Doar unii au priceput cand le-am zis sa nu o mai tureze, ca mai rau fac. Astia sunt romanii, needucati, dar mai ales fuduli, ca nici nu vor sa invete.

    • Compozitia cauciucului de iarna este mai bogata in siliciu, cauciucurile de vara la temperaturi mai mici de 7 grade isi schimba aderenta si, in plus, cele de iarna au alt profil.
      Tot citesc pe aici ca multi merg si vara cu cauciucuri de iarna, recunosc asa am mers si eu anul acesta, cu masina pe care o folosesc strict in oras, dar in primul rand se uzeaza mult mai repede, in al doilea rand si cel mai important, se mareste distanta de franare. Asa ca… atentie !

    • da, mai demult cand a venit primavara nu apucasem sa le dau jos pe alea de iarna si la franare brusca imediat intra abs-ul, distanta de oprire fiind destul de mare.
      Mi-am dat seama cand le-am pus pe cele de vara, era o diferenta enorma la manevrabilitate in conditii de bruscare.

    • @mst + pt tine. Si foarte important: vara trebuie cauciucuri de vara, si iarna…de iarna. Utilizarea cauciucurilor mixte nu este foarte indicata. Acest tip de cauciuc e o struto-camila, deci nu va fii foarte performant ori vara, ori iarna. Iar legat de turatul la maxim a masinilor pt a iesi din zapada, da, e o mare gogomanie. E foarte important balansul (exact ca atunci cand te dai in leagan) si in felul acesta nici cel care impinge masina nu va muri acolo langa tine. Utilizarea sacului de nisip e iarasi importanta. Sau chiar presurile din masina puse sub roti.

    • Sunt diversi bocanci de iarna.
      Sunt diverse modele care par smechere hard-core(si nu gunoaie din alea turnate cu bavurile inca tronand frumos la raft) dar ai dracu aluneca ca vaca pe gheata. In zapada mergi bine, numai sa nu fie gheta dedesubt.
      Si sunt altii mult mai decenti care nu aluneca.
      Compozitia talpii face diferenta, chiar daca la mana par la fel

  20. cameramio

    Hai ca ai gasit si scuza buna, la Pirelli Slatina se fac prostii. Nu mai zic la Michelin Ploiesti. Da-i inainte cu cauciucurile SH, ca trebuie sa le vanda si ei cuiva, in loc sa le arunce. Echiparea corespunzatoare atat cat iti permite masina si buzunarul inseamna, evident, sa iti permiti sa intretii o masina mai intai. Nu te obiga nimeni sa ai masina daca esti sarac.

  21. esti total pe dinafara daca crezi ca pe gheata orice anvelopa din lume poate sa iasa asa usor. E vorba si de sofer, sa stii cum sa iesi din gheata aia, sa nu o turezi aiurea. Eu am ramas pe o panta super mica cu anvelope foarte bune numai ca uitasem sa scot ESP. Sunt multi factori la mijloc cand ai gheata sub roti si crede-ma ca anvelopele sunt ultima chestie. Vorbim de gheata!!!!

  22. Din cate stiu eu cauciucul din anvelopele de iarna e facut astfel incat sa nu se rigidizeze la temperaturi joase, asigurand aderenta.
    In timp ele isi pierd elasticitatea fie ca sunt uzate sau nu. De la an la an se simte ca nu mai au aderenta de la inceput, desi mai au inca destul profil.
    Asa ca eu le iau noi si dupa 4-5 ani le inlocuiesc.. le-as fi inlocuit si dupa 3 dar mai conteaza si buzunarul 🙂
    A, si nu neaparat cauciucurile mai ieftine sunt proaste. Eu am avut pe o Dacia SuperNova cauciucuri noi Sava (relativ ieftine) si au fost super OK. Dupa 3 ani le-am schimbat cu altele noi Barum (Continental), mai scumpe un pic, si au fost mult mai proaste alea noi decat alea pe care le-am dat jos.

    • exact…

    • acum stiu ca Barum is proaste, atunci nu stiam.. am luat teapa 🙂

      Oricum, ideea era ca nu neaparat pretul mai mare inseamna calitate mai buna. Acum am Continental WinterContact pe un Passat, care ar trebui sa fie printre cele mai bune, si tot mi se pare ce erau mai faine alea Sava.
      Parca aveam mai mult control, dar nu pot sa jur, ca SuperNova nu avea niciun sistem electronic de asistenta si „simteam” drumul. Acum nu mai stii daca masina se comporta cumva din cauza sistemelor sau a anvelopelor… sau a soferului 🙂

  23. Pentru cazuri extreme, in cazul in care nu aveti sau nu vreti sa investiti bani in lanturi, cuparati doua pulovere de la un second hand si folositi-va de ele. Cei care nu au vazut inca clipul, sunt rugati sa aurce o privire aici : http://www.trafictube.ro/iarna-vara-4/

    • @Huffy… Super smekera chestia asta cu pulovere. Super super tare. (ca sa radem un pic, le tine si de cald anvelopelor. Glumesc). Este, cred, cea mai ieftina metoda, intrucat Autosock costa cel putin 100 lei. Ar fi fost misto sa legi manecile la pulover ca sa nu se imbarlige pe acolo. In rest, super tare metoda. Chiar mi-ai dat o idee buna, in cazul in care mi se tocesc autosock-urile. + pt idee, + pt comentariu. Multumesc.

    • Si, Huffy, stii cum procedau bunicii de la tzara cu sosete de lana peste incaltaminte. Ma gandeam totodata daca exista pt anvelope niste autosock cu tzinte, sa semene cu cele de raliu. (asa cum exista talpa pt bocanc cu tzinte). Hmm….

  24. Bun mesajul de la final, dar eu as renunta la cuvantul „printre” 🙂

    Sunt si cele care contribuie cel mai mult la performanta unei masini.

    +

    • Comentariile sunt una, dar nici vara nu e bine sa mergi cu cauciucuri prea roase, dar cand vad ‘slick-uri’ de iarna pe strada ma panichez. Si vad prea des.

      Am mers cam 2 saptamani cu cauciucurile de vara foarte roase (1mm ramas pe ele la masurat) inainte sa le schimb cu cele de iarna si desi cand le-am schimbat temperaturile erau intre 10 si 20 de grade afara lainceputul lui noiembrie pe aici, senzatia era ca am probleme cu directia din cauza lor… nu pot intelege cum pot unii sa conduca cu unele mai roase iarna… sau cum pot sa isi ia SH folosite deja de 2-3 ani.

      A, si alea roase ale mele, le-am folosit doar eu 3 ani, cumparate de noi, premium, (Conti CPC5) direct din fabrica si au ramas fara strat de uzura, eu mergand in medie 20k km pe an, deci cam 10k-15k pe alea de vara pe an (mai aproape de 10k) si nu fac drifturi sau burnouturi.

  25. Lăsați-l mah, voi n-auziți că „se merită”?

  26. prostii…comparatiile tale sunt duse toate la extrem 🙂
    Niciodata un cauciuc mai vechi de 3 ani, firma firmelor, nu o sa fie mai bun decat unul nou, dot 2016, firma mai necunoscuta…
    Excludem aici cauciucuri made in China si alte rahaturi…de 100 RON, fie ele noi…

  27. slipperyshadow

    Ok, bmw daca nu are portbagajul plin, degeaba. Oricum vad ca in ziua de azi nu prea mai stie lumea smecherii. Bmw trebuie urcat cu…spatele! nu cu fata, adica intorci masina invers 🙂 Si da, daca ai pe cineva sa se urce pe portbagaj, cu atat mai bine. IN rest am sa scriu acum cum se controleaza o masina in asemenea pante / gheata conditii ca sa bagati toti la cap ca nu am de gand sa le tin pentru mine:
    Cand masina o ia la vale….se accelereaza! adica, daca urc si la un moment dat simt ca nu mai vrea, continua sa accelerezi! Nu frana ca te duci sanie. Accelerand vei cadea in jos dar incet si controlabil. La fel ala care cobora in acest clip trebuia sa bage marsarier si sa accelereze nu sa vina in frana. Dar nah…trebuie putina smecherie. De foarte multe ori redresarea / controlul masinii se face cu accelerare si nu cu franare. Aici repet ca sa tineti minte. Nu franati ca va duceti la vale fara control! Ramaneti in treapta respectiva si accelerati. Va va permite cat de cat sa controlati masina – depinde de panta de conditii dar e singura varianta care trebuie folosita.

    • slipperyshadow

      In plus acel bmw daca vroia sa aiba sanse trebuia sa urce in treapta a 2 a, nu a 1 a!
      Cam abrupta pt a 3 a dar putea incerca cu grija si control din ambreiaj ca sa nu se opreasca motorul.

    • @slipperyshadow…. Exact. Utilizand marsarierul si accelerarea la coborarea cu fatza (pt cazul cu gheata pe jos), dar cand ai o viteza cat de cat viteza mica! Ca daca ai bagat marsarierul o data ce ai prins viteza mai mare, s-a dus pe apa sambetei cutia de viteze.

    • @slipperyshadow…. Bmw din cazul nostru avea tractiune spate, motor pe fatza.

      Urcarea pantei cu spatele….ok, e buna ideea, DAR pentru masini cu tractiune fatza si motor tot pe fatza (pt ca aduci un aport de greutate in acest punct, ceea ce e genial). Dar daca Bmw din imagine urca cu spatele, aportul de greutare la plecare va fi tot pe fatza, greutatea motorului tot pe fatza, iar rotile de spate care trag, vor ramane si fara acea greutate existenta la stationare. Deci rotile vor patina de zor si mai tare.

    • slipperyshadow

      intai incearca…Incearca sa impingi ceva pe gheata si apoi incearca sa il tragi, vezi cum e mai usor. Am avut bmw destule…cu spatele se urca. Si cu prieteni pe portbagaj daca e posibil.

      Toate bmw sunt motor fata si tractiune spate ( ma rog nu si cele 4 x 4)

    • @slipperyshadow…. Nu am avut bmw. Nici masina cu tractiune spate.
      Insa, detaliile prezentate de tine mai devreme m-au condus la acest raspuns: urcat cu spatele, motor fatza, aport de greutate fatza la plecare si portabagj gol. Hmm… Si, asa cum ai spus, NU vom lasa portbagajul gol: cu haionul deschis se suie in portbagaj 3….4 persoane…depinde de dimensiunile fiecaruia. Deci o greutate a celor 4 oameni este de 350 de kg si pt bmw din cazul de fatza greutatea fatza e de 700 kg (aproximez)

      Apreciez faptul ca m-ai intrebat: ?cum e mai usor?…sa impingi sau sa tragi?”.
      Avem aici bratul fortei de 5 metri, adica lungimea bmw-ului. Avem tractiune spate, urcare cu spatele, forta F aplicata in acel punct (cu bratul fortei de 5 metri). Deci cu cat bratul fortei e mai mare, cu atat momentul fortei va fi mai mare. La urcarea cu fatza in cazul prezentat, nu ne mai ajuta acest brat al fortei de 5 metri. (e aproape 0 bratul fortei)
      Felicitari! Bravo. Fizica pura. Multumesc. Uite asa mai prindem cate o chichitza. Toata viata cat traim, o sa tot avem de invatat. Fiecare.

  28. sigur…as paria si eu ceva 😀

  29. Sofer De Prahova

    Am Michelin Alpin DOT 2016, facute in UK, dar tot n-as urca acolo, nici macar cu masina goala.
    Sper sa apuc sa-mi iau niste lanturi, pana ajung iar la munte. Ma lupt de 2 saptamani sa iau niste pewag-uri, dar reprezentanta se trage pe c*r si nu raspunde la mail.

  30. Sofer De Prahova

    Ca o parere personala, dieselurile se descurca mult mai bine pe zapada/gheata, decat benzinarele, si asta din motive legate de cuplu, si de finetea cu care un diesel se poate pune in miscare. Cu diesel am iesit mereu din zapada. Cu benzinar, mi-a stat motorul de 4 ori.

    • Da, SoferDePrahova, ai dreptate. Dieselurile au cuplu mare la turatii MICI, fata de masinile pe benzina. + pentru afirmatia ta.

    • Nu. Conteaza doar sa stii la ce turatie e cuplul tau optim, sa-ti cunosti si sa-ti simti masina. . Nu conteaza ce motorizare ai. E doar o chestie de fizica si mecanica pura, nu una de motorizare.

    • Eh….Kor….si tu ai dreptate. Nu zici deloc gresit prin afirmatia ta. Merci.

    • Sofer De Prahova

      @Kor – a ta e tot parere personala, sau poti demonstra stiintific?

    • @Sofer De Prahova: stiintific vorbind, un turbo-diesel de aceeasi capacitate cu un benzinar natural aspirat la cuplu se va compara cam asa:
      – diesel – cuplu maxim pe o portiune scurta (in jurul a 2000 RPM, chiar 1700 la motoare mai noi cu turbo eficient)
      – benzinar – cuplu maxim pe la 3500-4000 RPM dar curba va fi mai plata, mai constanta
      – sunt sanse ca la diesel cuplul la baza curbei sa fie mai mare ca maximul benzinarului, iar maximul sa fie pana la dublul benzinarei.

      Daca iei benzina turbo, curba de cuplu devine un clopot aproape ca la diesel, poate nu asa de ascutit si e posibil ca la baze benzinarul sa aibe cuplu marginal mai mare, dar maximul nu se va apropia de cel al dieselului.

      (exemplu la Ford 1.5 TDcI de 120 de cai are cuplul maxim de 270 Nm, pe cand 1.5 EcoBoost (benzina turbo) de 150 de cai are cuplul maxim de 240 de cai, ambele cu cuplul la capete de ¬200Nm; 1.6 Ti-VCT (benzina natural aspirat) cu puterea similara cu a dieselului la 125 de cai, va avea cuplul maxim la 160 si la turatii foarte mari, la baza curbei fiind chiar sub 100Nm)

      Pe suprafata cu aderenta scazuta oricum nu vad cu ce ar ajuta cuplul mare… tot ce ar face e sa patineze rotile mai usor. Pe zapada eu plec de pe loc cu a 2-a si in general merg in treapta superioara celei cu care as merge in mod normal pe uscat, tocmai ca sa minimizez cuplul la roti atat din cutie cat si din turatie, sa nu rupa aderenta usor.

      Acestea fiind spuse, sincer cred ca e mai usor sa pleci pe zapada cu o benzinara decat cu un diesel, tocmai deoarece cuplul intra mai lin, dar cuplul mai mic face ca si motorul sa moara mai usor atunci cand cauciucurile prind, ceea ce face ca atunci cand pleci din zapada cu o benzinara sa omori mai usor motorul sau sa ai tendinta sa il ambalezi mai tare implicit sa patinezi mai usor din cauza asta. Pe cand un diesel e mai greu de omorat cu finetea, deci poti sa il pui mai lin in miscare chiar daca in teorie ar avea tendinta sa rupa aderenta mai usor, pentru ca ai mai multa incredere sa dai drumul lin la ambreiaj.

      Bineinteles ca teoria e pentru motoare similare ca generatie, materiale si tip de turbo (presiunea in turbina – boostu’ s.a.). Un motor de 1.6 benzina turbo actual poate avea cuplu mai mare ca un 1.8 diesel de acu’ 10-15 ani doar avand un turbo mai performant.

      Iar legat de plecat de pe loc pe zapada, daca nu stii cum si nu ai finetea necesara poti risca sa iti consumi ambreiajul mai repede.

    • @Sofer De Prahova: nu sunt asa de rare benzinarele turbo. Te gandesti doar la Skoda vRS, Golf GTI sau R, Focus/Fiesta ST, Focus RS, Mustang sau alte de astea mai sportive sau hot-hatch-uri. Dar uiti ca sunt multe drujbe supra-alimentate (adica masinute cu motorase de buzunar cu turbo de duba) gen:
      – toate Fordurile cu motoare EcoBoost de 1.0
      – VAG cu 1.2 TSI
      – Dacia cu 0.9 sau 1.2 TCe
      si nu numai… poti sa pui in lista asta toate motoarele sub 1.6 cu turbo (adica care sunt din familiile alea de mai sus de motoare – ecoBoost, TSI, TCe) care doar la numerele de varf au valori decente dar daca te uiti in practica cu mici exceptii nu sunt potrivite situatiei… si asta spun eu care sunt un fan al curselor de masini cu motoare mici.

    • @Rebound11… Ca masini cu motor supra-alimentat mai sunt si acele VW Polo 1.2 TSI de politie din prezent. Avem, avem suficiente exemple de masini pe benzina, turbo.

    • Sofer De Prahova

      @GeluCJ – In Romania, benzinarele supraalimentate nu cred ca reprezinta mai mult de 5% din totalul masinilor.

    • @Kor:
      „Ba chiar la aceeasi cilindree si putere, motorul pe motorina mi s-a parut usor cam lenes. 🙂”
      Faceai ceva gresit… sau nu erai obisnuit cu motoare turbo si cu lagul lor. Dar acuma ca ai 1.0 EcoBoost de 100 de cai te vei obisnui 🙂

    • @RebounD11 – pe vechea Fiesta (ca si pe cea noua, dar mai rar), cand initiam o depasire obisnuiam sa trec intr-o viteza inferioara si sa apas acceleratia pana la fund. Castigam un „zvac” si un plus rapid de viteza pret de 3-4 secunde, suficient cat sa trec mai repede de masina din fata. De obicei treceam direct in viteza a 3-a, dupa 2 secunde in a 4-a, dupa 2 secunde inapoi in a 5-a. Turatia motorului ramanea undeva la 4.500 – 5000.
      Cu C2 n-am reusit asta. Nici cu un Hyundai pe motorina de 1.4. Nici cu o Skoda de 1.2 tdi. Pur si simplu masina pe motorina nu „zvacnea”. Si tragea cam greu la deal. Sigur, e doar un „feeling” personal, dar, na, ne hranim si din experiente personale. 🙂
      Poate cu o masina pe motorina de putere si cilindree mai mari merge trucul asta. Pe cele de clasa mica, nu, cel putin nu din experienta mea.

    • @Kor:
      4500-5000 la un diesel sunt inutili… sau cum sa zic, la fel de utili ca 3000-4000 chiar ca 2000-4000. Singura data cand am trecut de 4200 a fost cand am incercat sa ajung la viteza maxima a masinii, in ultima treapta. Majoritatea dieselurilor au cuplu maxim la 2000 si puterea maxima la 4000. Poti sa faci o depasire linistit si foarte rapid daca schimbi cand trece de 4000 si sa scada la 3000 in treapta urmatoare. Dar revin la treaba cu turbo, daca ai mers la 1500 inainte de a intra in depasire, tre sa mai astepti un pic dupa kick-down, sa se adune boostu’ 🙂

      Frumusetea dieselului ii ca schimbi mai rar vitezele si daca o tii in turatia corecta ai reprize mai rapide cand ai nevoie. 🙂

  31. Q.E.D et Q.E.F.

    Eu in clip vad:
    – Autorul care spune despre altii ca au anvelope naspa (vechi, SH, etc) dar nu urca mai sus fiindca are acelasi gen de anvelope.
    – Min. 0:34 – un BMW care nu reuseste sa plece de pe loc fiindca oprise in spatele autorului care efectua o manevra total aiurea, iar ca sa pleci avand gheata sub stratul de zapada, mai greu sau deloc. la fel a patit si Hyundai alb din spatele BMW-ului.
    – Min. 0:37 – Apare un Astra alb care nu are probleme fiindca n-a fost nevoit sa opreasca si sa plece de pe loc, si probabil din experienta sau noroc a les sa vireze mai larg pe curba si din cauza asta nu a avut probleme. Stim toti ca pe marginea curbelor se strange nisipul si pietrisul, si probabil dijn cauza asta Astra nu a avut probleme. Dupa ce am patit exact ca BMW-ul si nu puteam pleca de pe loc fiindca unul a oprit exact ca autorul, am lasat masina in spate si am luat virajul mai larg exact ca cel cu Astra.
    – Min. 2:33 – Apare un Mondeo care nu are probleme fiindca nu a fost nevoit sa plece de pe loc din cauza autorului asa cum a plecat BMW-ul si Hyundai alb.
    – Min. 3:00 – Se pare ca si acel taxi urca, mai greu, dar urca.

    Serios acum, e un clip care pare ca arata multe, dar de fapt nu arata nimic concret.

    • „– Autorul care spune despre altii ca au anvelope naspa (vechi, SH, etc) dar nu urca mai sus fiindca are acelasi gen de anvelope.”
      Tu de obicei mergi mai departe decat ai treaba? Cum ar fi, ai treaba la Alba, dar parchezi in Deva.

      „nu reuseste sa plece de pe loc fiindca oprise in spatele autorului care efectua o manevra total aiurea”
      Eu vad ca autorul o parcat cu spatele in paralel cu alte masini parcate acolo… nu pricep partea cu total aiurea. Iar daca echiparea nu iti permite sa opresti si sa pornesti in conditiile alea, nu e corespunzatoare. Ce o fi zis, lasa ca nu pun lanturile ca nu tre sa opresc pana sus.

      „avand gheata sub stratul de zapada”
      Daca era gheata sub stratul de zapada nu pleca si nu urca (de pe loc sau cu avant) nimeni, cel putin nu in sus si nu fara lanturi, asta cu orice ai fi pe masina inclusiv cu mama cauciucurilor de iarna.

      „Serios acum, e un clip care pare ca arata multe, dar de fapt nu arata nimic concret.”
      Tot comentariul meu cu care imi calc pe o promisiune e din cauza concluziei asteia, venite exact de la tine. Arata exact 2 chestii, prima fiind de tipul celei cu care pretinzi (prin alte locuri) ca te lupti:
      – indolenta autoritatiilor – da, inca ninge, da e aglomerat, dar nu vedem in tot clipul un angajat nu utilaj al administratorului drumului sa vina sa incerce sa curete si dea cu antiderapant.
      – indolenta oameniilor – de la care se trage si liniuta anterioara, care a pus-o in valoare autorul. Daca eu plec undeva si exista sanse sa ninga, ma pregatesc ca si cum as risca sa raman blocat la Polul Nord (lanturi, lopata, provizii, patura, plinul facut si tot ce ar mai fi necesar). Nu inteleg cum cineva poate sa mearga la munte in Decembrie fara lanturi la el macar, si cand da de zapada din clip sa nu traga pe dreapta sa le monteze… de fapt inteleg, poate oricand sa dea vina pe ala din fata ca a oprit aiurea.

    • @QED et QEF. Bine zis, pe margine se strange tot nisipul si pietrisul, un avantaj pt cazul prezentat din clip… Ei bine, fiecare chichitza din cele mentionate e binevenita. + pt afirmatia ta.

    • @ QED et QEF : cred ca esti un Mircea Badea wannabe. Nu-ti convine niciodata nimic. Gaseste-ti o alta pasiune, uita-te la un film, lasa-ne pe noi astia care vad cu adevarat ce se intampla in aceste clip-uri.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @RebounD11
      „însă am aflat ca puțin mai sus sunt mașini blocate și lovite și decât sa urc încă 200m și sa ma lovească vreunul, am preferat sa ma întorc,”
      Imagineaza-ti cum a aflat, si cand.
      Atunci cand a oprit si a discutat cu oamenii de pe marginea drumului in timp ce il facea pe ala cu BMW sa opreasca in spatele lui.
      Spune-i sa-ti dea filmarea intreaga sa te convingi.
      Pana atunci, spor!

    • @Q.E.D. et Q.E.F:
      „Daca tu compari o masina in trecere peste noroi/zapada/gheata/etc cu una care a oprit pe /noroi/zapada/gheata/etc si nu mai poate porni de pe loc, e clara treaba.”
      Daca opresti in panta pe gheata o iei la vale… nu e vorba doar de problema la pornire. Am destula experienta de circulat pe zapada si gheata cu diferite tipuri de masini si echipari. Ma uimesti tu ca nu intelegi atata lucru.

      „In plus, ce ai vrea, sa arunc inapoi exact aceleasi cuvinte?”
      Nu vreau nimic… faci ce crezi tu ca ii mai bine. Spunea cineva ca daca insulti te desconsideri. Desi nu sunt complet de acord cu asa ceva, e ipocrit sa te plangi pe de-o parte ca esti insultat si in acelasi timp sa insulti la randul tau mai grav. Daca vrei sa arati ca esti mai bun ca altcineva, abtinerea de la a insulta e un pas foarte important. Spuneai ca nu iti pasa de credibilitatea fata de cei neavizati… activitatea ta de pe aici spune ca iti pasa, dar continutul ei nu insipira credibilitate.

      „De fapt n-ai cum sa intelegi, tu nu stii nici macar care e stanga si care e dreapta, ai sustinut pe 3 pagini ca stanga e dreapta.”
      Asta e un fix de-al tau … si doar o parere de-a ta. Daca tu nu ai inteles ce am vrut sa zic eu acolo sau nu esti de acord cu mine, repetand o parere nu o face adevar absolut. arata doar ca poate e un sambure de adevar in insulta de care te plangeai 😉

      „Imagineaza-ti cum a aflat, si cand.
      Atunci cand a oprit si a discutat cu oamenii de pe marginea drumului in timp ce il facea pe ala cu BMW sa opreasca in spatele lui.”

      Sau poate a aflat vorbind cu oamenii de pe marginea drumului dupa ce a parcat in spatele dubei… a stat mai mult acolo. Sau poate a primit un telefon si a aflat… sau… sau… sau. Hai sa plecam de la premisa de nevinovatie. Sa presupunem lucruri e usor.

      Nu stiu ce varsta ai si cu ce te ocupi, nu pot sa zic ca ma intereseaza, dar imi pari impulsiv, cu impresia ca intotdeauna ai dreptate. Stii suficiente lucruri cat sa ai argumente, dar nu suporti sa fii contrazis si raspunzi violent (violent nu inseamna ca insulti, inseamna ca ataci, sau deviezi discutia si incerci sa o duci unde ai dreptate) daca nu ai chichita de care sa te legi, introduci presupuneri suficient cat sa deschizi un subiect tangential, doar ca apoi sa le zici altora ca sunt off-topic daca incearca sa te aduca inapoi sau sa schimbe la randul lor subiectul.

      Pe scurt, imi aduci aminte de mine de-acum aproape 10 ani in multe feluri. Care nu stiu daca e o veste buna pentru tine… poate doar daca esti student la Electronica 😛

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @RebounD11
      „Daca opresti in panta pe gheata o iei la vale… nu e vorba doar de problema la pornire.”
      E clara treaba cu tine.
      Milioane de soferi patesc sa opreasca si sa nu mai poata pleca de pe loc, dar tu esti singurul care ori o ia la vale, ori poate pleca de pe loc de fiecare data.
      Nici nu mai e nevoie de alte comentarii, as putea sa-ti pun zeci de linkuri de pe youtube cu masini care opresc in panta fara sa o ia la vale, ci pur si simplu stau pe loc, iar apoi nu mai pot pleca fiindca patineaza, dar din nou vei inventa ceva sau vei zice ca sunt clipuri false.
      De fapt ce sa-i ceri unuia care nu stie care e stanga si care e dreapta si sustine pe 3 pagini ca stanga e dreapta? :))

  32. De unde stii ca e vorba de cauciucuri de iarna, fie ele si second hand?
    Dupa cum patinau unii, ori aveau cauciucuri de vara, ori niste „all seasons” amarate si tocite.
    Fratilor, nu glumiti si nu va zgarciti cand e vorba de cauciucuri. Cand e vara, sa fie de vara, cand e iarna, de iarna. Nu resapate, nu „lasa ca le schimb la anul, chiar daca sunt tocite”.
    Nu va zgarciti la calitate si la timpul de utilizare, pentru ca va jucati cu viata voastra, a pasagerilor, si a altor nevinovati care or fi pe traiectoria voastra necontrolata.

    PS. Masinile cu tractiune pe spate nu sunt gandite pentru ascensiuni pe zapada si polei. Cand va cumparati o masina, ganditi-va pentru ce o luati, pe unde mergeti si ce conditii meteo aveti de infruntat.

    • Da, Kor. Cele de iarna, sa fie de iarna, respectiv de vara, vara. All seasons sunt strutzo-camila, asa cum am mentionat mai sus in comentarii. All seasons fac de toate si nimic perfect. Si, intr-adevar, cu cat te zgarcesti, mai rau te rupi. Cu anvelopele nu te joci!

  33. recunosc ca sunt curios cum s-ar fi descurcat achizitiile noi: Nokian WR D4 si tractiunea spate pe astfel de conditii.. poate am noroc sa intalnesc iarna asta astfel de conditii.

    • 225/50R17. Anul trecut am mers cu cauciucuri noi dar din zona de pret „buget”.. S-au descurcat mai mult decat onorabil dar am evitat sa le incerc limitele.. dar sunt curios daca as fi experimentat conditiile din clip, cum s-ar fi descurcat?!?

  34. Un set bun de anvelope ajută dar nu anihilează prostia! Când turezi ca turbatul anvelopa premium devine si ea inutila. Ca sa nu mai zic de ideea creață de a coborî cu rotile turate invers!!!!

    • slipperyshadow

      adydum, Pana nu incerci nu stii ce iti place…:) Toata viata inveti…

    • @Adydum: creata e frumos spus… si sa fie cineva in spetele aluia de tureaza rotile invers cand prinde o bucata de drum cu aderenta, nu doar ideea devine creata, ci potential si tabla 😆

      Am citit treaba aia, dar cred ca creierul o facut un memory dump si o ignorat-o 😆

    • slipperyshadow

      lol…habar nu aveti sa controlati o masina. d11… esti batran degeaba…
      nu te condamn dar…daca e asa cum spun eu, iti pui masina la bataie? Daca nu ai curaj, macar ai decenta si taci cand vine unul si iti pune pe tava lucruri de care nici macar nu ai auzit in viata ta de sofer duminical.

    • @slipperyshadow… Sunt de acord cu tine in continuare referitor la invartirea invers a rotilor la coborarea pe drum cu gheata, coborand mult mai incet. Poate gresesc daca spun ca poti sa si virezi, rotile nefiind blocate. Poate gresesc. Lumineaza-ma cu acest lucru. Merci.

    • slipperyshadow

      Da, evident ca poti controla directia. Masina perfecta pentru asta e una gen bmw, mercedes. Tractiunea diferita fata de directie.

    • @slipperyshadow. Esti super tare. Pe cuvant. Un om cu care pot discuta aceeasi limba, in timp ce altii ne cred picati din Luna. Foarte tare ideea aplicata in special pt un auto cu tractiune spate si motor pe fatza, care coboara pe gheata cu rotile de spate invartite invers. (mai exact, e ca o sanie care aluneca la vale si e trasa de sfoara la deal de o persoana in incercarea de a o tine pe loc). Mie cel putin mi-ai demonstrat ca esti pe ele! Nu vorbesti deloc prostii.

  35. Sofer De Prahova

    @T.C. – omuletii astia iar se baga in seama, desi am crezut ca am fost destul de clar cand am spus ca sunt pe lista de ignore.

    • Ii grav daca nici omuletii nu te mai asculta… vocile macar is de acord cu tine? 😆

      Auzi la el, lista de ignore la clipurile altora. Ahahaha!!! Fa-ti de mana lista aia si nu mai citi ce scriu aia de pe ea. Nu (le) mai raspunde… ce mai, nu mai intra pe site/posta sa vezi ce bine ii ignori atunci 😀

  36. Sofer De Prahova

    Ce minti bonlave pot avea unii, incat sa vorbeasca singuri, si sa-si inchipuie ca eu le raspund, cand de fapt nu le-am mai adresat un cuvant de saptamani bune.

  37. Anvelope de vara toata ziua, degeaba critici anvelopele ieftin si bune, esti ceva comerciant?

  38. Bun clip. Bravo! Chiar daca starneste discutii fara sens (din punctul meu de vedere), sunt convins ca unii mai si invata cate ceva. Altii…raman blocati in ignoranta lor imbecila, tipic romaneasca.

    • @Stresu…Sa stii ca invatam cate ceva. Trebuie doar sa vrem. Eu unul am invatat multe lucruri interesante de care chiar nu stiam.

  39. @slippery Aberația cu frânatul în reverse e evident ca nu ai încercat-o niciodată decât eventual în NFS sau GTA. Altfel ai fi știut ca direcția devine inversă şi ai fi realizat măcar practic ca nu e o soluție frânarea în reverse indiferent de suprafața de contact (gheata, zăpadă, asfalt, etc.).
    Sau măcar la TV ai văzut ca la un burn-out cu o mașină suficient de puternica ca mașină respectiva nu mai pleacă de pe loc? Și ca atunci când diferența de viteza dintre roata și suprafață de contact este foarte mare nu se mai imprima nicio tracțiune???

  40. Și ca tot veni vorba de învățat în situația în care mașină aluneca la vale SE ELIBEREAZĂ pedala de frână, cu schimbătorul cuplat în tr.1 sau 2 și se reîncearca oprirea prin folosirea extrem de fina a frânei.
    La fel și la plecarea de pe loc, odată pierduta aderenta nu mai turezi ca disperatul, eliberezi accelerația și reîncarci extrem extrem de liniște…

    • slipperyshadow

      Du-tee…. si accelereaza daca vrei sa tii masina in frau. In rest comentariile tale sunt ale unui semiinvatacel… Nu ai incercat dar continui sa crezi ca altii nu stiu ce spun.

      Cu schimbatorul ai nimerit-o dar nu ai nimerit-o ci ce trebuie, adica cu accelerare, nu cu franq. Dar fiecare e liber sa fac ce doreste

      vorbesc in cazul in care urci la deal. daca cobori numai treapta 1, nu 2 si accelerare…
      pardon….marsarier la coborare si treapta 1 sau 2 ( daca esti rapid de mana) daca urci si risti sa cazi la vale.

    • slipperyshadow

      Dar stii ceva, nu trebuie sa faci ca mine. Franeaza finutz. Succes.

  41. …. și reincerci extrem, extrem de fin…

  42. Nu sunt devina cei cu anvelope SH !!!!!!!!!!!! TERMINATI !!!!!!!!! Sunt devina autoritarile, deoarece iarna i-a luat pe nepregatite :))
    JUST JOKING !!

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!